6 Ağustos 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

6 Ağustos 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

MEMLEKETTE TAN Değirmen Çarhları Arasına| Aydında Hava tehli- Düşen iki Çocuk! Akşehir, (Özel aytarımız bildiriyor) —-Çimenli mevkiinde Dökmeci Osman'ın işlettiği un değirmeninde tedbirsizlik yü- zünden feci bir kaza olmuştur: Osman değirmende bulunmadığı bir sırada çıraklardan biri- si bozuk bir değirmeni çalıştırmak istemiş, fakat kayışlara ta- kılarak ezilmiştir. Çırak, muhtelif yerlerinden yaralandıktan sonra değirmendeki müşteriler tarafından kurtarılmış, hasta- neye kaldırılmıştır. Değirmenin eski çırağı Ali, bu vak'ayı gözü ile gördüğü hal de,.bu sefer de değirmeni tamir hevesine kendisi düşmüş, fa- kat ayni şekilde kayışlara kapılmıştır. *Bileği kopan Ali güç halle çıkarılmış, tedavi altına alınmıştır. Memleket hastane - sinde her iki çırağım da birer kolları kesilmiş, yaralarının teda- wisine başlanmıştır. Sıhhi vaziyetleri çok tehlikelidir. Erzurum -Sıvas Demiryolu Sıvas, (Özel aytarımız bildiriyor) — Sıvas « Erzurum yolu- nun poz ameliyatına başlanmıştır. Birinci kısımda ray döşeme çalışmaları ilerlemiştir. Bu yıl Sıvas « Erzurum hattı üzerinde 112 kilomere kadar bir kısmın ray döşenmesi bitirilebilecektir. Aydın Prina Fabrikası Yapılıyor Aydın, (Özel aytarımız bildiriyor) — Bir tecimenin teşebbü- sü ile Aydın durağı yanında urbaydan alınan arsaya bir prina fabrikası kurulmaktadır. Fabrikanın Kazanı ve istim makinaları gelmeğe başlamıştır. Fabrika, günde 50 ton prina işliyecek, ay- rıca domuz yağı da çıkaracaktır. Ehli Hayvan Sergisi Açılıyor Lüleburgaz, (Özel aytarımız bildiriyor) — 1928 yılındanbe- Ti kurulan Trakya ehli hayvan sergisinin sekizincisi bu sene VI Ağustosta açılacaktır. Sergi alanında şimdiden önemli ha- zırlıklara başlanmıştır. Sergide, kısrak, tay, koç, koyun, kara sığır, manda ineği, kara sığır boğası, eşek, katır teşhir edile. cektir, Sergiyi, Kırklareli İlbayı Faik Üstün açacaktır. Teşhir olunan hayvanlar dört dereceye ayrılacak, sahiplerine derece- sine göre mükâfatlar verilecektir, Yozgatta Sıcak Yerine Soğuk! Yozgat, (Özel aytarımız bildiriyor) — Bü sâbalki imevüüsiz soğuklar başlamış, sıcaklık derecesi 10 dereceye kadâr düşmüğ- tür, ilgazda Ürün Eksik Çankırı, $ (A.A.) — İlgazda bu yıl ürünün geçen yıla nisbetle yüzde kırk eksik olduğu bildiriliyor, Kuraklığa rağmen Çankırı ve yöresindeki köylüler hava kurumuna veritlerde bulunmakta» dırlar. Bunlardan 20 köy 350 lira yükenmiştir. Nezipte Yeni Bir Cadde Nezip, (Tan) — Genel cadde, şarbaylıkça 2 bin lira harcan- mak suretile açılmış ve intizama konulmuştur. Diğer bozuk yollarn ve kaldırımların yapılmasma çalışılmaktadır. Asağıda- ki resim yeni açılan caddeyi gösteriyor. | dırmıştır. Müntehir © kesine karşı büyük Bir toplantı yapıldı Aydın, (Özel aytarrmız bil — Aydın Halkevi ve hava kurumu bir miting tertip etmişlerdir. Mitin hava kurumu önündeki alanda yapıl- mıştar. İlk olarak balkevi muzıkası tarafından istiklâl marşı çalınmış, ha- va kurumu başkanı ve halkevi üye- sinden bir zat tarafından birer söylev verilmiştir. Toplantı heyecanlı ol muştur. Konyada çıkan Babalık yazıyor: gazetesi | intihar eden Yunus balıkları ! “Ayvaliğın Conda adasında Yunus balıldarının intihar ettikleri . müştür. Bu garip ve hayret v. disenin yâlan olmadığı anlaşılmıştır. Adada elli üç baştan mürekkep yü- zer kiloluk bir balık kümesinin kara- ya serildikleri görülmüş, balıklardan birkaçı suya attırılmıstır. Balıklar si da dirilerek tekrar kendileri: araya atmışlar, arkadaşlarının yanma döne- | p ölrüşlerdir. Bu intihar o hâdisesi, Yunusların ada burnunda dolaşan köpek balıkla rı gibi deniz canavarlarma yem ok maktansa kendilerini öldürmeyi da- ha ehven bulduklarma atfedilmekte- dir. Hâdise o çevrede bir yandan hay- ret, bir bakımdan da tecaslir uyan “yunuslar olgun | olmadıklarından yağ almamıyacağı galepm, perşa parçalanarak zey yan gayem le (KÜSUR TELGRAF HABERLERİ * Sıvas, (Tan) — Fıratspor fut: bol takımı ile bir maç yapmak üzere Malatyaya giden Sıvas sporcuları ge- ri dönmüşlerdir. Maçta haksızlık gösterilmesi üzerine Sıvaslılar 35 nci dakikada sahayı terketmişlerdir. O- yun neticesiz kalmıştır. * Germencik, (Ten) — Avcilar klübü iki gün önce Moralı köyü or- manlarında bir sürek avı yapmış, 10 domuz öldürülmüştür , * Germencik, (Tan) — Bozulan elektrik motörü yerine İzmirden ye- | »isi getirtilmiştir. Montörün monta. | İr bitmek üzeredir, iki güne kadar ışık verilmiş olacaktır. * Çanakkale, (Tan) — Yeniden yapılmakta olan memleket hastanesi için çalışmalara devam olunuyor. Ye- ni getirtilen röntgen makinesi büyük işler görmüştür. * Sivas, (Tan) — İlbay Akif İyi- doğan tetkik gezisinden dönmüştür. * Sıvas, (Özel aytarımız bildiri yor) — Önümüzdeki nüfus | sayımı için hazırlıklar ilerlemiştir. Numara».! taj işleri tamamen bitirilmiş, kontrol müspet sonuçlar vermiştir. “ Sıvas, (Tan) — Mahalle arala rmın ve genel caddelerin temiz bir halde bulundurulması için yeni ted- birler alınmıştır. AN Zehra parmakları- nın nasıl kesildiğini Anlatıyor İ Evvelki gün, çocuklarının ekme- n Sarıyerde Kibrit brikasında ik eden bir ka- maklarını nasıl makineye ğını yazmış ve kadıncağı - hastanede yattığını haber ver - am ön miştik, 'ehra ismindeki bu Sarıy kadın, dün kendisile görüşen bir mu- latmış, parmak ğini söylemiş ve “. Birka rikasında ç de değildim. Beni beş gün evvel makine ktsmna verdiler. İşin ac misi idim tabii. Dört gün, böyle vukuatsız gecti. Cu i beşinci gün maki kaldım. Saat ona yâzıhaneye kadar Idim, makineye Yapayım de- götü t baktım, boş atıyord men kendimi çektim, Orada baysl - mışım. Ark Kalyopi beni otomobile kadar götürmüş. Has taneden bügün çıktım. Fakat henüz. çalışamıyorum. HAKYERLER: 3 Genel Söramanyar Şefik, bir aylık mezuniyetini bitirerek dünden en, vasilesine devama, baylamın # Hakta tatili kanununa aykırı 0- larak pazar günü kahvehanesini açık bırakmaktan suçlu Kadrinin dün birinci cezada sorgusu yapıldı. Belediye zabita memurluğundan | açıkta İbrahim, şahit olarak dinle- nildi, İbrahim, Kadrinin dükkânı açık bularak zabıt tuttuğunu 8: ledi. Mâhkeme, öteki şahitlerin din- lenmesine kaldı. * Yeleğinin cebinde yirmi lira bulunduğu iddia edilen bir takım e)- biseyi pzarda satarken yakalanmak tan suçlu Hayriye ve Recep dün bi- zinci cezada sorguya çekildiler. Suçlular, parayı görmediklerini | söylüyorlardı. Mahkeme, ikisini de | serbest birakarak, duruşmayı başka bir güne attı. * Şeker kaçakçılığından sütlü Sa- Hihaddin Rifat ve arkadaşlarının du- ruşmasına dün sekizinci ihtisas hak- yerinde devam edildi ve dinlenmesi istenen müdafaa şahitleri gelmediği için duruşma başka güne kaldı. * 1. C. Müddei bildiriliyor: “Gazetenizin 5-8.935 gün ve 105 - Umumiliğinden 3408 sayısının 2 ci sayfasının 3 ündü sütununda (Bir icra memuru tevkif edildi) başlıkir yazının: Tevkif e- dilmiş icra memuru olmadığından tekzibi istenir. No, 79 YOSMA! Etem İzzet BENİICE — Evet.. Güney çok üzüntülü, çok se zıntılı duruyor ve soruyordu: — Çok tehlikeli mi acaba doktor?, Ramiz bir saniye durdu. Son- ra kekeler gibi: — Yok, pek önemli ve korku- lu bir şey değil, Çabuk geçer. Dedi. Ve sözüne ekledi: — Doktorlarla bir kere ben telefonla konuşayım. Bunu söylerken kafasının i içi allak bullak oldu. Dili ile bera- ber beyni de konuşuyordu: — Zatürree iki taraflı mi aca- ba? Ağır mı geçiyor?, Dayanığı nasıl?, Hemen doktorlarla görüşme- sında Güney'e: — Peki bayanım, siz rahatsız olmayın. Üzülmeyin, herhal- de ha ir şeydir. Dedi, telefonu kapamak iste- di. Fakat, Güney: — Sizden bir ricam ola Diyerek, dileğini bildi — Doktorun yanında bulut» mak için bir hastabakıcı istiyo- rum. Acaba gönderebilir misi- niz? Ramiz hemen: — Hay hay. Yurttaki hemşi- relerden iki: ayırayım. Biri gündüzleri, biri'de geceleri has- tanın yanında kalsın. Dedi. Güney telefonu kapar- ken: — Kocamın hastalığına çok üzülüyorum doktor. Başından geceli gündüzlü ayrılacak deği. lim ama, birer hastabakıcı bu- lanması daha ivi değil mi?. Diyordu!. Ferit -Refet İki arkadaş kolkola girmişler, Taksim'deki Cumurluk Anıtın. dan aşağıya doğru konuşa ko- nuşa iniyorlardı. Lâf çapkınlık. tan, güzel kadınlardan açılmış- tr, Refet: — Sen budalasın kardeşim, darılma amâ.. Diye Ferid'e takılıyor, anıtın ! yanından geçen bir güzel kadını gösteriyordu: — Bak ne güzel, ne cana ya- kın kadın. Şimdi böyle bir tane- si olsa bakmaz mısın?, Ve ilâve ediyordu: — Sen Nesrin.. diye bir kıza tutuldun; dünyayı unuttun, Val- lahi seninki budalalık. Ferit bütün bu sözleri yi de dağılan acı, ağulu güli lerle dinliyor, Nesrin'i gözleri: nin önüne getiriyor, kalbini $1z- — İmkânı yok kardeşim. O | 6-8-935 ezrrzz POLiS Bir Çocuk Havuza Düştü Hemen Boğuldu! Dün akşam saat 17 de $ bir ihtiyar adama çarpmışt, muş ve vücudünün muhtell, Sirkecide husus! bir araba, yoldan geçmekte olan svelir adam bu çarpışmada yere yuvarlan- yerlerinden yaralar Resimlerim kazaya sebep olan otomobille, Emniyet direktörlüğüne götürülüşünü ve yerden kaldırılıp yürütüldüğünü gösteriyor. Geçen gün, Zincirlikuyu da feci bir kara olmuş ve 4 yaşında bir çocuk yanında o; ğı bir ha vuza düşerek boğulmuştur. Cumartesi günü, saat 18 de Zin- cirlikuyu yanımda domuz mandta- sında Ali ismindeki Arnavut Rami- zin 4 yaşındaki çocuğu, oyuna ko- yulmuş, kendi kendine küçük bir bahçe-yapmıs we hazırladığı bu bah» seyi havuzdan. slacağı sw ta ..ia » mak istemiştir. Eline geçirdiği kü. çük bir teneke ile havuza sarka birkaç su alan zavalir külçi e tam tenekesini suya daldıracağı Si- rada havuza düşmüştür Havuz, 1,30 metre de nde ol- duğu için çocuk düşer düşmez bo ğulmuş ve hattâ haykıramamıştır. Bu sırada uzakta, ekinler arasında çalışan Vasil ile arkadaşı Osman, küçük çocuğu oynadığı yerde göre- meyince aramıya, seslenmiye bağlam mışlardır. Her tarafı araya, taraya havuzun başıma kadar gelen Osman ve Vasil, küçük Alinin havuza düş- tüğünü, hattâ boğulduğunu görmüş- lerdir. Oldukça derin olan havuza Vasil atlamış ve Osmanın yardımile çocu- ğun cesedini havuzdan çıkarmıştır. Vaka, Zincirlikuyu karakol kuman- danlığına haber verilmiş, jandarma- lar çocuğun hüngür hüngür ağlayan babasile havuzun başına gelmişler - dir. Yapılan tahkikata çocuğun ayağ kayarak havuza düştüğü anlaşılmış, İstanbul O müddelümümiliğine haber verilmiş ve Beyoğlu hükümet dokto- runun iznile çocuğun cesedi beledi. ye tarafından kaldırılmıştır. İki şişe rakının çıkardığı yangın rinde Hanımkeçi dağında Ayazma diye anılan ağaçlık oldukça güzel bir yer vardır. Bu gölgeliği daha gü- zelleştiren bir şey de, oradan geçen temiz bir sudur. rin mesrin Yanında viz kalır, civarın- | İ varken ben başkasına bakamam. | | işık olurdun ona, İri siyah göz“ Diyordu. | lü, bol kirpikli, uzun boylu, tay- Ve bunu derken Nesrin göz-| lan, sözli sesi musikili, bembe- lerinin içine doluyor, onun ha-| yaz tenli, şen, güler yüzlü, gül- yali, onun tadı, onun kokusu, | düğü vakit delirten, söylediği onun varlığı gövdesini tutuştu- | zaman bağlıyan, baktığı anda ran bir kılıf gibi tenine yerleşi- | büyüleyen bir kadın. Anlatmak. yor, damarlarında kaynıyordu. | la, öğmekle sana tanıtılacak gi- Refet birden aklına gelmiş| bi değil. Adı Bedi imiş. Ona gibi: orada rastlamak uçak piyarigo- — Madam Aünayı tabii hiç | sundan büyük ikramiyeyi kazan görmüyorsun ?. mak gibi bir şeymiş. Binde bir Dedi, sözünü sürdürdü: gelirmiş, Ve binde bir müşteri- — Ben dün yine oradaydım. | ye çrkarmış. Nedir, neyin nesi Zehra adlı bir kadınla tanıştım. | dir, nerede oturur, ne yapar, Heykel görünüşlü bir kadın. kimlerle düşer, kimlerle kalkar? Ve yine birden sözlerine he-| Hiç belli değil, Madam Anna - yecan vererek; yı sıkıştırdım, sıkıştırdım, im. — Bunların hiçbirisi bir şey | kânı yok bulunamaz; talih işi. değil, Bir iki ay önce bir kadın. | Gelirse görürsün... diyor. Ama la orada kaldım, ömrümde böy-| ne kadındı, Ferit bileme; lesine rastlamamıştım Ferit.. Refet anlattıkça Nesrin Feri. Diye, onu anlattı: din gözleri önünden gitmiyor, o — Ne güzel, ne üstün güzel | da iri, kara gözlerile, bol kir. lâta sızlata: nemi... bir kadındı o Ferit. Görsen Nes-! piklerile, uzun boyu ile, bakişla- Evvelki gün, henüz kim olduklar! anlaşılamıyan iki genç Ayazmayâ gitmi suyun başma oturmuşlaf yemek yemişler, hattâ eğlenceleri de rakı da içerek âlemlerini gece yâ” tısına kadar sürdürmüşlerdir. Gece 23 e doğru iki kafadar bu dan ayrılmışlardır. Bunların ayrı dıklarndan yarım saat sonra Ha * mımkeçi dağında büyük bir yangın çıkmış ve 100 - 200 dönüm kadar büyük bir fundalık tutuşmuştur. Ateş, Jandarmaya haber verilmiş ve karakol kumandanı tarafından müm İP ra Bir parça peynir kı şişesi bülunmuştur. Yangının bu adamların atıklar sigaralardan meydana geldiği anlar sılmaktadır. Suçlular araştırılmakta” dıt, Kemerburgaz yangınını yapanlar Kemerburgaz civarında Akpmar ve Kısır Mandıra köyleri arasında ki büyük meşe fundalıklarının yan masına sebep olan iki suçlu, mınta" ka jandarma kumandanlığr tarafım” de tutulmuş, tahkikat ikmal edil * Tk tamamen bastırıldığı için it faiye dün geri dönmüştür. Suçlula” rın bugün Bahçeköy yolile İstanbi” la getirilmeleri muhtemeldir. © Dün saat 10,30 da şoför Hera tin idaresindeki 3890 numaralı kam” yon Akaretlerden inerken direksi * yen simidinin çıkması yüzünde olanca hizile, bir ağaca çarpmıştı” Çarpmada şoför Herant ile yanın” âa bulunan Haçik yaralanmışlar, İ“ kisi de Beyoğlu hastanesine kaldı” rılmışlardır. © Üsküdarda Hamza Faki mahi” İ lesinde Hasan paşa sokağında 13 7 Kilyos civarında Ayazköyü üze «| maralı evde dün mutbaktan yangı” çıkmış, mutbağın bir kısmı yandık” tan sonra söndürülmüştür. a Yangının, yandaki evden atılâ bir sigara ile çıktığı umulmaktadı” Tahiikat sürmektedi ri ardından! gürükliyen taylan” ile, musikili ses ve sözleri il€ apak teni ile, şen, gülen, hep gülen yüzile ve güldüğü vak delirten, söylediği zaman bağ” lıyan, baktığı anda büyüleyet durumu ile Ferid'in bakışları” da diriliyor, diriliyor, sanki: — Ben ondan azımı güzeli” Tıpkısr değil miyim?. Diyor ve bu ses Ferid'in K” laklarına < geliyor, gözlerini rengini geceden, teninin ışığı” gündüzden, yüzünün pembe " yazlığını güneşten alan sevgili” sine bir kat daha bağlanıyo"" Ve böylece Refet anlatâ, rit dinliye ve sevgisinin 3! nını damarlarında tutuştura tuştura Galatasaray'a gelmişlerdi. Refet sordu: — Peki ne olacaksın se kızla böyle?, Ferit soğukkanlı cevap veri İ Arkası var.