14 Ekim 1939 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 8

14 Ekim 1939 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 8

AA AAA Alelümum SON TELGRA F — 14 BİRİNCİTEŞRİN 1939 İ AA SA K DA DA tavsiye 'edilen en Mükemmel “>mer: Yeni-DERİ hemdir. Soğuk ve sıcaktan mütevar: — İ!| İ lid cild çatlarnmalarında; - eğzerdü ve ustyra yaralarında muânnid. ve k panpmayan yaralâğda taidelidir. TU LA D E YAT GİLİZ KANZUK ECZANESİ —— Beyoğlu, İstanbul ——“———HÂ7— — — c0 — Satış İlânı Üsküdar İcra Memurluğundan. Muslafa Nuim ve Lütftye tarafından Vakıf Paralar İduresinden 25209 ikraz Bumarasile borç alınan paraye mukabil birinci darecede ipotek göstlerilmiş olup pareun Gdenmemesinden dolayı setilmasına karar verilen ve tamamına ehlivu- tarafından 1400 lira kıymet takdir edilmiş olan Kuzguncukta Küçükkilise sokağında eski 4 yeni 11 No. h sağı evvelce Sabatay gimdi Bohor Turağıma ::uwmmm—mmum.mmmçü Ayhan sokağı ile mahdut nimkâr; evin g 'Bir evsaf ve mesahası — aşağıda Halen Ayhan sokağında 11 taj No. sıni taşıyan etzafı duvar a . 3 parmaklık korkuluklu 9 basamak mozalk merdivenle gıkılır. Zemini mozalk düşeli bir sa- mım—nmmmwm&ıhum. BİRİNCİ KAT: Bir sofa üzerinde karşılıklı iki oda n bir helâdır. Ha el İ ir helâdır. Ve zemin Bir de yük dolabı vardır. Bu sofadan dar bir merdivenle zemini çinko ve korkulüksüz taraçaya çıkılır. S y ZEMİN KAT: Sokük oephesindeki birinci kata çıkan kârgir mendivenin al- dı(.dıvı. ayvıca çift kanatlı samekânlı ahşap kapıdan girildikte zemini karaslman öçeli taglığın sokak cephesinde bir oda merdiven altında bir kömürlük ve bir UMUMİ EVBAFI: Zemin ve birinel katı uıummı katı — ahşap elup temiz kullanılmış bir haldedir. Binada elektrik, terkos ve havagezi tesisatı mevcuttur. MESAHASİ: Umuüm sahası 100 metre murabbat olup bundan 5$ - Tabbar bina geri kalanı bahçedir. Ü 2 Yukarıda hudut, evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkulün tamamı açık arttırmaya konmuş olup 22/11/980 tarihine rastlıyan Çarşamba günü zmat 14 'den 16 ya kadar Üsküdarda İhsaniyedeki dwiremizde açık arttrma İle satıla- saktır. Arttırma bedeli muhammen kiymetin * 16 ini bulduğu takdirde gayri- menkul ea çok arttıranın üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son arttıra- mın taahhüdü baki kalmak Üzere aritırma on beş gün müddetle temdit edi vek 1/12/930 tarihine rastlıyan Perçembe günü saat 14 den 16 ya kadar yine dairemizde ikinci açık artlırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada gayrimen- kul en çok arttıranın üzerine ihale ediyecektir. Satış peşindir. Teliplerin arttırmaya girmeden evvel muhammen kıyme- tin & 78 mişbetinde pey akçesi ver meleri veya milli bir bankanın terninat mektubunu İbraz etmeleri Jâmmdır. Gayrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal vaya verilen mühlet için- de parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden ev | en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş oltuğu bedelle almağa razı olursa ona, ra- Ki olmaz veya bulunmazsa hemen oa beş gün müddetle arttırmaya çıkarılıp '€n çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen — güni için * 8 den hesap olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmak- dazın memuriyetimizce ahcıdan tahsil olunur. Birikemniş vergilerle belediyeye #it tenviriye, tanzifiye ve tellâliye resimle- Ti ve vakıf ioaresi satış badelinden tetzil edilir, 20 senelik taviz bedeli müşte- Tiye aittir. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 mcı maddesinin 4 üncü fıkra- ganca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar tle diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hakları ve hususile faiz ve masrafa dair olan id- dlialarını, bu İlânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbiteleri- le bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça sa- 'tış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak istayenlerin 23/10/39 tarihinden itibaren berkesin görebilmesi için açık bu- hmdurulacak olan arttırma gartnamesile 498/2347 numaralı dosyasına mü- racaatları ilân olunur. (8400) Bahip ve neşriyatı idare eden Başmuharriri ETEM İZZET BENİCE Basıldığı yeri SON TELGRAF — Mathaası İnan tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü sastine kadar kamizyana mü- Şirketi Hayriyeden: Gelecek Salı akşamından itibaren Ramazana mahsus gi seferleri tarifesi iskelelerle vapurlara asılmıştır. Memur Ve Müvezzi Alınacak P. T. T. Umumt Müdürlüğünden: 1 — İdaremiz münhallerine alınacak memur ve müvezzi için mü- sabaka lhanı yapılacakt 2 — İsteklilerin hüviyet cüzdanı mektep şehadetnamesi, sıhhat rar poru, aşı kâğıdı zabıta ve belediyeden musaddık iyi hal kâğıdı, askerlik vesikası, 4 fotograf ve bir dilekçe ile halen memur olanların sicil cüz- danlarile dilekçeleri 21/10/939 cumartesi saat 13 e kadar vilâyet P. 'T. T. müdürlüklerine müracaat eylemeleri ve bunların 188 sayılı memurin kanununun 4 üncü maddesindeki şartları haiz olmakla beraber devlet memuriyetine lik defa gireceklerin 30 yaşını geçmiş bulunmamaları. 3 — Memurluğa alınacakların en az orta ve lise mezunları tercih edilir. Müvezzilerin de ilk mektep mezunu olmaları lâzımdır. 4 — Müsabaka vilâyet P. 'T.'T. Müdürlüklerinde — 23/10/939 pazar- tesi günü saat 14 te yapılacaktır. 5 — Müsabakada muvaffak olan lise mezunlarına 20, orta mektep mezunlarına P. T. T. memurin kanununun hükmüne göre şimdilik 10 lira ve müvezzilere de 7 den 10 Hraya kadar müaşı asli verilir. 6 — Süvari müvezziliğini istiyenler dilekçelerinde bunu tasrih et- mekle beraber bir hayvan tedarikini teahhüt edeceklerdir. Bunlara beş lira yem bodeli verilecektir. 7 — Başka dairelerden naklen gelecek olanlar müsabakaya tâbi ol- makla beraber kendilerine umum! hükümler dairesinde verilir. 8 — Müsabakada muvaffak olanların idarece teklif olunacak her hangi bir yeri kabul etmeleri şarttır. — -«8293> Fevkalâde Umumi Heyet İçtimama Davet Emniyet Sandığı Memur Ve Müstahdemleri Biriktirme Ve Karşılıklı Yardım Sandığından: Yeni cemiyetler kanunu mucibince tadilen ihzar edilmiş olan cemiyet ni- zamnsmesi Vilâyetçe tasdik edilmemiş olduğundan iztenen şekle göre yeni bir nizaaname İhzarı ve yahüt cemiyotin feshi haklında bir karar ittihaz edilmek 'üzere azalarımızın ikinci teşrinin yedinci Salı ünü Cağaloğlunda kâin Emniyet Sandığı binasında içtime mahalline gelmeleri rica olunur. | RUZNAME: 1—: Cemiyetler kunununa tevfikan nizaminame projesinin tadili olmadığı takdirde cemiyetin feshi —: Cemiyet statüsü mucibince tasfiye beyetinin intihabı. ve mümkün Adalar Malmüdürlüğünden: — | vde İstavri Vasil 10/939 tarihlerine 0 kadar Büyükada- İsti- Büyükadada Cami mahallesinin Cami sokağında 20 sayı! Vazilyadisten metruk mühtelif cins ev eçyası 10/10/$39 ve 2 müsadif Perşembe ve Cuma günleri sabah saat 10 dan da 23 Nisan caddesinde St külesi önünde açık arttırma ile satılacaktır İyenlerin yazılan gün ve saatte satış yerinde hazır bulunmaları ilân olunur, (8443) AMT ile SABAH ÖĞLE ve AKŞAİ Her yemekten sonra günde 8 dela muntaraman dişlerinizi fırçalayı! )| KREM PERTE | Emnivet Sandığı ilânları v, 8,5 faizli ve sekiz sene taksitli Cildi yakar ve kırıştırır. Soğuk rüzgür deriyi sertleştirir. Yüdü ze temas eden havanın t mesamatını kapalarak ili mâni olur. Cildin bütün bu arızâ kusurlarına mâni olm için siz de cildinizi hergün akşamları ile masajlayarak gıdalandırını KREM PERTEV, açık mesamatı kapalır. — Cild bekler, yerrun deriyi cantandırarak — tazelik — vE gençlik balışeder. emlâk satışı Muhat Şehir tiyatrosunun gardrop ve büfesi 500 lira tahmin edilen kira bedeli Üzerinden açık arttırmaya konulmuştur. İhale 10/10/089 Pazartesi günü — saat 14 de Dalmt Kacümende yapılacaktır, İlk teminat 37 lira 80 kuruştur. Sartna- | ime Zabıt ve Muamelit Müdürlüğü kaleminde görülebilir. Taliplerin ilk temi- | 'at makbuz. veya mektupları ile ihale günü muayyon saatte Dalmi Encümen- 'de bulunmal: (7823) Devlet Demiryolları ve Limanları işletme U. idaresi ilânları Muhammen bedeli 2070 lira olan 900 adet yün battaniye 23/10/1989 Pazar- tesi günü saat (10,30) o0 buçukta Maydarpaşada gar binasındaki komisyon ta- retından açık eksiltme usulile satın ahınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 223 lira 75 kuruşluk muvakkat teminat ve kanu- racastları Tâzımdır. Bu işe ait şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (B111) ZL AYŞ A TPT — İr. Hüseyin Salar — Dabili Hastalıklar Mütehnasısı Semti Erenköyünde Sahrayicedit mahalle- — Bi sinde cuki Kayışdağı yeni Üsküdar caddesinde eski 15, 13 Mü, yeni 150, 158 No, hi | Balatta eski Hocaali yeni Mollaaşkı | mahallesinde Demirci aokağında en eski 12 Mü, ceki 14 yeni 14 No, li Kadıköyünde Cüferağa mahallesinde | eski Muradiyo yeni Muratbey soka- imda eski 12 yeni 16 No. h “Yedikulede eski Hacıpiri yeni Hacı | Evhad mahallesinde Hacıpiri cadde- manbağ ahşap bir ki tamamı (mesahal eati 7352 metre murabbardır) kârgir bir evin taman kiyaetli Cinsi çuk katla sekiz odalı Üç katta dört ödalı kârgir bir evin tamamı “ Üç buçuk katta altı odalı Üç sofalı terkos, — elektrik gesisatını havi ahşap — bir evin tamamı # Bir buçuk katta - üç odalı MUAYENEHANESİNİ Taksim - Abdülhak Hâmld caddesi Milo apartımanına nakletmiştir. Go7 ae | lacaktır. Adapazarı Asliye Hukük Hâkimli- | kinden: | M. Aleyh: Adapazarının İbrahimbey | mahallesinden Abdullah oğtu Hüseyin. Davacı: — Adapazarının İbrahimbey mahallesinde oturan Mevlüt kızı Hay- riye tarafından alayhinize açtığı bo- ganma davasından dolayı muhakeme 8/11/939 Çarşamba günü aat M de talik edilmiş olduğundan — muayyen olan gün ve saatte mahkemede hazır bulunmadığınız veya kanun! bir vekil göndermediğiniz takdirde müuamele yapılacağı ilânen tebliğ olu- nur. tekli kalır. Yazan: M. SAMİ KAKAYEL Muharebe gerek Haliçteki zincire, gerek kaleye karşı çok hunrizane oldu Müdatlinin peykleri, mazrakları, kı- hçları, Rum ataşleri, kurgunları her mmânlayı atlıyarak kemali cesaretle ka- Je bedenlerinin tepesine kadar çıkmı a muvaflak olan birçok Türk dilâ - verlerini ölü ve yaralı olarak kale hendeklerine yuvarlıyordu. Muharebe gok kızgın ve kanlı idi. Hazreti Patih; elinde kılıç askerleri- nin dnünde kale hondeklerine kudar marş marf$ yürüyor, askerlerini kale burçlarına kadar sürüyordu. Bu mühürebaler şiğdetle devam e- dip dururken bir Türk kolu, Tokat ve Bivas lağımcılarının şurların altına ve gehre doğrü açtığı deklizden — kaleye doğru ilerliyerek hisarın içine çıkmak Üzere bulunuyordu. Lâkin, imparatorun Taiyetinde bulunan bir Alman mü - hendisi ayak seslerini isitti. Gürültü. derini duydu. O dahi, mukabil — bir dehliz açarak Üzerlerine doğru İlerle- miye başladı. Ve nihayet, ilerliyan Türk askerle- rile Rum #skerleri yeraltında karşılaş- tılar. daracık dehlizde iki taraf muha- rebaye başladı. Ateş ve duman ile mu- Kabele eden Rum arkerleri, üste de dehlizin tahta aksamını ateşe venerek yaktılar ve yıktılar.. Bu suratda Tüvk- lerin kaleye dahil olmalarına mâni 5)- dular. Türk donanması — Patihin kararile Halici seddeden zinciri kırıp içeri gir. meğe teşebbüs. otti. Fakat, Halice girmeğe muvaffak ö- Tanüdı. Rum gemileri bu zincir geri- sinde hücumdan mahfuz olduklı de 'Türk gemileri üzerine ateş yağdı- rıyor ve Türk gemilerini dağıtıyvelardı. mciri kırmak — ve çin müthiş mu- 'Türk gemicileri Halioe dahil olmak hazebeler v nanması galip mevklinde kaldı. Topkapı ve Eğrikapı üzerine hücum eden Türk kara ordusu da — binlerce Türk şühedası üzerinden geçip atlıya- madıkları kale hendeklerini dolduru yordu. Ve, bu hal hücum eden arkas daşlarına müthiş bir manzara arzey- Tiyordu. Bu sırada birdenbire havada bir kı- Zillik peyda oldu. Türkler, bu kızıllığı hayırlı bir alâmet telâkki etmedikleri | dafile | aü daha halde müdaflin bunu bir nişanci te- lümet ölmak üzere telâkki ettiler, Muharebe gerek Halice gerilen zin- cire karşı, ve kerek karadan kaleye karşı gayet hunrizar. Fakat, tali müdaflin cüh etti. Türkler yorulmuş ol halde kendi metris hatla dular. Mahvolmak üzere bulunan mü- suretle bir muvaffakiyet gü- irmüş oldular. Brtesi günü, muhasirin hücuma ye- niden başlamak istiyordu. Lâkin, şa- fak söktüğü zaman — Fatih Hazretleri tanecüp ile gördü ki, yorülmak bil- miyen imparator Kostantin bir gece zarfında uykusunu feda ile sabaha ka- dar çalışarak Türk dilâverlerinin gün- düz açtıkları gedik mahallerini ördü- rüp doldurmuş ve kapatmıştı. Surlar- da açılan gedikler bir gecede tamir e- dilmişti. Yikılan burelar bir gecede tekrar | yukarı kaldırılmıştı. Türk askerine an | ziyade tesir yapan Rum ategi idi. Haydarpaşa, düşmana göz Rum ateşi ötedenberi Rumlarca ma- | müdafilere Rum ate; hasaralarında | ai : da kullanmış- « | mizin ateşile başa çıkamamıştır. Rum ateşi adi rutü ec- | zayi mürekkebesinden müteşekkil kü- herefle ile kükürt ve kömürü havi idi. Rum ateçi ekseriya mayi halinde o- larak kullanılıyordu. Çünkü, Kafkas- bir dest olan bu Rumlara mahsus Rum ateşi deniz muharebelerinde bo- | rular ile attıkları mayi sudu bile ya- hardı. Fakat Türk topları Rüm ateşine de karşı kaymuştu. Yediğüle tarafına me- mur alan serdar şair Ahmetpaşa düş- manın Rum ateşine, top ve salr esli - hazı tesiratına bakmıyarak kalenin bir hayli yerlerini tahrip eylemişti. Silivrikapısına serdar tayin kılınan | TMAZ olmuştu. j ikapı serdarı olan Avnipaşa bu ta kaleyi yıkı bücuma fardır. Rumlar, bu ateşi Araplara, Lâtinlere kultanmıştardı. Arapların İ önündeki | R idi. | Rum o ateşini, / Bisnslilra mf.w.l | 1 glübiyetlerine baş' Topizapı Celhlettini Ru> | mi sülüles bulunan — Karamant «Nişani Paşa> Mehmet Paşm düşmana bu tarafta bir top attırmaz olmuştu. Sadi Paşa ile İstendiyar oğlu memur oldukları Edirnekapısında delirane mu-) harebeler ederek müttefikan işbu kas piya hücum ve savletler göstermişler | ve bu kapının yanlarını yedi yerinden yıkarak tahribe muvaffak olmuşlardı. Macarlı bir dökmeeldir. Jan Grant İs- minda bir adamdır. TTürklerin büyük toplarına karşı, Rumlar dü bu Rum ataşi ile karşı Koy- dular, Rum ateşi Türk piyadelerine dehşetli telelat verdirmişti. Rum ateşi, Türk piyadesini kale ö- nünde zorlayıp defetmeğe — muktedir olduğu gibi, seyyâar kuüleleri de küle (Devamı var) — Her hakle dahsisatı mesture» den ödemi - yeceğinizi bildiğim için zararınıza üzülürüm. — Yabancıya gilmiyor amma,, Ne de olsa ka- yıp kayıptlır — Kumarda kaybedenler aşkta kazanıyorlar» | mış. Yeni bir üşıkmız var galba?.. — Kime içıksınız bukayım?, Diye alaylarıma devam ediyordum. Son sözümü söylerken, gözle - rimin içine baktı; ezildi, sarardı, morardı, dilinin ucuna bir şeyler geldi, fakat söyliyemedi-. Kendimmişim gibi onun da aklından geçeni, © andaki haleti ruhiyesini biliyordum. — Size fşıkım,. Sizi seviyorum!. Diyecekti. Fakal, düşünüyondu: — Kadın muhakkak ki serbest bir kadın! Ko- casından ayrıldığı ve bir âşıkile beraber oturduğu mubakkak, Fakat, serbestliğinin bududu ne?.. Nusretle kendi arasında kalan bir mânada ise belki de bana da ters bir cevap verecek o za- man koca bir Nafıa Nazırlağinın şerefi de benim- kisi ile beraber tefe konup çalınacak.. Bu karar - sizlik ve bu korku iledir ki, cesaretini toplayıp ta bir türlü, düşündüklerini söyliyemiyordu!. Benim onu böyle bir kitap sabilesi gibi satır satır okuma- ma rağmen onun beni bir satırlık olsun bile kav- rıyamamasına doğrusu şaşıyorum. Bir insan nazır olabiliyor, meb'us olakiliyor, yüksek maliyeci ola« #inde eski 31 Mü, yeni 68 No, li 1— Artlırma 26 Birinciteşrin 939 tarihine düşen Çurgumbü günü aaat # 16 ya kadar yapılacak ve güyrimenkuller en çok bedel verenlerin Üstün 2— Arttırmaya girmek için muhümmen kıymetin © 10 nu nisbetindt | akçesi yatırmak Jâzımdır. 8— Arttırma bedelinin dörtte biri pegin ve geri kalanı sekiz senede | müzavi taksitte ödenir. Taksitler © 85 falze tâbidir. 4— Taksitler ödeninciye kadar gayrimenkul Sandığa birinci derecede 8— Fazla tafsilât almak ve binalar fotoğraflarımı görmek için Sandık nalar Servisine müracaat edilmelidir. İstanbul Belediyesi Merkez Hâl Müdürlüğünd HS 127 No. h sergide kavun ve karpuz ticarelile işligal eden Zeynel mukteri | şahin buradaki faaliyetini tatil edeceğinden mumaileyhten ulacaklı müs varsa evrakı müsbitelerile birlikte nihayet 14/11/080 tarihine xadar «&410> müracaatları ilân olunur. A E (8077) «8417> — A Yazan: Eitm İzzel BENİCE ____J biliyor amma bir kadına sahip olmanın yolu! şaşırıp kalyori. Bunun içindir ki, Hayati B — Acıyorum. Dersem tuhaf olur. Bu, yalnızlık esnasınd Oz cesaretini arttırdım, söylemek istediği şef kolaylaştırdım da gücü gücüne bir ara: — Çok güzeksiniz.. ir erkeği teshir ve zaptedebiliyorsum! — Muhakkak ki, gördüğüm ve tanıdığım dınların en güzelisiniz. — Gençeiniz.. — Şuhsunuz.. — Fransızların «Şarman» dedikleri ta kendisisiniz. Filân diyebildi. Ben de kırmadım. Bu t0Y Bu, zavallılığı, bönlüğü doğrusu hoşuma gi Belki, bir az daba fazla konuşabilece! yalmız bırakmadılar. Hele bir Hint samec bozması gözlüklü, pinti bir adam var, Bu ük defadır ki görüyorum, Hiç ' gözlerini bti ayırmıyor, Hayati Beye de bana da uzun uzul kıyordu. Hayati Beye: — Kuzum bu da kim? Dedim. — Buna Şuayip Bey.- Derler.. c