1 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

1 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Şirketi Hayriyeden Yalnız Eylülün 2 inci ÇARŞAMBA GÜNÜ Saat 17 de Üsküdardan Kabataş ve Sirkeciye ve 18de Sirkeciden Kabataş ve Üsküdara yapılmakta olan araba vapuru seferlerinin 2 saat evvel yapılacak ve Saat 20 de Üsküdardan Kabataşa ve 20,30 da Kaba- taştan Üsküdara olan'araba vpuru seferlerinin de ya- yapılmıyacağını ilân olunur. Devlet Demiryolları ve Limanları Umum Idaresi ilânları Devlet Demiryolları hesabma cer mühendisi yetiş- mek üzere Avrupaya Hohşule tahsiline gönderile- cek beş talebeye ait müsabaka şartları: 1 — Türk olmak 2 — Yaşı 18 den kücük ve 25 ten büyük olmamak. 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede ol- madığına, memleketin herhangi bir tarafında çalışmağa müsait bulunduğuna dair Devlet Demiryollarınm (An- kara, Haydarpaşa, Eskişehir, İzmir, Adana'daki sıhhi heyetinden veya Devlet Demiryollarına kabul olunacak memurlarda bulunması lâzimgelen sıhhi şartları gösterir matbu sıhhi rapor mühteviyatına uygun olarak (tam teş- kilâtlı bir hastaneden) alınmış sıhhat raporu ile anlaşıi- mak. 4 — Devlet hesabına tahsil ettiren mekteplerden mü- sabakaya girmek istiyenler mekteplerinden bir güna ili- şikleri olmadığına dair vesika göstermek. 5 — Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mâni olmadığına dair alâkadar askerlik şubesinden vesi- kayı haiz olmak lâzımdır. 6 — Talipler 19.9.936 tarihine kadar istida ile İstan- bul mühendis mektebi müdürlüğüne müracaat edecek- lerdir. 7 — İstidaya bağlanması lâzımgelen vesaik: A) Nü kâğıdı veya musaddak bir sureti B) Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite C) Hüsnühal varakası (en son mektebin vereceği hüs- nühal varakası ile o tarihten sonra çalıştığı yerlerden ve ayni zamanda mahalli polis dairesinden birer hüsnühal varakası alınacaktır.) D) 4 X 6,5 büyüklüğünde altı fotoğraf E) Aşı şahadetnamesi, F) 3,4 ve S5 inci maddelerdeki vesaik H) Babasınm adı nedir? Nerede olduğu? Sağ ise şim- diki; ölmüş ise ölmeden evvelki meslek ve memuriyeti ne- dir? Ve nerede çalışmıştır? Şimdiki ve ölmeden evvelki meslek veya memuriyetinden önce daha nerelerde ne gibi işlerde ve ne vakitler bulundu? Bunları göstrir bir tercü- mei hal varakası, 8 — Müsabaka imtihanı 21.9.936 tarihinde saat (| da İstanbul mühendis mektebinde yapılacaktır. 9 — Müsabaka imtihanı tersimi hendese, tahlili riyazi- ye, tahlili makine resim hatti, fizik, kimya ve Türkçeden olacaktır. Bu derslerin şümulü mühendis mektebi üçüncü sınıfına kadar olan programlara göredir. 10 — İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bi- lenler tercih edilir. 11 — Müsabaka imtihanında kazanan talipler; Avru- padaki tahsillerinin neticesinden sonraki mecburi hizmet leri hakkında Devlet Demiryolları idaresinin istyeceği şekilde taahhütname vereceklerdir. 12 — Tahsil plânı: Avrupada idarenin göstereceği fabrikalarda bir sene staj ve bu müddet zarfında da lisan öğrenilmesi, idarenin tayin edeceği Hohşulenin makine şubesinden 8 sömestrlik tahsili ikmal ve altı ay zarfında imtihan vererek diploma almaktır. 13 — Avrupadaki tahsil eraiti veya diğer hususat hak- kında Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünden ve iş- letme müdürlüklerinden ve Mühendis mektebi müdür - lüğünden istiyenler tafsilâtı lâzıme alabilirler. (825) işletme Muhammen bedeli 559 lira olan 500 M. Muzayyak alet leri için bezli ve dışı helezoni telli lâstik hortum 17-9- 1936 perşembe günü saat 10 da Haydarpaşada gar bina- sı dahilindeki 1 ine işletme komisyonu tarafından açık eksiltme ile satın alınacaktır. İsteklilerin 41 lira 25 kuruş muvakkat teminat ile ka- nunun tayin ettiği vesikaları ve kanunun 4 üncü maddesi mucibince işe girmeye manii kanuni bulunmadığına dair beyanname vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler Haydarpaşada linci işletme komisyonu tarafından parasız olarak verilmektedir. 845 Derince limanının bir sene zarfında tahminen 245152 tondan ibaret tahmil ve tahliye işi kapalı zarf usulile ek - siltmeye konmuştur. Tahmin bedeli 20152 lira 80 kuruş tan ibaret olan bu işin muvakkat teminatı 1511,46 lira- dır. Eksiltme 17-9-936 tarihine tesadüf eden perşembe günü saat 15 te Haydarpaşada gar binası dahilindeki 1 ci işletme komisyonünda yapılacaktır. İstekliler teminat makbuzlarile birlikte 2490 No.lu kantında tasrih edilmiş olan vesaiki 7-5-936 tarihli ve 3297 No. lu resmi gazetede bildirilen ehliyet vesikasmı havi teklif mektuplarını mezkür günde saat 14 e kadar komisyon riyasetine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartna- meler komisyonda parasız olarak verilmektedir. (739) TAN HAYRİYE LİSESİ Ana - İlk - Orta - Lise - Tam devre Okulumuz ber zaman gördüğü te veccüh ve rağbet üzerine ilk smıflardan itibaren yabanci dil tedristtini yeni bir teşkilâtla kuvvetlendirmiştir. Kızlar kısmı ayrı bir dairedir. Mektebin hususi otobüslerile neha ri talebe her gün evlerinden sldırılır. İstiyenlere tarifname gönderilir.Kayrt için hergün saat 10 dan 16 ya kadar Direktörlüğe müracaat edilmelidir, Telefon: 20520 Eski FEYZiATi s«« Boğaziçi Liseleri vs Kızlar ve erkekler için ayrı bölüklerde: Ana, ilk Orta ve Lise sınıfları Kayıtlar başlamıştır. Kayıt ve tafsilât için hergün mektebe ve yalnız tafsilât almak için Yenipostane ar- kasında Basiret hanımda Ozyol idarehanesine müracaat edilebilir. İstiyenlere mektep tarifnamesi gön- derilir, Gündüz yatı Saraçhane başı Horhor caddesi Arnavudköy, tramvay caddesi Çiftesaraylar, Telefon: 36.210 Istanbul Liseler Alım Satım Komisyonundan: Miktarı Gün Kilo Sebzenin cinsi Muhammen Teminatı Eksiltme Bedeli şekli L.K. Saat L.K. 6000 6000 1500 30500 18500 26000 44000 29500 8000 Adet 8300 Demet 6000 8500 Yeşil barbunya Kırmızı Ni Çalı fasulyası Prasa Lahna ! İspanak Kırkağaç kavunu Tekirdağ karpuzu | Marul Taze soğan Yeşil salata Kırmızı turp 16-9-936 Çarşamba (o 15te ” 83178 613.36 Kapalı zarf 1 — Komisyonumuza bağlı yatılı liselerin yukarda miktarı, muhammen bedelleri- İe ilk teminat ve eksiltme gün ve saati yazılı yaş sebze kapalı zarf suretile eksilt - meye konmuştur. 2 — Eksiltme İstanbul liseler muhasebeciliğinde toplanan komisyonda yapılacak - tır. İsteklilerin şartnamede yazılı kanuni vesikalarından başka ticaret odasının yeni yıl vesikası ve teminat makbuzlarile beraber teklif mektuplarını ihale için tayin edi - len saatten bir saat evvel makbuz mukabilinde komisyon başkanlığına vermeleri: İlk teminatlarını belli gün ve saatten önce komisyon başkanlığından alacakları irsa - liye ile liseler muhasebeciliğ i veznesine yatırmaları; 3 — İsteklilerin şartnameyi görüp okumaları için komisyon sekreterliğine müra - caatları ilân olunur. (839) Karacabey Merinos Yetiştirme Çiftliği Müdürlüğünden: 1 — Karacabey harasında müteşekkil Merinos yetiştir- me çiftliği için iki ağıl inşaatı kapalı zarf usulü ile eksilt- meye konmuştur. 2 — Beherinin keşif bedeli (7443) yedi bin dört yüz kırk üç lira (22) yirmi iki kuruştur. 3 — Eksiltme 15-9-1936 tarihine müsadif salı günü sa at 1S te Bursa Baytar Müdürlüğünde toplanacak Meri - nos yetiştirme çiftliği inşaat komisyonunca yapılacaktır. 4 — Muvakkat teminat miktarı her iki ağıl için (1117) bin yüz on yedi liradır. 5 — Bu işe ait evrak ve şartname şunlardır A — Mali şartname B — Fenni şartname C — Proje D — Nafia şeraiti umumiyesi 6 — İsteklilerin şeraiti kanuniyeyi haiz bulunmaları ve 2490 No. lu kanun tarifatı dahilinde eksiltmeye işti - | rak eylemeleri ilân olunur. (841) «Tütün Eksperi ve harmancısı yetiştirmek üzere aşağı- da yazılı şartlar dahilinde 10 Eksper namzedi alınacaktır. I — Türk olmak, 2 — Yaşı otuzdan yukarı olmamak. 3 — Askerliğini yapimış bulunmak. 4 — Asgari lise veya muadili bir mektep mezunu ol- i mak. “Ziraat mektebi mezunları ve lisan bilenler tercih olu- nur.,, 5 — Eksperlik yapmağa mâni herhangi bir hastalığı olmadığı idare heyeti sıhhiyesince sabit olmak. 6 — Medeni haklarına sahip ve iyi ahlâklı olmak, mah kümiyeti bulunmamak. Bu şartları haiz olanlar arasında bir yoklama yapıla - cak ve'namzetler bu yoklama neticesinde seçilecektir. Müracaatlar Eylül 936 nihayetine kadar kabul edilir. Daha fazla malümat almak istiyenler Umum Müdür- lük yaprak tütün mübayaa şubesine müracaat edebilir - ler. (796) Muğla Vilâyetinden Muğla Vilâyeti merkezinde yaptırılacak olan ve müsa- bakası 1 Eylül 936 günü yapılacağı ilân olunan Atatürk anıtı, anıt kaide ve meydan plânının taayyün etmemesin- den müsabakanın 30 Eylül 1936 Çarşamba gününe talik edildiği ilân olunur. (838) Inhisarlar umum müdürlüğünden CiLDiNİZi Tehlikeden koruyunuz Herhangi bir kremin ona lüzumu olan gıdayı veröce- ğini zannediyorsanız bu tec- rübe size pek pahalıya mal olabileceğini derhatır edi - niz, Hiç bir krem size Krem Pertev kadar sadık kala naz Karadeniz Ereğlisi Tera Memurlü- ğundan; Karadeniz Ereğlis'nin Or - hanlar mahallesinden Balıkçı Ahmet oğlu Mustafa Saminin Süle; r mahallesinden Alimer, oğlu İbrahim ve karısı Hayriyenin çarşı derunun- da şayian mutasarrıf oldukları Ye- mini İsmajl usta oğlu Hüseyin Yesa- ri Civelek oğlu Baki arkası Cıbir oğ- lu Ali dükkânları ve cephesi tariki âm ile mahdut fevkani ve tahtani üç kat bir bap dükkânm kabiliyeti tak- simiyesi olmadığından güyuun izale- si için mezkür dükkân açık arttırma muhammenesi olan 2500 liranm yüz- pazartesi günü saat 16 da ihalesi ic- ra kılacaktır. Sürülen pey bu bede- li bulmadıvı takdirde en son arttıra- nın taahhüdü baki kalmak üzere ilk arttırmayı takip eden onbeş gün sonra yani 13-10-9368 tarihine müsa- dif salı günü saat 16 da ihalei kati- yesi icra kılmacaktır. Misayedeye iştirak etmek isteyenlerin mulam - betinde pey akçesi veya muteber bir milli bank mektubu ile mürncaat ey- lemelueri, ipotek sahibi alacaklılar i- le diğer alacaklılarm gayri menkul üzerindeki hakları ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddislarmı ev- rakı müsbitelerile 20 gün içinde icra dairesine bildirmeleri, aksi takdirde hakları tapu sidllinde muk«syet ol madıkça satış bedelinin paylaşmasn dan hariç kalacakları ve talip olanla- rin Kâradeniz Ereğlisi Tora dairesine müracaat eylemeleri ilân olunur. (25270) le müzayedeye çıkarılmıştır. Kıymeti | de yetmiş beşi nisbetinde bir talip zu | hurunda 28-9-936 tarihine müsadif | men kıymetin yüzde yedi huçuk nis-| 1-9-036 af DAHA KUVVETLİ FAZLA “DAYANIRLAR ELEKT PİLLERİ BATA | Y ALARI MER YERDE SATILIR AMERİKAN MAMULÂTIDIR KUÇUK İLANLAR | Daktilo aranıyor — İyi türkç* ve Fransızca bilen bir Türk hanı daktilo almacaktır. Ingilizce bilmesi şayanı tercihtir Istekliler Istanbul 510 posta kutu * #una İzahname göndersin. En hoş meyva usarelerile hazif* lanmıştır. Hazmı kolaylaştır” Inkıbazı izale eder. Kanı temi?” liyerek vücuda tazelik ve canl” lik bahçede, INGILIZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu Istanbul ikm makasla Kelepir satılık köşk Yeniköyde Sait Halim Paşa fevkalâde manzaralı, içinde bit ğu, motorla işleyen tulum'ali Kaf su ve on dört dönüm bahçesi VE e.g valı ağaçları bulunan bir körk Ü Izzet Bey köşkü) satılıktır. ps” Almak “isteyenlerin Mahmut, Abut Efendi hanımda 5 ara gezmek isteyenlerin de köşk'mi ri Bay Halime müracaatlari.