21 Ekim 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

21 Ekim 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Yazan: Stephan ZWELG Fakat bu sırada Fransada halk| yalnız gayrimemnun olmakla kal -| mıyordu. Isyan halinde, hattâ ihti- 14) halinde idi. Ne bir kadın koca- sının vazifesini, ne de bir Kraliçe bir kralın yapabileceğini yapabilirdi. On Altıncı Lüiyi ordusunu teftişe teş- vik etti. Bu suretle tam asilerle mu- harebeye girişecekleri zaman asker- lerin kuvvei maneviyelerini kuvvet » lendirmiş olacaktı. Fikir iyi idi. Mari Antuanet dai - ma bislerile hareket elmiştir, hissi- yatmda yanılmamıştır. Birkaç ateşli söz, Napoleon'un söyliyeceği sözler gibi kuvevtli ve İkna edici birkaç ke- lime; bu mütereddit askerleri birer) tunç duvar haline getirebilirdi. Fa -| kat karşılarına iki metre uzaktaki yleri görmeğe muktedir. olmıyan! an bir adam çıktı, Bir askere| benzer tarafı yoktu. Merdivenlerden yuvarlana yuvarlana indi, Elinde şapkasmı tutuyordu. Titreyen bir sesle: — Geliyorlarmış. Fakat benim ta- rafı tutmak hak tarafını tutmaktır. Cesurane harbedeceğiz, değil mi? Deyince askerlerin içindeki tered- düt geçecek yerde arttı. | Bu şişman adamın mütereddit| hali, kesik sözleri kendilerini teşci etmedi, bilâkis Kraldan uzaklaştır - dı. Hassa alayı, (Yaşasın Kral) yeri» ne hep bir ağızdan (Yaşasın millet) diye haykırdı. Kral sarayın bahçe- sine çıktığı zaman tâ kapılara kadar dayanmiş olan halkın sarih isyan sesleri duyuldu. (Kahrolsun Kral, kahrolsun şişman domuz) diye ba- ğırıyorlardı. Herşey mahvoldu Taraftarları ve nazırları Kralm etrafını alarak içeri götürdüler. lerinden bahriye nâzireAman rabbi Krala küfür ediy duruyordu. Mari Antuanet gözleri uykusuzluktan ve ağlamaktan kıp- urmuzı olmuş, bu hazin manzarayı #eyretmemek için arkasını çeviriyor ve oda hizmetçisine şu acı sözleri | mahvoldu, Kral asker- Acı Badem Kremi Acı badem kremi cilde yarar. Cilde hayat, düzgünlük ve tara- vet verir. Cildin kirlerini, zehir- lerini, fena yağlarını temizler, Buruşukluklarımı, lekelerini, çil- lerini, ergenliklerini, sivi ni İzals eder. Çirkin çehreyi gü- zelleştirir ve ihtiyarlığı gençleş- tirir. Fakat acı badem kremini her- kes yapmaz ve bu kremi mutlaka acı badem yağiyle yapmak lâ zımdır. Bu hem müşkül ve kül- fetli, hem pahalı bir iş olduğun- dan biraz acı badem, esansiyle vazelin yağını karıştirarak yapı- lan kremleri kullanan bayanlar ciltlerini bozuyorlar. Halis acı bademden pek büyük fedakârlıklarla istihsal edilen hakiki acı badem yağını krem haline getirmiş olan kolonyası13- ve müstahzaratile meşhur eczacI Hasandır Xi: Itriyatı Fransızla- rın (KOT) si kadar nefis ve ca- ziptir. Hasan acı badem yağı kremi- le ,Hasan yağsız kar kremini ve Hasan yarım yağlı gece kremini bâyanlar seve seve kullanmakta ve eczacı Hasanı tebrik etmekte- dirler. Sabun, kolonya, losyon, lâvan- *a, briyantin, saç sular, sürme pudra, traş bıçağı, diş fırçaları, diş suları, diş macunları ve her türlü rtriyat ve müstahzıratta mutlaka Hasan markası isteyi- RI ANTUVANET:. ROMAONL Çeviren; Rezzan 4. E. YALMAN Mari Antuvanet, Daima Hisleriyle Hareket Etmiş, Hiç Yanı'mamıştır. lere hitap etmekle iyi yapacak yer- de her şey bozdu. Mücadele başlamadan evvel bit - miş, saltanat tarafı mağlüp olmuş - tu. Cümhuriyet ile Krallığın bu son meydan muharebesi idi. | Saraym civarında toplanan ihti-| lâlei ordu içinde genç bir zebit var- dı. Bu zabit Korsika adasmdan gel miş genç bir adamdı, ismi de Napo- icon Bonapart idi. O sırada birisi ona bir gün bu Sarayda oturacağını ve On Altıncı Lülinin kalefi olacağı- ni söyleseydi bu adam çıldırmış oldu- una hükmedecekti. Keskin asker gö- züyle hücum ve müdafar usullerini tetkik ediyordu. Bir kaç top mermisi ve şiddetli bir hücum İle bu bir avuç asker muhakkak vaziyete hâkim olur du. Eğer bu küçük zahit kral tarafın da olsaydı bütün Parise karşı dursbi: | lirlerdi. Fakat saraydaki azbitler a- rasında görüşü onun kadar isabetli, orun kadar azim sahibi kimse yoktu. Sabahın saat yedisi olmuştu.” Asi- lerin ordusu ilerliyordu: Kısmen si- lâhsız, karmakarışık bir kütle... Fa- kat bu karışık ordunun zaptolunmaz bir iradesi vardı. Bir kısmı sarayın kapılarına kadar gelmişlerdi. Sarayın herşeyi ile meşgul olan Rocderer vazi yetin vehametini anlıyordu. Krala, meclise gidip iltica etmesini tavsiye etti, Fakat Mari Antuanet buna tamami İn muarızdı: — Bizim de kuvvetimiz var, Baka» km Bangi taraf galebe çalacak! Ihti- lâl mi, kral mı? diye bu illicaya ma ni oldu. Kralın artık hiç bir irade kuvveti kalmamıştı. & muyordu, Nefesi daralmış, £i kın bir koltuğa oturmu kaza irdu. Rocde- geçerle kra- de bilmiyordu. ve karar vermek İst ver yanmda bir kaç si la yaklaştı ve kuvvetle: — Haşmetmeap, kaybedec:k beş! dakika bile yoktur. Ancak meclise il- tlca ederseniz emniyetle olabiiirsi- niz, dedi. Yalnız vakit kazanmıya oslışan on altmcı Lui korkak bir sesle (cevap verdi; — Fakat ben asileri çok kalabalık görmüyorum. — On iki top ve binlerce halk var, haşmetmenp! Rocderer'in bu sözlerini bir başkası da tasdik etti. Fakat Mari Antuanet itimada lâyık bulmadığı bu #damla- ra öfke ile haykırdı: — Fakat bizim de var, Dayanabiliriz. — Bütün Paris ayaklandı, madam! Artık mukavemet etmek imkânsizdir. Kraliçe heyecanını gizliyemiyordu. Bütün kanı başma çıkmıştı. Bu kuv- vetsiz ve iradesiz erkeklerin karşisn da isyan etmemek kabil değildi. Ken- disini zor zaptediyordu. Fakat mes uliyet pek büyüktü. Bir kadın kralm önünde nasıl emir verebilirdi? Başını eğerek ezeli kararsızım kararlarını bekledi, Kral nihayet başını kaldırdı. Birkaç saniye Rocderer'in yüzüne baktı. İçini çekti ve nihayet karar verebildi; Söylediği söz şu oldu: — Haydir. Sıra İle dizilmiş olan asilzadelerin, kendisi için dövüşmeye hazırlarımış olan askerlerin önünden geçti. Hepsi ona hayretle ve tenkitle bakıyorlar» dı. Kapıların önüne yığılmış olan ke- sif halk kütlesini yanında karısi ve birkaç sadık bendesi olduğu, halde yardı ve geçti. Etraftan küfürler ya- Zıyordu. Hiç bir müdefaada bulunma- dan hiç itiraz etmeden, ataları tara- fından kurulmuş olan sarayı bir daha Avdet etmemek tzere terketti. Kral önde Röcderer ile yürüyordu. Kraliçe arkadan geliyordu. Bahriye Nazırı koluna girmisti. Yanlarında küçük veliaht te vardı. kuvvetlerimiz niz ve araymız. Hasan deposu Ankara, Istanbul, Beyoğlu... Biraz ötede bir acık meydanda İçti- ma eden meclise doğru yürüyorlardı Aralarında iki yüz adımlık bir mesa- Pastil Antiseptik KANZUK Teneffüs yollarile geçen has- talıklara karşı koruyucu, tesiri kat'i pastillerdir. Nezle, bronşit, grip ve boğaz rahatsızlıklarında ses kısıklığında pek faydalıdır. Kalabalık yerlerde, tozlu mu - hitlerde, bulaşık hastalıklardan vikâye eder. ğ İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu - Istanbul ————— İstanbul Birinci Ticaret mahkeme- sinden: Tapçı Leştof veresesi tara - fmdan Makmutpaşada Yeni yarım han 20 No. da Murad Levi aleyhine ikame edilen haczin fekki davasından dolayı mlüddelrleyhe gönderilen ds- va arzuhali ikametgâhin mechuli- yeti Basebiyle bilâtebliğ iade kılmnış ve H. U, M. K. nun 141 inçi maddesi! mucibince ilânen tebliğat icrasına ka” Tar verilmiş ve yevmi muhakeme 25 - 11 - 3ö çarşamba günü saat 14 0- larak tayin edilmiştir. Müddeialeyh Murad Levinin muhakeme günü biz- zet veya bir vekil göndermek #ure- tiyle hazır bulunması lüzumu tebliğ yerine geçmek üzere ân olunur. | (26650) | ak ki e mlm İstanbul asliye altıncı hukuk mah- kemesinden; Nahide tarafından Şeh- #adebaşında Direkler arasında 5 nu- marada iken hâlen ikametgâhı meç - hul olan Kocası terzi Ziya aleyhine açılan boşanma davasının tahkikatın: eymen gelmediğinden bittelep yaben muâmele İ mesi üzerine dosyadaki tlar 0- kurarak davacı Jâyihasmı tekrar et - miş ve evlilik kayda görüldü tahki- kat hitam bulduğu cihetle işbu muameleden bahisle muameleli gıyap kararı tastiriyle beş gün içinde ve ön beş gün müddetle ilânen tebliğine ve tahkikatın 30 - 11 - 986 pazartesi günü saat 11 re talikine karar veril - miş ve gıyap kararınm bir nüshası da mahkeme divanhanesine asılmış bu - Yunduğundan beş gün içinde itiraz etmediği ve muayyen gün ve saatte İstanbul asliye altmeı hukuk mahke- mesinde bulunmadığı takdirde gıya- bında yapılan muzmelelerin muteber tutulacağı tebliğ yerinde olmak üze-| re ilân olunur. —————— 3 ILAN Şirketimizin esas mukavelesinin se- kizinci maddesinin babşeylediği sa - lâhiyete istinaden meclisi idare 7 ey- lül 1938 tarihli iştimamda şirket his- Bedarlarından deruhde eylemiş olduk- ları sermaye hisselerinin tediye edil. meyen bakiyesini henüz tediye eyle - memiş olanlardan işbu bskiyenin be- delini temsile karar vermiş olduğun- dan 30 ikinciteşrin 1936 tarihine ka- dar tediye edilmesi Jüzumunu aksi takdirde şirket mukavelesinin 9 un. pu maddesi hülemü dairesinde mua - mele ifn edileceği alikadarlarm ma - lümu olmak üzere ilân olunur, “Türk Krom Anonim Şirketi İdare Meclisi ————— “Revue de la petite Entente,, ve “Revue Industrielle et Fi- nanciğre des Balkans,, Fransızca olarak çıkmıştır. Zirdeki adrese yazılması: Beograd Boite Postal 124 ————ğ——. fe vardı Fakat bu iki yüz adımlık yolu giderken on altmcı Lul Ve Mari İ Antuanetin uçurumdan aşağı yüvar. landığı bariz şekilde görülüyordu. Krallık bu hareketle'büsbülün mah- 21-10-0936 Kibar halkın sevdiği ve kullandığı çok sabit VENÜS ESANSLARI Öyle çiçekler âlemidir kt, içine giren bir daha oradan çıkmak istemez. Mevcut ve yeni çıkan esanslarının isimleri: Flor Doryan, Lorigan, Roz Doryan, Rev Dor, Tango, Divin- ya, İstanbul getesi, Boğaziçi, Madia, Buket, EZN, Şipr, Senk Flör, Şanel, Miçiko, Milflör, Kelköflör, Flör Damur, Mika- do, Paris, Suar de Paris, Narsis, Dağ çiçeği, Gül, Menekşe, Yase- min, Sünbül, Zambak, Fulya, Müge, Heliotrop, Hanımeli, Şeb- Royal, böy, Unutma Beni, Krepdöşin, Kadın teni vesaire..... Deposu: Evliya Zade Nureddin, kimyevi ceza alât ve Itriyat ticarethanesi" Istanbul, Bahçekapı. Istanbul Gayrimübadiller Komisyonundan: D. No, Semti ve mahallesi Amavutköz Edirnekapı Kariyet A- tik Ali Paşa Eoyucıköy Kuzguncuk Bostancı Böyoğlu Hüseyinağa Kurtuluş Tahtakale Rüstempaşa Beyoğlu Şahkolu Yukarıda evsafı yazılı gayri mehkuller.on gun milddetle, satışa çıkarılmıştır. Tha'aleri 4 bead alan Cimsamka ari mani Adamin Onka melik arman eni a Maruf saat fabrikaları arasında yalnız REVUR saat fabrikası Türki. yede kendi satış şubesini bulundu - Tur ve yüksek derecede birçok mar- kalar arasında daha ucuz fiata satı- lah yalnız REVUE Saatlerdir REVUE saatleri her bir mahalde yalnız ayrılmış saatçilerde satılmak- tadır. Umümi satış deposu: İstanbul, Bahçekapı, Taşkan No. 10 (22). Tel. 21354 CİLDİNİZİ .Tehlikeden Koruyunuz- Herhangi bir kremin ona Tü- zumu olan gıdayı vereceğini zannediyorsanız bu tecrübe size pek pahalıya mal olabi- leceğini derhadar ediniz. Hiç» bir krem size Krem Pertev kadar Sadık o kalamaz. a amam liz mimarlik İSTANBUL YAPI YAPICILAR CEMİYETİNDEN: Esnaf Cemiyetleri talimatnamesi - nin beşinci maddesine uyularak ida- re heyetinin tebdil olunacak nısıf &- zası yerine yeniden 22 . 10 - 986 mbe günü seçim yapılacağından cemiyetimize kayıtlı esnafım tayin 6- dilen günde saat 10 dan 16 ya kadar hüviyet cüzdanlariyle birlikte Gala - ta, Kara Mustafa sokak Meymenetli handa cemiyet merkezine gelerek reylerini kullanması bildi ———— Zayi — Hüviyet cüzdanımı kaybet- tim. Yenisini çıkartacağımdan zaylin volmuştu. (Arkası var) hükmü voktur. Anton oğlu Şükrü. Sokağı Emlâk No. — Cinsi ve hissesi Hisseye göre Muhammen K. Dere B: 118 Y:102 BA metre arsanın 3/4 his, 63,49 metre arsa 60 Açık Art- trma E; Bahçıvan oğlu ve ve Cami Y. Kariye bos. tanı E: Fıstıklı bağ ve Fe- şit Paşa Y: Çam fıstığı E: Arnavut Y: Ay- çiçeği Ayçiçeği Bağdat caddesi ve Yazmacı tariki Gölbaşı 'Tavşantaşı E: Sultan çeşmeşi Y: Taksim çeşmesi Kurdoğlu 244 metre arsa 32 metre arsa 3 54.50 metre arsa E:SY:10A- 304,50 metre arsa da 7 Parsel 77 5 1 15 37 metre arsa 69 metre arsa 9 129 metre arsa 520 300 110 metre arsa Dükkânm 14 his, Kügir apartman ve iki dükkân ve ima- lâthanenin 1/112 his. E: 24 Y: 48 E: 123 Y: 260 E: 559-500 Mü, 561— 563— X: 503005 561-503: ma. haller 37-39-41 'E: Hacı Kaymak Y: WE: 110 hari- cadiye hamum ve te, te ö37 Uzunçarşı E: Caddrikebir Y: Galip dede Kâçgir ham ve ar. sanin 1/2 his, hekeci 038 tarihine istiklâl Lisesi DİREKTÖRLÜĞÜNDEN 4 — Kayıtlara devam olunmaktadır. 2—'7nci-10ncu vellnei smıflarda nehari talebe yoktur. ” — Istiyenlere kayıt şartları bildiren tarifname gönderilir. Şehzadebaşı, Polis karakolu arkasında. Tel, 22534 — iktisat Vekâleti ölçüler ve Ayar Müdür.üğünden: Ölçülernizamnamesi ahkâmına mugavir olupta kulla nılmalarına mezkür nizamnamenin 85 inci maddesine göre izin verilmekte olan şişelerin miktarı 1937 senesi İkincikânun ayının birinden itibaren muayyen bir nisbet | dahilinde tahdit edilecektir. Buna nazaran: 1 — İspirtolu içki satan fabrika ve imalâthanelerce kullanılacak şişelerin en az 9o 40 2 — Diğer içkiler satanlarca kullanılacakların en az So 30 nisbetindek' miktarının Ölçüler nizamnamesi hü - kümlerine muvafık olması lâzım gelecektir. İspirtolu iç- ki sâtan müesseselerce kullanılacak şişelerin geri kalan 96 60 : ve diğer içkiler satanlarca kullanılacaktarın Yo 70 i- nin de kullanılmasına, ancak ölcüler nizamnamesinin 74 ve 77 inci maddelerine mugayir oldukları takdirde, vekâ- letimizce görülecek lüzum üzerine mezkür nizamname - nin 85 inci maddesine göre müsaade edilecektir. Ölçüler nizamnamesi ahkâmına muvafık şişe tedariki veya mevcut olanların sözü geçen nizamnameye Uygun şekle sokulması için icabeden tedbirlerin şimdiden alın - |, ması lâzımgeleceği ilân olunur. (1248) (o (1913) istanbul Erkek Lisesi Satınal- ma Kom 'syonundan: İstanbul Erkek lisesi için 200 ton tüvenan kömürü a- çık eksiltme ile satın alınacaktır. Kömürün eksiltmesi 28/10/936 Çarşamba günü saat 10 da İstanbul liseler muhasebeciliğinde toplanan komisyonda yapılacaktır. Muhammen fiat beher ton için 14 lira 50 kuruştur. İlk Teminat 217 lira 50 kuruştur. Şartnamesi her gün mek- tep İdaresinde görülebilir. İsteklilerin Ticaret Odasının için yer yeni yıl vesika ve teminat makbuzları ile gelmeleri. “2084,