18 Temmuz 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

18 Temmuz 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

rpamann0e z # Deniz yolları IŞLETMESİ $ 5 Acenteleri: Karaköy Köprübap 5 8 Tel 42362 — Sirkeci Mühürdar. & Zunyayy 9d Han, “Tel, 22740 | Trabzon yolu ix PERŞEMBE günü saat 20 d Hopaya kadar (1084) 5401 Mersin yolu KONYA vapuru 19 Temmuz CUMA günü saat 11 de Mer- sine kadar. 14085) 5402 AAA AAA AAA ERAS ASRA 8 3 : 3 5 8 ZAYİ — 4723 numaralı sandalcı plğ- kasını zayi ettim. Yenisini çıkaraca - ğrmdan eskisinin hükmü yoktur Cemal —————— tanbul Har'ci Askeri Kıtaatı ilânları 49225 lira karşılığında kamyon karoseri kapalı zarfla yapdırılacakdır. İha lesi 20-7-935 cumartesi gü- nü saat 11 dedir. Şartname- sini 247 kuruşa almak iste- yenler her gün Komisyona uğrayabilirler. Eksiltmeye girecekler 2490 savılı kanu- nun Zve 3'üncü mddes lerinde yazılı vesikalarla birlikde 3691 lira 88 kuruş- luk muvakkat teminat mak- buz veya mektublarmı ha- | vi. teklif mektublarını ihale saatinden bir saat evvel An- karada M. M. Vekâleti Sa- tınalma Komisyonuna ver- meleri. (48) (o (3718) 5020 “ Tümen kıtaatının ihtiya- cı olan 424000 kilo yulaf kapalı zarf usulü ile müna- kasaya konmuştur. Beher kilosunun muhammen * fi- yatı 4 kuruş 50 santim olup ihalesi 2-8-935 cuma günü saat I5de Bayramiç Tü- men satınalma komisyo- , nunda yapılacaktır. Şerait ve evsafmı bulunduğu ma- hallin satınalma komisyo- nuna müracaat ederek öğ- renebilirler. İsteklilerin mü nakasa kanun 2, 3 üncü maddelerine göre istenilen vesaikle muvakkat teminat tutarı olan 1431 liranın i- haleden bir saat evvel ko- misyonda hazır bulunmala- ru. (71) (3956) ... 125040 kilo Un satın a- Imacakdır. Tahmin edilen bedel 15005 liradır. oŞart- namesi her gün görülebilir. Eksiltme 30 Temmuz 935 salı günü saat 16 dadır. Ek- siltme kapalı zarf usuli ile- dir. Muvakkat © teminatı 1126 liradır. Teklif mek- tupları veya icap eden ve- saik münakasa O saatından bir saat evvel Edirnede Sa- tınalma komisyonuna veri- deceği. (76) (4007) »..» Lüleburgaz ve civarın- daki kıt'at ihtiyacı için ka- palı zarf usulile 46300 kilo sade yağı 30 Temmuz 935 salı günü saat 16 yı 20 geçe ihalesi yapılacaktır. Bir ki- losuna tahmin edilen bedel 75 kuruştur. Bedeli 34725 liradır. Eksiltmeye girme parası 2605 liradır. İstekli- İer kanuni duracak yer gös- termeye şirketler namına girecekler de vekâletname bulundurmaya mecburdur. lar. İşbu vesaiki ilk temi- natlarına ait makbuzla bir- likte ve teklif o mektupları 5300 a a a TAN Sabahları aç karnına bir kahve M A Z O Kabızlığı kaşı MEYVA TUZU defeder Sıhhat ve içtimai mua- venet Vekâletinden: Bu yıl İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesinin F. K. T. sınıfına devam etmek üzere Leyli Tıb Talebe Yur- duna alınacak talebenin yazılma ve kabul şartları aşa- gıda gösterilmişdir. Talebenin o yemesi, içmesi, giyin- mesi yurtca temin olunur. Kendilerine her ay muayyen mikdarda para yardımında bulunulur. I — Yurda alınacak talebenin tam devreli liseler- den veya lise derecesinde olduğu tasdik edilmiş mekteb- lerden bakalorya veya olgunluk imtihanı vererek pek iyi ve iyi derecede mezun olması şarttır. 2 — İstekliler kendi el yazıları ile yazılmış ve açık adresli istidalarını en son “Birinci Teşrin 1935” tarihi- ne kadar doğrudan doğruya Sıhhat ve İçtimai Mua- venet Vekâletine göndereceklerdir. Bu istidâya bağla- nacak evrak şunlardır. A — Türkiye Cumuriyeti teb'asından olduğunu bil- diren nüfus hüviyet cüzdanının aslı, B — Tam devreli liselerden veya bu derecedeki mek- tebden mezun olduğunu gösteren mekteb şahadetname- sinin aslı “ imtihanları tamamen bitirdikleri halde şeha- detnamenin tasdik muamelesi gecikmiş olanlar' mezun bulundukları mekteb müdürlüğünün aynı zamanda de- recelerini de gösteren fotoğraflı ve resmi bir vesikasını koyacakdır.,, Ç — Okudukları mekteblerden varakası. D— Mütehassısları tam hastane heyetinden alınmış basılmış örneğine uygun ve üstünde ( tasdikli fotoğraf bulunan bir sıhhat raporu. “Bu rapor Hastane Baş Ta- biplikleri tarafından zarflanarak üstü mühürlenecek ve istekli tarafından mühürlü zarf halinde istidasma bağ- lanacakdır.,, Muayene yapacak hastaneler Ankara, Si- vas, Efzurum, Diyarbekir Nümune hastaneleri; İstan- bul Çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun Memleket hastaneler:dir. Buralarda muayene olunmak için hastanenin bulunduğu yerlerdeki Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüklerine isteklilerin bizzat müracaat etmeleri lâzımdır. ©E — Örneği aşağıda gösterilen noterlikce tasdik e- dilmiş bir teahhüt senedi “bu sened isteklinin velisi tarafından, eğer velisi yoksa kendisi tarafından verilir.,, G — 4,5X6 boyunda üç tane fotoğraf “fotoğraflar profil olmıyacak, cepheden alınmış olacakdır.” 2 — Yaşları yirmi ikiyi geçkin olan . ve yurtta oku- maya ve ileride mecburi hizmetlerini yapmıya engel o- lacak bir hastalığı ve kusuru olanlar kabul edilmezler. ge İstekliler tarafından gönderilecek olan istida ve vesikaların Vekâletce alındığı hemen adreslerine bildi- rileceği gibi bu vesikalara göre kabul edilib edilmedikle- ri de yine adreslerine vaktinde bildirilecektir. ., TEAHHÜT SENEDİ ÖRNEĞİ Leyli Tıb Talebe Yurduna kabul edilerek Tıp tahsil Şi beşe bir Tıb Fakültesinden tabip olarak çık* em 9-6-1932 tarih ve 2000 sayılı ka- — adı geçen yurtta geçirdiği “geçirdiğim” zamanın üçde ikisi kadar bir müddetle “Sıhhat meç mai Muavenet Vekâletinin tayin edeceği yerde yapmağa mecbur olduğu “olduğum” hizmeti kabul etmediği “etmediğim” veyahud kabul edip te muayyen olan müd- detini bitirmeden terk eylediği “eylediğim” takdirde kendisi “ kendim” için sarf edilen paranm iki katını ödemeği ve Tıp tahsilini terk ettiği “ettiğim” veya sıh- hi sebepler dışında Fakülteden daimi olarak çıkarıldığı © çıkarıldığım” takdirde ve yurtta bir yıldan az bir müddet kalarak yurdu terk eylediği —“eylediğim” tak- dirde yine kendisi “ kendim ” için sarf olunan parayi ödemeği teahhüt ve tekeffül eylediğimi bildiren bu sene dim adı geçen Vekâlete verildi. (3927) 5245 alınmış o büsnühal derununda açma saatından bir saat evvel Lüleburgaz- da satınalma komisyonuna vermiş bulunmaları. Şart- namesini okumak ve almak isteyenler her gün komisyo- numuza müracaatları. (75) (4011) 5301 *».. Niğde mevkii irin 238000 kilo Un kapalı zarfla eksilt- meye konmuştur. İhalesi 30-7-935 salı günü saat 15 de Niğdede Tümen Satın- alma Komisyonunda yapı- lacaktır. Unun tahmin fia- tı 11 kuruş 25 santim ve ilk | tı 11 kuruştur. İsteklilerin teminatı 3151 liradır. İs- | belli gün ve saatten evvel tekliler (şartnamesini her| ilk pey parasına aid mak- gtin görebilirler. Eksiltme. | buzla Çorlu Satınalma Ko- ye gireceklerin 2490 No.! misyonuna gelmeleri. (88) İu kanunun (2 « 3 maddele-! (4118) rindeki vesikalarla birlikte teklif mektuplarını ihaleden bir saat evveline kadar Sa- tınalma Komisyonuna ver meleri ve teklif mektupları” nın kânunda yazılı hiikiim- lere göre yazılması lâzım dır. (85) (4059) ... 13000 kilo süde istekli çıkmadığından pazarlığı 30 Teminuz 935 salı günü saat 15 de yapılacaktır. İl pey parası 108 liradır. Bir kilosunun muhammen fia- alındıkta © Yemeklerden HAZIMSIZLIGI > pir. saat» Mide ekşilik VE açık "A yanmalarını giderir suna İM Hava makinist mektebi- ne kayıtve kabul şartları: deri ei | Hava makinist mektebi müdürlüğünden 1 — Aşağıda Şartları haiz istekliler; (o Dilek Kâğıdı ve vesikalariyle Temmuz Başlangıcından Ağustos sonu- na kadar mektebe baş vururlar. Mektebin o bulunduğu | yerin dışında bulunanlar dilek kâğıtlariyle Vesikaları- | rim Mektebe gönderirler ve alacakları karşılığa görç ha- reket ederler. Eğer Girme şartlarını haiz iseler:müsaba- | ka imtihanında kazandıkları takdirde mektebe alınmak | şartiyle İstanbula gelirler. | 2 — Mektebe Girme şartları : | A — Türk olmak. ae B — Orta mektep “Lise 8 inci smıf,, tahsilini bitir- miş en az 17 ve en çok 20 yaşında olmak. di C — Sıhhi vaziyeti uçuculukta ve uçuş işlerinde kul- lanılmağa elverişli olduğuna dair mütehassısları tam olar bir hastahane sıhhat hey'eti raporu almak. Dışarda bulunanlar bulundukları yerin Askerlik Şu- | besine müracaatla Muayeneye gönderilirler. Tam teş- | kilâtlı sıhhi hey'et bulunan yerlerde o yerin en büyük | komutnama müracaatla muayeneye gönderilirler. D — Ahlakı sağlam olduğuna ve hiç bir suretle suçlu ve mahküm olmadığına dair bulunduğu yerin Emniyet Müdürlüğünden veya Polis âmirliğinden tasdikli vesika göstermek. E — Mektebe alınacak okuyucular; Gedikli erbaşlar hakkındaki 2505 numaralı kanun mucibince muamele | göreceklerini ve mektebi bitirenlerinde 12 yıl müddetle i Hava gedikli erbaşı olarak vazife göreceklerini Noterlik- ven teahhüt edeceklerdir. Bu teahhütname sureti kendi- lerine verilir, veya gönderilir. vii; F — Mektepte yapılacak seçme imtihanını kazan- mak, | H — İstekli adedi çok veya imtihanı kazananlar alı- | nacak mıktardan fazla olursa bunların içinden Riyaziye bilğileri daha eyi ve yabancı dil bilenler yenlenir, 3 — Mehtep gece yatısı ve parasız olup okuyucuları ! Askeri liseler okuyucuları gibi yedirilir, ve giydirilir. Kitap ve diğer ders için lâzım olanlar parasız verilir. 4 — Tahsil müddeti iki senedir. 5 — Hava gedikli makinistleri maaşlarından başka ayrıca her uçuş saati için 3 lira uçuş parası alır. İ 6 — Vazifeten Tayyare ile uçuşlarda vukua gelecek Kanunu tatbik edilir. 7 — Mektebi bitirenler kabiliyetlerine göre Tayyare, Telsiz ve Elektrik Makinisti olarak yetiştirilirler. 8 — Erbaş Pilot olmak isteyenler (Eskişehir Hava «cebi Komutanlığına baş vurmalıdırlar. oy 5 Üsküdar Amerikan kız lisesi Mekteb Eylülün 23 neü Pazartesi günü saat 13,30 da açılır. Ka yıd günleri Ağustosdan itibaren Salı ve Cumartesi günleridir. Fazla malümat için mektupla ya bizzat möracaat edilebilir İstiyenlere M———. mektebin tarıfnamesi gönderilir. Telefon: 60474 ram 260 Müfettiş Namzedliği ve Şef Nam- zedliği için müsabaka imtihanı Türkiye Ziraat Bankasından: İ — Bankamıza müsabaka ile 5 müfettiş namzedi ve 5 Şef namzedi alınacaktır. ii 2 — Bu müsabakalar 5, 6 ve 7 Ağustos 935 tarihle rinde Ankara, İstanbul Ziraat Bankalarında yapılacak- tır. Tahriri imtihanda kazananlar geliş ve dönüş yol paraları verilmek suretile Ankaraya getirilerek “şifahi bir imtihana tabi tutulurlar. Bu imtihanda da kaza nanlardan beşi 140 lira aylıkla müfettiş onamzedliğine ve diğer beşi de 130 lira aylıkla şef namzedliğine tayin olunurlar, 3 — Müfettiş namzedleri iki sene stajdan sonra Mü- fettişlik ehliyet imtihanma girecek ve kazanırlarsa 175 lira aylıkla Müfettişliğe geçirileceklerdir. Ankarada Umum Müdürlük © servislerinde çalıştırı- lacak olan şef namzedleri ise bir senelik stajlarının so- nunda ehliyet imtihanma girecekler ve kazananlar ter. fi ettirileceklerdir. 4 — Müsabakalara girebilmek için (Siyasal bilgi: ler) veya (Yüksek Ticaret ve İktisad) o okulasından ve yahud Hukuk Fakültesinden veya bunların yabancı memleketlerindeki benzerlerinden diplomalı bulunmak gerekdir, , 5 — İmtihan programını ve sair şartları gösteren izahnameler Ankara, İstanbul ve İzmir Ziraat Banka- larından elde edilebilir 6 — İstekliler aranılan belgeleri bir mektupla birlikte en son 26-7-935 cuma günü akşamı- na kadar Ankara Ziraat Bankası Teftiş Hey'eti Müdür- lüğüne göndermek veya vermek suretiyle müracaat et- kazalarda aynen tayyareciler için tatbik edilen ikramiye | 9 daki tatsızlık ve kokuyu izale eder Fazlabir yemek ve içmeden sonra hissediler nluk ve şişkinl gi hafifletir Mazon tuzunun tes'rinden memnun kalmayanlar şişes »k da olan Bahçekapıda İş Bankası arkasında 12 No. lu Mazon Bolton ecza depo de ederek bedelini geri alabilirler MAZON ismi ve markasına çok dikkat Istanbul Komutanlığı | Satınalma Komisyonu Mânları Çatalcadaki kıtast ihtiya- cıolarn 22 ton koyüneti kapalı zarfla eksiltmeye koü muştur. Koyun etinin be- her kilosuna tahmin edilen bedel 38 kuruş olup ihalesi 19 Temmuz 935 cuma gü- ni saat 15 dedir. Şartnamesi hergün öğle- den evvel Fındıklıda Satın alma komisyonunda görü- lebilir, Eksiltmeye girecek- lerin 627 liralık ilk teminat makbuzu veya mektubu ve 2490 sayıl: kanunun 2 ve 3 cü maddelerindeki vesika- larla birlikte teklif mektup- ları belli gün ve ihale saa- tından en az bir saat evveli- ne kadar komisyona ver- meleri, (3745) 5055 Çatalcadaki kıt'at ihtiya- cı olan (77000) kilo buğ- day unu kapal: zarfla eksilt miye konulmuştur. OUnün beher kilosuna tahmin edi- len bedel 12 kuruş 50 san- tim olup ihalesi 19 temmuz 935 cuma günü saat 15.30 dadır. Şartnamesini her gün öğleden evvel Fındıklıda sa- tın alma komisyonunda gö- rülebilir. Eksiltmiye gire- ceklerin 722 liralık oilk te- minat makbuz veya mektu- bu ve 2490 numaralı kanu- İ nun 2-3 ncü maddelerinde- ki vesikalara birlikte teklif mektupları belli gün ve iha- le saatından en az bir Saat evveline kadar komisyona vermeleri. (3746) 5056 İsrnbul Komutanlığına bağlı birlikler hayvanatının ihtiyacı olan Bir Milyon Üç Yüz Sekiz Bin kilo kuru Ot2 Ağustos 935 cumâ gü- nü saat 15 de kapalı zarfla eksiltmeye konmustur. Be- her kilosuna tahmin edilen fivat Ür kerye olupilk te- minatı 2943 liradır. Şart- namesi 197 kuruş mukabi- linde komisyondan alına bilir. Eksiltmeye girecekle- rin ihale saatından bir saat evvel teminat veya makbuz veya mektuplarile birlikte teklif zarflarını Fındıklıda satın alma komisyonuna vermeleri, (3990) 5296 ... İstanbul Komutanlığına bağlı birliklerin ihtiyacı ©- İlan 4,000 dört bin kilo be- yaz peynir 29-7-935 pazar- tesi günü saat 15 On Beş İte açık eksiltme ile alınacak itır Beher ( kilosuna tahmin edilen fiyat 29 kuruş olup ilk teminatı 87 liradır. Şart namesi her gün komisyon- da görülebilir. İsteklilerin vakti muayyeninde otemi- nat makbuz veya mektup- İarile ve ticaret odasına ka- yıtlı olduklarına dair vesi- kalarile birlikte komisyona gelmeleri. (3991) 5297 KUÇUK ILANLAR Keme iümiem kaşe İKMALE KALANLARA Yaz tatilinde ikmale kalan küçük kardeşlerime ikmalde muaffak olma: sma yardımda bulunuyorum. İstek» miş bulunmalıdırlar. (3951) 5250 i Merin Tan: P Yalnıza davetiye göndermeleri, 5201