July 24, 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

July 24, 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Eg Poliste Eski bir mermi patladı, 1 kişi yaralandı Kadıköyünde Mühürdar sokağın - da oturan balıkçı Ekrem, denizde avlanırken sertçe bir cisme rastla - miştir. Ekrem, bunu sandalma Şi - mış, sahile döndüğü zaman eski bir top mermisi olduğu anlaşılan bu cismi parçalamağı o düşünmüştür. Mermi, taş ve çekiç darbesi altında birdenbire patlamıştır. Ekrem, bu infilâktan mütevellit sarsıntı Üzeri - ne yere düşerek bayılmıştır. Sol eli parçalânan Ekrem, yetişenler tars- fından hastaneye kaldırılmıştır. Bir esrar kaçakçısı tutuldu Emniyet Ikinci Şube Direktörlü - ğü memurları, bir esrar kaçakçısını ele geçirmişlerdir. Kurbağalıderede Hürriyet sokağmda oturan arabacı Cevadm külliyetli miktarda esrar ka çakçılığı yaptığı hakkında zabıtaya bir #hbar yapılmıştır. Bunun üzeri - ne, polis bu adam hakkımda takibata başlamıştır. Dün, yine her zamanki gibi arabasını koşarken polis me -| murları hayvanları durdurarak ev - velâ Üzerini, sonra arabayı aramış- lardır. Arabada, bir sandık içinde altı kilo beş yüz gram esrar bulun- muştur. Cevat, yakalanarak tahki - kata başlanmıştır. Bir sürü eşya çalmış! Kadıköyünde Rasimpaşa mahal - lesinde oturan Ethemin karısı Fat - ma polise müracaat ederek biri 80 lira, diğeri 30 Hira kıymetinde iki al- tm yüzük, bir elem hilezik, üç çift ipekli kadm çorabı, iki ipekli entar ve bir gümüş uramın çalındığını id- dia etmiştir. Şikâyetçi, beslemeleri Kâmile tarafımdan rafmda tahkikata başlanmıştır. İki deniz kazası Dün, dikkatsizlik yüzünden iki de- nize düşme vak'ası olmuştur: 1 — Kumkapı civarında oturan 'Arif, Mustafe ve Hakkı isimlerinde- ki üç çocuk, bindikleri sandalm dev. rilmesi yüzünden Samatya önlerinde denize yuvarlanmışlardır. Çocuklar etraftan yetişenler tarafından kur - ia ezdi r ? — Yalovadan İstanbula gelen Kmalıada. vapuru Büyükadadan kak karken Selale biri denize düş müştür. o Tahlisiye simidi atılmak suretile kurtarılan kadının tedavi için, Yalovadan Istanbula geldiği ve kenarda dururken muvszenesini kay bederek denize düştüğü anlaşılmış - tır. Topkapı cinayeti Perikliyi öldürenlerin davalarına bakıldı Bundan epeyce zaman evvel, ka-| ranlık bir yaz gecesi, Topkapı civa- rında bir bostanda Perikli adında bir genci, kurşunla öldürmüşlerdi. Katilin kim olduğu uzun müddet an- laşılamadı. Yalnız, suçun işlendiği yerde, bir tabanca, bir çifte ve bir gözlük bulunmuştu. Perikli, cinayet işlendiği gece, elinde bir tas ayranla kulübesinden çıkmış, bostana gider- ken, arkasmdan yediği bir kurşunla yüzükoyun yere düşmüş ve bir daha kalkamamıştı. Yapılan araştırmalar | / neticesinde ölen Perikli ile Rıza adlı biri arasmda bir bostan yüzünden eski bir geçimsizlik olduğu anlaşıldı. Rıza, şüphe Üzerine yakalanarak ad- liyeye verildi. Fakat işin garip olan ciheti, cürüm aletlerinden biri olan çiftenin ortadan kaybolması idi, Cinayet gecesi, tabanca ile çifte- nin ber ikisini birden görenler var- dı. Hettâ, çiftenin Polis Müdüriye - tinde muayene edildiğine dâir, bir de zabıt tutulmuştu. Fakat çifte he- nüz emanet düiresine gelmediği gi- bi, emanet dairesinin makbuz def - terinde de cürüm aletleri arasında kaydma rastlanamamıştır. Bu yüzden, dava uzayıp gitmek - tedir. Ağır Ceza Mahkemesi, dün de suçla Rızanın duruşmasına devam etmiştir. Mahkeme, çiftenin buldu. rularak emanet dairesine gönderil - mesi için müddeiumumiliğe müzek- kere yazılmasma karar vererek mu- hakemeyi başka güne bırakmıştır. —— —————— —— ZAYI — Galata Ithalât Gümrüğü nün 20283 numaralı ve 24-4-932 ta- rihli ithalât birinci nüsha beyanna- mesini zayi eylediğimi ve yenisini çıkaracağımdan eskisinin hiç bir bükmü kalmadığını beyan ederim. Arşak Nuryan Galata, Çeçevan Han bunların | ça- | Indığını ileri sürmüştür. Hâdise et- EZ, (GÜVEN)iİ hatırla Galata, Voyvoda caddesi Sümer Bank binasmda. Tel. 4 büyük sigortaları (GÜVEN) dedir. Bank, Emlâk ve Eytam Bankasının sigortas enin en SERMAYESİ TAMAMEN TÜRK EN GÜVENİLEN SİGORTA ŞİRKETİDİR. Türkiy Sigortalarmız için emniyetle Sümer Çikolata lezzetinde nefis bir meşrubat olan COCOMALT (Kokomal) südün besleyici kıymetini Se 70 ARTIRIR. arzu edildikte derununa küçük buz parçaları veya buzlu kre- ma ilâve edilerek soğuk da içi- lebilir. Her yerde satılır Istanbul Asliye Altıncı Hukuk Mahkemesinden : Zehra tarafından Şehremini odabaşı Yayla caddesin- de bakkal Haşan Tahsin evinde ko- casi Gaybullah aleyhine açilan bo- İşanma davasında: merkumun ika - metgâhı meçhul olduğundan dave- tiye İle arzuhal — #üretinin Oon beş gün mütdetle ilâtlen tebliğihe' Karar verilmiş muhakeme (günü 21-9-36 pazartesi saat on üç buçuk tayin kılınmış bu bapta tanzim kr man davetiye ve arzuhal suretinin bir nushası mahkeme divanhanesine asılmış bulunduğundan muayyen gün ve saatte gelmediği surette gi- yaben muhakemenin icra kılınacağı tebliğ yerinde olmak üzere ilân olu- nur, (24537) ve SIHHİ Balsam n Kremi tene tevafuk eden güzellik kremleridir. Sıhhi usullerle ha- zırlandığından cildi besler ve bozmaz. Çil, leke, sivilee ve bu- 1 — Krem Balsamin yağlı gece için pembe renkli 2--Krem Balsamin yağsız indüz için beyaz renkli rem Bal in acıbadem gece için 4— ee Balsamin acıbadem üz içi Kibir mahafillerin takdir ile EM ge? yegâne sıhhi krem- ir, yz İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu - İstanbul Hamiş: Meccani nümünelik- ler tükendiğinden 20 temmuz 36 tarihinden sonra gelecek ta- lebnamelerin is'afı kabil olamı- yacağını arzeyleriz. Müsabaka imtihanı Türkiye Ziraat Bankasından Bankamız muhtelif servislerinde çalışdırılmak üzere müsabaka ile yüzer liraya kadar aylıkla lüzumu kadar memur alınacaktır. Müsabakaya girmek için liseleri ve- ya Ticaret Liselerini veyahut Galatasaray Lisesi Tica- ret kısmmı bitirmiş olmak ve 18 den aşağı, yirmi beşden yukarı yaşda bulunmamak lâzımdır. Müsabaya gireceklerden ne gibi belgeler arandığı, ve nelerden imtihan yapılacağı, Ankara, İstanbul ve İzmir Ziraat Bankalarımızdan elde edilebilecek şartnamelerde yazılıdır. Musabaka 6, 8. 936, 7. 8. 936 perşembe ve cuma günleri sabahı saat 9 da Ankara ve İstanbul Ziraat Bankalarında yapılacaktır. İstekliler aranılan belgeleri bir mektubla birlikte en son 28. 7, 936 salı günü akşamına kadar Ankarada Ziraat Bankası Memurin Müd ine göndermek veya ver. mek suretile müracaat etmiş bulunmalıdırlar. (4145) 200 Istanbul Liman işletme idaresinden İdaremizin rıhtım tamiratı için evsafı şartnamesinde yazılı 11.000 metro mik'abı Anroşmana lüzum oldu- ğundan açık- eksiltmeye iştirak edecek iskelilerin (1650) lira depo ederek 27-7-936 pazartesi günü saat 10 da idare şefler encümenine ve fazla tafsilât için Ga- latada Merkez, Rıhtım hanında Tamirat Bürosu reisli- ğine müracaat olunması, (4144) 193 Ankara Şehri imar Müdürlüğünden 1.— Eksiltmeye konulan iş: Ankara Mezarlık duvarı kapak taşları olup keşif bedeli 21075 lira 31 kuruştur. 2.— Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A. Eksiltme şartnamesi , Mukavele projesi . Nafra işleri şeraiti umumiyesi . Hususi şartname « Keşif cetveli Projeler * İsteyenler bu şartnameleri ve evrakı 1 lira mukabilin- de Ankara Şehri İmar Müdürlüğünden alabilirler. 3.— Eksiltme 31 Temmuz 1936 Cuma günü saat 17 de Ankara İmar Müdürlüğünde yapılacak. 4.— Eksiltme kapalı ank suliyle yapılacaktır... s.-<“eksiltmeye girmek için isteklilerin 1581 lira muvakkat teminat vermesi ve bundan (başka aşağıdaki vesikaları haiz olup eksiltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. Eksiltmeye en azı bir parçada beş duvar ve taş işi yapmış olduğuna dair girebilir. Şartnamede yazılı diğer vesaikin kormus olması lâzımdır. 6.— Teklif mektubları 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Ankara İmar Müdürlüğüne geti- rilerek eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabi- linde verilecektir. Posta ile gönderilerek omektubların nihayet bu saate kadar gelmis olması ve dış zarfların mühür mumu ile kapatılmış olması lâzımdır. oPostad> gecikmeler kabul edilmez. (1738) (4029) e bin liralık temiz vesikası olanlar 78 Şark Demiryolları Türk Anonim Şrketi Şark Demiryolları Türk Anonim Şirketi, cinsi şartna- mede bildirilen evsafta, takriben 400 metre mikâp birin- ci ve ikinci cins çam tahtası satın almak istediğini ilân eder. Bu malı verebilecek olanlar daha mufassal izahat al- mak üzere nihayet 28 Temmuz 1936 tarihine kadar, Sir- kecide Şirket Müdüriyetine müracaat etmelidirler. Peşinen 50,— Türk lirası teslim etmiyenler bu mü- nakasaya iştirak edemezler. Bu para münakasadan son- ra sahibine iade edilecektir. Şark Demiryolları Istanbul Müftülüğünden: 1 — Diyanet İşleri Rejsliği tarafından hususi şart- namesine göre 20000 Yirmi Bin adet Türkçe hüdbe kitabı bastırılacaktır. 2 — Kâğıdı Dairemizden verilmek üzere muhammen basım ücreti 2900 ikibin dokuzyüz liradır. Muvakkat te- minat miktarı yüzde 7,5 hasebiyle 217 ikiyüz On yedi lira 50 Elli Kuruştur. 3 — Eksiltme 5 Ağustos 936 Çarşambd” günü saat On beşte İstanbul Vilâyet Muhasebe Müdürlüğünde müteşekkil komisyonda açık eksiltme usuliye ihale edi- lecektir. 4 — Hususi Şartnameyi isteyenler İstanbul Müftü- Tüğünden bedelsiz olarak alabilirler. (4141) 204 | TACETTİN GÜRTAN Eş LAN ERİ ÜTÜ SOLAN MAMA YÜNEANEL 45 YOMUÇU (e 5x DEMO 22824 Istanbul Altınsi icra memurluğundan Ali Rizanın uhtesinde olup Emniyet Sandığına birinci derecede ipotek olan ve tamamına ehlivukuf tarafından 4187 lira kıymet takdir edilen Kadıköyünde Osmanağa mahallesinde eski Bahariye yeni Kalfaoğlu sokağında eski 17 mükerrer yeni 9 No. lı tarafları Fariği evveli uh- tesinde bulunan 235 ziralı mahal ve Saime, İsmet hane ve bahçesi ve Farigi evveli uhtesinde olan 237 zira arsalı hane ve yol ile mahdut bulunan ve evsafı aşağıda yazılı evin satılamsına karar verilmiştir. Bodrum katı : zemini kırmızı çini bir taşlık, bir oda, kömürlük . ve mermer kurnalı hamam, helâ, merdivenaltı, ve zemini kırmızı çini sabit kazan ve demir ocaklı, mermer tekneli, raf ve tezgâhlı ve bahçeye kapısı olan mutfak, ve bahçede iki incir, iki dut, ağacı vardır. Zemin kat: (sokaktan önü duvar ve demir parmaklık ve korkuluklu zemini çimento döşeli küçük bahçeden bodrum katına bir kapı ve zemin katına altı mozayik merdivenle çıkılır.) zemini karosi- men bir taşlık ve iki basamakla çıkılan bir sofa ve iki oda bir helâdır. Birinci kat: bir sofa iki oda. İkinci kat: bir sofa ön ve arka cepheleri balkonları olan iki oda bir sandık odası bir helâ bir kileri havi olup elektrik, su, ve havagazı tesisatı vardır. Zemin kat pencereleri demir parmaklıklıdır. Ön cephede birinci kattan itibaren bir çıkma olup çatıda üstü kapalıdır. Umum mesahası i 141,50 metre murabbaı olup bunun 58 metre murabbar bina zemini ve kalanı bahçedir. Mezkür hanenin tamamı açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edeçek müşte- rilerin kıymeti muhammenin yüzde 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu ha- mil olmaları icap eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenvi- siyeyme malak bunylaz borsaya nittir.. Arttırma gara. mesi 11-8-936 tarihine müsadif salı günü Dairede raa- halli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 2-9-936 tarihine müsadif çarşamba günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar edilecek. Birinci arttırmada be- del, kıymeti muhammenenin yüzde 75 ini bulduğu tak- dirde üste bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın teah- İ hüdü baki kalmak üzere arttırma on beş.gün daha tem- de teklif zarfına | dit edilerek 17-9-936 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci attır- ma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 ıncı madde- sine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit - olmıyan ipo- tekli alacaklarla diğer alâkadaranm ve irtifak hakkı sa- hiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte Dairemize bildirmeleri lâ- zımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit ol- mıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan Belediye rusumu ve Vakıf icaresi bedeli omüzayededen tenzil olunur.20 senelik Vakıf icaresi taviz bedeli müşte- riye aittir. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 35 - 2790 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp o anlayacakları ilân olunur. (4229) Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 — Yüksek Ziraat Enstitüsünün bir senelik benzin ihtiyacı olan 150-200 teneke açık eksiltme ile satm alı- nacaktır. 2 — İhale Yüksek Enstitü Rektörlük binasında top- lanan idare ve ihale komisyonu tarafından yapılacaktır. 3 — İhale günü olan 25-7-936 tarihine rastlayan cu- martesi günü saat (11) de icra edilecektir. 4 — Muhmamen bedel beher teneke için (460) ku- ruştur. 5 — Muvakkat teminat (69) liradır. 6 — Parasız şartnamesini almak isteyenler (Enstitü Daire Müdürlüğüne müracaatları. (1658) -(3892) | İSTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI | Satılmak üzere Mezat işleri Müdürlüğü eşya Şubesine Dursun tarafından getirilip 408 sayıya kaydettirilen bir şamdana açık arttırmada istekli çıkmamıştır. İlân ta- rihinden itibaren On beş gün'içinde sahibi gelip şamda- nmı götürmediği takdirde satılacaktır. (B.) (4235)