June 3, 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

June 3, 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

dareae Yemişli pasta Yağlı hamurdan ince açılıp yuvarlak bir kalıp kesiniz. Kes- | dikten sonra, çıkarıp üzerine !ığı içine koyunuz. —Hamurun içine taze kiraz, vişne, frenk ü zümü, yahut elma veyahut ar - mut ezmesi koyup fırına veri - niz. Yarım saat kadar pişiril - dikten sonra, gıkrarmp Üzerine kaysı salçası veriniz, Yağlı hamur — yapmak için S00 gram unu mermer üzerin - A PASTALAR | el de açınız, içine 2S0 gram tere - yağı ve biraz tuz ve bir bardak su ilâve ediniz. Çay için 500 gram unu mermer üze - rinde açınız, 350 gram tereyağı 150 gram toz şekeri, üç yumur- ta sarısı, biraz vanilya ile ha - mur yapınız, yarım santimetre kalınlığında açınız. kalıp ve şekilde kesiniz, Üzeri - ne yümürta sürerek fırında pi « şiriniz. Östü tenteli ahat bir bahçe ve balkon şezlongu İstenilen | YÜZÜNÜZÜ GÜ IÇIN: Bunun için yüzün derisini çok korumak lâzımdır. Yüzde ba - kımsızlık yüzünden sivilceler, KADIN ME YAZ MODASI Renkli ipek kurdelilar bu seneki yaz modasında garnitür olarak çok kullanılmaktadır. 1 — Yaprak yeşili renginde ipek krepten bir elbise yaka ve kolların kenarları işlemeli eteklik ortasında da bir dikiş vardır. (II inci b için) 94 santim ende 3,95 lâzımdır.. metre kumaş 2 — Açık sarı renkte hafif yün - den veya ipek krepten bir elbise kol lar 3/4 uzunluğundadır. ve omuzlar üzerinde pelerin vardır. (II üncü b için) 130 santim eninde 3,70 met- te kumaş lâzımdır. 3 — Açık mavi renkte kırmızt ka Ti tafttan basit bir günlük elbise mo deli. Dört köşeli yakanın ve yarım kolların kenarları organdi piliselidir. Kemer olarak geniş lâcivert renkte bir parlak kurdelâ, (T iaci b için) 80 santim eninde 3,80 metre kumaş lâ- pek nâziktir. | parazitler, | ZELLEŞTİRMEK husule gelmektedir. — Bunlara karşı yüzü korumak — için yüze mühtelif maskeler konulur. Av- rupadaki güzellik enstitülerin- de, yüze sürülen terkibin adına maske derler. Burada yapılışı ve kullanışı kolay bir iki maske tavsiye edi - yoruz. Maskeler yapılırken ev- velemirde yüz esaslı surette te- mizlenmelidir. Yani yüzün deri- si âdeta nefes almağa başladığı bir zaman maske yüze konmalı- dır. Yüzde çıkan kirli ve siyah uç- lu sivilceye benzeyen parazitle- rivesaireyi bertaraf için parafin maskesi yapılmalıdır. Parafin eczahanelerde ve drogerilerde bulunur. Parafini — 1sıtmalı ve sonra yüze sürmelidir. Kuru - yuncaya kadar beklemelidir. Pa rafin kuruduktan sonra bir zar çıkar. Maskeler yumuşak bir fırçayla yüze sürülmelidir. Yağlı ve kirli yüzlere yumur- ta akı maskesi çok iyi gelir. Bu- nun için bir almalı — ve köpürünceye kadar çalkamalı, sonra — içine bir iki damla limön yahut kâfur suyu | damlatmalıdır. Sonra bunu yü- ze hafif bir surette sürmeli ve bir kaç defa tekrarlamalıdır. Yumurta akı yüzde kuruduk - tan sonra kolayca kaldırılır. Küuru mat olan yüzlere, yu - murta sarısı maskesi pek iyidir, Bir yumurta sarısını almalı ve iyi çalkamalı ve yukarıda söyle CRAVFORD'UN GÜNEŞ BANYOLARI Sinema yıldızları içinde, vü- cudunun güzelliği için güneşe en büyük pay ayıranlardan biri- | side Joan Cravford'dur. Hattâ ona Hollivudda “Güneş ilâhesi,, diyenler de çoktur. p Bütün dünyaya gençliğini, sıhhatini ve kuvvetini ilân eden akaju rengindeki teni ile Joan yalnız Amerikan gençliğine de- ğil, bütün dünya gençliğine gü- neşin kıymet ve faziletini öğret- miştir. Joan güneşe tapar, Muhteşem bir çiçek gibi gün ışığınm altın- da açılır, serpilir, vücudunu can landırıcı hararetine bırakır. Güzellik ve kuvvet.. Fakat ilkönce kuvvet! Joan diyor ki: — Benim mesleğimde kuvvet en başta gelen lüzumlardan bi- ridir. Onun içindir ki, güneş banyolarıma bu kadar saatler tahsis etmişimdir. Fakat işim, © derece zorlu olmasa, meselâ sadece patates soymaktan iba- ret bulunsa dahi, gene güneşi tecrübe ederim. inim ki o zaman, her halde patatesleri da- ha iyi soyarım. Bir insan ne ka- dar kendi sıhhatine güvenirse, daha iyi bir mevkie yükselmek- ten o kadar emin olabilir. Joan güneş banyosunun nasıl yapılması lâzımgeldiğini de şöy- le anlatıyor: — Takip edilecek usul çok basittir. Ben baharda, güneş bir az ısınınca hemen başlarım. İlk gün, on beş dakika ile iktifa ede- | tim. Birkaç hafta sonra pek âlâ | saat dörtten beşe kadar kalabili- rim. Vücudu güneşe her halde tedricen alıştırmalıdır. Bilhassa ilk haftalarda uzun müddet gü- neşte kalmak, sadece vücutta ıstırap verici yanıklar hâsıl et- mekle kalmaz, hattâ insanı ağır surette hasta edebilir. İlk gün için on beş dakika kâ- fidir. İkinci ve diğer günlerde dakikalar bir parça daha uzatı- labilir, Ben iki haftanın sonunda güneşte doksan dakika kalmağa tahammül edebilirim. Sonra günün en iyi saatini in- tihap etmesini de bilmek lâzım- dır. Zannediyorum ki, saat on bir, bütün diğer saatlerden iyi- dir. Saat iki, üçe doğru güneş ışığı kuvvetinden kaybeder. Sonra derinin kurumasına mâni olmak için vücudu yağla- mak da mühimdir. Ben zeytin- yağı ile sirkeyi yarı yarıya ka- rıştırıyorum, Bir şişeye dolduru- yorum. Vücuduma “sürmeden evvel de iyice karıştırıyorum..,, Joan güneş banyolarını daima evinin bahçesinde ve tepesiz bir çadırda alır. Güneşe karşı vü- cudunu alıştırmak için evvelâ sırtı güneşe çevirmeli, sonra dönmelidir. Yaz ortasında güneş banyola- rı iki Üç saat sürerse, yeknasak- lığı gidermek için, kendi husu- si havuzunda iki üç banyo alır. Çok sıcakken yüzmek tehlikeli olduğunu söylerler, fakat br şimdiye kadar hiç bir rahatsızlık ve fenalık hissetmedim. Güneş banyolarımı da tembel yumurtanın akını | K diğimiz gibi içine bir kaç damla limon suyu veyahut kâfur suyu damlatmalı ve bu terkibi yüze sürmelidir. Kuruduktan sonra maske — sıcak su ile veya sıcak pansımanla kolayca çıkarılır.Bu maske aynı zamanda besleyici bir tesir yapmaktadır. MEYVE MASKELELERİ Taze hiyar, domates, çilek yüzün rengini açar ve deriyi besler. Hıyar, domates veya çilek ev- velâ ezilmeli ve sonra suyu bir tülbentle süzülmelidir. Hiyarı kolayca ezebilmek için bir ren - de kullanılabilir. Bu süzülen su- yun içine bir kaşık kaolin (ecza- hanelerde bulunur) atılmalı ve hazırlanan lapa yüze sürülme - | lidir. Kuruduktan sonra lapayı | sıcak panstımanla bertaraf etme- lidir. | GENÇLEŞME MASKESİ Çok nazik olan yüzlere ve ir- mik taneli gibi derilere muhtelif kepekler ve nişastalar iyi gelir. İki yemek kaşığı nişasta, glise- | rin veya kâfur suyu içinde hal- ledilmeli ve mahlül yüze sürül- melidir. — 20 dakikadan sonra yüz temizlenmelidir. Muvaffa - kiyet şüphesizdir. LÜLECİ ÇAMURUNDAN MASKELER Yağlı ve kalm yüzlere Tüleci çamurundan. iyi gel kuruluklar vesaire | geçîrmem. Gözüme renkli göz lük takarak kitap okurum, ya- hut oynıyacağım yeni bir filmin 3-6-0935 çamur temiz bir çamur olmalı" dır. Avrupada bu çamurlar dro- gerilerden tedaik edilebilir. OKSİIJEN VE RADYOM MASKELERİ Gergin ve yorgun cilt- lere iyi gelir. Fakat bu mas- keler güzelleşme ensti- tülerinde yapılmalıdır. Çünkü yapılacak bir hata yüzün derisi- ni daha fazla bozabilir. Bu mas- keler muvakkaten güzelleşmek için de kullanılır. Meselâ bir misafirliğe, ziya - fete veya baloya giderken gü - zel görünmek için zararsız bir şey tavsiye edelim: Ani güzel görünmeler için göz- lerin altına biraz yumurta akt sürmek ve sonra üzerini pudra- lamak kâfidir. Bunu tecrübe e- diniz, muvaffakiyetini görecek- siniz. Daha yukarıda tavsiye etti - ğimiz maskeler âni güzel görün- mek icin değildir. Bunlara de - vam edilirse tesiri daimidir. Bu maskelere — başlanıldığı zaman bidayette haftada maskeden fazla maske — kullanmamalıdır. Fazla maskeler yapılacak olur - sa cilt maskelere alışır ve tesiri görülmez. Sonraları haftada bir defa kullanılmalıdır. Yüzdeki — çiller için ucuz ve çok tesirli daha iki şey tavsiye edeceğiz: Yüzü sık sık limon suyu ile yıkamalı veya bir avuç mayda- noz küçük küçük kesilerek su i- çine atılmalı ve bu su ile yüzü sık sık yıkamalıdır. Yüzlerini berrak tutmak iste- yenler, pirinç unu kolasını süt içinde halletmeli ve geceleyin yatarken yüze sürmeli, sabahle: yin ılık su ile — bertaraf etmeli. Keza süt veya tereyağlı süt te aynı tesiri yapar. Zeytin yağı gibi yağları kullanırken çok dik kat etmek lâzımdır. Nazik ve büyük — mesamatlı yüzlere bu yağlar fena tesir eder. Yüzün derisinin daima rutü- bet ve suya ihtiyacı vardır. Bu iddianm doğruluğunu göster « mek için bir İngiliz kadınının tenini ve bir de çok güneş gören kadının nü misal Joan Crawford si- nema yıldızları ara - | sında gözlerinin bü -| yüklüğü ve ifadeli - Şlği ile meşburdur. Yukarıdaki kari - | katürü bu hususiye - | | tini vermektedir. İJoan Grawtordun | |bu karikatürünü ya-| pan ressam bü. bir| | tek resim sayesinde | | birdenbire meşhur ol| | muştur. İ l senaryosunu tetkik ederim. Yğ: hut da kâtibime yazılacak m€ tupları dikte ederim.