15 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 13

15 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 13

ISTIKLAL LISESİ DiREKTÖRLÜGÜNDEN: 1 — İlk, Orta ve Lise kısımları için Kız ve Erkek, yatılı ve yatı- sız talebe kaydına başlanmıştır. 2 — Kayıt için hergün saat 10 dan 16 ya kadar okula müracaat edilebilir. 3 — Bu yıl ancak mezun olan veya tasdikname ile ayrılan tale- benin yerine az miktarda yeni talebe almacaktır. Okula girmek is- tiyenlerin bir an evvel müracaa tları tavsiye olunur. 4 — Eylülün onboşine kadar kaydini yeniletmiyen eski talebenin müracaatları kabul edilmiyecektir. 5 — İstiyenlere kayrt şartlarını bildiren tarifname gönderilir Şehzadebaşı, Polis karadolu arkasında, Telefon: 22534 BiÇKi ve DiKiŞ YURDU Tesis tarihi 1923 — Müdürü: Noemi Asaduryan En son, çok kolay bir usul ile dikiş bilen ve hiç bilmiyen Bayan- lara Fransız lüks metodile tayyör, tuvalet, Reglan, rob ve beyaz ça maşır teferrüntiyle biçip dikmesini az zaman zarfında öğretilir, Yük- sek Kültür Bakanlığından tasdikli gahadelname verilir. Müessesem çok ( senedenberi yüzlerce mezunları müvaffakıyetle san'at hayatı- na yetiştirmiş ve bir çok Bayanlar kendi başlarına mektep açmağa ve makasdar ve terzi olmağa muvaffak olmuşlardır. Derslere 1 Bi- rinciteşrinde başlanacağından talebe kaydına Pazartesi, Çarsamba ve Cuma günleri öğleden sonra devam olunmaktadır, İstanbul Gedikpaşa Balipaşa yokuşu Vahan Asaduryan eczanesi üstünde No. 1 Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum İdaresi ilânları Derince limanının bir sene zarfında tahminen 245152 tondan ibaret tahmil ve tahliye işi kapalı zarf usulile ek - siltmeye konmuştur. Tahmin bedeli 20152 lira 80 kuruş tan ibaret olan bu işin muvakkat teminatı 1511,46 lira- dır. Eksiltme 17-9-936 tarihine tesadüf eden perşembe günü saat 15 te Haydarpaşada gar binası dahilindeki 1 ci işletme komisyonunda yapılacaktır. İstekliler teminat makbuzlarile birlikte 2490 No.lu kanunda tasrih edilmiş olan vesaiki 7-5-936 tarihli ve 3297 No. lu resmi gazetede bildirilen ehliyet vesikasını havi teklif mektuplarmı mezkür günde saat 14 e kadar komisyon riyasetine vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartna- meler komisyonda parasız olarak verilmektedir. (739) 1202 Muhammen bedeli 550 lira olan 500 M. Muzayyak alet leri için bezli ve dışı helezoni telli lâstik hortum 17-9- 1936 perşembe günü saat 10 da Haydarpaşada gar bina- sı dahilindeki 1 inc” işletme komisyonu tarafından açık ekğiltme ile satin alınacaktıt. - İsteklilerin 41 lira 25 kuruş muvakkat teminat ile ka- nunun tayin ettiği vesikaları ve kanunun 4 üncü maddesi mucibince işe girmeye manii kanuni bulunmadığına dair beyanname vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler Haydarpaşada linci işletme komisyonu tarafından parasız olarak verilmektedir. 845 1208 Tapu ve Kadastro Umumi Müdürlüğünden: Trakya Heyetleri için 3 adet Sanğe Tackmetresi fle 4 adet gradlı Verniyeli Minkalenin 21-9. 1936 Pazartesi günü pazarlıkla ihalesi' yapılacaktır. İsteyen- ler mezkür günde saat 15 de pey akçesile birlikte Le- vazım Müdürlüğünde müracaatları, (806) (1145) | ISTANBUL BELEDİYESİ İLANLARI *I den 200 numaraya kadar 15 Eylül 936 Salı 201 den 400 16 Çarşamba 401 den 580 17 Perşembe 581 den 760 18 Cuma 761 den820 — 19 ” Cumartesi Belediyeden aylık alan emekli ve öksüzlerin Eylül 936 üç aylıkları yukarıda yazılı günlerde cüzdanların - daki tediye sıra sayılarma göre Ziraat Bankasından ve- rilecektir, Aylık sahiplerinin numaralarına göre mü - racaatları ilân olunur. (B) (1247) Mm —>—>—X—X—>————ğ—ğ—ğ———- nn - Çanakkale Jandarma Mektepleri Satınalma Komisyonundan: Cinsi o kilç Sn mia gemi iner Badeyağ 21517 10006 e 1452 23 1-10. 936 perşembe 16 kapalı zarfla 1 — Çanakkalede 1,2, 3, 9, 10 Sayılı jandarma okul- larile jandarma hastanesinin 1 Eylül 936 günlemecin- den 937 Nisan nihayetine kadar ihtiyaçları olan yuka- rıda yazılı (1) kalem erzakın hizasında gösterilen gün- lemeç gün ve saatlerde 9 sayılı jandarma okul ordu e- , Vinde salâhiyettar komisyonca eksiltmesi yapılacaktır. ,, 2 — Teminat mektupları ihale günü saat 14,30 za ka- dar komisyona teslim edilmiş olacaktır. . 3 — Şartnameler Çanakkalede Jandarma Satınalma komisyonunda parasız ver ilecektir, (1143) | ” ” ” ” ” ” iktisat Vekâletinden: 1 — 2054 numaralı kanunla verilen selâhiyete müs- teniden mezkür kanunda yazılı maddelerden kahvenin | aşağıda yazılı esaslar dairesinde bir elden memleket it- haline devam edilmesi hükümetçe kararlaştırıYnıştır. 2 — Bu husustaki teklifler 7 İlkteşrin 1936 tarihine kadar doğrudan doğruya İktisat Vekâletine yapılmalı- dır. 3 — Bu teklifler Vekâletçe teşkil olunacak bir koris- yon tarafından tetkik edilerek icra vekilleri (ohey'etine arzolunacaktır. İhalenin icra edilebilmesi için teklif sa- hiplerinin en müsait teklifi yapmış olmakla beraber deruhde edecekleri işi emniyetle ifa edebilecek ehliyet ve iktidarda bulunmaları da meşruttur. Bu hususun takdi- rine ve yaptıkları teklife ve haiz oldukları ehliyet ve ik- tidara göre talipler arasında işin dileğine ihalesine hü- kümet serbesttir, 4 — Teklifler, Türkiyenin bütün kahve ihtiyacını tatmin edecek mahiyette olacak ve piyasa için hangi bir darlığı mucip olmıyacak surette'memleket dahilinde en az 10,000 cuval stok buluridurulacaktır. 5 — Türkiyeye ithal olunacak (kahvelerin bedelleri alâkadarların nam ve hesabına olarak Milli bir Banka- da bloke edilecektir. Bu para, ancak altıncı maddede ya- zılı olduğu veçhile sarfedilebilecek ve Kahve mukabilin- de hiç bir suretle döviz verilmiyecektir. 6 — Memlekete ithal edilecek kahve mukabilinde memleket mahsulât ve mamulâtından muadil kıymette eşyanın Kahvenir, menşei olan memlekete veya Türki- yeye eşyasına henüz pazar olmıyan memleketlere ihracı mecburidir. 7 — Memlekete İthal edilecek kahveler, memleket da- hilinde beynelmilel fiat ve teamüllere göre toptancı tüc- carlara satılacaktır. : Tekliflerde, beynelmilel teamüle göre tesbit olunacak fiata ne nisbette zam yapılmak istenildiği dahi vazihan gösterilmelidir. p 8 — Hükümet, bu esaslar dahilinde ve üç sene müd- detle aktedilecek mukavelename hükümlerinin tatbiki- ni dilediği gibi kontrol ettirmek hakkını haizdir. 9 — Beynelmilel piyasa teamüllerine göre hareket olunmaması veya bu piyasa fiatlarından fazla fiatla Satış yapılması veyahut her hangi bir sebep (ve suretle mukavele ahkâmma riayet edilmemesi hallerinde tara- feyn arasında tehaddüs edecek ihtilâf hakem vasıtasiyle halledilecek ve üçüncü hakem İstanbul Ticaret Odası Reisi tarafından intihap olunacaktır, 10 — Taliplerin, tekliflerine İktisat Vekâleince makbul ve muteber bir Banka teminatı rapteylemeleri şarttır. Bu teminatın mıktarı teklif yapılırken asgâri elli bin lira ve mukavele aktedilirken asğari İkiyüz bin liradır. Bu son teminat Kül halinde, müteahhit mukave- le hükümlerine riayet etmediği takdirde irat kayddi- lecektir. (1646) (3864) 1154 Yüksek Mektepler Alım Satım komisyonundan: I — Adana, Diyarbekir, Konya, Erzurum, Trabzon ve Edirne illerinde açılacak olan 6 Akşam Kız San'at o- kulu için satım almacak olan 6 kesme ayna, 14 endam duvar aynası, 6 paravana baş aynası, 24 küçük duvar ay- nası, 10 paravna endam aynası, 6 kapı levhası ile muhtelif endamda manken kapalı zarf usulile eksiltmeye konul - muştur, v 2 — İhale 24 Eylül 936 Perşembe günü akşamı saat 16 da İstanbulda Cümhuriyet matbaası karşısındaki yük sek mektepler muhasiplik binasında toplanacak olan alım satım komisyonu tarafından yapılacaktır. 3 — Tahmin olunan bedel 2530 muvakkat teminat 190 Istanbul üçüncü icra Memurluğundan: Feyziyabın tasarrufunda bulunan ve Emniyet San - dığına birinci derecede ipotekli olup tamamına (4790) lira kıymet takdir edilen Kanlıca Anadoluhisarı cad- desinde eski 88 yeni 28 numaralı (o berveçhi mülkiyet su hazinesinin üç tarafı Kabristan ve dördüncü tarafı yol ile mahdut maa müştemilât sahilhanenin sağ tarafı Ahmet Nâzım Paşa karısı İkbal bahçesi osol tarafı Doktor Şükrü yalı ve bahçesi ön tarafı Anadoluhisar caddesi arka tarafı denizle mahdut berveçhi mülkiyet su hazinesinin ve icareteyinli ve sırf mülk maa bahçe havuz ve sahilhanesinin ancak sırf mülk muayyen ma- hallinin yüz altmış sehim itibariyle seksen sehimlerile karşısında vaki berveçhi vakfiyet tasarruf olunan li- monluk ve ahırı müştemil sahilhanenin satılmasına ka- rar verilmiştir. Mezkür gayrimenkulün evsafı aşağıda yazılıdır: Mezkür yalı iki kısımdan ibaret olup ayrı, ayrı kapı- lardan istimâl edilmektedir. Harem kısmı: Merdivenden çıkılınca camekân 28- mini karasimen bir pabuçluk bu katta bir salon iki oda bir helâ. - Selâmlık kısmı harem kısmının aynidir. Yalnız salon ortadadır. Birinci kat: Bir koridor üzerine mermer musluklu bir helâ 3 oda bir salon selâmlık kısmı bu kısmın aynidir. Salon ortadadır. Zemin kat: Çimento bir koridor üzerine bir helâ hamam mahalli biri Mmer- mer musluklu zeminleri çimento iki oda selâmlık kısmında 2 taş oda, bahçede: Harap bir kayıkhane ha- rap matbah iki kuyu muhtelif meyva ağaçları vardır. Haricen ve dahilen yağlı boyadır. Mesahası: Umumi 1030 m2 olup bundan 209 m2 sahilhanedir. Yukarda tapu kaydı aynen yazılan gayri- menkul açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir, Arttırmaya iştirak edecek müşte- rilerin kiymeti muhammenin yüzde 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu ha- mul olmaları icap eder. Müterakim vergi, tanzifat, ten- viriye ve vakıf borçları borçluya âittir, Arttırma şart- namesi 31 - 10 - 936 tarihine müsadif cumartesi günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birin- ci arttırması 16 - 11 - 936 tarihine müsadif Pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek. Birinci arttırmada bedel, kıymeti muhamenenin yüzde 75 ini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın teahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek i . 12 - 936 tarihine müsadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede ya- pılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs ka- nununun 126 ıncı maddesine tevfikan hakları tapu si- cillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâka- daranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tari- hinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmayanlar satış (bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, ten - viriye ve tanzifiyenden ibaret olan Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 se- nelik Vakıf icaresi tavizi müşteriye aittir. Daha fazla malümat almak isteyenlerin 34 - 2940 numaralı dos - yada mevcat evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıy - nef ranarunu #örün anlayacakları ilân olunur. (1276) liradır. 4 — Teklif zarfları ihale için tayin edilen saatten bir saat evvel komisyona verilmiş olacaktır. 5 — Nevilerini; vasıflarını, kabul, tesellim ve tediye şartlarmı anlamak için okul idaresine müracaat edilmesi. (1117) 1400