23 Ağustos 1940 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 3

23 Ağustos 1940 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 3

S — A AA İ A Çorçil'in son Tröçkiye otopsi hutkuna cevap yapıldı, cenazesi VBi 23 (AA.)— g uvas bildiri- | Tağı Hariciye Nazırı — Baudovin, Çüla ile yaplığı bir görüşmede _5"&"»- s0n nutkuna cevap ver - “ğ:mn mücadeleye nihayet ver. lezi “len dolayı Fransaya karşı ttürürdüğü tahtiyeleri tebarüz Man, Bandeuin, demiştir ki: Nai be, ne anavalan cepi an t diş cepheden devam olu- ı.“.’“dı. Eğer Çörçilin dediği gibi çin iki milyon İngiliz askeri İi bi leleye hazırsa, haziranda el- Ve eli ki“ vanımızda karp ediyor Veide mevcut İngiliz hava kuv- g )adlını onda biri gittik- Ziyade genişl Ha moydamı Üzerinde çok uzun N larla ucuyorda. | 'Mileketi terkelmemiş olması, | n hükümeti için bir şeref teş- Bi Çder. Memleketi — terketmesi, | alçaklık olacaktı. aasa, kurtuluşunu İngiltere - temlekelerden ge- erzakın yalnız Fransızlara edileceğini vüdetti. Bu vâit növetos tarihinde Lond- sarih tekliflerde bulundum. cevap, bir red cevabıdır. şl!tık devletlerinin | iltihakı İngiltereye | Mazıadfa 23 (AA.)— Avam ka- Yapça B yazı ile verdiği bir ce- Ü Baylariciye müsteşarı Butler, ım.:,nk memleketinin Sovyetler kümeşa ilhakının Sovyetler hü- Metinii larafından İneiliz hükü . eçi bildirildiğini, fakat bu ha: Tüngi, Henüz tetkik edilmekte bu- .:'ü_hu. binaenaleyh şimdilik eviyatının ifşa edilmiyeceği- (ç YAN etmiştir. Yçan kravö- törler,,yapılıyor mrçndra 23 (ALA.) — Pres Aso- Hin'in , bildirdiğine göre, son © seri ve manevrası pek ko- Tmuazzam muharehe tayya - Ğ ky ş_“:_,'_îmn kullanılmasına yakında Hitacaktır, Birpe Bakiki <uçan kruvazör» lerin © tanesi Kunadada imal edi- *ktir. I"lgiliz-Sovyet Müzakeresi idra 23 (AA) — %»_1 bildirildiğine göre, Ü nezdindeki — İngiliz seliri Krips, dün harici Mikoran' Yeni Parti Müfettişleri Ti Şahurivet halk partisi umu- de pöTkezi parti müfettişliklerin Tp A değişiklikler — yanmıstır. gğ mıntakalarına üç vilâve yeş , öden müfettişliklerin keça Sahaları iki vilâyete indiri - mü- KS favin edilmesi zarureti hasl şf'hlur. Bu müettisler şunlar - ir. Bu suretle yeni © ._Dh“,k_hı Vehbi Demir, Yozgat Mt u Ziya Ankani, doklor Va- yASâh Sırrı Levant, Ba Usu Fahrettin Tiritoğlu. ditdan başka Cumhurivet Falk, &İ İstanbul vilâyeti E!“ııbul Vakıflar Direktörlüğü hânları I Seni Muhamıca | "i ve mahallesi Cadde veya sokağı hahe bedesteni » Şerifağla » solda bi- rinci adada İkinci adada Bedesten deru - nanda Parçacılar Kükarıda yazılı ni & *thıhıh çarparak devirmiş ve San-, haller S1 senesi Mavıs sonuna kadar kiraya Üzere açığ arttırmıları uzatılmıştır. /340 Cuma günü saat 15 e kadar Çemberlitaşta İs - 'akıflar Başmüdürlüğünde Vakıf Akarlar kalemine gelmeleri. gömüldü Katil Jakson intihar tehdidinde bulunuyor Meksiko 23 (A-A.) — Troçkinin öğleden sonra yapılan cenaze me- rasiminden önce Meksika kanun- larına tevfikan cesedin — otopsisi yapılmıştır. . Mütearrız Jackson hâlâ hasta - nededir ve intihar tehbdidinde bu- lunduğundan sıkı bir muhafaza rdadır. Jackson polis karar - nakledilerek sorguya ce- ktli Son 24 saatlık vak'alar Dün gece, Fenerde Abdisu yokuşunda 31 numarada Mehmet oğlu Ahmet, karısı Sa - âme, gelini İrfan v n aehirlenerek, Ha- eki nesine kaklırılmışlar - ir, Zonguldak Hmanına kayıtlı Ra-| if kaptanın 2 tonluk motörü Bü- yükadadan Cınarcığa Ada önünde Caferin idaresindeki aasda bulunan Cafer, Yorgi, So- fukli etraftan yetişenler tarafın- dan güçlükle kurtarıkmıslardır. Beyoğlu Nebizade sokak 22 nu- maralı otamobil garajında vatan Otomobü temizleyicisi Sedat dün yattığı odanım merdivenlerinden düşrrek muhtelif yerlerinden yva-| ralanmış ve hastaneye kaldırıl - tır. Sedadın sarhoşlukla düş- fa oğlu Hüsamettir dün şarap içerek sarhos bir halde Beyoğlu caddesinden giderken ve- ve yuvarlanmış ve alnı patlıyarak derhal hastaneye kaldırılmıstır. Kasımpaşada oturan Gelenbeyaz, evinin balkonundan düşerek muh- telif yerlerinden yaralarımış, Bo- yoğlu hastenesine İkaldırılmıştır. Limanda — samandıraya bağlı Klentis vapurunda culışan tahliye| amelesinden Yusuf calışırken ami bar kapağı avağına düşmüs, ağır surette yaralanayak — baygtın bir hakle Beyoğlu hastanesine kaldı- rılmıştır. Macarlar uyuşmıya çalışıyor (1 inol sahifeden devam ) manyalı mübadele edilecekti DOBRİCE İŞİ HALLEDİLMİŞ GİBİDİR Sofya 23 (AA)— D. N. B. bil- diriyor; Bulgar - Rumen mliza ikkında raporlardan öğ- ine göre dün delegasyon - lar arasında müşterek içtima ya- pılmamış, yalnız İki heyet reisleri sında görüşmeler ve bayı ko. misyonların toplantısı olmuştur. giderken, | İNGİLİZ TAYYARELERİ ALMAN Gazetelerin hepsi Bulgar ve Ro- menleri memuun edecek bir an « laşmaya varmak için müzakerele- | | hardımanlar vaptı Utro gazetesi rarşamba hiç bir karar ittihaz edilmediğini, fakat müzakerelere sür'atle de - | vam edilmesinin mühim olduğu. na ve bir karara varmak için bü- tün meselelerin bir blok halinde toplanarak görüşüldüğüne işaret etmektedir. Burada tahmin edildiğine arazi meselesi hakkında nibai bir anlaşmaya varıldığından bu me - sele artık Krajevada hahis mevzun olmıyacak, daha ziyade arazi ter- kine müteallik teknik ve şekle ait meseleler görüşülecektir. No, su Ciasi aylığı Lira Kr. 16 00 10 V0 100 100 T 00 oda 26 Ev 4 — Dükkân 5455 — Dolap 14 » 12 38 » 28 » Hü 5ü 21 » 5e 1 Dükkân 5İ İstekliler ihale günü İIki İngiliz adası kiralandı Nevyork 23 (AA.) — D. N, B. | Assoclated Pressi'n Londradan bildirdiğine nazaran Birlesik A « imerika, cenubi pasifik denizinde bulunan Canton ve Enderbury a- dalarını 50 senelik muvakkat bir müddet için kiralamşıtır. Bu ada- lara hava üsleri kurulacak! Amerikanın verdiği silâhlar Vaşington 23 (A.A.) — Harbiye nezaretinin dün gece — neşrettiği bir ravora nazaran temmuz ayın- da Amerikadan İngilterey von 145,025 dolar kıyme liha ihraç edilmistir. Bu miktar esliha son altı ay zarında yapılan ihracatın homen sıdır. Kemerburgaz hayvan sergisi | Sabahleyin otobüslerle Kemerburgaza gidildi Eyüp kaymakamlığı tarafından tertip olunan Kemerburgaz hay- van aergisi bugün saat 15 de me- rasimle açılmaktadır. Bu münasebetle şehri Sarıverden otobüslerle gazeteciler saat 11 de Ke Raza gitmişlerdir. Merasimde Eyün kaymakamı B. Sait Âli Yücel bir nutuk söyli - yecek ve bilâhare iyi bakıldıkları | anlaşılan hayvanların sahiplerine mükâfatlar verilecektir. Bininci Alman tayyaresi düştü (X gel sahifeden devam ) me Fransız sahillerinden 100 obüs atılmıştır. Bunların hiçbiri hedef- lerime isabet etmemiştir. 1000 DEĞİL, 1002 Londra 23 (AA.)— Düşürül - dükleri bugün haber verilen dört yi le 18 hazirandanberi İn- izden ve liler, - da düşürülen düşman tayyarele - rinin adedi 1002 ye baliğ olmuş- tur. Bu akşam da İngilterenin cenu. bu şarki sahillerinde bir şehir ü- zerine yapılan hava hücumu es- nasında üç Alman tayyaresini düşürüldüğü zannedilmektedir. BATARYALARI ÜZERİNDE Londra 23 (A.A.)— Harbiye ve Hava Nezaretlerinin bu sabahki tebliğine göre, Fransız sahilinde- ki Alman bataryaları Duvr şehri ve Kent Dükalığı mantakalarına dün ateş açmışlardır. Buzı binalar zarar görmüş ve insanca zayiat olmuştur. Gayriresmi raporlara göre, bom- bardıman esnasında muharebeler olmustur. İngiliz muharebe tay - yarelerinin harekete geçtiği zan- nedilmektedir. Şiddetli infilâklar isitilmiş ve büyük duman sütun . larının yükseldiği, büyük kızıl a- levlerin semalarda çizgilendiği gö- lmüstür. Hakiki muharebenin Kale mın- takasında olduğu ve İngiliz tay- yarelerinin burada şiddetli bom- | 1 söylenmekte- | dir. İngiliz tayyarelerinin Fransız sahilindeki Alman bataryalarının yerlerini keşfettiği ve bunlardan birkacını iskât ettikleri zannolu . muyor. Fi ği İki yerde iki cinayet Ç Mnci sahifeden devam ) ik gir - iştir. Pembenin kendi halinde bir kadın olmusına rağmen. her nasılsa şüpheleri Pembe arasında dün aksam yine siddetli bir kavga olmus, Tahir bu sefer kendisine hâkim olamı ni cekmis ve ka- | dının kafasına bir kurşun boşult- lan Pembe he- ularak ölmüstür. | iki saat sön- | Tophanede Kales sokağ sabıkalı arasında kanlı bir kavga olmuştur. Kör Hasan isminde birisi, ku - mardan alacaklı olduğu Hızırdan dün eçce parasını istemiş, bu yüz- den aralarında kavza çıkmıştır. Hızır bir aralık fazla kızmış ve Hasanı yüzünden ve ensesinden yaralamıştır. Hasan da can hav- | Hle — Hızırı 8 yerinden — yara » lamıştır. Vak'aya yetişen zabıla memurları ikisini de sıkhi imdat etomobili ile Beyoğlu hastane - | İtalyı | diselerinden biri, | Fransa sahiline yerleştirmiş ol - Ü ee ği içindeki * Hâdiseler (Bu yazının melinleri Ana. dohu Ajansı bültenlerinden alınmıştır.) Telhis eden: MUAMMER ALATUR Misırin mühtemel bir tecavüze karşı müdafaası tedbirlerini rüşmek üzere Londraya gitmiş o. lan İngiliz Orta Şark kuvvetleri Başkumandanı General Vyvil ya- kında mühim hâdiselere — intizar etmek lâzın geleceğini söylemi: Mısir parlâmentosu da gi içtima aktederek, vaziyet hakkın- da Başvekil Hasan Sabri Paşanın zahatını dinlemiştir. Başvokil, İtalyan kıtantı Mısıra tecavüz ettikleri takdirde, Mısırımn harp ilân edeceğini bil. süale cevaben, Misirin Sudanın müdafaasına iştirak edeceğin raya gönderilmiş bulunan kıtastın tecavüze uğradıkları takdirde ta- bü olarak muharebe edecekleri söylemiştir. Kahire güzeteleri, Mısırın teca- wüze karşı mukavemet göster - mek süreüle, yalnız kendisini hi- maye etmekle kalmıyacağını, İn- giliz - Mısır ittifakıma riayet et- mis olmakla da şerefini muhafa- ya mecbur. olduğumu yazmakta- İngiliz gazeteleri de, İtalyanın Afrikada Mısırı hedef tuttukları. irmektedir. Zira İtalya Mı- sırı ulmadığı ve Süveyşe hâkim olmadığı takdirde Habeşistan ya- yaş yavas boğulmağa mahkümdur. İtalya istilâ tasavvurundan vaz - gecmiş değildir. Ancak bu tasav- vurun tatbikini bir müddet için tehir etmiştir, İTALYANLAR YANYAYI DA İSTİYOR Ell, kruvazörünün torpillen- mesinden sonra, Yunan Başvekili Metaksas ordu erkânı ile görüş - melerde bulunmuş ve alınması za. ruri görülen tedbirler lesbit edil- miştir. Kral, Başvekilin kendisine bildirdiği bu kararlarla mutalık bulunduğunu Beyan etmiştir. Yu- nanistan bitaraflığını muhafpza etmek emelindedir, fakat toprak- larına lecavüz olursa, müdafaa e- decektir. Diğer taraftan jiyurnale Dital- ya gazetesi, Yunan idaresindeki Arnavut ekalliyetleri hakkında bir yazı yazmıştır, Gazete bu yazı- da diyor ki: «Arnavutluk ve do. layısile İtalya, vaziyetin kat'i su- rette hallini istiyor, Yalnız Ç mura arazisi hakkında değil, Ar- navutların ekseriyette bulunduk- ları Yanyanın büyük bir kısımı hakkında da bir tesviye sureti bul- mak meselesi mevzuu bahistir.» İtalyan ve Arnavutluk gazete - leri Çamura havalisindeki Arna- vutlara karşı “Yunan idaresini mezalknde bulumduğunu yazıy, lar. Tomor isminde bir Araavut Kazetesinin yazdığına göre, Ça - mura jandarma kumandanı yüz - başı Stavridis, Saki isminde bir Arnavudun beraet kararı alması üzerine güva şu sözleri söylemiş: «Siz İtalyanlarla Arnavutların gelmesini bekliyorsunuz. O gün gelmiyecektir. Eğer gelirse, biz yedi buçuk milyon Yunanlı bir Tamuralıyı birakmıyacağız, Hep- sini hançerliyeci Yunan makamları mezalim ya. pıldiği, Camurada silâhlı çeteler teşkil edildiği hakkındaki iddiaları tekzip etmişi HARP VAZİYETİ Son 24 santin kayda değer hâ - Almanların dukları uzün menzilli - topların Manş denizinde bir vapur kafile- sine ilk defa olarak nteş açması - İstanbul Komutanlığı| Satınalma K >mizyonu İlâm Kumutanlık ihtiyacı için 24/8/ SÜ günü saat 10 da pazarlıkla iki adet Fort sasesi satın alın tır. Muhammen bedeli B000 lira - dır, İsteklilerin belli gün ve sa »- #ite yüzde on bes kat'i teminat - | tanlık satın alma — komisyonuna | gelmeleri, — «TT2 Kömüre de narh (Birinci sahifeden deram) mağazalara kadar taşıyıp — vine kendi adamlarile buralarda istif fiat her semt için muteber olup pılamıyacaktır. Zam vapanlı hal milli korunma kal müddeiumumiliğe teslim oluna - caklardır. Diğer taraftan belediye relsliği mangal kömürü fiatlarına da nerh koymak için tetkikler yapmak - tadır. Mangal kömürünün azami kaca — satılabileceği de icabında | hemen tesbit ve ilân olunacaktır. Malül ve şehit ikramiyeleri Malül ve sehitlerle yetimlerine zi olunmasına if gübelerde de- vam olunmaktadır. İkramiyelerini almamıs olan pek az malül ve ye im kalmış! dır. Kaleden Bolonyaya kadar bü- tün sahildeki toplar bomardıma - na iştirak etmiştir. Top namlularından çıkan ya . fazlar İngiliz sahillerinden gör müştür. Düşen mermiler İngili sahillerindeki bütün şehirlerdeki evlerin camlarını sarsmıştır. Ateş kesafet peyda etmiş, kafilenin et- rafındaki torpitolar sın'i sisler sa- hvermişlerdir. 80 dakika devam e- den bu ateşe rağmen, kafile hiç- bir zayyra uğramadan tehlikeli zamtakadan uzaklaşmağa muvaf. fak olmuştur. Ayni kafile daba ileride Alman tayyarelerinin de taarruzuna uğ- ramışsa da, bu tayyarelerden ikisi İngiliz avcıları tarafından düşü - rülmüştür. Son üç gündenberi İngiltereye karşı Alman hava taarruzları ha- fiflemiştir. Berlin mehafili bunu havaların fenalıfına atfctmektedir. TRANSİLVANYA VE DOBRİCE Peştede neşredilen yarı resmi bir tebliğe göre, Rumenler Ma - garların müsbet tekliflerine karşı ideolojik plânda kalarak yeni hiç birşey söylememişlerdir. Rumen- ler zaman kazanmak istiyorlar, Macarlar Transilvanya için nü- fus mübadelesini de imkân dahi. linde görmüyorlar. Evvelki Xa Peşfeden Turnu Severene dönmesi mukarrer olan Macar heveti reisi Hori hareketini tehir etmiştir. Zannedildiğine gö- cektir. Dobrice meselesine gelince, Ro- manya hükümeti cenubi Dobrice köylülerine bir beyanmame neş- rederek, müzakerelerin iyi — bir zemin üzerinde ilerlemekte oldu- ğunu. kasabaları, evleri, emval ve emlâki terketmek için hiç bir sebep olmadığını bildirmistir. Diğer taraftan Romanya kabi- nesinde yeni bir değişiklik olması muhtemeldir. UZAK ŞARKTA japgn Haricive Nazırı dün muh. telif memleketlerde bulunan 40 diplomatik mümessiline — telgraf- lar çekerek Tokyoya dünmelerini bildirmiştir. Damei ajansına göre, bu tedbir janonyanın yeni diplo- masi taarruzuna mukaddime teş- kil eden geniş bir hareketle alâ- dar bulunmaktadır. Geri cağırılan diplematlar ara - sında Ankara elçisi de bulunmak- tadır, Yarın akşam Harbiyede BELVÜ BAHÇESİNDE Müstesna Büyük san'atkâr Bay bir gece MÜNİR NURETTIN ve arkadaşları - tarafından Şişli Çocuk Esirgeme Kurumu — menfaatine fevkalâde program Ses Kraliçesi; HAMİYET SALÂHADDİN PINAR ve YUCESES İstanbulun en mükemmel SAZI Bu geceye mahsus memleketin en iyi artistlerinden müteşekkil zengin varyete numaraları. Masalarınızı evvelden almanızı rica ederiz. 940/1552 Hazinenin Galatada Karabaş mahallesinde Kasaplar sokağında 11 numaralı dükkânda Halil İbra- him aleyhine açtığı davada müd- deialeyhin ikametgâhının meçhu- liyetine mebni mahkemece 15 gün müddetle ilânen tebligat lerasına karar verilmiş olduğundan mu - hakeme günü olan 12/9/940 saat 11 de mahkemeye bizzat veya bil. vekâle gelmeniz tebliğ makamına ikaim olmak üzere ilân olunur, Telefon: — 80791 , , Sarıyer tapu sicil muhafızlı - | Bindar Boğaziçinde Müyükderede Çu- bukçu sokağında eski 1 yeni 15 ve yeni tahrirde 13 No, ile murak . İkam arsanın tapuda kaydı mevcut olmadığından yeniden tapuya tes- cil edilecektir. Bu gayrimenkul hakkında gerek eşhası hakikiye - den ve gereksç eşhası hükmiye- den tasarruf iddia eden varsa elle- rindeki tasarruf vesikalarile bir- likte Sultanahmette tapu daire - sinde Sariyer tapu sicil mubafızlı. larile birlikte Fındıklıda komu - | 3—SON TELGRAF—-23 AGĞUSTOS 19ın Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme U. İdaresi İlânları Devlet Demiryolları İkinci İşletme Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: İkinci işletme memür ve Mmüstahdemini ile umuml idare moerkez daireler farika ve ssir harçları ahhit tarafından temla ©e k Üzere diktirilecek takriben 1065 takım 420 adet palto ve 1095 a« | det kasketin imaliyesi işi kapalı zarf usülile eksütmeye çıkarılını ettirmedğe mecbur bulunmakta - | durlar. Ve dört yüz otuz beş kuruş biçbir bahane ile buna zam ya - | der- una göre re Horicuma sabahı hareket ede- | | — 10 eyiği ö0 tarihine rastlıyan Salı ikinci işletme binasında İdareden verilecek kumaş ve harç bedeli 30570.4 ve muvakkat teminatı | üine vermeleri Yizımdır. kuruş mukabili Sandığımız borçlularından Hakl gında mü Kayden müşt miş idi. Vadesinde ödenn kuruşa varmış ve bu sebe takip ve açık artlırma neticesinde n kalen talibine ihale edilmiştir. No, ile Sandığımıza verilmek üzere dosyunın kamın | Siyasal Bilgiler Okulu Siyasal bilgiler rinin Üçüncü günü kaln olmük üzere ilân olunur. una talebe kayı asında — yapılacakt 8 — Lise mesmu olmak ve olgunl bulanmak. b — Birinci teşrinin beşinci günü da yüksek öğretlmen okulunda yapılacak olamk. Talip olanların ileride mali, idari, istdiğini bir istida yazması — ve bu Cüzdanını ve 6 iane 45X6 — boyunda Müsabaka imtihanının günlerini ve iyenler yakanıda adı geçen İki edebilirler. — <4867> — <7600> idn Ne Keşif bedeli Lira Kr. Niksar ve Erbanda ahşap —— H083,84 baraka taşaatı Reşadiyede ahşap bazaka inşaatı SLM4,40 Siltme usullerile eksiltmeye konmuştur. Bu işe girmek istiyenlerin kanun ve şarinamenin tayin ettiği vakkat teminatlarını ve tekliflerini ayni gün saat 14 de kadar ko Şartname ve mukavele projeleri Ankara, İzmir ve Sirkeci vezne! 2608 hesap No: zartesi ve perşembe günleri Ankarada siyasal öğrelimen okulu müdürtüğüne müracaat eylemeleri Lizumdır. 1 — Keşif şariname ve plânları mucibince idaremizin yukarda yazılı lderde yaptıracağı on dört adet ahşap barakaların inşaatı kapalı Tarf ve açık elke /Künü ssat 13 de Rükara isyonda ihalesi yapılacaklır. bedeli dahil mecmuunun 206777 licadır. istasyonunda isyon reizlin rinden 178 (1812) — (4819) Istanbul Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: rasçılarına ilân yölile son tebliğ: sile sa ay içinde & z takdirde kı Talebe kabul Şartları dt Eylülün ikinci günü ile birinci teşe tar, Aşaıdaki şartları hai olanlar leyli veya nehari ulurak müesseseye alııclar, duk imtihanını muvaffakiyetle — bitirmiş Ankarada okul binasında ve İstanbule olan müsabaka imtiharinda — muvatlak diplamasl şubelerden hangisine - girmek istidaya lise diplamalarını ve hüviyet fotograf ve aşı kâğıdını buğlıyarak pa- bilgiler ve İstanbulda — yüksek dersleri “öğrenmek ve fazla mücasesenin — müdürlüğüne — müracamt arlar U. Müdürlüğünden: | Inhisarlar U. Müdürlüğünden: Yç7.S Eksiltme şekli — Saati Teminatı Lira Kr. SS13,18 — Kapalı zarf 16 30358 — Açık eksiltme 16 hal- l1 — Keşif bedelleri, muvakkal teminatları, eksütme şekil ve saatleri hi- zalarında yazılıdır. KI — Eksütme 8/TX/40 perşembe bulda Kabataşta levazım ve mübaysal şubesindeki alımı kor caktır. günü hizalarında yazılı saatlerde İstan- isyonunda — yapıla- IV — Erbaa ve Niksarda yapılacak olan inşaala nit şartname levazım şubesi veznesinden ve İzmir, Ankara, Tokat başmüdürlüklerindiim 224 kuruşa ve Reşas diyede yapılacak müdürlüğünden 26 kuruşa alınabilir. inşaala Sit olanı da mezkür şube veznesinden ve Tokat başa V — Kapalı zarf münakasasına gireceklerin şartnamosinin F fıkranında ya- İzil ehliyet vesikasile kapalı fiyat teklif mektuplarını ve kanusi |7,5 güvenme parası makbuz. veya banka teminat mektubumnu hti palı zarflarile ihale günü eksilme matinden bir saat evveline &: müzkür komisyun buşkanlığına makbur mukabilinde vermeleri 1â: VI — Gerek kapalı zarf ve gerek açık eksiltmeye gireci ve saatlerde yukarıda adı geçen komisyona müracaatları ( anbul dördüncü icra memur- | nda: velce Aksarayda G Hü- | seyinağa mahallesinde Aksaray | caddesinde '64 No, li hanede mü- | kim iken halen adresleri meçhul bulunan Nazife ve Ayşeye: | Mülga Yetimler malları ödünç | sandığına izafetle İstanbul maliye muhakemat müdürlüğünün — bir kıt'a deyin senedi mucibince ala- cağı olan 1138 lira 95 kuruş 1/3/938 tarihinden itibaren bermucibi se- met $6 9 faiz ve 9b 3 komisyan ve | $» 10 ücreti vekâlet ve icra mas- | raflarile gayrimenkulün paraya çevrilmesi yolile dairemizin 938/ 3809 savılı dosyasile vaki talep ü- | zerine dairemizce namınıza tan - | zim edilip adresinize gönderilen ödame emirleri urkasına mübaşiri ve mahalli polis tarafından verilen meşruhatta ikametgâhınızın meç- bul bulunduğu anlaşılmış olduğun- dan ödeme emrinin bir ay müddetle ilânen tebligat icramına karar ve- | rilmiştir. İlân tarihinden itibaren bir av içinde borcu ödemeniz ve | takip talebine karşı bir itirazmız varsa ayni müddet içinde itirazı- | muzi istida ile veya şifahen icra | dairesine bildirmeniz lâzımdır. Bu müddet zarfında itiraz etmez veya borcu ödemezseniz, rehnin satılması suretile cebri icraya de. vam olunacağı Üğnen tebliğ olu- nür. , 038-3809 . ——— ZAYİ — 939 - 34 ders yılında Vefa Tisesinden aldığım tasdiknamemi kay-| bettim. Yenisini alacağımdan eskisi- nin bükmü yoktur, 784 numaralı Hayrettin ğına tarihi ilândan itibaren bir ay İstarbul ücüncü icrş me Rundan: v Mukaddema gtelinde tayyare mektebi kâtıbi Nedim nezdinde iken ha ikametgâhı Mmeçhul bulunan Sa- bani Türk Ticarı mize ait 37) Bankasının daire- 53 numaralı dosya- le ve bir kıt'a senede müsteni . den bakiye alacağı olan 42 lira 75 * kuruşun maamasarif ve saire te- mini tahsili için dairemize vaki müracaat ve takip üzerine — bu suretle ve berayi tebliğ tarafımıza Rönderilen ödeme emri ikametgâhi hazıranızın meçhuliyeti hasebile tebliğ kılımamamış ve bu itibarla mezkür tebligatın bir ay müddet- e ilânen tebliğine icra hâkimli- Rince karar verilmiş olmakla ta- ribi ilândan itibarer ddet! mez- küre zarfında ve yukarıda yazılı dosya numarasile mezkür borcu - nuzu vermediğiniz veya tamamına veya bir kısınına ve yahut ala hnın takibat icrasına karşı ve ic- ranın tehirini müsteizim olmak üzere kanunt bir itirazda bulun- madığınız ve yine bu müddet zar- finda ve icra ve iflâs kanununun mevaddı. mahsusgsına — tevfikan mal beyanında bulunmadığırız takdirde veya hakikate muhalif beyanda bulunduğunuz - takdirde hapsen tazyik ve cezalandırılaca« ğınızı ve müddeti mezkürenin hi tamını müteakip cebri icra sure « tile kanuni muamelı tevessül kılınacağı malümunuz olmak - ve mühammen — vesalkle mus — malümat — ödeme emrinin tarafınıza tebliği — makamına kaim olmak üzere keye zarfında müracaatları ilân olumur. - (287e6) fiyet ilânen tebliğ olunur. BST/SYE