9 Mart 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

9 Mart 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

Almanya, Felemengi Zabtedecekmiş! Makineye| Verirken İsviçre ve | | Paris 9 (A.A.)— Journal des Debats'da Pierre Bernusn Hitlerin yeni mutalebatını ileri sürebilmek için Hollandaya ve hattâ İs. karşı ani bir taarruzda bulunmayı derpiş etmekte olduğunu yazmak- tadır, Hitler, İtalyanın metalebatına müzaherel ve kendi metalebatını #ertaya atmak için bir nutuk söyliyecek ve müteakiben garb devlelle- rini bu talebleri kabule icbar için bu memleketleri işgal edecektir. Almanya, Fransa İle İtalyanın Arasını Bulacakmış Londra 9 (A.A.)— Havas ajansından: Görngin İtalyayı ziyaretini | mütcakib beraberinde İtalyan ricalinden biri olduğu halde Fransayı | ziyaret edeceğine dair ortada bir şayin dolaşmaktadır. Söylendiğine göre Göringinİ talyan mutalebatını ileri sürmek için İtalya ile Pransa arasında tavassutta bulunması muhtemeldir. Söylendiğine göre İtalya, Fransadan arazi istemiyecek, yalnız Cibutide serbest liman ihdasını, Tunustaki İtalyanlara hürriyet bah- gını, Cibuti - Adisababa demiryolundan müştereken istifadeyi istiye- üuhtemel Bir Harb Karşısında (1 inci sahifeden devam) ordusu hazırlamak vazifesini ver- mektedir. Eğer bir harbe girersek,| iştirakimizi istemiye istemiye ya- pacak değiliz. İştirakimiz, herhan-| Bi bir tahdide tâbi tutulmıyacak- tır, Pransız - İngiliz genel kurmay Börüşmeleri, tecavüz değil, fakat daima müdafaa plânları üzerinde yapılmıştır. Biz ayrıca, — Avrupa Kıt'asında çıkacak bir harbe aza- mi ' gayretle iştirakimiz için nak- liye işlerinde Küzümlü tonajı he- süb etmiş bulunuyoruz. Sulh zamanında ihtiyat istih - sal ve idharı harb esnasında bütün silhli kuvvetlerimizi teç - hiz etmiye kâfi gelmelidir.. Hore - Belisha, bundan başka İngiliz hükümetinin anavatanda 29 fırkadan mürekkeb bir kara a- navatan ordusu vücude getirmek ve anavatanın hava hücumlarına karşı müdafaa kuvvetlerini de beş fırkadan yedi fırkaya çıkarmak niyetinde olduğunu da bildirmiş- tir. SÖVYETLER VE AVRUPA İŞLERİ Londra 9 (Hususi) — Bir harb veya tecavüz vükuunda Sovyetle-| rin Romanya ve Polonyaya azal suretle ve her veçhile yardım et- meğe karar vermiş olması ve bu kararının — Varşova ve Bükreşe resmen tebliğinde hüsnü telâkki edilmesi Berlin - Roma mihverile bu mihvere mensub devletler a- rasında ciddi bir asabiyetle kar- şılanmıştır. Bu vaziyet karşısında Berlinin şarki Avrupaya aid işleri, sür'atle halletmeğe karar ver - miştir, Söylendiğine göre İtalya da bu fikre iltihak etmekte ve Akdeniz meselelerinin yeniden bir pamuk| ipliğine bağlanarak evvelâ bu me- selelerle uğraşılacaktır Sultanhamamı Faciası ultanhamamındaki yangın yerinde dün sabah keşif yapıldığını yazmıştık. Binanın üst katlarına çıkarak icab ettiği şekilde tetkiklerde bulunulmasına imkân görülemediğinden bu keşif bekleni- len neticeyi verememiş bulunmaktadır. Bu itibarla dün öğledenberi Ata Atabek hanının yıkılmasına baş- lanmıştır. Bu ameliye bugün de devam eylemiştir. Molozların akşama kadar kaldırılmasına çalışılacak, akşamüstü yeni bir keşif yapılacaktır Bu yıkılma esnavsında her katın arzedeceği vaziyete göre yangının mereden ve ne suüretle çıkmış oldu gu anlaşılabilecektir. Resimlerimiz dün yangın yerinde yapılan keşifleri göstermektedir. Mühim Bir Karar (Birinci sayfadan devam) gemilere kapatılmıştır. Hiçbir gemi, Akdenizdeki Frankist deniz kuv- | lüks bir otomobil alınm Bakalım Buna duararın Ağzı! . Ne Buyrulacak ? (Birinci sayfadan devam) lediye yelslik makamı adına üç bin küsur liraya Spanasuiza markalı ş ve' oto- mobil derhal araba vapurile Üs« küdara geçirilmiştir rafı da Belediye tarafından öden- mek üzere Kadıköy cihetinde - turan bir ailenin emrine tahsis e- dilmiştir ki bu otomobilden diğer bir ailede arasıra istifadı miştir. eyle - emniyet müdü şofi fakal görülen erine bü adam emniyet müdürlüğüne iade edil- miş Belediye garaj müdürlüğün- den diğer bir şoför bu vazifeye ta- yin edilmiştir. Otomobil yalnız dört ayda 10 bin küsur kiloluk benzin sarfe - dince Kadıköy garaj müdürlüğü müşkül vaziyette kalmış, bu işe kanuni bir şekil verilmesini iste- miştir. Nihayet Üstündağın Kadıköy cihetinde teftişlerde — bulunduğu şeklinde o zamanki makine dürlüğü tarafından masraf pusu- bağlı bir sonradan lüğüne tâbi tutturulmuş ve eski reis mu- imza ettirilmiş ve bu suretle içe bir şekil verilmek istenmiştir. Fa- kat, sarfiyat yine devam etmiş Kadıköy sarfolunan benzinin 40 bin küsur kiloya baliğ olduğunu bildirmiş. benzinin garaja iade - sini istemiştir. Ancak ne bu ben- zin verilebilmiş, ne de parası Ka- diköyüne ödenmiştir. Üstündağın Bi yeden ayrıl- il de Kadıkö - yündeki maruf ik! ailenin hizme- Bu lüks otomobil benzin mas » | Otomobilin şoförlüğü bir müddet| laları tanzim ettirilmiş ve bu pu- | sulalar usulü veçhile muameleye | avinlerinden Ekrem — Sevencana | etmiştir. Teftişler bir İki güne ka- dar bitirilecek ve sulistimal mik- tarı ile suçlular belli - olacaktır. Belediye muhasebe teşkilâtının | pürüzlü işleri bir türlü temi: nelmemektedir. Mülkiye mü: tişlerinden Hikmet ve Abidir lediye muhasebesindeki zam şubesindeki on — senedenberi yapılan işleri incelemektedir. Bu zamana k: ar muhasebe işlerinde| bazı yolsuzluk iddiasında bulu - | nanlar olmuştur. Bu teftişler es- nasında bu iddialar da nazarı bare almacaktır. | Halkın Hakiki | Mürakabesi (1 inci sahiteden devam) efkârı umumiye ve millet huzu - | yunda tayin ve işaret etlmektedir. Hattâ, Milli Şef bu hususu bir cümleleri ile de ayrıca tebarüz et- tirmekte ve şöyle demektedirler: *«— Bizim Büyük Millet Mec- lisinin yeni intihabı vesilesile - | nun vasıflarından ve vazifelerin- | den yeniden bahsetmemizin sebe- | bi olan millet hayatında yeni bir tekâmül temin ettirmek içindir.. Bütün bu işaret ve deliller gös- teriyor ki, Türk demokrasisi ikin- i Cumhur Reisi İsmet İnönü'nün Milli Şefliği ve idaresi altında mil- let hâkimiyetini, millet irade ve mürakabesini fili ve hakiki bir bir surette temsil edecek ve etti- recek bir olgunluk devresine riyor. Yeni Büyük Millet Mecli- sinde ve her türlü içtimal ve idari teşekküllerde Reisicumhurun işa- ret ettiği bu ve hakiki müra- kabenin tecellisi elbette ki Kema- list reğimin recl öz ve hüviy nin timsalliğişi ifa edecek ve Türk milleti her an bir safhası tinden alınmış, Tophanede bir ga- raja çekilmiştir. Şimdi mülkiye müfettişleri bir taraftan bu otomobilin alınma --| â' zaruret ve selâhiyetleri derken * taraftan da hangi ka- nuni mevzuata istini ettirildi - #ini tetkike başlamışlardır. BAKIRKÖYÜNDE SUİİSTİMAL Belediye müfettişleri Bakırköy | tahakkuk ve tahsil şubesinde mü- him bir yolsuzluğa el koymuştur. Bakırköyündeki tahakkuk ve tah-! sil şubesine şüphal bir takım eş- hasın girip çıkmakta olduğu an- laşılmış, murakıblara sıkı emirler verilmiştir. Sıkı tedbirler almış o- lan Belediye murakıbları şubede mühim bir suiistimal yapıldığım tesbit etmişlerdir. Vali ve Belediye reisi Lütfi Kır-) dar beş müfettişi bu işe memur Devlet Demiryoll Muhammen bedellerile miktar malzeme her grup ayrı ayrı ihale | milli bütünlüğü içinde daha ileri 'B işletme U. idaresi ilânları günü saat (10,30) on buçukta Haydarpaşada Gar binasındaki satınalma komisyonu tarafından açık eksillme usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve her gruba alt hizalarmda yazılı muvakkat teminatlarile birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyona müracaatları lâzımdır. tahakkuk eden bu ideal hizi ve hedeflerine doğru bir sel gibi akıp gidecektir. j ETEM İ BENİCE Balıkçıarın Toplantısı u sabah ticaret odasında ba-| likçiların iştirakile bir top- | lantı yapılmıştır. Toplantı- ga balıkçılar istediklerini anlat - maş, balık ihracının muntazam bir| şekle bağlanmasını İstemişlerdir. Balıkların çok çıktığı zaman - larda satılmıyarak denize atılma- ması için şehirde buzhaneler mey- dana getirilmesi istenmekte, Be- lediyenin buzu ihracat yapan ba- Jıkçılara tenzilâtlı fiatlarla, sat - ması için tavassut edilmesi arzu olunmaktadır. Ticaret odası ba- hıkçıların dileklerini İktisad Ves kâletine bildirecektir. ları ve Limanları ve evsafı aşağıda yazılı iki grup edilmek şartile 27/3/1939 pazartesi vetleri kumandanlığının hususi bir müsaadesi olmaksızın sahilden üç mil mesafeye kadar olan mıntakaya giremiyecektir. Bu emre muha- lefet eden gemiler, zapt ve müsadere edilecektir. 2.— Bütün kaptanlara ve mücehhizlere Kartaca açıklarında ve Torre - Lanesa ile Palos burnu arasında bütün deniz cephesinde tah- telbahirlerin demirlemiş oldukları ve bunlara sahilden itibaren üç mil mesafede kâin mıntakaya girecek olan bütün gemileri, hangi bay- rağı hâmil olursa olsunlar, batırmak emrinin verilmiş olduğu ihbar Paraşüt Kulesi (1 inci sahifeden dcvam) mi ve üçüncüsü İstanbulda yapıl- mak istenmiş, Belediye ile anla- şılamadığı için inşaat geri bıra - kılmıştı. İstanbul Belediyesile en son yapılan anlaşmıya göre para- şüt kulesinin Sultanahmed mey- danında yapılması muvafık gö - rülmüştür. Sultanahmed camii ile İbrahim paşa köşkü arasındaki — ipodrom bugünkü hali ile kalacak, İbrahim paşa köşkünün yerinde Belediye, adliye, vilâyet sarayları yapıla - gak, Sultanahmed san'atlar ve ti- caret mektebleri yıkılarak yerine büyük bir abide inşa edilecektir. Paraşüt kulesi Ayasofya ile Sul-) tanahmed camüi arasındaki mey- dana yapılacak, etrafı halkın faa- liyeti gelip görebilmeleri için yol- larla çevrilecektir. Bu maksadı temin etmek için Yerebatanla Sultanahmed parkı arasındaki binalar — kaldırılacak tramvay hattının istikameti de - Biştirilecek, meydan genişletile - cektir. Şehir halkı pazar günleri eğ- lence maksadile buraya gelecek uçanları seyredecektir. Bu işe ait şartnameler Haydarpaşada gar binasındaki satınalma komisyonu tarafından parasız olarak dağıtılmaktadır. | 1— 5050 kutu (bir litrelik kutularda) haşerat öldürücü mayi mu- hammen bedeli 3282 lira 50 kuruş ve muvakkat teminatı 246 lira 19 kuruştur. 2— Boru anahtarı, muhtelif cins eğe, tesviyeci el mengenesi, zım- para taşı, muhtelif cins pafta takım 1, tesviye levhası ve saireden mü- rzekkeb müfredatı şartnamesinde yazılı hırdevat malzemesi muham- men bedeli 1258 lira ve muvakkat teminatı ©4 lira 35 kuruştur. (1568) İstanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan siltmeye konulan iş: Heybeli verem sanatoryomu dahili yollar ta- rafeynindeki yapılacak duvarların inşaatı. :-6030 lira 58 kuruş : 378 lira, Keşit bedeli Muvakkat garanti Heybellada verem sanatoryomu duvar inşaatı işi açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 24/3/939 cuma günü saat 14,30 da Cağaloğlun- da Sıhhat ve İçtimal Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu komis- yonda yapılacaktır. İstekliler şartname ve keşif hulâsası ve sair evrakı 25 kuruş mukabilinde her gün komisyonda alabilirler. İstekliler cari | seneye ait Ticaret Odası vesikasile 2400 sayılı kanunda yazılı belgeler | ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mektubu ile bir- | den 8 gün evvel İstanbul Vilüyetinden almış oldukları ehliyet vesika- larile birlikte belli gün ve saatte komisyona gelmeleri. (1563) , | RADYOLİN |ileSABAH ÖĞLE ve AKŞAHLI Her yemekten sonra günde 3 defa muntazaman dişlerinizi fırçalayınız. GEERELE İstanbul Belediyesi İlânları Senelik muhammen kirası 15 Hira olan Kasımpaşada Küçükpiyale mahallesinde Mekteb sokağında Abdülkadir Çavuş mektebi 1939 se- nesi Mayıs sonuna kadar kiraya verilmek üzere açık arttırma gününde isteklisi bulunmadığından pazarlığa çevrilmiştir. Şartnamesi Lev Müdürlüğünde görülebilir. İstekli olanlar 1 lira 13 kuruşluk ilk temis nat makbuz veya mektubile beraber 16/3/1930 Perşembe günü sast 14,30 da Daimi Encümende bulunmalıdırlar, €) (1338) * Vardır (5 inci sayfadan dcrnvıı)s bitti. © da ordudan çıktı. Fakat bir takım yaramaz adamlarla ah- bab oldu, onlarla yaşamağa baş- ladı. Nihayet bundan on iki sene | evvel takibata uğradı ve mahke- me kararile on sene” ağır hapse mahküm edildi. İşlediği devlete aid bir takım esrarı mey- dana çıkarmak cürmü idi. Sekiz buçuk sene mahpus kaldı. Ondan cürüm | sonra hapishaneden çıkarıldı. Ha- pishanede geçirdiği hayatı anlat- mak üzere bir kitab yazdı. Bunun dimi da «Duvarların ağzı vardır> dedi. Kitab 7,000 ile 80,000 arasında satılmıştır. Kitabın çıl : rinden on sekiz bir bunun aleyhinde yazı çıktı. Bu yazıda hapishane - den çıkanların yazılarına pek de inanmak kabil olamıyacağı, çünkü eski mahkümların işlerindeki hınç ları dolayısile yazı yazdıkları söy- lenmişti. Mahkemede gazetenin o fik - Tası okunmuştur. Bundan sonra Bgazetenin vekili söz alarak de - miştir ki — Çıkan bir kitab için tenkid yazılabilir. Bu tenkid muhtelif noktadan olabilir. Gazetenin mü- mekkidi de bundan bahsederken böyle bir lisan kullanmakla kita- bin aleyhine haysiyeti -kıracak birşey yapmamıştır. | Bundan sonra kitabm mevzuu- | na geçilmiş ve hâkim sabık mah- küma sormuştur: — Sizi mahküm etmiş olan hâ- kimin haksızlık etmiş olduğunu mu anlatmak istediniz?. Kitabın muharriri olen — sabık mahküm da şu cevabı vermiştir: Hâkimin benim aleyhimde kasden haksızlık ettiğini söyliye- mem. Fakat haksızlık olmuştur. Muhakeme bundan sanra baş- 'ka bir güne bırakılmıştır. İstanbul Birinci mıntaka Kadas- tro Müdürlüğünden! Şarkan Küçük Mustafapaşa cad- desi ve 22, 21 numaralı parseller ve şimalen 22, 20 nuraaralı parsel- lerle 6 parsel numaralı hamamın Dahçesi ve garben 2 numaralı par- sel, cenuben eski Mollahüsrev yeni Küçükmustafa paşa mahallesinin eski Küçükmus-, tafapaşa yeni Küçükmustafapaşa ve müstantik sokağında eski 36, 38, 40, 42, 4, 46 mükerrer ve 32 yeni 44 ilâ 54 ve 1, 2, 60, 30, 67 ka- * HUSUSİ İDARE ÖKSÜZLERİ 7/Mart/939 Sah 1—155 8/Mart/939 Çarşamba 136—314 BELEDİYE EMEKLİ VE ÖKSÜZLERİ p 9/Mart/939 Perşembe 1—294 10/Mart/939 Cuma 295—586 11/Mart/939 Cumartesi BST—743 13/Mart/939 Pazartesi T44—091 Hususi idare ve Belediye emekli ve öksüzlerinin Mart 939 üçef aylıkları yukarıda gösterilen günlerde ve cüzdan sıra sayılarına gör€ verileceğinden aylık sahiplerinin cüzdanlarile Ziraat Bankasına mü” Tacaatları. <1510. KARADENİZ PERŞEMBE POSTASI Bu hafta içinde Karadenizde esen fırtınaların seferler üzerinde husule getirdiği büyük teaahhurlardan dolayı 9 Mart Parşembe postasını yapacak (GÜNEYSU) vapuru bir gün rötarla 10 Mart Cuma günü saat 16 da kalkacaktır, İstanbul İkinci İcra Memurlğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesine karar verilen VE tamamına 500 lira kıymet takdir olunan Galatada Şehit ııehmeıpı:f Yelkenciler caddesinde eski ve yeni 21 No, taj 59 No. # iratlı arsa ile yine tamamına 1050 lira kıymet takdir olunan mezküf mahalle ve caddede eski ve yeni 25, 27 ve No. taj 68,65 No, l1 iratlı arsi açık / Urmaya konulmuştur. Mezkür mahaldeki Zi Na ha arsa içi” deki 11 metre 25 desimetre murabbar kulei zemin yeri satılan gayf menkule dahildir. EVSAFI: 21, 25 No, li dükkânlar aralarındaki ahara ait 23 No ” dükkânla bir çatı altındadır. Zeminleri toprak cephe ve çatısı galvani! saç örtülüdür. Bu dükkânlar 15 lira getirmektedir. 27 No lı dükkând! ayni çatı altında olup bunun da yüzü tahta üzeri galvaniz saç örtül” kânın hududu sağ tarafı sabuncu oğlu kızı dükkâm'solu Saimin dü kânnın hududu sağ tarafı sabuncu oğlu kızı dükkânı solu Saimin düf kâm arkası kale duvarı önü Yelkenciler caddesi 25, 27 No. h dükkân/ hududu sağı Yaşar dükkânı solu sabuncu oğlu kızı dükkânı arkası KA le duvarı önü Yelkenciler caddesi ile mahduttur. Yukarıda yazılı gayf menkule aid şartname 1/4/939 tarihinden itibaren icra divanhanesil herkesin görebilmesi için açık bulundurulacaktır. Brinci arttırma A P sayılı ve 24/2/938 tarih ve 580 yevmiye ve 30/9/934 tarih ve 2854 ve 2858 muamele numarah tapu- larla 2210 adanın 1 parseli olarak tevhiden apartıman inşa olarak ve yarı yarıya Sadullah oğlu Hüse- yin Cep ile Salih kızı Emine Cep | adlarına komisyonumuzun 27 şu- bat 939 tarihli kararile tesbit ve tesçil edilmiştir. Bu mülkle iddiayı tasarrufta bulmanlar varsa ilân tarihinden #tibaren iki ay müddetle ellerin- de bulunan vesaik örneklerile bir-| likte Sultanahmedde mülga def- terhane binasında birınci mıntaka kadastro müdürlüğüne müracaat- ları 2613 sayılı kadastro kanununa göre takdimen ilân olunur. İstanbul asliye altıncı — hukuk mahkemesinden: Asabet tarafından — kocası alup mukaddema İstanbul Gedikpaşa Mimar Hayreddin mahallesi Yah-! yapaşa sokak 10 sayıh evde iken | halen ikametgâhı meçhul Manok | aleyhine açılan boşanma — davası için adı geçen Manokun 11/4/939 salı günü saat 14 de mahkememi- zin tahkikat hâkimliğinde hazır bulunması Küizumunun ilânına ve | imlâ kılınacak davetiyenin bir nüs-| hasının mahkeme divanhanesine asılmasına karar .verilmiş olmakla| mumaileyh Manokun yevmi mez- kür ve saatte mahkememizde ha- zir bulunması veya kanuni bir ve-| kil göndermesi lüzumu tebliğ yee rine geçmek üzere ilân olunur. 939 tarihine müsadif Salı günü saat ondan on ikiye kadar İst. İkinci İcra dairesinde icra olunarak muhammen kıymetin Şe 75 F Beçtiği takdirde en çok arttırana ihale olunur. Aksi takdirde en arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile on beş gün temdit edilert/ 26/4/939 tarihine müsadil Çarşamba günü yine ayni saatle ve ayni Y de ikinci arttırması yapılarak bu arttırmada en çok arttıranın üstü? birakılır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların gayri menkf üzerindeki haklarını hususfle faiz ve masrafa dair olan iddialarını il tarihinden itibaren yirm gün içinde daliremize bildirmeleri lâzımd” Aksi takdirde hakları tapu scillinde kayıtlı olmadıkça satış bedelir” paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak istiyenler” her zaman 36/1402 No. ile daireye müracaat edebilecekleri ve gü menkülleri almak istiyenlerin müzayede günü satış saatinden evti muhammen kiymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi milli bir bankanın teminat mektubunu dairemize tevdi etmeleri İ7 olunur. — 36/1402 ea r aai AAA NNN N irelr gi lit el İstanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan : ” Eksiltmeye konulan iş: Şişli Çocuk hastanesinde yapılacak axfalt * inşaat. Keşif bedeli 1542 lira 94 kuruş. Muvakkat garanti 1 Kradır, Şişli Çocuk Hastanesinde yapılacak asfalt yol inşaatı işi açık siltmeye konulmuştur. Eksiltme 24/3/939 Cuma günü saat 14 de Ci doğlunda Sıhhat ve İçtimal Muavenet Müdürlüğü binasında kurulu misyonda yapılacaktır. | İstekliler şariname ve keşif hulğsasını her gün komisyonda 87 wmmmm.mmmmmmwüj 'nunda yazılı belgeler ve bu işe yeler muvakkat garanti makbuz V, banka mektubu ile birlikte bu işe benzer en az 3000 liralık iş yaptığ” ) dair eksiltme tarihinden 8 gün evvel İstanbul Vilâyetinden olmit İ dukları ehliyet vesikalarile birlikte belli gün ve saatte komisyona meleri. 41564 ö İstanbul Erkek © ulu Satınalm? K Okulumuzun elb “Tünakasa ıı”" * | bilirler. 39/137 sindedir.