17 Nisan 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

17 Nisan 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

2 — SONTELGRAF —17 NISan ISti ADİSELER KA ZON TELGRAF LEYLEKLER VE KARTALLAK Bursa civarında, günler war ki, leyleklerle kargalar a- rasında büyük bir hava mey- dan muharebesi oluyormuş! veriyor, civar köylere, bir çok yaralı leylek geliyormuş! Acaba, bu kızgın ve şid- detli harp neden?. Yoksa, da- ha evvel aralarında bir ade- mi tacavüz paktı mı imza et- mişlerdi?. TUHAF BİR SEBEP Arkdaşımız Hikmet Mü- nir, bir fıkrasında şöyle ya- zıyor: baht Fransanın çocuğudur. O sebeple esasen ihtısası bulu- nan imar vâdisinde ne bü- yük bir ceht ve meydana ge- tirmek aşkıyle çalışmakta de- yaâm edeceğini tasavvur ede- biliriz.» Nazik meslekdaşımızın bu satırlarından şunu - anlıyo- ruz; Demek, Fransa yıkılma- mış olsaydı, Mösyö Prost İs« Şanbulun imarına icabı ka- dar ehemmiyet vermiyecekti. FIKRALARIN MEVZULARI Ne günlere kaldık, Yarab- | bi.. Sudan mevzular, günün | en baş köşesine kuruldu! Vâ - Nü, geçen gün, «Nerede o eski fasülyeler?.» serlev. halı bir fıkra yazmış.. Bu işi görüşüyorduk ta, bi« zim Osman Cemal: yar ve saire çıkar. Artık, her birini bir gün alır, letafetin- den, lezzetinden, muhasse- matından bahseder, dururuz. ÇEHRE NERESİDİR?. Meraklı bir mahkeme ha- vadisi okudum. Bir genç kı- duğu iddia ediliyor. Karşı taraf: — Hayır, diyor. Kızın ka- şının üstünde küçük bir iz vardır. Kaş, yüz, demek de- ğildir ir. Şimdi, mahkemede mü- him bir mesele ortaya çık- Çehre nerede başlar, nere- :ç;*—. çehreden kast ne- lir?. Bize kalırsa, bu, bir telâk- ki meselesidir. Meselâ, bazı- AHMET RAUF Edebi Roman: 32 |Eski yolcu Salonu Tophonedeki salon yıkılıp yeni bir mey- dan açılacak 'Tophanedeki eski yolcu salo - munun yıkılması ve burasının bir meydan haline getirilmesi karar- laşmıştır. Esasen Polis Beşinci Şu- be Müdürlüğü ile Gümrük ve Mu- hafaza teşkilâtları — yeni yapılam Yolcu Salonuna taşındıktan sonra burası boş kalmıştır. Binanın yır kılması ile hem buradâki rıhtım genişliyecek ve hem de arkadaki cadde tevsi edilmiş olacaktır. Ya- kında bu işe başlanacaktır. ”| KÜÇÜK HABERLER VİLÂYET ve BELEDİYE: * Vitrin, mutfak, su ısılıcı â- letler ve bahçeler için Elektrik İdaresince tatbik edilen ayrı te- | rife görülen lüzum Üüzerine'kal - | dırılmıştır. Bu tarifelerden istifa- | de etmekte olan müşterilere teb- ligat yapılarak ayrı tarifenin iptal edildiği bildirilmektedir. * Hususi otomobillerin kamyo- met haline ifrağına müsaade edil- mesi üzerine Polis Altıncı Şube- sine 8 araba sahibi müracaatle a- rabasını kamyonet haline koymak istediğini bildirmiştir. Ayni mü - Saade taksi sahiplerine de veril- miştir. * Belediye, kazalardaki yollarım inşası için şubelere 500,000 liralık | tahsisat tevzi etmiştir. Bu para - larla ikinci ve üçüncü derecedeki caddelerin kaldırılmalarile açık 1â- ğim ve çukurların imlâsı işleri yapılacaktır. TİCARET ve SANAYİ: | harp sahnelerindi * İaşe teşkilâtina bağlı olarak teşekkül etmiş olan Ticaret Ofisi faaliyete başlamıştır. Ofis Vekâ- vereceği direktifler dahilim- de hariçten ithalât yapacak ve bu da harice mal da ihraç e- decektir. Öfis şimdilik bulunduğu Kutlu handa faaliyete devam e- decek, bilâhare Valde hana taşı> macaktır. * Almanyaya satılacak bak - lalar için lisans gelmiştir. Bu iti- barla ihracat hazırlıklarına baş- lanmıştır. Fiatları üzerinde muta- bakat hasıl olmuş olan derilerin de sevkine başlanmıştır. Bu mal- lar Tuna tarikiyle gönderilmek- tedir, * Otomobil lâstiklerinin tev - zlatı işinin Ticaret — Vekâletinde temerküz ettirilmesine karar ve- rilmiştir. Vekâlet her Vilâyetteki ihtiyaç nisbetini tesbit etmiştir. Bu itibarla İstanbul için evvelce hazırlanmış olan liste mer'i ol - mıyacak, bu hususta Vekâletten emir beklenecektir. * Dün İstanbuldan 240,000 li- ralık ihracat yapılmıştır. İngilte- | reye kendir elyafı, İtalyaya yu - murta, Almanyaya deri, Çekyaya kuru meyva gitmiştir. * Son günlerin ithalâtı bil - hassa Karadeniz yolile olmakta- dır, İstanbul gümrüklerinde bu ayın ilk nısfında 1,400,000 liralık gümrük resmi elde edilmiştir. * Altın fiatları düşmekte de - vam etmektedir. Dün bir Reşad altını 2725 kuruşa kadar inmiştir. Külçe altının grami 368 kuruşa in- miştir. KOLKOLA Müellifi: Nizamettin NAZİF — Ona ne şüphe. Aman Raşide,| kendini bir hayli zorladı amma biraz sus da şu yazıyı okuyayım. Ooof... Yanıyorum. Burası da ne sıcak bugün... Bütün radiyatör- keri açmışlar galiba. Ve kürkünü çıkarıp bir koltuğa fırlattı. Eldivenlerini de üstüne attıklan sonra kanepenin bir ke- narına ilişti, gözlerini gazeteye dikti. Raşide onun bu halini a- Jaylı bir gülümseme ile takip et - uıîıodı ©o kadar sıcak değil... - dedi - senl! ateş bastı. İçinden ya- mayorsün, Eğer bu işle de eski ter- tip üzere hareket etmiş olsaydın, şimdi böyle cayır cayıf yânı dın, Sen Naciyi yalnız — kendine hasretmek istediğin için kaybet- tin. Rezzan, cevap vermemek - için nihayet dayanamadı: — Gözün kaldı... Gözün kaldı - dedi - senin gözün kaldı. Nazara geldi zavallı. — Mavi boncuk takaydın. — Yalan değil, takmalıydım. Nasıl oldu da akıl edemedim. — Sende akıl mı kalmıştı ki?.. 'Hem sen mavt boncuğu onun sana vereceğini sanmıştın. Deli divane oldun. Her ne hal ise... Artık olan oldu. Kuş uçtu. Biz yine bizim - kilere bakalım, Daha sadık Açıklar bulamayız. Hem neleri — eksik? Kuvvetleri mi? Paraları mı yok? Genç mi değiller? Üstüne üstelik bizimkilerle de araları iyi. — Kocam Naciyi de pek beğen- anişti, Seninki de ona pek güler yüz göstermişti. Aİ_.K Filezofu Hâdiseler ve zaman Fransadaki bazı Alman kıt'aları, yerlerini İtalyan kıt'aları ile de- Biştirmiştir. Parise, 40 bin kadar İtalyan askerinin gelmesi bekle- niyor, Bu haberi veren bir kaymak, Şöyle diyor: — Bittabi, işgal altındaki Fran- sanın sahil mıntakası muhafaza- &, İtalyan askerlerine bırakılmı- yacaktır. İşin espri tarafından sarfınazar, bu hâdiseyi mühim telâkki etmek lâzımdır, Bilmiyorum, büyük stra- teji mütehassı askerler, derin ve ince düşünüşlü diplematlar ne der?, Almanya, garp Avrupasındaki meşgul topraklar üzerinden bü- yük kuvvetlerini çekip, buradaki jandarmalık vazifesini İtalyanla- ra gördürecek ve kendisi, başka 'ni ve mühim hareketlere mi girişecek?. ün iki mühim cephede mu- Mısırda ve Balkanlarda. Alman- ların bu iki cepheye yeniden ba- zı kuvvetler getirmek istiyocekle- ri, mantığın reddedeceği bir tah- min olmasa gerek. Birçok ulemn siyaset muharrir- leri gibi, biz de yazımı ayni cümle ile bitirelm: Hâdiseleri zaman gösterecektir. REŞAT FEYZİ Masum bir kızı kandıran genç! İzmirde Karşıyakada Soğukku- yu mevkinde oturan Mustafa oğ- hu Hazım Bahçeçi isminde — bir genç 19 yaşında Neriman adında masum bir kızı i: dırıp berbat etmiştir. yeti üzerine Hazım tevkif olun- müştur, 23 Nisanda açıla- cak bahçeler 23 nisan çocuk bayramında a- çılma törenleri yapılacak olan ço- cuk bahçeleri için yeniden 45 tah- ta sıra alınacak ve bahçelere içme suyu çeşmeleri yaptırılacaktır. Çocuk bahçelerinde kum oyunla- T için kısımlar ayrılacaktır. 23 ni- sanda Nişantaşı, Harbiye ve Çifte mektepler çocuk bahçeleri ile Ak- saray eski Sütçübostanı bahçesi- nin açılma töreni yapılacaktır. İhtikârla mücadele kursu İhtikârla mücadele memurları için Ankarada bir kurs açılması kararlaştırılmıştır. Bu kursta bu- ün :en:uımm takip etmek usulleri ve mücadele tedbirleri gösterile- cektir. Diğer taraftan İstanbul kadrosuna ihtikârla mücadele yeniden 80 memur verilecekli: a eç zz İki hamal kezzapla yandılar! Balıkpazarı üskelesinde İsmail kaptana ait motörden kezzap çı- karan hamal Mustafa ile Ali Rıza kezzap şişelerini taşırlarken şişe birdenbire kırılmış ve kızgın kez- zaplar iki hamalın üzerlerine dö- külerek muhtelif yerlerinden e- hemmiyetli surette yanmışlar ve Beyoğlu hastanesine kaldırılmış- lardır. — Evet, iş pek yolunda gitmişti amma sen çok egi hareket ettin. — Vallahi değil. — Sus! daha Maksimde, onu ilk gördüğüm gece, senin ne yapmal istediğini anlamıştım. Her halin- den belliydi ki işi pek ilerilere gö- türmek niyetinde idin. Hatta Mol> la Beyi bile gözden Çıkarmak ü- zere idin. — Yanlış düşünüyorsun. — Haydi öyle olsun. Artık mü- nakaşa beyhude. Atı alan Üskü - darı geçti. — Öyle mi sanırsın? — Artık bunun sanması man- ması kalmadı. Eğer evindeki çayda beni atlatmayı düşünmemiş ol - saydın, netice böyle olmazdı. Kaş- la göz arasında kaybolduğunuz kütüphaneye çekilirken Cavidan- la Perihanı çağıracağına beni ça- Hıramaz mıydin? — Kocan... — © gece mi kocamı düşüne - ceğin tuttu? İki senedir burada her çarşamba başbaşa eğleniyo - Günün meselesi: Havagazı şirketle ©! rinin yeni tenzilâtı Şirketler abonelere tesisat mas raflarında tenzilât yapacak Şehrimiz Havagazi Şirketleri, mevcut havagazt — müşterilerini çoğaltmak için bazı tedbirler al- gazi şirketleri birçok İstanbullu- ların gaz almak istediklerini, fa- kat tesisat masarifatının pahalılığı yüzünden vazgeçtiklerini seneler- denberi yapılan mütcaddit müra- caatlardan anlamışlardır. Bu itibarla şirketler daha fazla #bone temin etmek maksadile ilk iş olarak müessese ev ve dükkân- Tünel sığınağı 3300 kişi alacak Galata - Beyoğlu — arasındaki 'Tünelden icabında sığınak olarak da istifade edilebilmesi için lâ - zım gelen tesisat yapılmşıtır. Bu sığınağa 3300 kişi iltica ede - bilecektir. İstanbulda Göz- taşı tevziatı Köylü ve müstahsile — şimdiye kadar İzmirdeki Üzüm ve İncir Kooperatifi tarafından tevzi edil- mekte olan göztaşının bundan son- ra Ziraat Bankası şubeleri tara - fından da tevziü — kararlaşmıştır. Bu suretle müstahsil kolaylıkla Böztaşı temin edebilecektir. Ziraat Bankasının İstanbul şu- besi de bugünlerde tevziata baş- hyacaktır. Banka kiloda iki ku- Tuş nakliye masrafı alacak ve bu suretle göztaşını 22 kuruştan ve- recektir. lara yeniden yaptlacak tesisatının masarifatını azaltmağa karar vermişlesdir. Bu itibarla ha- vagazı şirketleri yeni bir tesisat ta- rifesi hazırlıyarak İstanbul Bele - diyesine göndermiştir. Belediye, Şirketlezin bu tenzi - lâtlı tesisat tarifesini esaslı bir tet- kike tâbi tutacakır, Çünkü Şirketlerin tenzilât yap- mak maksadile yeniden yapıla - cak tesisat için çürük ve dun ka- Hitede malzeme kullanabilmeleri ihtimali vazit bulunmaktadır. | Umumi bir hava de- nemesi yapılacak Bütün kazalarda yapılmkata o- lan hava denemeleri bittikten son- ra Vilâyette Kaymakamların iş - tirakile bir toplantı yapılacak ve denemelerin verdiği neticoler ü- zerinde görüşülecektir. — Noksan görülen noktalar olursa Kayma- kamların nazarı dikkati celbedile- cektir. Diğer taraftan yakında İstan- bulda aktif ve pasif olmak üzere büyük ve umum! bir deneme ya- ulacaktır. İmdat motörü Münakalât Vekâleti, İstanbul Mıntaka Liman Reisliğine büyük için tahsisat vermeği kabul et - miştir. Yeni sene bütçesine bu iş için para konmuştur. Böylelikle bilhassa fırtınalı havalarda Limar| memurları denize açılarak kaza- zede vesaitin imdadına gidebile- ceklerdir. el n TP r 5z Tanir AD AA —— ADLİYE ve POLİS — İhtiyar metresini öldürüp gö- men katilin muhakemesi bitti Ramide bir ahırda bu cinayı falli 12 yıl .“.l:leı:oı...- o =. Rami civarında bir ahırda San- tuhi ismindeki metresini öldür- meklen maznun araba sürücüsü Danyal Kekliğin muhakemesi dün İstanbul 1 inci Ağırceza mahke- de bitirilmiştir. Dünkü muhakeme neticesinde, nyal Kekliğin senelerdenberi hsız olarak birlikte yaşadığı şlica kadının aşırı derecede kskançlığına tahammül edemedi- Bi, üstelik bir kızla evlenmesine mâni olması üzerine Santuhiyi katı bir cisimle başına vurarak öl- dürdüğü ve bahçeye gömdüğü ne- ticesine varılmıştır. Suçun kasden ve tehevvüren işlendiği kaydile Danyal Kekliğin 18 sene ağır hap- se konulmas:na karar verilmiştir. Ancak, Santuhinin kıskançlığı, huysuzluğu ve son safhada araba sürücüsünün başkasile evlenme- sine mâni olmak için yaptıkları, tahrik sebebi olarak görülmüstür. Tuz. Bir kere olsun kocam hatı - rına gelmiyor. Reşide bu sözleri söylerken Rez- zana yaklaşmış saçlarını okşamağa başlamıştı: — Haydi yavrucağızım - dedi - üzülme! En güzel yaşlarımızda - yız. Elimize odha yüz tane Naci Galip düşer. Dertlenme. Rezzanın, bu hâdiseyi Raşide bi alay tarafından tutmadığı tordu, Güzel kadının yü- zünde, samimi olduğunu her an bir parça daha hissettiren bir hü- zün belirmişti. Gözlerini yerdeki Bu suretle Danyal Kekliğin cezam 12 sene ağır hapse indirilmiştir. Bir müteahhit ve kal- fası mahküm oldular Geçenlerde Beyazıtta bir kaza olmuş ve bir bina yıktırılırken, a- meleden Rifat enkaz altında kala- rak, ölmüştü, Ethemin de mi kolu kırılmıştı. Bu hâdisede tedbirsiz- lik, dikkatsiğlik, nizamlara riayet» sizlikle ölüme ve yaralanmıya se- bep olmaktan müteahhit Muhit- tinle kalfa Salihin ve mal sahip- leri Ethemle Fehminin muhake- meleri dün bitmiştir. İstanbul bi- TİNCİ ağırceza mahkemesinin ver- Aği kararla, müteahhit Muhittin ve kalfa Salih ikişer sene ağır hapse, 200 er lıra ağır para ceza- ama :âhıâ:, olmuşlardır. Mal pi emle Fehi etmişlerdir. SCNr ı lirdim? Cavidana uymasaydım | onlar başbaşa kalabilirler miydi? | — Öyle bağırıyordu ki oda «Çın! Çınl» ötüyordu. Raşide telâşla ona yaklaştı ve avucunu ağzına da - Yyayarak: — Dikkat eti - dedi - nerede ise gelirler. Bu sözleri duymalarını istemem, Fakat Rezzanın sinirleri o ka - dar bozulmuştu ki bu tedbir para etmedi. Bilâkis... güzel kadın ar- kadaşını göğsünden şiddetle itip gazetelere daldırmış, başını sağ | ikendini kurtardı, - sesini binkaş avucuna dayamış, derin düşünce- lere dalmıştı. Bir müddet sustu, | bu halde kaldı. Sonra bu sessizlik ve hareketsi: zt bir sıçrayışla baykırdı: ayağa kalktı, — © Cavidan olacak kaltağı bir| daha evime sokmıyacağım. Saman altından su yürüten o Perihan adlı kaltağa da haddini bildire - ceğim. Bana, böyle bir oyun öy- nayacaklarını nereden kestirebi - Bi ile taban tabana — 1 o, musun? Benim perde daha yükseltti; — Kıyamet kopsa, faş çatlasa Naci Galip benim olacaktır. An- olacaktır! Hem yalnız benim olacaktır. da koklatmıyacağım. Edepsiz, re- | zil, sinsi Cavidan! | — Ve kafasını yumruklıya yüm- | ruklıya devam etti: ah sana öşek — kafam! Naaah sana Haaayvan! Nasıl oldu. bir romorkör alınması veya İnşası | | Galata htımı Fazla vapur yanaş- ması için rıhtım genişletiliyor Tophanedeki Denizyolları U - mum Müdürülğü binasından Ford atölyelerinin sonuna kadar devam eden rıhtımların esaslı bir şekflde tamiri kararlaşmıştır. Ayni zaman- da Ford atölyeleri önündeki par- maklıklar kakdırılacak ve bura- daki rıhtıma da vapurların yanaş ması temin olunacaktır. Bu su - retle Galata - Tophane rıhtımıma daha fazla vapur yanaşabilecek - tir. Marmara iskeleleri arasında işliyen Denizyolları vapurları bu yeni kısımdan istifade edecekler- Tünel seferleri tek hat üzerinde yapılacak Elektrik, Tramvay ve Tünel İş- letmeleri Umum Müdürlüğü, tö- neli tek hat üzerinde işletmeğe karar vermiştir. Yakında bu ka- Tarın tatbikine geçilecektir. Bu suretle yalnız bir tek Tünel ara- bası bir hat üzerinde gidip gele- cek diğer hat Işlemiyecektir. Bu | tedbirden maksat bir kayışın es- | kimeden muhafazasıdır. Deniz Ticaret Oku - lu bu yıl 13 mezun verdi Ortaköydeki —Yürksek Deniz Ticaret mektebinin mezuniyet im- tihanları bitmiş, son sınıfta bu - lunan 13 gencin hepsi çok iyi de- rece ile mezun olmuşlardır. İm - tihan neticesi Vekâlete bildiril - | miştir, Yakında genç denizcilere ) Merasimle diplomaları tevzi olu- nacaktır, NTi vay leme değiştirilecek tramvayları bekleme mahallinin değiştirilmesi - kararlaştırılmıştır. Bu tevakkuf mahalli, tren istas- yenunun saati hizasına naklolu - nacaktır. Vapurların ilkba- har tarifeleri Denizyolları — İdaresi Adalar, Yalova ve Anadolu yakası ilkba- har vapur tarifesini hazırlamak- tadır. Diğer taraftan bu yaz mevsimi bilhassa Mudanya ve diğer Mar- mara iskeleleri ile İstanbul ara- &ında yaz tarklesi — yapılmaması düyünülmektedir. Çünkü bugün tatbik edilmekte olan tarife de ihtiyacı karşılıyacak kadar zen - gindir. Maamafih bu hususta Ve- kâletle temaslar yapılmaktadır. Tutulan muhtekir Fiat Mürakabe Bürasu memur- ları dün bazı ihtikâr yapan Sakalakçı oğlu yün iplik- leri fahiş fiatla satarak — ihtikâr rilmiştir. Bundan başka Mürakabe teşkilâtı bir de un fhtikâzı üze - rinde tahkikat yapmaktadır. da uydum ona, Rakımı içiyor - dum. Yılan gibi yanıma sokuldu. «Gel biraz dışarı çıkalım, sana söyliyeceklerim var» dedi. Benim de bir sersemliğime — rast geldi. di. Niçin doğrusunu söylemiye - yim reddetmek gururuma dokun- du. O sümsük Perihan ile sevdi- | Bim adamı başbaşa bırakmaktan korktuğumu sanmasını isteme - dim. — Sevdiğin adamı mı ? — Elbette... — Kuüzüm, neler söylüyorsun Rezzan? Sen?.. Bir adamı sevem sen ha? — Niçin olmasın? Beni kendin Bgibi bayat mı sanıyorsun? : — Ağrını topla! — Ben söylediğimi bilirim... — Dikkat et Rezzan, benim si- nirlerim de bozulmağa başlıyor. — Ne olur bozulursa?.. Vız gelir bana. ÇArkası var) DESŞ a mekte iseler de bu kadder olan neticeyi dı ne en ufak bir ihtimal Fakat İngiltere Afrika üzerindeki İtalyan alâkalı fiye ettiği bir sırada bu başka bir düşmanla kar tadır: İngilizlerin Libya besi ne derece büyük bir olmuşsa, Almanların Libyâ İ de öyle bir sürpriz tır. Gerçi İngilizler Bi dıktan birkaç gün sonra, motörlü kıt'alarile İngiliz leri arasında” hafif mi rin vukubulduğu Alman yan kaynakları tarafından rilmiş ve İngiliz kaynakları haberi teyit etmişlerdi. kuvvetlerin şimali Afril giliz vaziyeti için elddi bir teşkil edebileceğine ihlim memişti. İngilizler Akdı kimdiler, Bingazinin ce İngilirlerle karşılaşan vetlerinin kısmen Sicilya ve gecenin karanlığından ederek geçtikleri kısmen de relerle nakledildikleri olmakla beraber, İngilizler hâkimiyetini ellerinde bı dukça, bu kuvvetlerin şi kada İngilizlere karşı bir geçebilmeleri — muhtemel müyordu. Almanların şimafi rikaya geçişleri, alsa olsa, kuyvvetlerinin bu sahadan rek başka sahalarda kulla Tarına mâni olmak mal tuf olabilirdi. İlk günler ve ” haftalar zarfında Alman k! lerite İngilizler arasındaki demeler bu yolda tefsir Fakat birkaç haftadan! mali Afrika harbinin inkişafi man hareketinin oldukça ge şümullü gaye istihdaf ettiği latmaktadır. Filhakika İngi Sidi-Barraniden Bingaziye W götüren hamlenin bir benz manları Bingaziden Sidi-B ye götürmektedir. Hattâ sonra Almanların Mısir yörüyecekleri ve Mareşal G aninin elinden kaçan kı: vı, vakalıyacakları bir ihtir larak ileri sürülmektedir. hakikaten Almanyanın bı sırın isgali midir?. Yoksa Ali lar da İngilizler gibi, tanrruzt! Tadıktan sonra ümit ettiklet daha az mukavemet gö hetle mi İlerlemeke karar lerdir?. İngilizler tarafır itiraf edilmektedir ki G Wavell, Sidi-Barranideki Ti kuvvetlerine karşı taarruza ği zaman, Bingaziye kadar 9? mek, plânları dahilinde Fakat İtalyan mukar ti bir iş olmuyacaktı. Wavell de hesiz İtalyan maneviyatınız sılmış bulunduğunu di Bingaziye kadar yün kat şimdi görünüyor ki Trablusgarba kadar takip bu cephede askeri harekâti neticeye vardırmak Tâzımdi.. nü yapmayınca, Alman kı nn da iştirakile gerek m ve gerek manen takviye v gzü”. 5 - A talyanlar mukabil taarrıca £| mişler ve İngilizleri Lib; mışlardır. Şunu hatırlatmak variyet ve şartlar Almanlarâ ha az elverişlidir. Çünkü İl ler, denizlere hâkimdirler. enaleyh kara kuvvetlerine den de yardımda I idiler. Almanların elinde bu hâkimiyeti yoktur. Afrikavt çirilen kıt'alar herhalde mül (Devamı 5 incı " ç