2 Aralık 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

2 Aralık 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

ı Partinin tevkalâde toplantısı (1 inci sahifeden devam) | devresini teşkil edecek ve yeni meb'uslar ancak önümüzdeki a- Büstos içinde seçilmiş olacaklar- dir Bu takdirde de Büyük kurultay gelecek birinciteşrin ayı Ankarada toplanacaktır. - Ancak geçen meclislerde ekseriya teodidi intihab kararı verildiği için kâ- munusani ve şubat ayları içinde seçim yapılır, yeni büdce yeni meclis tarafından çıkarılır ve bu itibarla da Büyük kurultay bu iç- timadan önce toplanırdı. Artık, bu hususta şimdiden hiç- bir tahmin yürütmek mümkün ve doğru değildir. Lüzumlu addedi- Tirse Meclis intihabı teedid edile- cek ve bu da önümüzdeki mesai hamlelerinin muvaffakiyet neti- celerini hızlandıracak, enerfi ke- safetini toplatile taze kuvvedler- le takviye etmiş bulunacaktır. Yalnız, bütün bu vaziyetlerin ta- vazzulu için henüz zamana ve in- tizara ihtiyaç vardır. Parti kurultayının bu kere ya- pacağı umumi reis seçimi içtimai münasebetile parti teşkilâtinda bazı değişiklikler yapılması ihti- mali de İleriye sürülmektedir. Bu ihtimaller şunlardır: A — Parti başkanlıklari ile va- liliklerin yekdiğerinden ayrılma- & B — Bazı vilâyetlerde vali mu- avinlerinin Parti başkanlıklarını ifa etmeleri, _Üğtündağ İcraatı (A inci sahifeden devam) Ankara emniyet müdürlüğünü büyük bir liyakat ve dörayetle i- dare etmiş olan Sadreddin Aka, bilhassa Büyük' Şef'in ceneze merasiminde büyük bir iktidar göstererek Ankarada ecnebilerin bile takdirlerini kazanmış bir ida- recidir. 'Yeni emniyet müdürümüzün gehrimizde de aynl muvaffaki - yetleri göstereceği şübhesizdir. ÜSTÜNDAĞ HAKKINDAKİ KARARNAME Görülen lüzum üzerine kaydile wekâlet emrine alınan Muhiddin Ustündağın kararnamesi dün Res- mi gazetede neşredilmiş, öğle is- tü de kendisine vali muavini ta- O sıralarda vilâyette bulunan Üstündağ emri tebelluğ eder et - mez vilâyet makamı kasasında mahfuz bulunan evrak ve vesaiki bir listesi tanzim edilerek vali ve- kili Hüdal Karatabana teslim €t- miştir. Bilâhare belediyeye giden Üs- tündağ bazı iş için kendisine mü- racaat edenlere ben artık va'i değilim. diye cevab vererek kâ - Bıdlarını imzaamlamıştır. Yemekden sonra belediyeye dö-) nen Üstündağ bir aralık daimi en- cümene çıkmış fakat ofada da Sazla kalamamış ve tesssür için - de yalnız vekâlet emrine alındığ. hakkındaki emri tebelluğ eyledi- Bini söyliyerek encümen azalrile vedalaşmıştır. Muhiddin Üstündağ akşama ka- dar riyaset odasında kalarak be- (6 iye erkânile görüşmüş ve ve. v müteakiben belediye şu- belerine bir veda tamimi gönder- miştir. MAAŞ VERİLMİYOR Üstündağın vekâlet emrine 3- Tındığı defterdarlığa da bildiril - miştir, Mevcud kanuna göre Üs - tündağ ay başında iş ve saatinden önce tahavvül emrini tebelluğ eylediği cihetle kendisine kânu - nüevvel maaşı verilmiyecektir. Kanun fcaba hizmet müddeti 20 seneyi geçenler mazuliyet müd - detince maaşlarınm nısfını almak hakkını haiz . bulunmaktadırlar, Fakat #stündağ hakkındâ henüz bu hususda biçbir tebligat yak - tur. EMNİYET DİREKTÖRÜNÜN EMRİ Çorum valiliğine tayin edilen emniyet direktörü Salih Kılıçın kararnamesi de dün gelmiştir. MUAMELATIN TETKİKİ Haber aldığımıza göre vilâyet ve bilkassa belediye muamelâtı lolmuş ve bu arada muhtelif mev- “derhal istişare ederler. C — Umumi Sekreterlikle İç Bakânlığının ayrılması. Hattâ bu tahminleri ileriye sü- renler Ankara valisi Nevzad Tan- doğan'ın saylav. seçilerek - Parti Genel Sekreterliğine geğrilece - ğini, Ankara valiliğine de Kastas monu valisi eski Yozgad meb'usu Bay Avni Doğan'ın tayin oluna- cağını kaydetmektedirler. Salâhiyettar ve mevsuk mem- yaptığım tahkikata göre bu havadislerin, ve, tahminlerin kepsi şimdilik mevsimsiz ve şayi- adan ibarettir. Ancak, tek haki- kat, Partiye umumi! reis seçmek için Kurultayın bu ay içinde fev- kalâde içtimaa çağırılacağıdır. İçtimaa flllen Parti başkanlığı- ni İfa etmekte Bulunan valilerin hepsinin birden iştiraki biraz güç olacağından belki bir kısım vali- eler toplantada bulunmıyacaklar, vilâyet delegelerinin huzurları kâfi addedilecektir. Şimdiki mün- hal meb'usluklara yeni seçim ya- pılması hususuna gelince bu bu- susta da ancak Büyük kuraltay - dan ve Parti umumi riyaset di- yanının teşekkülünden sonra ka- rar verilecektir. Evvelki gün Parti umumi idare heyeti İç Bakanı ve Genel Sek- reter Refik Saydam'ın başkanlı- Bi altında toplanarak uzun müd - det parti işleri üzerinde meşgul zulara temas edilmiştir. Dörtler Paktı Arfesinde üçler İttifakı ondre, 2 (Hususi) — Al - ya arasında yeni bir müsel les ittifak hazırlanmıştır. Bundan | maksad Antikomintern paktı as- keri kıymeti haiz sıkı bir ittifa- ka çevirmektir. Yeni ittifakın en belli başlı noktaları şunlardır: Bu üç devletten biri diğer bir devlet tarafından harb tehlikesi- ne maruz kalırsa ittifaka dahil di- ğer devletler tehlikeye uğrıyar siyast, iktısadi, mümkün 'her vası- ta ile yardım ederler. | Üç devletten biri taarruza uğ- rarsa diğerleri ona yardım için İttifaka dahil iki veya üç dev- let harb ile meşgül iseler ayrı sülh yapmayı, ancak müşterek muvafakat ile mütareke yapmayı kabul edeceklerdir. İttifakım müddeti ön senedir. Almanya bu ittifakı derhal im- zalamıya tarafdar olduğu halde İtalya hariciye nazırı imzanın İtalya - İngiltere müzakereleri - nin sonuna kadar geri bırakılma- sını istemiştir. Bu hususta iki devlet arasmda müzakere yapıl - maktadır. yeniden ve esaslı bir şekilde tet- kikten geçirilecektir. Tetkik edilecek belli başlı ve ötedenberi gazetelere mevzu teş- kil etmiş olan Sürpagop arsaları, Zincirlikuyu mezarlığı meselevi, Esnaf bankası işi, otobüs ruhsat- nameleri işi gibi meselelerden gayri tamamile müstakil ve şah- siyeti hükmiyeyi haiz, fakat vali- min şahıt himayerine mazhar ve bu himayeye istinaden bölediye bütçesinden tahsisat almış, olan | edilmişyir. Trakya'da kalkın- ma faaliyeti (8 inci sahifeden devam) tir. Göçmenler yurdumuza gelir- lerken beraberlerinde araba, hay- | van, pulluk, harman, orak, kal - | bur, dokuma, tarak makinesi gib! ziraat ve san'at makinelerini de beraberce - getirmekte — olup çi | hayvanı ve ziraat alâtı olmayan göçmenlerde de bu ihtiyaçları hükümetçe temin edilmekte ve gan'atkâr göçmenlere sun'l işli- yebilecek alât, edevat, dükkân ve- 'ya dükkân yeri, döner sermaye ile nısıf istihkak toprak da veril- mektedir. ı Çiftçi göçmenlere ve ikl nüfus- lu bir aileye toprağın verim ka » biliyetine göre 30-90 dekara ka - dar arazi verilmekte, çifiçi ve san'atkâr ayırd edilmeden umu - miyetle göçmenlere yemeklikleri için de buğday ve tohumluk buğ- day dağıtılmaktadır. Hazineye ait olup göçmenlere dağıtılan işlen - | memiş sert, fundalık ve genç ara- Zi, ikişer üçer çift hayvan veya öküzle, traktörle sürdürülmekte ve göçmenlerin bu güçlükleri bu suretle giderilerek bir an evvel müstahsil duruma girmelerinin teminine çalışılmaktadır. Gerek ziral sahada ve gerek ekanumi bakımından yükselmelerine bü- yük bir. ehbemmiyet ve kültürel alanda — ilerlemeleri | için de okullar açılmaktadır. Susuz olan yerlere kuyular aç- | tırılmak süretile de ihtiyaçları önlemektedir. Göçmenlerin sağlık | durumları umumiyetle yerinde - dır. 'Trakya — umümi mütettiğliğ mıntakasında hastahane ve dis - panserlere 937 yılı zarfında 29779 hasta müracaat ederek - ayaki 9150 hasta da yatmak suretile * davi olunmuştur. Mıntaka dahi - | linde bu müddet zarfında 179 t- | fo 59 sarı sehaya, 57 difteri, 942 kızamık, 9 kızıl, 131 şarban, 2 di zanteri, 7 tetanoz, 43 Tularemi, 3 hummayi nefas görülmüş, 161261 muhtelif aşı ve 108 serom tatbik Mıntakâda * bu yıla'ald. 10:788 ölüm ve 16.892 doğum vardır, Trakyada sıtma mücadele teş- kilâtı da 173 köyde 259.642 nü - | ile İzmir modeli bir boğu sandı- verilmekte | içi | kansız kalmış bakımsız çocuklar fusdan 189.961 ini sıtma bakımm- dan muayene etmiş ve 48304 da - laklı 82050 kan muayenesinde Je 17662 sıtma müsbet — bularak 70242 hastayı tedavi altına almış 839670 gram kinin 88943 gram ö- kinin 3040 aded kuvvet kompri - mesi vermiş ve ayrıca da ağır sı! malılara 947 ampul kinin tatbik iştir. Mıntakada 20972 metre uzun'u- ğunda yeni kanal 6542 metre tu - lünde yeni ark (dere kanalı) a - çilmiş ve bu sayede — ayrıca 4.580.880 metre murabbaı batak - lik saha kurutulmuş ve 14362 met-| re mikâbı çukurlar doldurulmuş, 23135 metre uzunluğunda da dere temizlettirilmiştir. Mıntakanın mücadele teşkilâtı tarafından 4 köprü 4 bent yaptı- rılmış, zararlı görülen $ değirmen bendi açtırılmış 108000 metre mi kâbı gübre de köylerden kaldı - rılmıştır. Her nahi e merkezinde bri ehe B ve köylerde geliri müssid olan- larla olmuyanların bir kaçı birle- şerek bir sağlık karucusu bulun- durmaları için kâfi miktar tah » sisat 933 yılı küy bütçelerine ko- nulmuştur. a olduğu gibi 937 y in tati geçirmiş cılız v; için bölgenin temiz hava, bol su- yu mevcud ağaçlı mektebi bulu- isaid yerlerinde olmak ü « zere 13 azat obası eçılmış, kültür ve sağlık memurları nezareti al- tında 436 çocuğun yerinde, içir - Tne, eğlendirme suretile hakıra temin edilmiş, dağlık durum- duna konmuştur. a bastalığı ve hit k İş gören ve her nahiye merkezinde — birer dune bulundurulması arzu edilen İz » mir medeli buğu sandıkları için nan T kâfi miktarda tahsisatın köy büt- çelerine konması bölge vilâyet - lerine emrolunmuş ve 115 lira kıymetinde bulunan bu tip buğr dandıkları için Kırklareli 5 Tekir- dağ 7, Çanakkale vliâyeti 16 bu- ğu sandığı için 1938 köy bütçele. Tine kâfi tahsisat koymuşlardır. Namık Kemal ihtifali (1 inci sahifeden devam) sinde ve bütün mekteplerde birer Ahtifal yapılmaktadır. Üniversi « tedeki merasime saat 18.30 da baş- lanılacaktır. Burada birçok profesörler ve doçentler söz alarak büyük şairin hayat ve mücadelelerini, edebi - yat sahasındaki mümtaz mevkiini tebarüz ettireceklerdir. Güzel san'atlar akademisindeki merasime de saat 14 de başlanil- mıştir, Evvelâ profesör Ahmed Hamdi Tanpınar tarafından bir kanfe - rans verilecek bunu Şeshir tiyat- rosu sanatkârlarından bazıla - rının Vatan ve Silistire piyesinin bir kaç parçasının temsilleri ta « kib edecektir. belediye kooperatifi ile, yine Mu- hiddin Üstündağın isminin karış- fığı tramvay şirketi ile başka bir girket arasında bir kakemlik işi ve yine Muhittin Üstündağın te- #irile yapıldığı ileri sürülen Üs- küdar - Kadıköy tramvayları ida- ve meclisindeki sarfiyat ve ölmüş bir şahsın ailesine gayri kanuni maaş verdirmesi gibi meseleler vardır. Bu meseleler hakkında tahkikut yapacak olan mülkiye müfettiş - lerinin bu hafta şehrimiz egelme - leri beklenmektedir. OYOB iS İşİ Devlet Şürası ve âdi dairesi ta- rafından Üstündağın otobüs me- selesinden tahtı mahkemeye a- lınması hakkında evvelce verilen kararın şürayi umumf heyetince tasdik edileceği sanılmaktadır. Mezarlık meselesinden verilen beraet kararının da nakzen rüyet edileceği anlaşılmaktadır. Bundan sonra muallim — Zeki Faik büyük şajrin Hürriyet kasi- desini, mimariden Dilşad, Vavey- layı, Dürdane bir makalesini o - kuyacaklardır. Ayrıca bugün ilk, orta mek - teplerle liselerde de muallimler talebelere aziz vatan şairinin ha- tırasını anlatmaktadırlar. DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI «Zatülhareke eslâhal nariye için Blok sisteminde kapak tertibatı> hakkındaki ihtira için alınmış o- lan 8 şubat 1933 tarih ve 1585 mumaralı ihtira boratırın — ihtiva ettiği hukuk bu kere - başkasına devir veyahud mevkif fille kon- mak için icara dahi verlebileceği teklif edilmekde olmakla bu hu - susa fazla malümat edinmek isti- yenlerin Galatada, Aslan Han 5 inci kat 1-3 numaralara müracaat eylemeleri ilân olunur. Semı klübünün toplantısı Beyoğlunda İstiklâl caddesinde 108 No. da Şems kdlübün umum! heyet içtimdr: Şems klübünün umumi heyet , toplantısı 4/12/ 938 tarihinde Pa- zar günü saat 15 de klüb binasın« da akdolunacağından daimi âza- larının mezkür içtimza teşrif et- meleri rica olunur. RUZNAME 1 — 21/Teşrinisani/997 - tarihli heyeti tmumi zabıtnamesinin o- kunması, 2 — 837 ilâ 938 senesine ait klü- Bün emumi vaziyet ve idaresine zit izahat itası, 3 — Senei hazırda idaresi hak- kında Tedkik Komisyonun rapo- runu okuması. 4 — Yeni nizamnamenin tedkik ve tasvibi hakkında müzakere. 5 — Yedi kişilik idare âza inti- habi, 6 — Nizamname mucibince se- nelik aidatın tayini. T — 1838 ilâ 1939 senesi idare ve heşabatının tedkiki için iki ki gilik bir kamisyonun intihabı. İdare Heyeti HIRAYE ——— Uğursuz apartıman (4 Üncü sahifeden devam) 4 numarada bir doktor oturu « yordu. Bir karısı vardı, görseniz.. kırkına yakındı.. süslenir, püsle- nir, sürer, sürüştürür, boyanır, sanki bir bebek olurdu.. boyunca kızı, oğlu vardı. Kadının gözü bunları görüyor mu?. Deri tüc - carının oğlu 4 numaraya misafir gelmiye başladı. Hattâ doktorla da ahbab oldu. pökerler, sözler, sazlar.. vurpatlasın gidiyordu.. bu işe, doğrusunu isterseniz, pek de aklım ermemişti.. ne ise.. — karı, herkesin gözü önönde, deri tüc- carının oğlu ile gezmelere, sinç- malara gidiyordu. Bir sene geç - mişti.. doktor karısını - boşamak için mahkemelere koştu.. ayrıldı- lar. 3 numaraya gelince. ha, öyle ya.. buraya siz taşındınız.. fakat, billâhi, sizin neden ayrıldığınızı bilmiyorı 2 numarada bir avukat oturu - yordu.. gene deri tüccarının kafa- $1 kopasıca oğlu, avukatın karısı- mı baştan çıkardı. Halbuki, kadın iyi bir hanıma benziyordu. Nasıl oldu, bilmem.. bu zamanda, kim - senin sütüne güvenilmiyor.. um- madık, ne işler oluyor.. orlar da ayrılmıya mecbur oldular. 'Ya 1 numaradakilere ne dersi- niz?.. Buraya, yeni evlenmiş, bir aile taşındı. nikâh dalresinden çıkmışlar, bizim 1 numarayı tut- muşlar.. adamcağız, genç, terb: - yeli bir çocuktu. Taze, güzel bir karım vardı. Daha çocuk gibi bir şeydi.. delikanlının, Sultanhama- mında bir. manifatura dükkânı varmış.. iyi de kazamıyormuş.. da- ha balayını geçiriyorlardı. Dör » düncü ay, karşıdaki gene o hırızır oğlan, taze kızcağızı kandırmasın mı?, Şaştım doğrusu.. kızda da ne vicdan varmış.. âlâ, nurtopu gibi kocası varken.. dünya beyim.. belli olmuyor. Kapıcı susmuştu.. önüne bakı- yor, düşünüyordu. Dilinin altın - da söylemek istediği bazı çeyler olduğunu anlıyordum. Başını öki tarafa sallıyarak, bana bakmadan: — Uğursuz apartıman beyim, uğursuz... diye mırıldanıyordu.. Başımı pencereye - çevirdim.. gayri ihtiyari, gözlerim, karşıki apartımanın 3 numaralı dairesi- ne takıldı.. deri tüccarının oğlu - nun oturduğu katta şimdi in ein top oynuyordu.. Boç odalar, per- desiz pencereler... Kar, gittikce şiddetleniyordu. Pencere pervaz- larının etrafı bembeyaz olmuştu.. Yeni Don Juan'ın oturduğu apar- fımana bakarak, İhrahim çavuşa: — Deri tüccarının oğlu şimdi yok, dedim.. Kapıcı birden irkilmişti: — Evet, dedi, on beş gündür göremiyorum. Çıkmış, gitmiş.. fa- kat nerede, bilmem.. Yüreğimde bir ezinti vardı. Bo- ğgazımda bir düğüm takılıyordu. Yumruklarımı sıktım: — Gittiler ya, d4iim.. —N — Bu sefer de piyango bize çıktı. Bizim hanımla beraber kaç- tılar.. Şişlide bir apartımanda ©- * İbrahim çavuş, gözlerini aç - mış, hayretten donakalmıştı. Hiç- kırır gibi: — Demek, gene © oğlan, dedi... Vah vah... Hiç ümid etmezdim. REŞAD FEYZİ ileSABAH ÖĞLE ve AKŞAM Her yemekten sonra muntazaman dişlerinizi fırçalayınız RADYOLİN İki kocalı kadıif (5 inci sahifeden devam) Fakat genç kızın bir halası var- . Bu kadının evine dedeniz za- bitlerinden ve sonra İord olan yüzbaşı Hervey gelir, giderdi,. Genç kız 20 yaşına gelmişti. İşte bu zabitle evlenmesine, karar ve- rildi ve ona vardı. Lâkih bu iz - divaç güzel kız için bir felâket olacaktı. Düğünün olduğu gece - nin sabahı gelin artık herkese su kararını bildirmiş oluyordu: — Bu adamla imkân yok ya - şıyamam. Fakat bu adamdan nasıl ayrıla- caktı? Boşanmak kolay değildi. Onun için genç kadın hemen ça- resini' bularak Almanyaya kaç - mış ve orada meşhur kral büyük Fredrik'in sarayına girmiştir. Bu bikâyenin diğer bir fevkalâdeliği vardır ki onu da buraya ilâve et- mek lâzım geliyar: Genç kızın bahriye zabiti ile evlenmesinden İngilterede saray — mehalilinin haberi yoktu! Sarayda pek ziya - de takdir edilen, güzelliği söyle - nen kızın dük Hamilton isminde bir asilzade nişanlamıştı. Fakat kız ona nişanlı iken diğer taraf - dan da halasının evine gidip ge - len bahriyeli varmış - oluyordu. İşte sarayın bundan haberi yok tu. Ona varırken genç ve gübel kız şöyle demişti: — Eğer izdivacımızdan saray- dakiler haberdar olursa - benim için bir daha oraya girmeğe im- kân kalmıyacaktır. Ben veliah - dın karısının maiyetindeyim. Bu hususda pek ketum davran- mıştı. Nihayet Almanyaya kaçan genç kadın, bir müddet sonra dö- nüp İngiltereye gelmiş. ve tekrar saraya gittiği zaman veliahdın karısı olan prensesin huzuruna diz çökerek ona her şeyi anlat - miş ve İlk kocasını daha birinci geceden beğenmediğini, kaçma - nın yolunu aradığını, nihayet giz- Hice evlendiğini, bu defa da Al - manyadan dönüp geldiğini söy - lyerek affedilmesini rica etmiş tir. Prenses bu izahatı dinleyince ona acımış, ve daha ziyade mi teessir olmaması için kendisine nasihat etmiştir. Hakikaten çok geçmeden - bir. çare de bulunmuştur. Prensesin bahriye zabiti karısını İstemedi. Sonra saraydan bir adam gönde - rilerek nikâhın kıyıldığı kilisede- ki defterde kayıd aramak baha - nesile çıkartılacak, papazı meş - gul etmenin bir yolu - bulunarak kadınla bahriye zabiti arasında kıyılan nikâhı- gösleren yaprak İstanbul 4 üncü icra memur - Tuğundan: Evyelce Kurüçeşmede esbak şeyhulislâm Cemaleddin yalısın- da mukim iken halen adresi meç- hül bulunan Satvet Lütfiye: Mülga yetimler malları ödünç sandığına izafelle İstanbul Mali- ye Mukakemat müdürlüğünün 11/Eylâl/340 tarihli senedle ala- cağı bulunan 3366 lira 95 kuruşun 15/11//936 — tarihinden — itibaren bermucibi sened 96 9 faiz ves 3 komisyon ve b 10 ücreti vekâlet ve icra masraflarile gayri men - kulün paraya çevrilmesi — yolile dairemizin 938/3802 sayılı dos - yasile vaki taleb üzerine dairo - mizce tanzim edilip adresinize gönderilen ödeme emri arkasına mübaşiri ve mahalli polis tara - fından verilen meşruhatta ika - metgâhınızin meçhul bulunduğu anlaşılmış olduğundan * ödeme emrinin 30 gün müddetle ilânen tebligat icrasına karar verilniş- tir, Tarihi ilândan itibaren nihayet işbu bir ay içinde 938/3802 dosya mumarasile dairemize müracaatla borcu ödemeniz veyahud aid ol- duğu mahkemeden icranın geri bırakılmasına dair bir karar ge- tirmeniz lâzımdır. Aksi takdirde cebri iera yapılacağı ve yine tu müddet içinde mal beyanında bulunmanız bulunmazsanız ha - pisle tazyik olunacağınız, hakika- te muhalif beyanatta bulundu - Bunuz takdirde hapis cezasile ce- zalandırılacağınız ve rehinin sa- tılacağı malümunuz olmak üzere bu babdaki ödeme emri tebliğ makamına kaim olmak üzere ta - Tafınıza bir ay müddetle ilânen keyfiyet tebliğ olunur. 038/3802 tır. Çünkü genç kız ONÜ Öi | zş, bahriyeli ile de mıştı. Fakat şimdi yok edilecekti. — Fill kuvvetile bu iş yapılk sahife koparılarak C€ tirildi. Bu süretle D bir iddisda bulun artık düşes de onun KAf Pati Fakat talihin NWVJ malı ki, aradan bir Zaf ten sonra bahriyeli gOK terfilere mazhar olmüğ İngiltere kralı tari luk payesine çıkarıl? bunları duyunca neye bilmemiş Jord karıst © tan mütevellid büyü içinde derin bir rak bu vaziyetten çarelerini aramaya Bu esnada kadının çare gelmiştir. Loraddaf olduğundan kimsenin tur. Defterin (l yazılı yaprağın ki eski kocası hümiyo"—yı_ ben yine lard karısı: fir. Hattâ evvelce yaprağ mış usta adam bunu YÜT Ö pekâlâ koyabilirdi. 5 Filhakika düşündüğü gt ğ tırdı. Şimdi kopan yaprak erine konmuştu. K yi ğt çleyil bir S t N Bahriye zabiti unvanı Bristol Jordu İdb manlar onunla vıw:.'l yen genç karısı dü Bristolün hayat arkâdâği | demekti. ; Lâkin bu hikâyeye | mi geçen bir mişanlı Hamilton artık onun DU Çögr da bir mevkii ve rolü Wi Bristolun meşru ve cesi olduğunu her yefi meklen ve söyletmi bir zevk alıyordu. Genç kadının güzelliği lak olan zamanlardi. en ileri gelen asilzadi dö Kigston bu güzel Kö? rayda görerek çııdır-'fâ muştu. Zengin ve asil d de etmek ve onu almak için çok uğraş'ti" dınların garib, an) vardır. Bu sefer de gefi | Arsenal mağlür 'Top büyük bir hızla leye gidiyor. ğaldı.. Her iki taraf İ& yor. 2i Evvelâ Arsenaldef » katlanarak çıktı. Drayç büyük, bir sakatladı.. Fransız $ Jerde kıvranmağa DS G dan çıktı. Hemen Drayp, Arsenal müdü 'yun en ince den tutun da en barif hattâ yumruklaşma büyük bir kördüğüsü iy Ve oyun böylece zeV yan içinde 1- 1 bef3, celendi. Oyunun X sert cereyan etti. a Hiden on altı teh S giliz kalecisi Sviriü kurtarış yaptı. İngilizler an iki lar, Fransızlar lar. Arsenal mu! defa Fransız ler çekmişler.. kıreAm:ııı'l hk'”: N .En güzel hücutü a Kurtis, Rasingdef lardır. n .81 SENELİK g eshasında — olduğ” bi B iyi cins mn"";" yi müsatd şartlar