18 Şubat 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

18 Şubat 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 6

Maliye Vekâletinden Dantelsiz bir kuruşlukların tedavülden kal- dırılması hakkında ilân Dentelsiz bir kuruşlukların yerine dantelli bir kuruşuklar darp ve ptyasa- ga kâfi miktarda çıkarılmış olduğundan dantelsiz bir kuruşlukların 31 mart M tarihinden soura tedavülden kaldırılması kararlaştırılmazır. Dentelsiz bir kuruş- kuklar ! nisan 941 tarihinden itibaren artık tedavül etmiyocek ve bu tarihten iti- baren ancak bir sene müddetle yalnız malsandıklarile Cumhuriyet Merkez ban. kan şubelerince ve Cumhuriyet Merkez bankası şubesi — bulunmuyan — yerlerde Kirsat dankası şubelerince kabul edilebilecektir. Elinde dantelsiz bir kuruşluk bulunanların bunları malsandıklarile Cumhu- İstanbul 4üncü icra memurluğundan 'Tamamına 26000 lira krymet takdir olhman 18/1 hissenin paraya çev- rilmesine karar verilen Feriköy mahallesinin halen Bay Sungur soka- ionda 101 taj No. sını havi yedi katlı kâgir apartıman olup mezkür apartımanın zemin katına cepheden çift kanatlı camekânlı demir kapı- dan girilir Zemini kısmen mermer ve kısmen çini döşeli ve camekânlı bir taşlıkla karşılıklı bir ve iki No, lu daireler ve bodrum katına inen merdiven mevcuttur. 1 No, lu daire bir koridorla üç oda bir halâ bir mutfak bir kiler. den ibarettir. İçinde ayda on beş lira ile Agop kiracıdır. 2 No, lu daire bir No. lu dairenin ayni olup ayda on beş lira ile Civan kiracıdır. Birinci kat bir sahanlıkla karşılıklı 3 ve 4 No, hu dalreler mevcut olup 3 No. lu daire bir koridorda biri câmekânlı beş oda bir mutfak wardır, Hissedarlardan Meliha otur maktadır. * No, lu daire 3 No, lu dairenin aynıdır. Ayda on altı lira ile Mih- van kiracıdır, İkinci kat birinci katın aynı olup beş ve altı No, lu daireler mev- Guttur. 5 No, lu daire ayda yirmi lira ile Hatice kiracıdır. hissedarlardan ............ oturmaktadır. 9 No. lu dalrede hissedar Akile 10 No. da hissedar Gülsüm otur- maktadır. Beşinci kat, bu kat alçak tavanlı olup zemini çini ve demir par- maklıkla korkuluklu bir sahanlıkta üç kapı ile girilir karşılıklı birer koridorda altı oda iki halâ bir mutfak bir çamaşırlık ve arkada loş kapah bir daraçadan ibarettir. Bu kat boştur. Bodrum katı merdiven ortasında bir kapıcı odası vardir. mezkür kat iki kısımdan ibaret bir kısmında iki oda bir halâ bir mutfak mevcuttur. Burada borçlunun ak. rabası oturmaktadır. Diğer kısımda ise iki oda bir halâ bir mutlak ve gamaşırlık mevcut olup burada kapıcı oturmaktadır. Ayni katta odun we kömürlük mahalleri vardır. Ummumt evsafı: Gayri menkul kâgir sahanlıklar çini ve merdiven- ler mozayik ve demir parmaklık korkuluklu cephe odaları cumbalı katların ön ve arkaları balkonlu zetnin ve bodrum kat pencereleri de- mir parmaklıklıdır. İçerde elektrik, havagazi ve terkos tesisatları var. dır. Kısmen tamire muhtaçtır. Hududu: Tapu kaydı gibi sahası tamamı 247/50 metre2 olup bun- dan 175/50 metre2 bina mütebakisi bahçedir. 1 — İşbu gayri menkulün arttırma şartnamesi 18/2/M41 tarihinden İtibaren 39/2030 No, ile İstanbul 4 üncü icra dairesinin muayyen No. gında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda olanlardan fazla malümat almak İstiyenler işbu şartnameye ve 39/2090 dosya No. sile | memuriyetimize müracaat etmelidir. 2 — Arttırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin 96 1,5 nişbe- tinde pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (Madde 124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alacakların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri memkul üzerindeki haklarının hususile faiz ve mas- Tafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile birlikle memuriyetimize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicili ile sabit olmadıkça satış bedelinin pay - laşmasından hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma şartna - mesini okumuş ve lüzumlu malümat almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar, $ — Gayri menkul 10/3/941 tarihinde pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul 4 üncü icra memurluğunda üç defa bağırıldıktan sonra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıymetin 96 75 ini bulmaz veya satış istiyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklılar bulunup da bedel bunların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacaklarının mecmuundan farlaya çıkmazsa en çok arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma günü temdit edilerek 20/3/M41 perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar İltanbul 4 üncü icra memur- luğu odasında arttırma bedeli satış istiyene alacağına binaen ri hanı olan diğer alacaklıların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacakları Mmecmuundan fazlaya çıkmak suretile en çok arttırana ihale edilir. Böy-ı le bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz ve satış talebi düşer. — 6 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya ve-| rilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesbolunarak kendi. sinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğubedel ile almıya razı olursa ona razı olmaz veya bulunmazsa hemen 15 gün müddetle aritırmaya çıkarılıp en çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için ©6 5 den hesap olunacak faiz ve di-| ğer zararlar ayrıca hükme havet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan | lahsil olunur, (Madde 133) 7 — Aheı arttırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu ferağ harcını | yirmi senelik vakıf, taviz bedelini ve ihale karar pullarını — vermeye | mecburdur. Müterakim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve belediye resminden mütevellit belediye rüsumu ve müterakim vakıf icaresi aherya ait ol- Mayıp arttırma bedelinden tenzil olunur. İşbu gayri menkul yukarıda gösterilen tarihde İstanbul 4 üncü icra memurluğu odasında işbu ilân | ve gösterilen artlırna gartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. | 03972030 İstanbul Deniz Komutanlığından : Kuruluşumuz romorkörlerinde çalıştınlmak üzere bir. makinist abnscaktır.| İrtekli olacakların aşağıda yazılı vessikle birlikte Kasımpaşada bulunna deniz ko-' Mmutanlığına müracnatları. 1 — Nüfus tezkeresinin tasdikli iki mureti. 2 — Makinistlik şahadetnamesinin tasdikli sumeti. 3 — Askerlik terhis vesikası sureti. 4 — Üç seme ücretle çalışacağına dair nümunesi komutanlıktan verilecek ta- Ahhöt senedi, — , B — Tam teşekküllü bir bastanenin heyeti mbhiye Taporu. eMuayene - işi (1061) | mece karar verilmiş olduğundan ve mezkür hükmün bir nüshası mah- Pirinç unu-Mercimek-Bezelya-Yulaf ve sair HUBUBAT UNLARI kuvvet kaynağıdır ÇAPAMARKA Müstahzaratı M. Nuri ÇAPA Kuruluş tarihi: 1915 Fatih sulh birinci hukuk mahkemesi satış memurluğundan : Araksi, Maryam namı diğer Mannik ve İstepan ve Dorikin tasar- ruflarında bulunan Samatyada Kocamustafapaşa mahallesinde Mektep sokağında eski 3 No. haremeyne mülhak Emetullah vakfından — bir tarafı Agop hanesi bir tarafı Vartan hanesi ve bir tarafı Karabet hanesi babçesi ve tarafı rabii târikiâm ile mahdut 537 lira muhammen kıy- metli ahşap ev izalei şuyuu zımnın da açık arttırma ile 18 mart 841 ta- Tihine müsadif salı günü saat 14 -16 ya kadar mahkeme başkâtibinin odasında atideki şartlar dairesinde satılacaktır. O gün muhammen k metin © 75 ini bulduğu tyakdired ihale edilecek aksi halde en çok art- | tıranın taahhüdü baki kalmak üzere 28/3/94l tarihine müsadif cuma günü ayni saatte ve ayni mahalde arttırmaya devam edilerek en çok arttırana ihale edilecektir. Evsafı: Ev ahşap ve iki kattır. Alt katta bir ve üst katta iki odası var- dır. Mutfak ve helâsı ve kuyusu ve biraz da ufak bahçesi vardır. Ya- nında yangın duvarı mevcuttur, 1— İşbu gayrimenkulde müseccel ve gayrimüseccel hak sahipleri- nin tarihi ilândarı itibaren 15 gün zarfında vesaikile memuriyetimize gelmeleri Tüzemdir. Aksi halde gayrimüscecel hak sahipleri paylaşmadan hariç kalırlar. 2— Arttırmaya girecekler ©6 7,6 nisbetinde pey vereceklerdir. | $— Arttırma bedeli peşindir. Memur kanuni mehil verebilir. 4— Müşteri bedeli ihaleyi miadında venmezse ihale feshedilir. Gay- rimenkul yenlden arttırmaya çıkarılır. En çok arttırana ihale edilerek aradaki fark ve zarar müşteriden bilâhüküm alınır, 6— İhale tarihine kadar vergiler hissedarlara ©4 2,5 dellâliye ile 20 senelik evkaf taviz bedeli müşteriye alttir. | 6— Şartname bugünden itibaren herkesin görebileceği şekilde açık- tır. Fazla malümat istiyenler satış 176 No, ile memuriyetimize müra- caat etmelidirler. TAKSİM BELEDİYE GAZİNOSU Müdiriyeti: Cidden memleketimiz için bir inkılâp teşkil edecek yeni ve büyük varyete Programının bu akşamki fevkalâde temsilini sayın halka ilân eyler. İstanbul asliye on ikinci hukuk hakimli- ğinden : Mahkememizin esas 980/242 ve karar 941/38 karar No. eunda mu-| | kayyet İstanbul C. M. U. liği tarafından İstanbul Haraççımuhittin ma- hallesi Esirpazarı sokak Nö: 4 de mukim iken halen ikametgâhı meçhul Cemil Çelikcan ve karıst Efruze aleyhine açılan butlan davasının 17/1/ 941 tarihli son celsel muhakemesinde müddeialeyh Cemil Çelikcanın | vaki dördüncü defa olarak müddeialeyh Efruze İle olan evliliğinin but- lanına karar verilmiş olup mumaileyhlerin ikametgâhının meçhul bu- kunmasından şimdiye kadar haklarında yapılan bütün tebliğler gazete, ile ilân edildiğinden işbu hüküm hulâsasını nda gazete ile ilânına mahke keme divanhanesine tailk edilmiş olup işbu bükmün ilân tarihinden #tibaren on beş gün zarfında mabkememiz kalemine gelerek temyizi da- va yapmakta muhtar oldukları ve aksi takdirde hüküm kesbi kat'iyet| edeceğinden tebliğ yerine geçmek üzere ilin olunur, (1208) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme U daresi lünlar Muhammen bedeli 2018 (Yirmi bin yüz yirmi bez) lira olan (2500) adel muşamba pardesü ile 300 adet pantalan /3/1Ö41 Pazarlesi künü aat 15,30'da ka- palı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında satın ahmacaktır. Bu işe girmek - İstiyenlerin 1500,07 (Blnb-,h“nu]kınluım)ku- m.mımnıwııımwmmnmnuunnwu. ni gün sant 14,39 a kadar Komityon Reisliğine vermeleri lazımdır. Sartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dalresinden, Haydarpaşada Te- .umıemmnmmmşmuı Fmdık nakliyatına mahsus D, D./243 numaralı tenzilli tarife 1/3/1942 tarihine kadar olmak üzere bir sene daha temdit edilmiştir. «883» «1172, İLÂN TASHİHİ Gazetenizin 15 tarihinde intişar eden Devlet Demiryollarının 1116 mumaralı ilânında satın alma tarihi 3/3/941 dır, teminat ve tekliflerini 1430 a vermeleri yazılacak yerde sehven 1439 - yazılmıştır. Tashih ederiz. rürken, yanındaki diğer kadın - olara: " görülen yeminin edam için mumailey- | na, ayni nevi muamelâtı ticariye ile Benim kedim kedi , değil kuzudur ! (3 üncü sahifeden devam) | evveliyatını - görmemiş.. — Hepsi, Sünbülle Hanifeyi, sokakta yerde | yuvarlanırken gönmüşler, o kadar. Raporlara göre, her ikisinin de muhtelif yerlerinde darp âsarı var. dır, Bu hale göre, ikisinin de biri- birlerini döğdükleri anlaşılıyor. Sulh teklifine ikisi de yanaşmı- yorlar, Hâkimin son teklifi de se- meresiz kalınca, ikisi de yirmi be- şer lira para cezasına maliküm e- diliyorlar ve salondan ayrılıyorlar. Mahkemeden çıkan şahitlerden yaşlıca bir kadın, koridorda yü . — Akıl isen deme Leylâ ile Mecnun deli> «Şu cihan halkını gör, her bir bir güne deli> Bir piliç için iki komşu böyle biribirine girer mi? Kanı kanla yumazlar, diyor. KULAK MİSAFİRİ i İstanbul Asliye İktmei Hukuk Mah- kemesi Rehliğinden: Davacı İstanbul Viâyeti muhasebel hususiyeri e müddesaleyh - Mehmet Ali arasında mütehaddis ecrimisil da- vasında mümalleyhin Cevher Sultan medresesinin 10 numaralı odasını fü- zülen işgaline mütedair müddei tara- fından teklif ve mahkernece müvecceh hin mukaddema ikamet eylediği Şeh- zadebaşında — Ankaravi İsafiil Efendi medresesinin 7 numrasına yapılan teb Higatta orada bulunmadığı ve ikamek gâhınm meçhul bulunduğu - şerh edil- miş ve mahkemeye gıyaben devam edil| miş ve ahiren vüki talebe binnen mah- kemenin tâlik ediktiği 13/3/041 saat 15 te teklif edilen yemini eda etmek Üzere mahkemede hazır bulunması ve #ksi takdirde yeminden imtina etmiş addedileceği tebliğ makımnına kalm ol- zmak üzere ilân olunur. Twvaletinizi yapâfken Pudra altıma datma KREM PERTEV türünüz. Pudrayı sımcıkı tutar ve aksamasına mâni olur. Yağlı ve yağsız olda tüp ve vazoları vardır, “SAZMAŞ» Sanayi ve Ziraat Makineleri Türk Anonim Şirketinden: 1041 senesi mart —ayının 6 inci perşembe günü saat 11 de Şirket merkezi Bahçekapı Taşhan be - şinci katta âdi suretle toplana - cak olan heyeti umumiye içtima - 1na şirketin hissedarları davet o . kanurlar. İşbu içtimaa iştirak et « mek için gerek asaleten ve gerek vekâleten Şirketin €n az on hisse- sine sahip hissedarların mezkür senedatı veya bunu müsbit vesaiki yevmi içtimadan bir hafla evvel Şirket Merkezine tevdi ile muka- bilinde duhuliye varakası alma - ları rica olunur. Ruzmamci müzakerat: 1 — 1940 iş yılı muamelât ve he- sabalına ait idare meclisi ve mu- Takıp raporlarının — okunması ve tasvibi. 2 — 1910 iş yıh bilânço, kâr ve zarar hesaplarının okunması, ka- bul ve tasdiklerile idare meclisi | azalarının ve mürakıbın ibrası, te- mettüat hakkında karar itası, — | 3 — Mürakıp İntihap ve tayini, 1841 yılı idare meclisi azaların « dan kıdem sirasile çıkacakların yerlerine aza intihap ve tayini, 1941 senesi idare meclisi azaları - nin hakkı huzurlarile — mürakıp tahsisatının tayini. 4 — İdare meeclisi azalarının biz- zat veya bilvasıta şirketimizle her nevi muamelei ticariye yapmaları- meşgul diğer bir Şirkete şahsan #nes'ul âza mfatile dahil olmaları- 'na izin verilmesi, Doktor A. Emanuvelidi gün ve saate kadar şubemiz emlâk servisine gelmeleri, Emlak ve Eytam Bankasmdan sie Kiymeti Kadiköy, —Rasim Paça mah. Ayrilikçeşmesi s0- kağı Es, 16, Ye. 32, ada 288, par, 3 Eminönü, Daye hatun mah, Tarakçılar sokak Ks. 4€6, Ye, 66, Pat. 160, ada 610 Par. 281 Kadiköy, — Rasim Paşa mah. e8 Halit Ağa Ye. Misirli oğlu sokak Ka 18 mü ye, 45 Kadiköy, Altunizade ko #ü yolu en es. 60, 62, 64 Es 58 — 68, Gi Ye v 96 Eyüp, Cezri - Kasımpaşa mah, — Çömlekçi — sokak Kostunlin sokağı es. 47 Fatih, Guraba Hüseyin ağa mah. Şekerci soka- #ında es. 10, ye. 17 patf. 185, Ada B84, par. 14 Eminönü, Aksaray yalı mah, Alboyacılar sokak €s. 6, ye, 2, paf, 208 ada 838, Beyoğlu, Kalyöncu kul- luğu mah. Ömer — Hay- yam cad ve Fesliyan so- kak es. 15, ye. 17, Paf. 19, ada 454, par. 8 Beyoğlu, Şahkulu mah. Seraserci çıkmazı e« ye. #1, paf 97 ada 205 par. 49 Beyoğlu, Pangaltı mah. Dolapdere sokük es. 268 210, 272, ye, TTA, taj 148 Eminönü, Aksaray yalı mah. Kumsal sokak ce. VI, ye. 137, paf. 210, a- da 840 par. 30 Beyoğlu, Hüseyin Ağa «Bübül> mah. Duvarcı gokağında es. 60, pat &4, ada 500, par, 24 Yatih, “Fener tahta mi- nare kötip “Muslahattin zmah, Gi— 1€d— İTüm Evin Va H. Küşir Odanın 50/480 H, 2750 M2 kat es. ye, 12, paf. 201, ada 338 Üsküdar, Yeni mahalle Vangın bağı sokak ea TA, ye. T8 8450 ME Yeşilköy, — — Şevketiye Toah. çıkmazı €. 5 Bakırköy, — Kartaltepe İncirli arezisi es. 15, 16 mmük. harita 439 Beyoğlu, Yaş Hasan . mah, İlar sokak e6. 93 Beyoğlu, Pangaltı mah. Dolspdere cad. es, B ye. 72 Üsküdar, — Selâmi Al Bi, mah. Kârakolhane #okak es. 68 Üsküdar — Selâmi —Ali Et. mah. Çamlıca — cad. es. 10 Usküdar, Selâmi Ali Bi. mah. Kerpiçhane sokak 66 1, yeni 5 N— — Ana — 8450 M3 Yukarda adres ve tafkilâtı yazılı gayrimenkullerden «l> turnara rne Arsa e150 Mâ xnıT bulunanlar açık aritırma ve «2> numara altında bulunanlar ise pazarlık ve peşin para ilç satılacaktır. İhale 3/3/1941 Pazartesi günü saat ondadır. Müzayede sırasında veriletl |del mukadder kıymeti geçtiği takdirde işliplerin depozitolarını yüzde yirml | betinde tezyit eylemeleri ve mübür kullanasların ; mühürlerini noterden ettirmeleri lüzımdır. İsteklilerin pey ekçesi, nüfus terkeresi ve üç kıt'a fotoğrafla birlikte bi <856> ll Nafıa Vekâletinden: 4/4/941 Cüma günü saat 18 de Ankarada Nafa Vekâleti binası içinde zeme müdürlüğü odasında toplanan malzeme eksiltme komisyonunda «5450 mühâmmen bedelli bir adet torna, bir adet kolonlu makap, bir adet daire © ve iki adet pılanya tezgâhlarının Çumra İstasyonunda vagonda — teslim monlaj msrafı Vekâlele ve monlajı müteohhide git olmak üzere açık eksilime | lile mütcahhit nam ve hesabına eksiltmesi Eksiltme - şartnamesi ve teferrüst bedelsiz olarak malseme müdürlü alınabilir, Muvakkat teminat «40€> lira 4752 kuruştur. İsteklilerin Muvakkat teminat ve şartmamesinde yazılı vesnik ile Aynı gün sast 15 de mezkür komlayonda hazır bulunmaları Jâzımdır. .910> İSTANBUL BELEDİYESİ İLÂNLARI Yüksek Vekiller Heyetinin 19/11/940 tarihli toplantısında olunan 14703 No. li kararname ahkâmına tevfikan — 28/11/940 den itibaren tatili faaliyet eden benzin , petrol, ve müştakkatile | harrik bilüâmüm kara, deniz nakil vasıtaları sahiplerinin rinde bulunan plâkalarını memnuiyet kararı kalkıncaya kadar K namlarına hıfzedilmek üzere Seyrüsefer muhasebeciliğine iade etittiğ küzumuna Daimi Encümence 30/1/9M1 tarihinde karar verilmiş- * Bundan bu vesait sahiplerinin plâkaları 1 gün içinde Seyrüsefer M | #ebeciliğine teslim etmeleri lüzumu beyan olunur. bu vesait Sahip ve Başmuharriri: ETEM İZZET BENİCE Neşriyat Direktörür CEVDET KARABİLGİN «SON TELGRAF» Matbaasi sl3lde