15 Mayıs 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

15 Mayıs 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

ADİSELER İİİ KARSISINDA HMA LAR İSTANBUL OTOBÜSÜ L Yine, iki firma, Belediye- ye müracaat ederek, otobüs satımak teklifinde bulunmuş.. Galiba, İstanbul şehri, otobü- sün hikâyesiyle ömür geçire- cek.. Vakit vakit, bir takım firmaların teklif yaptığı ya- zılır. Sonra, bilmem neden arkası çıkmaz. Biz mi, otobüs. leri almayız, onlar mı sat- maz, belli değildir. Yalnız hakikat şudur, otobüsler, a- lınmamıştır. ve bir taraftan :.ı teklifler devam etmekte- ir: ÇAYIRLAR VE PARKLAR | Osman Cemal, park ” ve bahçelerde, bazı kendini bil. mez adamların ve ekseriya çimen, çayır ve çiçekleri tahrip ettiğinden şi- kâyette bulunuyor. Buralara konan levhalar fayda vermi- yor mu?. Fakat, bazı semtlerde ye- ni yapılan refüjlerin hiç te bozulmadığı ileri sürülmek- | tedir. Acaba, semt semt, şe- | hir insanlarının huyu, tabiati de ev kiraları gibi deği mu?. TÜRKÇE HATALARI Bir refikimiz, evvelki gün, birinci sahifesinde şöyle bir «Ankarada bulunan başe muharririmizin yazısı posta- da çıkmadığından okuyucu- larımızdan özür dileriz.» Bu ifadede zâf vardır. Ev- velâ, okuyuculardan başmu- harririn yazısı postada çık- madığı için değil, neşredile- -ı&hl-_& dolayı özür dile- İkinci zâf şu: cümle, o şe- kilde kurulmuş ki, sanki, baş- mubarrir, yazısını postaya yermiş amma, postahane ka- yıp mı etmiş, ne yapmış, her nedense, yazı bulunamamış, münası çıkıyor. EN RAHAT ŞİNEMALAR Hindi Çinide, dünyanın en rahat sinemaları mevcut ol- duğunu, bazı Avrupa gazete- leri haber veriyor. Oralarda, sinema sal mda — seyir- cilere mahsus koltuklar, birer hamak imiş! Seyitci, hem ya- tar, hem rahat rahat sinema seyredermiş! Bu halden, bi- zim sinema salonları sahiple- Ti ibret dersi almalıdır. Bizde ise, oturulan bu ka- mapeler o kadar kötü, dar, ve rahatsız 2 .. SON TELGRAF — 15 Mmarıs istt | kuruşa ve MÜTEFERRİK: Pamukcu- lar hey'eti Her istihsal mıntaka- sından Ankaraya bir heyet çağırıldı Ticaret Vekâleti yeni sene için tedbirler almak üzere pamuk ye. tişen mıntakalardan Ankaraya bi- rer heyet çağırmıştır. Müstahsilin korunması, malların değerile sa - tılması ve ihracat işleri üzerinde kararlar verilecektir. Pamuk mahsulümüz bu sene çok boldur. Geren yıl pamuğun çok para ettiğini gören müstahsil çok ekim vapmıstır. VILAYET ve BELEDİYE: * Buz fiatlarına zam yapılma. sı icabettiğini yazmıştık. Filha. kika, Belediye, buzun yüz para « dan satılmak üzere bayiliğini iha- leye çıkarmıştı. Yapılan tetkik - lerde buzun 3 kuruş otuz paradan aşağı satılamıyacağı anlaşılmış . tır. * Üsküdar - İzmit yolunun Sa-| mandıraya kadar olan kısmı şose halinde ihale olunmuştur. TİCARET ve SANAYİ: * Altın flatları dün yirmi yedi lira yirmi beş kuruştlih muamele görmüştür. Külçenin — gramı 334 beşibirarada da yüz yirmi liraya yükselmiştir, * Son günlerde Almanlardan birçok meddelerin memleketimize satılması için piyasaya — teklifler yapılmaktadır. Bu meyanda Al . manlar müsnit fiatla demir ver. mek teklifinde de bulunmuşlar - dir. Almanya ile parafe edilmiş olan 135 milyon liralık anlaşma henüz imza edilmediğinden te - maslar ticari mahiyette kalmakta. dir. v Dün şehrimizden 265,000 li . ralık ihracat yapılmıştır. Bu me- yanda tıbbi müstahzarat için Ro- manyaya enginar yaprağı hulâ . sası, Almanyaya iç fındık, Ame- rikaya da av derisi gönderilmiş - tir. * Esham ve tahvilât — borsası dünden Hibaren Dördüncü Vakıf hanı altındaki dairesinde faaliyete başlamıştır. | * Gülizar adında bir kızı izdi. vaç vadile iğfal ederek tecavüzde bulunmakla suçlu Arif isminde bir gencin Birinci Ağır Cezadaki mu- hakemesi dün neticelenmiş ve 9 ay hapsine karar verilmiştir. * Eminönünde kahveet Pili - pos, kahve ihtikârından adliyeye vörilmiştir. Yenikapıda eczaet Leon da 120 kuruşluk Hâcı 300 kuruşa yaptığından dolayı Adliyeye ve- rilecektir. * Fuat isminde biriyle evli ol. duğu halde Osman adında başi a iş sahaları bulunuyor Bir hâkim Bayanı davet bir şahısla zina yapmaktan suçlu Mekrohinin Asliye İkinci Cezada şeylerdir ki, iki saat Helüri. biadialak bir cenderede zannedersiniz. Ayaklarınızı uzatmak değil, kamıldatamazsınız. AHMET RAUF Edebi Roman:60 KOLKOLA Müellifi: Nizamettin NAZİF Vak'a Fatih ve Aksaraydan ge- 'len tramvayların geniş bir kavis Tesmederek — geçtikleri Sirkeci gümrük binasının hemen önünde cereyan ediyordu. Nekadar güm. tük hamalı varsa, nekadar sandalk- Cı ve o civardaki komisyon emir - derinde çalışan kütipler, kahveler. de tavla oynıyanlar varsa toplanıp yolu kapadıkları için üç beş tram. vay, ard arda dizili kalmıştı. Sinizlenen vatmanlar hit düzl. we çan vuruyorlardı: — Dan dan! — Dan! Din! Dan! — Dan. Dana.. Ve olomobiller korna ötlürür. ken polis, şoförü delikanlının iden kurtarmak istiyordu. Rezzan, yaptığına — vanacağına devam eden muhakemeleri dün neticelenmiş ve suç sabit görüldü ğünden Makrohinin iki ay on beş gün, Osmanın da 3 ay mahpusi- yetlerine karar iştir bin kere nedamet etmişti. Fakat iş işten geçmişti. Gencin frak giymiş bulunması ve olomobildeki kadının hariku. lâde cazip ve çok şık olması sey- redenlerin alâkasmı bir kat daha şiddetlendiriyor. Bazan şoför Naci. | ye bir tekme indirince, bazan Nxıı şoföre kuvvetli bir yumruk savu- | rünca haykırışlar, horralar, al . | kışlar duyuluyordu. Sapki bu halk | bir boks veya güreş maçı seyre - | diyordu ve Rezzan da en fazlı saygı gösteren bir seyirci gibi maroken döşeli bir locada otu - Tüyordu. Kaçmak istiyor, kaçamıyordu. Otomobilin pencerelerine en ya- | kın olan hamallardan bazıları ken. dişine bıyık burmağa başlamış - Memleket davaları Eminönü Halkevinin eski reisi ve hâlen Aydın meb'usu Agâh BSırrı Levent, İstanbulda ve diğer yurt köşelerinde, muhtelif vesile- lerle verdiği faydalı konferanslar- dan bir kısmını: «Halk kürsüsün- den akisler, ismi altında güzel bir cilt halinde toplamış ve eser, Kay- seri Halkevi dil ve edebiyat şu- besi tarafından neşrolunmuştur. Bu kitapta toplanmış olan kon- ferans ve hitabeler, daha ziyade, memleketin milli bayram ve me- rasim günlerinde söylenmiş nu- Agâh Sırrı Leyendin bu eserini karıştırnular görürler ki, bu kıy metli maarif ve kültür yalnız ilmi etüdlerile, değil, hitabet kabiliyeti ile de, herhalde temayüz etmiğ bir şalı- siyettir. Agüh Sırrı Leventteki hususl- yet, hizmetini, dalma, memleket ve yurt hizmetine bir âlet olarak kullanması, yazı ve söz kıymetini milli memleket davaları uğrunda harcamasıdır. | Onun cümlelerinde inanan, sa- mimi bir eda, inandırıcı, sağlam ve tok bir ses buluyoruz, Türkiyede, ne kadar yazılsa, ne kadar söylense bitmiyecek millt davalar va: pagandası için çalşanlar, büyük | bir memleket hizmeti yaptıkları için, elbette ki takdire lâyıktırlar, RESAT FEYZİ | Kadınlarımıza yeni Alâkadarlara gelen malümata Bi kadınlarımız her tarafta Milli Müdafaa işlerinde çalışmak için şevkle hazırlanmaktadırlar, | Her yerde çok fazla müracsatlar | vardır. Kadınlarımızın faaliyetin- den daha geniş İstifade için alâ - kadarlar imkânlar hazırlarnak için tetkikler yapmakladırlar, Bu su. retle yakında kadınlarımıza yeni iş sahaları da temin olunazaktır. Mülâyim ııeîıuvııı Mersicli Ahmede yenildi! ki hafta serbest kaları yapan profes. yi Bursaya gitmiş - ler ve orada da müsabakalar yap- mışlardır. Bu müsabakalarda Mer. sinli Ahmet Biülâyımi 35 daki. kada tuşla yenmiş, Molla Mehmot, Minderden kaçan Kasıma hük - men galip gelmiştir. Açık iş ve memuriyetler Sümer Bakın Sellülöz sanayii mücssesesi 100 - 120 Jira aylık üc. retle almanca ve fransızca bilen iki daktile aramaktadır. İmtihan 20 mayıs salı günü Sümer Bank şehrimiz şubesinde yapılacaktır. Denizyolları İdaresi şehir dahili iskelelerinde çalıştırmak üzere taşçılar, Belediye Temizlik İşleri Müdürlüğü temizlik hademeleri aramaktadır. alğ ğ İstanbul Cumhuriyet Müddeiu. mimiliğinden: İstanbulda bulunduğu anlaşılar Tekirdağ Sulh Hâkimi — Nebihe Saysanın acele Mmemuriyetimize müracaatının gazetenizle ilânını lardı. Bazıları da kaba saba söz- ler atarak, ah anam> lar savura. Tak canını sıkıyorlardı. - Bunları görmemek için gözlerini kapadı ve işilmemek için kulaklarını kür. künün kalkık yakası içine gizledi. Fakat buna rağmen söylenenleri düyüyor ve arasıra gözlerini aça- rak etrafındaki sahneyi bütün te- ferrüatile seyretmeklen kendini alamıyordu. Nihayet her kavga gibi bu kav. ganin da sonu geldi ve sokak kav. gası kahramanı gibi bu sokak gav- gasının kahramanları da soluğu karakolda aldılar, Eminönü merkez memuru hiâ- disenin suçlusu İle mağldurinden ve şahitlerinden evvel gelen bir öncünün anlattıklarına göre ayar bir sinirle — masasından 1p elleri açkasında odada bir aşağı bir yukarı dolaşırken kapı. | da beliren güzel ve kibar kadımı görünce hayretle irkildi .Yeni mevsim nir istihsalâlı bo! pey- |Fakat şehrimizdekitcptancılar gelen malları kapattığından fiatlar yükselmiye başladı ! Son günlerde beyaz peynir fi- atları, yükselmektedir. Buna se- bep olarak da, Trakyadan ve A- nadolunun peynir mıntakaların- dan gelen peynirlerin toptancılar tarafından aranması ve fazla fiat. | Tarla alınması ileri sürülmektedir. Bu işle alâkası Olanlardan alınan lümata göre, mayıs ayındaki sütl apılan peynirler çok yağ- h ve çok iyi olduğu için toptanc- lar tarafından buzhanelere konu- lup stok yapılmakta ve bu şekilde taleplerin çoğalması peynir fiat- ları üzerinde tesir yapmaktadır. Dün Trakyadan külliyetli mik- tarda peynir gelmiş ve 750 ile 825 urasında, Anadolu peynirleri de 650 ile 750 arasında satılmıştır. A- nadolu peynirlerinden de buzha- ne stoku için bir hayli alıcı vardır. Umumi | siperler Her meydan ve bah- | Ay sonunî kadar çede siper kazılacak | bedelleri ödenecek | Vilâyet Seferberlik Müdürlüğü | şehrin muhtelif yerlerinde umu- Ti siperler kazdırmağa karar vı—ı-.ı miştir. Bugünlerde — bunun için faaliyete geçilecektir. Diğer ta « raftan herkesin bahçesinde birer sipor kazması, buhçesi olmıyan - ların komşularile bir olarak ma- hallelerindeki meydanlara veya arsalara elbirliğile siperler kaz . maları da mecbust tutulacaktır. slssla ae DN z Ti ai gradamz — ÇADLİYE ve POLİSF— Hırsızlık yapan oğlu aleyhi- ne şehadet eden bir baba Evinden ve otellferden eşya çalan gyenç dört ay yirmi gün müddetle hapsedilecek Muhtelif Sirkeci — otellerinden baltaniye, ceket ve saire aşırmak.| ten maznun ve mevkuf Mustafa- nın muhakemesi dün bitmiştir. Sultanahmet Birinci Sulh Ceza Mahkermesinde görülen bu dava- nın dünkü muhakeme celsesin - de, maznunun babası Hüseyin şa- hit olarak dinlenilmiştir. Hâkim, Hüseyine, baba olmak sıfatile eğer oğlunun davasında şahitlik etmek istemezse, kanunun kendisine i$e tinkâf hakkı verdiğini anlatmış, fakat «Ben şahitlikten çekinmem, Allah için doğrusunu da söylerim» cevabıni almıştır. — Şahitliğinde, kendisinin Mustafayı evlâtlıktan reddettiğini, onun kendi evinden de habersizce bazı eşya Bünü söylemiştir. Maznun, otellerden eşya çaldı- kırmızı kanepeye yaslanırken ya. kasının bir kanadı düğmesinden çıkmıs, beyaz kravalı kanlanmış, zarif bir gencin odaya daldığını gürünce birkaç daha artan bir hayretle sordu: 5i — Nereden geliyorsunuz? Bir balo mu var semtinizde? Polisin raporu kısa oldu, Fakat şoförün şikâyeti bir parça lüzu - mumndan uzun sürdü. Sıra Naciye gelince, binbir vak'a görmüş, bin- bir tecrübe geçirmiş bir inzibat kurdu olan merkez memuru, in. cir çekirdeği doldurmaz bir mü. nakaşadan doğan bu hâdiseyi ka- patmak arzusuna kapılarak scrdu: — Sizin bir diyeceğiniz var mı? 'Tahrik edildiniz şüphesiz. Naci hâlâ sinirlerini yeneme » mişti. Fakat Buna rağmen dürüst davranmaktan kendini alamadı: — Bapa bir kâğıt verir misiniz? — Buyurunuz, — Soracağınız suallerle vere . cevaplar bu kâğıtta neka- — Buyurunuz! Ve Reszan havı dökülmüş bir dar yer tular tahmin edersiniz? Bu peynirler yemekten daha zi- yade börekçiler tarafından sarfe- dilmektedir. 'Trakyada peynir imalâtına ha- raretli bir şekilde devam edilmek. tedir. Son yağan yağmurlar çift- çilik bakımından olduğu gibi pey- nirciler için de çok faydalı olmuş- tur. Peksimet stoku için bazızlık 'Toprak mahsülleri Ofisinin | elinde bulunan veya imal edeceği unların bir kısmile Ticaret Vekâ. | letince tayin edilecek miktarda peksimet yapmak üzere memle . ket ihtiyacı için stok yapılmasına dair kararname Hey'eti Vekilece | tasdik olundu. İ Satılan vasıtalar Alâkadarlara gelen bir emirde hükfimete nakliye vasıtası satmiş olan kimselerin haziran başına ka. dar paralarını almaları bildiril - *| mişlir, Bunun için icabeden ted- birler alınmıştır. Bu paralar ge « lecek mali yıla devredilmiyecek. tir. Onun için mal sahiplerinin a- lâkadarlara müracaat ederek pa- ralarını almaları lâzımdır. #ını kabul etmiş, yalnız babasının evinden aşırdığının doğru olma . dığını ileri sürmüştür. Nclv_-edı Mustafanın, oötellerden eşya çal . —maktan 4 ay 20 gün hapsine karar verilmiştir. Sahte nüfus cüz- danı vermiş! Zeki isminde birinin Yeniköy nüfus memurluğunda bulunduğu sırada kendisine Artinin delâletile müracaat eden Aşod adına birine doğum tarihi sahte bir nüfus cüz- danı vermek suçile Birinci Ağır Cezada yapılan muhakemesi dün bitmiştir. Neticede Zekinin 4 ay, 15 gün, Artinin de bir buçuk ay hapse konulmaları, Aşodun bera- eti kararlaştırılmıştır. Merkez memuru: Faraza... - dedi . buraya ka. dar. Amma bu sizin bileceğiniz şey. Belki uzun söylersiniz, Naci, tek kelirme söylemedi. Yan cebinden çektiği altın kaplı bir stiloyu sür'atle açtı ve memurun parmağı ile işaret ettiği yere bir imza alarak: — stüne ne isterseniz yazabilir. siniz » dedi - hata bendedir. Fa? kat şoför de pek haklı değildir. Bu asil hareket, memurun sem- patisini büsbütü. * före döndü; — —— Be eai — Vaz geçer misin davandan, Bu efendi, kibar davrandı. Haydi ba. rışın Mahkemede sürünmenize bir sebep göremiyorum ben, Fakat şoför, yağlı müşteriler . den koparamadığı parayı zengin bir hasmı mahküm ederek bol bol ele geçirebileceğini hesaplamağa başladığı için bu teklifi kabul et- medi; — Mâahkemeye gidelim tfen - dim... « dedi . ben hakkımdan vaz! Traktörlü | ekipler | Her Vilâyette mo- dern ; ziraat - ekipleri teşkil ediliyor | Zirsat Vekâleti muhtelif vilâ. yetlerde modern ziraat âletlerin. den mürekkep ekipler vücude ge- tirmeğe karar vermiştir. Bu ekiplerin ellerinde buluna- cak taraktör ve sair modern âlet. lerle köylünün — işleri ucuza ve seri bir şekilde görülecektir. Bu teşkilâtın kurulmasına başlanmış. tır. İlk olarak İzmir, Aydın ve Ma> nisa vilâyetlerinde beşer trak « törden mürekkep ekipler teşkil edilmiştir. Peyderpey her vilâ . vette bu şekil tatbik olunacaktır. Çam korucuları arttırılıyor Beli Ada çamlarının mu - hafazası ve hastalıklardan korun- ması için alâkadarlara bir tamim yapımıştır. Adalardaki korucular fazlalaştırılacak ve bunlar dalmt surette çamlıklarda dolaşacaklar. dır. Ayrıca Ziraat Müdürlüğü ta. rafından çamlara musallat olan böcekler temizlenecektir. Sosyete Şileb feshediliyor Sosyete Şilebin hey'eti unumi. yesi ayın 30 uncu günü saat 15 de toplanmıya çağırılmıştır. Bu toplantıda şirketin vaktin - den evvel fesih ve tasfiyesine kâ. rar istenecek ve.tasfiye memur. ları tayin olunacaktır. Çeltiğe muvakka- ten müsaade olu- nan yerler Ziraat ve Sıhhat — Vekâletleri çeltik ekimi menedilen Bursa mın. takasının Orhangazi ve merkez kazalarında yalnız bu sene için e- kime müsaade etmiş ve bunu alâ- kadarlara bildirmiştir. Koşu ve atışların mükâfatları Parti tarafından tertip edilen koşu, siklet atma ve atış müsa « bakalarına ait mükâfatlar 19 Ma. yıs 1941 pazertesi Akşamı Beşiktaş falkevi salonunda merasimle ve. ektir, Bu müsabakalarda ka- zananların 17 mayıs — akşamına kadar hergün Halkevine müraca- atları Beşiktaş Halkevince iste . nilmektedir. ——— Tamir edilecek mescitler Şehzadebaşında — Torahimpaşa mescidinin şehrimiz Evkaf İdaresi tarafından tamirine başlanmıştır. Tariht kıymetleri olan diğer kü- Çük cami ve mescitler de yakında sırasile tamir olunacaklardır. Doboronik vapuru- nun enkazı satılıyor Karadenizde Kilarağa tahlisiye mevkii önünde batmış olan Dobo- tönik vapurunun enkazının satıl. ması kararlaştırı ğ Defterdarlık İdaresi bu enkaza iki bin lira bedel tahmin etmek. x.oğmm Hayâiyetimi iki paralık etti. — Demek cürmü meşhut mah- kemesinde boy göstermek istiyor. sun, âlâ... Ne diyelim? Yapılacak iş kalmadı.. Ve birdenbire aklına bir fikir gelmiş gibi sevinerek tabakasın: dan bir sigara çekti: — Acaba hanımefendi — araya girseler, benim teklifimi tekrar . lamak istesaler yine reddeder mi- sin? Bu sözler Naciyi, sırtına bir so- | pa indirilmiş gibi zıplattı: — Buna asla müsaade edememi Memur, çok dürüst bir tavırla verilmiş olmasına Tağmen bu ce. vaba tahammül etti. Hatta; — Siz lülfen karışmayınız. Derken dudaklarına tatlı bir te. bessüm kondurmayı dahi ihmal etmedi ve: — Polis, vatandaşların haklarını DiIŞ ci edikdikten sonra, İngiltere mihver devleti erasındaki harekât Afrika kit'asna inbi miştir. Afrika kıt'asında dâ ea iki hareket sahası v 1— Şarki Afcika sahası. 2— Şimali Afrika sahast Şarki Afrikada İngiltere Ttalya ile karşılaşmaktadır. İtalyanın İngiltereyi yalnız karşıladığı her sahada oldu bi, bu sahada da harekât aleyhine inkişaf etmektedir. Gerçi Habeşiştanda askeri kât henüz tamamile nih; memiştir. Fakat ba hareküt dan böyle, bir çete muharel şümulünü aşamaz. Şimali Afrikaya gelince; Almanyanın müdahalesi seydi, bu sahadaki askeri tın âkıbeli de Şarki Afrika W kâtının âkıbetine benziye: İngiliz Hariciye Nazırı Eden, ve Başvekil Mister Çif Avam Kamarasında beyanati lunurken bu Şimali Afrika kâtının gerek İngilizlere ve | Almanlara sit safhaları hal dikkate lâyık malümat verit dir. İngiliz devlet adamlar! fından verilen izahata gö gilizler, geçen kış ayları İtalyanlara karşı taarruza g! leri zaman, düşmanı Bi kadar kovalamak niyelinde 4 dıkları gibi, Almanlar Tere karşı Bingaziden taarwzf İğL | çerlerken, karşılarındaki dü Mısır hududumna kadar kol gayesini istihdaf etmiyo İ İngilizler, İtalyanlara darl n dirdikten sonra düşman mut? ŞN metinin zayıf olduğunu — görü ÜN Bingaziye kadar yürüdükleril Almanlar da karşılarındaki kavernelin zayıf olduğunu yınca Mısır hududüna kadâf mişlerdir. Bu vesile ile Çörçil Bingazinin işgalinden Şimali Afrikada bırakılan liz kuvvetlerinin ancak bir # ya baliğ alduğunu söylemişt nun büyük bir ihtiyatsızlık Bu şimdi anlaşılmışlır. Ancak bu harekâtın inkişafı hakkında tahminde Tanabilmek için birkaç gözönünde faıtılması I 1— Evvelâ İngilizler ra karşı laarurza geçtikleri man, karçılarındaki kuvvet büyüktü. İtalyanlar ric'at yüz elli bin asker zayi etmiş Almanlara mukavemet eden | Tiz Kuvvetleri ise, bir fırl ibaretti. 2— İtalyanlar, Sidi Ba Bingazi arasındaki ric'at biçbir noklasında tutun dır. Müdafaa etmek istedi birler İngiliz tanrruzu kı düşmüştür ve gurnizonları edilmiştir. İnglizler ise, muvaffakiyetle müdafaa lerdir. Şimdi ber iki taraf da Siül' ve Şarki Akdenizin mukad pı tayin edecek bu mif le için hazırlanmaktadır. İf ler, Şarki Afrikadaki rika İttihadı kıt'alarımı bu " ye getirdikleri gibi, Vı n çektikleri askerleri de getirmişlerdir. Alı Sicilya yolile Şimali ber yolladıkları anlaşıl İngilirler bu nakliyata mâni' için donanmalarının mülh kasmını bu sulara getrmişlet tayyarelerile de Trahlusgat gazi, Derne gibi Almanlarıt rinde bulunan limanları man etmektedirler. Fakat | lizlerin, İtalyan ve Almatt yatma tamamile mâni ol ları da sarihtir. - İkidebir halinde seyrilsefer eden kliye gemilerine karşı taarruzlardan bahsedilmesir ya ile Şimali Alrika arat! n münakâlenin devam ettil h . datmaktadır. İngiltere için e yük tehlike de bu makliy vamındadır, Acaba Şimali Afrika min müstakbel inkişafı | H dan zaman hangi tarafa M etmektedir?. Bu, büyük © iki tarafça yapılan tahşiditi ldır. İnetlirler mi, yoksa lar ve İtalyanlar mı daht asker ve daha bol malzeme korumayı vazife edinmiş bir toş. Hilâtın adıdar. - dedi - sizin izzeti Çarkası var) dehilivorlar? Simali Afrikf kâtınm neticesini tayin lan &n ehemimiyetli âmil Haa aiğeza ni DÜG e gça aa aei SAĞAĞ A e A K G Z