26 Temmuz 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

26 Temmuz 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

———ı'o0 istanbul dün büv TA bir sel fel&keti gecird Aksarayda Valide camiin Göl halini alan Aksaray meydanı ve su altında kalan dükkânlar (Başı 1 ineide) mış, taşan derelerin kenarlarında tertibat almış, alt katlarını su basan dükkânları, evleri temizlemiştir. Bu faaliyet, geç vakite kadar devam et- miştir. Bilhassa, Samatya, Eminönü, Ka- #ımpaşa, Beyazıt, Aksaray, Kumka - pı, Fındıklı ve Ortaköy müthiş bir su baskını altında kalmıştır. Birçok caddeler, kuvvetle akan seller yüzün- den geçilemez bir hale gelmiş, Beşik- taş ve Kadıköy kazalarında da dere- ler taşmış, bostanlar göl halini al - mıştır. Devamlı seller, seyrüsefere imkân bıfakmamış, tramvaylar olduk eları yerde beklemeğe mecbur kal - mıştır. Polis, muhtemel tehlikeleri önlemek için virajlı ve yokuş olan caddelerde otomobil münakalâtımı bir müddet menetmiştir. Yağışın birkaç saat fasılasız sür - mesi, muhtelif semtlerde birçok bahçe duvarlarmm yıkılmasına, bazı cadde ve sokakların çökmesine se « be polmuştur, Haliçte Haliçte alçak sahillerden içeriye doğru ilerliyen su, Iki taraflı kıyıda hayli tahribat yapmıştır. Kasimpaşa deresi “taşmış, civardaki münakalât saatlerce sekteye uğramıştır. Bahçe- ler, yollar ve bilhassa Bahriye cad- desi, tamamen su altmda kalmıştır. İmdada koşan itfaiye grupunun bü- yük gayretile sel tahribatınm kıs - Ben önüne geçilebilmistir. I Dükkânları dolduran su tenekelerle boşaltılıyor Ayvansaray kayıkçılarından Şevki, sandalile Karaağaç önlerinde dola - şirken, sağanağa tutulmuş, sandal alabora olmuş, zavallı kayıkçı deni - ze düşmüşse de sahilden yapılan yar- dımla kurtarılmıştır. İstanbul tarafında Beyazıt meydanı, Eminönü, Sir - keci ve Ankara caddesi, Sultanahmet meydanı şiddetle akan sellerin tesiri- le su altında kalmış, Mahmutpaşada birçok hanlarm, dükkânların alt kat. ları su baskınına uğramıştır. Mahmutpaşada Kürkçü ve Çorap- çı hânlarınt basan sel, bu binalarm zemin katlarını bir metroya yakın su ile doldurmuştur. Çorapçı hanınm en alt katında bulunan lâstik fabrika- N : önünde Isr sahib. şunları söylemektedir: “— İt yenin yardımı olmasaydı muhakkak ki, feci bir vaziyete düğe- cektik. Zarar miktarı henüz belli de ği Makine dairesi tamamen hsrap oltnuştur.” İstanbul tarafında, Samatyada mil hendis Celâlin evi, Ahırkapıda Dikim hâne, Şehremininde Yepibahçe, Fa - tihte Atik Alipaşa caddesi, Samat- yada bahçivan Eristonun evi yarısı- na kadar sel altinda kalmıştır. Bah- sivanın evinden hiçbir şey kurtarıla- | mamıştır, Yine Sa; kağma biriken su, hemen her eve gir miştir, Eminönünde bir tramvay te- li kopmuş, bir tramvaya hafif yıl dırmm isabet etmiştir. Beyoğlunda Beyoğlunun yüksek semtleri sel- lerden o kadar müteessir olmamış İ- se de Tarlabaşı, PFindıklı, Feriköy, Dolmabahçe, Gazhane, < Cihangir, Topane ve Boğazkesende tahribat fazladır. Fındıklıda yol üzerinde bulunan bir ağaça yıldırım isabet iş bu yüzden ağaç müthiş bir gürültü ile kırılarak devrilmiş, caddeye yıkılmış tır. Otomobil ve tramvay seyrüsefe- ri bir müddet tatil edilmistir . Topane meydanı su altında kal mış, Boğazkesen caddesi, selin gid - e tahammül edemiyerek çök - srkeler kopmus, hemen hemen Anadolu ayılar Anadolu tarafmda yağmurdan en ziyade müteessir olan mıntaka, Göz- tepe - Cadde Bostanı arasmdaki sa- hadır, Bu saha, tamamen sular al - tında kalmış, bu arada Yoğurtçu, Söksu dereleri taşmış, çayırlar bir (öl halini almıştır. Utküdarda tevelerden inen #u, kele civarını doldurmuş, tram seferleri yapılamamıştır. Böykozda Akbaba deresi taşmış Bvkoz cayırmı *w doldurmuştur. Boğtziçinin bilhassa Kavaklar is - tiksmeti yağmurdan en az müteessir olan mmtakadır. Buralara az yağ- mur Yağmış, o Kadar fazla tahribat olmamıstır. Rumeli tarafında Boğazın Rumeli tarafı da çok gid- Ji bir yağmur görmemiştir. Fasi- lal yağan yağmur bu sahilde hasar yanmamıştır. © Büyükderede de maliye memuru Hüsevin, denize düşmüş ve bitap bir İhalde kurtarılarak hastaneye kaldı- rılmıştır. Boğazın bir tarafında, ge- İri mntakalara doğru birçok yıldırım betleri olmustur. Yıldırım isabetleri Kâğıthane köyündeki bir evin Ö- nünde bulünan ağuca düşen yıldırım, ev içinde bulunanlamian beş “kişiye isabet etmiş, burlardan ikisini öldür. müş, ÜçünÜ ağır surette yaralamış- tır. Yaralı olanlardan Ali, Mahir ve Mehmet Cerrahpaşa hastanesine ya- tırılmıstır. Diğer bir yıldırım dn Maslak yo- lundaki Ayazağa köşküne isabet et- miş, binanm bir kısmı Bu esnada köşkün en alt katında işi- le meşgul bulunan amele Necati de yıldırımın tesirile yere yıkılmış, © - muzundan yaralanmıştır. Şişli Etfal hastanesine kaldırılan Necati, dün kendisile görüşen bir mu harririmize şunları söylemiştir: “ Aşağıda çalışıyordum. Bir denbire bir gürültü oldu. Ne oluyor demeğe kalmadı. Vücudüm birdenbi- re elektriklendi ve yere yuvarlandım. Bayılmışım. Bir müddet sonra kendi- me geldim, Omuzum müthiş ağırıyor, vücudüm, anlaşılmaz bir uyuşukluk içinde. Hürriyet tepesine düşen. yıldırım- lardan birisi, oradan geçmekte olan 4 işçiye isübet etmiş, 2 sini öldürmüş, 2 sini ağır surette yaralamıştır. Denizde Denizde hiç bir vâk'a kaydedilme- — ! yada Ağa hamamı 80- yıkmıştır. | 261.9 Tİ Mahmutpaşadaki trikotaj fabrikasında makine dairesine dolan boyaltılıyor miştir, Akay, Şirketihayriye Yapur- ları mutat seferlerini arızasız, fakat ufak tefek rötarlarla yapabilmişler- dir. Marmarada dün oldukça sakin bir hava kaydedilmiştir. Karadenizin Boğuza yakm sahillerinde de bir bâ- dise olmamıştır. Rasathane ne diyor? Rüzgâr, dün saat on altıya kadar hafif hafif poyrazdan esmiş, bu ara» da hafif yağmur da saat 14 ten İti- baren yağmaya başlamıştır. Çiseleme şeklindeki bu yağış gittikçe şiddetini arttırmış, Karayel istikametinde ve lodosta sürekli şimşekler çakmıştır. Rüzgâr, tam saat on altıda lodosa çe- virmiş ve fırtına şiddetini arttırmış - tır. Bir taraftan İstanbul ufukları siyah bulutlar kaplarken diğer yan- dan da rüzgâr sür'atini fazlalaştır-| mış, saniyede hız, 17 - 18 metreye ka- dar çıkmıştır. Gece saat yirmiye kadar yağış mik tarı 47 milimetreye baliğ olmuştur. Yağışm en mütekâsif zamanı sast 16 dır. Bu sirada, barometre bazı tahav- vülât göstermiş, bir kaç milimetrelik tenezzül ve tereffüler kaydedilmiştir. Saat yirmide bârometre 755 milimet- 155 re olarak bulunmuştur. Verilen haberlere göre, hava, dün- kü karakterini bugün de muhafaza edecektir. Yağış, tufan şeklinde olmu. yacaksa da süreksiz sağnak görül mesi uzak bir ihtimal İle mümkün- dür. Bugün hava, berrak olmıyacak ve kapalı geçecektir. Yeşilköy rasat merkezinden gece aldığımız malümat, yağışm Garbi nâdolu ve Trakyada da'devam ettiği- ni göstermektedir. Ege sahilleri kıs- men yağmurludur. Trakyada, her ta- raf kapalı ve bulutludur, Hava, Şarki Anadoluda tabit ve açıktır. Umumü zarar ne kadar? Dünkü yağmurun şehirdeki tahri- batt fazladır. Bu yağmur, bu #ene içinde yağan yağmurların en şiddet- Wilerindendir. Zarar miktarı heniz kat'i olarak belli değildir. ve polis, yağmür y hasarı tesbit etmektedir. Ankara tren yolu bozuldu Ankara, 25 (Tan) — Dünkü detli yağmurlardan meydan& sel; Eşkent ile Sineanköy demiryolu hattmm 15 bir parçası üzerinde büyük yapmıştır. Sel, muhtelif & da bulunan yarma ve kalaslaf lp götürmüştür. Demiryolu bozulduğu hakkında Ankaray” haberler üzerine Devlet Deyil Umum Direktör Muavini dayet bir ameliyat rinde yaptığı büyük ve eh tahribatı gördükten sa len emirleri vererek gece g6 müştür. Tahribat mahalline lı ve Maliköyden yeniden üç #' katarı gönderilerek bütün ge sılmak suretile ancak bu sabi 9 da hattım tamiri ikmal eğil tir. Bu sebepten Istanbula Bi f rat katarı ve posta treni İS ahhrurla — İstanbula hareket miştir. Dün sabah İstanbulds” gil kan Toros ekspresi bu tab” zünden bugün 12,15 te şehri miştir, Sürat katarı 13,45, istynbül treni de 1430 ta şehrimiğö miştir. Ankara treni geç geldi gi Yağışm aynı şiddetle Ge” doluda devam ettiği Kat'i olarak bilinmemekle yağmurun tren hattında bir ribat yaptığı tahmin Konya treni, dün iki sast 3, 30 da muvasalet geç vakit alman haberlere let Demiryolları Ni çok ırmak ve nehirler taşı yerlerde tren yolları bozul9"