17 Ağustos 1941 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 3

17 Ağustos 1941 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 3

İÇİNDEKİ ADISELER ABu yazının metinleri Anadolu , “ansı büllenlerinden alınmıştar) eden: Muammer Alatur Ğkınd. mühim karışıklık . devam etmekte olduğu an - M“' Londradan verilen bir göre, Bosnada — Sırplarla N arasında — çarpışmalar ve Sı!plır Kijinie ve Miz. ııııl etmişlerdir. ııhikyuhu. makamları ııdıııu. knkil irişmişlerdir. San ai içinde Belgradda 442 ıuş b dizilmiştir. MĞEr aratlan komünist çete - Ge büyük faaliyette bulun « Hırlar, Sırplı yüksek şahsiyet, Sırp Ntine hitaben bir beyanname *k Sırbistandaki komü - — İhtilal faaliyetlerini takbih "ütım etmişler ve komünist- !:ınsık ettilkeri tedhiş hare. mı Sırp milletinin hakiki | m.m.. ifadesi olmadığını bil- | L’l-l'lıımue Belgrad civarın. | Sükcaddit köylere dehşet sa - | ömünist çetelerinin tenkili n kuvvetlerile Sırp jan- aalarının harekete geçmeleri. İN& resmi bir tebliğ neşret - Ç Bu tebliğde şöyle denil . İtder: Nn ismindeki Sırp çehrinde İ Kornünistlerinden mürekkep bir Alman askeri kamyo. İÇ4 hücum ederek — kamyonda hanlardan bir kaçım öldür - &rdir, Tahkikat neticesi köy | cinayetin hazırlanmakta dan malümatı olduğu ve ı ün dilediği takdirde jan. İYa haber vererek cinayetin mâni olailecekken hay- afin tarafını illizam etmeyi ettiklerini - göstermiştir. tme tedbiri olarak köy baş.| yakılmıştır. Yangın es. | da mühimmat idhar edilmiş #vlerde infilâklar vuku bul. Şür, Bu da ahalinin eşkiya ile ortağı olduğunu göster - Hıı: Caniler vak'a mahal - kurşuna dizilmişlerdir. 50 İ Sist asılmıştır. OSLOVAKYADA 140,000 KİŞİ MEVKUF , iradan — verilen haberlere * Ruş . Alman harbinin ipti. tberi Çekoslovakyada Rus| İş Muhabbet duyguları taşı - Tn bin kişi Gestapo tarafın- KEYkif edilmiştir. - lovakyanın Almanlar ta. işgalindenberi - tevkifat Yüz kırk bine baliğ ol - " Bütün Çekoslovakyada hüküm sürmektedir. İhti. ” tokaklarda mecalsizlikten P ülmektedirler. Ş SKOVA KONFERANSI N tit ile Çörçil arasında ya. İN Bülakattan sonra, Staline İlteşilen mesajın mühteviyatı * Büu mesajda bulâsa. 'e Ünlüyee vadan dönen Hopkins'in , .:ıı parlak müdafaanızda şekilde yardım edilebi. İN bususunda müdavelei efkâr. dük, Alelâcele lüzumlu o. lll Malzemeyi hâmil vapur. 'a limanlarımızdan ha. "'m'ı bulunmaktadırlar. 'IM KOMAN: 84 aa takip eden bu çeşit hâ- .:dıı mu?, © gece tabil onu bekle. İA Yatağıma girdim, lâmba- | Heyecan içindey- N aket, “evde bir hararıdan AN Bürüktü etmiye cesaret e. A $Mi tahmin ettiğim için AŞ “dum, Nitekim de öyle O | M latısına doğrü idi, kapıyı | WiR y ni düydüm. Bir iki defa | Vurdu; sonra çekildi git- | *rtesi gün beni gördüğü İ N bir işaret verdi. VU AAldı, ancak bir kaç gün beni salonda, yemek * Yalnız gördükçe kaşı ile Hurmadan bir lakım ga- s sında neler görüşülecek? ir Cinayet Davası Yazan : ETEM İZZET BENİCE ——— —— —— Sırbistanda Alman aleyh-, darı iğtişaşların bir müd- dettenberi devam ettiği haber verilmektedir. Bu yüzden suçlu görülen bir çok kimseler idam edil- miştir — Moskovada top- lanacak üçler konferan- Bu gemileri derhal diğer gemiler takip edecektir. Müşterek menfaatlerimizin sür. atle taksimi hakkında — kararlar dessiller gönderebiliriz. Şimdi dikkatimizi daha uzun vadeli bir siyaset üzerinde top « lamalıyız. Çünkü — kazanılmadığı takdirde bütün gayretlerimizi is. raf mahiyetine sokacak zaferin elde edilmesi için üzün ve çetin bir yol katetmekliğimiz icabeyle. mektedir. Harp müteaddit cep - hmelerde cereyan ediyor. Harp bit- meedn evvel bu cephelerdeki inki. şafların, yeni müharebeler veril. mesini ieabettirmesi muhtemel . dir. Membalarımız, — geniş olmakla beraber mahduttur ve bu memba. ların müşterek gayretlerimiz için nerede ve he zaman kullanılması icabettiğini tayin gerektir.» Stalin mesajı teşekkürle kabul etmiştir. KONFERANSTA SİYASİ ME . SELELER DE KONUŞULACAK Nevyork gazetelerinin yazdık - larına göre, Moskovada toplana. cak konferansta garbi Avrupanın ideolojik — teşekkülü ve barpten sonra Sovyetler Birliğine verile . Çek nüluz mmtakaları da bahis mevruu olacaktır. Alman - Sovyet harbine bir bakış Ç1 inci Sahiteden Devam) kaydetmişlerdir. Soryetler - Karadeniz — sahillerinde '€n mühiz mevzilerini kaybetmiş va- ziyettedirler. Bundan başka Danetz havalisindeki munzzam sanayi — min- İğtir. Sovyetlerin ne kadar — zaylat verdiği malüm değildir. 2000 esir alınmız, ve ŞEHİRDEN - MEMLEKETTEN - BÜTÜN DÜNYADAN SON HABERLERİ! ,I Alman tümenle- 'İngilizlerin bir ! Bir lıapıshanede geçtiği yalan Madrid 17 (ALA.)— Ofl: Gaze- tecilerin fevkalâde toplantısında kabinenin kısmı siyasi şefi San- doval Fasa gitmek üzere Alman fırkalarının İspanyol — toprakla. rından ve denizlerinden geçtikle- Tine dair verilen haberi tekzip et- mirtir. Sandoval beyanatına devamla demiştir. ki: Razvelt . Çörçil müşterek be- yannamesine tekaddüm — eden gönlerde İngiliz ve Amerikan matbuatının bazı elemanları Po- tomacın seyahatinin neticesi hak- konda okuyucularının sabırsızlığı. nı teskin için bu gemide ittihaz e- dilecek kararlara bir bahane teş- kil edebilecek heyecanlı bir ha. ber neşretmişlerdir. 'Vaşington Post ismindeki Ame- rikan gazetesile Londrada çıkan Sunday Ekspres gazetesi büyük bir sarahatle Alman fırkalarının Fasa gitmek üzere İspanyol top- raklarından ve denizlerinden geç tiklerini bildirmişlerdir. Tama- mile uydurma olan bu haber mu- ayyen bir propaganda teşkilâtının mütemadiyen yaptığı haberler se. Tisine dahildir. Hariciye nezareti demokrat memleketlerin aldıkla- Tı tâlimat dairesinde hareket e- den gazetecilerinin yazıları hak. kında her gün tefsirlerde buluna- maz. Fakat bu gibi maksada müs- tenit haberlerin doğru olmadığını bilen bütün ccnebi ajans ve mat. | bust muhabirlerini bu kabil ha- berleri kat'iyyen tekzibe davet e- *& Landra, 17 (AA.) — «B. B. Ce son on gün içinde J1 bin tanluk mih- ver gimisi ve bu arada bir İlalyan de- nizaltıcı batırılmıştır. * Barselon 17 (ÂA) — Ofi: Bir müddettenberi Almanyada bu. lunar Yevkalâde japon dniz heyeti tinin şefleri bu akşam Barselona geleceklerdir. Böyük çapta 6 topla, 14 tane başka ÜÜ Ce TARERAR AAA top iğtimam edilmiştir. Alman tayyareleri Sövyet demir- RUZVELT yollarını — fazılasız — bombârdımana devam ediyorlar. Bir çok trenler yol- dan çıkarılmışlardır. Şimalde Fin kıt'aları Ladoga gölü- mün Gorp sahilinde bulunan Lahdea Pahja ve jsekimayi gşehirlerini zap. tetmişlerdir. Bükreş kaynakları Kuradenizce Sövyet denizaltısının barrıldığını Gdirmektedir. MOSKOVADAN BİLDİRİLDİGİNE GÖRE Mecskovadan bildirildiğine göre, cs- ki ismi Elizabetgrad olan Kiroyograd tahliye editmiştir. Bu suretle Odesaya giden büyük demiryolu Alman — kuv- vetlerinin eline geçmiş demektir. Ni- kolayeflen — giden ânâ hat ta Alman deki mühim endüstri — mıntakasının zaptına muvaffak olup olamıyacak. larını gösterecek'ir. Büyük maden merkezi olan Petroveski merkezi de bu mıntakaya dahildir. Moskova, Stokholm ve hattâ Ber. Tinden gelen haberler, Alman ordusu. mun kıştan evvel, hedef mıntakalar. da bir neticeye varmak için sonsuz güyret sarfetmekte olduklarını göz. termektedi ir. Çörçil — Rurveit mülâkatında ise, Sovyetlerin bu kış ta — mukâvemete devam edecekleri kanaati hasıl ol muştar. rip işareller yapıyor, hiç olmazsa bu şekilde tasallutunu devam et. tiriyordu. Güzin sözünün bu noktasında durdu, tiz ve titrek bir sesle: — Hükimler.. Diye sözlerine yeni bir mevzu ve yeni bir istikamet vermek iste- diğini işaret ederek devam etti: — Ferdi azanemin katiliidr. Eğer onu öldüren eller kendi elleri de- | ğilse bile mutlaka tabancanın te . tiğini yine onun hesabına çeken parmaklardır. O annemi ölsürmek- le bir taşla iki kuş vurmak iste - miştir. Annemin 100,000 liraya ya. kın parasile beraber göz koyduğu kızını, yani beni bir arada ve bir. den almak hedefini — gütmüştür, Vedat — meselesini evin içinde en (Devami 3 üncü Sahitede) Cörçül e ben daha — Şubattanberi buluşup konuşmak — istiyorduk. — Fa- kat Yununletan ve Girit muharebe. deri bu mülâkati üç ay geciktirdi. Sövyellere gelince, mülükümızda Sövyet Kusyayı İcar ve İane Kanu- nundan istifade eden memleketler a. raşına ithal edip etmemek meselesini müzaktre eyledik. Sovyet Rutya bu kamından istirade elmiyeofklir. Çün. kü satın aklığı harp malzemesini te- diye edecek vaziyetledir. Sövyetlerin parlak mukavemetleri. he devam edeceklerine ve Şark cep- hesinde —kişin ga muharebelerin de- vam edeceğine eminim, Çörçül'in şimdi nerede olduğunu bil- miyorum. Fakat Amerikaya — gelecek değildir. Ben de şimdilik İngiltereye gidecak değilim. Vaşlngtona düner dönmez, Kordel Ha) ilç Fransa ve Uzak Şarka alt mesçleleri görüşeceğim.> Rozyelt bu beyanatından — sanra, m.vışı trenle Vaşlagtona hareket et. 'l'ıııı bir mutabakat Rokland, 17 ÇAA — Of Reisi- cümhar Ruzvelt matbuata vâki olan beyanatında harbe ait bülün mesele. der hâkkında B. Çörçil ile kendi ara- sında tam bir mutabakat — olduğunu söylemiştir. çok yapan, parmağına dolıyan, bu mevzu etrafında dalma birbirini kovalayan şaylalar çıkaran, teh - Hkeli, sinirli, korkulu bir hava ya. ratan hep odur. Annemin sinirleri- ni bozmuş, gözünde bir Vedat teh- Hikesi yaratmış, bu tehlikeyi istis. mar etmiş, en nihayet onu öldür- mek ve fakat cinayeti Vedadın ü- zerine yüklemek için gayet meha. relli bir taktik kullanmıştır. Annem — öldürüldükten, ba- bam da tevkif — edildikten sonra benim yalnız başıma kala - cağımı mubakkaktı, O bunu bili . yer, fakat, sonuna kadar babamla birlik elacağımı tahmin edemi - yordu. O kafası içindeki plân her halde şuyda: Bana gelecek, Güzin sen büyle yalnız olmazsın, mutla - ka benim himayeme muhtaçsın, haydi gel, konaktaki yerini al. Di. yecek, ben de mecburiyet sında ve onun bol, zengin, vi dolu sözlerine — kapılarak konağa döneceğim ve nasıl olsa günün bi- rinde de beni istediği vaziyete sa. kabilecek. Halbuki, hakikat hiç de kendisi- rinin İspanyadan haftada batır- | dığı gemiler! Kahire 17 (AA) — B,B.C; Ortaşark İngiliz hava küvvetleri Son bir hafta zarfında, Akde « nizde 31 bin tonluk mihver ticanet Bgemisiyle bir İtalyan torpido muh. zübi batırılmıştır. Cuma günü İngiliz tayyareleri bir mihver vapur kafilesine hü- €um elmişler, 3 mihver — gemi - sine ve bir torpidoya torpiller isa.. bet ettirmişlerdir. Biri 6,000 diğeri 3,000 tonluk iki mihver — vapuru batırmışlardır. Blenheim tipi tayyarelerimiz, şimali Afrikada dörder bin ton - luk iki düşman petrol gemisine hücum elmişlerdir. Bunlardan bi. Ti infilâk ederek havaya uçmuş, asger. ateşler içinde görülmüş - 1ngluı tayyareleri, — perşemba gecesi Katanya ve Avgusta İlalk. jyan lmanlarınad gemi nakliyı tını bombardıman etmişlerdir. Ak. denizde bir Holanda tahtelbahiri W00 tonluk bir düşman vapurile bin tonlük bir yelkenliyi batir - mıştır. Londra 17 (AA) — B. B. C: İngiliz Bahriye Neşaretinin teb . liği: Deniz kuvyetlerimiz 3600 tonluk bir Alman ve 4,270 tonluk bir İlalyan vapurunu yakalamış. lardır. Biverbrok faaliyotte Vaşington 17 (ALA.) — Ofi: Lerd Biverbrok Amerika Hari. ciye Nazırı Cordell Hull ile gö - Tüşmüştür. Gazetecileri — kabul eden Lord Biyerbrok, cenubi Amerika yolu ile Birleşik devletler arazisini is- tilâ etmenin mümkün olduğunu sık sık söylemiş olduğunu hıhr . Tatmıştır. *& Vişi, 17 (AA) — Ofi: Fransız lm Garbi Afrikasi kıt'alar grupu yüksek Kumandanı Genera! jan Barlau, Da- karın müdafaasina memur edilmiştir. *#r Landra, 17 ÇAA.) — Oti: İngil. terenin Cenubu Şarkisi üzerinde u- Çün bir Alman tayyaresi hava teşek- küllerimiz taralından — püskürtülmüş. tör, GAPI AT LAT T ERURA Ufak yaştaki çocuklar ( inci Sahiteden Devam) ve cezasının çektirilmesine baş- Tandığı anda 18 yaşını doldurmu. yan mahkümların cezaları hususl ceza evlerinde infaz olunacaktır. Suçu İşlediği zaman 11 yaşını bi tirmiş olup da 15 yaşımı doldur- mamış ve cezanın başladığı za man 18 yaşını ikmal etmemiş ço. cukların cezaları ıslah evinde ge- çirtilecektir, Ceza evlerinde mah- kümlara okuyup yazma öğretile. rek içtimal bilgileri arttırılacak, yurt sevgisi aşılanacak'ır. Üç sene içinde okuma yazma öğrenmiyen mahkümun vaziyetinden — öğret- men mes'ul tutulacaktır. Her ceza evinde bir kütüphane bulunacak- tır. Mahkümün hapishaneden çık. tıktan sonra hayatlarını kazan- maları için san'at öğretilecek ve iş bulmaları temin olunacaktır. min tahmin ettiği gib olmadı, O benim nazarımda bütün foyası ile meydana vurulmuş, — bayağı, irz düşmani, menfaslini “ cibilliyotsiz n maskesi indiril- Profesör Cemil, bu sözleri işitir işitmez yine derhal yerinden hop. — Prtotesto ederim... Ferdi hak- Kkmda söylenen bütün bu sözler yalan ve iftiradır ve.. hiçhir kıy. met ifade edemiyeceği gibi muha. ; kemeni ini değiştirmiye de yarar değildi Fakat hâkim ona: — Susunuz... Dedi ve... Güzine sordu: — Ferdi ile Şükriye arasında ortada hilinen her hangi bir dar- günlik, kırginlik var may — Hayır yoktu, Çünkü, Ferdi tehlikeli bir adamdır. Annemi gü- zelliği kadar çok kempilman ya- pan ve.. dalma bülbül gibi şak- layon dili ve güler yüzü ile kan- . Annem de onz © kadar bağlı idi ki, sanki canını islese hemen (Devamı var) mahpuslar diri diri yakıldı! Budapeşte 17 (AA) — Ofi: Berdiçef hapishanesi Gepeu tep- Mahpusların hemen — hepsi diri diri yanmıştır. Kurtulan mahpus. lardan biri Macar askeri makamn. larına bu hâdiseyi bildirmiştir. Gepeu memurları kaçmadan ev-| vel bütün mahpusları hücerelere ve duvarlara petrol döktükten sonra binayı ateşe vermişlerdir. Aley . lerin arasından geçmeğe Tmuvaffak olan bazı mahpuslar hapishanenin methaline konmuş olan mitralyöz ateyile oldumhnıqkıdn Hindiçini'ye boyuna Japon askeri geliyor Singapur 17 (A.A.) — Oti; Tahliye edilen İngilizlerin söy- lediklerine göre Japöon — kıt'alafi Hindiçiniye gelmeğe devam et - mektedir. Şimdiye kadar bu mem. lekete gönderilen kıf'aların mev. cudu seksen ile yüz bin arasında- dır. Fakat hiç olmazsa daha yüz bin kişilik techizat burada mev. Cut bulunmaktadır, Amerika Hariciye nazırının bir izahı Vaşington 17 (AA.)— Hariciye Nazırı Kordel Hal dün matbuat konferansında, merkezi ve cenu- bi Amerikada Birleşik Amerika aleyhindeki faaliyete dair bildiri- len baberler hakkında, keftlisinin Amerikayı ve diğer “Amerikan memleketlerini dahili karışıklık. lardan — gelebilecek — tehlikelere karşi ikaz etmiş olduğunu söyle- MİLLİ ŞEF (1 inci Sayfadan Devam) yaret etmiş ve buradaki çalışma. lar hakkında izahat almışlardır. Mülli Şef, okulda gördükleri ça- lışma usulü ve veriminden mem- nun olduklarını beyan etmişler, değerli direktifler vermişler v okulun defterine <Yapı usta oku. lu» yazmak suretile «İnşaat usta okulu» nu bu güzel türkçe isimle adlandırmışlardır. İnönü, Gazi Terbiye Enstitüsü bahçesinde Yüksek Öğretmen o- küle ve Enstitü talebelerile de konuşmuşlar ve öğütler vermiş- lerdir, Bütün cephede ( inci Sahifeden Devam) müuharebeler cereyan etmiştir. relerimiz, kara kuvvet - teşriki mesal ederek, düş. manın piyadesine, topçsuna, ma. kineli cüzütamlarına ve tayya - melerine darbeler indirmişlerdir. Perşembe günü düşürülen düş. | nyan tayyarelerinin 21 değil, 26 olduğu tesbit edilmiştir. Cuma günü 29 Alman tayyaresi düşürülmüştür. 24 Sovyet tayya- resi kaybolmuştur. (1 inci Sahifeden Devam) na mukabil 19 Alman tayyaresi tahrip edilmiştir. | Bir uçan kale avdet ederken ye. | Ş di düşman tayyaresile muharebe- ye tutuşmuştur. Mürettebat bazı zayiata uğramakla beraber, tayya- reyi salimen geri getirmeğe mu. vaffak olmuşlardır. Napolyon'a karşı (1 incl Sahifeden Devam) kadar büyük miktarda esir alın- dığını bildirme mdir. Eğer birkaç rakam zikrettilerse, bu da bir kaç yüz esirden ve pek az harp malzemesinden ibarettir. Dün D.N.B. 17 top ile 20 mit. ralyözden bahsediyordu. Moskova, Stokholm ve İsviçre- den gelen haberler, Almanların kış gelmeden evvel neticeye va- sıl olmak için büyük gayret sar. fettiklerini bildirmektedir. ($ —SON TELGRAF — 17 ağısTos isit | RUSYA MAĞ- LÜP OLURSA (Başmakaleden Devam) sonunda galip kim, mağlüp kim alacak?, Bunu tayin etmeden ön- ce; şu hükme kayıtsız ve şartsız inanmak şimdiden dağru olacak. tır: Galip de mağlüp kadar bitkin halde bu harpten çıkacak ve fa- kat, dümya hercümerci yine ne düzelmiş, ne de milletler ve in- sanlar umdukları gayeye — vasıl olmamış bulunacaklardır. ETEM İZZET BENİCE Harp Vaziyeti (l anci Sahitedur Devam) etmek istedikleri şeklinde telsir- ler yapıldı, ihtimaller ileri sücül dü. Bizim görüşmüze göre, bu mü- talealar yanlışlır. Hiller, karar- Bâhını garbi Ukraynaya naklet. mişse bu, askeri Geğil, belki siy: si bir fikrin mahsulüdür. Hitler, bu hareketile Alman miülletine vüdetmiş olduğu —Ukrayna top- raklarına ayak bastığını, Alman ordusunun Dinyeperi geçmeğe hazırlandıklarını anlatmak iste- miştir. Aşil harp barekâtımın cenüba intikal etmesi için Alman ordu- ları büyük kısmının bu mıntakaya kaydırılması icap eder ki bu ka. bil değildir. Zira, Alman ordu- larının büyük kısmı Polonya ü- zerinden demiryollarile anavata. na bağlıdırlar ve Sovyet ordula- rının büyük kısmı da şark cep- hesinin şimal ve merkez mıntaka. larında toplanmıştır. Bu itibarla Almnan ordularının büyük kısmını Moskova ve Leningrad istikamot- leri üzerinde tasavvur etmek sev- kulceyş icabıdır. Dinyeperden sonra Kafkasyayı düşünmek de yersizdir. Alman or. duları Leningrad ve Moskovayı almadıkça, daha doğrusu Volga boyunda Gorki - Rostov haltına varmadıkça böyle bir ihtimal ile- Ti sürülemez. Böyle bir istilâ, önce Sovyetlerin tamamile Ural dağları şarkına atılmasını — icap ettirir. Alman . Sövyet hatbini bizim kanaatimize göre bu kadar genişletmeğe şimdilik mahal yok. tur. Sonbahar geldi. Bu hevsimin Finlândiya cephesinde ve Alman- Sovyet cephesinin şimal ve mer- kez mıntakalarında yağmurlarla ve sisli, soğuk havalarla nasıl bir manzara meydana getireceğini ve harekâtın ne kadar müşkül ola: gağını herkeş tasavvur edebilir. Almnların sleyhire olarak hava törlü birliklerin seri hareketleri şüphesiz azalacaklır. Ruslar, son- bahar mevsiminin — temin ettiği l Bugünkü At Koşuları (1 inei Sahileden Devam) İKİNCİ KOŞU Bilir erkek ve di tur. Mesafcal kazlı, Heves ve f yazılınışar. Koşuyu mağı en küvvetli İhtimaldir. Hevesin İlhdm çok sakışıracağı tahmin edile « billir. ÜÇÜNCÜ KOŞU Üç yaşındaki saf kan Arap erkek ve dişi Yaylara mahsuslur. Mesafesi 1600 metredir. Tarzan, Gülgeç, Meli- ketülhavva, Emirüstahra, — Kuruş ve Süleyk isminde altı hayvan beraber koşseaktır. Bu koşudaki Tarzan bir kaç halla evvel şehrimizde — koşan hayvan değildir. Ankara yarışlarında her girdiği koşuyu — kazanan hakiki Tarcandır. Ankarada yarın beraber xo gacağı hayvanları geçmiştir. — Yalnız Ankaradan beri anirenmanlarına ne derece devin etiği belli değlidir. Kilo. sanun ağır olmasına rağmen koşunun €n şaclı hayvanlarından biridir. Bun. dan sonra Melke ve Bmir gelmek - edir. Emir Ankazada — mavatfakiyet kazanmış bir hayvandır. Koşu sahası bu üç hayvan arasında beyecanlı bir mücadeleye sadine alacaktır. DÖRDÜNCÜ KOŞU Üç ve daha yukarı yaştakı saf kan İngilz at ve kuraklara mahsuştur. Mesalesi 2400 metredir. — Komisari, Dandi, Karantil, Homans ve Gonce isimli beş hayvan yazılmıştır. Bu ko- Hü yine Karanfil ve Ramansın heye. canlı çekişmesile geçecektir. İki haf. ladır Ramansı mağlüp eder. filin bu hâfta da yine galip normal bir netice — olacaktır. Fakat Ankara ve şehrimizde hiç bir hafta istirahat etmeden koşan — Karanfilin Ani bir mağlübiyele uğraması bekle. nebilir. Bu fevkalâde at Ankarada da birçok koçular — kazanmış fukat son teytara mahsut « Deli . hafta senenin €n büyük koşusu olan Retsicumhar koşuzunda herkesi hay - rete düşürerek — güçlükle dördüncü olabilmişti. Onun için Relskcümbur ko hiçbir. zaman Ankaradan yasu galibi Romansı ihmal doğru — değtidir. sotra bir müddet isti İki yaşındaki yeril saf kan İngiliz erkek ve dişi taylara mahsustur. Mo- Rafesi 1200 metredir, Çobankızı, Ka. rabiber, Demet, Gungadin, Şans ve Büket isminde altı tay girmiştir. Ba şanılı hayvan mühakkak Çodankızı. dur. Yalniz gittikçe iyücşen Demet ile Büketi ve Çobankırının Ankarada en kuvvetli rakibi olan Karabiber'ile a- yağındaki Arıramı geçen Gungadini ih- MAl ememek ürımdır. Ba hattaki koşularda ikiti bahis: 1, 3 ve beşinci koşularda; 203 ve 4 - 5 inel b bahis de 1 şartlardan istifade ederek daha iyl mukavemet edeceklerdir. Bu itibarla garbi Ukraynanın işgalinden sonra Almanların ya. pacağı iş şark cephesinin şimal ve merkez mıntakalarında bir an evvel netice almak, ve Leningrad, Moskovayı çgal etmektir. Buna ehemmiyet vermezlerse hata et- miş olurlar. TÜRİYE CUMHURİYETİ Ziraat Bankası Kuruluş Tarihi: 1888 Sermayesi: 100,000,000 Türk Liras Şube ve Ajans adedi: 265 Zirai ve licariher nevi bınkı muameleleri Pırı Blrlkuronlere 28.800 Lira İkramiye Veriyor Ziraat Bankasında Iııılııüı n ihbarsız tasazruf hesaplarında DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene fçinde 80 liradan aşağı düşmiyenlere ikramiye cıktığı takdirde X 20 fazlasile verile- G cektir. Kur'alar şenede 4 defa: ! Evlül 1 Birincikânun, 1 Mart Ve 1 Haziran tarihlerinde çekilecektir.