18 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

18 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

18 Eylül Bir . Orman Taşköprü, ( Özel ) — Uzun müddetbenberi rakı — kaçakçılığı yapan Hazinedar oğlu köyünden Salih oğlu Ahmet ve arkadaşı Çarıklı köyünden Öküz oğlu Ht- seyin ve Mustafanın Kızlarkalesi gıvarındaki ormanda rakı çektik- leri haber alınmış, zabıtanın ant araması İle üçü de cürmümeşhut halinde yakalanmışlardır. Kaçak- çıların rakı çekmiye mahsus bir çok âletleri de ele geçirilmiştir. Kaçakçılığı Yapıyorlardı Içinde Rakı Hepsi De Cürmümeşhut | 55 ğ Halinde Yakalandılar Bir De Cinayet İşlendi Taşköprü, (Özel) — Kazamızın Yükkarşı köyünde bir cinayet işlenmiş, köyden Eyöp İsminde birisl, gece yarısı kayınbiraderi ile bir odada yatarken meçhul bir el tarafından atılan dört kurşunla öldürülmüştür. Eyüp bundan on beş gün evvel de tarlada çalışırken aynı şekilde bir sulkasta uğramış, fakat kur- tulmuştu. Kaçakçı Ahmet, Hüseyin ve Mustota yakalandıktan sonra îîçok Okunan Eserler Halkevi E_üîi_i;)haneıînde En Çok Edebi Kitaplar Okunuyor Şehrimizdeki Halkevi kütüp- hanesi açıldığından beri Üç buçuk sene geçmiştir. Bu müddet zarfın- da kütüphanede en çok kitap okuyanları talebeler teşkil etmek- tedir. Bugün kütüphanenin kitap mevcudu 48000 bulmuştur. Son Üç ay zarfında okunan kitapların yekünu 4409 dur. Bu miktar kışın 10.000 6 kadar çık- maktadır. Bunların içinde en çok okunan eserleri edebi kitaplar teşkil edi- yor ki bunun nisbeti *623, içtimal #serlerin ©6 15, mektep kitaplarının 919, mecmualar *617, tarih *65 ve tıp *e4 ü bulmaktadır. Fotoğraf Makinesini Çalan Polis dün Ya!'ova kaplıcaları kapıcılarından Sıvaslı Bekir adlı birisini yakalıyarak müddeiumu- miliğe —vermiştir. Bekir Robert adlı bir çocuğun fotoğraf —maki: nesini çalmaktan suçludur. Bekir Sultanahmet Sulh birinci ceza ha- İtalyan Ban- kaları Krediyi Kestikten Sonra.. ( Baştarafı 1 inoci yüzde ) kadaki bloke paralarını İxzmir piyasasına dökecektir. İş ve Zi- raat Bankalarının teşkil ettikleri yeni Üzüm sosyetesi bu İşle meş- gül olacaktır. Türkofis, Fransız firmalarile, İzmirden alacakları Üzüm ve İncir miktarı Üzerinde anlaşarak bloke para, Üzlüm s08- yetesinin sermayesine eklenecek ve sosyete bu para İle İzmir pl- yasasından — derhal üzüm — ve İncir satın almıya — başlı- yacaktır. — Iki — milyon — lira tutacak olan bu paraya, Sovyet Rusyanın İzmirden alacağı üzüm ve İncir karşılığı olan bir milyon lira da eklenirse yekün füç milyon liraya varacaktır. Bu suretle İtal- yan bankalarının'kestikleri krediye karşılık Izmir piyasasına üç mil- yon İlra dökülmüş olacaktır ki bu para, kredi ihtiyacını bol bol ktır, kimi önüne çıkarılmış ve makine- yi arkadaşı Mustafadan — aldığını Iddia etmiştir. Suçlu kefalete bağlanarak serbest bırakılmıştır. Terzi Yetişen Kızlarımız Çarşıkapıdaki teşvikl sanayl hanımlar Biçki Dikiş mektebinin Onuncu ders senesi sergisi dün bir çay siyafetile açılmıştır. Bu sene ©n sekiz talebe mezun olmuştur. Resimde mektep müdürü Mürşide — İle talebesini bir arada görüyorsunuz. Solda çelenkler Gbideye götürülüyor, sağda Romen grupu marş söylüyor Balkan Festivali Çok Parlak Geçiyor Şenlikler Stadyumda Bütün Halka Gösterilecek Dün Taksim Anıtına Coşkun Bir Törenle Tatanbul Festivalinin dördüncü ünü, dün, çok parlak geçmiştir. ün öğleye kadar şehrin gezile- cek yerlerini ve müzeleri gerzen balkan milletleri grupları saat 3ö te Galatasaray lisesi bahçesin- de toplanmışlar ve saat dörtte buradan bir alay halinde, her grup kendi mill! havalarını çala- rak ve söyleyerek Taksim cüm- huriyet anıtına gitmişlerdir. Bu- rada alfabe sırasile her grup ayrı ayrı amta çelenk koymuş ve kendi milli marşını söylemiştir. Çelenkler her gruptan bir kadınla bir erkek tarafından taşınmıştır. Bayrakları her gruptan bir kadın taşımış, yalmz Bulgar bayrağı profesör Conet, Türk bayrağı da Ödemişten gelen bir Efe ta- rafından taşınmıştır. Bütün gü- ruplar milli elbiselerini giymiş bulunuyorlardı. Cadde çok kala- balıktı. Apartmanlardan — müte- madiyen konfeti ve serpantin atı- hyordu, Çelenk koyma merasl- minde her grupun konsolosu ve konsoloshane erkânı de törene Iştirak ediyordu. Yunan grupu törenle — konulan — çelenklerden başka Atinadan yapılmış olarak getirilen defne dalından çelengi de Atatürkün ayakları önüne koymuştur. Tören bittikten sonra gruplar aynı süretle ve alay halin- de Galatasaray bahçesine dön- müşler ve dağılmışlardır.. Dün akşam Bulgar grupu radyoda bir konser vermiştir. Hafta sonu- na kadar her grup bir akşam radyoda bir konser verecektir. Bütün Istanbul halkının bak kan komşularımızın — danslarını görebilmeleri ve milli havalarını dinleyebilmek için festival koml- tesi program harici olarak Tak- sim stadında bir müsamere ter- tibinl myvafık görmüş ve bu hu- susta gruplarla da - anlaşılmıştır. Bu müsamere 22 eylül gecesi ve- rilecektir. Buraya halk 25 kuruş duhuliye vererek — girebilecektir. Taksim stadında bunun için ter- tibat alınmış işik tesisatı yapıl- mıştır. Stada o gece on bin kl- şiden fazla kimse alınmıyacaktır. Bugün gruplar 8,15 te hazır- lenan vapurla Yalovaya gidecek- lerdir. Üstte: Âbideye çelenk konur- kon altta: Türk grubundan bir Bay ve Yunan grubun- dan bir Bayan yanyana Deniz Nakil Vasıtaları Motör ve diğer deniz nakliye vasıtalarının senelik muayeneleri yapılmaktadır. Motör sahiplerine kolaylık olsun diye — bu İş İçin muayyen günler ayrılmıştır. Mua- yene İiman İdaresi” — tarafından yapılmakta, bu muâyenelere ait tetkikler ait olduğu şubeye bildi- rilmektedir. Aldığımız malümata göre de- niz nakliye vasıtaları arasında iş yapmasına müsaade edilmiyecek vesait yok gibidir. Kondu | Doğu Illerinde l Yapılan Tetkikler Netice Vermiye Başladı ( Baştarafı 1 inci yüzde) Ikinci ıslah projesi elmalarımız için olacaktır, Elmalarımız, Türk- ofisin bu yıl Misir kolu vasıta« alle yaptığı teşebbüslerle hariçte büyük bir rağbet bulacağı anla- şılmaktadır. Yalnız elmalarımızın çürümesinden ve kurtlanmasından 8 4Gzei edilmektedir. ki, bunun önme geçilecektir. Mütehasşıslar, mahsül — vazi- yetini ve xziral durumu tetkik ederken bilhassa toprak tevzil meselesi — nazarıdikkati — celbet-« miştir. Karadeniz kıyılarının bazı yerlerine çok kalabalık olarak tekâsüf eden nüfusun ayni toprak ve iklimi taşıyan bazı kisımlarda seyrekleşmesi buraların bayındıre hğına harineye ait mill! emlâkten topraklar bulunması — dolayısile devletin tavassutile kolay bir imkân verecektir. Bu itibarla la« mım bakanının |Karadeniz çevre« sindeki etüdleri, bu iş için blr şekil bulunmasını da —mümkün kılacaktır. Karadeniz kayıları İçin üçüncü bir mevzu olarak balıkçılık gek mektedir, Tarım ve ekonomi ba» kanlığı arasında buralarda müşte- rek bir çalışma programı tatbik edileceğinden buraya bir balıkçı» hk mütebassısının gönderilmesi muhtemeldir. Konservatuvar Binası İlkbaharda Yapılıyor Konservatuvar binası — yapil- ması İçin — açılan müsabakada projesi birinciliği kazanan mimar Holzogun İnşaat — projesini de yapması kararlaştırılmıştır. Ber-« Hnde bulunan Belediye fen mü- dürü mimarla — temas etmişlir. Konservatuvar binasının İnşasıng ilkbaharda başlanacaktır. Biçki Ve Dikiş Yurtları Kültür Bakanlığı, aldığı yeni bir kararla, serbest çalışan biçki ve dikiş yurtlarının İmtihanlarını kendi ÜÖğretmenleri vasıtasile ya- pacak ve bu mektepleri sıkı bir kontrola tabi tutacaktır. Bugün, memleketin — birçok yerlerinde bu gibi müesseseler çok artmıştır.