18 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

18 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

TAN Süleyman manasız bir lâkırdıya başlıyarak bu ME uşaklığını azaltacaktır Demindenberi, odaya giren uşak, yüzünde terbiyesiz bir can sıkmtısı ie, Adnanm telefonu bitirmesini bekdiyordu. Uşak — Hanımefendi telefonu is- Adnan — Hanmnefendi mi? Ha- Bmefendi geldi mi? Uşak — Şimdi geldi efendim Adnan, sokaktan dönen karısmm kendi yanma gelmeyişine hayret edemiyecek kadar bu Jâkaytliklere alışkındı. Adnan — Nerede kendi? Uşak — (Telefona giderek) Kar- şeki odada. Adnanın yüzü daha başka şeyler sormak istiyordu. Fakat uşak, tele- fonu pirizden acele çıkardı. Kendi- sini Adnan fazla Jâfa tuttuğu için ka; ği vakti kazanmak istiyerek Belkisin bulunduğu odaya elinde te- lefonla koguyordu. Bâlkise hizmet ederken, uşaklar, Adnana karşı terbiyesiz olacak kadar evin hanr mmdan korkuyorlardı. Adnan dosyasmı topladı. Yerdeki elektrik düğmesine potinin ucile iki defa bastı. Süleyman çağırıyordu, dosyayı verecekti Süleyman odaya girince, her 2a- manki gibi, zille çağırılmasındaki matırabı örtmek İstiyerek manasız bir likmdrya başlıyacak, bu lâubali- Hikle uşaklığını azaltacaktı. Adnan "“Dur!..” dedi, başımı kaldırdı, dışa- rısm; dinledi. Belkis telefonda haykırıyordu: — Hayır efendim.. Sizi İstemiyo- #um; madamı istiyorum - diyorum. Siz lâf anlamaz mısınız yoksa * Oof.. Ozası terzi İfejeni değil mi yoksa? Ses kesildi. Süleyman lâfa başlı- yacaktı. Belkis telefonda yine hay- kırmağa başladı: — Siz Madam Ifejeni değil misi- miz? Bak bana madam, sen namuz- muz bir kadmam. Ben mi? Ben Ma dam Adnan Bey. Uzun bir süküt. Belkis — Af mi eder mişim? Neyi affedeceğim? Evet, evet, söylüyo - rum, yine söylüyorum: Namussuz sun! Benim apremidimi.. Telefon — «..se Belkis — Hangi apremidi olacak? Boncuk işlemeli elbisem. Berlinde değil canım, Viyanadan getirttiğin model. Avuç dolusu para verdim, başkasma kopyesini yapmaym diye. Yapmadım mı? Bügün çayda rezil oldum diyorum sana. Madam Dona- vara'nın Üstünde de vardı; benim Betiimdeki elbiseyle kadm karşımda oturdu; İniformalı iki mektep ç0- cuğu gibi maskara olduk. Ayıp, ayıp madam. O kopyeyi sen yapmadım mı? Bir daha söyle bakayım. Hayır #öyle.. Sen yapmadın öyle mi? Şim- di de sen beni dinle: O kopyeyi se- nin yaptığını Madam Navara bana ağrile söyledi. Kabil mi değil? Din- Ie beni madam, sen yalancı, dolan- dırıcı, rezil, hırsiz, edepsiz, Namus- suz hir karısın. Evet, sen, sen, sen... Tu suratma! Tu, tu, tu.. Ses bitti. Telefon kapanmıştı. Mdnan sararmış, Süleymandan uta- nıyor, başka yere bakıyordu. Tele - fonda terziye tüküren kadın hakika- ten Belkis mi idi? Süleyman, bu konağın ihtişamı bir anda yıkan, Adnanm kendisine “Şu dosyayı 21!” emrini veremiye- cek kadar küçülten bu sahneye için- den seviniyor, sahte bir incelikle başka şeyle mesgul görünmek isti- yor, masanın üstündeki bir kitabı karıştırıyordu. Adnan, asık bir suratla, Belkisin bdasma gitti. Kapınm kilitli oldu- Zunu görünce dargın #uratmm ye- rine yalvaran bir çehre takmdr; ka- pıyı bir parmağın çıkaracağı kadar hafif, terbiyeli sesle vurdu. İçerden Belkisin sesi acı cr haykırdı: — Canım vurmayın kapıya öyle! Haslayın, bırakm beni kendi hali- me! Bu evde hasta olmak ta hak- kım değil mi yoksa? ” Adnan zengin Sokakta kendi kendine yürürken bile beyanı mütales eden bir yüzü çe, e iğde coz emeli ay vap yerinde, duruyor. Bu iğreti va- karmdan bâzan rahatsız oluyor, ta- bifleşmek istiyor; fakat bu nekadar güç! Ya lüzumsuz iltifat edecekti; yahut çalım... Aksaraydaki küçük evinde kalan tabif omuzlarını bir türlü bulamıyor du. Fakat “Kabahat onda mıydı?” İnsanlar, onu tabi yüzleriyle dinle miyorlardı ki... Bütün kafaları bir tek göz kesilerek, indanlar onu dik- katle dinlerken o, havanm sıcak ol- duğunu tabii bir lâkırdr gibi nasl söylerdi.,, elçiler, nazırlar, umumi müdiirler yaratıyordu. Selâmmi ne- redeyse, borsada oynıyacaklardı. Her gün ondan borç psra İstiyor- İardı: Harbi umuminin böyle mah » BURİAEE VEKİL ir, büyük romancı yapacak kadar cek müracastlara karşı — müraca, atçi daha yoldayken — o, odasmdan somurtuyordu. Kendi kendini yarat- mayı bilmiyenleri, bir halike muhtaç olanları affetmiyordu. Onu kim ya - ratmıştı? Kendi. Servetini onun ce- bipe kim koymuştu? zekâsı. Kımıldamamak için başkasmm kolunu bacağını istiyenler, bu kadar sakat olanlar, ölünceye kadar vaşa- makta ısrar etmemeliydiler. İntihar, böyle insanlar içindi. Adnan çok zengin Hatırma geldi mi, herkes, her şey Yalnız kendisinden bir şey rica €-| güç kadn yarım saatte Adnanm 0- deceklere topyekün dargın bir çeh- | Tayordu. re takımıyor. Kendisini rahatsız LAMA a | ISTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI | Teslim tarihinden itibaren 936 senesi mayısı sonuna kadar bir senelik muhammen kirası 36 lira olan Heybeliadada Yalı mahal. lesinde Ay yıldız sokağında eski Belediye mevkii kiraya verilmek üzere açık artırmaya konulmuştur. Şartnamesi Levazım Müdür- lüğünde görülür. İstekli olanlar 270 kuruşluk muvakkat temi- nat makbuz veya mektubile beraber 6 Temmuz 936 pazartesi günü mat 15 de Daimi Encümende bulunmalıdır. (B.) (3403) (Arkası var) Hususi İdareden aylrk alan emekli ve öksüzlerin Haziran 936 üç aylıkları 18 Haziran: 936 Perşembe gününden itibaren Ziraat Bankasından verilecektir. Aylık sahiplerinin Bankaya müracaatları ilân olunur. (B.) (3397) Afyon ilbaylığından: 1 — Muhammen bedeli 7000 lira olan 70000 kilo motorinin bedeli lâyık hadde görülmediğinden yeniden kapalı zarf usuliyle 26 Haziran 936 Cuma günü saat dört buçukta kat'i ihalesi yapılmak üzere tehir edilmiş- tir. 2 — Eksiltmeye girmek isteyenler 525 lira muvak- kat teminat verecekler ve teklif mektuplarını yukarıda yazılı gün Ve saate kadar Vilâyet Encümen Reisliğine vermiş olâcaklardır. 3 — Bu işe ait sartname Elektrik müessesinden üc- retsiz verilir. (3173) 4313 AKAN KAALE Türk Hava Kurumu Büyük PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir 3 cü keşide 11- Temmuz - 936 dadır. Büyük ikramiye 50.000 Liradır Ayrıca: 20.000, 12.000, 10.000 liralık ikrami- yelerle (20.000) liralık bir mükâfat vardır... onundu. Parasız bir genci büyük şa- | FAYDA a Bugünkü Program İstanbul Dans musikisi (oiâk); 19: Haberler; Muhtelif pikklar; 20: Sıhhi konfe- rana: Etfal Hastanesi , Mütehaşsmlarından Dr. Doçent Salih Şevküt, 20,30: Stildyo or- gazetelere mahsus havadin cektir. Ankara 1230 Pilk yayımı ve Ajans haberleri, 19,90 Hava emniyetinde telsisin rolu hak kmda konferans, 20, Keman ve piyano konseri, 20,10 Ajans haberleri, 20,40 Ha fif plâk yayımı Bilkreş 18 Kamel 19,18: m devamı 20,20: Plâk konseri; 21,05: Şarkılı orkestra bene; m0 İenceli konser, Varşova 20: Stüdyo piyesi; 20,30: Reportaj; 21,10 Havay gitar; 21,30: Muhtelif; 22: Leh şar- kdarı; 22,30: Piyano musikisi; 23,15: Dans musikisi; 24: Dans piliları, Prag DİAVOLO” adlı ope: 18: Sakşfen selo 23,15: Dans ms- Atber'in “FRA Piyano musikisi; 21: Kilaik neş- “Kral Beşinci Han- ; 23,30: Hafif musiki; 2449: Cazbant sikisi Moskova 18,10: Rus şarkıları; 19: Komser; 19,45 Konser nakli; 22: Yabaner dillerle neşriyat Sinemalar, Tiyatrolar * ŞEHİR TİYATROSU ; Yarm akşam sat ?i de büyük muvaffakiyet kara nan (Pepe) son defa, * YILDIZ: (Aşk Senfonisi) Gönül) * TÜRK dx Alm). * TAN » (Dentenin Cehennemi) ve (Kü çük Albay). ŞIK: (Güneş Prensi) ve (Şikago Ka çakçıları) FRANSIZ si ve (Deli (İngilir Ajanı) ve (Sokuklar (Şeytan Kır) ve (Kimse 7: (Borambo ve (Bir aşk gecesi) Sümer: (Düşmanlar peşinde) ve (Ke manlar çalarken) Melek: (Alem Zincir) ve (Gönül oyun Tarı). İpek: (Hava Kahramanları) ve (Sevgi Bin sesi) ALEMDAR : (Son Uçuş) ve (Kadın Asla Unutmaz!” * ÜSKÜDAR HALE : (Ninon) Davetler, Toplantılar Kımlay Üsküdar » Şubesinden: Maraşlı Yetim Mehmet Kürz isminde ağır sület piyonu Kızılay şerefine Üsküdarda erasipaşa spor meydanmda 21 haziran pa sar günü saat 14 te üzerinden 'dolu bir otomobil geçirecek, dolu üç çuvalı karnımın üstünde dans ettirecek, karım Gstünde Mâylik bir ör üzerinde balyozla demir dövdürecek, diş ve baş ile birçok marifet- ler yapacaktır. KUKLA MANKEN 8 Ağustos 936 tarihinde Taksim bahçe sinde ecnebi Kıztlaylar ve Kızıhaçların iştirakile beynelmilel bir Bebek (Kukla Manken) serğisi açılacaktır. Serğiye işti rak şartları I — Berğıde karikatürize edilmiş kübik, artistik, Milli kıyafetli ve Salon bebekleri teşhir edilecektir. 2 — Bebekler alçı, kar ton preseşmum, tahta, bez ve saire gibi her türlü malzemeden yapılabilir. 3 — Boyları 80 santimetroyu geçmiyecektir. 4 — Be beklerin nihayet 28 Temmuz akşamma ka dar sergi tertip heyetine gönderilmelidir. $ — Bir müsabaka tertip edilecek ve ka sananlara para ikramiyesi verilecektir. 6 — Teşhir edilecek bebekler bilâhara sa biplerine geri verilecektir. Beyoğlu Halkevinden £ Halka klâsik garp musiiisini yaymak ör. Orkesir çalabilecek her amatöre evi isin, Evimizde bir orkestra teşkil edilmiş miz açıktır. Cumartesi günleri saat 15 den 18 e kadar ev direktörlüğüne müracat olunmalıdır. Amatörlerin kıymetli yardım larmı bekleriz. Hastane telefonları Beyoğlu Gülhane hastanesi Gülhane Haydarpaşa Nürmune hastanesi Etfal hastanesi Şişli Bakırköy Akıl hastanesi Şark Demiryolları Sirkeci Devlet Demiryolları Haydarpaşa 4214$ itisiye Telefonları İstanbul İtfaiyesi Kadektiy itfaiyesi Denis yolları acentesi Telefon 43362 Akay (Kadıköy iskelesi) 43732, imdat otemo Milli Saraylar Müdürlüğünden: 1 — Dolmabahçe sarayının bilumum harici aksamı- nın sıva, badana ve Yağlı boya tamiratı kapalı zarf usu- liyle eksiltmeye konulmuştur. 2 — Yapılacak işin tahmin bereli Otuz bir bin Üç yüz yedi lira dokuz kuruştur. 3 — Bu tamirata müteallik birinci Okeşif cetveli ile şartnamenin birer suretleri pazardan bâşka hergün Dolmabahçede Milli Saraylar Müdürlüğü kaleminden alınabilir, 4 — Eksiltme, Temmuzun Onuncu Cuma günü saat On beşde Milli Saraylar Müdürlüğü binasında yapıla- caktır, 5 — Muvakkat teminat İki bin Üç yüz elli liradır Bu paranm eksiltmenin yapılacağı saatten bir saat evveline kadar Malsandığma yatırılmış bulunması lâ- zımdır. 6 — Eksiltmeye girecek olanlar Ticaret Odasına kâ- yıtlı bulunacaklar ve şimdiye kadar başka yerlerde yap- tıkları tamirat işlerine dair elde ettikleri vesikalarla bu vesikaları göstermek suretiyle eksiltme gününden evvel Milli Saraylar Mimarlığından ayrıca alacakları fenni iktidar şehadetnamesini ve teminat parası makbuzunu muayyen zamandan bir saat evveline kadar, şartname» de tarif edilmiş olduğu veçhile kapal: zarf içinde eksilt- me hey'etine tevdi edeceklerdir. (3361) istanbul Yedinci icra Memurluğundan: Yordanm uhtesinde olup Emniyet sandığına birinci derecede ipotek olan ve tamamına yeminli üç ehlivukuf tarafmdan (6936) altı bin dokuz yüz otuzaltı lira kıy- met takdir edilen Boğaziçinde Bebekde Yoğurtçu soka- ğında eski ve yeni $ No. lı sağ tarafı Asker çıkmazı sol tarafı 2 haritalı arsa arkası Madam Rahano hane bah» çesi cephesi Mektep sokağile mahdut bahçede, etrafı demir, korkalluklu ve parmaklıklı mozayik merdivenle çıkıldıkta ufak bir sahanlık ve camlı ve üzeri demirli ah- şap bir kapı içeri girildikte ufak bir taşlık, bir sofa, iki oda bir merdiven altı “buradan zemin katainilir,, bu katın tavan ve kapıları yağlı boyalıdır. Kapılar camlıdır. Zemin kat : zemini çini ve sabit tekne ve ocak vesair müştemilâtı ve dolabı havi bir mutfak, “buradan bahçe ye cıkılan bir kapı vardır,, cephede iki taş oda araların- da bir kapı ve çamaşırlık, bir hela, bir kömürlük ve odunluk ikinci katında: bir sofa üzerinde dörtoda bir hela ve komple banyo ve arka bahçeye kapı vardır. Üçüncü kat: müstakil biş kısım olup bahçeden demir korkuluklu mozayik merdivenle çıkılır.Bu katta bir ant- re bir sofa beş oda bir hela, mutfak ve odunluk vardır. Bodrum ve zemin kat pencereleri demir parmaklıklıdır. iki balkon ve şahnış, elektrik, terkos, havagazı tesisa- tını ve bahçede manolya, gül, ve yasemin mevcut olup etrafı duvarla çevrilmiştir. Bina meyilli arazide inşa €- dilmiş olduğundan ikinci kattan bahçeye çıkılır. Zemin kat kârgir diğer katları ahşap olup aydınlığı havi ve bi- na yenidir. Umum mesahası 198 metre murabbar olup 120 metre murabbaı bina zemini ve kalanı bahçedir. Yukarıda evsafı yazılı hanenin tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 20-7-936 tarihine müsadif -pa- zartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci art- tırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muham- menenin yüzde 75 ni bulduğu takdirde müşterisi üzerin- de bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taah- hüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle tem- dit edilerek 4-8-936 tarihine müsadif Salı günü saat 14 - ter 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin e 7S ni bulmadığı takdirde satış 2280 No.lu kanun ahkâ mına tevfikan geri bırakılır.Satış peşindir.Arttırmaya işti rak etmek isteyenlerin kıymeti muhammenenin yüzde 7.5 nispetinde pey akçesi veya milli bir bankanın temi- nat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin o bu haklarını” ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müspiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Mütera- kim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye rusumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olü- i nur. 20 senelik vakıf icaresi tavizi bedeli müşteriye ait- tir. Daha fazla malümat almak isteyenler 23-6-936 ta- rihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesi ile 935 - 743 No, * In dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (3395) YENİ NEŞRİYAT pöemiryeli arı dergisi demiryolları onuncu yılı münasebetiyle “Demiryolları dergi- si” güzel bir nüsha neşretmiştir. PERŞEMBE Her hafta tanmmış imzaların yararı ve nefis resimlerle çikan Perşembenin 64 üncü geli çok dolgun mündericatla çikti. İbrahim Alâettinin makalesi, Naci don açık mektubu, Kandemirin Selim ile bir mülikatı ve Kadıköy yazmı, Han Siyamının küçük hikâyesi.Güzide ycran gecesi Göz Hekimi Dr. ŞÜKRÜ ERTAN Cağaloğlu Nurs Osmasiye cad. No.80 (Cağaleğle Eczanesi bitişiği). Tel 22566 #1, kimler camus olabilir ve el yazısmım ifşa ettiği esrar, Merihe seyyahat tefrikasr, mil | le kismi