19 Eylül 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Eylül 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Ingiliz donanmasının büyük bir kısmı Akdeniz- de toplandı. ma Sene 17 — No, 6078 — İN nanmnnann İngiliz imperatorluk müdafa komisyonu Londrada uzun bir toplantı yaptı Vapurlar harp tehlikesine ılikesine karşı artık sigorta edilmiyor, durum ge gergindir. Kati karar zamanı yaklaşıyor gn her yerde 5 kuruş Yunan donanması yarın geliyor, limanımızda üç gün kalacak. PERŞEMBE — 19 Eylâl 1935 Yukarıda solda delegelerimiz milletler cemiyeti binasından çıkarlarken, sağda delegelerimizden Cemal Hüsnü, Iran dış bakanile koridorda görüşüyor, aşağıda solda Milletler cemiyeti kapısı önünde daimt surette harp sulh haberleri bekliyen meraklı halk, sağda M. Litoinof asamblede nutkana söylerken Pariş 18 (Akşam) — İtalya- Habeş işinden dolayı baş gösteren gerginlik son günlerde artmıştır. İtalyan-Habeş işi yavaş yavaş bir İngiliz-italyan işi halini almakta- dır. İtalya, Habeş seferinden vaz geçmiyeceğini söyliyerek hazırlık. larma devam ediyor. Dün gene bir vapur 1500 asker yüklü olarak şarki Afrikaya hareket etmiştir. (Devamı 10 cu sahifede) “Yunan atletleri geldiler Dün gelen yunanlı atletler Cumartesi günü Fenerbahçe #tadında başlıyacak olan Balkan “limpiyadlarına iştirâk edecek olan unan atletleri, dün vapurla şeh- Yimize gelmişler ve Galata rıhti- mında atletizm federasyonu baş- 1s B. Bürhaneddin ile sporcu- < larımız tarafından karşılanmişlar. dır. | Gelen Yunan atletleri 32 kişi- den ibarettir. Kafileye Yunan atletizm federasyonu ikinci baş- kanı M, Yorgakopulos riyaset edi- yor (Devami 4 üncü sahifedel Türk - Italyan münasebatı Italyanlar adaları tahkim ettikleri doğru olmadığını söylüyorlar Roma 18 — Türk - İtalyan mü- nasebatını bozmak için bazı alâ- kadar mahafil yalan haberler ya» yiyorlar, Bir Atina gazetesi İtal yanın Anadolu sahillerine yakın Serimo ve Darti adalarını tah- kim ettiğini yazmıştır. Salâhiyet- tar mahafil bunun katiyen aslı ol. madığını söylüyor. DUŞUNCELER Yine onbirlik «Yenice», salim «Boğaziçi>, «Samsun», «Serkldoryan» kılıklarını de- | öiştirdiler. Cici elbiseler giyindiler. Biz ki «Onbirlikçileriz» bu yakın ar- çok gelir getirdiğini bildiğimiz. cicili bicili bir kılığa sokulmasını fakat bir parçacık temiz bir göm- leğe «lâyık» görüleceğini im sanmaştık. k Bekledik! Yalnız beklemeklen elde, edilebilir ki. Bekledik! Yalnız beklemekle ne elde Kendimiz kutusunu düzeltip boyasını ye- neştiremeyiz at. Bekliyoruz. Beklemekle «koruk helva olur» gibi bir ata sözü vardır. Bu sözün bu işte de doğru çıkacağını ummuyoruz. Orhan Selim ri profesör Kranikle bir ecnebi mühendis ve Sumer bank memur- dir. Heyet, bulunduğu bildirilen kömür madenleri hakkında tetki- Kat yapmak üzere Safranbolunun Ulus nahiyesine gidecektir. Öğrendiğimize göre, Ulusun Aşağı Alpı köyyünde kömür ma- limanımıza gelecektir. Dost ve misafir donanmanın demirlemesi için Haydarpaşa ve Kabataş açık- larında yer ayrılmıştır. Donan ma burada üç gün kalacaktır, Mecidiye kruvazörü, Yunan do- nanmasının istikbaline gidecektir. Donanma buraya gelince toplar atmak suretile şehri selâmlıya- cak ve şehirden ayni şekilde mu- kabele edilecektir. Donanma amiralı maiyetile bir- likte Ilde karaya çıkacak, Top- hane rıhtımında deniz ve mer- kez kumandanları tarafından kar- şılanacak, deniz efradından mü- rekkep bir ihtiram kıtası bulu- nacak, deniz müzikası Yunan ve larından Vedad, Bartına gitmişler. deni bulunduğunu haber alan köy- İİ Telefon; 24240 (idare) « 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) a Bartında yeni kömür madeni damarları Bakanlık tetkikat yapmak için mahalline mütehassıslar a Etrafında yeni kömür madeni damarları bulunan Bartının genel görünüşü Ekonomi bakanlığı fen müşavi- | lüler araştırmalar yapmışlar ve çi- kardıkları kömür madeni parça- larını Zonguldağa göndermişlerdir, Bundan sonra Çerde, Sarıfasıl, Alpı, Hasanviran, Kirazcık, Dori- ce Şahinci köylerinde de damar. lar bulunmuştur. Sarıfasıl köyün- deki damar bir buçuk metre ge nişliğinde, bir metre yüksekliğin. dedir. Daha birçok yerlerde de kömür parçaları görülmektedir, Yunan donanması yarın geliyor Yunan donanması yarın sabah , istiklâl marşlarını çalacaktır. Amiral vali ve kolordu kuman- danını ziyaret ettikten sonra Tak- sim Cumuriyet âbidesine çelenk koyacaktır, Yarın akşam Park otelde amiral şerefine vali tarafından şehir adına bir şölen verilecektir. Amiral ve maiyeti cumartesi günü müzeleri, Heybelideki de- niz lisesini ziyaret edecekler ve akşam Moda Yat klüpte bir şö- len verilecektir. Pazar günü otomobillerle şehri gezeceklerdir. Pazartesi avdet et- mek üzere Akdenize hareket ede- cekler ve askeri merasimle teşyi olunacaklardır. Umumi yerler nasıl harap olur? (No, 12)