6 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

6 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

> 6-9.936 Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum İdaresi ilânları Devlet Demiryolları hesabıma cer mühendisi yetiş- mek üzere Avrupaya Hohşule tahsiline gönderile- cek beş talebeye ait müsabaka şartları. 1 — Türk olmak 2 — Yaşı 18 den küçük ve 25 ten büyük olmamak. 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede ol- madığına, memleketin herhangi bir tarafında çalışmağa “müsait bulunduğuna dair Devlet Demiryollarının (An- kara, Haydarpaşa, Eskişehir, İzmir, Adana'daki sıhhi heyetinden veya Devlet Demiryollarma kabul olunacak memurlarda bulunması lâzımgelen sıhhi şartları gösterir matbu sıhhi rapor mühteviyatına uygun olarak (tam teş- kilâtlı bir hastaneden) alınmış sıhhat raporu ile anlaşıl- mak, 4 — Devlet hesabına tahsil ettiren mekteplerden mü- sabakaya girmek istiyenler mekteplerinden bir güna ili- şikleri olmadığına dair vesika göstermek, | 5 — Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mâni olmadığına dair alâkadar askerlik şubesinden vesi- kayı haiz olmak lâzımdır. 6 — Talipler 19.9.936 tarihine kadar istida ile İstan- bul mühendis mektebi müdürlüğüne müracaat edecek- | lerdir. 7 — İstidaya bağlanması lâzımgelen vesaik: A) Nüfus kâğıdı veya musaddak bir sureti B) Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite C) Hüsnühal varakası (en son mektebin vereceği hüs- nühal varakası ile o tarihten sonra çağıştığı yerlerden ve ayni zamanda mahalli polis dairesinden birer hüsnühal varakası alınacaktır.) N D) 4 X 6,5 büyüklüğünde altı fotoğraf E) Aşı şahadetnamesi, F) 3,4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik H) Babasının adı nedir? Nerede olduğu? Sağ ise şim- diki, ölmüş ise ölmeden evvelki meslek ve memuriyeti ne- dir? Ve nerede çalışmıştır? Şimdiki ve ölmeden evvelki meslek veya memuriyetinden önce daha nerelerde ne gibi işlerde ve ne vakitler bulundu? Bunları göstrir bir tercü- mei hal varakası, 8 — Müsabaka imtihanı 21.9.936 tarihinde saat (9) da İstanbul mühendis mektebinde yapılacaktır. 9 — Müsabaka imtihanı tersimi hendese, tahlili riyazi- ye, tahlili makine resim hatti, fizik, kimya ve Türkçeden olacaktır. Bu derslerin şümulü mühendis mektebi üçüncü sınıfma kadar olan programlara göredir. 10 — İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bi- l Sehter tercil edilir. TI — Müsabaka imrtanında Kazanan talipler; Avru- Fadaki tahsillerinin neticesinden sonraki mecburi hizmet leri hakkında Devlet Demiryolları idaresinin istyeceği şekilde taahhütname vereceklerdir. 12 — Tahsil plânı: Avrupada idarenin göstereceği fabrikalarda bir sene staj ve bu müddet zarfında da lisan öğrenilmesi, idarenin tayin edeceği Hohşulenin makine Şubesinden 8 sömestrlik tahsili ikmal ve altı ay zarfında imtihan vererek diploma almaktır, 13 — Avrupadaki tahsil eraiti veya diğer hususat hak- kında Devlet Demiryollarr Umum Müdürlüğünden ve iş- letme müdürlüklerinden ve Mühendis mektebi müdür - lüğünden istiyenler tafsilâtı lâzıme alabilirler. (825) v 1200 e Muhammen bedeli 550 lira olan 500 M. Muzayyak alet leri için bezli ve dışı helezoni telli lâstik hortum 17-9. 1936 perşembe günü saat 10 da Haydarpaşada gar bina- sı dahilindeki 1 inc: işletme komisyonu tarafından açık eksiltme ile satın alımacaktır, İsteklilerin 41 lira 25 kuruş muvakkat teminat ile ka- | hunun tayin ettiği vesikaları ve kanunun 4 üncü maddesi mucibince işe girmeye manii kanuni bulunmadığına dair yanname vermeleri lâzımdır, Bu işe ait şartnameler Haydarpaşada l inci işletme ii u tarafından parasız olarak verilmektedir. 845 1203 ——————— . Derince limanının bir sene zarfında tahminen 245152 tondan ibaret tahmil ve tahliye işi kapalı zarf usulile ek - Siltmeye konmuştur. Tahmin bedeli 20152 lira 80 kuruş tan ibaret olan bu işin muvakkat teminatı 1511,46 lira- dır. Eksiltme 17-0-936 tarihine tesadüf eden perşembe günü saat 15 te Haydarpaşada gar binası dahilindeki 1 ci e komisyonunda yapılacaktır. k İstekliler teminat makbuzlarile birlikte 2490 No.lu anunda tasrih edilmiş olan vesaiki 7-5-936 tarihli ve 3297 No. lu resmi gazetede bildirilen ehliyet vesikasını vi teklif ınektuplarını mezkür günde saat 14 e kadar misyon riyasetine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartna- er komisyonda parasız olarak verilmektedir. (739) 1202 Devlet Demiryolları tarafından Cer kısmıda çalıştı- Pılmak üzere Avrupaya Teknikum tahsili için gönderile- | “ek 20 talebeye ait müsabaka şeraiti 1 — Türk olmak 2 — Yaşı 18 den küçük ve 25 ten büyük olmamak. b 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede ol- adığına ve memleketin her hangi bir tarafında çalış - ağa müsait bulunduğuna dair Devlet Demiryollarmın nkara, Haydarpaşa, Eskişehir, İzmir ve Adanadaki hhi heyetinden veya devlet demiryollarına kabul olına- Istanbul Posta T. T. Başmü- dürlüğünden: İstanbul radyosuna idarece vaziyet edilmiştir, Yeni - den abone kaydolmak istiyenlerle müddeti biten radyo abönelerinin vesair alâkadarların bundan sonra doğru - dan doğruya en yakın Posta Telgraf Merkezlerine ve ha- riçten gelecek veya dahilde imal edilecek radyo makine- lerinin damga muamelesi için de mahallin Posta Telgraf | Başmüdürlüğüne bir istida ile müracaatları lâzımdır. Şu | vazıyete göre Şirket tahsildarlarının abonelerden artık hiçbir nam ve suretle para tahsil etmelerine hakları kal- marş olduğundan bunlara yapılacak fediyat kabul edilmiyecektir. Radyo neşriyat programlarına şimdilik eskisi gibi de- vam olunacak ve yeniden hazırlanmakta olan program- ların tatbikine de yakında başlanacaktır. Sayın halka malümaten bildirilir. (1040) m YA cak memurlarda bulunması.lâzım.gelen sıhhi şartları gös terir matbu sıhhi rapor muhteviyatına”“üygür “olarak (tam teşkilâtlı bir hastaneden) alınmış sıhhat raporu ile anlaşılmak. 4 — Devlet hesabina tahsil ettiren mekteplerden mü- sabakaya girmek istiyenler mekteplerinden bir güna ili- şikleri olmadığına dair vesika göstereceklerdir . 5 — Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mâni olmadığına dair alâkadar askerlik şubesinden ve - sikayı haiz olmak. 6 — Talipler 19-9-936 tarihine kadar istida ile İstan- bul mühendis mektebi müdürlüğüne müracaat edecek - lerdir. “7 — İstidaya bağlanması lâzım gelen vesaik: A) Nüfus kâğıdı veya musaddak bir sureti. B) Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite C) Hüsnühal varakası (en son mektebin vereceği hüs- | nühal varakası ile o tarihten sonra çalıştığı yerlerden ve ayni zamanda mahalli polis dairesinden alınacaktır.) D) 4 X 6,5 büyüklüğünde 6 fotoğraf. E) Aşı şahadetnamesi F) —3,4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik H) Babasının adı, nerede doğduğu, sağ ise şimdiki, öl- müs ise ölmeden evvelki meslek ve memuriyeti nedir? Ve nerelerde çalışmıştır? Şimdiki ve ölmdeen evvelki meslek veya memuriyetinden önce daha nerelerde, ne gibi işlerde, ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir ebeveyn tercümeihal varakası. 8 — Müsabaka imtihanı 22-9-936 tarihinde saat 9 da İstanbulda mühendis mektebinde yapılacaktır. 9 — Müsabaka imtihanı liselerde tamamen okunan he- sap, hendese, cebir, müsellesat, kimya, fizik ve türkçe - den yapılacaktır. 10 — İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bilenler tercih edilir. li — İmtihanda muvaffak olanlar Avrupada tekni - kum tahsili görmeden evvel Devlet demiryolları Eskişe- hir atölyesinde 6 ay staj göreceklerdir. i2 — Eskişehir atölyesindeki staj müddeti zarfında stajiyerlere iki buçuk lira yevmiye verilecektir. 13 — Müsabaka imtihanında kazanan talipler; Avru- padaki tahsillerinin neticesinden sonraki mecburi hizmet leri hakkında Devlet demiryolları idaresinin istiyeceği şekilde taahhütname vereceklerdir. 14 — Tahsil plânı: 6 ay Eskişehir atölyesinde staj, 1,5 sene Avrupada idarenin göstereceği fabrikalarda staj ve lisan öğrenilmesi, 2,5 sene de idarenin gösterece- ği teknikumlarda 5 sömesterlik makine şubesini ikmal ve diploma alınmasıdır. 15 — Avrupadaki tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet Demiryolları umum müdürlüğünden | — . m ve işletme müdürlüklerinden ve mühendis mektebi mü- dürlüğünden, istiyenler tafsilâtı lâzime alabilirler. (824) Yüksek Ziraat Enslitü- ... .. sü Rektörlüğünden: Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Zifaat, Baytar fakültelerine kız ve erkek ve orman fakültesine yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı leyli ve yatısız talebe alımacaktır. Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki şartlara uymak gerektir. 1 — Lise mezuniyet imtihanını vererek Bakaloryası- nı yapmış veya lise olgunluk diplomasını almış olmak “Bakaloryasını yapmamış veya olgunluk diplomasını al- mamış olanlar Enstitüye alınmaz,, ve Türk tabiyetinde bulunmak lâzımdır. 2 — İstanbul üniversitesinin fen fakültesinden naklen gelecek olanlar orada okudukları Sömestrelerden, mu - vaffak olmuşlar ise ikisi kabul edilerek Baytar, Ziraat ve Orman fakültesinin üçüncü Sömestrelerine alınırlar. An cak Baytar fakültesine girenlerin bu fakültenin birinci Ve ikinci Sömestrelerinde okünan Anatomi dersine de ayrıca devam etmeleri ve Ziraat fakültesine girenlerin Ziraat stajını yapmaları gereklidir. 3 — Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yukarı olmaz. Nihari talebe yüksek yaş kaydina bağlı değildir. z 4 — Parasız yatılı talebeden ertiklerinin lüzum gös- terdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tam teşekküllü bir hasta evi kurulunun raporu lâzımdır. $ — Enstitüye yazılan talebe iki ay içinde, yeniden sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek ertikleri- nin lüzum gösterdiği beden kabiliyetini göstermiyenle- rin Enstitüden ilişiği kesilir. 6 — Ziraat fakültesine girecek talebe Ankarada Or - man çiftliğinde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar. Bu staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir. Yatacak yer çiftlikte parasız sağlanır. “Stajiyer talebenin yeme- si, içmesi de Enstitüce sağlandığı takdirde kendilerine bu 350 lira verilmez.,, 7 — Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devre- si içinde sonradan meydana gelen mücbir haller dışında olmak üzere, kendiliğinden stajını veya okumasını bıra- kanlardan veya cezel olarak çıkarılanlardan hükümetçe yapılan masrafları ödiyecekleri hakkında verilecek nü - muneye göre Noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. 8 — Enstitüye girmek istiyenler yukarıda yazılı ra- pordan başka nüfus kâğıdını, aşı kâğıdını, polis veya uraylardan alacakları uzgidim kâğıdını, orta mektep ve liselerde görmüş oldukları süel dersler hakkındaki ehli - yetnameleri iliştirilerek el yazıları ile yazacakları pullu bir dilekçe ile ve altı tane fotoğrafı ile birlikte doğruca Ankarada Yüksek Enstitü rektörlüğüne başvururlar. Ta lipler dilekçelerinde hangi fakülteye kayıt olunmak is- teklerini bildirmelidirler. Aksi taktirde dilekçeleri hak- kında bir muamele yapılmaz. 9 — Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamış olan ve 8 inci maddede yazılı kağıtların ilişik olmadığı dilek- çeler gelmemiş sayılır ve bunlar hakkında hiçbir muame- le yapılmaz. 10 — Vaktinde tam kâğıtlariyle başvuranlar arasm - dan pek iyi veya iyi dereceli olanlar tercih edilir. Kabul edilecek talebe diploma derecesine ve başvurma tarihle- rine göre seçilirler. Kadro dolmadığı takdirde orta dere- celiler de başvurma Sırasma göre alınabilirler, 11 — Cevap istiyenler ayrıca pul göndermelidirler, 12 — Başvurma zamanı Ağustosun birinci gününden Eylülün otuzuncu günü akşamma kadardır. Bundan sonraki başvurmalar kabul edilmez. o (15) Sahibi: Ahmet Emin YALMAN—Umumi Neşriyatı Eden: S. SALIM Gazetecilik ve Neşriyat Türk Limitet Şirketi —Basıldığı yer TAN matbaası aa ğe sele «e Pak mlm & 1164