28 Ağustos 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

28 Ağustos 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

Sg k © Kullanacağınız fener ve pillerin en iyisi DAİMONdur. Bunları Börmek isterseniz İZMİR SERGİsinde 83.92 numaralı paviyona Üracaat ediniz. Bizzat görünüz. POKER tıraş bıçağı ile DAİMON fener ve pilleri de bu sergide £. İki kromlu Alpaka Kaşık ve çatalların: da daima tercih ediniz. Karaciğer, mide, barsak ve böbrek hastalıklarına TUZLA İÇMELERİ İçme trenlerinin vapurları Köprüden (625 - 740 « 840 - 910-11- 13,15 - 15.10 . 15,0 dir KARYOLALAR Fabrika fiatma satılıyor * Asri Mobilya Mağazası *WE9 —-— FEVZİ di İstanbul, Rızapaşa yokuşu No. 66 Tel. 23407 iSTIKLAL LİSESİ DiREKTÖRLÜGÜNDEN: 1 — İlk, Orta ve Lise kısımları için Kız ve Erkek, yatılı ve yatı- 8ız talebe kaydına başlanmıştır. 2 — Kayıt için hergün saat 10 dan 16 ya kadar okula müracaat edilebilir, 3 — Bu yıl ancak mezun olan veya tasdikname ile ayrilân tale- benin yerine az miktarda yeni talebe almacaktır. Okula girmek is- Ciyenlerin bir an evvel müracaa tları tavsiye olunur, 4 — Eylülün onbeşine kadar kaydini yeniletmiyen eski talebenin müracaatları kabul edilmiyecektir. 5 — İstiyenlere kayıt şartlarmı bildiren tarifname gönderilir. Şehzadebaşı, Polis karadolu arkasında. Telefon: 22534 1030 Istadbul Ticaret ve Sanayi Odasından: . Memleketimizde aile sanayii ve küçük sanatları teş- 2 ve himaye için İktisat Vekâleti tarafından Ankarada 9 Teşrinievvelde bir el işleri sergisi açılacaktır. Sergide Serek eşhas nezdinde bulunan ve gerek dükkân ve evler- Güz, apılmakta olan eski ve yeni eserler teşhir edilecektir. ! mderilecek eşyanın nakli, iadesi, sigortası ve istant | ağa rafları vekâletçe deruhte edilmiştir. MMuvaffakiyet | ş terenlere muvaffakıyet derecesine göre nakti mükâ- | t ve madalyalar verilecektir. İştirak etmek istiyenlerin | Mia Eylüle kadar gönderecekleri eşya hakkında Oda - İ malümat vermeleri rica olunur. (694) 1021 Maden kömürü Satın alınacak Yüksek iktıset ve Ticaret Mek- tebi Müdürlüğünden: 12; üksek iktisat ve ticaret mektebi için açık eksiltme ile | ton kriple maden kömürü satın alınacaktır, Beher | 6212 18 lira değer tahmin olunmuştur. İlk teminatı | & iradır. Eksiltme 4 eylül 936 tarihinde saat 14 te Ca- Mek luna Cümhuriyet Matbaası karşısında yüksek gö tepler muhasebeciliğinde yapılacaktır. Şartnameyi mek istiyenlerin Pazartesi ve Perşembe günü Yük - Şekle tisat ve ticaret mektebine ve eksiltmeye iştirak ede- Sözü Tin belli gün ve saatte kanuni belgelerile birlikte Eeçen muhasebecilikte komisyora müracaatları. (477) 897 EZİN ME e TT RE ONULARINI TEMİZLER. BALGAM SÖKTÜRÜR. 5: Lİ rak eylemiele — ar izmir Fuarını Ziyaret Etmek isteyenlere: Denizyolları İşletmesi Müdürlüğünden: Beynelmilel İzmir Fuarının açılma resmi müna- sebetile sergiyi ziyaret etmek istiyenlere kolaylık olmak üzere 31 Ağustos 936 Pazartesi günü Saat 15 te İZMİR vapuru İstanbuldan kalkarak doğru İzmire gidecek ve Fuarın açık bulunduğu müddet- çe İzmirde ziyaretcilerin ikametlerine tahsis edile- cektir. Vapurda kalacakları ehven bir sürette her türlü istirahatleri düşünülmüş ve geminin kara ile doğru irtibatı temin edilmiştir. Vapurda yatmak ve ye- mek istiyenler fiatlar hakkında İstanbul acenteliği- mizden izahat alabilirler. Bu münasebetle İzmirde gidip te birkaç gün kala- rak dönmek istiyenlere kolaylık olmak üzere Ağus- tosun 29 uncu Cumartesi günü İstanbuldan kalka- cak olan İzmir Sür'at Postasının 31 Ağustos 936 Pazartesi günü yapacağı avdet seferi bir defaya mahsus olmak üzere Eylülün 3 üncü Perşembe gü- nü saat 16 ya tehir edilmiştir. Fuarı ziyaret etmek istiyenlerin bu kolaylıklar - Ann TeMinda simmalasi Nim aşymiyen 4&71N 985 Karacabey Merinos Yetiştirme | Çittliğı Müdürlüğünden 1. — Karacabey harasında müteşekkil merinos yetiştir- me çiftliği için iki memur evi açık eksiltmeye konmuş- tur. 2. — Beherinin keşif bedeli (3369) lira (77) kuruştur. 3. — Eksiltme 2. Eylül -1936 tarihine müsadif Çarşam ba günü Saat 15 te Karacabey harasında yapılacaktır. 4. — Muvakkat teminat miktarı her iki ev için (506) li- radır. 5. — Bu işe ait evrak ve şartname şunlardır. A. — Mali şartname. B, — Fenni şartname, C. — Proje, D. — Nafia şeraiti umumiyesi 6. — İsteklilerin şeraiti kanuniyeyi haiz bulunması ve 2490 numaralı kanun tarifatı dahilinde eksiltmeye işti- i ilân olu; EAA ya Ankara Yüksek Zıraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 — Yüksek Ziraat Enstitüsünün yıllık ihtiyacı olan aşağıda isimleri yazılı 6 kalem sabun, soda, vesaire hizala rında gösterilen muhammen bedeller üzerinden toptan açık eksiltmeye konulmuştur. | 2 — İhale Yüksek Enstitüsü binasında toplanan İda- re ve ihale komisyonu tarafından 8-9-936 tarihine rastlı- yan Salı günü saat 16 da yapılacaktır. 3 — Muvakkat teminat 264 liradır. 4 — Parasız şartnamesini almak istiyenler Daire Mü- dürlüğüne müracaatları. (554) (652) Cinsi Kilo Kuruş YekünfiatiK. Miktarı Beher kilosu Sabun 5000 45 225000 Soda 2000 15 30000 Fayda 1 kiloluk 600 kutu 80 48000 Kaol 250 gramlık 200 ,, ün45 9000 Pril 2000 18 36000 Flit pompası 50 adet 75 3750 995 3517,50 Türkiye Cümhuriyet Merkez Bankası Istanbul Şubesinden: Galatada Voyvoda caddesinde Bankamız binasının ça- tısında yaptırılacak tamirat ile imâl ettirilecek 13 adet de mir arşiv dolabı Kapalı zarf usulü ile münakasaya konul- muştur, Bu husustaki teklif mektupları 5 Eylül 1936 saat 10 a kadar şube müdürlüğüne verilmiş bulunmalıdır. Şeraiti öğrenmek istiyenlerin Bankaya müracaatla ih - zar olunan şartnameleri almaları. (554) 918 TACETTİN GÜRTAN MİRA TT PRİM Italyan Lisesi ve Tıcaret Mektebi TOMTOM SOKAK BEYOGLU Kayıt muamelesine eylülün birinei O gününden Saat 10-12 de yapılacaktır itibaren 925 Nazilli Pamuk Tohum islâh istasyonu Müdürlüğünden: Nazilli pamuk tohumu üretme çiftliği Çırçır fabrikası için evsaf ve şeraiti aşağıda yazılı bir motörle teferrüatı- na âit makineleri satın almak istiyoruz. Bunları aşağıda yazılı şartlar dahilinde satmaya talip olanların son fiat- larını ihtiva eden tafsilâtlı tekliflerini en kısa bir zaman- da sözü geçen çiftlik müdürlüğüne bildirmeleri ilân olunur, Aranılan Şartlar: Motörde: Tek ufki veya çift amudi silindirli 65 - 70 H. P. kuvve- tinde tam dizel dakikada adedi devir 500 den fazla olmı- yacak. Bir kompressörle buna ait ihtiyat ufak motörü ve mo- törü tebrid için bir su pompası ve sabit kadranlı bir taki- metro ile mücehhez bulunacak. Motör aşağıdaki firmalardan birine ait olacak: İngiliz: Lister, Grosley, National, Ruston, Alman: Lanz, Gürting, Krup, Deüz veya N.A.N. Motör Akople Generatör: Santral Generatör 50 kilovat Trifoze 220 - 280 volt - luk olup Fregensi 50 olacak, “Simens,, veya "A.S.E.,. tipinde olacak ve bir tarafından müvekkiz dinamo ile mücehhez bulunacaktır. Tevzi tablosu: Makine; Işık ve kuvvet şubelerini ihtiva etmek üzere üç kısımı olacaktır. Makine kısmında otomatik bir şal- ter, bir Amprmetr, bir volmetr, bir kilovatmetr ve bir de Freğensmetr bulunacaktır. Bunda ayni zamanda mu- vakkiz dinamosuna ait volt ve Ampermetr konulmuş ola- cak, kuvvet kısmı dört şubeli olmak üzere dört şalter ve dört amprimetresi bulunacak. v Ekleraj kısmında dört şube bulunacak, her şube onar amperlik olacak ve her şubenin ayrı ayrı şalter ve sigor- ta tertibatı bulunup umumi bir tenvir kilovatmetresi bu- İunacak, Tablo izoleli simens sisteminde çelik levhalardan ya- pılmış ve bütün enstrümanları bu tabloya gömülmüş olacak. “Bunlardan Başka mevcut makinelerin işletilmesi için bunları grup grup çevirecek Elektromotörler alınacak, bunların evsafı ve kudretleri aşağıya çıkarılmıştır. Adet v 1 — 3 14 Kilovatlık Trifoze Elektromotör 2 — 2 3 Kilovatlık Trifoze Elektromotör 3— 2 7 Kilovatlık Trifoze Elektromotör 4— 2 3 Kilovatlık Trifoze Elektromotör Her Elektromotör tam ve pinomatikman kapalı “Ge- kapselt.. olacak ve her biri sigorta ve Şalter tertibatını havi olacaktır. Makinelerin 10-10-936 tarihine kadar müesseseye teslim edilmesi şarttır, (590) 95 Devlet Demiryolları Limanları ilânları Yenidoğan ve Esenkent ıstasyon bınalarının inşaatı eksiltmesi , Haydarpaşa - Ankara hattinm 504 * 490 ve 535 *922 kilometrolarmdaki Yenidoğan ve Esenkent istasyon bi- nalarının inşası kapalı zari usulile yeniden eksiltmeye konmuştur. 1 — Bu iki bina inşaatının keşif bedeli radır. 2 — İstekliler bu işe ait şartname, proje vesaire evrakı D. D. Yollarının Ankara ve Haydarpaşa veznelerinden 122 kuruş mukabilinde alabilirler, 3 — Eksiltme 3 Eylül 936 tarihinde Perşembe günü saat 15 te Ankarada D. D. Yolları İşletme Umum Mü- dü rlüğü Yol Dairesi binasında toplanacak Merkez Birin- ci Komisyonunca yapılacaktır, 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat 14 de kadar Ko- misyon Reisliğine teslim etmiş olmaları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 insi maddelerine uygun 1828 liralık muvakkat teminat, B — Kanunun tayin ettiği vesikalar, C — Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye bir mâni bulunmadığına dair imzaları tahtında bir mektup, D — Bayındırlık Bakanlığından musaddak ehliyet vesikası, 5 — Teklif mektupları ihale günü saat 14de kadar ve işletme Umum İdaresi 24372.68 hı- İ makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine posta ile ve- rilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektupları iadeli taahhütlü olması ve nihayet bu saate kadar Komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. i Bu iş hakkında fazla izahat almak istiyenlerin D. D. Yolları Yol Dairesine müracaat etmeleri, (484) ( 7» Dı ii KE ahilik