18 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

18 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

© Kayseri Kombinası ——— x» — Bualkan Şampiyonluğu Balkan — güreşçileri arasında Yapılan güreşlerde bizim çocuklar 7 puvanla Balkan şampiyonlu- Üunu kazandılar. Türk pehlivanları, asırlardan- beri üstünlüğünü muhafaza etti- Bimiz bu sporda hâlâ babaları- Buzin oğulları - olduklarını ispat #ttiler. Türkler futbolda — muvaffak 'llıııyoı'lır, tenisi beceremiyorlar. iğer spor ve atlet oyunlarında da diğer milletlerin oyuncularına emi İ Fakat pehlivanlıkta birinciliği seye vermiyorlar. Tezadın sebebini Iki nok- fada bulabiliriz: Pehlivanlar köy çocuğu, spor- tular ve atletler şehir çocukları- Gırlar. Köy çocuğu henüz bozuk: Bamıştır. Koyu Türk kalmıştır. r şeye rağmen bünyesini koru- TBuştur. Bu, bizim için en büyük Büjdedir. Şehir çocuğu, şehir havası içinde zehirlenmiştir. Beden kuvvetini kaybetmiştir. Fiziyolojik tefalete düşmüştür Bizim atletleri #yni sahada diğer memleketlerin Mtletlerile yanyana gördüğümüz Taman, bizimkilerin bu kusuru Gderhal göze batar. Ikinci sebep, pehlivanlık ferdt wvvet ve zekâya dayandığı halde sporlar organizasyona bel hlilıı. Futbol, filan teşkilâtlı, #ürup tarafından oynanan oyun- lardır. Biz tek başına kuvvetli Udamlarız, fakat gurup içinde vvetimizi kaybederiz. Ferdi vet güzel şeydir amma, orga- Bizasyon bugünkü ictimal haya- tin en büyük zaruretlerinden biri- ir, gurüup içinde de — kuvvetli tlmayı öğrenmek gerektir. * Kayseri Kombinası Biz. burada Italya - Habeş ılı'bl. Balkan festivali, ve pehli- Van güreşlerile meşgulken, öte Yanda Türkiye en büyük inkılâp- larından birini daha yaptı. Kan eden, hiçbir sarsıntıya sebe- iyet vermeden, hiç kimsenin Tahatsız olmasına meydan verme- den — vyukubulan — bu inkılâp erlerinden — belki de — daha Bühimdir. Sosyal ve ekonomik yatımızda yapacağı derin deği- Wklikler bakımından hiç şüphesiz en büyük inkılâptır. Kayseride açılma töremi yapı- dokuma kombinası, İktısadi ı'yıhııııulı bir dönüm noktasıdır. birinci adımdır. Bunu diğerleri fakip edecek. Nazillide, Malat- Yada yenileri yapılacak ve men- Sucat ihtiyacı bakımından Türkiye mdi kendine yeter bir memleket caktır. Bu fabrikanın kuruluşu, Tür- kiyenin endüstri memleketi olu- Kinun bir başlangıcıdır. Türkiye- bir ziraat memleketi olmaktan tıkarak bir endüstri memleketi ya başlaması, neliceleri şim- m tahmin edilemeyecek kadar büyük bir İleri adımdır. Türkiye endüstri memleketi Unca, yarım müstemleke ob- Baktan — kurtulacak, — iktısaden İsodal devirden çıkıp yeni bir övre — girecek, — köyler — ile nhlrlırln münasebeti değişecek, Yat — standardı. — yükselecek, ;:lllıkmo refah Aartacak — ve rkiye yeni bir hayata, yeni bir kavuşacaktır, ! SON POSTA W Evde Anlaşma Bi Resimli Makale Dünya işlerinde olduğu gibi, ev işlerinde de anlaşma, saadetin anahtarıdır. Soldaki birincl resim bir başlangıcını gösteriyorr Eve geç gelen erkek, mütecssir ve muğber karısına karşı mahcup vaziyettedir. İkinci resimde erkeği izahal verirken görüyorus. Üçüncü resimde anlaş- tıklarına çahit oluyoruz. Ailede geçim anlaşma ile mümkündür. kavganın l ( Taşmaya götürür. Anlaşmanın birinci gartı da dalemektir. Dinlemedea hukücü varca ekssriyetle yanılırlar, yanlış neticeye varırlar. Yanlış hüküm ailenin bütün saadetini bormıya kâli gelebilir. İzahat istemek iki tazafın da bakkı, tarafın de vazilesidir. Bu izahat ekseriya Iki tarafı bir an- izahat vermek iki Onün için dinleyiniz ve hükmünüzü sonra verinis. Üçüncü Genel Mü- fettiş Dün Gitti Tahsin Özer Bir İnceleme Gezisi Yapacak Üçüncü genel müfettiş Tahsin Özer dün akşam saat yirmide vapurculuk — şirketinin. Güneysu vapurile , Doğu illerina hareket etmiştir. Genel müfettiş İle bera- ber enspektörlük finans danışmanı Esat, Ekonomi danışmanı Saffet ve doktor Fuat de gitmişlerdir. genel müfettiş — gitmeden evvel Anadolu ajansına şunları — söyle- miştir: “Bu akşam Trabzon yolile Erzuruma gidiyorum. Orada kısa bir müddet — kaldıktan sonra Enspektörlük çevresindeki illerde bir incelene gezisi yapacağım. Oradan — Ankaraya döneceğim. Birinci teşrinin sonlarında enspek- törlük kadrosunu temamen hazır- Tamış ve icap eden enlâyiyetleri almış olarak ödevimin başında bulunacagğımı umuyorum. Doğu illerinde çalışmak Üzere birçok genç sanat ve meslek! sa- hiplerinin, büyük arzu İle baş- vurduklarını görüyorum. — Çok takdire lâyık olan bu ülkesever- lik, beni çok mütehassla etti. Bu noktayı bilhassa kaydederim. ,, Başı Boş Köpekler Sokaklarda Zehirlenmiyecek Başıboş köpeklerin ve kedi: lerin — sokaklarda — zehirlenerek öldürülmesinden — vazgeçilmiştir. Bunlar için şimdi hususl bir ara« ba yaptırılmıştır. Başıboş hayvan- lar bu arabaya toplanacak, canlı olarak — götürülüp — hayvanları himaye cemiyetine verilecektir. Bunların — öldürülmesi — İşile de hayvanları himaye cemiyeti meş- gül olacaktır. r rikada kında İki gazı yazdığımı aynön kopya ediyorurz Cumuriyet gı sinde müfettlş Daniş diyor ki: madığını, *“—Eyüpte Gislavet fabrikasında incelemeler yapt- | e.knik m rak hakikâaten amelenin hayatımı tehdit eden bir teh- liks olup olmadığını araştırdım. Bu fabrika eadece memleketimizin değil, dünya Jlâstik endüetrisinin en yeni ve modern fabrikalarından biridir. Tetkikatımızda amele için bir tehlike görmedik, Fabrikanın bir dok- toru, reviri ve küçük sıhbiye memuru var. Sonra da fabrika kurulal dört yıl olmuş ve yazıldığı gibi yedi kaza değil, mühim olabilecek ancak 3 kaza geçmiştir. Tırnak kopması gibi şeyler tabil. kazadan addedilmez. Makinelerin etrafında kâfi emniyet tertibatı vardır. Ka- zaların amelenin dalgınlığından ileri geldiği anlaşılıyor.,, İSTER İNAN İSTER DAHİLİ HABERLER Beykozda Ormanlar Bir Cıgara Yüzünden Yandı 10 Bin Dönümlük Orman Yanmıştır Bir Köylü Dört ğün evvel Irva ile Fener arasındakl Abbas Halim çitliğinin sahildeki kısmından çıkan orman yangını dört gün sürdükten sonra nihayet dün sabah söndürülmüş- tür. Söndürme işini idare eden Beykoz jandarma kumandanı Tev- fik Demir de dün saat 16 da Beykoza dönmüştür. Yanan orman 10 bin dönümdür. Orman 30-35 senedenberi itina ile bakıldığı için ağaçları çok güzelleşmişti. Bir ihmal ve dikkatsizlik yü- zünden milyonluk bir servet kül olup gitmiştir. Yangını çıkaran da Reşadiyenin Bereket köyünden Tahir oğlu Osman adlı bir adam- dır. Polis bu adamı sokaklarda işsiz, güçsliz do'laşırken yakalamış, hüviyetini tespit etmiş ve köyüne yollamıştır. Tahir oğlu Osman yürüyerek Reşadiyeye gitmeye karar vermiş ve yola da çıkmıştır. Ayın on dördüncü günü İrvan Coelâliye tahlisiye karargâbına gelmiş aç olduğunu söylemiş. Kendisine ye- mek vermişler ve saat 7 -8 arı- sında da yoluna devam etmek Üzere buradan ayrılmıştır. Osman giderken sigarasını ormana atmış ve bu yüzden ateş çıkmıştır. Jandarma Osmanı yakalamış ve dün Beykoza getirerek polise teslim etmiştir. -Beykoz ceza hâkimi Osman hakkında tevkif kararı vermiştir. Yangın alanına giden itfaiye grupları ve yardımcı jandarmalar dönmüşlerdir. Yangın esnasında Anadoluka- vağı kül yağmuru altında kalmıştır. İSTER İNAN İSTER Eyüpte Gislaved adında bir fabrika vardır. Bu fab- Lnluı karşı kâfi tertibat alınmadığından şi- kâyet edilmiş. Bunun Gzerine fabrikada müfetti apılmış. Bu teftişin neticesi hak- za münasebetiyle Tan gazetesi ayni mi bitirilmiş, hazırlanan rapor adliyeye verilmiştir. Rı tahkikat fabrika Idaresinin kâfi emniyet tedbirleri leyi kontrolsuz vaziyette ıslar bulundurmadığını tesbit etmi Ayni zamanda iktısat ve emniyet gözönln vak İşçilerin ihtiyaca göre ağır ve tehlikeli vazife çalıştırildıkları da anlaşılmıştır. Diğer taraftan dün çı: kan bir sabah gazetesi son kazamın mes'uliyetini xa- yallı ameleye yüklemek istemiş, bu fabrikada şimdiye kadar topu topu Üç kaza vukua geldiğini kaydetmiştir. Halbuki, resmi incelemeler 932 yılındanberi bu mücs- sercede tamam 12 kaza tesbit etmiş, ve bu kaza silai. lesinin takip ettiği gayri tabil seyir karşısında tahkis katın genişletilmesine lüzum görülmüştür.,, INANMA! Yakalandı _.A.ğ'ıkta Kalan : Talebe Bu İşle gıkı Bir Surette Meşgul Olunuyor Kültür Bakanı Saffet Arıkan, dün de Kültür direktörlüğüne gelip tetkiklerine devam etmiş ve umum! müfettişlerin raporla- rını incelemiştir. Açıkta kalan talebenin yerleş- tirilmesi İşi, artık bir gün mesele- si haline gelmiştir ve şehrimizde- bütün kültür erkânı sırf bu İşle meşgul olmaktadır. Saffet Arıkan bugün da Üniversitede meşgul olacaktır. B 150 Mualllim İstanbula Nakledildi Bu yıl, Istanbul ilk tedrisat kadrosuna diğer vilâyetlerden 150 öğretmen — verilmiştir. Bunların nakilleri, evlenme ve sıhht sebep- lerle olmuştur. — Bunların tasdik edilmiş listesi bir haftaya kadar Ankaradan şehrimize gelecektir. Kazan Ve İskemle Hırsızları Yakalandılar Mustafa ve Turgut adlı iki kafadar dün gece şişlide Ziya- nin evine girmişler kazanlarını ve iskemlelerini çaldıktan sonra kaçmışlardır. Polis çalınan eşya- yı satılan yerlerde bulmuş ve sa- hibine vermiştir. Suçlular da tev- kif edilmiştir. İNANMA! yi göyle anlatıyor: nda vukua gelen son ka- alâkadarların başladıkları tahkikat aktığını tutulmu Sara 3 — Sözün Kısası Yazı Çok Olduğu İçin Bugün Konamadı Yunan Donanması Geliyor Alina, 17 ( Özel) — Istanbu- lu ziyaret edecek olan Yunan donanması — Selânikten hareket etmiştir. * Ayın 19 - 20 6inde İlmanımız- da bulunacak olan Yunan filosu Amiral Sakellariu'nun kumandasındı Elil krovazörile dört torpito, dört muhrip, denizaltı gemilerile Yu- nanistan hava kuvvetleri Genel kumandanı general Reppas'ın ida- resinde yı:l. deniz uçağından mürekkeptir. Elli krovazörü amiral gemisidir. Konuk filo donanmamızla uçak- larımız — tarafından — Marmarada karşılanacak ve Haydarpaşa önün- de demirleyecektir. Dost Yunan filosu limanımız- da bulunduğu müddetçe yapıla- cak tören arasında karşılıklı g8- lenler verilecektir. File kumanda heyeti Taksimdeki Cümhuriyet Abidesine çelenk koyacaktır. He- yet Beylerbeyi sarayında verile. cek Festival balosuna ve Taksim- de yapılacak Halk gecesine da- vet edilecektir. Avrupaya 10 Ta- lebe Gönderilecek Bu yıl, muhtelif fakülte mezun- larından on genç Avrupaya tah- lle gönderilecektir. Bu iş için başvuranları fakülte leri ayırmakta ve namzetleri tesbit etmektoedir. Dün, edebiyat faktiltesi faküilte meclisi toplanarak müracaat eden 20 kişi içinden namzetleri ayır- mıştır. Recep Peker Geliyor Bir müddettenberi Avrupada bulunan, C.H. Partisi Genel Sok- reteri Kütahya saylavı Recep Peker, bu ayın yirmisine doğru şebhrimize dönecektir. Ünlversiteye 83000 Liralık Kitap Getirlidi Üniversitenin fakülte seminere leri, son yıl içinde, kitap itibarile çok zenginleşmiştir. Bir yıl içinde Üniversiteye getirilen kitapların tutarı 83.000 liradır. Bu kitapların ekserisl Almanyadan getirtilmiştir. Yeni Liman Tarifesi Gelmedi Dün, bir sabah gazetesi yeni liman — tarifesinin — geldiğini ve Eylâl başından itibaren — tatbik edilmeye başlandığımı bildirmişti. Deniz Ticaret Direktörlüğünden yaptığımız — tahkikata göre yeni tarife Ekonomi — Bakanlığından henüiz gelmemiştir. Dün Üç Otomobil Kazası Oldu ' Türk petrol şirketine alt 3652 sayılı gaz kamyonu Büyükdere- den Şişliye gelirken — Hüseyinin 662 sayılı ve tek beygirli araba- sına çarparak hayvanın boynun- | dan — yaralanmasına, — arabanın | kırılmasına sebep olmakla şoför Ahmet yakalanmıştır. * Fransız bastanesi doktor- larından Cemilin 1093 sayılı oto- mobili Tarlabaşında Hacere çar- parak kızı sol kasığından yara- lamıştır. 34 4001 sayılı kamyon Top- haneden geçerken ağaca çarp- mış, kamyondan — düşen kömür dolu çuvallar Ahmet adında bi- rinin başına gelörek yaraladığın dan şoför yakalanmıştır.