21 Temmuz 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

21 Temmuz 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Mp A ga m ğ yy, ——— do m ş—şğ———— CAN Türklüğün bugünü (Başı 1 incide) bizim müdafaamız ne olacak? Mem- leketin varlığı ve menfaati nâmma ne yapmak lâzımka vakit ve zama - nmda bunu düşünen ve en münasip şeklinde icabını yapan Büyük Önde- Timiz, Boğazlar meselesindeki eksi- | tamamlıyacak zamanın geldiğine m barekete geçmek icap ettiğine ka- rar verdi. Dileğimizi bütün dünyaya bildirecek notayı İsmet İnönü ken- di kalemile yazdı. Bu notada, Başve- kilimizin dürüst ve samimi şahsiye- ti, çok tesirli bir ifade yolu bulmuş tu, Dünyanın o saniyedeki düşünce :k ivi sezilmis, bütün millet- e doğruya kalplerine zulmasından dolayı bir emniyetsiz - lik ve rahatsızlık hissi duymustu. Varlığımız nâmina büyük bir ek- sikliği ortadan kaldırmak için yapı lan müracaat bu İtibarla da tam za- manda olmuştu ve doğrusu çok iyi düşünülmüştü. Müracaâtımız iyi kabul edildi ve isteğimiz haklı görüldü. Buna rağ - men Montröde toplanan konferans- ta türlü türlü aksilikler oldu. Cok U-| istediğimizi ze gönül hoşluğu ile vardık. Tuttu - ğumuz yöl memleketin şerefini ve itibarmı bir kat daha yükseltmeye Mukadderatımıza sahip olmadığı- mız günleri hatırlatan son İz, son pü- rüz, bugünden sonra ortadan silinmiş olacak. Etrafındaki gördüğün taşkm 8e - vincin sebebi, memleket nâmma böy- le neticeler elde edilmesidir. İşlerin anlamadığı tarafı varsa sor, araş - tır. Milletin sevincine bilerek, anlıya- rak iştirak et. Sana memleketi her gün bir kat daha yükselmiş, kalkm- mış bir halde teslim için uğraşan ve böyle milli muvaffakıyetler elde ge büyükler için kalbinde temiz bi köşe ayır. Oradaki minnet "hisleri 'durmadan filiz vermeli ve seni olup biten her şeye alâkalı bir küçük va- tandaş sıfatile memleket hayatma lâkanla ve hem kendine, hem de mil- letine faydalı bir Türk diye yetişme- ye karar vermen ve ona göre galış- manla ödiyebilirsin. fi . TAN e —— — ——— aveleden sonra (Başı tineide) 13 yıl fasılasız çalışarak eşsiz bir devlet adamı olduğunu isbat eden 1- nönüyü Ankaralılar şehir kapıların- da onşkun tezahüratla karşılamıya karar vermişlerdir. Helen Montröde bulunan Dış Ba- kanımız Doktor Tevfik Rüştü Aras- İa diğer delegelerimizin çarşamba gü nü Cenevreden hareket etmeleri muh temeldir. Milletin büyük davasını her bugünkü mes'ut neticeye eriştirmiş olan delegasyonumuz, candan tbza - bürlerle karşılanacaktır Resmi tebliğ Ankara, 20 (Hususi Muhabiri- mizden) — Bugün Meclis Reisi resmi bir tebliğ neşretmiştir. Bu tebliğ şöyledir: : Teşkilâtı Esasiye Kanununun 19 uncu maddesine istinat ede- rek hükümetin gösterdiği lüzum üzerine, Büyük Millet Meclisini m. İstanbul müjdeyi ân hazırlamıştır. Tramvay ve oto- büsler, dün gece olduğu gibi bu gece de sabaha kadar işleyeceklerdir. Boğazlarm kıymet ve ehemmiyeti- wi tekdir eden halkımızın bu sabah çıkacak gazeteleri beklemeğe sâbri olmadığı Parti ve Vilâyete yapılan müracaatlarından anlaşıldığı için, ho parlör konulamıyan yerlerde de hal- kın bu zafer müjdesinden haberdar olabilmelerini temin etmek üzere, im sa haberi, mahallelerde bekçiler tara fından da: ilân ettirilmiştir. Bu arada, Have tehlikesi ihtimalleri. ne kargı şehrin müteaddit yerlerine tü konulan canavar düdükleri de öttü- rülmüştür. Parti mensupları, hoparlör olma - yan sokak ve meydanlarda imza key- fiyetini halka bildrmişlerdir. Halk, umumiyetle kaza ve nahiyelerin müu- ayyen meydanlarında toplanmıştır. İtfaiye bandosu Beyazıtta, şehir ban , | dosu Taksimde milli havalar çalmış- (lardır. Gece saat 9 dan itibaren, kadın. erkek, çoluk çocuk yüz binlerce kişi sokaklara dökülmüştür. Herkes, bü- yük bir heyecan ve sabırsızlıkla ho - parlörlerin vereceği mlijdeyi bekle - mişlerdir. Halkın büyük tezahüratı İmza haberi ilân edildiği zaman halk birçok yerlerde muazzam teza- hürat yapmıştır. Bunu müteakip, Cülmhurbaşkanlığına, Başbakanlığa, Hariciye Bakanlığına, Parti Genel Sekreterliğine tebrik ve teşekkür tel- grafları ve Genel Kurmay Başkanlı- ğına da İstanbul halkım orduya i - nan ve güvenini teyit eden telgraflar çekilmiştir. Halk ancak gece saat bir, bir buçuğa doğru evlerine çekilmeye başlamıştır. Şehrimizde bugünkü şenlikler Bu büyük muvaffakıyetimiz, bu- gün de emsalsiz tezahüratla memleke tin her Larafında ve şehrimizde de tes'it olunacaktır. Bu sabahtan itiba ren, hususi veya resmi bütün bins- larla deniz ve kara nakil vasıtaları gündüz bayraklarla, gece de elektrik lerle donanacaktır. Bugün halkın gençlik hayatını izhar için Üniversi - tede ve Beyazıt meydanmade toplantı. lar yapılacaktır. Üniversitedeki içtima dat 1602 başlayacak, konferans salonuna * bü tün tahsil çağındaki gençlik gelecek, burada rektör Cemil Bilsel, Profe - sör Etem Menemencioğlu, inkılâp dersleri doçentlerinden Enver Ziya ile bir kız ve bir erkek talebe tarafin dah nutuklar söylenecek, bu nutuk - larda Boğazlar kohferansınm Boğa? ların kazan'ın zaferin ehemmiyetler izah edilecektir. Başı birincide —— nasıl öğrendi? İtfaiye muzikası alayın önünden gidecektir. Taksimde, bandonun işti- rakiyle mili marşlar çalınacak, hava fişenkleri atılacak ve merasim bu su- retle nihayet bulacaktır. Bir tayyare filosu bugün Boğat üzerinde uçatak Bundan başka, bir tayyare filo- muz bugün Boğaz üzeriden müteud- dit uçuşlar yapacaktır. Sabah saat 9 da mavnacılar, Tophane rihtimindan hareket ederek Boğuza gideceklerdir. Ayakm köprüden Kalkacak iki" vapu- ru da İsteyenleri Boğaza götürecek - İF, Milli Sanayi Birliği o Reisi Vasıf, Boğazlarda Türk hikimiyetinin yeni- den teessüsü minasebetile Ulu Ön - der Atatürk,e Başbakan İsmet İnö- nüne ve Montrödeki Türk murahhas beyeti başkanma birer telgraf çeke rek sanayicilerimizin sevincini bildir. miştir. Halkevlerinin toplantısı Diğer taraftan, bütün Halkevlerin- de toplantılar yapılacak, konferans - lar verilecektir. Bu arada, . Kadıköy Halkevinde de İffet Haliç tarafından bir konferans verilecek, bunu bir kon ser takip edecektir. Hâlkevlerindeki bu toplantılar tam saat 21 de başla- yacak ve buralara bütün yurddaş'ar gidebileceklerdir. Eminönli Halkeviriden: Montrö zaferini kutlulamak için bu gece (21-7-936 Salı) saat 21 de Evi- mizin Cağaloğlundaki Merkez sâlo - nunda bir toplantı düzenlemiştir. Bu toplantıya bütün yurddaşları- mızı ve evimiz bağlılarını çağırız. Milli Türk Talebe Birliği Başkan- lığmdan: Programı yrıca gazetelerle ilin edilen son Çanakkale diplomasi zafe rinin kutlulanması töreninde bulun - mak Üzere bütün yüksek tahsil genç Uğinin bugün saat 14,30 da Edimeka- pı şehitliğinde, saat 16 da Ünive: te konferaus salonunda ve saat 17 de Beyazıt meydanında yapılacak mi tingte hazır bulunmaları ve Taksime kadar yapılacak yürüyüşe iştirak et- meleri rica olunur. Bugün sâat 19 da Bandırma vapu- tile birlik üyelerinden 100 kişilik bir kafile Çanakkaleye hareket edecek - 3lANAŞANY. ULEMİEDUNEE a) birlikte sant 12 ye kadar mü racsatları.. Ankarâda tezahürat Ankara, 20 (Hususi muhabirimiz. bildiriyor) — Saat iki... Ankara hâ- lâ uğultu ve heyecan içindedir. Ulus Beyazıt meydanındaki miting ( |meydanmı dolduran mahşeri kalaba- Beyazıt meydanında da saat 17 dellik gittikçe çoğalıyor. Daha saat 21 bir miting tertip edilmiştir. Bu mi -İden itibaren meydanı doldurmaya tingde inkılâp kürsüsü doçentlerinden | başlayan halk, saat 23 çe doğru An- Hıfzı Veldet, belediye namma Refik | kara nüfusunun yarısından çoğunun Ahmet, muallime Hasene ve Meliha Avni tarafından birer hitabe irat edi lecektir. Bütün halkın iştirak edeceği bu mitinge memurların da gelmelerin' temin maksadile daireler saat 16 da kapanacaktır. Belediye, fırka, Hal - kevi, Ticaret odası, esnaf teşekkülle- ri mümessillerindden mürekkep olan miting heyeti, toplantının sonunda Taksime giderek âbideye çelenk ko- yacaklardır. Edirnekapı şehitliğinde Bunda başka saat 14,30 da Edir- nekapıdaki Şehitliğe gidilecek, Ça - nakkale muharebesinde ölen yurddaş larımızdan bir kısmı burada gömülü olduğu cihetle şehitlikte bunların ruhlarını taziz etmek maksadile dini bir merasim yapılacaktır. Ayrıca İstanbul dairelerinden seçi- len birer heyetle İstanbul halkı ara- sından arzu edenleri slarak Denizyol ları idaresinin bir vaputile bu sabah Çanakkaleye İstanbullular namma gi dilmesi ve Boğazların ordumuz tara- fından fiilen işgali ânında şehir na - mına bulunup bu heyecanlı hâdisenin şanlı askerlerimizle birlikte tesit e - dilmesi için teşebbüsler yapılmakta- dır, Bu geceki fener alayı Bu geceki şenliklere gelince, saat 21 de Beyazıt meydanında bir toplan tı yapılacak ve oradan 21,30 da kal akcak muazzam bir fener alayı tram vay yolunu takiben Taksime kadar gelecektir. Esnaf teşekkülleri ve di- ğer bütün teşekküller kendi bayrak ve fenerleri ile iştirak o edecekirdir. 14 te toplantıya davet ediyorum: Büyük Millet Meclisi Reisi M. A. RENDA toplanmasile Başşehre unutulmaz günlerinden birini yaşattı. Şehir, bin lerce ampulün ziyası altında tarihi ka dar parlak ve aydındı. İmza #mti ge- lince, koca meydan heyecan ve alkış tan sarsıldı. Şair Behçet Kemal güzel bir ko - nuşma yaptı. Diğer hatiplerden #on- ra büyüklerimize telgraf çekilmesi alkışlar içinde kabul edildi. Kahraman askerlerimizin de işti- rak ettiği fener alayı çok canlı oldu. Milli oyunlar oynandı. Radyo, Mon- trö için iyi bazırlanmış bir röportaj yaptı. Yarın mitingin daha çok kala- balık ve hareketli olacağı muhakkak tar. Ankara Halkevinde de bir toplan tı yapılacaktır. Ulus gazetesinin bü- yük müjdeyi veren !kinci tab'r balk tarafmdan kapışılmıştır. Di * Ankara 20, (Tan) — Türkofis. te yapılması mevzuubahs değişik - likler eylüle kadar tehir edilmiştir. * Ankara, 20, (Tan) — Bekişehir Kültür Direktörlüğüne Ordu Kül - tür Direktörü Hamdi tayin olun muştur. * Ankara 20, (Tan) — Gümrük ve İnhisarfar Bakanlığı Galata İt- halât Gümrüğü Direktörü Methi ile, Galata Yolcu Salonu Direktörü Ce- vadı, tetkikatta bulunmak ve Al manya gümrüklerinde altı ay müd- detle staj görmek üzere Almanyaya göndermektedir. Riket bu akşam Pireye gidiyor Meşhur maliyeci Riket, bu akşam Timanımızdan Pireye hareket edecek olan “Daçya” vapurile Atinaya gi- decek ve perşembe günü Londraya dönecektir. Mukavele Montröde imzalandı (Başı Hincide) grup grup toplanmış olan wurahhas- lar arasında yavaş yavaş imza mera- siminin yapılacağı selona doğru bir hareket başladı. Ve herkes salonda kendilerine ayrılmış olan yerleri al- mağn başladılar. Davetlilerle gazete- cilerin murahhaslardan daha büyük bir tehaliikle salona koştukları görü lüyordu. Bu manzara, cidden görü lecek birseydi. Saat tam 22 de herkes yerini al- miş ve salona derin bir #ükün hâkim olmağa başlamıştı. Bu sükünu kon - ferans başkanı Bruce'ün bütün salo- na hâkim olan heyecanlı havayr hâ- kim sesi ile uzun müzakerelerden son ra bütün heyeti murahhasa tarafm- dan kabul edilmiş olan mukavelena menin ne suretle imza edileceğini an- lattı. Murahhaslar hurufu heca ter- tibiyle imza koyacakları için reisin talebi üzerine kâtibi umumi ayağa kalkarak ilk defa mukaveleyi Bul - gar murahhasına takdim etti, Bulgar murahhasınm imzasını aldıktan 800- ra sıra ile bütün heyeti murahhasa- lara birer birer götürerek imzalattı. Son olarak Yugoslav murahhası sa- at 23 ü 17 geçe imzasını koydu, Bu suretle birinci nüshanm imzası bitti. Aynı suretle diğer nüshaları da kâti- bi umumi dolaştırmağı başladı. Munhedeleri," murahhaslar, heyeti murahhasamız tarafından bilhassa Paristen getirtilmiş olan altm kalem terle imza etmekte idiler. Mukaveleler imza için murahhas- lar masaları üzerinde birbirine takip ederek böylece dolaşıp dururken bir yandan da hâdise foto muhabirleri tarafmdan tesbit edilmekte iken di- ğer yandan da yarm dünyanm dört köşesinde beyaz perdeler üzerinde bu hâdiseyi yaşatacak olan kamerâla İrın bu tarihi ânm sessizliğini yırtan muttarit âhengi işitiliyordu. © İmza işi tam saat 22.35 e kadar va ci tam 35 dakika sürdü. Ve bu iş böy 1oce bitince, başkan Burus ayağa kal karak imzalanmış olan mukaveleler - den birinin Fransız hazinei evrakında saklanmak üzere Fransız murahhas beyetine teslim edileceğini ve diğerle rininb leri imza etmiz bu- lunan diğer heyeti murahhasalara tev di edileceğini yek sözü Türki- ye ikinci murahhası Nüman Menemen cioğluna verdi. Numan Menemencioğlu konferan- sn: muhtelif sebeplerden dolayı im- zada hazır bulunamayan üç murahha sa yani Lord Stanhop, Londra bü- yük elçisi Fethi ve Yunan murahhası Mayvridiz namlarına konferansın sem patisini göstermesini teklif etti, Baş- kan Burus bu teklife tamamile işti- rak ederek konferansın da ayni fi- kirde olup olmadığını sordu. Bişka- om bu sözlerini müteakıp bütün mu rahhaslar bu teklife iştirak ettikle - rini bildirdiler. Ve Başkan Bürus konferansın bü s6mpati tezahürünü Lord Stanhop, Londra büyük elçi - miz Fethi ve Yunan mursl.hası Mav- ridise ayrı ayri bildireceğini tebliğ etti ve sözü Da$ murahhasımız ve Diş işleri Bakanımız Tevfik Rüştü Arasa verdi. Ve beynelmilel siyasi münasebetlerimizde o kadar sempati uyandırmış olan Diş Bakanımız, baş langıçta o kadar iyi bir hava içinde başlamış olmasına rağmen zaman za man müşkül anlar geçiren bu beyne! milel konferansı muvaffakıyetle bitir mek mazhsmyetine nail olmuş olan şahsiyetine karşi bütün huzurunun duyduğu gıpta Ve takdir nazarları a rasında ayağa kalkarak ayrıca bildi- ireceğimiz nutkunu söyledi. Tevfik Rüştü Arası Ingiliz mu- rahhası Stanley takip etti. Stanley, konferansın “açıldığı gün böyle bir konferans topladığı çin Türkiyeye minnetimizi ifade ve,eli- mizden gelen müzâhereti vadetmiş- tik diye başlıyan onutukuna şöyle devam ötmiştir: Bugün konferans o müvaffakiyet- le neticelendiği için mesuduz. Bu konferans beynelmilel ahdi mesele- lerin mütezmil beynelmilel usul lerle muvaffakiyetle ve şayanı mem- nuniyet bir surette intaç edilecebile- ceğini göstermiştir. Kralımızn de- diği gibi ben de harbın bin türlü me zahimini iktiham etmiş olan bir ne- sil namma hep böyle sulh ve müsa- met yallarından ve bir daha bu neslin böyle bir felâket gör memesini temnni ederim, Beşeriyet sulh istiyor. Burada beynelmilel teş- riki mesai ve beynelmilel ( vifakm parlak bir misalini vermiş olduk. Bundan dolayi mesuduz. Mukavele metninde bir tashih Ankara 20, (A.A.) — Dün neşret- tiğimiz yeni Boğazlar o rejimine 21.7.9386 ———— Türk askeri bugün 11 de Çanakkaleye giriyor (Sureti 'mahsusada gönderdiğimiz arkadaşımızdan) teyit olunmaktadır. Halk, orduya kavuşacağı saati hasret ve iştiyak- la bekliyor. Çanakkale gayri askeri mıntakası, yarım sâat on birde işgal edile- cektir. Kirazlıda bulunan krtaatımız, yarın saat 12 de Çanakkaleye girmiş olacaktır. Albay Mithatm kumandasındaki kıtaat, şehre hare- ket emrini almıştır. Halk sevinç içindedir. Şu dakikada tayyare filo- larımız, şehrin üzerinde uçuyorlar. Belediye, şehre girecek kıtaatımızı Korşunlu köyüne kadar olan yo- kuşlu yolda kamyonlarla taşıtacaktır. Mehmet Çavuş âbidesine çe- lenk konması başka güne bıralalmıştır. Tüm General Hüsnü bana şunları söylemiştir: 4 “— Çanakkale ve havalisini memleketimizin diğer aksamndan a; * — telâklü etmiş değildik. Yalrez munheğeler mucibince asker bulundur- mamak için devletin taahhüdü vardı. Bu yüzden asker bulunduramı- yorduk. Bugün hükümetimiz, siyasi yollarla bu memnuiyeti kaldır- maya muvaffak olmuş, yurdumuzun Akdeniz kapısı olan Çanakkale Boğan gayri askeri bir mıntaka olmaktan kurtarılmıştır. Konferansın kararı, devlet ve milletimiz için büyük bir muvaffakı- yettir.,, Çanakkale büyük ve tarihi günün emsalsiz heyecanını yaşıyor (Sureti mahsusada gönderdiğimiz arkadaşımızdan) Çanakkale, 20 — Bu gece her taraf donandı. Bekçiler davullarla halka yarın ordunun gireceğini, saat 10 da herkesin Balıkesir yolunda yer alma- sn bildirdiler."Sabah dokuzda çarşı ve kahveler kapanacak, kara ve des niz vasıtaları süslenecek, halk mektepler, önlerinde muzika orduyu istik- bale Balikesir yoluna çıkacaklardır. Çanakkalenin esi muharipleri esnaf istikbalde bulunacaklar, Boğası işgal edecek asker şehre girince Yal; caddesini takiben Cümhuriyet alanına gelecek, evlerden asker üzeri- ne konfetler atılacak, limandaki gemiler orduyu düdük çalarak selâmla- yacaklardır, Cümhuriyet alanında ordu küçük bir istirahatten sonra yolu- na devam edecektir. Cümhuriyet marşı çalacak askere belediyece gazoz, sigüra ikromlanacak, öğretmen Ekrem söylev verecek, ordu karargâhens girerken tören bitecek, gece belediye bahçesinde ordu şerefine 250 kişilik ziyafet verilecektir. Boğazın iki yakasında muazzam fener alayları yapı- lacaktır. Şehir bu geceden donandı. Çarşamba günü elli kişilik bir heyet Anafartalara giderek âbidelere çelenk koyacaktır. N Salâhaddin Güngör m sit mukavele metninde konferansın | yoluyle aramak ve o yolla temin et- toplanma maksadmı izah eden mu- İmektir. Eğer Avrupanın yeniden es- kaddime kısmında bir eksiklik ol- muştur. Eksik, mmukaddimenin, 21 Tem- muz 1923 tarihinde Lozanda imza olunan. Sul muâhederiinizsikin 23 üncü maddesinde vatohman prensip mucibince Boğazlar uruumi tabirine dahil Çanakkale o Boğazında, Mar- mara denizinde ve Boğaziçinde mü rur ve seyrisefaini.. kelimesinden sonradır, Bu eksikten dolayı özür diliyerek tarihi « vesikanm o mukaddimesini aynen tekrar neşrediyoruz! 24 Temmuz 1923 tarihinde Lo - yanda İmza olunan sulh muahede- namesinin 23 üncü maddesinde va- te imza olunan mukavele yerine ika me etmeğe karar vermişler ve mu- rahhas olarak atideki zevat: tayin eylemişlerdir:” Türkiyenin muvaffakıyeti hakkında Taymisin bir makalesi Londra, 20 (A.A.) — Times gaze- tesi, Montrö könferansma tahsis et- tiği uzun bir başyazısinda ezcümle diyor ki: “Müzakerelerin muvafTakiyetle ne- ticelenmiş olması keyfiyeti, başlı ba şına şayanı memnuniyet bir hâdise- dir. Zira, Versay munhedesinden son- ra aktedilmiş en mühim muahedeler- den birinin anlaşma yoluyle tadili hakkındaki beynelmilel ilk konferan- sn muvaflakıyetsizliği, büyük bir fe iâket olacaktı, Türk hükâmeti, Türkiyenin bey- nelmilel dürüst hareket tarzı hak- bulunmaktadır. Türkiyenin başındaki Büyük Ku- mândan, dürbin bir devlet adamının yüksek meziyetlerini haiz bulundu. ğunu bir Pere daha göstermiştir. Kendisi, muahedelerin konferanslar la tadili siyasetine müzaheret etmiş ve bu suretle Avrupanın minnet ve şükranını kazanmıştır, Montröde çok ehemmiyetli bir iş yapilmiştir. Fakat bu, daha geniş ve daha güç bir usulün ancak başlar- gıcıdır. Bu usulü, sulhü müzakereler ki rakip ittifaklar sistemine dönmesi istenmiyorsa bü müzakerelerin ya - Türk « Sovyet dostluğu wParis 20;- KALA: Anadolü A- jansınm hususi muhabiri bildiriyor: Ernuvel gazetesi, (o konferansın vardığı mes'ut neticeyi tahlil eden yazısinda: “Konferansın başında olduğu gi - bi sonunda da Türkiye lehinde te - zahlir eden dostane vaziyete Tür- kiyenin hakkı olduğunu anlatıyor. Ve yeni rejimin Türkiye ile Sovyet- ler Birliği arasında esasen mevcut olan siki dostluk bağlarmı bir Kat daha kuvvetlendiredeği şüphesiz - dir.” diyor. “Türkiye, konferanstan çok kuvvetli çıktyor,, Paris 20, (A.A) — Anadolu A“ jansmın hususi muhabiri bildiriyor? Berlinden Tan gazetesine Haber veriliyor. - Doyçe Algemayna Çay- tung Montrö Konferansı hakkında diyor ki: “Türkiye, konferanstan vaziyeti fevkalâde (o kuvvetlenerek o çıkıyor. Bundan sonra Türkiyenin yardımı, büyük devletler arasında daha ziya- de aranacaktır.” İtalyan matbuatı hiçbir tefsirde bulunmuyor Paris 20, (A.A.) — Anadolu A“ vardığı muvaffakıyetli netice hak « kında Italyan matbüati hiçbir tef sirde bulunmuyor. Yalniz “Avorz gazetesinde ihtiraz kaydile bildirildiğine göre konferan- sım hukukça hükümsüzlüğüne dair bir Montrö haberi var. Fakat derin hoşnutsuzluk bilhassa (İngiltereye karşı gösterilmekte ve İngilterenin filosunu oartırmasından dolayı kr zılmaktadır. Plâstiras gizlice Atinaya gelmiş ! Paris, 20 (Tan) — Atinada inti- şar eden “Elefteron Melon,, gazetesi- nin istihbaratına nazaran, firari Ge- neral Plastiras gizli olarak Atinaya gelmiş ve bir dostunun evinde sak - Yanmış bulunuyor, Plâstirasm, yeni bir Ahrar fir - kası kurarak hükümete karşı hare kete geçmek için teşkilât yapmakla uğraştığı söylenmektedir.