15 Temmuz 1940 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

15 Temmuz 1940 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

AAT A C AVRUPADA AÇLIK Nazi propagandacıları boyuna haber uyduruyorlar. Şimdi de, bir rivayete göre, İngiltereye taarruz ikinci plâna bırakılmış. Daha ev. vel, Avrupanın iktısadi teşkilât - dancırılması işi halledilecekmiş. Butün Avrupa şimdiden aç... Se- | falel ve açlık önümüzdeki kış son noktasını bulacak! Belki, Avru'- »ada bu açlık, harpten çok zayiat verdirecek!, İ-te, Almanların işgal ettikleri her yer böyle derhal açlığa kuür- ban gidiyor. Bu hal, Almanlar için iyi propaganda değil mi?, PETENİN NATI | Mareşal Peten — Fransa devlet çei olunca, ilk verdiği bevanatta, hükümet merkezinin tekrar Pa - rise nakledileceğini söyledi. Za . vallı Peten, bu ihtiyar halinde, o dahi, Paristen daha fazla uzak kalınayı tahammülsüz bulmuş! İyi amma, malümdur ki, Paris Alman işgali altında! Bu şehir, nasıl yeni Fransız hükümetinin merkezi ©- lur?. N Eğer, Fransayı kalkındıracak yeni bükümet, bütün kalkındırma işlerini böyle yapacaksa fteyal. KADINLARA DÜŞEN iş.. | Gazeteler bir ajans telgrafı neş- rediyorlar: Geçen asırda yaşamış olan meşhur kadın şairlerimizden Fitnatın Eyüpteki türbesi Maa- bir ALINAN PARA rif Vekâjeti tarafından meydana İngiliz dominyonları, İrlanda Artık Avrupada Framanın barp harici üzerine ingiltere yalnız başına kendini müdataa itibarla İngilizler | kendilerine edilecek her yardımı | çok iyi karşılamakta, İngiltere ile teşriki mesaiye gelmiş olan Fram- srzkarın müşterek gaye uğrundaki gayret ve faaliyetlerini - clbetite takdir etmektedir. Fakat şimdi ar- tık İngilere yalnız kundi kuvvet ve vesaitine müracaat etmeyi en kestirme yol olarak görüyor. İn giltere ile dominyonları bu harpte elele vererek imparatorluğu kur, tarmağa azmetmiş bulanuyorlar. Yalnız İngiliz imparatorluğunun bünyesinde hassas bir nokla vaz- dir; İrlanda, - Bu adanın şimali İngiltereye bağlı, cenubu müstakildir. Cenu - bun davası ise şimal kısmını da alarak büşün adanın istiklâlini te- mindir. Şimalin halkı protostan- dır, cenup katoliktir. Arada büyük farklar, anlaşa - mazlıklar var, Cenubi İrlanda İn- giltereye asırlardanberi aykırıdır. Şimal de bilikiş pek merbuttur. Geçen umumi harpte cenubi İrlan. | da sahilleri Alman tahtelbahirle- | rinin uğrağı olmuştu. Bu harpte müstakil İrlanda bitaraf bulunu- yör. Fakat şimal ile olan ihtilâf sürüklesip gittikçe İrlandanın mü- dafaası meselesi Büyük Britanya- nın emniyeti noktasından gitgide ehemmiyet aldığı görülüyor. O- in şimal ile cenup arasında bir anlaşmıya varmak yoluna gi- diliyor. Herhalde neticeye — dair nikbinlik gösterilmektedir. İngiliz imparatorluğu içindeki bususi vaziyeti dolayısile nazarı dikkati celbeden bir dominyon da cenubi Alrika birliği olduğuna şüphe yok. Şimdiye kadar İtalya. nın Almanya ile birlikte İngiltere- ye karşı harbe girip girmiyeceği belli olmuyan aylarda çenubi Af- rikanın vaziyeti bir intizar hali ulm'::'ll. Herhalde Alman taraf - tarları faaliyette olduğu gil zubi Alrikanın İngiltere | harbe girmiverek bitaraf kalma - sını istiyenler de az değildi. Fakat İtalya artık İngiltere aleyhine har- be girdikten sonra artık şüpheye mahal kalmamıştır. Habeşistandaki İtalyanlara kar. şı cenubi Afrika birliği de askeri kuvvetlerini kullanacaktır. dan başka Sudandaki İngiliz kuv- vetlerine yardım da yine cenubi Afrikadan gelecektir. Geçen harp- ten sonra Almanyanın Afrikadaki Avrupa Harbinin Yğni Meseleleri Son Telgraf çıkarılacakmış!. İyi blr kadirşinas- lik!. Fakat, ö remızın üzerine düşen bir vazile idi. Kendi cinslerinden bir kadı . nın türbesine hakmak onlara düş- mez mi*. Zavallı Fitnatın mezara | yıllardanberi, Eyüpte bir odun de- | posu içinde bakımsız halde du- rTuyor . YOLCUL LARDAN Tophanede, vapur yolcusu kar şılamak veya teşyi etmek ancak on kuruşla kabil oluyormuş!. On kurüş vermiyeni rıhtıma salıver - miyorlar, Bazı arkadaşlar, bu pa. rayı çok buluyorlar, böyle iş mi kat, bu sıcak yaz günlerinde, rıhtım üzerinde deniz havası anak bedavaya olur mu?, Bir deniz kenarı gazinosuna gitseniz, — kaç kuruş verirsiniz?. HALKA UCUZ MEK Halka mahsus bir nevi ucuz ek- mek çıkarılacakmışi. Bugünkü okkalık ekmek ve fırancala fiat- larına da, galiba, bir miktar zam yapılacak! Halk tipi ucuz ekmek fikri çok yerinde. Ancak gıdası sağlam olmalı. Maksat gıda değil mı?. Kalabalık ve geliri mahdut ai- leler her gün bir hayli ekmek pa- | rası veriyorlar. Bizim memlekelimiz ziraat mem- leketidir. Dünyanın en güzel, en çeşitli ve en ucuz akmekleri bizde olmalıdır. AHMET RAUF bu harpte bitaraf kalmayı, bem de tıpkı cenubi İrlanda serbest devletinin —vtığı gibi İngiltere ile her türlü alâka ve münasebeti kes- mek istiyorlardı. Fakat vaziyete hâkim olan bugün diğer taraftır. Yanil aslı İngiliz olanların sözü üstündür, Onun için daha Avrupada harp başladığı ilk aylarda, geren teşri- nievvelde cenubi Afrika - birliği Almanyaya harp ilân elmiştir. Fakat Almanyaya karşı harpte en mühim rolü almış olan domin. yon şüphesiz Kanadadır. — Geçen harpte İngiltereye erzak ve mü- himmat yollamış, asker gönder - | miş, 40 bin Kanadalı ölmüştür. Bu l& tayyare yapmakta, tayya- reci yetiştirmektedir. $ 90 nikeli Kanadanındır. Altın cıkarmakfa da dünyanım ücüncü memleketidir. İngiliz imparatorh&u — bugün müdafan için kendi vesa- itine, menbalarına müracaat edi- yor. Mevcut müşkülât gizlenmi- yer. Fakat bu çetin imtihan impa. ratorluğun aksamı arasındaki ra- bıtaları daha kuüvyetlendirecek, İngilizler bundan emin. ALİ KEMAL SUNMAN Ka aaaamdekkkaminddi Üsküdar tapusu bu sabah İstanbula nakledil Üsküdar tapu sicil muhafızlığı Sultanahmetteki eski Defterhane binasına naklolunarak bu sabah - 'tan İtibaren bu yeni yerinde vazi- feye başlamıştır. Fakat Üsküdardaki emlâk ve a- razi sahipleri her tapu işi icin ken-| dilerini İstanbula inmeğe mecbur. bırakacak olan bu karardan mem- nun olmamışlardır. Slağeii Sebze hâlinde bügünkü içtima Yat meyva ve sebze farım satış kooperatifi azaları bugün saat 14 de sobze ve mevva Hâlinde yıllık bir toplantı yapacaklardır. İçti « mada bilânco ve fiat farkı hesap- ları ve idare heyeti raporu oku » nup bazı teklifler yapılacaktır. Hani, nerede? Sebze ve meyva alırken bir de verilmişti. — Fakat, — duyuyoruz, görüyoruz ki, bu iş lâfta kalmıştır, tatbik edil . Bizzat beledi yok., Binsenaleyh, halk fiatları | nasıl kantrol edecek?, rine büyuk bir şevkle tarafta yardımlara geçildi Askere alınanlar alime gidenlerin ailele- Hükümetçe görülen lüzum üze- rine bir talm devresi için askere alınanların ailelerine esaslı yar- dam yapılması hakkında Dahiliye Vekâleti tarafından da vilâyetlere mühim bir emir gönderilmiş bu - kunmaktadır. Bu emirde, talim için askere &- lınanların — mühim bir kısmının kövlü olduğu, ziraatin kalmaması ve ailelerinin parasız bırakılma - ması isin her kaza belediyelerile köy muhtarları ve heyeti ihtiya- riyelerin büyük bir faaliyet göm termeleri ve imöce şeklnin tatbik olunması bildirilerek bu işler hak. kında hiçbir taraftan hiçbir veç- hile sikâyete meydan verilmemesi yapılan işlerle --rdımlar. netice - lerinin muntazaman Vekâlete ya- zılması tebliğ olunmaktadır. Diğer taraftan Başvekâletin ay- | ni mevzu emri üzerine de muhtar | ve ihtiyar meclisleri köyleri da - | bilindeki askere gidenleri, bunlar- | dan kimlerin orak, cana, ve harman | işleri olduğunu tesbit etmişler ve her tarafta kadın, erkek köylü - lerimiz büyük bir sevk ile bilfil çalışma ve yardıma gzeçmişlerdir. rı askerinin tâbiye kitabı var. Tübi- ye ilmi, malümdur ki, askerliğin âmentüsü!, Eserin daha birinci sahifesinde en bariz olarak ifade edilen fikir şu: lerile mücadeleye şevkeder. Dün- yanım ilk kuruluşundan - başlıyan bu mücadele harptir. Bugüne ka- dar yeryüzünde harp eksik ol - mamıştır. Bundan sonra da eksik olmıyacaktır. Madem ki harp de. nen bu mücadele ile insanlar dai- ma karşı karşıya — geli halde, harbin usullerini, tekniğini öğrenmek mecburiyetindeyiz. » Benim, hulâsa olarak yukarıya yazdığım bu fikir, eserde, — çok ilmi bir sistemle develope edil - miştir, Anlaşılan şudur ki, madem ki doğmuşuz, varız, o balde yaşıya- cağız; yaşamak arzusu ile müca- | e arzusu ise aynidir. Yaşamayı göze alan, mücadeleyi de göze alı. yor, demektir. Benim burada işaret etmek iste- diğim nokta, bazı memleketlerde, harbin ve askerliğin fevkalâde nh- val olarak telâkki edilmesidir. Bu | Üniversite kampı bu sabah açıldı Üniversite kampı bu sabah Pem dikte açılmıstır. Evvelâ kampın Beyazıtta üniversite — bahçesinde acılması düsünülmüşse de çadırlı ve le-Ni olarak Pendikte tesisi dahal uyYgun zörülmüştür. Bu sabah a- cılan 1 inci devre kampı 5 ağustosa, kadar devam edecektir. - İkinci devre kamnı da 10 ağus - tosta küşat olunacaklır. zökdlynin Etiket usulü tekmil yurda teşmil ediliyor Pazarlıksız satısş kanunu hak - kında hazırlandığını haber verdi - Bimiz yeni kanun lüyihası Başve- kâlette tetkik olunmaktadır. Ticaret Vekâleti bu yeni kanun ile her malın Üüzerine etiket ko - nulması usulünü tekmil memle - ketlere teşmil etmektedir. Etikete fazla fiat yazan tüccar ve satıcılar hakkında da milli ko- Tunma kanunu tatbik olunacaktır. Pazarlıkla satış yapanların dük- kânları da az $ gün en çok 1 ay müddetle kapatılacak ve bun- ların isimleri gazetelerle ve radyo ile ilân olunacaktır. Kâğıt ve madeni eşya ithalâtı Memleketimize kâğıt ithali için Cekoslovakya ve İtalyalan bazı teklifler yapılmıştır. Cekoslovak fabrikatörlerinin teklifleri daha uvgun görülerek tetkiklere gecil- memleketler, yeni yetişen nesille- rine askeri bir terbiye, mücadeleci bir ruh, harbin tabii ve mukad - der bir hâdise olduğunu aşılıya. mamışlardır. Bunlar, hangi hangi milletlerdir?. Shd.-i,?u..dm teker teker isimlerini sayarak, milli izzetinefislerine karşı saygı sızlık etmek niyetinde deağilim. Fakat, rahatı, sükünu, sulhu ta- | bü telâkki eden mızmız ve hasta miyetlere, kendilerinde mukave- | met etmek, da.ı'k':ıa harsımı bu- muyan milletlere acımıyorum, Tânet ediyorum, REŞAŞ FEYZİ Açık iş ve memuriyetler Devlet Demiryellarının yeni mo- törlü trenlerinde çalıştırılmak ü - | zere imtihanla 1 inci ve 2 inci &- Tuf tesviyeciler aramaktadır. Bun- lardan 1 inei sınıf i--ilere 77 aylık | ücret mükabili saatte 32,90 kuruş, 2 inct sınıflara da aylık 59 lira mew, kabili saatte 25.20 kuruş verile - cektir. Sanayi mektebi mezunları tercih olunacaklardır. Talipler 30 lemmuza kadar Ankarada Devlet Demiryolları umum müdürlüğü ceş datresi reisliğine müracaat e- dobileceklerdir. Sultanahmetteki sanayi mek - tebi müdürlüğü de bir hasta be- dır. Buraya lise mezunu gençler 3niştir. Diöer taraftan son hafta icinde sehrimize Macaristandan elektrik malzemesi, zirat âletler, Sovvet Rusvadan da madeni eşya getiril- miştir. Avrupa Berlinde, dünyanın en | büyük mutbahı Günde 13,000 porsiyon yemek , hazırlayacak olan, - Almanların ta- biri veçhile - bu kolossal mutfak Berlinin bir mahallesinde acılmış- tır, 40 metre boyunda ve 14 met- Te genişliğinde bir binaya beberi | 14,000 litre su alan 14 kazan yer- leştirilmiştir. Günde 13,000 porsi- yon çorba pisirilmektedir. Alman gazeteleri bu kazanlarda yalnız corba değil, ileride sebze, balık, sığır ve av etleri de pisirilip| tevzi olunacağını yazıyorlar. Ahçılar, gece varısından sonra saat 2 de işe başlıyacaklar ve öğ- le üzeri M15 tevzi yernde — balka dağıtacaklardır. İngilizler kibirli midir? İngilizlerin söylemekten ziyade susmağı sever olması onların ki- birli azametli adamlar olduğuna dair dünyanın her taratında ivi - den iviye kulakları doldurmustur. Bundan İngilizlerin kendileri de maemnun değildir. Bir İnciliz mu- harriri kendi vatandaslarının ki- alınacaklardır. İmtihan ayın 22 sinde ve Ankaradadır. Taliplerin ayın 19 uncu günü ak- samına kadar Basvekâlet sicil da- ire müdürlüğüne müracaatları ica-| betmektedir. Harbinin | ây reis, harp içindeyiz!| Bi Bir hâkimin bir maznunu tekdir| ve tebrik ettiği görülmüz bir şey değildir. Londralı Vilyam iiyon, bisiklet- | le giderken fenerini yakmadığı icin bir poliş taralından cevrilmiş.| zabit tutulmuş ve mahkemeye ve- | gilmiş. Vilvam, mahkemede şahit sıfa- tile bulunacak polisin hasta oldu- Ranu muhakemenin baska bir gü- ne bırakılacağını anlayınca aya - Ba kalkarak: — Bay reis! demis, harp için- deyiz, mühim anlar yaşıyoruz. Si- zin de, benim de kaybedecek vak- timiz yok. Muhakemenin taliki - ne meydan vermemek için bir&i- cam var. Polis memuru, haklıdır. Ben kabahatliyim. Kanunen vere - eeğiniz cezaya razıyım. Hâkim derhal cevap vermis! — Pekâlâ! Sizi bes silin para ce- Ş Edirne musevi mektebi Her vilâyetten şehrimize| Edirne hava kurumunda | ©ran, kendini bilmiyecek dere - | eni şek&’ istihsali Şeker fabrikalarımızda yeni kampanya hazır- lıklarına başlanıldı Şeker fabrikalarımız yeni yıl faaliyetine buşlamak üzere hazır. lıklara geçmişlerdir. Bu meyanda Alpullu şeker fab- rikasının bu yıl ağustos sonlarına doğru kampanyasına başlıyabile- ceği anlaşılmıştır. Buna sebep ilkbahar mevsimi. nin yağışlı gitmiş olması dolayır | sile pancar zeriyatının gecikmiş bulunmasıdır. Muhtelif mıntakalardan alınan haberlere göre bu yıl pancar mah- sulümuz bol olacaktır. Sadece yağ- murlar yüzünden bunların tarla- lardan sökülmesi biraz gecikecek- tir. Şeker fabrikalarımız da bu bol. hik karşısında fazla istihsalâtta bulunacaklardır. KSa ea kapatıldı Edirne (Hususi)— Şehrimizda. | ki ekalliyet mekteplerinden mu- | sevi ilk okulunun bu ders senesi başından itibaren kapatılacağını mektep idaresi maarif müdürlüğü- | ne bildiremiştir. Maarif idaresi de keyfiyetten Maarif Vekâletini haberdar et - | miştir. : Ai Bu sabah açılan kamplar . İlk mektep çocukları için Erem- | köy, Pendik, Kızılporkta bu sabahı | kamplar açılmıştır. Kamplarda bir. aylık ücret talebe basına 18 liradır., Bunlardan — Erenköyündekine yalnız zayıf ve istirahate muhtaç çocuklar alınmışlrardır. Diğer taraftan Heybeliada ilk mektebinde de 65 muallim için bul sabah birkamp açılmıştır. KRR 1itfaiyeci gönderilecek | İstanbul itfaiye mektebine her vilâyetten 1 - 2 talebe gönderil - mesi Dahiliye Vekâletince karar- laştırılmıştır. Bu talobeler tercihan vilâyet » lerdeki itfatve efradı arasından se-| cilecek ve şehrimiz itfaiyesinin çalısma seklini öğrendikten sonra vilâvetlerine dönerek mütehasss olarak çalışacaklardır. miz ifaiyesi zibi olması icin Da- hiliye Vekâletince yeni bir tali - matname vücude getirilmiştir. Tni Almanyada sarhoşlar Eski İspartalılar, içkiyi fazla ka- cede sarhos olanları — diğerlerine | ibret olsun diye sokak sokak dolaş- tırırlardı. Son zamanlarda Almanyada da sarhoşlara karsı tedbir alınmıya lüzum görülmüştür. Sebebi, bircok ikimselerin sarhoş olarak sakak « larda sızıp kalmaları, bağırın ça- | Bırmaları, balkı iz'ac etmeleridir. | Anlarılan Almanların çoğu, har- bin elemlerini. mahrumiyetlerini | alkol ile unutmıya çalışıyorlar. Mayens valisi, bir sarhosu dört hafta hapse mahküm etmis ve is- | minin, fotografının günlük gaze - telerde nesrine karar vermiş.. ingiltare, Almanyadan ne zamandanberi ayrıldı Almanyanın 1897 de actığı «Made in Germaniy» — mücadelesi ve ik- tısaden yükselmesi — İngilterenin dikkat nazarını çekmisti. Edvin Vilyams, neşsrettiği bir eserde A man sanayüinin gündengüne te - rakkiye doğru yürüdüğünü, dün- 'Ya bazarlarını istilâ edeceğini a - cıkca yazdı, tohlikeyi gösterdi. İngilizleri en çok kuşkulandıran, Almanların ticaret ve harp filo - larını arttırmaları, İmparator Kiy- yomun <Almanların istikbali de- nizlerdedir. diye dünyaya meydan okumasıdır. | amışlardır. ük ki kişiyi birden almadığı için diğer POLİS MABKE'B'H-ILER Ölümle biten dünkü gezmeler Davutpaşada iki, Sarı- yerde bir kişi boğuldu! Dü ati i kisi ölümle neticelenmistir: 1 —Feriköyünde Batı caddesinde| lâhat aylık Meliha ismindeki kı Haydar, (Müberra, İbiş, — Zilkade dün bir sandal sefası yapmağa ka. rar vermişler ve akşam üstü Da- vutpaşa sahiline gitmişlerdir Bunlar orada Hüseyne ait bir gandalı oğlu Kasımdan kirala - | » Fakat küçük kayık 11 bir sandal daha aranımıs ve ileride duran sahipsiz, numarasız bir sandala Kasım kürek tedarik e- derek 9 kişi buna binmişlerdir. Sandallar sahilden 1 kilametre kadar açıldıktan biraz sonra 2 inci kayığı idare eden Himmet soyun- mıaş ve yıkanmak üzere denize at- lamıştır. Lâkin bu sırada müva- zenesini kaybeden kayık devrilmiş ve hensi denize dökülmüşlerdir. Bunların ve diğe: kayıktaki feryatları üzerine etra'tan yet. şenler azaedeleri zenizden tob « lamışlardır. Bu aca 3 aylık yavru Moliha da kurtarılmıştır. Fakat Feride ile 16 yaşında Haydar bulunamamışlardır. Polis usulsuz bir şekilde sandal kiralıyan Kasımı yakalamış ve de- hizden çıkarılanların tedavileri de Haseki hastanesinde yapılmıştır. | 2-— Ramide Taşlıtarlada oturan | ve Eyüvte Dikimevinde çalışan 333 doğumlu Tahsin oğlu Recep dün Kezmek üzere Sarıyere —gitmiş, kumsakla denize girmiştir. Lâkin bir aralık sahilden fazla Zavallı genci kurtarmak üzere etraftan imdadına gidilmişse de © vakte kadar Rocep bağlık fer - yyatlarla sularda kaybolmuş, ce- sedi de bulunamamıştır. Orakla boynu uçurulan adam Bakırköyünde Hazin&dar çiftliği civarında Kavak köprüsü altın - da boynu orakla kesilmiş bir ce- set bulunmuştur. Yapılan tahkikatta bunun tuğ- la hamnanında işçi Hacıya ait ol- duğu ve bir at otlatması yüzün - den aralarında çıkan ımünakaşada arkadaslarından Hüseyin tarafın- dan öldürükdüğü anlasılmıştır. til bir kaç saat sonra yaaklanmış ve bu sabah adliyeye verilmiştir. — Kazma, kürek sataular Tekmil kazma ve kürek satıcıla-| rinin ellerinde bulunan kazma ve küreklerin miktarlarının tesbitine n örmüştür. Bunun için 25 ve 35 kilo ağır - | tığında kazmalarla bilümum kürekl satanları İstanbul komutanlığına beyanname vermeğe meobur tut- muştur. Beyannamelerin veril - enesine bu sabahtan itibaren baş- lanılmıştır. Beyanname tevdi işi 3 gün devam edecek ve bu müddet! çarşamba akşamı bitecektir. Milli korunma kanununun 6 ıncı| maddesine istinaden verilen bu karara uymıyanlar muhakemeye sevkolunacaklardır. Sehrimizdeki kazma ve kürek miüktarının bu suretle tesbitinden sonra da foptancı ve perakende - cilere verilecek kâr nisbetini fiat murakabe komisyonünce tesbit o- | Tunacaktır. ——— —— — * Ticaret Vekili dün akşam şeh- rTimizden Ankaraya gitmiştir. v Sehrimizdeki canavar dü - düklerinin iyi ötüp ötmediklerini anlamak üzere yakında 2 inci bir. alârm tecrübesi yapılacaktır. Ge- çen tecrübede bazı düdüklerin yanlış takıldıklarından iyi ötme- dikleri de anlasılmıştır. » Hatay valisi Şükrü Sökmen- süer dün akşam şehrimi: An. karaya gitmiştir. * Merdivenköyünde temizlik amelelerinden Mevlüdü öldürüp cesedini ve başını ayrı ayrı göm- mek suüçile Mehmet iaminde biri yakalanmıştır. 4 Florya plâjlarında geçen yıl 35 kuruş olan soyunma yerlerinin bu sene 55 kuruşa çıkarıklığı ve dwı= da çok pahalı ol - duğu belediyeye yapılan şikâyetler yarın tetkik ojunacak- Har. CER T Tahrikâta cevap Yezan: AHMET SÜKRÜ Muhterem Başvekil Refik dam, Büyük Mület Mecli hükümeti için itima tstedi itimat da kendisine ittifakt verildi. Fakat mecliste hazif tunanlar bu içtimcin alel itimat isteme ve itimat daha şümullü olduğunu gü anlamışlardır. Bu içtima. milliye devrinde Türkün bahit mevzuu olduğu ayni Meclis tarafından gö hassasiyetin bir örneği idi. mıdan yapılan tahrkâita karf) cevaptı. Milli birliğin te, Hulâsa manalı bir içtima di günkü Mecls, eski Büyük Meclislerinin lâyık bir duğunu gösterdi. On gündenberi, Türk €en bayağı, en kahbece hedef oluyor. Bir takım © lar neşredildi. Bunlar kâfi yince, vesikalar tahrif edildi ra bununla da iktifa edil radyo ile ajans ile hükümet larımız — hakkında ağır ti apılmıya başlandı. Sanki D lar, Türkiyeye değil de Ali yaya hizmetle mükellefmişlet belki bazı memleketlerde A yaya istifade temin eden bif. litika tabiyesidir. Fakat böyl€ oyunun Türkiyede oynana' cağını dünkü tezahür, alâka lara öğretmiş olsa gerektir. kika Türkleri Osmanlı imp torluğu zamanında tanıyanlar' bunu öğrenmek lâzımdı. Mi rem Başvekilin dediği gibi kiyeve ismatlarda bulunarak Yapmal, istiyenlerinn unut! birinci nokta bugünkü Türkll ölmüş ve çürümüş Osmanlı İ Tatorluğu olmadığıdır.« Buğünkü Türkiye Osmanlı Paratorluğu zamanındaki olmadığı gibi, bugünkü teşkil miz de yabdancı devlet nüfuz! veya tesirini — herhangi şel âmil olmasına —müsait Çünkü milletin mukadde: doğrudan doğruya vaziülyet organ, Büyük Millet Meclisid Ta orgamı Meclirin kendi içi seçilen bir heyettir ki meci imi mürakabesi altındadır. VE nun ditektifiyle hareket dir. Bu bir hukuki fiksiyon & bir hakikattir. Ve bunu böylf| larak kabul etmiyenler daimü mlacaklardır. Şu halde itimadına mazhar olan şu vt Vekilin şahsına ve şu veya bü kilin politikasına tariz, doğ doğruta Meclise tarizdir. Bu: açıklan tenkit edilmesine ki: nin bir diyeceği olamaz. Fakdi si yollardan yürünmesi ve » lisin kendi politikasını takip mekten başka hedefi olmuyasi kadaşlarımı böyle kahbece cumlar karşısında feda edebil Muhterem Başvekil, hüküt olduğu kadar da Meclisin ve Öj doğrusu Türk milletinin harici litikammı br defa daha hulâsa etti: Bu siyaset, Türk tanınan selâmetini ve Türk tinin refahkmı korumaya mati Hiç bir zaman ne tahrik, nt «komşularımıza taarruz düşli yoruz, Bu siyazet yalnız itimada har olmakla kalmamış, alkıslf) karpılanmıştır. Bu tezahür kı sında hükümet, cidden ağır işlerinde, şimdiye kadar o gibi, bndan böyle de ayni metaneti ve isabeti Başvekilif | söylediği gib. daha neş'e içf çalışarak gösterecekti Birimizin Derdi. Hepimizin Derdi Pulların üstünde mühürler Bir okuyucumuz yazıyor: eİslmiz itibarile bize h€ murları pulu iptal elti sonra, zarfın başka bir fına ayrıca ikinci defa okU