18 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

18 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

TAN <; eakih.k kdprudür”. Istanbul Vakıtıar Dırektör.üğü "ân arı | Cinsi (o Miktarı İlk teminat Tahmin bedeli İhale günü Kilo Lira Kuruş Santim a ) 22-6-936 Ekmek 50000 422 11 25 ) Pazartesi ğ ) saat 15de Yoğurt 25000 244 ES target iza Şeker 10000 195 24 “yopsu) ” " Gureba Hastahanesinin 936 senesi ihtiyacı için alına- dak olan yukarda cins ve miktarı yazılı ekmek, şeker ve | Yoğurt pazarlıkla alınacakttr. Pazarlık yukarda yazılı gün ve saatte Komisyon'da (yapılacaktır. Şartnamesi her gün Levazım Kaleminde görütebilir.İsteklilerin temi nat akçelerile beraber gelmeleri. (3369) Şi Yenicami'de Haseki Mustafaağa vakfından delâil ci- heti açıktır. Cami Hademesi nizamnamesi mucibince 23 Haziran 936 Salı günü-saat 14 de müsabaka “imtihanı Yapılacaktır. İsteyenlerin İstanbul Vakıflar Başmüdür- lüğünde Mebani Kalemine müracaatları. (3368) “Bafra Malmüdürlüğünden: 1 — Bafra kazasında Vaki Bafra göllerile Bafra gö- ünün Denizle iltisak etiği noktaya kadar olan kısmın- da seyid olunacak bilumum Balıkların Hasrlâtı saydiye #fusumu ma resmi miri Balık avlamak hakkı 31-5-1936 tarihinden başlamak ve 31-5-1939 tarihinde hitam bul- “fhak üzere üç sene müddetle kiraya verilmek üzere açık artırmaya konulmuştur. 5 2 — Tahmin edilen bedel 12000 liradır. J 3 — Talibler artırmaya iştirak için tahmin olunan : Bedelin yüzde yedi buçuğu olan 900 lira muvakkat te- i «Mminat verilecektir. Muvakkat teminat nakit veya nakit yerine Banka mektubu, İstikrazı Dahili, Ergani ve bun- ların evsafındaki Devlet Tahvilleri ve bonoları ve Hükü- “metçe tayin edilecek milli esham ve tahvilât 2490 sayı- «li kanunun 17inci maddesi mucibince kabul oluna- saktır. 7 4 — Bedel Hariği lâyik görüldüğü takdirde ihale key- “fiyeti Maliye Vekâletinden istizan olunacaktır. 5 — Şartnamenin bir sureti Samsun Defterdarlığın- da ve bir sureti İstanbul AV vergileri müdürlüğünde de vardır. e — İsteklilerin bu tarihe kadar her gün Bafra mal- Tüğüne müracaatları ilân olunur. (3363) Balikesir Şarbaylığından © 1 — Atatrük parkında yapılacak 9220 lira bedeli ke- .$ifli Gazinonun fenni ve umumi şartnamesi mucibince sinşaatı arttırma ve eksiltme kanunun hükümlerine tev- “fikan açık eksiltmeye konmuştur. © 2 — Eksiltme müddeti .5-6-936 — 20-6-936 günle ine kadar On beş gündür. © 3 — İhalesi 19 - 6-936 günlemecine rastlayan Cu- “ma günü saat 16 da Belediyede yapılacaktır. “4 — İsteklilerin ve daha fazla malümat almak iste- .yenlerin Belediyeye müracaatları ilân olunur. <3159). “Eskişehir Vilâyeti Hususi “Muhasebe Müdürlüğünden: “wi Sivrihisar Kazası Hususi Muhasebede 20 lira maaş- «Mi münhal bulunan tahsil ettişliği için 6-7-936 gü- «münde İdarei hususiye iyet dairesinde imtihan wyapılacaktır. Fili hizmeti Askeriyesini bitirmiş: Lise ve wOrta mektep derecesinde tahsil görmüş olanlar yedle- “rindeki evrâkı müsbiteleriyle birlikte İdarei Hususiye Diyene müracaatları ilân olunur. (3360) Çi, ln rca itekaii Binbaşı Halit Sare nie" stanbu! 4 üncüicra Memurluğundan: Asaf ve Azizenin Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli olup yeminli üç ehlivukuf tarafından tamamına (3000) lira kıymet takdir edilen Boğaziçinde, Anadolu- hisarında, Göksu caddesinde eski ve yeni 5 numaralı sağı kabristan ile Maraz Yorgi veresesinin “bağı, solu Kebiri makbere ile Nakşi Dergâhımın bahçesi, arkası E- sat bağı, önü Göksu mesiresine'giden yol ile mahdut umum sahası 10100 m2 olup, bundan 100 m2 ahır ve 36 m2 hane geri kalanı bostan ve fundalık olan, cephesi dı? varla çevrilmiş bir kısmı düz ve mezru bostan vebir kısmı çalılık olan çeviz ve muhtelif meyve (ağaçlarını, büyük ve dolaplı bostan kuyusunu ve bir kulube ile etra- fı malta taşlı içi çimento sıvalı bir havuz ve 3 numaralı zemini toprak, ocaklı bir avlu (burada ayrıca ahşap bir amrdiven ve sedden girilen bir kapı vardır) zemini ah- sap bir sofa, iki oda ve bir helası: bulunan hane, ve 5 numaralı (bahçede ağaç üzerinde bir numara vardır) kârgir dıvarlı bir ahırı havi olan mat bahçesi demekle maruf maa ahır bir kıta bostan açık arttırmağa vazedil- miş olduğundan 20-7-936 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammene- nin yüzde 75 ni bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit e- dilerek 4-8-936 tarihine müsadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık art- tırmasında arttırma bedeli oOkıymeti o muhammenenin yüzde 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No.lu kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttır- maya iştirak etmek isteyenlerin kıymeti omuhammene- nin yüzde 7,5 nispetinde pey akçesi veya milli obir ban- kanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklar- da diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddiala- Askeri lise ve orta mek- teplere öğretmen ve Kırık- kale san'at lisesine tedrisat müdürü aranıyor: | — İstanbul ve Bursada ki Askeri liselerle, Kırıkkale deki askeri san'at lisesine ay lık ücretle tarih, riyaziye, fi- zik. Erzincan, Konya, Anka- tadaki orta mekteplere Ta- rih Coğrafya, fen bilgisi, Al manca, Fransızca; : İngilizce öğretmeni ve san'at lisesine tedrisat müdürü almacaktır. 2 — Lise öğretmenliği i- çin: Lise öğretmeni ehliye- ti, orta mektep için orta mek tep öğretmenlik ehliyeti ge - rektir. 3 — İstekli olanların dilek kâğıtlarını aşağıda sıralan - mış evrakla Ankarada Milli Müdafaa Vekâleti Askeri Li- seler Müfettişliğine gönder - meleri lâzımdır. a) Tasdikli fotoğraflı fiş b) Yüksek tahsil şahadet- namesi veya tasdikli benzeri. c) Üniversitede imtihan vererek ehliyetname almışsa ehliyetname tasdikli benze - ri. d) Nüfus tezkeresi tasdik li benzeri 4 — Durumu uygun gö- rülenlerden aşağıda yazılı evrak sonra istenecektir. a) Hüsnühal ilmühaberi b) Tam teşkilâtlı askeri hastaneden alınmış sağlık ra poru. c) Teahhüt senedi (noter likten) 5 — Ücretler, İstanbuldaki askeri lise - ler riyaziye, fizik, derslerine 108: 126 tarih dersine 98: 108 liraya kadar. Bursa lisesi ve Kırıkkale san'at lisesi riyaziye fizik derslerine 108: 126 tarih der sine 98: 108 liraya kadar. Orta mektep derslerine 108 liraya kadar aylık ücret veri- lecektir. 6 — Kırıkkale san'at lise- sine alınacak tedrisat müdü - rü için lise öğretmenlik şart- larını taşımak ve iki ders zümresinde ihtisası olmak ge rektir. Ücreti 165 liradır. 7 — İsteklilerin 1 Eylül 936 gününe kadar müraca- at etmeleri dileği yerine ge- tirilmiyenler bir hak isteye - rını evrakı müspiteleri ile birlikte ilân tarihinden itiba- ren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirme- leri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalır- lar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye rusumu ve Vakıf icaresi ve 20 senelik vakıf icaresi tavizi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malümat almak isteyenler 1-7-936 tarihinden iti- baren herkesin görebilmesi için dairede açık bulurduru- lacak arttırma şartnamesi ile 934 - 3847 'No. lu dosya- ya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebi- lecekleri ilân olunur. (3393) ASİPİN İİİ Borsa ve Osmanlı Bankası Komiserliğindan: “ Şark İspençiyari Labratuvarı Türk Anonim Şirke- ti” tarafından çıkarılmış olan bedeli tamamile ödenmiş her biri (10) lira kıymetinde (10.000) hisse sene- dile (3.000) müessis hissesi 17-6-1936 tarihinden itiba- ren Borta kotuna kabul edilmiştir. (3385 MA mezler. (9) (3073) 15-66-9036 as Istanbul “Harici Askeri Kıtaatı ilânları | 1 — 936-937 ders senesi Kuleli, Maltepe, ve Bursa liselerile Kırıkkalede ki As- keri San'at lisesine ve Kon- ya Erzincan AS. Orta mek- teblerine talebe alınacakdır. WE Kabul şartları A.S.Li s€ ve orta mektebler talima- tında yazılıdır. Bu talimat askeri mekteblerde ve a- kerlik şubelerinde görülebi- lir. 3 — İsteklilerin aşağıda yazılı hususları da göz önün de bulundurmaları lâzımdır. A — Bütün mekteblerde kaydı kabul 1 Temmuz 936 da başlar ve 10 Ağustos 936 da biter. Müsabaka imtiha- nıda 15 Ağustosla 21 Ağus tos arasında yapılır. B — Mekteblerin bulun dukları yerler haricindeki mevkilerde oturan isteklile- rin 10 Haziran 936 dan 31 Temmuz 936 tarihine kadar bulundukları yerlerin Asker lik şubelerine müracaat et- miş olmaları lâzımdır. C — Kabul şartlarını ta- şıyan istekliler evrâkmı ta- mamlattırılıb askerlik Şşu- beleri vasıtasile (mektebe göndermeleri ve mektebler- den davet vaki olmadan hiç bir istekli mektebe gitmeme lidir. D — Müsabaka imtihanı- na girmek için davet edilen isteklilerin imtihan o yapıla- cak yere kadar gitmek ve im- tihanı kazanmayınca geri dönmek için yapacakları maraflar tamamen , istekli- ye aittir.Bunun için de gidiş ve dönüş masrafını beraber götürmesi lâzımdır. E — İstekli mektebe ka- bul edilmediği takdirde hiç bir hak iddia edemez ve bir sene terki tahsili olanlar da mektebe alınmazlar. 4 — Mektebler leyli ve meccanidir. Talebenin iaşe- sinden başka giydirilmesi teçhizatı ve kitapları mekte- be ait olduğu gibi ayrıca her ay bir miktar maaşda verilir. 5 — Askeri liseleri mu- vaffakiyetle ( bitirenlerden arzu edenler müsabaka im- tihanma girerek kazandıkla rı takdirde mühendis ve fen memuru yetiştirilmek üzere Avrupaya tahsile gönderi- lir. (18) (3244) 4162 || # Beyoğlu Vakıtlar Direktörlüğü ilânları | Satılık Vakıf Mahlul Mallar Değeri Pey parası L, K. L.K. 69 66 6 00 - Beyoğlunda Hüseyin ağa ma- hallesinde Bilezik sokağında eski 56 yeni 58 No.lr 51 metro 66 santim arasanın tamamı. 357 60 27 00 © Hasköy'de Sütlücede Mahmut ” ağa Filibos sokağında yeni 41-43-45 No.lı üç bap bara- kanın tamamı. 979 00 74 00 Tophanede Defterdar Ebülfa- dil mahallesinde Defterdar yo- kuşunda münhedim Kılıç Ali paşa Camii imamına (meşruta 178 metro arsanın tamamı. Kasımpaşada Yeniçeşmede Ka- dı Mehmet efendi camii 550 metro murâbbaı arsast. - Yukarda yazılı malların mülkiyetlerinin tamamı pe- şin para ile ve on beş gün müddetle açık arttırmaya çi- 1375 00 karılmıştır. Üstermesi 19 Haziran 936 cuma günü saat onbeşde komisyonda yapılacaktır. e İsteklilerin yüzde yedibuçuk pey penisle Heoülunda. yakalan