19 Eylül 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

19 Eylül 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

Yunan Atletleri Dün Geldiler, Yugoslavlar Bugün Geliyorlar , Atletizm Bayramı Cumartesi Başlıyor, Yunanlılar Dün Antrenmanlarına Başladılar Balkan edi etmek fırsatını bulduğundan dolayı | kendini bahtiyar addettiğini söylemiş, bu daveti kabul ettikleri için federas- yon namına kendilerine teşekkür et miş ve muvaffakiyetler dilemiştir. Buna mukabil kafile relsi Yorga - kopulo gördükleri iyi hüsnü kabulden ve oyunların tertibindeki intizamds dolayı teşekkür ve takdirlerini sö Gelenler yirmi yedi atlet ve beş i- dareci ve yedi gazeteciden O mü- rekkeptir. Kafilenin ba şında Yunan Atletizm federasyonu başkanı M. Rimopulos bulunmakta - dır. Kafilenin başında | bulunan Kolo- nel Botasis Yunan takım: ve Altıncı Balkan oyunlarının mukâdderatı et- lem Keli mpmmmm İsim marka 4x100 Bayrak — Frangudis, Lambro, Skalaryo, Façeas. Balkan bayrak — Yorgakopulos, Mandikas, Frangudis, Sakal Yunan atletlerinin hepsi Yalnız koşucu Lambro yar: tayyare ile gelecektir, . Yunan ekipi dün öğleden sonra bü- tün heyeti ile Kadıköyüne geçerek stadı görmüş ve yaptırılmış olan yeni pisti çok beğenmiştir. Yunan kafile reisi bu pistin üzerinde birçok Balkan rekorlarını kırılacağını tahmin etti- Kini söylemiştir. gün konvansiyonelle ikisi ba - yan olmak üzere, 17 kişilik Arnavut ekipi beklenmektedir. Bundan başka öğleden sonra saat ikide Polonya va- puru ile de Romen atletlerinin gel - meleri beklenmektedir. iyilerinin yapılacağı Fenerbahçe stadında yapılan yeni tribünlerle Atletizm tederasyonu- nun mükemel bir şekle koyduğu yarış pisti ve dün gelen Yunan atlet lerinden birinin bu statta gülle atışı Yunanlılar Fener pistini Çok beğendiler Altıner Balkan oyunlarma iştirak edecek atletlerin ilk kafilesi olarak, atletleri dün ide Roman- yanın Recel Carol vapuru ile şeh- rimize geldiler. Yugoslav atletlerinin Yunanlılardan evvel, sabahm onunda gelmesi bekleniyordu, Fakat gazete- lerle neşrettiği Sirkeci garda toplananlar, den çıkmadıkların: Yunan saaton iİ in davetname lavların trei düler. Anlaşıldığına göre Yugoslav- lar bu sab. di Romanya bandıralı Recel Carol vapurile gelen Yunan atletleri, Ga- lata rıhtımında, Federasyon reisi Bur- han Felek ve kalabahk bir sporcu kütlesi tarafından karşılanmıştır. At- etler otomobillerle, ikametlerine tah- Tokatliyan oteline inmiş - Türk Atletizm federasyonu namına başkan Bürhanettin Yunan kafilesine Fransızca bir söylev vererek kendile. Altıncı Balkan oyunlarına davet | mize şunları söylemiştir: “.- "Takımımız en kuvvetli kadro- sile İstanbula gelmiştir. Yunan takı- mın, hiçbir zaman bu kadar olmadığını söyliyebilirim. Altıncı Balkan oyunlarınm, Yunan takımının muvaftakiyetile (biteceği mütaleasındayım.,, Gelen takım şu atletlerden terek- küp etmektedir: 100 M. — Frangudis, Sakalaryu. 200 M. — Frangudis, Sakalaryu. 400 M. — Arvanitis II, Misaili 800 M, — Yorgakopulos, Adami dis, 1500 M. — Yorgakopulos, Adami» dis. 5000 M. — Gutis, Varicakis. 10,000 M. — Varicakis, Vlahas, 110 M, Mânialı — Mandikas, Fa- çeas. 400 M. Mânialı — Mandikas, Ski- ados. Tek adım — Lambrakis, Paterakis. Üç adım — Lambbrakis, Paterakis. Yüksek — Paterakis, Pantazis, Sırık — Glenços, Tanos, Gülle — Floros, Stefanakis, Disk — Silâs, Pitiyotis. Mihalapulos. | los, Yunan atletleri Fener sahasında Dün gelen Yunan atletleri antren- Çekiş — Dimitropulos, Petropu «| mandan evvel sahaya (çıkmaya! hazırlanıyorlar i Balkan Stadında Bir Gün Yunan atletleri gelir | | gelmez pistte çalış- mağa başladılar eden sonra, Altıner Bal kan oyunları için ilâve ve tadillerle yeni bir şekle sokulan Fenerbah- tadma gittim. Stat çok güzel olmuş ve Balkan o- yunlarında cş dost önünde sıkılmıya- cağımız daha iyi bir şekle girmiş. U- fak tefek noksanları bitirmek için de durmadan çalışıyorlar. Stadın #ol tarafındaki kapalı tri - bünle sağ tatafmdaki açık tribün #ra- sındaki boşluk yeniden yapılan açık tribünlerle doldurulmuş, Oyle ki gir di Renerbahçe stadında atnalı biç minde uzayıp giden tribünler yı na sıralanmış. Birkaç marangoz açık tribünlere girmek özere açılan boşluklara merdi- ven yapmakla meşgul. Uzun ve kalın çe bir hortumla lâzım n yerler dur. madan sulanıyor. Kapalı tribünün iki tarafından baş: Tıyarak sahanın etrafı de telden | yapılmış sağlam parmaklıkla çok iyi çevrilmiş. Beri yanda bir- kaç amele fazla toprakları taşıyıp sta- | dın duvarı dibine tesviye ediyorla; Daha ötede İş Bankasının futbol sa- i yanına Balkan oyunları detecele rini gösterecek büyük bir levha, üs tünde biriaci, ikinci ve üçüncülerin bayraklarını taşımağa mahsus direk- lerle yükselmiş ve hemen hemen bit- miş gibi, Yalnız iskelesi henüz kaldı. rılmamış. Tribünlere intizamı temin için kb- caman harflerle yazılmış ve A. B. C. D.. tribünleri parmaklıklarla biribirin- | den a ş, Kapalı tribünleri indeki koşu pisti ileri alınmış ve arada kalan boş- luğa biri bir tarafta, öösürü öte taraf- ta olmak Üzere iki büyük atlama ha- vuzu yapılmış. Futbol sahasında birkaç usta, tes- viyesi yapılmış yuvarlaklara atlama çemberlerini yerleştirmeğe uğraşıyor lar. ir şekil Eski tahta mânlalar bir tarafa atıl- mış, yeni sistem hafif demir parmak- lıklar getirilmiş, Krsacas: Balkan oyunlarını başara- bileceği: güzel bir stadın meydana çıkması için ufak tefek bazt noksan- | ların bitirilmesinden başka bir şey kalmamış. Sahanın ortasında bir iki atlet gül- | le idmanı yi koşu pisti üst bünlerde de beş on seyrediyor yorlar, üç beş atlet te | de çalışıyorlar. 'T neraklı bunları Diğer bu meraklılar arasında havadis dolaştı: Yunanlılar geldiler. Evet, başlarında idarecileri olduğu halde otuz kadar Yunanlı atleti, da ba şehrimize geldikleri gün hemen stada gelmişlerdi. Stadı görecekler, çalışacaklar, idmanların: yapacaklar, Hepsi, yeni yapılmış soyunma oda- sma doldular ve beş on dakika son- ra tertemiz lâcivert eşofmanları iç de sahaya döküldüler ii Bir kısmı eski âşinaları Semih, Mehmet Ali ve başkalarile görüşür ken meşhur mâniacı Mandikas yeni mâniaları tetkik ediyor, elile düşür - meğe calışıyor, ağırlığını ölçmek İsti yor. Öte yanda Yunan atletizm trenörü bizim antrenörlerle görüşe « rek bâzı şeyler öğrenmek istiyor, Biraz sonra umumi bir faaliyet baş | ladı. Skiados, sıraya dizdiği birkaç müânia önünde bacak hareketleri id. manı yapıyor. Otede Tanos sırığı ya- kalamış, atlama havuzu önünde dene- melerle uğraşıyor, Varicakis ve Vla- hos hafi lar. Silas büyük bir stille attığı diski yakalamış çalışı- yor. Kısacası otur atlet sağda #olda, ortada, kenarda kâh ayakta, kâh ye- Fe uzanarak beden ve nefes hareket- leri yapıyorlar, koşuyorlar, atıyorlar, atıyorlar. Biraz evvel üç beş atletimizin ça » tıkları saha şimdi arıkovanı gibi bir manzara gösteriyor, o Yunanlılardan biri çekiç atmıya çalışacak. Antrenö- rümüz bir ameleye emir veriyor | mele koşa koşa çekici get ka birisi, Yunan atletlerinin bir a | nin ve: Dün gelen Yunan atletletri vapurun güvertesinde Celâl Bayar Ve Konuklar Bugün İzmitte cide) r nutuk söy- Baş tarafı 1 direktörü Kâzım, kısa ledi. Dedi ki; — Eskişehir şeker fabrika çe kısa bir tarihi vardır. kat sa zaman içinde fabrikamızın yaşa - dığı büyük günler olmuştur. İlk faaliyete başlanıldığı zaman- larda Voroşilof ve Karahan fabrika - et etmişlerdi. Bugün de Petkof ve yine Böyük Elçi Karahan fabrikamızı şereflendirmiş bulunuyor lar. Fabrikanm kısa tarihi içinde Sov- yet misafirlerimiz, bize kıymetli bir gün daha hediye ettiler. Kendilerine müessetelerimiz namına çok teşekkür ederim ve şereflerine içerim.,, Bu nutka Sovyet heyeti Petkof cevap verdi “— Yeni Türkiyede, yeni ülküyü, yeni hayatı yaratan Atatürk, İsmet İnönü ve Celâl Bayarla burada bulu- sanların şerefine içiyorum, Şampanyâlar içildikten sonra, Ce- lâl Bayar misalirlere incir ikram et- ti. Konuşmalar ve sohbetler arasında genel direktör kebap mısır getirtti, İncirler de, kebap mısırlar da misa - firlerin çok hoşuna gitti. Bundan sonra müdüriyet binasma gidilerek kahveler içildi. Burada fab- riksnn hatıra defteri açıldı. Atatür - kün fabrikayı ziyaret ettiği zaman yazdığı satırlar okundu ve hürmetle dinlendi. Müteakiben Celâl Bayer, Petkof, Karahan da ibtisaslarını deftere yaz: dolar, Misafirler saat üçte tayyare mey- danına gittiler, Burada şereflerine ter tip edilen uçuslarr seyrettiler, Ondan sonra devlet demiryolları fabrikası ve silolar gezildi. Devlet demiryolları da akşam saat beşte bir çay şöleni verdi. Akşam ye- fabrikada yenildi. Misafirler, İzmit kâğıt fabrikası da görmek Üzere gece yarısından s ra buradan hareket ettiler. — Remzi . Moskova, 18 A.A. — Gareteler, Kayseri bez kombinasının açılma tö- reni münasebetile Molotofun İsmet İnönüne göndermiş olduğu selâm tel. grafı ile Türkiye Başbakanının ver » miş olduğu cevabı yazmaktadırlar, Şako barış Konferansı Buenos-Aires, 18 A.A, — Ar- jJantin Dış Bakanı Laavedra La- mas Şakö barığ konferansını bu gün toplanmağa çağırmıştır. Konferans bütün harp esirleri - esi meselesini tet » namına kik edecekti: ———— möâniaları piste taşıyor. Ve Yunan atletleri kovana girip çıkan arılar gibi koşuyor, atlıyor, a- tıyor ve hepsinin kısası olarak dur- muyor. Belli ki, her sene Balkan oyunları birincisi olan Yunanlılar bu birinciliği muhafaza etmek iç tün gayret ve bilgilerini sârfetmeğe azmetmişlerdir, Dost memleketin arkadaş sporcu- larını takdir etmemek kabil değil dir. —$.G.S, A'tın Yurt Tophaneli oğlu Altuni zade genç- eri" (Altınyurt) adile dağcılık, avcı » ik ve futbol ile uğraşmak için bir klüp yapmışlardır. Spor ve sporculu- umuz için çok faydalı olan bu teşeb. büsü kutlular, kendilerine muvaffaki- yetler dileriz. İ DAVETLER * Türk Atletizm Federasyo- nundan: Altıncı Balkan oyunlârında hakemlik vazifesini alacak ve isimleri aşağıda yazılı Bayan ve Bayların bugünden itibaren dör düncü Vakıf Han birinci katta Federasyon Merkezine müraca- at etmeleri rica olunur. Bayan Mübeccel, Unan, İlha- mi, Adil Giray, Fethi, Morison, Allen, Suduri, Peridis, Hikmek, Marengo, Nadolski, Şinasi Re- | şit, Ekrem Rüştü, Sait, Beyker, Davit, Herzincioğlu, Ekrem, A- gopyan, Mac Gregoor, Rauf, Morinos, Ali Rıza, Devecioğlu, Karakaş, Musa Kâzrm, M. El. ting, Passadcos, Mazhar Nazım Y. Skindris, Cemil, Hikmet, Su- di, M. Morehead, Ulvi Ziya, Os man Müeyyet, Feridun. * Galatasaray Lisesi Müd lüğünden; 21, 22,29 Eylül günlerinde! Kadıköy Fener Stadında yapı - lacak Balkan oyunlarında ken - dilerine verilecek ödevleri öğ- renmek üzere Galatasaray İz - cilerinin 20 Eylül 935 cuma gü- nü saat 14de Lisede Oymak Be- ğe başvurmaları. Sömürgelerin Yeniden Paylaşılması |Baş tarafr 1 incide) payını almış olan devletler, sa- vaş neticesinde topraklarını da- ha ziyade genişlettiler. Sömürgelerin paylaşılmasın- daki nispetsizlik Büyük Savaş- tan önceki serbest mübadele devrinde bile bu sömürgesiz devletleri zor bir durumda rakmış iken, savaştan sonra bir taraftan nispetsizliğin daha zi- yade bu devletler aleyhine te- celli etmesi, diğer taraftan da gümrük tahdidatı dolayısile, mübadelenin daralması yüzün- den Almanya ve İtalya büsbü- tün ekonomik zorluk içinde kal- mışlardır. Ve bu ekonomik zor- luk, İngiliz İmparatorluğunu bir ekonomik kül yapmak mak- sadile toplanan Otava konfe- ransından sonra artmıştır. Kon- feranstan ve bilhassa savaştan önce, İngiliz İmparatorluğunda Almanya ve İtalya, İngiltere ile müsavi şartlar içinde tica- ret rekabeti yapmakta idi. Al man ve İtalya malları İngiliz mamulâtı ile sömürge piyasala- rında rekabet ediyor ve İngiliz İmparatorluğunun ham madde- lerinden de bu endüstri ülkele- i ade ediyordu. İngiltere, sanki imparatorluk ulusal bir devlet imiş gibi, gümrük hu- dutlarını İngiltereden başka ül kelerin eşyasına karşı kapadı. İmparatorluğun servet kaynak- larını İngiltereye tahsis etmek istedi. Bu sömürgelerin p şılmasndaki nispetsizlik yü- zünden Avrupanın “açlar, ve “toklar,, gibi iki zümreye ayrıl- ması cereyanmı büsbütün kuv- vetleştirdi. Avrupadaki siyasal ve ekonomik kararsızlığın ar- kasmdaki hakiki âmil bundan ibaretti İngiliz Dış Bakanı Sir Samu- el Hoare'un geçen gün Asam - ble içtimaımda söylediği öner nutukta bu noktaya dokun ması, İngilterenin bu durumda» ki aykırılığı anlamiya lâ ğıni göstermektedir. Dış Baka- nı, servet kaynaklarının birkaç devletin elinde bulunmasında- ki haksızlığı tamire İngiltere- nin hazır olduğunu söylemiş ve bu kaynakların yeniden tak- simi içinsarsıulusal bir kon yonun toplanmasını tek t miştir. Bu teklifin İngiltere gi- bi geniş sömürge sahibi bir dev» let tarafından ileri sürülmesi, arsrılusal münasebetlere yeni bir düzen verecek istidatta bir hâdisedir. Gerçi İngiliz Dıs Ba- kanı, sömürgelerin yeni baştan paylaşılmasını teklif etmiyor. Sömürgelerin tabii kaynakla- rmın taksimini ileri sürüyor. Fakat böyle bir çığır, sömürge- lerin de taksimine yol açabilir. İngilterenin Almanya ve İ- talyayı sömürgeler ile daha yakından alâkadar etmesinde başka bir düşüncesi daha var- dır: Genel Savaştanberi, sosya- lizm cereyanı almış yürümü: tür. Kapitalist sistem gittikç zayıflamaktadır. Sömürge demek kapitaliz- min haddi gayesi demektir. Ka- pitalizm yıkılırsa sömürgecilik te yıkılır.. En büyük sömürge devleti olan İngiltere kapitaliz- i üdafaasında yalnız başı- k istemiyor. Sömürge kaynaklarının istismarına teş- b. | rik etmek, bu devletleri, kapita- lizmin devamile de alâkadar et- mek, yani sistemin korunma- sında onların yardımını da te- min etmek demektir. Bunun içindir ki çok uzağı gören ve dalma hesapla yürü- yen İngiliz diplomasisinin. Ce- nevrede dış bakanı gibi salâh yetli bir devlet adamı vasıtasi- İe ileri sürdüğü teklifte bir taş- la iki kuş vurmak bir mak- sat gözetmekte olduğu iddia edilebilir. A. Şükrü ESMER ————————— — Çaldaris Seiâniğe gidiyor Atina, 18 (Özel) — Başba - kan Çaldariş Pazartesi günü sergiyi ziyaret etmek üzere Se- lâniğe gidecektir. Başbakanm Selânikte sıyasal bir söylev söylemesi de muhtemeldir.