2 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

2 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Onyedi Kişilik Bir Köylü Grubuna Yıldırım Çarptı — * M. Kemalpaşa (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — İlçemizin b *'Söğütalını nahiyesinin Dorak köyünde çok acıklı bir yıldırım Haciası olmuştur Köy minaresinin altında toplanarak yağan yağmurların din- -— Mesini bekliyen on yedi kişilik bir köylü bu üzerine yıldırım düşmüştür. İçlerinden Ömer adında bir köylü ölmüş, üçü ağır yara almıştır. Diğerleri muhtelif yerlerinden hafif yaralanmış- / dardır. Yaralananlar arasında kolları bacakları felce uğrayan- Llar da vardır. - . Bir Adam Karısını IÖldürdül Gemlik, (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Burada feci bir ci- nayet işlenmiş, Cavit isminde birisi karısını paslı bir bıçakla öl- dürmüştür. Cinayetin sebebi, geçimsizliktir. 16 senelik'evli olan — karı koca, gelinlik çağına gelen kızları yüzünden, son günlerde /— bozuşmuşlar ve hadisede bunun da tesiri olmuştur. Cavid'in akli Naziyeti tesbit edilmektedir. —- Saat 14 te Heryer Tatil — g Antalya, (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Sıcakların ârt- — Ması ve tahammül edilmez bir hale girmesi üzerine dairelerde <alışma saatleri değiştirilmiştir. Memurlar öğle tatili yapma - — dan hergün saat 14 de kadar çalışmaktadırlar. Buna mukabil, — 14 den sonra her taraf tatil edilmektedir. Aydınlılar gezintiden dönerken Keçiburlu, (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Aydın Kızılay lşu_rumumın Isparta, Burdur ve Eğirdire kadar trenle tertip et- tiği gezintiye iştirak eden Aydınlılar, büyük sevinçle dönmüş-. lerdir. İstasyonlarda durularak şenlikler yapılmıştır. Aydın Kı- zılay Kurumu, seyahatlterden kalan para ile 40 çocuk giydire -« cek ve sünmet ettirecektir. . , Ceviz Ağacı Kestirilmiyecek ' Denizli, (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Eskidenberi 'odun ve odun kömürü yakan un fabrikaları, yeniden bazı tadilât yapmışlardır. Bunun sebebi, şimendifer güzergâhındaki fabri- kalarda odun ve odun kömürü kullanılmasının yasak edilişidir. Ş lğıger ufaftan ceviz işleri de intizam altına alınmış ve geli- —. $iğüzel ceviz ağacı kesilmesinin önüne geçilmiştir. Kuraklık dolayısile her köyde orman yangınlarına karşı tertibat alın- mıştır. p Uzunyaylada At Yetiştiriliyor ir Içay_'ıerî. (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Uzunyaylâ at yetiştirme mıntakasında açılan at yetiştirme sergisi çok rağbet — görmektedir. Yalnız Uzunyayla atlarına mahsus olan bu pana- yırı en çok moniü s kısrakları ve tayları süslemektedir. Yetişti- ricilere 4,500 liralik mükâfat dağıtılacaktır. Çok yakın bir za - manda, Uzunyaylânın at yetiştirmek bakımından Macatis benziyeceği muhakkaktır. Z Rgrar l — Son yağmurlarda Antalya ovası ŞAntalya, (Hususi — mubhabirimiz ga iyor) — Son yağmurlar Antal. ovasına yağmamıştır .Daha ziyade — , kazalar yağmurdan istifade qî:ı,ı'nîş- — lerdir. Antalya ovalarında daimi a - — kar sular bulunduğu ya; e suzluk esasen sıkınti. ve — şikâyet uyandırmamıştır. — Yeni mahsul çok âyidir. Pirinç ekimi bemen hemen bitirilmiş gibidir. — Mersin limanının - çalışmaları — ., Mersin, (hususi muhabirimiz bil - “diriyor) — Mersin Himan şirketinin “ daaliyeti, son senelerde yeni ve “önemli bir duruma girmiştir. Seksen “bin tomn gibi asgari bir miktardan işe =ny... liman şirketinin çalışmaları kında yeni bir istatistik hazırlan- miştır. ©27 yılındaki faaliyet: 120 bin ton, — 8928 de 145 bin, 929 da 187 bin, 932 — € 153 bin, 933 te 146 bin, 934 te 265 bin.. - ş opa ile Oldürdüler AMenin. (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Tarsusta Sofular mahalesinde oturan Mehmet a- dında bir genç, bundan bir müd det evvel Mahmut ismindeki bir. arkadaşının kereste kaçakçılığı- nı hükümete haber vermiş, Mah mut bunun acısını çıkarmak için şııfıdiy: kadar fırsat kollamış. Nihayet evvelki akşam, Mah - mut, yeğeni Ali ile arkadaşları Hasan, Ulvi ve İzzeti yanına ılı:nış ve Mehmedin yolunu kes- mişler evvelce hazırladıkları ka lm bir sopa ile Mehmedin yanı- na yaklaşmışlardır. Daha kafasına vurulan ilk so- pada yere serilen Mehmet, has- tahaneye - kaldırılırken ölmüş, :uclıı.luuı beşi de yakalanmış- ır. fazlalaşmaktadır. Bunun sebebi, iktı- sadi işlerimizde alıman tedbirlerin 160 bin tonluk iş yapan liman; 1934 Oyılında ve çalışmaların iyi neticeleridir. bizdenbire 100 bin küsur ton “Antalya, (Tan) — Yeni bir park gazinosu yapılmıştır. Halkın — Trağbet gösterdiği bu gazino, Antalyanın tabii güzelliklerini top- ş ?—;!ZN' bir yerinde ve denize karşıdır. —e aT T MEMLEKETTE TAN Bodrum katında Orta mektep “Otelin alt katında orta mektep olur mu?” Bayburttan, bu satırlarla başlı - ir mektup aldık. Mektupta iyor ki: ir müddet tönce, Bayburt or- ta okulu ,dar binasından çıkarıl - mış, bir otelin bodrum katına taşıp- mıştır. Bina, tedrisata müsait ol - madığı kadar, sınıflar da gündüzle- ri bile lâmba yakmağı icap ettire- cek derecede ziyadan mahrumdur. Bu durum, darlığına rağmen eski binayı çok aratmaktadır. Orta oku- dun, ayni zamanda sıhhate zararlı olan bu bodrum katından bir an ev- vel kurtarılmasını bekliyoruz.” Mektuptan yukarıya çıkardığı - mız temenniye biz de iştirak ede - rek, bu mesele bir an evvel halle - dilmelidir, diyoruz. saAPATARAAAAAMA MA Sivas at yarışlarının ikinci haftası Sıvas, (Hususi muhabirimiz bildi- ziyor) — İlkbahar at yarışlarının ikinci haftası da pazar günü geçen haftadan daha gazla bir seyirci önün- de yrış yerinde yapıldı. Birinci koşu: 1200 metre metafe- si var. Üç yaşındaki yerli yarım kan arap ve haliş kan arap erkek ve dişi taylar arasında (di. Birinciliği İstan- bul emniyet direktörü Fehmi Vura- lm Oktayı (Şimdi Mardin - valisi) ikinciliği Bozkırlı Hakkının Kaderi ile Karacabeyli Rasihin Benli yüzü, Bu koşuya beş tay katılmıştır. İkinci koşu: Dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarımkan arap ve ha - lix kan arap at ve kısraklar çin Hen- dikap koşu.. Uzunluğu 2600 metre. Yıldızelili Hasanım — Yıldızı birinci, Süleymaniık Duranın Tufanı ikinci, Kehidikli İzzettinin Yıldızı üçüm Bu koşuya da altı hayvan iştirak etmiştir. Üçüncü koşu: Üç ve daha yukarı yaştaki haliskan arap yağız kısrak- lar arasında idi. ç Mehmedin Güzel Bandırmakı bi - rinci, Fehminin Meşkükü - ikinci, Mihral Nureddin'in Saadeti üçüncü. Dördüncü koşu: Dört ve daha yu- karı yaştaki yerli yarımkan arap ve haliş kan arap at ve kısraklar ara- sınca mesafe 2800 idi. Manisalı Tevfi- ğin Sadası birinci, Kangallı Alinin Selâmı ikinci, Şatkışlalı — Bedrinin Kalenderi üçüncü. Bu suretle bu batanın — yarışlatı da sona erdi. Üçüncü hafta koşuları 30 hazirandadır. — N, Na. KÜÇÜK TELGRAF | HABERLERİ İ f | Bi * Sıvas, (Tan) — OÖrgencral Ali Sait ve Korgeneral Abdullah buraya gelmişlerdir. .Konuklar gerefine za- bitan yurdunda bir balo ve cümhu - riyet halk partisinde bir şölen veril- miştir. * Sıvas, (Tan) — Şarkışlada açı- lan hayvan sergisinde tay yarışında Pmarbaşından Alinin koyu — dorusu birinci, Esadın Cesur adir doru tayı ikinci, büsust muhasebe - tahsildarı Abdullahın Yıldırım atlı tayı üçüncü olmuşlardın. * Geçiborlu, (Tan) — Aylardan. beri beklenen yağmur, nihayet bu mıntakaya da yağmıştır. Köylü çok sevinmiştir. Arpa, afyon, buğday ü- rünleri geçen yıla nispetle biraz fena ise de gene normaldir. Yalnız, yağ- mursuzluktan ekinlerin boyu büyü- mediği için saman pek azdır. Otlar da fazla büyümemiştir. Bu durüm, hayvan besliyenleri biraz — sıkintıya uğrataçaktır. * Antalya, (Tan) — Antalyanın en işlek bir yerinde yapılmakta olan inhisarlar binasının harici kıstnı ta- mamen bitirilmiştir. 28 bin liraya çıkacak olan bu yeni bina, inhisarlar için lâzım olan depoları ve modern tesisatı ihtiva etmektedir. * İzmit, (Tan) — İzmit ilbayı Faik Türelin başkanlığında yapılan bir toplantıdan sonra hava tehlikesi için derhal çalışmalara başlanmıştır. İzmitte hava tehlikesi kurumuna karşı büyük bir ilgi göstermekte - dir İzmit kadınları da ayrıca bir uçak almak için sonsuz gayretle Çça- İışmaktdırlar. * Biga, (Tan) — Halk sinemasın- da ilçebay Hikmet Yavuzun başkan- lığt altında yüzlerce yurddaş hava tehlikesi için toplanmıştır. Toplantı- da derhal üye yazılmaza başlanmış- tır. İşyarlar maaşlarından yüzde iki vermeği kabul etmişlerdir. Bu işler- e uğraşmak için on iki kişilik Lir komite seçilmiştir, AN Eski adliye müfettişlerinden Ali Şevket, Telefon şirketi aley hine birinci sulh hukukta bir da- va açmıştır. Ali Şevket, Telefon şirketin- den gelen son faturanın hakiki konuşma hesabından 3 misli fazla ücret gösterdiğini ileri sü- rerek fazla verdiği paraların he- sabından indirilmesini istemek- tedir, Duruşmada Ali Şevket, Telefon şirketine yemin teklif etmiştir. Şirket vekili mukavele mu- cebince yemin teklif edilemiye- ceğini ileri sürmüştür. Mahkeme, neticede, her ne kadar şirket tarafından gösteri- len hesabın kabulü mecburiyeti varsa da, bu Bsarahat, fatura muhteviyatınım bir yanlışlıktan bahisle dava açmasına mâni ol- madığına karar vermiştir. Du- ruşmanın kaldığı gelecek 18 “temmuzda, şirket namma, he - sabı kontörden alan memurla abonman şefi ve direktör yemin edeceklerdir. * Çoban Raşidi öldürmekten POLİS iki kadın — Dövüştü! Galatada Arapcamiünde oturun fki kadın arasında kanlı bir kavga olmuş- tur, Öğrendiğimize göre, Ayşe ve Fat ma adlarında olan bu kadınlar zaten evvelden beri geçinemez ve çocuk yö- zünden biribirlerine dalma çatarlar - miş. Evvelki akşam Fatmanın küçük çocuğu soakkta oynarken Ayşenin ka pistna taş atmış, bunu gören Fatma da çocuğu yakalayınca dövmede baş- lamıstır. Çocuk, feryadı. koparmış, Fatmanın elinden kurtulmaya çabalar ken çocuğun annesi yetişmiş ve iki kadın aratında kavga başlamıştır. Bir aralık, Patma, Ayşeyi kıskıvrak yaka- lamış, tokat ve tekme ile biçarc ka- dmı birçok yerlerinden yaralamıştır. Koca bir mahalleyi altüst ettikten son Ta, rakibini baygımn bir halde yere se- ren Fatma, vak'a yerine yetişen po- lisler tarafından yakalanmış, Ayşe de hastahneye kaldırlmıştır. # Şevki isminde birisi, dün Uzun çarşıdan geçerken yanına iki kişi so- kulmuş, kendisine muşamba satacağı ni söyliyerek bir lirasını dolandırmış- lardır. Pey olarak verdiği bir lirayı kaptırdığını anlayan Şevki polise mü- racaat etmiş Fatma ve — Hulüsi adla- rındaki bu tavcılar yakalanmışlardır. * Pazar günü saat on beşte Şişli Katolik yetim mektebi talebesinden 18 yaşında”Seviz Bebekte denize gir- miştir. Yüzme bilmeyen Seviz sahil - den cpey uzaklaşmış, boğulacağını an lyarak dönmek istemiştir. O sırada sahildeki kayıkçılar, birisinin ileride çabaladığını ve birkaç defa suya girip çıktığını görmüşlerdir. Can korkusile acı açı feryad eden çocuğun boğul - mak düzere olduğunu anlayan bir ka- yıkçı yetişerek Seviz'i kurtarmıştır. Yüksek Ticaret Mektebinde Ekonomi Bakanlığı müsteşa- rı Faik Kurdoğlu, dün Yüksek Ticaret mektebinde . muhtelif imtihanlarda hazır bulunmuş, talebeden alıman cevaplardan gerek kendisi, gerek beraberin- de bulunan şehrimizin muhtelif müesseseleri müdürleri mem - nun kalmışlardır. Yeni Ticaret mektebi, dil bil- gisi ve ilim yönünden olduğu kadar teknik hakımından da yep yeni bir program takip etmek - tedir. Ekonömi Bakanlığı bura- sını yüksek kalitede milli tüccar yetistirecek kuvvetli bir mües - sese haline getirmek kararında- dır. Maliye Bakanlığının, sade- ce Mülkiye mektebi mali şubesi mezunlarını alacağı - yolundaki haber talebe arasında alâka ile karşılanmıştır. — Yeni Ticaret mektebi, bir memur mektebi ol- mamakla beraber, programları- nın aldığı yeni şekil dolayısile, kuvvetli unsurlar yetiştirebile - cek durumdadır. Talebeler, bu çeşit intihap ve tecimenler de mekteplerinin da nazarı itibara alınması yolundaki dün, müsteşarın ziyareti vesile- sile, bir kere | lerdir, , HAK YERLER! Telefon Şirketi Müdürü Mahkemede Yemin Edecek suçlu Silivride mer'a bekçisi Mehmet Alinin ağır cezada du- ruşması yapıldı. Tıbbr Adliden gelen raporda suçlunun karnından aldığı yara neticesinde, öldüğü yazılı idi. Müddei umumi, suçlunun ceza- landırılmasını istedi. Duruşma, müdafaa için 8 temmuza kaldı. * Rumeli Kavağında Munis isminde on altı yaşında bir gen- cin ölümile neticelenen bir kaza olmuştur. Munis, Sami isminde arkadaşile bahçede kuş avladık- ları sırada, “kuşa çifteyi sen bo- şaltacaksın, hayır ben boşalta- cağım!,, tarzında çıkan bir mü- nakaşa üzerine, Sami ansızın te- tiği çekerek arkadaşı Munisi a- ğır yaralamıştır. Katil Sami henüz 14 yaşın - dadır. Munis, derhal imdadı sıhhi otomobilile Etfal hastaha- nesine getirildiği sırada Maslak yolunda ölmüştür. Tahkikata müddei umumi mu avinlerinden Feridün el atmış- tır. Cinayette herhangi bir ka- sıt olmadığı anlaşılmaktadır. SEBZE HALİ Yeni Hal Dün Sabalfçıldı Hal binası ihtiyacı karşılayamıyor. Kerestecilerde yapılan yeni sebze bali dün sabah açılmıştır. Toptan sa- tışlar sabahın erken saatlerinde baş- ladığı için, hale, evvelki geceden iti- baren mal konulmuştur. İhtiyacı kar. şılayacak büyüklükte olmadığı için, yeni hale, ancak yaş meyvayı âlmak kabil olmuştur. Bugünkü duruma gö- re, halde satılması mukarrer, yumur- ta, limon ve sairenin de buraya alım- ması imkânsızlaşmıştır. -Diğer taraf- 'tan binadaki dükkânların darlığı bazı | şikâyetlere yol açmıştır. Bu dükkân- lara, 20 küfeden fazlasını sığdırmak kabil olamamış, bu hal, etrafta ve ha- Tin içindeki geçitlerde bir sürü küfe- nin birikmesine sebebiyet vermiştir. Yazıhanelerden henüz on kadarı dal- muştur. Hal idaresi satış yapacakla - rın hepsinden 450 şer lira alarak bu hususta kendilerinden taahhüdname almıştır. Evvelce tutulmamış yazıha- neler, perşembe günü tekrar müzaye- deye çıkarılacaktır. Bu münasebçtle yazıhane kiralamıyan kabzrmallar, per şembeye kadar yeni halde satış yapa- bileceklerdir. Diğer taraltan $ Tem- muzdaki ikinci ihaleye de girmemeye karar veren kabzımallar Cumuriyet Halk partisine müracaat ederek di - leklerini anlatmışlardır. Bu cihet ya- kında Partide görüşülecek ve gerek belediyenin, gerekse — kabzımalların moktai nazarları gözden geçirilerek her iki taraf arasında uzlaşma çarele- ri aranacaktır. Yeni hal 250 bin lir: ya mal olmuştur. Halde B0 oda var- dır. Bunların bir kımmı yazıhane, bir kısmı ardiyedir. Ayrıca kahve, berber, lokanta ve mahallehici — salonları da vardır. ' Plâj ücretleri indiriliyor bir tetkikat yaptığını yazmı: tık. Bu hususta Sıhhat direktö: lüğünün, mayoların bir mayi i- le dezenlekte edilmesi hakkında mıştır. Mayoları, bu mayi ile dezen- fekte etmeleri plâjçılara bildiril- miştir. Diğer taraftan, plâj ta- rifelerinin tatbikine bugünden itibaren başlanacaktır. Belediye plâjlarda banyo fiyatlarını yüz- de yirmi beş nisbetinde indire - cek, ayrıca duhuliye biletlerinde de tenzilât yapacaktır. —— | İhtikâr yapan bakkal Şeker fiyatlarının ucuzlaması dolayısile ihtikâra meydan ver- memek için bakkallarda yaprlan ırıdurmahr devam ediyor. isküdar kaymakamı bu işe önem vererek dün bir tetkik yapmış ve şekeri 32 kuruşa sa- tan bir bakkalı cezalandirmış - tır. Üsküdarda bostan ve bah - içeler de sık sık kontrol edilmek- tedir. Suçular da umumi bir İkontrole tâbi tutulmuştur. —« Belediyenin plâjlarda — genel | bulduğu sıhhi tedbiri - Belediye || gözden geçirmiş ve bu yolda tat || bikata geçilmesini kararlaştır « 2-7-035 SAGLIK ÖGÜTLERİ Ahu Dudu İsterseniz ağaç çileği deyiniz, iki- si de bir. Fakat, onun niçin O kada: güzel kırmızı renkte olduğunu bilir misiniz? dat onu öyle yapmış da.. di- yeceksiniz. Hayır, bilemediniz. Çünkü tabiat onu ilkin hiç lekesiz beyaz olarak yaratmıştı ve ahududu beyâzlığı ile iftihar eder. Öteki renkli yemişlere nispet verirdi. Güzel efsanenin an- dattığına göre, bir gün, Jupiter daha küçük çocuk iken, her nedense ağla- maya başlar. Sesi dağları inletir. Da- dısı peri kızt İda çocuğun ağlama - sına dayanamaz, onu susturmak için çilek ağacından bir beyaz ahududu koparır. Fakat bu güzel yemişi ko - parırken göğsü ağacın dikenine takı- larak bir damla kan çıkar ve o ağaç bütük ahududu — ağaçları ondan son- ra hep kan renginde yemiş verirler.. Eisane söylüyorum, diye bana i- nanmazsanız, en bilgin bildiğiniz ne- batat hocalarına sorunuz: Onlar da ağaç çileğine resmen Rubus İdaeus derler. Bu da İda peri kızımın kırmı- zı kanı demekten başka bir şey de- ğildir. Ahududu, böylece peri kızınım göğsühden gelen kandan renk ve ün aldığı için, eski zaman hekimleri ona pek çok itibar ederlerdi . Onların fikirlerine göre, ahududu zayıf düşmüş Kimselere yeniden kuv- vet verme kiçin birebir ilâçtır. Hele mideyi kuvvetlendirmek için tesiri gök yakuttan ve zümrütten üstündür. Mideleri yemek tutmayan hastalara bol bol ahududu yemişini yedikten sonra, bir de midelerinin üzerine, ahu dudü ağacının yapraklarından lapa yaparak koymayı tavsiye ederlerdi. Ahududu yüreğe de kuvvet verir, kanı temizler, iştihayı arttırır, ağza lezzet verir. Safraları fazla, sarr be -« nizli kimselere pek iyi gelir. Eski za- man hekimlerinden biri ağaç çileğini taktir eder, onu, kendilerine güzel bir renk vermek isteyen bayanlara ve yüreklerile beyinlerini kuvvetlendir. « Mmek isteyen baylara takdim ederdi. Şimdiki bayanlar el çantalarının içindeki boyalarla kendilerine istedik leri gibi güzel renk veriyorlar. Bay- lar da beyinlerini ve yüreklerini kuv» vetlendirmek için ilâçlı şaraplar içi - yorlar. Onun için ahududu yemek şim di pek te hâtıra gelmiyor. Fakat t ki, j Yeği mideleri bozuk-ölaritir kıg.*.ış: ker hastalığına tutulmuş kimşeler için gene pek lezzetli bir yemiştir. * Şurubun — nefis olmasına kimsenin bir diyeceği yoktu:.u;qh:& de seve seve yenilir. Hele ahududu peltesi tatlıların en nefisi olanlarından biri sayılır: — , İki ince dilim ekmek kestikten şon- ra, birer taraflarına iyi bir tereyağın dan, onun üzerine de ahududü pelte- sinden sürünüz. Daha sonra iki dilim tereyağlı ve pelteli taraflarından bir- leştiriniz. Bunu akşam kahvaltısı olarak ço « cuğunuza veriniz.” Bakınız, nekadar sevinecek ve nekadar seve seve yiye. cektir. İştahaları kıt, yemek için naz- Tanan, cılız. çocukları semirtmek ve kuvvetlendirmek için güzel bir gıda olur. Lokman Hekim ——— Dr. İhsan Sami “—ası 1ISTAFİLOKOK AŞISI İstafilokoklardan mütevellit (er- | genlik, kan çıbanı, koltük altı | çıbanı, arpacık) ve bütün cild hastalıklarına karşı pek - tesirli bir aşıdır. Dıvanyolu No. 189 u—I ——— ——— — OPERATÖR ! Doktor Nimet Ankara caddesi Zorlu / apartmanı No. 21. Cumadan maada hergün saat 2-6 hastalarını kabul —dor, 4932 FF —— Ekmek fiyatı olduğu Gibi bırakıldı Buğday fiyatlarındaki düşüklük de vam ediyor. Dün borsada muâmele gören buğday fiyatları iki gün evve- lisine göre ön beş para daha düşmüş ve bu düşüş un fiyatlarına da tesir etmiştir. Ekstra yumuşak buğdaylar 6,35 - 7,10, yumuşa'> buğday 6,5 - 7 ve ekstra ekstra yumuşak ün 7,10 - 7,70, birinci yumuşak unlar da 5,40 - 7.25 ten muamele görmüştür. Bu fi- yatlar üzerinden 140 ton buğday ve 300 çuval da tın satılmıştır. Dün yal- rmuz Anadoludan şehrimize 150 ton buğday, 15 ton dâ un gelmiştir. Zira- at Bankası piyasa vaziyetini iyi göre mediğinden dün satış yapmamıştır. Narh komisyonu dün toplanmış, fa - kat ekmek fiyatlarıı indirmiyerek gene 11 kuruşta alıkoymuştur,