18 Eylül 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Eylül 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Italya Afrikaya yeniden | asker gönderdi, gerginlik gittikçe artıyor. Italyan - Habeş harbi başlarsa .a:ya, Litvan- yaya taarruz edecekmiş. .—. Sene 17 — No. 6077 — M. Musolini: Fiatı her yerde 5 kuruş “Zecri tedbir ÇARŞAMBA — 18 Eylül 1935 alırsanız Almanya ile anlaşırım ,, diyor Habeşistanda harp başlar ve ortalık karışırsa İl Litvanyaya karşı harekete geçmeme irki a Cenevre 17 (Akşam) — İtak Yan - Habeş işi bir bekleme dev- tesi geçiriyor. Bu esnada İngilte- re ile Fransa arasında hararetli konuşmalar © oluyor. Fransayı kendisile beraber ica- bında İtalyaya karşı tedbir alma- ğa sevketmek istiyor. Fransa bu- ha mukabil İngiltereden Alman tâarruzuna ve Avrupaya karşi kati taahhüdler almak istiyor. Bu konuşmalar henüz bitmemiştir. Fransız gazetelerinden bir kıs- mı İngiltere ile Fransa arasinda anlaşma olursa İtalyanın bir ha- rekete geçmek hususunda çok dü- Anlaşma olmazsa İtalya zecri tedbirlere al. şüneceğini yazıyorlar. dırış etmiyecektir, Figaro gazetesi yazdığı bir makalede İngilterenin Yalnız Habeşistanda (değil, her tarafta durumun korunması için Yardim etmeği taahhüd etmesi lâzım geldiğini söylüyor. Diğer taraftan M. Mussolini Matin gazetesine söylevinde Fran- saya: «Eğer bizim aleyhimizde Vaziyet alırsanız biz da Almanya Baba oğul iki otel hırsızı yakalandı Hırsızlar iki senedenberi aranıyorlardı İzmir 15 (Akşam) Uzun zamandan beri otel hırsızlığı ya- pan Bebekli Rauf ile oğlu ibra- him Nezihi tutulmuşlardır, - Bun- lar iki yıl evvel İzmirde Kemeraltı taddesinde Meserret otelinde mi- Safir kalan Edremitli fabrikatör Hafız Rıfatın yastığı altında bu- lanan 3000 lirasını çalmışlar ve kaçmışlardı. Zabıta esaslı tahki- Kat neticesinde hırsızları hemen tesbit etmiş ve yakalanmeları için fotograflarını her tarafa gönder. Mmişti, O günlerde Manisa Ziraat ban- sına müracaat eden Rauf adın. da birinin üç tane binlik lira ver- diği ve telgraf havalesile İstanbul- da Samatyada Muhibbe Mukte- da adresine postrestant olarak gönderdiği anlaşılmış ve üç bin- İğin; numaralarından çalınan Has fiz Rıfatın paraları olduğu anla- Şılmıştı, Çünkü Hafız Rıfat daha e, Edremitteki ticarethanesin- de her ihtimale karşı biner lira- lık olan bu paraların numaraları» MI tesbit etmişti. Böylece çalınan Paralar bulunmuşsa da hırsızları ulup yaklamak iki sene süren bir kipten sonra mümkün olmuştur. Rauf Samsunda, oğlu İbrahim *zihi de Ankarada tutulmuş ve ir ceza evine getirilmişlerdir. VPN NY YANE N İngiltere, , ıM. Eden, Laval ve Litolnof Milletler cemiyeti binasından çıkarlarken| ile birleşiriz» manasına gelen sözler söylemiştir. Buradaki ka- naate göre Fransa, İngiltereden kati taahhüdler almadıkça zecri tedbirlere yanaşmıyacaktır, (Devamı 4 üncü sahifede) Solda Ibrahim Nezihi, sağda babası Rauf fakat son zamanlarda otel hirsızı olmuştur. m AAA DÜŞÜNCELER Dondurma la çeşit buz dolapları çıktı çıkalı bizim bildiğimiz dondurmanın tadı, çeş- nisi, katılığı, yumuşaklığı, biçimi değişti. Eskiden bir alaturka, bir de alafran- ga dondurma vardı. Alafranga dondur- maya kalıp dondurması da derlerdi, Bu | “mm gerçekten de, bir buz kahbı gibi kaskatı | olurdu ve ancak çukulatalısı, çileklisi, | kremalısı, ananaslısı yapılırdı. İ Alaturka dondurmada ise bir buz | vardı, iydi, Kenarları oluk oluk, yaldızlı ve, çiçekli, iç içe sa çifte, küçük kayık tabaklarda yenilirdi. Şimdi alaturka dondurma ile alafran- | ga dondurma birbirlerine karıştı, Yeni | çeşit elektrikli buz o dolaplarında yapı- | lan bu soğuk ve boyalı tatlılar.ne yu: | muşak, ne sert, ne kaymaklı ne kremalı, Yeni çeşit dondurmalar kübik apar- tımanlarına radyo alıp Mısri dinliyen- lin modemliklerine benziyor. Ve bu ger medemizm bütü. seal zap. | şımızda kahveyle yapılmış çukulatalı bir dondurma gibi kendini gösteriyor. Üçüncü genel enspektör gitti Tahsin Özer Üçüncü genel enspektör Tahsin Özer dün akşam saat yirmide Trabzon yolile Erzuruma hareket etmiştir. Tabsin Özerin ayrılmaz- dan evvel söylediği sözler ikinci sahifemizdedir. 1939 Genel Nüfus Sayımı 20 iIKTEŞRİN - PAZAR Eskiden devletler ulus için değil, uluslar devlet için kaidesi hakim iken, devletler sayıma önem vermezlerdi. Kaziye ter- İ sine döndüğü zamandanberi devletler sayım gibi ulusa iyi İ hizmet yollarını gösteren İşlere baş vurmağa başlamışlardır. Başvekâlet İstatistik Umum Müdürlüğü Telefon: 24240 (idare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Vehip ( paşa) “Faşizmin mezarı Habeşistanda kazılacak,, diyor Habeşistana karşı ciddi hareket için yarım milyon askere lüzum varmış ——— — © # Habeşistandaki Amerikalı zenci miralay askere talim yaptırıyor Petit Parisien gazetesinin bir muharriri Habeş hükümetinin hiz- metine giren eski Osmanlı ordu- su kumandanlarından Vehip (pa- şa) ile görüşmüştür Fransız gazetecisi görüşmeyi şu suretle anlatıyor: Vehip (paşa) bugün cenup Habeş ordusunun erkânı harbiye şefidir. Karargâhı Harrar şeh- rinden 80 kilometre uzakta bulu- nan Cicidada bulunuyor. Cicida, İngiliz Somalisine giden başlıca şosenin üzerinde kâindir. Vehip (paşa) bana dedi ki: — İtalya zavahiri kurtarmak için belki harbe girişmeği lüzum- lu görür. Fakat Habeşistana kar- şı ciddi harekâfa girişebilmek için yarım milyon askere ihtiyaç vardır, Size soruyorum: İtalyan- lar bu kadar orduyu nasıl besli- yecekler? Bir fütühat mı ?imkân- sızdır. Bugün İtalyan Somelisin- de 20,000 beyaz ve 720,000 de yerli İtalyan askeri vardır. İtal yanlar bu kadar bir kuvvetle mü- essir harekâta nasıl girişebilirler? Eğer harita üzerine bir göz gezdirecek olursanız göreceksiniz ki bir istilâ ordusu için yegâne yürüyüş yolu Şebeli vadisidir. Biz vadiye hâkim bulunuyoruz ve Dekmarodi ile Kalauli arasında müdafaa hatları kurduk. Siz eski bir askersiniz, Fransa- da harp ettiniz. Verdunu hatır. larsınız. İşte bu Dekmarodi - Ka- lauli başka bir Verdun hattı ola- cak ve İtalyanlar bunu aşamıya- <caklardır.» İngiliz muhabirine göre Ve hip (paşa) bir hecinsüvar müfre- (Devamı 4 üncü sahifede) uma — Kış geliyor, diye ağzı kulaklarındal... — Sinemacı mı)...