18 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

18 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

18 Eylul Ne 17 Zindan Köşelerinden Yıldız Sarayına Her hakkı mahfuzdur Sıraselvilerdeki Evden İçeri Süzülen Vahan, Büyük Alâka İle Karşılanmıştı Yazanı Z. $. Kadın, kenara çekildi. Erkek, içeri girdi. Ortada, yuvarlak bir masa bulunuyor, bunun etrafında da beş kişi oturuyordu. Bunların başları birdenbire açılan kapıya çevrilmişti. Kapıdan içeri giren #damı görünce, hepsinin dudak- larında bir tebessüm — belirdi. Hafifçe: — Gel bakalım, Vahan, Sesleri yükseldi... Vahan, se- lâm verdi. Orada duran bir san- dalyeyi çekti. Kendisine yer aç- mak için sandalyesini sağa çeken aşçı Kevork ustanın yanpına yer- leşti. Ve sonra, oradakilere ayrı Ayrı göz gezdierek : — Geçmiş olsun, desenize.. Dedi. Bu gsözler, oradaklleri heyecana getirmeye kâfi geldi. Ortadaki küçük bir petrol lâm- basının hafif ışığında, çehrelerinin hatları bir kat daha derinleşen başlar, Vahana doğru eğildi. Uzun ve kırçıl sakalından papas olduğu anlaşılan bir adam, sakin görünmeye çalışarak mukabele elti : — Hayrola, Vahan. Yoksa bir şey sezdiler de, takip mi etiller ?. A — İş; yalmz takiple kalsaydı, bir şey değildi; derhayr (|I). Ar- kalsın, derimi yüzecektiler. Vahanın bu mübalegalı sözleri dinleyenlere dehşet verdi. Bütün ağızlardan, telâş ve merak İle: — Yok canım?. — Hele, anlat bakalım. Sözleri yükseldi. Vahan, kollarını masaya da- yadı. Dün akşam geçirdiği mace- raya birçok korkunç mübalegalar karıştırarak anlatmıya — başladı. Dinleyenler, heyecan içinde kal- mışlardı. Nihayet söz, ( Sivaslı Kara Haçador)a müşabehet bah- tine gelmişti. O zaman Der Osep, onları Ikaz etti: — Dikkat edelim. Demek ki Haçadorun birdenbire — ortadan kaybolması — nazarıdikkati celb etmiş. Sirens efendi, asabiyetle göz- Hüğünü düzelterek mukabele etti: — Bu kabahat, Sivas merkez komitesinindir. Bualara sık sik talimat veriyoruz. böyle bir vazifeye çıkacak arka- daşlar — ortadan — kayboldukları Zaman, onların öldüklerini ilân edin; diyoruz. Fakat bir türlü, anlatamıyoruz. Baron Mikael de telâşla söze karıştı: — Şu halde, Kara Haçador tehlikede. (Serkil Doryan)ın kapıcı ba- gısı olan Manok Ütüyan hepslne bizden cevap verdi: — Haçader Için, şimdilik me- tak edecek bir şey yok. Ben onu Öyle bir yere sakladım ki; değil hafiyeler, geytan bile gelse arasa bulup ta meydana — çıkaramaz. Halbuki, hepiniz bilirsiniz. Bizim kulübe hafiye girmek şu tarafa dorgun, kapısının önünden bile geçmiye kimse cesaret edemerz. #mniyet ve itimat ile söylemekte shaklı idi. Çünkü o tarihte (Ser- kıl Doryan) büyük bir ehemmi- Yeti haiz id. Kulübün azası he- bu suretle Manun, bu sözleri büyük bir men küâmilen sefirlerden ve en yüksek mevkie malik ecnebilerden | mürekkep olduğu için burası adeta hususi bir imtiyaza malikti. Der Osep, endişe ile sakalını karıştırarak cevap verdi: — Evet! Bugün için, böyle; Manok ahbar. Lâkin Haçator bu. rada uzun müddet kalamaz. Biran evvel Bulgaristana gitmesi lâzım. İşte, asıl tehlike o zaman baş- gösterecek, — Niçin?.. — E, oradan nasıl çıkacak?, Vapura nasıl binecek?.. — Merak etmeyin, Ben, onun da kolayını bulurum. — Nasıl?.. — Bu hafta içinde, Romanya sefareti başkâtibi izinle Kösten- ceye gidecek. Tam onun gide- ceği gün, blir sefaret kavası elbi- sesi bulur, Haçadora giydiririm, Şekercilerin birinden bir kutu şeker yaptırır; bir demet çiçekle Haçadorun eline veririm, Başkâtip vapura bindbıten sonra, aradan beş on dakika geçer geçmerz, vapura gönderirim. Vaporun merdi- veninde bekleyen polislere bun- ları gösterir. Sefarethaneden gön- derdiler. Başkâtiba verip çıkaca- ğım; der. Ve kolayca vapura girer, Sirens efendi, sabredemedi. Gevrek bir gülüşten sonra: — Bravo, Manok ahbar. Ha- kikaten, çok güzel düşünüş. Dedi. Fakat baron Mikael, yine ayni endişe içinde idi: — İyi amma.. Vahanın sözle- rinden anlaşılıyor ki, Haçadorun çehresi ne şekilde olduğu, zabr taca malüm, Eğer öyle olmasaydı, Vahanı ona benzetip yakalamaz- lardı. Manok cevap verdi: — Hakkın var, Baron Mi- kael. Bunu — değiştirmek de okadar güç değill Haçador, çatık kaşlıdır. değli mi?. Ustura ile iki kaşının arasını güzelce traş eder. Saçlarile bıyıklarını simsiyah boyar. Hem emin olun ki, sırtın da dakavas elbisesi olduk- tan sonra, polisler onu uzun uza- dıya isticvaptan geçirmezler. Der Osep, elini kaldırdı: — Allah, razı olsun; Manok ahparl.. Aklım kesti. Sen, bu işi becerebileceksin. Şimdi geçelim, öteki meseleye. Vahanl.. Anlat bakalım, şu Rus — prensesi mos- elesini. Vahan, evvelâ prensea Nadya meselesini izah etti. Sonra, kol- tuğunun altındaki mektubu çıkş- rarak aşçı Kevork ustaya verdi; — Oku da dinlesinler. Dedi. Vaktile Baküde mahke- me kâtibi iken beş sene evvel komitenin emrile İstanbula gelen ve aşçılık eden Kevork, elindeki kâğıdı cümle cümle okudu, Her cümleyi ayrı ayrı tercüme etti. Rusya Sefiri M. Zinoviyef ta- rafından Çar Nikolaya hitaben yazılmış olan bu mektup, hepal- nlin nazarıdikkatini — celbetmişti. Birkaç dakika, derin bir süküt içinde geçti. Şonra bu sükütu Der Ösep'in sesi Ihlâl etti: — E, söyle bakalım Vahan [l] Pnpıı.uı. hitap alinan (Pıpılıhh) gibi bir manaya | Sen, De diyorsun *:’:': . n 208 'PUSTA Bulgaristan Spor Federasyo- nu Başkanı Öldü Sofya, 17 (AA)— Bulgar ajan- sı bildiriyor: Bulgar apor federaı- yonu başkanı B. Dimitre Ivanoff, kırk sekiz yaşında olduğu halde ölmüştür. Eski bir saylav ve ih-e tiyat albayı olan Dimitre Ivanof 1923 — yılındanberi federasyonu idare etmekte idi. Kendisi, 1927 tarihinde Bulgar olimpiyat koml- tesini kurmuş ve komitenin ikinci başkanı olmuştu. Dnlıyollan IİŞLETMESİ Acenteleri © Karaköy — Köprübaş Tel. 42962 - Birkesi Mühürdarıade Han Tel, 22740 Trabzon Yolu CUMHURİYET vapuru 19 Eylil PERŞEMBE günü saat 20 de Hopaya Kadar. “5659,, IMROZ YOLU KOCAELİ vapuru 19 Eylül PERŞEMBE günü saat 20 de lmroza kadar, *5660,, DOYÇE ORİENT BANK Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin bi em flrersmani Galata - Istanbul - Izmir Deposut İst, Tütün Gümrüğü * Her türlü banka işl * Istanbul asliye 6 ıncı hukuk mahkemesindeni Mahkememlsin | 934/6 mumaralı dosyaslle Fevziye ta- rafından Salim aleyhine açılan boşan- maa davaşında yapılan ilânen tebliğat ve gıyabi. mühakâme — neticesinde 24/1/934 tarihinde boşanmalarına ve müddeialeyhin bir seno müddetle başkasile —evlenmemesine ve mah- keme — masraflarının. müddeizleyhe yükletilmesine temyizi kabil o'mak üÜzere — karar — verilmiş — olduğun- dan 15 gün xarfında temyizi dava edilmediği takdirde kanuni muamele- nin yapılacağı tebliğ mukamına kaim olmak üzere ilân olunur. (454) ADEMi IKTıDAR Bel gevşekllğlne HORMOBiN Tafsilât » Galata Posta kutusu 1255 Acele Satılık Yalı Büyükderede : kayıkhaneal, geniş bahçeli içinde tulumba, tatlı su ve elektrik bulunan büyük bir yah satılıktır. Hergün 20960 No. ya telefon TÜRK ANONİM ŞİRKETI TESİS TARİHİ: 1868 Sermayesi: 10.000,000 İngiliz lirası Türkiyenin başlıca - şehirlerile Paris, Marailya, Nis,Londra ve Mançester'de. Misır, Kıbris, İrak, İran, — Filistin ve Yunanistan'da Şabeleri, Yügoslavya, Romanya, Suriye ve Yunanistan'da Filyalleri vardız. Her türlü banka muameleleri Spor - Sayfa 11 Balkanlı Güreşçilere Dün Gece Bir Zıyafet Verildi Atletlerimiz Idmanlarını Bugün Son Yapacaklar Oün gece gureşçilere vorilen ziyafelter bir görünüş Dördüncü Balkan güreş mü- sabakalarının muvaffakıyetle ni- hayetlenmesi Üzerine rakipleriyle alt alta uğraşan bütün Balkanlı | güreşçilere Türk güreş federas- | yonu tarafından büyük bir şölen werilmiştir. Park otelini dolduren yüzden fazla sporcu büyük bir neşe için- de eğlenerek yemek yemişlerdir. Balkanlı güreşçiler bugünden itibaren grup grup şehrimizi ter- kederek — memleketlerine döne- ceklerdir. Balkan Atletizm Müsabakalarına Hazırlık Balkan oyunlarına Iştirak ede- cek atletlerimir bugün son idman- larını yapacaklar, — cumartesiye kadar istirahata çekileceklerdir. Balkan oyunlarına girecek atlet- lerin kadrosu perşembe — günü tesbit edilecektir. Sahadaki bütün hazırlıklar ikmal edilmiştir. Çizgi- ler iki gün zarfında çizilmiş olacaktır. Bulgar Atletleri Yüksek Dereceler Aldılar Altıncı Balkan oyunlarına İşti- rak edecek olan Bulgar - ulusal atletleri iki gün evvel seçme mü- sabakalarını yaparak takımlarını hazırlamışlardır. Bulgar atletleri yaptıkları mü- sabakalarda 110 metre manlalı koşu ile 400, 5000 metre koşu- larda ve yüksek ile sırık atlamada bizden yüksek derece almışlardır. Bulgar atletlerinin teknik derece- leri şunlardır: * 100 — 11, 200 — $8:1; 400 — BI. 800 — 2.6., 1500 — 4.34.8, 5000—16.18 10.060—85.£., 110. mania 16, 400 mania 62, yüksek atlama 1.815, urzun atlama 667, srıkla atlama 390 disk atma 43.096, disk Yunan 87.67, gülle atına 12.68, cirit atma 53.69. Bulgar atletleri yarın İstan- bulda olacaklardır. Alman Atletlerinin Zaferj Fransaya Karşı 102 Pu- van Kazandılar Parls, 15 (A. A.) — Fransa e Almanya arasındaki arsıulusal atletizm müsabakaları Kolomb stadyomunda on binden fazla seyircinin önünde yapılmıştır. Son dakikada — değiştirilmiş olan Alman takımı, yalnız birinci sınıf atletlerden mürekkep bulu: nuyordu. Almanya atletizm fede- fakiyetsizliğini silmek istemişlerdi. Fransız basını, nikbin gözüke mekle beraber, neticenin ancak yirmi puvanlık bir fark göstere- geğini tahmin etmekte idi. Hak buki, Alman atletleri hemen bütün koşuları kazanmışlar, diskte Noel ve Vinter gibi adamları yenmişler, diğer müsabakalarda da birinci- likleri almışlar ve bu suretle bu önemli maçı (48) puvana karşı ( 102 ) puvanla, yani (54) puvan farkla galip olarak bitirmişlerdir. Merkezi Avrupa Kupasını Kazandı Pazar günü Prag'da oynanan merkezi Avrupa kupasını (Sparta), ( Ferençoaruş ) u 3-0 yenerek 935 senesi merkezi Avrupa şame piyonu olmuştur. Balkanlı Atletleri Bütün Halk Karşılayacak Atletizm Federasyonundan: Altıncı — Balkan — oyunlarına iştirak için Istanbula — gelecek ulusal — ekiplerin — buraya varış tarihleri — şudur: Yugoslav ekipl — 18 Eylül saat 10,20 Sirkeci garına, Yunan ekipi — 18 Eylül saat 12 Galata rıhtımına. Bütün Türk sporcuların misav firlerimizi — karşılamaları ayrıca temenni edilir. Oyuanlar için bilet almış olan- ların Stada biletlerindeli ronklli harflerin ait oldukları kapılardan girmeleri kolaylık — ve intizam famma rica edilir. Federasyonca lâzım gelenlere gönderilmiş olan davetiyeler nuv maralı ve gönderilen — zatların namlarına kayıtlıdır. Namlarına - gelen davetiyeleri isteğile başkasına — vermiş olan sahiplerin — davetiyenin arkasına verdiği — zatın ismini yazıp imza edecektir. Bandan gayrı şekilde sahibinden başkasının elinde bu- lunan davetiyeler geri alınır ve bunları gösterenler Stada soku- lamaz. Oyun günleri Balkanlı spor« cuların en değerlilerini — ayrılık göstermeksizin — alkışlıyacaklarını ve konuklarımıza Türklüğün ica- Latından olan misafir — severlik göstereceklerini — halkımızın asil ruhundan pek haklı olarak beke lemekteyiz. Dr. ibrahim Zati Belediye karşısında Piyerlott :ıddıılrd-:No ZI Hnıglı öğleden sonra hastalarını kabul eder.