16 Nisan 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

16 Nisan 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

sara O Poliste Nişantaşındaki facia Bir muallim, sevdiği kızı tabanca ile yaraladı kendisi de öldü Maçkada Cami arkasmda yeni 80- kalta 54 mumaralı evde oturan Hay- ri isminde bir gençi Rana ismindeki bir kızı tabanca ile yaralamış, kendi- si de bir kaza sonunda ölmüştür. Hâ- disenin tafsilâtı şudur: Sultanahmetteki Terzi mektöbin- de muallim olan Hayri, bundan bir müddet önce talebesi Rana ile tanış- miş ve evli olduğu halde kızı sevmiş» tir. Hayri ile Rana, mütekabil bii aşk ve itimat içinde gezmiye gitmi- ye başlamışlar ve hattâ muaşakayı zavallı bir ev kadmı olan Zehraya da hissettirmişlerdir. Karı kocanm arasmdaki geçimsiz- lik bir müddet devam etmiş ve bu su- retle günler geçmiştir. Nihayet Hay- Fİ, geçen cumartesi günti ortadan kaybolmuş ve iki gün eve uğrama- muştır. Eşi Zehra, vaziyetten şüphe- lendiği için polise haber vermiş, bu #ırada Rananım ailesi de zabıtaya başvurmuştur. Polis, genç âşıkla mi şukasını ararken Hayri, pazartesi akşamı Rana ile beraber eve gelmiş, odasına çıkmıştır. Zehra bu vaziyetten büsbütün sa- şırmış, kocasına maksadının ne oldu- ğunu sormak İstemiştir. Aralarında geçen ksın bir münakaşa Üzerine Hayri allâhını çekerek karısına hü- cum etmek istemiş, kadın derhal kendini dışarı atmıştır. Fakat, Hay- ri bu sefer, silâhını Rananm Üzerine çevirmiş ve ateş etmiştir. Cikan kur- gun genç kızın göğsüne isabet etmiş- tir. Hayri, bunu müteakıp, odadan çıkarak merdivenlerden inmeğe baş- lamış, fakat ayağı takılarak yüzü koyun yere yuvarlanmıştır. Elinde bulunan tabanca bu sırada kazaen patlamış ve çıkan kurşun başa rastgelerek ölümünü intaç etmiştir. Hastahaneye kaldırılan Rananın ya- rası hafiftir. Müddsinmum! mnavin- lerinden Muhlis, hâdiseye el koyarak tahkikata başlamıştır. Otomobil altında Hasköyde Keçeci Gesi | Çikmaz odalar sokağında 13 numa- ralı evde oturan şoför Hayrinin ida- resindeki 2495 numaralı otomobil Dolmabahçe caddesinde, bir taraf -| tan öteki tarafa geçmek istiyen se yar hamal Ali Abbasa çarparak ya- ralanmasına sebebiyet vermiştir. Şoför hakkında takibata başlan. | mıştır, Bir kadın kıskançlık yüzün- den ağır yaralandı Ayaspaşada Bosfor Palas apart- manmda matbaacı Osman Beyin da-| iresinde hizmetçi bulunan Sabahat namında bir kadın, dün akşam Üze- ri, apartmana gelen Cemal isminde| biri tarafmdan kıskançlık yüzünden muhtelif yerlerinden yaralanmıştır. kadın Zükür hastanesine kaldırılmış. nöbetçi müddelumumisi Ferhat işe vaz'ıyet etmiştir. Carih derhal yakı lanmıştır. Kadının göğsünden Üç ğir yarası vardır. Bir çocuk araba altında yaralandı Arap camide Mahmudiye caddesin de 223 numaralı evde oturan Beki- rin on buçuk yaşlarındaki çocuğu, Mahmudiye. enddesinde oynarken Mustafanın idaresindeki 4203 numa- ral: çift atlı arabanın sademesine uğramıştır. Çocuk, arabanm altında kalmış, muhtelif yerlerinden yara- landığından Beyoğlu Çocuk hasta- nesine kaldırılmıştır. Böylesi de hiç görülmemiş! Küçükpazarda oturan Hikmet, bir şüphe üzerine karısı takibe başla- mış, fakat bununla da iktifa etmiye- rek Rasim isminde birisine 10 lira vermek suretile, karısmı yüzünden yaralamasmı teklif etmiştir. Beş li- rasmı peşin alan Rasim, Küçükpa- zarda Şefikanm yolunu beklemiş ve elindeki bıçakla kaşmın üstünden yaralıyarak kaçmıstır. Suçlu kör Hikmetle Rasim “Tevkif edilerek dün istintak hâklimliğine verilmişlerdir. Gümrük memurları arasında değişiklik Ankara, 15 (Tan) — İzmir İtha. Jât gümrüğü baş muayene memur- Tuğuna Samsun gilmrüğü baş mua- Staj usulü bu yl tatbik edilecek Ankara, 15 (Tan) — Thtiyat su- bayların staja tâbi tutulabilmelerini | edecek olan kanun lâyihaları| yene memuru Mazhar, İstanbul güm | Kamutayn elâkalı encümenlerinden Tük baş direktörlüğü büro işleri di- rektörlüğü büro işleri memurluğu- na tetkik direktörlüğü şeflerinden Şevket, Tekirdağ muayene memur- luğuna Samsun gümrüğü müyene memurlarından açıkta o Ziyaettin, "Trabzon dahili ticaret gümrüğü ida. re memurluğuna Trabzon gümrüğü merkez memurluğu kadrosundan a- çıkta muâyene memuru Şilkrü, Urfa gümrüğü ikinci smıf ambar memur- Yuşunn larin gümrüğü üçüncü sı- mıf ambar memuru ya tayin e- dilmişlerdir. pe Çocuk kongresinde görüşülen meseleler 4 Nisanda Atinada açılacak Bal-| İgeçmiştir. Bu lâyihalar, gelecek haf- ta Kamutay umumi heyetinde görü- şülecek ve staj usulünün tatbikine haziranda başlanacaktır. Tarım Bakanı Muhlis Erkmen Muğlada Muğla, 15 (A.A.) —'Tarım Bakanı | Muhlis Erkmen buraya gelmiş ve Marmarise gitmiştir. Akşam dönecek lerdir. Yarım Dalamanda pamuk ve hayvan yetiştirme işlerini incelemek üzere Dalamana gideceklerdir. Kammerer Ankaraya gitti Tokyoya tayin olunan Türkiyenin eski Fransız Büyük Elçisi Kamme- rer, hükümetimiz erkânile vedalaş-| muk üzere dün akşamki ekspresle Ankaraya hareket etmişlerdi M. Kammere, aym 18 inde İstan- kan devletleri çocuk esirgeme der- |bula dönerek, Unyon Fransez balo- Dekleri kongresinden dönen Dr, Bak- | sunda hazır bulunacak ve Fransaya teriyoloğ İhsan Sami, kendisile görü | dönerek Japonyaya gidecektir. şen bir muharririmize kongre bakkın da şu izahatı vermiştir: “— Kongreye Balkan devletleri 2- rasmda yalnız Arnavutluk hükümeti istirak etmemiştir. Yunan Sıhhat Ba- | kanmm nutku ile açılan kongrede, Çoruk esirgeme kurumlarmın hâzır - ladıkları raporlar okundu. Çocukla - rın doğadan evvel ve doğduktan #oura himayesi için esaslı kararlar alındı. Bu arada yetim ve yetimha- ne tabirlerinin Ugası münasip görül dil. Kongreden sonra, murahhazlara Atinadaki çocuk himaye enstitüleri gezdirildi. Kongre, iki sene sonra Bel gratta ikinci toplantısını yapacak- tar.,, Üniversitede toplantı Bugün, Universite, rektörü Cemil Bilselin, riyasetinde, Universite de « kanları, profesörlerin yabancı diller mektebi müdürü Profesör Spitzer de bulunduğu halde bir toplantı yapıla- caktır, Bu toplantıda, lisan imtihan- ları şekli kararalaştırılacaktır. Bu kararlar, pazartesi günü ami mektep hocalarına bildirilece | Yeni elçi Ponsonun bu 4y sonun- da şerhimize gelmesi muhtemeldir. Eden Alman sefirinin da Balâvin'le görü sabah Londraya gelmiştir. Eden, Sir John Sitnon ve Mansell ile birlik- te, ölen Alman büyük elçisi Von Ho- esch'in cenaze alayma Victoria İstas- yonuna kadar ve yaya olarak iştirak etmiştir. Von Hoesch'tin cenazesini havi ta but Londra sokaklarından bir top & rabası üstünde geçirilerek Victoria İgarma götürülmüştür. Dauvres'der l bir Ingiliz mubribine yüklenecektir. Müthiş bir kaza Tokyo, 15 (A.A.) — Tarakuma'da bir kablonun kopması, yüzünden 82 maden işçisini taşrmakta olan bir ka- fes 2000 kadem derinliğindeki bir ma den kuyusuna yuvarlanmiştır. 49 kişi ölmüş, 20 kişi ağır yaralanmıştır. TAN Erkânı harbiyeler temasa giriştiler Belçika sahillerine 6 İngiliz fırkası gön- derileceği söyleniyor | IBaşı 1 incide) başkan vekili General Mouchard'dir. Müzakerelere bugün saat 11,30 da Amirallik dairesinde başlanacaktır. Belçika sahillerine asker göndermek meselesi Paris, 15 (A.A.) — Ekselsiyor ga- zetesinin Londra muhabirinin mev - silk membadan öğrendiğine göre, er- kânı harbiyeler arasında yapılan gö - rüşmelerden hiç bir teknik plânm kurulması beklenmemektedir. Bu gö rüşmelerden beklenen netice, son seneler zarfında tespit edilmiş olan öirektiflerin yenilenmesi ve tebariiz ettirilmesidir. Görüşülecek mevzular- dan biri de Belçika sahillerini bir muhtemel Alman istilâsından kurtar mak için en az altı fırkalık bir İngi- in Belçikaya yollanması harbiyeler arasmda görüş- meleri İizumsuz bulan Guotidien ga- zetesi şunları yazıyor: “Vaziyet 1914 senesine nisbetle, bastan başa tebeddil! etmiş bir hal. dedir, İngilizler, görüşmelerin hiç bir siyasal mahiyet taşıyamı Zıni, ya ni İngiliz zabitlerinin hiç bir taahhüt | altma giremiyeceklerini kat'i olarak söylemişlerdir. Bundan başka İngiltere askeri #is temini hiç bir şekilde değiştirmiye - cektir: Belçika hükümeti, kendisini Fransız - Belçika mukavelenamesini değiştirmeye mecbur eden bir muha- lefeti nazarı itibara almalıdır. Italyan Jara gelince, onlar,bayraklarını Tsa- na gölü kıydarına çekmiş bulunmak- tadırlar, İtalyan Generallerinin rahat rahat askeri sırlarını İngiliz general- lerine o söyliyeceklerini tasavvur et- mek imkânsızdır, Şunu unutmamak lâzımdır ki, Frar sanın kuvveti ve askeri projeleri hak kında eski müttefikimiz İngiltereye malümat vermek bizim için bir parça | tehlikelidir. İngiltere Fransız ve Alman plânlarını yaklaştırmağa çalışıyor Londra, 15 (A.A.) — Havas Ajan «6 bildiriyor: Dış işleri Bakanlığı, Al man tasavvurları hakkımda bazi İza- İhat istemek üzere yakında Alman Diş Bakanlığına gönderilecek olan Ingi - liz muhtırasmı kaleme almakla meş- guldür. Söylendiğine göre, Britanya hükü- metinin Alman ve Fransız sulh plân- larm arasında bir telif yapılmasına teşebbüs etmesi muhtemeldir. Her - İ halde, giltere, İtalya ile Habeşistan arasındaki sulh müzakeratı meselesi | halledildikten sonra kendi kat'i vazi- yetini kararlaştıracaktır. Eden Cenevreden döndükten sonra Londra, 15 (A.A) — Deyli Tel - İzraf gazetesi yazıyor: Eden, Alman- yanm sulh teklifleri hakkında yeni Jizahat talep etmesi için Lokarno dev letlerinin Cenevrede kefidizine verdik leri vazifeyi bizzat ifa etmek fikrin- dedir. Binseneleyh kat'i müizakerele- Devletler Boğazlar notamızı gayet iyi karşılıyorlar (Başı 1 incideJ rin hergün düşmekte olduklarının gö rüldüğü bu karışık zamanda, irk Cümhuriyetinin kendi emniyetini te- İmin etmeyi düşünmüş olması hiç te şaşılacak bir şey değildir. Türkiyeyi | ikiye ayıran Boğazlarm askerlikten ' tecrit edilmiş bulunması hali hazır- da Türk arazisinin emniyeti için bü- yük bir teblikedir, 1923 mukavelesi ile tespit edilmiş olan statfi, tadilsiz kalamaz. Bunun içindir ki, Türkiye! hükümeti, 11 nisan tarihli notası ile! alâkadar devletlere, ayni zamanda Türkiyenin emniyetini (temin eden| Karadeniz İle Akdeniz arasinda ser-; best seyriseferi garanti eyleyen Ye- ni bir Boğazlar rejimi vilenda getir» , mek için müzakerelere hazır olduğu bu bildirmiştir. Yuğoslavya, Türki- yenin müttefiki sıfatile, Türk hükü- metinin teklifini, Balkan Antânti dost ve mllttefikleri ile itilâf halin- de, en büyük bir hüsnüniyetle tetkik edecek ve bu meselenin müsait bir hal suretine vasıl olmasma gayret edecektir. Türk notası kuvvetli delillere istinat ediyor Atina, 15. (A.A) — Türk notasmı| mevzuubahis eden Vradini gazetesi diyor ki : *“ Boğazlar meselesi . hakkındaki Türk notası çok kuvvetli deliller ta- şımaktadır. 1923 rejimi, bugün dev- rilmiş bulunan esaslir (Üzerine ku- rulmuştu. Bu itibarla, Türkiye her ihtimale karşı, topraklarının askeri bakımdan en zayıf olan mmtakaları- nm mldafaasını düşünmektedir. Bu te alâkadar olan devletlerin yani İngiltere, Romanya ve Sovyet Rusya Türk dileğine hiç bir itirazda bulunmuyor görünmektedirler. | Şunu ehemmiyetle kaydetmek lâ- zumdır ki, komgu ve dost Cümhuri- vet, emniyetine mütallik bu çok mü him meselede, tam bir dürüstlükle hareket etmiştir. Türkiye çok dürüst yol tutmuştur Paris, 15 (A.A.) — Debats gaze- tesi Boğazlar hakkındaki Türk nota- sını mevzuu bahsederek diyor ki: “Emrivâki yapanlar hilâfma Tür- & çök dlirüst yol tutumuştur. Oe- üvre gazetesi, Türk talebinin haklı ve delillerin doğru olduğunu yazarak diyor ki: “Türkiye pakt bozanlara arsrılu - sal dürüstlük dersi vermektedir.” İngilizlerin tasvibini kaydeden ga- zete Italyan tefsirlerini tenkit edi - yor. Lehliler de muahedeleri çiğnemediğimizi söylüyorlar Varşova, 15 yortuları dolayısile metbüat, hak - kmda neşryatta bulunmaksızın Türk talebini hâber vermektedir. Bu ha- bere git serlevhalarda, gazeteler Tür kiyenin muahedeleri çiğnemeksizin Boğazları tahkim etmek istediğini yazmaktadırlar. Kurjer Wvarszavski güzetesinin İ- leri sürdüğü bir tahmine göre, Tür- kiye gayri askeri bir hale ifrağ edil- miş olan mmtakayı işgal ederek a- ğır toplar yerleştirecek, fakat, çok büyük masreflar istilzam edilecek 0- lan kale inşastında bulunmuyacaktır. Sovyet Rusya gazeteleri re başlanması için Edenin Cenevre - den dönmesini beklemek lâzımdır. Britanya hükümeti, Ren meselesinin halli hususundaki miizakerelerin he- hüz akim kalmadığından dolayı Ingi- liz noktal nazarmın Fransa ve Belçi- kanm kabul etmiş olmalarından dola- yı bilhassa memnundarlar, İngilizler sarih taahhütlere girmiyorlar Londra, 15 (A.A.) — Delegasyon- larm muhafaza etmekte oldukları son derece ketumiyete rağmen Havas A- jansınm mubabiri, erkânı harbiyeler arasındaki görüşmelere İştirak eden ingiliz delegelerinin her türlü sarih taahhütlere girişmekten içtinap et - öğrenmiştir. Ingilizler, herhangi bir | taarruza düçar olucak devletin emri- ne Âmade kılınacak kuvvetlerin mik- darmı tesbit etmek istememektedir. ler. Binnetice erkânı harbiyeler ara- sında itilâfın kara, hava ve deniz me #aisi birliği yapılmasına müteallik bir takım umumi ahkâma münhasır kal. masi muhtemeldir. Eden Cenevreye döndü Londra, 15 (A.A) — Eden saat 14 de Paris yoliyle Cenevreye hare- ket etmiştir, A ket inişi ük | mütesddit defalar sulh aşkını isbat Türkiyeye müzahir Moskova, 15 (A.A.) — Boğazlar hakkındaki Türk notasmdan bahse - den Kramaya Zvezda gazetesi baş yazısında diyor ki: “Beynelmilel vaziyet, 1923 deki va riyete nazaran Radikal surette de - gişmiştir. Dünyanın bazı mmtakala - rında halen harp mevcuttur. Alman- yanm tecavüzkür hareketleri ise harp tehlikesinin her gün daha xiya- de vehamet kesbettiğini göstermek - tedir. Bu vaziyette, Türkiye hüküme- tinin Lozan mukavelesinde yazılı dört devlet gurantisinin kıymetini kaybettiği hakkımdaki beyanatı tama men kabili izahtır. Sovyet hükümeti, Boğazlar mınta- kasını dalma Türkiyenin ayrılmaz bir parçası olarak telâkki etmiştir. Daha Lozan konferansı esnasında, Sovyet delegeleri Türkiyenin bu mm takada tam hakimiyetini müdafaa ey lemişlerdi, Bugün de Sovyet Rusyr. eden dost Türkiyenin, buugünkü ger gin beynelmilel vaziyette kendi emnı yetini tahtı temine almak arzusunu tamamen meşru bulmaktadır. Yollar ve münakalât halk komiser liğinin organı olan Guğol gasetesi, tek taraflı olarak muahedeleri ibiği eden Almanya ve Avusturyağdan baş 'ka bir tarzda hareket ederek Boğaz. İlar rejiminin değişmesi hakkında mü e Üniversite rektörünün konferansı 1 pp 164-936 | Boğazlar iii velesindi teminat ortadan kalk Oniversite konferans salonun daki kalabalık dinleyiciler 1923 Yılı temmuzunun 24 üncü günü Lozanda imzaladığımız andlaş- | malar 5 mukavele ve 12 protokoldan İibarettir. Bu 5 mukaveleden birinci- İsi, Boğazlar mukavelesidir. Bu mu- kavele imzalanırken çok çekişmeler oldu. Boğazların durumu Üç devrede toplanır. Birinci devir 1841 yılına kadar, mutlak kapalı devirdir. İkinci devir, andlaşmalara bağlı olarak 1841 yılından Harbi Umumiye kadar olan devirdir. Üçüneli devir Ise, Lozandan 8on- ra Lozan andlaşmasının Boğazları aç tığı devirdir, Lozan mukavelesinin 20 maddesi vardır ki dört esesta toplanır: 1 — Geçiş serbesti — Boğazların askerlikten tecri- di, 3 — Geçiş organizasyonu ve Bo- gazlar komisyonu. 4 — Teminat meselesi. Birinci Oess nokta : o Türki- yenin harbe girdiği veya girmediği takdirdeki biltün ihtimalleri gözö- nünde tutmak suretile yapılmıştır. Bunda, ticaret gemileri üzerinde ko- lay anlaşılmıs, fakat harp gemileri- nin geçmelerinde kolay bir teşebbüs elde edilememiştir. Ikinci esas: Boğazlarm askerlikten tecridi meselesi idi, Dünya harbinin, tesiri altmda, yenilmez ordu ve do- nbanmaların yenildiği, Çanakkalede istihkâmların kaldırılması istenildi, Tersane, üssübahri ve tecavüz! ma- kiyette hicbir seyin yapılmaması Is- -enildi, Devletler bunları çok kuv- vetli ve siddetli olarak tizam etti- ler, Türkive icin bu güç bir işidi. Heyeti murahhasamız çok calıstı. Bu nun tehlike ve mantıkaılığı izah e- Alldi, V. vet devletler teklif. let Hol haline getirdiler. Tersane yapmamızı, fakat bir ta- raftan diğer tarafa asker gecirme- izi, donanmamızm, Boğazlarda do- mı kabul ettiler. Kontrol meselesine gelince, Tür- kiye bu iste pazarlığa bile girişmedi. Ve Türkiyenin işlerine başkalarınm karışmasının bir ölüm olduğunu ve asla kabul edemiveceğini söyledi. Ucüncü esas: Organizasvon mese- tesi idi. Devletler, öyle düsünüyorlar» âr ki, Boğazları kendileri kontrol e- | zakereler teklif eyleyen Türkiyenin hattı hareketinin nüfuzlu İngiliz ve Fransız gazeteleri tarafından tasvip- kâr bir tarzda telâkki edildiğini teha rüz ettirdikten sonra diyor ki: “Sovyet Rusyaya gelince, Türk de- legeleri, Boğazlara Türk hakkı haki- miyetinin yeniden tamamen konması meselesini ileri sürdükleri zaman bu delegelere daima müzaheret etmiş olan Sovyet Rusya, bugünde dost Türkiye cümhuriyetine tam surette müzaheret eylemekte ve yaplığı te - şebbüsün, sulbün idame ve takviyesi- ne alâkadar bulunan herkes tarafın dan tasvip edileceğini ümit eylemek- tedir, Hiç kimse, Türkiye tarafından Boğazların tahkim edilmesinin tama men tedafüi bir ehemmiyeti baiz ola- cağma şüphe edemez.,, Liohkaya İndürtria gazetesi de gu mütsleada bulunuyor: “Samimi bir sulh ve kollektif em- İniyet taraftarı olduğumu isbat eden rkiye cumhuriyetinin şimdi İste- İdiği, yalnız kendi memleketi için em- niyet garantisidir, Sovyet Rusyanm rilmaz bir parçasını teşkil eylediği ve Boğazlar rejiminde hâsıl olacak bilir değişmenin. hiç kimse için hiçtir tehdit mahiyetini haiz olmadığıdır. Çünkü bu, ancak memleketin hayati menfaatleri sebebile İleri sürülmüş bir tekliftir.,, decekler ve bu suretle Bol bir yer almış olacaklardı. B reddettik ve Boğazlar Ko: Boğaz sularını kontrol eder girdi. En canlı nokta, Boğazların yet mahdut ta olsa açılmış idi. Bu vaziyette Türkiyeye verilmek lâzımdı. Devletler, bü nat meselesinde o kadar bü yetle hareket ettiler ki teşekkül etmemiz lâzım gelir. İngiltere ciye Vekili, bu vaziyette şunlar ledi: “Türkiye, zaptedilemez tahkem bir kale olmuştur. # yanımda, askersizleştirmeği hiç kalscak.,, Bu teminat meselesi üzerindi bit edilen maddelere göre, TÜ yi tehdit eden bir tehlike takdirde dört büyük devlet, re, Fransa, Japonya ve Jtal olmağa çalışacaklardı o ve müteakıp, Boğazlar tamamile MW nacaktı. Devletlerin bu teminatı veri devrin, psikolojisini tetkik eti zımdır. O zaman bütün devlet rasında bir silâhsızlaşma ci vardı ve devle yorlardı. Milletlerin arasinda tak tehlikelerin önline gecmek rışı kuvvetlendirmek için,silâ mak en iyi bir çare olarak kâl tler bu yolu takip diliyordu. İşte bu devirdedir ki. teminat/ mühim idi. Dünya, © yürüyüşünü takip etse idi, çok * lurdu. Teminat işlemez bir hal& gelmiştir Gazetelerde okuduğunuz çok iyi yazıldığı gibi bu tem işlemez bir hale geldiği izah edil tir. Bugün her devlet, her © silâhlanmıya başladı. Lokarno, letlerin, biribirlerine olan ki m teminatları idi. Ren hâdisesi ortadan kalktı ve bu suretle fikrinin değeri kalmadı. Bugüt” büyük devlet verdikleri temin pacak vaziyette değildir. Bi harptedir, Bundan dolayı, Lo: ğazlar mukavelesindeki temin gerini kaybediyor ve buna da © kiye sebep olmuş değildir, ci Teminat mütemmim bir parçâ ğundan teminataım mukaveli ıymeti kalmamıştır. Hukuku # de bir kaide vardır. Andlaşmi andlaşmayı değiştirebilme, ten yazılı ise mesele yoktur. değil ise zımni olarak bir hikü zı farzedilir.. O hüküm de Sebepler ve durumlar değişir# küm da değişir. Bu suretle, bif let, bu vaziyetler bâsl oluneğ laşmaların değişmesini ister. © milletlerin biribirile olan m betlerinde anda bağlı olmak © Tarihin büyük bir devrini ye yapan Türkler, her devirde leri yerlerine getirmişlerdir. A! sistemi de bu esasa b n Boğuzlar hakkındaki sözünü mus, hukuki bir şekilde hs miştir, id Büyük bir siyasinin andlaşmalar, devletleri, onu ğa mecbur edinceye kadar sözüne şayan bir millet değhiz. yenin, yurdunun emniyetini icin. mesbur olduğu devletleri geldiği muhakkaktır. Devletle” mil sesi, haklı görürlerte me bakir bulmazlarsa, biz de ii #eminatı, bizim gili yoktan erme gani şi