30 Mayıs 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

30 Mayıs 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 2

ADİSELER BO SON TELGRAF YILDIZ BAHÇESİ Belediyemiz, Yıldız Sarayı Bahçesini tanzim edip, halka açacakmış!. Yıldız. Sarayı- nın, bir umumi bahçe veya park haline gelmesinden son- Fa, izmi de değişecek: «Halk Bahçesi» olacakmış.. Bazı arkadaşlar, Yuldız Sa- rayı Bahçesinin bu suretle ad değiştirmesine muarız! Şu meşhur şarkıyı hatırla- dık: Baçlarıma ak düşt Bana ad bulamadır. YILDIRIM HARBİ Sami Karayel, bizim gaze- tede: «Tuna boyunda Türk orduları» isizpli güzel bir tef- | * Tika yazıyor. Geçenlerde, bir. okuyucu- | dan mektup aldık: «Muhte- rem üstad henüz Tuna bo- yuna gelmedi, acaba, ne za- man gelecek?.» diye soru- yordu. Bu mektubu, bizim Sami Karayele gösterdik: «— O zamanlar, dedi, yıl- “dırım harbi yoktu.. Dur ba- kalım, yavaş yavaş!..» EELESEDAN: VAZGEÇİLMİŞ Yazlık eğlence yerlerinin fiat tarifelerine yüzde 15 zam yapılması kararlaşmıştı. Bittabi, bu karar, Belediye İktısat Müdürlüğünün ariz a- mik tetkiklerinden sonra ve- Filmişti. Şimdi, gazetelerde çıkan haberlere göre, bu zam ka- rarından vazgeçilmiş. Böyle bir zamma lüzum olmadığı — kamaati hâsıl olmuş! Bu, nasıl iş yahu?. Acaba, tarifelerle alâkadar Belediye dairesi bütün karar ve kana- atlerinde böyle mi hareket e- diyor?.. AİNCİLİ ÇAVUŞ Sultanahmetteki meşhur İn- cili Çavuş camiinin tamiri ka- “rarlaştırılmış! İncili Çavuşu fanırsınız: Tarihte geçen meşhur mizah üstadı! Zavallı nuriçinde yatsın! Hayratına dönüp bakmak sı- rası geldi. İşin tuhafı, şimdi, ne tariht eser imeydana getirebiliyo- ruz, ne de, bir İncili Çavuş! — Bereket versin Bob - Stillere; onların yazılarına, hallerine, — kıyafetlerine bakıp bakıp gü- AHMET RAUF Edebi Roman:75 Gözlük satışları Gözlük satıcıları Ha- seki hastahanesinde imtihan edilecekler Şehrimizde serbest gözlük sa » tışı yapanların bir imtihana tâbi tutulmaları hakkındaki kanunun tatbikine başlanmışlır. İmtihana talip olan gözlük sa- tıcılarının — imtihanları Haseki hastanesinde yapılacaktır. Bunun için hastahane ğöz mütehassısı ve sertabibi bulunan Nazmi Azizin reisliği altında göz mütehassıs - larından Nuri Fehmi ve Ahmet Rifattan mürekkep üç kişilik bir heyet teşekkül etmiştir. Hazlranın ikinci günü imtihanlara başla « nacaktır. Bu ayın 31 inci günü akşamına kadar müracaat edenlerin uygun şartta bulunanları imtihana ka. bul edileceklerdir. KÜÇÜK HABERLER | VILÂYET ve BELEDİYE: * Topkapı mezarlığı sahasında vücude getirilen ormanlık için ma- yısta 6000 ağaç dikilmişti. Buraya yeniden 4000 ağağ daha dikilmesi takarrür etmiştir. Vilâyet, Ziraat, Orman Müdürlüklerile Fidanlık Müdüründen mürekkep teşkil e- dilen bir komisyon bu fidanların hazırlığı ile meşgul olmaktadır. TİCARET ve SANAYİ: *& Altın fiatları biraz düşmeğe başlamıştır. Dün, bir Reşadiye al. | tınının flatı 26 lira 95 kuruş kdi. w Yakında Bulgaristandan mem- eketimize 75 tön naftalin gele . cektir. Bu naktalinlerin — kilosu | perakende - olarak 6ü, 65 kuruşa satılacaktır. ** Dünkü ihracatın yekünu 350 bin liradır. Dün, Romanyaya pik demir, Finlandiyaya hah satılmış- tar. *& Fiat Mürakabe Bürosu memur. farı iki gündenberi şehrin muh- | telif yerlerinde tüccarların elin. deki çay stoklarımı ve bunların kimlere satıldığını kontrol elmek- tedir. İstanbula dün de 700 sandık çay gelmiştir. Bu suretle gelen çayın yekünu 23,000 kiloyu bul. maktadır. Bu suretle piyasa olduk- ça ferahlamıştır. MÜTEFERRİK: * Şirketihayriye, yaz tarifesini bu sene geçen seneden daha erker. olarak 3 haziran salı gününden itibaren tatbik edecektir. *& Eminönü durağında tramvay bekliyen Nedretin; içinde 36 ku. Tuş bulunan çantasinı kapıp ka - çarken yakalanan sabıkalı Meh « İçmet dün Adiiyeye verilmiş ve Sul- tanahmet Birinci Sulh Coza Mah- kemseinde ilk duruşması yapıl - dıktan sonra tevkif edilmiştir. *& Beyoğlunda Meşrutiyet cad. desinde tramvay teli birdenbire kopmuştur. Hiçbir kaza ve hasar olmadan ait makama malümat ve KOLKOL — Anlar gibi oluyorum. Yani demek isliyorsun ki erkeğin sev. yır. Hem seni bu kadar ile- ci gümekten menederim. ala! Hani bana itiraz | etmiyecektin. b — Bahis böyle bir mecraya gir. vaya uçar. Uye benim de ara- k vardır. is bu hak? at... Bana itimat &dil - mesi, virar — Ya sevdiğin adam iee?. A — Kıskanç otm: asını — İsterim. Müellifi: Nizamettin NAZİF masına imkân var mıdır? — Eh... Kıskançlığın başı iti. matsızlıktır. — Yanlış. Yine yanlış. İtimat - | gızlik şüphelerin doğurduğu eser- | | | | | dir. Halbuki kıskançlıkta şüphe. den eser bulunmaz. Kıtkanç; se- ven öylesine seven bir adamdır Ki sevgilisinin bir dakikasını kendi- sinden başkasına hasredememesini ister. - — Gördün mü? — Acele etme! Sevgilisinin ne- derle meşgul olduğunu — araştırır domiyorum. — Dikkat et! Sevdiği kadını adım adım takip eder, ne. yeye gidiyor, kiminle konuşuyor diye ardına gözleyiciler takar de- miyorum, Sevdiği kadının tek sa. niyesini başkasına hasretmesini Dalkavukların eseri: bu günkü dil keşmekeşil Dilimizin istikrarsızlığı, bütçe müzakereleri — sarasında, ü Müllet Meclisinde de mevzuu bah- soldu. Bazı hatipler, dilin hazin manzarasını ifade için kuvvetli espriler yaplılar, belki, biraz mü- Fakat, hemen söylemek lâzım ki: Bütün ithamlar yerindedir. Bir meb'usumuzun dediği gibi: «Dilde düzensizlik varsa, sebebi de yine bu dil ulemasıdır.. Hayır, sebebi dil uleması değil, işine karışanlardadır. Pekâlâ, an- lamadıkları şeye ne diye karışmış- lar, diyeceksiniz?, Basit, çünkü, dil işi, uzun zaman, muhterislere bir merdiven vazi- fesini görmüştür. Düşünün: Dilin türkçeleşmesi Tüfı ortaya çıktığı günden itibaren, | üç dela değişmiş ilim ve ders tabı ıstılahları vardır. Bu uğurda ne kadar kâğıt, mürekkep, para harcandı.. Sanki mektep kitabı bir tecrübe tahtasıdır. Bazı iddialar, narariye- ler, icatlar, derhal e kitaplara ko- | nabilir, sonra, bozülabilir. Ne çı- kar?. Bugün, çocuklarımızın elindeki kitaplara bakınız: Meselâ, birini, nevicat ve manasız. kelimelerle dolu bulursunuz, Bir diğeri, halis, muhlis bildiğimiz, kullanageldiği- miz türkçedir. Scbebi?. Hikmetinden sual olunmaz. Pekâlâ, bu keşmekeş ne zamana kadar devam edecek?, Dil işi, bir politika, ihtiraslara merdiven, dalkavuklara zemin el- maktan kurtulup, saf ilim işi ol- duğu zaman. REŞAT FEYZİ Fuar Pulları Posta ve Telgraf Umum Mü - dürlüğü 1941 İzmir Fuarı için ha- tıra pulları hazırlamaktadır. Re- simler hazırlanan pulların bugün- lerde basılmasına başianacaktır. ç akında ; İkdamda . HAZRETİ MUHAMMET İYııın: Ziya Şık'r] Ş Islâm ordularının yap- tığı gazvelerin bu çok şa- Ş yanı dikkat tafsilâtını, ( Ü Ziya Şakir, ba yeni eseri © ile İkdam refikimiz oku- — Bunun çaresi nedir? — Kadını yalnız burakmamak. Sinemaya mı gidecek; kadın da beraber. Baloya mı gidecek? Ka- dın da beraber. Seyahate mi çı- | kacak? — Kadını da beraberinde, Kadın öte beri mi almak istiyor? Erkek bu fırsatı kaçırmaz, derhal kadına köolunu verir. — Kadın bir çaya mı gitmek niyetindedir. O- raya kendisini de davet ettirme- nin yolunu bulr. Kadın çiçekten mi hbazzeder? Hangi mevsimde ne çeşit çiçekleri beğenir? Hangi lâ. vantayı kullanır? Erkeğinin kos- tümlerini hangi kumaşlardan saç- mesini tercih eder? Erkeğinin lâ. wanta sürünmesini ister mi, mez mi? Bütün bunları inceden inceye öğrenir, çiçekleri, lüvanta. ları, davetiyeleri bir başkasından evvel iadarik eder. Kendisini, ka- dınin tam istediği gibi giydirmeğe | çalışır ve salre saire., D — Çok zar iş. — Ya ne sandımadı beyefendi? Bir kadının bütün güzelliğini, bü- kendisini dil uleması sapıp, dil | Vergi za başında Böyük — Villet Meclisi İradı gayrisali üzerinden vergi verenler, haziran ayı içinde vere- eekleri vergiyi yeni kanuna göre zamma tâbi olarak ödeyeceklerdir. 'Tahâkkuk ettirilecek bu zam mes- kenlerde bina vergisinin altıda bi- ri ve iratlarda üçte biri nisbetin- de olacaktır. Diğer taraftan müfredatını dün- kü sayımızda yazdığımız yeni ver. gi zamları dün Büyük Mület Mec- lisinde kabul olunmuştur. Bu münasebotle söz alan Mali- ye Vekili Fuat Ağralı, ruzname- de bulunan ve bazı vergi ve resim- lerde yapılacak zamlara ait kanun lâyihasının — varidat — bütçesiaden evvel tercihan ve müstacelen mü- zakeresini istemiş ve bu talep tas- vip olunmuştur. Bu kanun lâyihası Üzerinde söz alan Abdürrahman Naci Demirağ (Sıvas) halen 40 kuruş olan koyun ve keçi resminin 60 kuruşa çıkarıl- makta olmasına itiraz ederek bu Beynelmilel Gü- reş müsabakası Yakında şehrimizde büyük müsabakalar yapılacak | Alâkadarların yaptığı teşebbüs- ler üzerine yakında — şehrimizde beynelmilel güreş müsabakaları tertip edilmesine karar verilmiş- tir. Müsabakalara Finlandiya, Es. tonya ve diğer şimal memleke'. lerinden dünyaca tanınmış meş- hur güreşçiler gelecektir, Memleketimizin en iyi güreşçi- Günün meselesi | hasını müzakere ve kabul etti mları ay başlıyor dün zam lâyi- | tammın 50 kurüşa İndirilmesi ve en küruşunun müskirat resimleri- ne ilâvesini istemiş ve bu maksat- la bir de takrir vermiştir. Diğer bir. | kısım hatipler de bu noktaj mezara | iştirak eylemişlerdir. | Bütçe Encümeni mazbata muhar) riri Hüsnü Kitapçı, Encümen Reisi İsmet Eker, Gümrük ve İnhisarlar Vekili Raif Karadeniz ve Maliye Vekili Fuat Ağralı verdikleri iza- hatla bu zamların, yapılmasındaki zarüreti ve lüzumu izah eylemiş-| ler ve teklifin olduğu gibi kabu- lünü istemişlerdir. Meclis verilen takrirleri red ile vergi zamlarına ait kanun lâyihasını olduğu gibi kabul etmiştir. Bundan sonra 1941 yilı varidat bütçesi kabul ve Muvazenci Umu- miye Kanununun müzakeresi ik- mal edilerek reye konmuş ve 356 mevcudun ttifakile kabul edilmiş- tir. Denizciler Bay- ramı hazırlığı Liman Reisliğinde program için bir ko- misyon teşkil olundu Bir temmuz Denizcilik Bayramı hazırlıklarını yapmak üzere İs . 'tanbul Liman Reisliğinde bir ko- misyon teşkil edilmiştir. Komisyonda, — Denizyolları ile Limanlar İşletmesi Umum Mü - dürlüklerinden, Şirketihayriye . den ve Armatörler — Birliğinden Mümessüler vardır. Komisyon her hafta toplanarak Bayramın ha - leri de müsabakalara girecekler. dir. aa E Bir dedikodunun doğurduğu bir mahalle ve kadın kavgasının mu- hakemesi dün Asliye 6 mcı Ceza. da neticelendirilmiştir. Vak'a şu- dur: Davutpaşada Emirpervane 80 - kağında 8 sayılı evde oturan Bay ünün eşi Bayan Seherin şu- Tada burada yaptığı levatürlere göre ayni sokakta 1 numaralı ev. de oturan Bayan Mukaddes evine ATada sırada bir memur almak - tadır. Halbuki Bayan Mukaddes; he - nüz genç denecek çağda güzel ve boylu boslu bir tazedir. Dul ve klmsesiz olmakla beraber günlük nafakasını; hatta fazlasile birlikte; yapmakta olduğu — modistrelikte çıkarmaktadır. kendisine hasrettirmek kolay bir iş midir? — Yorucu birşey... — Fakat mukabilinde kazanılan bütün bir hayattır. Bu asırda bir kadını, ancak böyle bir dikkat ne. ticesinde bir erkek kendisine has- Tedebilir. — Eskiden meselenin halli pek kolaydı. Al kadımı, kapat kafesle. Tin arkasında sokağa höftada bir çıkabilsin. Tabif kaynana baş mu- bafız, görümce serhafiye. Umacı gibi çarşafla. Kimse kaşını gözü- mü görmesin, kimse ile konuşi matın. Erkek dendi mi bir koca- Sını bilsin. Yağma mı var? aha eskiden meselenin Hallt daha basitti. Yanına içi aitın dolu bir kese aldın mı, doğru Av. Tet pazarına, Gözüne kestirdiğin cariyeyi artır, vur omuzuna, ge- tir haremine. Dilediğin — zaman döv, kırbacla, dilediğin zaman koy kucağına udıf çalsın, şarkı söyle- —— ADLİYE ve POLİS — İki kadın arasında dedikodu yüzünden çıkan bir kavga! utpaşada cereyan eden hâdisenin mu- hakemesi dün mahkümiyetle neticelendi | zırlığını yapacaktır. Mahallede yayılan bu dediko - du üzerine Bayan Mukaddes tah. | kikat yapmış ve bu tevatürün Ba- yan Seher tarafından çıkarılmış olduğunu anlatmıştır. Bunun üze. rüyü bulup ona şikâyet etmek ü. zere evlerine giderken adamca - ğeza kapıdan çıkıp sokağa doğru ilerlemiş bir vaziyette yelişebil . krü Bey biraz sizinle gö - Tüşebilir miyim? Diyince, Şükrü kendisine: — Af buyurun, — vazifeye geç kaldım. Akşama teşrif ederseniz Diyerek özür beyan etmiştir. Bunu gören Bayan Seher kızmı; ve pencereden: «Şimdi de kocama sın. Hayır Naci, siz erkekler deği- şen dünyanın farkında değilsiniz. Hâlâ o eski hodkâmlarsınız ki an. cak kafanıza birer medeni kanun :ııddeııı ü — indirilince aşlarınıza gelebiliyor. İşte m lekette boşanmaların ço'k oî:::: nun ve durmadan goğalışının sırrı.. — BHarikulâdesin Rezzan. _;Böyhdm,man_ in. — Niye? Sana hayran olduğumı söylemekten beni niçin menedi —— yorsun? — Hayran ol, fakat bana sö; leme. Şrmarırım sonra. Hele be:l harikulâde bulmaktan çok çekin, Zira harikülâde olanı herkes se- vebil:r. Bana « beni her erkek se- vebilir. zannını aşılama, — Bin defa harikülidesin sev. gilim. | Otomobil, dağı çıkmağa başla- Şindi Bursa şehrini her dakika bir parça daha yükselerek rine bir sabah Seherin kocası Şük- ”” seyrediyorlardı. Gözün alabikdiği | kadar uzanan ovanın engin gi Yüe TiCARİ Maddeler Harice gönderilemi- | yenler için esaslı bir tedbir alınıyor Ticaret ve İktısat Vekâletleri, umumi vaziyet dolayasile harice gönderilemiyen — maddelerimizin dahilde istihlâki için müştereken tetkikler yapmaktadırlar. Bu su- retle müstahsilin zarara uğrama- sına mâni olunacak, ayni zamanda halkın memlekette yetişen mad - delere karşı alâkası arttırılacaktır. lıııılıyollıı-ıA . Müdürü döndü Münakalât Vekâletinin daveti üzerine Ankaraya gitmiş olan Dev. let Denizyolları İşletmesi Umum Müdürü İbrahim Kemal Baybora şehrimize dönmüştür, Umum Mü- dür, muhtelif işler ve bilhassa va. purların yeni tarifeleri hakkında Vekâletle temaslar yapmşıtır. , soymuş! Nişantaşında ve şehrimizin — diğer muhtelif semtlerinde 19 dükkün soy- duğu neticesine varılan Haszan Topal diğer ismiyle Kâzım Karabatak, bir müddettenberi İstanbul Altılncı Asliye Ceza Mahkemesinde mevkufen muha- keme ediliyardu. Bu iki isimi nun, Nişantaşında Nevza nâa kilit kırmak surelyle girdiği anla gilmiştir. Diğeç 9 dükkâna da — muh- telif şeki de girdiği kanaati hâsıl ol- muştur. Neticede, kendisinin İ sene, & ay, © gün hapsedilmesi karar altına a- Tınmıştır. Haydarpaşa - Sapan ca tenezzüh trenleri Devlet Demiryolları İdaresi bu yıl Sapanca ile İzmite tenezzüh seferleri yapmamağa karar ver - miştir. Maamafih bilhassa Sapan. calılar İdareye müracaat ederek bu yıl da tenezzüh seferlerinin yapılmasını istemişlerdir. İstanbullulardan da birçok aile- ler İdarenin halkımızda seyahat zevkini #rttıran ve bu güzel yer. leri görme vesilesini veren bu u. cuz tenezzüh seferlerinin tertip olunmasını istemekte ve bekle - mektedir. Sopa ile kafasını yardıl Frenköyünde Kavak sokağında n V ösayıda 50 yaşımdaki Şaban — Mudanya tucerlarından Mehmede ait koyunları Üzküdara getirmekte iken Gözhane farafında Kopuk — Mehmet adında di- ::r bir çobanın sürüsüne karıştırmış- Buyüzden Şaban ile Mehmet kav- Kaya tutuşmuşlar ve ihtiyar çoban; Mehmedin sopa İle kafasına vurmaları neticcsi — muhtelif yerlerinden — yara- Tanmış ve baygın bir halde yere yu- varlanmıştır. göz dikdin değil mi?» diye bağır. mıştır. İşte bu suretle başlıyan kavga Mukaddesin şikâyeli üze- rine mahkemeye inlikal etmiştir. Bazı şahitler Mukaddesin ev.ne bir memur aldığını duyduklarını bir kısım da duymadıklarını söy. lemişlerdir. Neticede Seherin üç gün kapis, 1 lira para cezası 100 kuruş mah- keme harcı verdikten maada da. vacı Bayan Mukaddese de 20 lira manevi tazminat ödemesi karar altına alınmış'ır. nında üstüste yığılmış tahta ev- leri ile şehir, aleyhine bir tezat yapıyordu. — İşte tabiat ve işte sosyetemiz.. - diye mırıldandı Naci . tabiat bi- ze sonsuz hürriyetler bahşediyor ve biz kendimizi en müz'iç, en dar | ” esaret içinde yaşamağa mâhküm ediyorur. Şu ovaya bak Rezzan... İnsana elele tutuşup koşmağa, koşmağa, koşmağa tahrik etmiyor mu? ' — Öyle sevgilim. Kunduraları. amzı çıkarıp şu tahta evlerin dam- larına fırlatarak koşmak! Ne gü- Zel şey. Sonra — yorulup bir ağacın gövdesine yaslanmak. — Yahut susayıp bir dere kena. rında yüzü koyun uzanmak, kana ikana su içmek, — Acıkınca ağılın birinden bir Koyun sırtlayı) — Ağacın birini balta ile de - virip... — Odunları birbirine sürterek Yazan: Ahmet Şükrü E& Girit harbinin başlaması | dünya için ne kadar büyü& 0 sürpriz teşkil etmişse, bu B delenin inkişafı da herkes İĞ derece büyük sürpriz oli İngiltere ve Almanya gibi nın iki büyük deniz, hava ra kuvvetinin Girit gibi bir adada bu kadar uzun b cadeleye girişebileceklerine ihtimal vermiyordu. Girit, ilk cumda ya Almanların elleriğ çecek, yahut da İngilizlerin rinde kalacaktı, Ada İngili Almanya arasında uzun bifi Buşmağa sahne olacak der geniş görünmüyordu. Bunutlüi raber, geçen salı günü sabalik hyan Girit harbi, hâlâ devali mektedir. Almanlar, neşrett | resmi tebliğe bakılacak olu! danın görp tarafına hâkli İngilizler ise, şark tarafını elit de tutmaktadırlar. Almanların - bu Girit t | süne girişizken, adayı bir bi ile ele geçirmeyi düşündül şüphe yoktur. İlk dört gün # da harekâtın başladığını gi teşebbüs etmeleri de bunu İ: moktedir. Girit harbi taarruz bakımil yenilik arzettiği gibi, müdfl Tini de yeni ve garip met karşısında bırakmıştır. AĞi nişliğinde bir harp sahası vur edilsin ki böyle bir sahâ de cephe yoktur. Kuvvetleri rede toplanacağı belli & Muharebe vasıtalarına gü | mez. Bir mevzlin müdufaasi | yerleştirilen toplar ansızın © Tuza uğrıyabilir. Hulâsa bu harekâtında müdafilerin vi leri muhacimlerin vaziyetiğil daha elverişli değildir. Almanlar, anlaşılıyor ki İf yya hâkim olmuşlardır. Paraf nakliye tayyarelerile kadar asker ve hafif teçhi) tirebilirler, fakat onların laştıkları en mühirâ mesele, ve ağır teçhizattır. Bu nakliyf) ancak deniz yolile vap'labi mek ki yalnız havaya hâki mak geniş ölçüde askeri ha! Tuvaffak olmak için kâfi dej Bu sebepledir ki Almanlaı bardıman tayyarelerile Git malindeki sulardan İngiliz masını kovmağa ve deniz yı açarak ağır toçhizat nak çalışmaktadırlar. Eğer bu toçhizatı ya yolları retile, yahut da kaçak olarâk ride getirmeğe muvaffak 0 larsa, adayı ellerine geçirt ceklerdir. Son birkaç gün W vaziyetlerinin mahsüs dert kuvvetlenmesi de İngiliz dü masının tarassudundan kaçöf! miler içinde adaya bir miktaf' taçhizat çıkarmağa muvat malarından ileri gelmiş oldi rektir. j Giridin istilâsı için yapıl! teşebbüs, Britanya adaların tilâsı için bir prova mı? Bit Cengizin bir teşebbüsünü hat maktadır: Büyük fatih, Çini ” 1â etmeğe karar verdiği surların nasıl fethed anlamak için daha az k makla beraber, gene surlarl dafaa edilen bir devlete kafi arruz etmiş. Küçük devletin rını yıkmış ve bu tecrübed fade ederek büyük Çin hücüum etmiş Acaba şimdi * rit, Almanya için böyle bir be mi olacaktır?. — Bir defa şunu hatırlamak F îîk_kl Almanya Girit tecrüb') girişmezden çok evvel İng nin İstilâsına teşebbüs Geçen ağustas ve eylül ayla! fında İngilterenin hava yetini kırmak maksadile teşebbüs netiçe vermediği # ki Almanya, İngiltereyi istif vazgeçmiş ve harp plânlarif” Biştirerek şark ile meşgul Ol başlamıştır. Demek k: Girit Öj besi, Britanya adalarının İf teşebbüsünden sorya gelmek At « tekrar teşebbüs edip l ceklerini anlamak için Girit sına değil; Malta adasına © bğır, Maltayı istilâya emiyen Almanyanın, Britafi dalarını işgale teşebbüs ( yok şüphelidir y a b ge ğa a S — ——— AD S ğ yi ŞU ŞAT