27 Temmuz 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

27 Temmuz 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

e Müthiş bir şua İngilterede adam biri 20 sene ça- lıştıktan sonra bir şua” keşfetmiş.| Bu şua” ile dağların arkasmdaki ci- simleri, tankları, orduyu, siste kay- bolan tayyareleri derhal bulmak ka- bilmiş. Eğer bu icat doğru ise, harp tekni- ğinde mühim bir merhale, katedilmiş, fakat medeniyette o nisbette geri gi- dilmiş demektir. Çünkü artık bundan sonra böyle bir şuam karşısında ne tayyâre, ne tank ne de zırhlı dayana bilecektir. Orduları mahvetmek ko- layca kahil olacaktır. Müsaade bu - yurursanız bu kadar tahripkâr bir vasıtanm icadma medeniyet demi- yelim. Bu şua neye yarar? Halbuki bu icadı başka yollarda kullanmak pekâlâ mümkün olabilir.; Meselâ bu şunı neşreden setlerle mi eehhez tayyareler, bir sis anmda top rağı kolayen görebilirler ve bir da- ğa çarpmadan yollarını bulurlar. O. tomobiller virajlarda biribirlerinin vücudünden haberdar olurlar ve me- selâ.Maslak yolundaki faciaların ko- layen önü alınır. Daha bunun gibi bu şua daha birçok faydalı yerlerde kul lanrlabilir. Polis taharriystmda, çalınmış mal ları bulmak, eânileri gizlendikleri yer lerde keşfetmek için bu şuadan isti- fade etmek kabil olamaz mıydı: der - siniz.? Kâşifin söylediklerine ve ya- p'lan tecrübelere bakılırsa, bu şua'la bir dağın arkasındaki öküzlerin be - yaz mı, kara mr olduğunu bile öğren- mek kabilmiş. O halde sevgililerinden ihanet gören âşıklar da bundan pek- Âlâ istifade edebilirler. Adiyö Grönada Ispanyadan gelen haberler dehset! Kan gövdeyi götürüyor. Asiler Mad- rit kapılarma dayandılar. Öyle ania-| şiliyor ki, yalnız Müdritle vfak bir saha hükümetin elinde, Şehirler ha- rap oluyor. Endiilüs zamanmdan kal ma tarihi bideler yıkılıyor. Merkezi hükümette yiyecek sıkmtısı başlıyor, | Hükümet Fransadan, muavenet istiyor. Dün akşam merak ettim Madrit radyosunu Açtım: Mütemadiyen Ispanyolca, İngiliz- ce, Fransızca ve Almanca neşriyat yapıyor, ve hükümet, kuyvetlerinin İngiltereden | yer yer muzaffer olduğunu bildiriyor | Tspanyollar bu kadar ölü vermeyi du. Bundan sonra havadis neşriyatı durdu ve bir Jspanyol kadını tatlı bir sesle: — Adiyö Grönada şarkısını söyle- di. Adiyö Grönada!.. Bu şarkıyı duyduğum zaman şunu hatırladım: Bundan çok zaman evvel, İspan- İşimdiye kadar 80,000 kişi ölmüş ve| ya kralı on üçüncü Alfcns, memleke: tinden kaçtıktan sonra birçok yerleri dolaşmış sonra da İstanbula uğramış t Alfons bir gece Gardenbars gitmiş ve orada bir Isnanvol artisti kendi » .. : Ruam mücadelesi Önümüzdeki yıl için bir program hazırlanıyor Birinciteşrinde o başlıyarak (937 gubatı sonunda nihayet bulacak olan Trakya ve İstanbul mntakaları ru - am mücadelesi programları hazır « lanmaktadır. Istanbul mmtakası ve Istanbula bağlı kaza hudutlarına ait programlar ikmel edilmiştir. Şarbon mücadelesi ilerliyor Sistematik şarbon mücadelesi de- vam etmektedir. Mücadeleye tâbi . mmtakalarda şimdiye kadar 320 köy gözden geçirilmiş, 287 bin baş muh- telif cins hayvana koruyucu şarbon aşısı tatbik olunmuştur. Yaş meyva ihracatımız Iktısat Vekâleti, yaş meyva İhra - tatı işi üzerinde yaptığı tetkikleri bitirmiştir. Masrafın fazlalığı yolun- da İleri sürülen şikâyetler muhik gö- rülmüş ve yaş meyva ihracatı yapa- cak tacirlere yardım edilmesine ka- tar verilmiştir. Yeni alınan denizaltı ana gemisi Almanyadan satınalmarak şehri- mize getirilen denizallı ana gemisi tesellüm edilmiş ve Hallee alınmış- tır. Bugün saat 15 Haliçte Deniz Ku- mandanlığı binası önünde geminin âd konma merasimi yapılacaktır. Geminin sür'ati 13,5 mildir, Ve ku-| ruluş itibatile, 10 tahtelbahir müret- | tebatının istirahatini temin edecek İro yükseltilmesi kararlaştırılmıştır. tesisatı havidir. di Bilginizi yoklayınız Sorular 8 — Büyük Okyanusun genişliği kaç metro murabbaıdır.? 8 — Avustralyanın diğer. ismi ne dir? 8 — Tarihte « halifeliği uzun yıl - lar ellerinde bulunduran Abbasilerin müessisi kimdir? 8 — Dominik etimhuriyeti nerede- dir? Nüfusu nekadardır? Merkezi ne residir? Dünkü soruların cevapları $ — Antebe (Gazi Antep) ismi ne vakit verilmiştir? C — 8 şubat 1921 de. 8 — Kars muahedesi kimler ara- sında, ne zaman imzalanmıştır?.. C < Kars muahedesi, Türkiye ile Azerbaycan, Gürcistan ve Ermenis- tan arasmda 13 teşrinievvel 1921 de imzalanmıştır. 8 — 1988 yılında en büyük zelzele nerede oldu? Yaptığı tahribat nedir? © — 1933 te en büyük zelzele Low Ancelosta olmuş ve 9 dakika sürmüş tür. 11 şehir harap olmuştur. 8 — Cümhuriyet Holk Partisi için Kırması zemin üzerine altı oklu bay- rak nilmunesi ne zaman kabul edil miştir, C — 14 ağustos 1933 perşembe gü nü, ALL LL sine: Adiyö Grönada şarkısını söy - lemişti. Kral dayanamamış ve ağla» muşta. Şimdi arada şu fark var: Kral gar denbarda şampanyalar içerek güzel kadmlar arasmda Adiyö Grönada'yı dinlemişti. Halbuki, bugün yanan yı- kılan Ispanya, öksüz kalan yarnla -! nan binlerce İnsanm ıztırabı İniltisi a» | rasında Adiyö Grünada'yı dinliyor. | Bu da bir hesaptır Ispanya harbi bir fücin halini aldı, Gelen haberlerden öğreniyoruz ki, yaralanmıştır. Halbuki yedi ay sü - ren Habeş » İtalyan harbi esnasında, Italyan istatistiklerine nazaran bu- nün arieik 20 de bir! küdâr İtalyan ölmüştü, göze almış olsalardı biribirlerini yi- yecek yerde 20 kere Habeşistanı fet- hedebilirlerdi. Bu da bir hesaptır. Ata sözleri — It derisinden post olmaz, hi - lekürdan dost olmaz. — Kılıçla oyun, kurtla koyun bir yerde olmaz, l — Pura değersizdir ama Insanı de lere muhtaç etmez . — İşi ehline ver, bir ekmekte üste ver, Rıhtımların tamiri Galata rıhtımı her yıl 5 santim çöküyormuş Liman İdaresi Galata ve Sirkeci ribtımlarınmı tamiri için hazırlıkları» nı ikmal edecektir. Galata rıhtım. dan başlıyacak olan tamir esnasmda rıhum seviyesi yükaçltilecektir. Rıhtımların her sene beş santim kadar çöktüğü tesbit edilmiştir. Bu gökmenin önüne geçmek için takviye yapılacaktır. Galata rıhtımının deniz seviyesinden itibaren bir buçuk met- Unkapanı köprüsü Eski Unkapanı köprüsünün sökül- mesi işi yarın ikmal edilecektir. Köp- rünün bir kısım dubaları Balat atel- yesi önündedir. Halen Azapkapı ve Unkapanı taraflarında bulunan iki baş duba da bugün sökülecektir. Çarşamba gününden itibaren Oyeni köprünün temel işleri hazırlıklarına | başlanacaktır. Köprünün temel at-| ma merasiminin cumartesi günl ya- pılması mukarrerdir. Yumurta tacirlerinin müracaatleri Bazı tacirler, Türkofise müracaat ederek İtalyaya yapılacak yumurta ihracatı için kolaylık gösterilmesini istemişlerdir. 'Türkofis, müracaat sa- hiplerine İtalyanlarla henüz bir an- laşma yapılmadığı ve yumurtalara karşılık ithal edilecek eşyanm umu- mi gümrük rejimine tâbi tutulacağı- , Balkan antandı iktisat konseyi Toplantıya iştirak eden delegelerimiz döndüler| Geçenlerde Yugoslavyanm Bled şehrinde toplanan Balkan Antant iktisat konseyine iştirak eden Türk delegeleri şehrimize dönmüşlerdir Türkofis İkinci Reisi Burhan Zih- ni, konsey tarafından ittihaz edilen kararların Balkan iktısadi inkişafma çok müsait olduğunu, müzakerelerin dostane bir hava içinde cereyan etti- ğini ve Yugoslavyanm misafir dele- gelere büyük bir slâka gösterdiğini söylemiştir. Iktısat konseyinin Balkan hükü- metlerinin ticari münasebetleri tet- kik edilmiş, mübadele eşyalarınm ha- cim itibarile artırılması kararlaştı- rılmıştır. Bundan sonra ihraç madde- lerinin satış tarzlarmm müşterek bir teşkilâtla ıslahı muvafık görülmüş - tür. Balkan memleketlerinden teds- rik olunacak herhangi bir eşyanın başka yerlerden getirtilmiyerek kon- seye iştirak etmiş olan dört Balkan| devletinden sipariş olunması esası kabul edilmiştir. Bu cümleden olarak Yugoslavya tuz ithalâtmda Türkiye mallarını tercih edecektir. | İthalğt ve ihracat İşleri üzerinde Yugoslav ticaret heyeti bir rüpor hö- #rlıyarak martta Atinada yapılması arzedecektir. Tütün, incir, müştereken organize edilmesi teklif olunan maddeler arasındadır. 'Turizm işine de husus! bir ehem- miyet verilmiş, daimi'bir turizm ko- mitesi kurulmustur. Deniz münaka- lâtında müşterek hareketi temin için ayrıca bir deniz ticaret Komitesi teş- kil edilmiştir. Şeker sanayii için teknisiyen gençler yetiştirilecek Şeker Fabrikaları Şirketi, şeker sanayiinde çalişmak üzre teKnisiyeri san'at okulları seçilecektir. Gençler, tahsil derecele- rine göre, verilecek bir ücretle staji- yer olarak çalışacak, bilâhare göster- dikleri Tiyakate göre maaş alacaklar- dır. Büyük muvaffakıyet gösteren sta- jiyerler Avrupaya gönderilecektir. Köniksberg panayırına iştirak için hazırlık Berlindeki Türk Ticaret Odası,Kö- nigsberk panayırına . iştirak etmek için hazmirklara başlamıştır. Pana - yır, 23 Ağustosta açılacak ve dört gün sürecektir. Panayırın Türkiye pavyonunda bütün mahsulerimizin nümuneleri bulundurulacak ve diğer- lerinden daha zengin olmasma dik- kat edilecektir. Panayıra nümune göndermek istiyen — tacirler, şimdi- den Berlin Türk ticaret odasma mii- racate başlamışlardı Kuruçeşmedeki depolardan bir kısmı kaldırılacak Ankaradan gelen haberlere göre, Kürüğeşme kömür depolarının yeri hakkmda yapılan tetkikler nihayet bulmuştur. Depoların yine Kuruçeş- mede bırakılmaları münasip görül müştür. Ancak, alâkadarlar Kuru: çeşmelilerin vaki şikâyetlerini de na zarı dikkate alarak evlere pek yâkm olan depoları kaldırmağa karar ver- mişlerdir. Bu depolar 9 - 10 kadardır. Bu hususta verilen karar, İcra Vekil- leri Heyetinin tasdikmdan &onra kat'i mahiyet alacaktır. İmar bürosu kuruldu Nafıa Vekâleti tarafından teşkil edilen imar bürosu kadrosu üzerinde | çalışılmaktadır. Yeni kadroda mem-| leketin tanmmış omühevdis ve mi- marlarından 50 kişi vazife almıştır. Bunların tayinine başlanmıştır. Bü- ro, yakında faaliyete başlıyacaktır. Büro dahilinde yapılan yolev, apart man, resmi daire inşnatile imara mi teallik diğer bütün işler, bu büro ta- nı bildirmiştir. foldu, Caddeler çöki mukarrer olan konsey toplantısına | hah, üzüm ve| gençler yetiştirmeğe karar vermiştir. | Bu gençler, İise 've ortamekteplerle | mezunları arasmdan | | AN Ne dersiniz? Vazifelerimiz İstanbul, iki gün devam eden şid- detli bir yağmur yüzünden altüst wlerin duvar darı yıkıldı, akmadık yer kalmadı, yıldırımlar düştü, insanlar öldü ve yaralandı. İtfaiye ve polis, birçok faciaları vaktinde önlediler. Muhakkak ki, böyle tabiatten #e- len âfetlerde hükümet kuvvetleri, halkın sağlığını koruduğu kadar umumd heyecan ve endişeyi de tes- kın ediyor. Zaten, teşhilâtin büt: içtimai kıymeti, bu gibi fevkalâde zamanlarda daha iyi anlaşılıyor. Böyle olmakla beraber, sular altın - da halan bir mıntahada asayiş ve ni- Zümi koruyan polise, su baskınına | uğramış bir mahallede çalışan itfaiye o teşkilâlina karşı maat- teessüf, halkımız henüz mukabil vazifesini yapamamakta, bilâkis böy le tehlikeli zamanlarda uluorta bü- tün umumi hizmetlere müdahale et- mektedir. Bize kalırsa, halkın hakiki vazife- si, devlet teşkilâtı, iş başında iken onu müşküllere sokmak değil, işini en İyi yörebilecek zemin ve imkânı hazırlamaktır. Biz böyle düşünüyoruz. Siz ne dersiniz? AL O Bahreyn Sultanı Bu sabah Toros ekspresi ile Basraya hareket ediyor İki gündenberi şehrimizde bulu - ban Bâhreyn Adaları Sultanı Şeyh Hamed, oğulları Şeyh Daij ve Ab- dullah ile birlikte bu sabah Toros ekspresile Basreya milteveecihen he! reket edecektir. Sultan, dün öğleden sonra şehrimi. zin muhtelif yerlerini gezmiş, Aya- sofya Müzesini de gezmiştir. Sultana refakat eden İngiliz Müşaviri Bel - grav İngiltereye dönecektir. Şark Demiryollarında hazırlık Şark Demiryolları heyeti umumi. yesi 6 Ağustosta toplanacaktır. Top- lantıda kumpanya işletme imtiyazı - nın hükümetçe satınalınması husu - sundaki tebliğ görüşülecektir. Verilen malümata göre, şirketin Paristeki komitesi erkânından De- vis'in riyasetinde bir heyet, içtima- dan sonra Ankaraya gidecek ve Na- fıa Vekâletile temaslara başlıyacak - tır. Gümrük Muhafaza Komutanınm tetkik ve teftişleri Gümrük Muhafaza Komutanı Ge- neral Seyfi, cenup vilâyetlerindeki muhafaza teşkilâtı üzerinde teftişle- rine devam ötmektedir. Komutan, bü mıntakadaki teftişleri bitirdikten son ra şark vilâyetlerine geçecek; Türk - Iran hudutları arasındaki muhafaza teşkilâtını teftiş edecektir. ——— ———— İ Küçük Haberler | * Dariisşafakalılar cemiyeti kon- resi — Darüşşafakalılar cemiyeti- in fevkalâde kongresi, dün sabah E- minönü Halkevinde (toplanmıştır. £ n SEHİRDE OLANLAR YE Sultanahmette mozayik bulundu Profesör Bakster bugün- lerde bekleniyor Sultanahmet camiinin arkasma isa bet eden hafriyat mmtakasından ye- niden birtakım mozayikler çıkarı mıştır. Bunların tamamile temizlen mesi için bir hâfta daha çalışılacak- tır. Daha önceki araştırmalarda mo zayiklerin Sulhtanahmet camii avlu suna doğru uzandığı kanaati hâsil olduğu için kazıya başka bir istika- met verilmiştir. Fakat, Profesör Ri- ket'in bu mıntakada yaptırdığı son- daj, mozayiklerin, bu tahminin tam aksine olarak aygır deposu istikame tine doğru uğandığını göstermiştir. Geçen sene çıkan mozayiklerle Bi - zans duvarları arasmdaki ikinci haf- riyat yerinde de âraştırmalâr İlerle- miştir, Buradaki toprak mikdarı fnz- la olduğu için bunların nakli işinde geceli gündüzlü çalışılmaktadır. Bu mıntakada kazı, Bizans sarayı duvar larından on beş metre aşağıya kadar inmiştir. Şimdiye kadar çıkan tarihi kıy- meti haiz eserler, peyderpey tasnif edilmektedir.Bu işlerle Rober, Hanri ve Makuli isimlerinde üç asistan meş gul olmaktadır. Hafriyat, daha beş hafta sürecektir. Profesör, Baksterin önümüzdeki günlerde şehrimize dön- mesi muhtemeldir. Poliste Köprüiskelesinde yaralama vak'ası Bir erkek karısını ve dostunu yaraladı Dün akşam Üzeri Köprünün Kadı- köy iskelesinde bir yaralama hâdise- si olmuştur. Yaptığımız tahkikata göre vak'anm, tafsilâtı şudur: Şehremininde Kanlkuyu Karşi” daki 20 numâfâlı öVde Seyfi ile karr 81 otuz yaşlarında Muazzez ve sekiz yaşlarmdaki beslemeleri oturmakta- dır. Muazzez, dün sabah Üsküdarda- ki annesine gideceğini söyliyerek ev- den çıkmış ve çocuğunu beraber gö- tlirmiyerek bırakmıştır. Seyfi, bir müddet evde yalnız ©- turmuş ve neden sonra beslemeyi /kağa çıkmıştır. Muazzezin, çocuğu yanma almak istemeyişinden şüphe- lenen Seyfi, hemen vapurla Üsitüde- Tü geçmiş, fakat, karismt orada bu- lamıyarak tekrar İstanbula dönmilş- tür. Kadıköy iskelesi civarında do laşırken karisinın bir erkekle bera- ber Kadıköy ovapurundan çıktığını gören Seyfi, yanmda taşıdığı ustura ile üzerlerine hücum etmiştir. Netice. de, Muazzez yüzlinden, Yusuf ismin. deki erkek te muhtelif yerlerinden muşta. Hâdiseye zabıta vaz'ıyet, etmiştir. Tahkikata devam edilmektedir. Bir kadını yaraladılar Fatihte Arifzade sokağında otu ran Mediha, Küçükpazardan geçer - ken tam Asmasltındâ önüne iki kişi çıkmıştır. Bunlar, Kadmmn yanma sokulmuşlar, bıçakla sağ ayağmdan Toplantıda, istifa eden idare heye- ti yerine yenisi seçilmiştir. * Parti baş sekreterliği — Cümhu- riyet Halk Partisi Istanbul başkanlır ğı baş sekreterliğine tayin olunan Ü- çüncü umum! müfettişlik kalemi mah sus müdürü Hikmet, yeni vazifesine başlamıştır, * Ipekli kumaş fabrikatörleri — Ipekli kumaş fabrikatörleri perşem - be günü ticaret odasında bir toplan- tı yapacaklar, ipek sanayiinin inki- gafı yolunda alınacak olan tedbirler üzerinde görüşeceklerdir. * Londra'ya giden heyetimiz — Iİn- giltere İle yehi bir ticaret ve klering anlaşması yapmak üzere bir müd - dettenberi İstanbulda bulunan tica - ret heyetimiz, Londraya mütevecci- han hareket etmiştir. Heyet, Prağ, Berlin ve Paris gibi bazı merkezlerde de iktisadi tamas- larda bulunacaktır. J * Kaptanlar cemiyetinin toplantı- sı — Türk kuptan ve makinistler co- miyeti idare heyeti, âzalarmı fevka- lâde bir toplantıya çağırmaya karaj vermiştir. Toplantı 7 ağustos cuma rafından idare olunacaktır. İgünü yapılacaktır. yaralıyarak kaçmışlardır. Kadm, yü. irilyerek karakola geldiği sırada faz- la kan kaybettiği idin bayılmıştır. Mediha, beş senedir ayrı bulunduğu kocasından şüşphelendiğini söylemiş, tahkikata başlanmıştır. Üsküdarda bir ev yandı Üsküdarda Arakiyeci Hacı Meh- met mahallesinde Sabrinin ahşap evinden yangın çıkmıştır. Yangin ev kâmllen yandıktan sonra söndürüle- bilmiştir, Hâdise etrafında tahkikat yapılmaktadır. Bir kuyu ansızın çöktü Akbıyıkta S0 numaralı evin git ka- tmdaki kuyu çökmüş ve ev sahibi Mediha çöken kuyu ile beraber yu- varlanmıştır. Mediha, bir müddet sonra topraklar arasından yaralı o- larak çikarılmış ve hastanye kaldırıl- mıştır. Berlin Sefiri gitti Bir müddettenberi mezunen gehri- di, Romanya tarikile vazifesine dön- müştür komşularından birisine bırakarak #0| mizde bulunan Berlin Sefirimiz Ham- | ıspanya vakay” karşısında devlet” Hâlâ sonu gelmiyen V* gelmiyecek olan Ispanya W ları Avrupada büyük bülanan Fransa çok gezi ve ziyet karşısında kalmışlardır” Cebeltittarik boğazın © çin daima titriyen Iugiltere birtakım tertibat almış, manlarınm bazılarma b göndermiştir. Diğer tarafta» la anlaşmasından bilistifağ? daki askerinin küçük bir K belüttarike sevketmek ni duymuştur . Fakat İngilterenin menfaatleri yalnız siyasi ni zamanda İktisadi ve 5 Ispanyanm büyük maden W şirketlerinde Londra mali nin mühim alâkası vardır. Rio Tinto bakır sirketi b şında gelmektedir. Akdenizin şarkmda ve de menfaatlerini tehdit eden lere karsı bazı tedbirler alan re, bu denizin garbinde de medik vak'alar karşımda temez. Bunun içindir ki, meşru Ispanya hüki inet talebini reddetmekle kayii dikkatle takip " Fransanın vaziyeti tahii ziktir. Fransanın da #sp çok mali ve iktisadi n dır. Ve sonra bugün F eden halk cephesi hi karşı mukavemeti bulunan yol halk cephesi hükümeti veesihtir. Onun için metinin zaferi Paris resmi Tinde büyük bir sevinçle, ki caktır. Fakat Fransa ve İsp fikirde bulunan adamlar r idaresi birçok rivayetlere vermiştir. Söylendiğine ya hükümeti Rransadan lebinde bulunmuştur. Evv riş edilmiş birçok ta; Tümü için Parise bir İsp nin varması bu rivayetleri yaset icabı, Fransız sağ. kümetin İspanyaya herhan siddetle civarında bulunan sağa Ispanyol devlet adamları d8 dan uzaldaştırılmıştır. Işte buzün bu alâmetler mânen hattâ kismen olsun Madrit hükümetine yardım göstermektedir. Bunun başka türlü imkân yoktur. Çünkü Isp cephesi aleyhtarlarınm Fransada da bir aksülürgel © masına imkân yoktur, Ve kümetinin telâşı da bundan © Ispanya karışıklıkları Italyada da derin tesirler Ve tabii bu İki faşist hi telif vesilelerle Ispanyol âsl! patilerini göstermekten çeki” lerdir. Denilebilir ki, Ispanya di bir Faşizm - Demokrasi m” si seklini almıştır. Ne olursa olsun İs; hili muharebenin biran “ herkes için şayanı temeni bizim bile bunda menfantimif, Çiinkü senede, İspanyay& milyon fira kıymetinde eli ve tal yumurta ihraç etn Isyanm sonunu tir mümkün değildir. Fakat 0 gün zarfında hükümetin m kuvvetlenmiş gibi görünüyÜ'y Bununla beraber hariçte © fa da yapılabilecek yin gidişine herhalde çok olacaktır, Ralf Ne Baytar ve Ziraat Fi 4 talebe alınacak Önümüzdeki ders yılı içi9 da Ziraat Enstitüsü at Fakültelerine parasız almacaktır. Bu yıl E tar Şubesinden 25 4 sivil, olmak üzere 35 baytar. İtü asker olmak üzer€ mezun olmuştur, z 10“ g İİ) Gi