9 Haziran 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

9 Haziran 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

/ ve mecliste bulunan No. 9 Yazan: M. SAMİ KARAYEL “Sizi Çok Sarhoş Görüyorum; Ayıldıktan Sonra Konuşalım,, “Haşmetmeab!. Türk Padişahı İkinci Murad, Yıldırım Beyazıddan Daha Kuvvetli midir?,, «Milyeva» nın 'Türk sarayında oynadığı rolde Bizansın da par- mağı vardı. Bizans nicali başta imparator - ları olmak üzere Milyevayi elde etmişlerdi. Milyeva, Yıldırım Beyarıdı deli divane etmişti. O zamana kadar Osmanlı âmpiratorluğu sarayla - rında sadelik ve sükünet hüküm- Tan olürken Milyevadan sonra debdebe, dürât, ihtişam başlamış- ti Yıldırim,> eslâfinin âdetlerini unutmağa başlamıştı. Türk sara- yında ayran yerine şarab içili - yordu. Yıldırım Beyazıd gece gündüz sarhoştu. Milyevaya o derece düş- kündü ki onunla evlendiği gün- denberi tamamile asabı bozul - müştu. İçki, suüstimal sinirlerini germişti. Olur olmaz şeylere der- hal feveran ediyordu. Hatta Timürlenge en ağır ve #ğza alınmaz sözler söyledi. Fer- manlar yolladı. Bütün bunları tahrik eden «Mil- yeva> idi, Dilber kız, Türk sulta- nini işvebazlıklarile teshir etmiş- ti. Yıldırımın bu kadın üzerindeki sulistimali dillerde destandı. Yıldırım, Anadluhisarı kalesini (Güzelcehisar) yaptırıp İstanb 1 mmnmgimnnj rzanslılar telâşa düşmüşlerdi. Yıldırımın İstanbulu zaptı bir gün meselesi olmuştu. Fakat Bi- zanslıların imdadına — <Milyeva> yetişti. Padişahı Timürlenk aley- hine kışkırttı. Fitilledi. Yıldırım da, Timürlenge en ağır| mektüblar yazarak belâyı üzerine celbetti. «Milyeva> rolünü çok güzel oy- namıştı. Padişahın gururunu hıza getirip şahlandırmağı bilmişti. Yıldırım, İstanbula karşı ha - zırladığı hücumu terk ile Anade- Tuya geçerek Timürlengin Üzerine! yürüdü. Nihayet Ankarada Timürlenge 'tek başına kalıncıya kadar fevka- Vâde cür'etle harbederek esir o muştu. Bu suretle, Tük vatanı başsız Kkalarak tam on iki seneye yakın isyanlar içinde çalkanmıştı. Bizanslılar, derin bir nefes ala- rak Türklerden yakalarinı kur - tarmışlardı. Yıldırım belâsı baş - larından defolmuştu. Bu vak'adan sonra, tam elli se- ne Bizans yaşadı ve Türk hakkına hücum edip durdu. Arada türe - “yen ve saltanat kavgası yapan Os-) manlı hanedanımı birbiri üzerine saldırarak nefeslendi. İşte bir Sıb <Milevası Bizan - sa tam elli sene hayat vermişti. Ve eşini ataların bir daha doğu- Tramıyacağı, yüksek bir kumandan 've hükümet adamı olan Yıldırım Bayazıdı şahsan mahiv ve harab ettikten sonra koca Türk Gdevleti ni de altüst etmişti. * Bizins İmparatorunun düşün ,- celeri ve heyecanları çoksürmedi. İshak Bey gittikten sonra; ahdo- dünan İmparatorluk — meelisinde Başvezir İmparatorun korkuları- m dindirdi. Vezir şöyle söylemişti:| — Haşmetmeab!.. İkinci sultan Muradın Sırb Kralının — kardeşi Mari ile evlenmesi bizleri keder- lendirmeyip sevindirmelidir. Hat-, rete düşürmüştü. İmparator vezi- rinin bu divanece sözlerine kaş - larını çatarak mukabele etmişti: — Ne söylüyorsunuz?. Sizi sar- höş görüyorum... Aklınız başınıza geldikten senra konuşunuz.. Vezir hiç de sarhş değildi. Ken-| disini topladı. Ciddiyetle İmpa - ratoruna şu cevabı verdi: — Haşmetmcab!.. Türk Padi - şahı ikinci Murad, Yıldırım Beyg-| zıddna daha kuvvetli midir? O - nun canını dünyaya götü - ren yülnız Allah madir?. Veliahâ- liğında Kosva meydan muhare - besini babası birinci Murada ka- zandıran, hiristiyanlığın Balkan- larda ve Tuna üzerinde perişan - Havat Köprü Yapılacak İstarbulur müstakbel imâr plâ- nnn Nafıa Vekâleti tarafından tasdik edilmesi üzerine şehrimiz- de hummalı bir faaliyet başlamış- tır, Yeni plâna göre, İstanbulda, binaların üstünden geçecek dört büyük ve beton köprü yapılacak- tır. Bunlardan biri Boğuzkesenle Teksim arasında ve 400 metre u- zunluğunda olacaktır. Köprülerden biri de Kurtuluşla Taksim arasında, diğeri Şişhane karakolunun altındaki saha ile Perapalas arasında, diğeri de Sü- leymaniye ile Eminönü arasında bulunacaktır. Bunlardan en mü - himmi Şişhaneden Perapalasa ka- dar uzıyacak yüz elli metre uzun- luğundaki köprüdür. Bunun irti- #a altmış metre olacaktır. Taksim ile Kurtuluş arasındaki köprünün uzunluğu da 120 metre olacaktır. Belediye, Boğazkesenle Şişhane arasında yalnız yayaların geçme- sine mahsus bir tünel yapmak is- temektedir. Belediye yakında, bu köprülerin ve tünelin projelerini mütehassıslara yaptıracaktır. Köp- rüler binaların üzerinden aşacak ve ayakların üzerine istinad ede- cektir. Ayakların bulunacağı yer- lere isabet eden binalar istimlâk olunacaktır. İstanbul asliye birinci mahkemesinden: Galatada Voyvoda - caddesinde 9 No. da bakkaliye ticaretile müş- teğil iken 11/8/938 tarihinde if - Jâsına karar verilmiş olan Dimitr: | Cumanın alacaklılarile akdettiği | konkurdatoya müteallik bütün ev- rak bu babda iflâs idaresince tan- zim kılınan mütaleaname ile biz- likte mahkememize — verilmşitir. Mahkemece bu işe karar verilmek üzere 14/6/939 çarşamba güsü | saat 14 de bir celse aktedi'ccek | ve itirazı olanlar haklarını koru- mak için bu celsede hazır buluna- bileceklerdir. Keyfiyet bu ilân ile bildirilir. (18482) Japonya A ticaret Berlinin Japon mahtellerinde ua | mamasına sebeb olan, Niğboluda | Ehlisalib ordularını tarumar € - gden, şehirler kraliçesi olan Kos - tantaniyeye kadılar tayin eden. Anadoluhisarı kalesi «Güzelhi- sar» yaparak Bizansı çepeçevre ku- şatan ve haraca kesen ve nihayet bücum ederek almağa tevcasül - den Yıldırım Beyazıddan da mı ab!.. Hiçbir vakit ikinci Murad bu| darece kuvvetli ve varlıklı değil - Tn Sırp kralının kardeşi — güzel Düğün dernek yapmalıyız.. Çün- kü; Yıklırım Beyazıd da Sırp Kra- h Lâzarın kızı Mülyeva'yı almıştı. “lığına ve hatta bir daha doğrula- (Devamı var) 5 PERLARAAREORA I İstanbula Dört “TÜRKİYE KUVVETLİDİR,, (1 inci sahifeden devam) samimiyet göstermiştir. Çembderlayn şu — beyanatta bulunmuştur. *— İngiliz - Türk anlaşma- sından herket — memnundür. Türkiye kuvoetlidir ve bi - zimle beraber sulha hizmet edecektir. Türkiyenin sulh i- çin, icabenda bütün vazifele- rini mükemmelen yapacağın- dan eminiz. Türkiye ile İngil- tere birbirlerine nekadar ya- kınlaşırlarsa sulhun muhafa- zamı © kadar kuvvetlenir.> GAZETECİLER YARIN LONDRADAN AYRILIYOR Türk gazetecileri, perşembe günü amirallık dairesini son- ra da televizyon istasyonunu gezmişlerdir. Cuma günü, Türk gazete - cileri Windsor ve Eton'a gi- decekler ve akşamı Times'in ziyafetinde bulunacaklardır. Türk gözetecilerinin refika- ları, ayrıca, bir ıtriyat fabri- kasını, bir sinema stüdyosu - mu, bir tiyatroyu ve ayrıca Kew bahçelerini de gezmiş - lerdir. Türk gazetecileri grupu, bu exmortesi günü Ludrayı terk edeceklerdir. G RARRAPO LA İstanbul 4 Üncü tera memurlu- gundan: Paraya çevrilmesine karar ve- Tilen hane eşyasının birinci açık arttırmasının 13 haziran 989 salı | Kgünü saat 930 da Beyoğlunda Tak- simde Ayaspaşada Taksim kışlası arkasında Mete caddesi asrf apar- tımanda saat 9,30 da yapılacak ve kaymetlerinin ©& 75 ini bulmadığı takdirde ikinci açık arttırmasının 15 haziran 939 perşembe günü ay- ni mahal ve saatte yapılacağı ilân olunur, — (18486) Imanva ile Anlaşamıyor (1 inci sahijeden devam) aa bir zamandanberi izhar edilen 'ta zatı şahanelerini eskisinden zi- |nikbinliğe rağmen bu takviye key fiyeti, henüz müphem bir proje ma- yade zevk ve neş'eye sevk etme - İidir.. Vezrin bu sözleri İmparatoru da| hiyetindedir. İyi haber alan mahfellerde söy İtalya tarafından Uzak Şarktaki J lendiğine göre Tokyo, Almanya ve apon siyasetine ne gibi yardımlarda ni istemektedir. — — Y cür'etkârdır? Hayır, Haşmetme - | n dir. Hal büyle iken Türk sultanı- | Mari ile evlenmesine sevinmeliyiz.| Garib Bir Zeyil (& inci sayfadan devam) temmuz 1986 da büyük bir turist | kafileanin Hamburgdan hareket ederek Kadikse geldiğini yazıyor. «Turistler karaya çıkar çıkmaz, denhal tayyare ve bombalardan i- baret olan dbagajlarını açmış - lar ve harekete geçmişler. Bun - ların arkasından yirmi ,büyük Yünkers tipi nakliye tayyaresi Al- manyadan uçarak Sevile gitmiş ve Frankonun Faslı kıt'alarını ce - nubi İspanyaya nakletmiş. | Müdahalenin öküsüne gelince; Hamburga şimdiye kadar an se- kiz bin asker çıktığı bildirilmek- tedir. Filhakika miktar çok gö - rünmiyebilir. Fakat dün gazete - lerde çıkan bir ajans haberinin ü- zerinde dunmak İâzımdır. Bu ha- bende deniliyor ki: *Bu geçide 12 bin tayyareci, iki | bin beş yüzü bahriyeli ve müte- bakisi de tank ve diğer muavin küvvetlenre mensub olmak üzere iştirak etmiştir.. ye Nazırı Yarın Geliyor (1 inci sahifeden devam) Gafenko Tophane rıhtımına çik- tıktan sonra, kendisine tabsis e- | dilen otamobille Perapalas ote - Tine gidecek, birkaç saat istira - hatten sonra, akşam trenile An - karaya banreket edecektir. Misafir nazır Ankarada üç gün Kalacaktır. Bu arada Başvekil Re- fik Saydam tarafından kabul e- dilecek, Hariciye Vekilimiz Şük- Yü Saracoğlu ile görüşecektir. Gafenko'nun Ankarada ikameti ganasında, dünya umuml siyase - tinin ve Balkanlar — vaziyetinin gözden geçirileceği anlaşılmakta- dar, Dost nazır, avdette, İstanbulda bir gün kalacak, sonza, Bükreşe hareket edecektir. | MISIR HARİCİYE NAZIRININ ZİYARETİ Masır Hariciye Nazırı Abdülfet- tah Yahya Paşa 17 haziranda İs- tanbulda olacaktır. — Evvelce de yazdığımız gibi. Mısır nazırı, Türk Hariciye Vekilinin evvelce Ka » hireye yaptığı ziyareti iade mak- sadile Türkiyeye gelmektedir. Mi-| afir nazır İstanbula geldiğinin er- tesi günü Ankaraya hareket ede- cektir. | Masirin, Saadabad. paktına mesi ve bu mevzuun Ankara zi- yaretinde görüşüleceği kuvvetle muhtemeldir. MOSKOVA SEFİRİMİZ GELDİ Moskova sefirimiz Ragıb bu sa- bahki ekspresle Moskovadan şeh- rimize gelmiştir. Sefirimizin Tür- kiyeye gelişi, yakında Moskovayı ziyaret edecek olan Hariciye Ve kilimiz Şükrü Saracoğlunun seya- | hatile alâkadardır. Sefir, Hariciye Vekilimizle be- raber tekrar Moskovaya dönecek- _Ç;eîler Bir |AlmanÇavuşunu | Öldürdüler | (1 tnci sahifeden devam) müesseseler kapanacaktır, Hocaların büyük bir kısmı tah- TEKÂN yaptığı için bütün mekteb - ler kapanacaktır. Saat 20 ile sa- bahın 5 1 arasında bütün kapılar ve poncereler kapalı bulunacak- tır. Gecenin bu saatinde açık kalan pencerelere Alman zabitası ateş edecektir. Klodnonun belediye reisi ile be- zazı azledilenişler. arine bir komis - yön teşkil edilesektir. Vazifeleri- ni yapmadıkları için Çek devleti- nin polisleri silâhları ahndıktan sonra varifelerinden çıkamlacak - lardır. 9 hazirandan evvel cinayetin failleri tevkif edilemediği Harbi (1 inci sahifeden devam) safhaya sokmuştur. İşte, şimdi bu. | müharebenin içindeyiz ve harb | bütün şiddetile yine bütün cep - heler üzerinde devam ediyor. 130 | milyon mihverliye karşı sulh cep- | hesi 300 mğiyon çıkarmıştır, fa - kat, dava henliz bitmemiştir. Her iki tarafın karşılıklı çarpışma ve çekişmelerinde sıklet merkezini şimdi İngiltere için Sovyet Rusya ile olan müzakereler, Almanya ve İtalya için de Balkanlar — teşkil ediyor. Danzig meselesi ikinci plâna düşmüştür. Ve.. Almanya bilhassa Sovyet - İngiliz müzake- zelerini bozmak kasdile Baltık devletlerile anlaşmış, Danimarka ve Holandaya karşı hasmane sa- yılabilecek her türlü hareketten içtinaba başlamıştır. Bütün gay- ret Yugoslavya ile Bulgaristan üzerine teksif edilmiş olup Bal- kan birliğinin parçalanmasına ça- Tışılmaktadır. Buna rağmen, Yu- goslavya fle yapılan son müzake- reler ve Prens Pol'e Berlinde ya- pılan teklifler mihverin yüzünü güldürecek bir kazanç nelicesi vermemiştir. Yuguslavya, uluslar kurumundan çekilmemiştir, Bal- kan birliği ile olan alâkası ve fülâ vaziyeti aynen devam elmektedir. İmzalanan ticaret — mukaveleleri ile Almanyaya — geniş — mik - | yasta — iktısadi — bir — müluz ve istismar hakkı vermiş ol- duğuna dair de örtada bu hakları tebarüz ettiren bir vesika yoktı Bununla beraber ne de olsa, hattâ hakikatlere rağmen — Yugoslavya dünya elkârı umumiyesi karşısın- | da tereddüdlü Lir vaziyot muha- | faza elmektedir ki bu vaziyetin bir an önce en kat'i mahiyet ve ifadesi ile aydınlanmasının da sı- zası gölmiştir. Bulgaristanda İtalyan ve Alman diplomasisinin bazı mevzii mu - vaffakiyetler Laydettiği — gözden kaçmamaktadır. Ancak bu mu- vaffakiyetler, Bulgaristanı mih - ver cephesine kazandırmış mahi- | yette muvaffakiyetler değillerdir ve. henüâa, Bulgaristanla anlaş - mak hususunda Türk ve İngilir diplomasisinin ehemmiyet ve kud- ret ifade eden büyük rolü vardır. Bu İtibarladır ki, henüz Balkan - larda son siyasi kozlar oynanmış değildir. Mihver devletlerinin Balkan - lardan maada, üzerinde bilhassa büyük bir gayret sarfettikleri mevzu da Japonya ve İspanyanın mihvere ve Alman - İtalyan as - keri ittifakıma sokulmasıdır. ponyanın bu askeri ittifaka gir - mesi çok şüpheli olduğu kadar Franko'nun vaziyeti de hemen he- men kat'iyet nisbetinde tavazzuh etmiştir. Franko, şimdilik — ve sa- dece kendi zaferine yardım etmiş bulunan İtalya ve Almanyaya te- şekkürü ve dinlenmeyi tercih e- | | | | diyor ve. yine muhakkak ki İn- Biliz ve Fransız diplomasisi — ve Mmaliyesi yorgun İspanyada daha sempatik bir çalışma zemini ve imkâmı yaratmak vazyetine geçi- yör, ETEM İZZET BENİCE İstanbul asliye mahkemesi ikim-| ci ticaret dairesinden: rafından Pangaltıda Halâskâr ge- zi 'caddesinde Keseryan apartıma- nının birinci dairseinde mukim Andon Dimitri ve Dimitrakopulo biraderler konmandit şirketi ortak larından Andan Dimitrakopulo ile ayni adreste ve ayni şirket ortak- larından - Dimitri Dimitrakopulo aleyhine teminat mektublarından mütevellit bakiye 3577,70 liranın faiz, kamisyon muhakeme masraf Jarı ve avukatlık ücretile birlikte tahsili talebile açılan davada müd- deialeyhlere gönderilen dava ar- zühal sureti, mumaileyhlerin mez> kür ikametgâhlarımı terk İle semti meçhüle gitmiş olduklarından ba-i hisle bilâ tebliğ iade kılındığı mü- başir tarafından tebliğ varakaları- 'na verilen meşruhattan anlaşılmış olmakla dava arzuhd! suretinin iânen tebliğine karar verilmiştir. Diplomasi Almanya Sovyet - İngiliz Müzar | kerelerini Bozmaya Çalışiyor (1 inci sahifeden devam) zakereyi müşkülâta uğratmak ba-| kımandan bilhassa müessir olmak- tadır, Ayni zamanda, Baltık dev lerinin arzularına rağmen bir ga- | ranti verilmesi aleyhinde Alman | Matbuatında da bu sabahtan iti- baren şiddetli neşriyat başlamış bulunmaktadır. Ayni zamanda Pranız - İngiliz - Sovyet garantisinin Baltık devlet- lerine teşmili bakkında kabul e- dilmiş gibi görünen «hayati men- | faatler» formülü siyasi — Alman mahfillerinde asabiyet uayndır - maştir. Henüz Almanyanın hayati şab- sına ithal edilmiyen — İsanya da harbe Almanların geniş mikyas- 14 iştirak ettikleri ilân edilmiş ol- masına rüğmen ayni mahfiller garb devletlerinin Baltık memle- ketlerini bilvasıta garanti etme » deri ihtimali karşısında endişe iz- har eylemektedirler. Hamburg - Frendenbdlatt di - yor ki: #İhatacılar vahim bir mes'uli- yet altına giriyorlar..» Deutsche Allgemelne - Zeitung. «Bitaraflarınr suikasda maruz kah dıkları» ndan bahsetmektedir. Maahaza, İngilterenin billığssa Moskova nezdinde yapacağı te - şebbüslerle bu bahis üzerinde bir itilaf elde midi henüz Londra siyasi mehatilinde muha- faza edilmektedir. B. Strong yarın akşam L da Hariciye Nezareti namına Mos- kovaya gidecek ve İngiliz büyük elçisi de birlikte Sovyet Rusyanın merkezinde bu bahis üzerinde te- maslara girişecektir. Baltık devletlerine Almanya - nın ademi tecavüz hususunda ver- miş olduğu garantinin kıymetine gelince Fransızlar bilhaşsa bunu değersiz saymakta ve: — Çekoslovakya ortada misal- Diyerek, Hitler'in bizzat İngij - tere ve Çekoslovakyaya — vermiş olduğu teminatın bilâhare nasıl hükümsüz hale gelmiş bulundu - ğunu misal olarak ortaya koy - | maktadırlar. Baltık devletleri ise Devlet Demiryolil Muhammen bedeli 6142,50 kanunun tayin ettiji vesikaları ve kadar kormsyon re! ) mak hususunda lediğini beyan eylemiştir. İ üreüenina y eli tasene İnçllz Takını Basabah Geldi j Fenerbahçenin 31 inej yıldönü- işletme U. idaresi ilânları lira olan 46 aded seyyar telgraf maki” nesi 24/7/1029 pnzurtesi günü saat 15,30 da kapalı zarf usulile Ankar Tada tdmre binasında satın alınacaktır. Bu işe girmok istiyenlerin (460,69) liralık muvakkat teminat ile üğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme Döiresinden, Hay” darpaşada Tesellüm ve Sevk şefliğinden dağıtılacaktır. hem Sövyet Rasya ile, hem manyı geçinmek ve herkülr gi bir harb vukuunda bitaraf KF mak geyesinl gittmektedirler. yet Rusyanın endişesi ise şu nok” * ta üzerinde tekâsüf etmektediri Almanlar Polonya ve Rusya il€ harbetmeğe karâr verdikleri tak” dirde bilhassa Estonya toprak * larından istifade etmiye çalşadık lar ve belki de harekât için müst” ede alacaklardır. Bu takdirde SA yet topraklarına taarruz. imkâll daha kolaylıkla elde edilmiş ol" caktır. Halbuki. Baltık devletlefi Almanya tarafından —alınıp cep'osine iltihak ettirildikleri V€ E ye tâbi tutuldukları tak * dh. bu devletlere karşı vaki ©7 lacak herhangi bir tecavüzü SoV” yet Rusya mezkür devletlerin rakları içinde karşlamak fırsatıfil daima elinde — bulunduracak VE İngiltere - Pranta da otomatikmfi mihver devletleri aleyhine geçt” ceklerdir. T Almanya işte bu Vaziyete müfi olmak ve İngiltere - Sovyet Rusyü müzakeratını müşkülâta sevket * mek için kendisile daha yakın mü” nasebat vaziyetinde bulunan Bâ tik devletlerile derhal anlaşmiğı 'ademi tecavfiz paktları imzalamsif ve kendilerini Londra ve Paris nezdinde garanti aleyhinde bulufi” mıya sevketmiştir. Maamafih, bÜ” tün bu vaziyete rağmen İngil ile Sovyet Rusya arasında müş * külâtı yenmek, kat'i neticeyi al © tam bir itilâf husulü ümidi galip bir ihtimâl dahilinde olup netice Moskovadâ cereyan edecek müzakerelerde # dımacaktır. İngiliz Hariciye İNazırı Lord Halifaks da dün parlâmentoda bi yanatta bulunarak Rusya ile ce * reyan eden müzakerelerin yakırı” da biteceği ümidini muhafaza ey- münde bujunmak üzere davet ©- dilen İngilterenin Midiliex Woun- drers takımı bü sabah ekspresle gehrimize gelmiştir. rı ve Limanları tekliflerini ayni gün saat 1430 & (3904) bu sene imtihan açılmıştır. başlıyacaktır. 3—B A — Türk vatandaşı olmaları. B — Yaşlarızın 20 den ektik ve vereceği vesika kâfidir.» D— Hect etmeleri zunu veya bunların müsı yin edileceklerdir. müracazt edeceklerdir. Bu istidaya ve yahud süretleri, € — Hüsnühal mazbatası, almış tasdikli sıhhat vapuru. Keyfiyet mumaileyhlerin ma - lümu olmak üzere ilân olumur. Maarif Müdürlüğünden 1 — Orta ükullarda türkçe, tanih - coğrafya, Pransızca, âlmanca ve ingilizce muallim muavini olmak istiyenler içiğ 2 — İmtibanlar bir Eylül cuma günü İstanbul Üniversitesinde imtıhana dahil olacakların: € — Hüsnâhal erbabından oldukları, her hangi bir surette mah* kümiyetleri olmadığı hakkında bulundukları vilâyet veya idare heye" 'Türk Ticaret bankası A. Ş. 16- “tinden almmaş bir mazbata dbraz etmeleri «hâlen memur ve muâllim olanlarır bu kayı'tan müstesna olup mensub oldükları daire âmirinin ü hastalıktan ve muallimlik etmiye müni vücud arır zalarından salim olduklarını isbat eder tasdikli hekim — Taporu E — En uz İise veya 4 veya & veya 6 sımflı öğretmen okulu me” iN tahsil görmüş olmaları. . Muzllim mebtebirden mezun olanların en az iki ders senesi mu- allimlik etmiş bulunmaları lâzımdır. 4 — Namzetler mtihanda muvaffak oldukları - takdirde kanunl şartlar dohilinde her hangi bir orta tedrisat muallim muavinliğine ta- 5 — Yukardaki şartları haiz olan namzetler bir itida ile vilâyete A — Nüfus tezkeresinin aslı veya tasdikli sureti. B — Toehsil derecesine aid şehadetname veya vesikalarının asıl D — Bulundukları yerlerin Maarif idaresinden nümunesine göre E — Maarif ideresinden tasdikli ve fotograflı fiş. F — Altı aded 4X65 büyüklüğünde kartonsuz fotografları. Bu vesikaların en sön 15/8/1939 farihine kadar Vekâlete gönderik miş olması lâzımdır. Bu tarihten sonra Vekâlete müracaat etmiş olan- ""UWM-» (€ Bi tabii riyaziye, 45 den fazla olmaması, ibraz şu vesikalar bağlanacaktır.