18 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

18 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALRTR H AF Ka Sene 6 — No, 1842. Yııı ıılnı telefonu: — 20203 — ÇARŞAMBA — 18 EYLÜL son Posta İdase işleri telefonu: 20203 Fiatı 5 kuruş Habeş, dngilteregi canavarlıkle litiham eden Musolini Musolini Bakanlar Kurulunu Toplan- tıya Çağırdı Roma, 17 (A.A)— B. Muzoli- ni bakanlar kurulunu yarın için toplantıya çağırmıştır. Bu top- lantıya çok büyük bir. ehemmi- yet verilmektedir. Mühim Miktarda Tayyare Benzini Aldi İstanbuldaki ıtal 'an Gönüllüleri Romadan Emır Bekliyorlar Londra, 18 (Özel) — Habeş - Italyan anlaşmazlığı, aldığı son şekle göre, İngiltere ile Italya arasında bir Akdeniz hakimiyeti moselesi haline gelmiştir. İtalyan hazırlıklarına karşı bütün deniz kuvvetlerini mühim — sevkulceyş noktalarında toplayan İngiltere, şöyle bir tabiyevi vaziyet almıştır: Ana vatan filosu: İngilterede, Southampton limanında. Akdeniz ve Atlas Okyanosu filoları — Yunanistanın — Navarin Hmanında, Bunun harlcinde Cebelüttarik, Malta, Kıbrıs, Hayfa ve Iskende- tiye müstahkem — mevkileri, her Hirlü tecavüzlere —karğı hazır bulunacak bir vaziyete konulmuş- lardır. — Hindistandan — çağırılan Ingiliz deniz — kuvvetleri - için Aden İlmanı, tecemmu noktası olarak tayin edilmiştir. Akabede hummalı bir faaliyet vardır. Mısır ve Filistin sahilleri, gece gündüz dolaşan torpito ve sahil mubafaza gemileri ile tarassut altında tu- tulmaktadırlar. Umumiyetle Antil adalarında bulunan İngiliz deniz kuvvetlerinin de biran evvel Ce- belüttarike — yetişmeleri -bildiril- miştir. ktalyanın Bazı Niyetlori Varmış Roma, 18 (Özel) — Ingiliz fi- losunun —Akdenizde - toplanması büyük bir alâka ile takip edil- ( Devamı 6 ıncı yüzde ) Ka eresescekkam e sreda eee eee BeLeseRrArAn e SAL AAA EREEEASAAN İmparatora Sadakat Yemini Edildi ! Adisababa, 18 ( Özel) — Bi yük ve nüfuzlu Danakil kabilesi reisleri bulundukları — eyâletlerdeki walilere müracaat ederek İmpara- tora sadakat yemini — etmişlerdir. Assad cephesindeki bütün kabileler İhalyanlarla harp etmeye hazırlanı- yorlar. Koryede toplanen bir Somali ordusu derbal — taarruza geçmek ıcıı İmparatordan müsaade iste- imam Yahyanın askerlerinden bir müfreze Kara Liste ! Izmir, 17 (Telefonla) — Bura- da ihracat firmalarından ılnıı düşkün fiatla üzüm satmux lifinde bulunduklarından Tüılmfıı tarafından kendilerine son bir ihtar yapılmıştır. Bu firmalar söz dinlemedikleri takdirde isimleri kara Iliste ile neşredilecektir. İngiltere Cebelüttarı- ka Boyuna Harp Ge- misi Gönderiyor Cebelüttarık, 17 (A.A)— Hud, | Renoun, Orion, Neptum, Arşil kruvazörleri İle Visroy, Veka, Venetla ve Valorus torpito muh- ripleri İngiltereden buraya gel- mişlerdir. Başka gemiler de bek- Jenmektedir. Resmini gördüğünüz - Hüdal, yeni vazifesi olan İstanbul İlbay Muavin- liği vazifesine dün başladı. Ingı tere Maltayı Boşaltıyor' Askerlerin. Aileleri Adayı Terkettiler İmam Yahya Ölmedi Fakat Hasta Bir Haldedir Devlet İş'erini Oğluna Terketmiş Bulunuyor Iki gün evviki gazeteler, Ye- men emiri İmam Yahyanın bir sulkast neticesinde öldüğünü ya- zıyorlardı. — Arkadaşlarımız, bu haberi Suriyede eski harflerle türkçe olarak çıkan bir gazeteden almışlardı. Bunu o gazetede biz | de gördük, fahat doğruluğundan şüphelenerek almadık. Kahire muhabirimizden gelen yeni bir haber, bizim bu şüphemize hak veriyor. İmam Yahya ölmemiştir. Fakat Yemende bazı hüdiseler patlak vermiştir: * Kahire, 17 (Özel) — Kudüste çıkan gazeteler, İmam Yahyanın, . g a ve yeliahdı Ahmet Seyf ta- | rafından, bir aile ihtilâfından do- layı öldürüldüğünü yazıyorlardı. Halbuki burada alınan haberlere göre, İmam Yahyanın öldüğü şa- yaaları doğru — değildir. İmam Yahya ölmemiştir. San'ada isyan çıktığını bildiren haberler de doğ- * ru değildir. Fakat — öğrenildiğine — göre, Imam Yahya artık çok ihtiyarla- mıştır, basta bir haldedir. Bu sebeple devlet işlerini oğluna terk etmiştir. Diğer — taraftan İmam Yahyanın şeker ve kanter hasta- tıklarından muztarip olduğu da öğreniliyor. İtalya Bankaları Kredlyi Kestikten Sonra Piyasasına 3 Milyon Lıra Dökülecek Doğu İllerinde Yapılan Tetkikler Netice Vermıye Başladı Ekim Ve Mahsul Işlerinde Islâhata Geçılıyor İzmir *[ Ankara, 18 (Önl) — Tarım Bakanı ile beraber Doğuya gidip Karadeniz sahillerinde tetkikler Yapan mütehassıslardan ilk ha- berler gelmiştir. Tarım Bakanının Trabzonda birleştiği mütehassıu- lar tetkikleri hakkında Bakana İzahat vermişlerdir. Karadenir havzasında tarım aslahatına ait ilk önemli iş fın- dıklarımızın islahi İle başlaya- Caktır. Bu havza İçindeki boş frazi tamamen fındık bahçeleri haline getirilecek ve mavcut fındık Beslini ıslah için fındıkçılara mu- üyyen bir zaman verilecektir. aradeniz kıyısı için üç Üp fındık Mevzuubahs olmaktadır ki, bün- lardan biri Ispanyol cinsi yeşil ukludur. ( Devamı 7 inci yüzde ) teldhına karar verilen fındıkları. mız işlenirken Fransızlar Üzüm Ve lnçır_' A_lıyor Izmirdeki Italyan bankaları, tacirlerimize kredi İle para verme işini kesince, hükümet hemen tedbir aldı ve oradaki mil! ban- kalarmız, tacirlerin kredi ihtiya- gını üzerlerine aldı. Öğrendiğimize göre hükümet, mahsul mevsimi olduğu için paranın fazla hare- ketli bulunduğu İzmir piyasasına fazla para dökülmesi hususunda çok önemli bir tedbir daha al- mıştır. Bu tedbir şudur: Fransızlar, son tecim anlaşması üzerine İzmir plyasasından Üzüm ve İncir almiya karar vermişlerdir. Bundan İstifade eden Cümhburiyet Merkez Bankası, Fransızların ban- (Devamı 7 inci yüzde) Balkan miiletlerini temsil eden gruplar 1akilm anıtına çıııık koyarken ( Festivale ait tatsilât ve haberler yedinci sayfada |