14 Mart 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

14 Mart 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

——T JTEDBİR HADİSELER. aC A IAD Do YARIM PORSİYON HİZMETÇİ * Bir arkadaş «Yarım porsi- yon Hizmetçi» başlıklı fıkra- sında, ayni katta oturan, bir apartımanın iki ayrı daire ki- racısının, nasıl bir tek hiz- metçi kullandıklarını anlatı- yor. Bu hizmetçiye gayet tabit olarak, yarım porsiyon de- mek, doğru olur. - Fakat, ya- tim porsiyon şeklinde hiz: metçi kullanınca, pek porsu- muş olmaz mı?. LÜKS GAZİNOLAR Akşam refikimizde oku- dum! Belediyemiz, şehirdeki lüks gazinoları çoğaltmak is- tiyormuş! Taksim Gazinosun- /(dan başka, daha bir çok lükâ gazino ve mesire yerleri yapa- alıınıgl bek Bahçesi, Belediye bütçe- sinden yapılacak yardımlarla bir lüks bahçe haline getiri- lecekmiş! SİVRİSİNEK GEMILERI Amerikalıların, İngilizlere dünyayı hayretler içinde bı- rakacak şekilde yardıma baş- Tadıkları malüm! Ajansların bildirdiğine göre, Amerikalı- lar, adına «Sivrisinek» dedik- leri gayet süratli, bir cins hü- cum botları da verecekler- miş! Şu Amerikalılar garip in- sanlardır, ya.. Gemilerine de garip isimler takıyorlar. Galiba, sinek küçüktür am- ma, mide bulandırır, sözünü onlar da biliyorlar. Bu hücum | desi bulansa gerek! Aı.ır(_A?Amış lacak?, Efendim yeni tedbir şu imiş: Daha geçenlerde lâğ- vedilen durak yerlerinden bir kısımı, tekrar ihya ve ihdas o- Tunacakmış Acal hangisi tedbir dersiniz?. AHMET RAUF l prane Rıhtımı Esaslı tamir edilip yanında bir park yapılacak Bir müdde tevvel dalgalarla ba- zı yerlerinden hasara uğrıyan Top- hane rılıtımlarının yakında esaslı şekilde tamirine başlanacakır. Ay- rıca Tophane rıhımi Ford atölye - lerinin sonuna kadar uzaılacaktır. Atölyeler faaliyette olmadığın- dan rıhtırnın ortasındaki parmak. lıklar da kaldırılacak ve atölye - lerin son kısmına kadar vapurla» rın yanaşması temin edilecektir. Diğer taraftan Denizyolları İda- resinin yanındaki saat kuleli saha- nın da tanzim olunarak — umuma mahsus bir park haline getirilmesi kararlaştırılmıştır. Petrol Ofisi Yeni kurulan Potrol Ofisi Mü - dürü Talha Sabuncuoğlu, bugün. lerde tekrar şehrimize gelecek ve Ofisin teşkilâtını tamamlıyacaktır. 'Talha Sabuncuoğlunun memleket dahilinde bir tetkik — seyahati de İyapacağı haber verilmektedir. Muh- telif yerlerde yeniden büyük pet- rol depoları inşa olunacaktır. KÜÇÜK HABERLER TİCARET ve SANAYİ: * Dün şehrimizde 150 bin lira. lık ihracat yapılmıştır. Bu meyan- da İsviçreye arpa, Macaristan ve Amerikaya deri ihraç olunmuştur. * Halk Sandığı heyeti umumi- yesi dün yapılmıştır. Evvelâ idare beyeti raporu dkunmuş ve raporun kabulünden sonra bilânçonun tet> kikine geçilmiş ve geçen sene 8000 lira kâr temin olunduğu görülmüş- tür. Bundan sonra yeni idare mec. lisi intihabı olmuş ve eski heyet aynen ipka olunmuştur. * Biberon, kauçuk don, tabbi el- divenler ve mümasili empermcab- lizasyon eşya âmillerinin ham ka- uçuk ihliyaçlarını İstanbul Mınta- ka Ticaret Müdürlüğüne 17 mart pazartesi akşamına — kadar birer istida ile bildirmeleri lüzumu teb. liğ edilmiştir. MÜTEFERRİK: * Arnavutköy Beyazgül Caddesi 78 numaralı Evdoksiyaya ait evin alt katındaki soba bacası tuuşmuş, ev sakinleri tarafından sür'atle sön- dürülmüştür. Yeşilköyde 10 nisan Caddesinde Ragıba ait ve Armeonun oturduğu sigortasız kârgir binanın da bacası tutuşmuşsa da genişlemesine im - kân verilmeden söndürülmüştür. * Satye davasından dolayı, De- nizbank erkânıın muhakemelerine dün Birinci Ağır cezada nakız ka- rarına uyularak yeniden devam e. dilmiş ve dünkü celsede seçilecek bir ehli vakufun mahallinde yeni- den keşif yapmasına lüzum görü- lerek muhakeme — başka bir güne talik edilmiştir. 4W Ankara Belediye hudutları, Çubukbarajı ve gazinosunu da ih- tiva etmek üzere genişletilmiştir. *& Evvelki gün biri Muğlada ve ikisi Marmariste olmak üzere Vi. lâyetimiz dahilinde üç yer sarsın- 'tısı hissedilmiştir. Hasar yoktur. HALK -— ATEYA NMN Kapıdaki harp Harp, Danzig koridorunda — ilk boruyu çaldı. Norveç liyorlarında tenezzüh yaptı. Holanda, Belçika ve Fransada dolaştı. Afrika çölle- rinde, kızgın güneş banyosu aldı. Ve şimdi, karlı Balkanlarda ku- zu arıyan kurt gibi, burun delikle- rini şişirerek soluyor. İrileşmiş, açılmış gözleri, fddır fıldır etrala bakıyor, Yeni hedef, yeni istika- met neresidir?. Harp, insanları tanıdığı gün - denberi, bu kadar esrarengiz, bu derece memrut olmamışlır. — Bir sihirbaz gibi, kılıktan kılığa giri- yor, bir palyaça gibi hazı gülen, bazı yalvaran, bazı somurtan maskeler takıyar. Harp, korkağı korkutur; du - vardaki hayal eyunu ile harp kor- kak için ayni şeydir. Tü, Danzigten, Norveçten, Manş sahillerinden hudutlarımıza kadar gelip çatmış olan harp, bir gün kapımızı çalacak mı?. Hsrp, Türk milleti için, bütüm tarihinde, bütün mesillerinin ha- yatında daima en kuvvetli hatıra olarak yaşamıştır. Düğüşmiyen, cepheye gitmiyen mesil tanıyor musunuz?, Biz, harple, bu kadar kucak ku- cağayız. Harbi balmumu ile davet et - miyeceğiz; fakat, o gelip bizi bu- lursa, tarikimizin, arkımızın bü- tün dehşetile saldıracağız. REŞAT FEYZİ Şehir değirmenleri Şehrimiz değirmenlerinin Toprak Mahsulleri Ofisi tarafından işle . tilmesine başlanıldığı $ günden - beri ekmeklerin daha iyileştiği ve piyasaya saf un çıktığı görülmüş- tür, Diğer taraftan un tiplerinin de tahdidi hakkında tetkikler yapıl- maktadır. Av derisi ihraca- tına başlanıldı Av derisi mevsimi geldiğinden harice ihracata başlanmıştır. Pi - yasa gittikçe yükselmektedir. A- merikaya bilhassa zerdova ve tilki derileri gönderilmektedir. Ameri - kadan yapılmakta olan talepler her senekinden fazladır. Yeni Adliye Veki- linin ilk tamimi Anksra, 15 (Tçelefonla) — İstifa e- den B. Wethi Okyarın yerine dün işe basladığiğı bildirdiğim yeni Adliye Vekili B. Hasan Menemencloğlu bü- tün mürldelumumllere şu tarnimi gün- dermiştir: «Büyük Şeflerimin tevsccüh ve itd- matlariyln Adliyo Vekâleti vazifesini deruhte etmiş bulunuyorum. Sayıcı h- kim ve Müddelumuml! arkadaşlarımın ve bilâmum Adliye mensuplarının Ü- zerlerine almış oldukları vazifenin kut- siyetini idrak ederek nasil — yorulmaz bir cebd ve yüksek bir foragatle çalış- mükla olduklarını yakından — bilirim. Kendiler'le teşriki mesai - edeceğimden dolayı hissettiğim .mı ve bohtiyarlığı burada kaydelmek İsterim, Arkadaşlarımın miüllet vrnlıı olarak | ellerinde bulundurdukları bu. yüıel ve çok perefli vazifelerinde her gün daha yüzsek muvaffakıyelere ermele- rini diler ve hepsini muhabbetle se- Tamlarım.» FETHİ OKYAR GELİYOR Diğer taraftan B. Fethi Okyar teda- vi ve istirahat için bugün İstanbula hareket edecektir. | —ÇADLİYE v POLİSF— Günün meselesi: Köylerde Kahve ve lâstik Kalkınma tevziatı başladı Kahve, çay ithalât birliği yeni kahve siparişleri verdi Şehrimizde kahvenin bollaştırıl!- ması için kahve ve çay İthalât Bir- liği tarafından yeni siparişler ya- pılmaktadır. Birliğin vermiş ol - duğlu siparişlerin bir an evvel gel- mesi için teşebbüslere geçmiştir. Bundan — başka 1430 çuvallık bir parti kahvenin tevzil işine dünden itöbaren başlanmıştır. Dün bir kı- sım kahveciler kahvelerini almış- tır, Bugün de tevriata devam olu- nacaktır. Diğer taraftan 1600 otomobil lâs- tiğinin tevziat listesi Ticaret Vekâ- letinden gelmiştir. Lâstiklerin bu- günden itibaren tevziine başlana - caktır. Bunlardan 160 tanesi resmi | Ahtiyaçlar için ayrılmış, diğerleri- | nin piyasaya tevzii için hazırlıklar yapılmıştır. Flat Mürakabe Komisyonu yal- miz Amerikan lâstikleri için yüzde 25 kâr haddine yeni tevziatta yüz- de 10 daha ilâvesini kabul etmiş - tir. Diğer memleketlerden gelen lâstikler için de yüzde beş kâr ilâ. vesi kabul olumnuştur. Bu kâr had- lerinin bütün memleket için mu teber olması da takarrür' etmişir. Ticaret — Vekâleti ham kauçuk tevziat İistesini tasdik ederek dün İstanbula göndermiştir. 8 ton ham kauçuk bugün münhasıran sanayi grbabına tevzi olunacaktır. Üsküdar tramvay- larında yeni sefer tarifesi İstanbul tramvaylarında büyük bir izdiham olduğu halde Üsküdar ve Kadıköy tramvayları günün bir çok saatlerinde tamamen boş işle- mektedir. Üsküdar ve havalisi 'Tramvay İdaresi yeni bir sefer ta- rifesi hazırlamaktadır. Bu tarife ile bazı hatlardaki se- ferler çok azaltılacak ve bazıların. da da çoğaltılacaktır. Yapılan tet- kiklerde Üsküadr tramvaylarına en fazla hasılat getiren hattın Ka- dıköy - Bostancı hattı olduğu an- laşılmıştır. Bilkassa Anadolu hattı vapur seferleri kaldırıldıktan son- ra bu hatta yolcu miktarı çok art. mıştır. d Bursa Halkevi Bursa Halkevi, memlekette kıymetli eserler bırakan Vali Ah- met Vefik paşanın hayat ve hatı - ralarına ait malümatı derlemeğe başlamıştır. Yeniden 10 bin parça otomo! lâstiği geliyor Basra yolile yakında memleke - timize 10 binden fazla — otomobil lâstiği geleceği haber - alınmıştır, Bu mallar Basradan trenle Anka. Taya ve şehrimize nakledi Esasen parti parti lüstik geldiğin- den yeni - mallar ile memleketin det Shtiyacı karşılanmış Peştedeki Ticaret Hey'etimiz dönüyor Peştede, Macaristan hükümetile 'yeni bir ticaret anlaşması yapmak üzere müzakerelerde bulunan Ü- caret heyetimiz, bugünlerde şeh - rimize dönecekir. Müzakereler ya. rıda kalmıştır. Fakat heyetimizin | arkasından bir Macar ticaret heyo- ti de memleketimize gelecek ve burada müzakerelere devam olu- nacaktır, SÜ Kendisine ihanet eden met- resini 3 yeinden yaraladı Yakalanan eli bıçaklı âşık adliyeye verilerek t Şişlide evvelki gün aşk yüzün- den bir yaralama hâdisesi almuş- tur: Şişlide oturan Mehmet adın- 'da biri, bir müddettenberi bora - ber / yaşadığı metresi Fatmanın . | kendisine ihanet ettiğini haber al- muş ve Fatmaya bunun sebebini sormuşlur. — Neticede aralarında çıkan münazaa esnasında Fatma- ı biçakla üç yerinden ağırca ya- ralamıştır. Falma tedavi altına alınmıştır. Hâdiseyi müteakip yakalanan Meh-| met dün adliyeye teslim ve ikinci #ulh cezada yapılan sorguyu mü- teakip tevkif edilmiştir. SARHOŞLUKLA... Sütlücede İmrahor caddesinde oluran ve celep Hakkının yanında vkil edildi koyun kâhyalığı yapan Harputlu Mehmet, dün gece, kendisini bil- miyecek derecede sarhoş- olarak evine giderken düşmüş, başından yaralanmıştır. Me tedavi altına alınmıştır. Mahküm edilen kumarbazlar Lüngada Mevlüdün kahvesin - de Cemil ve Hasan adlarında iki şi Dartisi 5 kuruşa kâğıtla kumar eynarken suç üstünde yakalan - mışlar ve üçüncü sulh cezaya ve- rilmişlerdi. Neticede kahve sahibi Mevlüt kumar oynattığından bir gün hapis ve 50 lira para cezasına, Cemille Hasan da ikişer lira para Cezasına mahküm olmuşlardır. Vilâyetimiz köyleri için yeni bir program vücuda getirildi Vilâyet, köylerdeki kalkınma iş- lerine bu yıl büyük bir faaliyetle devam edecektir. Bu yolda yeni bir program hazırlanmıştır. Köy hudutları kat'i surette tas- bit edilerek hudut ihtilâfları ta- mamen hallolunacakır. Her köye içme suyu da temin olunacaktır. Köylerde kuyular açılacak ve çeş- meler yapılacaktır. Köylerin mü- nasip yerlerine birer asr! umumi halâ da yapılacaktır. Yeni vaı;;:ular Birliği teşkili için hazırlık İstanbul Mıntaka Liman Reisliği, | Armatörler Birliğine dahğ olmuyan vapurculara tebligat yaparak 21 marta kadar Eirliğe — girmelerini bildirmişir. Koordinasyon Heyeti kararnamesi Zi martta mer'iyete gireseğinden gelecek hafla içinde bötün hazırlıklar bitirilmiş ola - caktır, Hükümet bütün vapur seferleri için Armatörler Birliğine ernir ve. receklir. Malüm olduğu üzere ka- rar yalnız şilepler içindir. Yolcu vapurları karardan hariçtir. Arma- törler Birliği elindeki vapurları hükümetin göstereceği — yerlerde çalıştıracaktır. —— Macaristandan Telefon malzemesi getirtiliyor Nliacaristandan telefon malzemesi getirilmesi temin olunmuştur. Bu malzere geldikten sonra şehirdeki telefan yebekesi takviye edilecek ve mükâleme için dakikalarca âlet başında beklenmemesi temin edi - lecektir. Telefon İdaresi şehrin ba. zi kenar semtlerine de telefon hattı yapmağa karar vermiştir. Hazır - hklar tadır. Yeni ve modern bir tütün bakımevi İnhisarlar İdaresi tarafından İz- nirde 1 milyon 800 bin lira sarfile vücude getirilmesi kararlaşmış olan 'Türkiyenin en büyük tütün bakım evi ve deposu inşaatı yarıda kal - mişti. Haber aldığımıza göre, İngiliz - Jerle Ankarada yapılan görüşme - ler sonunda inşaata lüzumlu mal . zemenin hariçlen getirilmesi temin olunmuştur. Malzeme yakında ge- lecektir, İnşaat gelecek seneye ka- dar bitirilecektir. Sizemalarda yeni yardım pulları Vilâyet, şehrimizdeki sinema ve eğlence yerlerinde, Verem Mü- cadele Cemiyetinin olduğu gibi Hava Kurumu, Çocuk Esirgeme Kurumu ve Kızılay Cemiyetleri i- çin de biletlere daimi pul yapış - tırılmasını düşünmektedir. Bunun için yakında Vilâyette bir toplantı. yapılacak ve daimi olarak ve sıra Tie bu pullar halkımıza satılacak - tır. - Son Telgrafın Edebi Tefrika BİLLÜR KÖŞK BÜYÜK AŞK ROMANI SELAMİ Afife birdenbire bir I.L i kablel-| vuku ile önüne baktı, — Sizi dinliyorum ı'ıı ev tev duraladı, yutkundu; tama dedi, bu yaştan sonra | benim için çok güç... Adfife cevap vermedi. Pertev Da- | yı içini çekti, sanki bir hendek at- | Jıyacakmış gibi hamle etmek isti. yordu: — Afife Hanım diye devam etti, sizi çok şeviyorum; SİZİ yalnız bir | ağebey, bir arkadaş gibi değil, sizi | bir işık gibi seviyoru Atifenin ürpererek düdaklarını kımıldatmak üzere olduğumu gö. Tünce adeta haykırdı : — Rica ederim sözümü kesme » 56 İZZET yin... Sizi seviyorum, Bu sevgim de bugün doğmuş bir sevgi değil... | Sizi, tanıdığım, ilk gördüğüm gün sevdim... O gün bugündür su tum, size birşey söylemedim, his- siyatımı sakladımsa bunun iki se- bebi vardı: Bir kere yaşım size nıı. zaran hayli ilerlemişli, otuz do - kuz yaşından sonra çok genç bir | | kıza âşık olmak hayli gülünçtür.. Sonra Şefiğin çok, benden çok ho- | şunuza gitiğihi, andan hoşlandı- ğıinızı sezdim... Afife atıldı: — O roman çok kısa sürdü, hem rontâli bile değil, o bir kısa, küçük hikâye idi. Ondan bahsetmeyiniz.. © hikâyede benim münasebetsiz - liklerimin biridir... Mektepten yl-ı ni çıkmıştım... Hayatın ne olduğu- nu bilmiyordum... Hayatın eşiği. ne adım atan her toy genç kız gibi ben de önüme çıkan ük ezkeğe âşık olduğumu sandım... Onu zannet- tiğim kadar imi bana Şelik kendisi isbat etti... Tatlı hül yamın, güzel rüyamın yerine tam bir lâkaydi kalm oldu.. Anladım ki, Şeliği sevmiyormuşum... Yalız bu inkisarı hayal beni çok olgun- laştırdı... Bugün artık dünkü ço- cuk değilim... Bir ay içinde on se. ne ihtiyarlamış gibiyim. Pertev Dayı, meseleyi biraz da şakaya bozup, heyecanını yatış - tırmak için: — Şu halde dedi aramızda yaş farkı pek kalmıyor... Otuz dokuz yaşında olmam sizi korkutmaz... Benimle evlenmeğe razı olursunuz| değil mi? Biraz durdu ve daha tok, daha cidd ibir sesle devam etti: — Eğer benimle evlenirseniz Afife hanım sizin çocukluğunuz uğ- Tuna uğradığınız inkisarı hayaller ile benim yaşımı ve tecrübemi bir araya getirir meş'ut bir yuva ku- Tarız. Pertev Dayı bunları — söylerken Afife önüne bakıyordu. Ortalık ta- mamile kararmıştı. Yolun biraz da.' ha ötesi artık görünmüyor, ufuk- lardaki kızıllık moratıyordu. Yal- nız bir tek toktada sarı ve pembe bir şafak aydınlığı kalmı Ttife bu işıği ruhunün aksine benzetti, | sanki bu ışık, bu sarı ve pembe aydınlık ruhundan ufuklara ak - setmişti. Artık hüznü, ye'si, sıkın- tısı kalmamıştı. — Pertey Dayı... Diye töze başladı. Pertev Dayı genç kızın kolunu — tuttu, sözünü kesti: — Bir kere bana artık dayı de- meyin... Bu lâkap başkalarının ağ. zında kalsın... Sonra da bugün ce- vap vermeyin... Size teklif ettiğim şey © kaadr mühimdir ki, bir anda cevap vermenizi münasip bulmu- yorum... Düşünmenizi, çok düşün- Menizi istiyorum... Yarın akşam köşke gelir cevabınızı alırım. Afife birdenbire ürperdi. Halis lem de ona cevap almak üzere ertesi günü geleceğini söylemişti.. — Noden yarın? diye sordu. — Hiç değilse bütün gece ve bü- tün gün kalbinizle başbaşa kalma. nızı istiyorum. Yüreğinizi iyi yok- layınız, kendi kendinizle rahat ra- hatkonuşunuz, ondan sonra cevap veriniz, İçini çekerek devam etti: — Eğer bu teklifim! reddeder - seniz, hiç değlise ben bütün bir ge- €e ve bütün bir gün güzel bir ü- mitle beslenmiş olurum.. Bunu söylerken harin hazin gü. lümsüyordu. Afife de derin bir göğüs geçirdi: — Bu şüpheniz neden Pertev Dayı... Portey gene sözü kesti: — Dayı dememenizi rica etmiş- tim. — Affedersiniz... Reddedebile - ceğimi neden tasavvur ediyorsu. nuz Pertev Bey?, Eğer cesaret et- mızda kendimi © kadar çocuk his- sediyordum ki... Benimle alâkadar bile olmuyordunuz... Pertev davı Afifenin elini tuttu; Uzun müddet, yanyana, karılarının. hararetini kanlarında, kanlarının deveranını birbirlerinin rında hissederek, anlaşmaktan do- ğan bir saadete gömülerek, karan- lıkta sessiz durdular, Artık ufuklardaki parlak nokta da kaybolmuştu, Etraf simsiyahtı, Gökyüzünde — yıldızlar tek tük, birer ikişer fışkırmağa başlıyor - lar, dakikalar geçtikçe çoğalıyor. lardı. O anda, yolun dönemecinde bir gölge belirdi ve bir ses duyuldu. Bir türkü bütün vağiye yayıldı: Dere tepe düz gider Bir kınalı kız gider Hoy nereye?.. Pertev Dayı rüvasından silkindi: — Artik gidelim dedi, sizi merak seydim ben çoktan size: Pertev ev- | ederler Tenelim! derzdim. Fakat sizin yanı. ÇArkası var) KK Vişi v;ımeâ Yazan: Ahmet Şükrü ES! İngiltere üzerine, geçen aj ve eylül ayları zarlında yal hava laarruzları nelicesiz kal tan sonra Almanyanın hedellerinden biri, Vişi hi tinin elindeki Fransız dor sını İngiltereye karşı kullanım? moktası üzerinde toplanmıştır. giltereyi doğrudan değruya İacak hücum ve taarruzlarla lüp etmek imkânı mevcut yardımına muhtaç değildi. F bu ihtimal —orladan sonra, İngilterenin — denizl hâkimiyetini sarsmak ve belki Akdeniz hâkimiyetini eline çirmek hususunda Fransız manmasının müessir bir rol 0 yabileceğine şüphe yoktur. Vişi hükümeti, daha do Poten, mütarekenin hükümleri riayet etmeği bir şercf telâkki ettiğinden şimdiye buna mukavemet etmiştir. M şal Petenin bu mukuvemeti şıunda Almanyanın büyük bif bır göserdiği söyleniyorsa dâ manya için başka türlü etmek de mümkün değildir. Çif kü Almanya, Petene karşı almakla Fransız donanmasını bütün elinden kaçırabilir. Açı Alman taraftarı olan Lavalim karşısında bile görterilen bu bır ve teenni, Amıral Darlan (8f7 fımdan yapılan beyanata bukıti, cak olursa, Almanyayı na ulaştıracak gibi g dir. Darlan bir müddet, Vişi ile P ris arasında mekik — dokuduk sonra — şimdi İngiliz — ablukatif karşı vaziyet ulmışlır. Verdiği V yanatta Fransız ticaret gemil nin işgal altında bulunmıyan takalara gıda maddeleri aŞi cağını ve buna mâni olmuya teşt” büs edecek olan İagilz harp W milerine karşı Frunsız den sile mukabele edeceğini miştir. Fransada gıda vazyeli pek hâd olduğu malürdur İngilterenin işgal allanda mıyan mintakalar hakkında Ü bik ettiği sıkı abluka bazı İngi ler tarafından bile tenkit tir. Bu, bir hakikat olmakla ber, Darlanın beyanalında tere ile mescle çıkarmak isti bir eda olduğu da aşikârdır. zal Darlan bu vesile ile buhsi #L nişleterek, İngilterenin sistemini topyekün takbih ef ten sonra İngilizlere nazaran manların daha âlicenap oldukl ni söylemiştir. Bu sözleri söy) Amiral Darlan, büyük bir İn&' | düşmanı olarak belirmektedir Fransanın muharip bulunduğt *, silâhtır. Ve İngilizler bu son derece hassas olmakla ber, bitaraf devletlerin vazi da bulunmıyan mıntakaya cek olan eşyanın — işgal al! kımından iki mintakayı biril den ayırmanın pek zor şikârdır Vişi hükümelinin, üf girmezden evvel İtalyanın ve dide İspanyanın yaptığı gibir Üp | giltereye teminat verecek fortli der ile yanaşacağı yerde - DAFİL gibi salâhiyetli bir devlet a nın ağzile tehditler — savı İngilizlerle döğüşmek içim ne aramaktan başka bir mafl' delâlet edemez. Çünkü eğer * e Amiral Darlanın tehdit ettiği kilde hareket edecek olursa, €e ne olacaktır?. Fransız harP (Devamı: & inci A