11 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

11 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

— > 11.8.986 Mendres spor klübü kongresi Menderes sporcuları bir arada Klübün futbol, voleybol, bisiklet ve atletizm şubeleri vardır. Bisikletçiler Halkevi sporcuları ile beraber 3000 metrelik memleket turuna çıkacak. lardır, edi) Denizli, (TAN) — Menderes spor) di klibü, umumi kongresini geçen hafta toplamıştır. Yeni idare heyetine dok- Şerefettin, Ziya, Salih. Rüştü, 4) Mallim Niyazi seçilmişlerdir. a Eksiltme ilânı SÜMER BANK Umumi Müdürlüğünden | 1 — Gemlikte inşa edilmekte olan Sunğipek fabri- kamıza sahilden üç kilometro mesafede kâin ılıcak su - Yunun kaptaj ve isalesi işi vahidi fiyat esasile eksiltme- Kan İşin tahmin edilen bedeli 31.155,. lira- 2 — Buişe ait münakasa evrakı şunlardır; A) Eksiltme şartnamesi B) Mukavele projesi C) Umumi şartname ; D) Hususi fenni şartname E) Silsilei fiyat cetveli F) Projeler İstiyenler bu evrakı 1,60 lira bedel mukabilinde An- ada Sümer Bank Mamulât Şubesi Müdürlüğünden ve Sümer Bank İstanbul Şubesinden satın alabilirler. 3 — Eksiltme 25 Ağustos 936 Salı günü saat 16da Sümer Bank İstanbul Şubesi Müdürlüğündeki Komis- Yon huzurunda yapılacaktır. 5 — İsteklilerin 2337 lira muvakkat teminat verme- ME imdır. Bundan başka eksiltmeye girecekler ilân edilen, mahiyette bir işi muvaffakiyetle yaptıklarını tev- tik ederek eksiltme gününden üç gün evv kadar | Bankaya rae brain İk Ee tirmek suretile bir ehliyet vesikası alacaklar ve bunu | teklif mektuplarına leffedeceklerdir. 6 — Teklif mektupları yukarıda yazılı gün ve saat - ten bir saat evveline kadar Sümer Bank İstanbul Şube- sine makpuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönde- rilecek mektupların nihayet ihale saatinden bir saat ev- veline kadar gelmiş ve zarfın kanuni şekilde kapatılmış ası şarttır, 4, M.M. Vekâletinden: #| Gedikli erbaş hazırlama mekteblerine talebe alınıyor. I — Ankara ve Konyadaki Gedikli Erbaş hazırlama Mekteblerinin ihzari sınıflarına 3 sınıflı ve gedikli orta kismın 6. smıflarına da 5 smıflı köy ilk mekteb mezun- İh alınacaktır. 2 — Bu mektebler yatılı ve parasızdır. Mektebe giriş itları askerlik şube başkanlarından öğrenilebilir. 3 — Yukardaki şartları taşıyan ve gedikli erbaş olmı- Ya istekli olan köylü çocukların en geç 20 Eylül 936 tihine kadar mensup oldukları Askerlik şubelerine de, ataat etmiş ve evrakını tamamlamış olmaları lâzım- NE (136) (4349) 500 Ankara Belediye Reisliğinden - 1 — Su idaresinin bir senelik ihtiyacı olan demir boru, akk, rakör ve saire on beş gün müddetle kapalı zarfla ““iltmeye konulmuştur. — Muhammen bedeli 22598 liradır. — Muvakkat teminatı 1695 liradır. ti — Miktar ve şeraitnamesini görmek istiyenler her- in Yazı işleri kalemine ve isteklilerin 21 Ağustos 936 ; ika günü #aat dokuz buçuğa kadar teminatlariyle bir - iğ teklif mektuplarını Belediye Encümenine verme - NE (4508) gskişehir Memleket Hastanesi aStanemize almacak olan 1445 lira muhammen kıy i karyola, âlet masası komodin vesair eşya açık ek- 7 kağıeecümeninde yapılacaktır. Evsaf ve şerait : İstanbul ik direktörlüğünden ve Eskişehir memleket hastane- ie â$ tabipliğinden sorulabilir. İsteklilerin usulüne gö- © Müracaatları. (4482) 665 he. DNA e in iç Gk a ah in Lİ $ Tabipliğinden: Klimeye konmuştur. İhale 20-8-936 da saat 15 te vilâ- N ei Hüsusi Riyaziye dersleri : Yüksek tah&illi bir genç lise, orta Jokul ve ecnebi okul. talebelerini e- te imtihanları hazırlamaktadır. Isti- ler gazetede N:T. rumuzuna tupla müracaat etsinler. 595 “ İstanbul ikinci icra memurluğun dan; Satılmasına karar verilen Şişlide Halâskâr Gazi caddesinde 293 numa ralı evde borçlu Muhtara âit muhte- lif eşyalar 18-58-36 salı günü saat 13 ten İtibaren sözü geçen evde satıla- cağmdan mahallinde hazır buluna - cak memuruna müracaat edilmesi ilân olunur. (24908) Doktor Mehmet Ali Aksoy Haseki ve Cerrahpaşa hastaneleri cilt ve zühreviye mütahasusı Sirke- cide Beşir Kemal eczanesi İttisalinde 4 numara hergün saat Zden sopra hastalarını kabul eder, 659 TAN İ min metodlarla gayet seri bir suret- | KUÇUK İLANLAR | | ahaliye bildirilir. 2 nci EKLEMEDİR leden Payasa ve karşı yöne zilâttan faydalanacaktır; İ rürlükte kalmaktadır. başvurmaları rica olunur, Cenup Demiryolları Müdürl Cenup Demiryollarında bu kere aşağıdaki tarifenin yürürlüğe konulduğu sayın taşınılması, : Kıt'ası mişyonuna vermeleri. (131 Tümen birlikleri hayva- natı için 600 ton kuru ot ile 400 ton samanın kapalı zarfla eksiltmesi 17-8-936 pazartesi günü samanm i saat 11 de Kuruotun saat 15de Kırklarelinde satm- kalma Komi lacaktır. Tahn ru otun 27000 lira Samanın 8000 liradır, Kuru otun ilk teminatı 2025 lira, Samanın 600 liradır. Şartnamelerini görmek isteyenlerin hergün eksiltmeye gireceklerin btl- li vesikalarile muayyen gün ve saatlerden birer Saat €v- vel teminatlarını usulen ve- rerek tam saatinde teklif mektuplarile Komisyon Ri- Kozyatağında Kayışdağı kıldığı 11-9-936 saat 10 da eren 2 le Refika aleyhine açtığınız ihale tarihi yakarıda hizalarında gösterildiği palı zarfla alınacaktır. İsteklilerin ihale saat evvel tekliflerini Edirnede Tugay Satınalma Ko- İstanbul harici askeri kıtaatı ilânları Bir kilo- Cinsi Mıktarı M.Be- sunun İlktemi- İhale deli Ootahmin hatı bedeli Kilo Lira Kr.San.Lira Edirne Sığır eti 88000 22000 25 1650 12-8-936 S. 15 de Sülpğlu ” 90000 21600 24 1620 12-8-936 S. 15,30 Garp Hudut kıtatı için alınacak sığır etinin miktar ve üzere ka- saatinden bir ) (4297) 492 yasetine müracaatlarr. (128) (4301) * Sekiz çeşit isterlizasyon cihazları ve teferrüatı kapalı | zarf usulü ile satın alınacak- tır. Tahmin bedeli 15000 li- radır. İlk teminatı 1125 li - i 13-8-936 per- şembe günü saat 10 dadır. Evsaf ve şartnamesini gör - mek ve almak istiyenler be- delsiz olarak Ankara M. M. V. Satınalma KO, na müra- caat münakasaya girmek i- çin 2490 sayılı kanunda gös terilen ve vesaikla teminat ve teklif mektunplarile birlik- te belli gün ve saatindan en az bir saat evvel KO, na mü- racaatları. (41) (3553) 4p1 "Kadıköy Sulh Ceza Hâkimliğinden: Beyoğlu Kalyoncukulluğu Demirbaş sokak 27 No.da Salih Oğlu Mehmet: Mehmet oğlu Faik ve Vasil ve Miço aleyhlerine açtığınız dövme ve sövme davasından dolayı duruşmanın bırakıldığı 17-9-936 perşembe saat 14 te Ka dıköy sulh ceza mahkemesinde yapılacak duruşmaya gelmeniz gelmediğiniz veya bir müdafi tarafından ken - dinizi temsil ettirmediğiniz takdirde davanızdan vaz geç- miş sayılacağınız ikametgâhınızın meçhuliyetine binaen ilânen tebliğ olunur. (4538) .. y Kadıköy Sulh Ceza Hâkimliğinden: caddesinde 31 sayıda oturan Mehmet Eftala, Sait ve Hikmet aleyhlerine açtığınız s0- pa ve demirle dövme davasından dolayı duruşmanın bıra- Kadıköy Sulh ceza mahke - mesinde yapılacak duruşmaya gelmediğiniz veya bir mü- dafi tarafından kendinizi temsil ettirmediğiniz takdirde davanızdan vazgeçmiş sayılacağınız ikametgâhınızın meçhuliyetine binaen ilânen tebliğ olunur. (4539) Kadıköy Sulh Ceza Hâkimliğinden: Kadıköyünde Kurbağalıderede Hamiyet sokağında 16 No. da Elektrik fen memuru Seyfinin karısı Saadet, dövmek ve sövmek davasın- dan dolayı duruşmanın bırakıldığı 10-9-936 perşembe saat'10 da Kadıköy Sulh ceza mahkemesinde yapılacâk duruşmaya gelmeniz gelmediğiniz veya bir müdafi tara- fından kendinizi temsil ettirmediğiniz takdirde davanız - dan vaz geçmiş sayılacağınız ikametgâhınızın meçhuliye- tine binaen ilânen tebliğ olunur. (4540) İ ile Kadıköy esya pazarında satılaca- Kadıköy Sulh icra dairesinden! | Bir borcun ödemesinin temini için | mahcuz olup satılarak paraya çev - rilmesi kararlaştırılmış olan muhte- lif cins ev eşyası 18-8-936 salı günü saat 10 dan İle kadar açık artırma ğından 45 de iki büçuk dellâliye res mi müşterisine ait olmak üzere talip lerin mezkür gün ve saatte mahal - linde bulunacak memura müracaat | eylemeleri ilân olunur. | Nasıl anlamalı? İvi pudra ve fena pudra diye bir tasnif yapılamaz. Bütün pudralar iyi ve bütün pudralar fenadır. Bir| pudrann nefasetini elimize alıp şöy- le bir muayene etmekle anlıyamazsı nız, Onu uzun müddet kullanmak lâ» | zımdır. Fakat ya kullandığınız pudra, cildi bozan cinsten İse.. O zaman da | yüzünüzü tecrübe tahtası haline ge- tirmiş olmaz misiniz? En iyisi, uzun tecrübelerle nefasetini bütün dünya- ya tanıtmış VENUS pudrasmı kul- lanmaktır, Deposu: Nureddin Evliya Zade Kimyevi âlât ve itriyat ticarethane- si, Istanbul, Bahçekap:, 2 — İmtihanlar Kayseri lacak ve muvaffak olanlara miye verilecektir. mak. B — Ahlâkı, durumu iyi C — Sağlık raporu. kası. komisyonda bir talip çıkmış üğünden: 921 SAYILI FEVKALADE VE MUVAKKAT YAVAŞ GİDİŞ TARİFESİNE Maden cevherleri ile maden işletmesine mahsus malzeme ve levazımın Toprakka- Toprakkaleden Payasa götürülmek üzere ilk yollamadan başlıyarak bir sene için de demiryola önemli miktarda maden cevheri veren her yollayıcı aşağıda yazılı ten- Taşmılan miktar en az 10,000 tona yetişirse, ton başına 30 Türk kuruşu Taşınılan miktar en az 15000 tona yetişirse, ton başıma 50 Türk kuruşu” Taşınılan miktar 15000 tondan artık olursa, ton başına 60 Türk kuruşu, ; Ait olduğu müddet zarfında maden cevherleriniri yollayıcısı adına Payasdan Top- rakkaleye gönderilecek madenlere mahsus çimento, ve malzeme taşınlarının mik tarı, yukarda yazılı tenzilâtın bu yollayıcı tarafından el- de edilmesi için hesaba soku labilecektir. Bu tenzilâtın ancak ücretin geri verilmesi suretile ve buna ait hamule senetleri - nin gösterilmesi üzerine tat bik edilecektir. Tarifelerin yukardaki hü kümlerle değiştirilmiyen bütün büküm ve şartları yü- demir, kereste, kömür, makine Fazla bilgi edinmek istiy enlerin Karkamışta Cenup Demiryolları Müdürlüğüne En hoş meyva usarelefile hazır- lanmiştır. Hazmı kolaylaştırır. İnkibazı izale eder. Kanı temiz. iyerek vilcuda tazelik ve canlı- lık bahşeder. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu. Istanbul ——— — Sultanahmet Birinci Sulh Hukuk Mahkemesinden: Hollantse Bank Uninin Yenicami karşısında 94 numarada Ohannes Ke hunyan aleyhine açtığı 936/891 nu- maralı davada mumaileyhe gönderi- len dava arzuhalinin ikametgâhının meçhuliyeti hasebile bilâ tebliğ iade edilmesi üzerine ilinen yapılan teb- ligata rağmen 16-7.936 tarihine mu- ayyen olan celseye ispati vücut et - memiş olduğundan hakkında gıyap kararı ittihaz ve celse 10-9-936 tari- hinö tesadüf eden perşembe günü saat 10,30 a talik edilmiş olduğun - dan mezkür gün ve satte gelmediği veya bir vekil göndermediği takdir - de bir daha muhakemeye kabul edil- miyeceği ve muhakemenin gıyabında İntaç'edileceği ilân olunur. (24898) Kayseri Tayyare Fabri- kası Direktörlüğünden: 1 — Bu sene fabrikamıza birinci sınıf tesviyeci ve ka- portacı ustaları imtihanla alınacaktır. Tayyare Fabrikasında yapı- derecesine göre 3-5 lira yev- 3 — İstekli olanların aşağıdaki vesaikle beraber Ey- lül 936 nihayetine kadar her gün istida ile Fabrika di- rektörlüğüne müracaat etmeleri, A — Türk olmak ve ecnebi bir kadınla evli Bulunma- olduğuna dair Emniyet Di - - rektörlüğünden vesika getirmek. D — Nüfus cüzdanı ve bon servisleri sureti musadda- E — Üç adet vesika fotoğrafı. (4510) iktisat Vekâletinden: Ölçüler ve ayar direktörlüğü için açık endirme sureti- le satın alınacağı ilân edilen mütenavip cereyan elektrik sayaçları ayar masası için 6- 8-936 tarihinde toplanan ve teklif ettiği fiat lâyikı hat görülmemiş olduğundan ihale gününün 17-8-36 tarihine Sahibi: Ahmet Emin YALMAN—Umumi Neşriyatı İdare Eden: 8, SALİM | Gazetecilik ve Neşriyat Türk Limitet Şirketi —Basıldığı yer TAN matbaası uzatıldığı ve isteklilerin o tarihte mürâcaatları ilân olu- nur, (4514)