3 Ocak 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

3 Ocak 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

SİN EMA Sinemanın akıbeti hakkında yeni sözler 8 & |. Yıldızlar neler Sinemanın âkıbeti * neola- , cak? Dün tiyatroyu öldüren sinema, acaba yakın veya u- ölecek mi? Meşhur y re, bugün rşısında f nema korkunç bir akıbet Eğer yeni ve orijinal hakkuk etmezse sinema ölebilir, Maruf yıldızlardan Guri Kuper di- yor ki ema tehlike devresindedir iyük sinema salonlarınm müşteri sr çok azalmı ak yeni keşif, yeni bir buluş “sinemayı arabilir.” Gene meşhur erkek yildizlardan nin de fikri şudür ) “— Halkın sinemsya kar<ı olan rağbeti azalmıştır. Bunun psikolojik "sebepleri vardır. Hep eski şeyleri rar ediyoruz. Yeni şeyler yarat - beyaz perdeye yenilikler 'arzet- yıldızlardan “Danyel ise şu fikirdedir: Sinamanm ölüme doğru gide- ceğin yah zumdır. inanmıyorum. Fakat sinema- san'at Gayl Patrik ve Lev Ayres “Ölüm kurşunu” filminde San'at eksikliğidir ki sine - mavı son senelerde körletmiştir.” Küçük yıldızlar Him ne kadar kazanırlar, nasıl yaşarlar ? Kadın yıldızlar için vücut güzel, Ayres'e gelince ve yıldızlardan emmivet o verilmedisi takdirde | *inemanm akibetinden endişe etmek Azımdır.” liği,. muvaffakıyetin ilk şartı ola rak telâkki ediliyor, san'at kabili- yeti bundan sonra geliyor. Fakat şu da var ki henüz serpilmiş bir vücu- ide malik olmaktan çok uzak bulu- beyaz perdedeki Şirin akisleri sayesinde milyonlar kazanıyorlar, inan çocuklar da İşte sevimli Şirley Temple... Daha on yaşma bile girmemiş olan bu yav Fücak; çok fakir bir babanm çocu - Bu idi. Bugün ise bankalarda hesabı carisi bulunan Bir zengin bacaksiz- dır. Bu küçük yıldız, objektif Şısında harikalar yarattığı halde bü- gün dadı elinde büyümekte, terbiye görmektedir. Serveti iki milyon do- lafı aşmıştır. Sinema saatleri hari - giude dadısı tarafından gezdirilir, terbiye edilir. Beyaz perdenin en küçük yıldır küçük Füiptir. On bir aylıktır. İki fimde rol almıştır. Ka cı bizim nış bin lira kadardır. kar « paramızla altı Fredâi Bartolomev de henüz seki- İ zindedir. Fakat küçük çapkm rolle- rinde o kadar mah muvaffak oluyor ki. Büyük ağabeylerini kıskaudırıyor. Yüz dar bir para kazanmıştır. İstikbal çok parlak görülüyor, Doktorlar bu yavruya eti yasak etmişlerdir. Serj Grav da büyümüş te küçül » müş yıldızlar arasında çok sevilmek- tedir. Bir iddiaya göre seyircisi gök olan bacaksız yıldızlar arasmda haretle bile elli bin lira ka- en İsöylüyor? Sinema nereye gidiyor? İ) zak bir istikbalde kendisi de| dızların iddialarına gö- hi yerleştirmek lâ! İ vaplar almıştır. İfazla okuyucunun cevap verdiği bu İ ankette, okuyucular Şarlo hakkıda > Burada. Komedi Fronsex'in güzelliği itiberile en başta ge- len carip yıldızlarından Edvig Feyyer'in muhtelif porlarını görüyorsunur, Yalnıı ses de- ğil, fakat yüz ve vücut kom- pozisyonu o bakımlarından da çok beğenilmektedir, Acaba ne zaman ölecek? Amerika gazetelerinin işi yök. S4 sik garip anketler yaparlar. Şimdi de bir Amerika gazetesi Şarlo'nun ha >) yatı hakkında okuyucuları arasında bir anket yapmış, buna çok garip ce-| Yirmi beş binden muhtelif sözler söylemişlerdir. Bir okuyucuya göre komik Şarlo, sinemadan vazgeçtiği gün ölmüş de- mektir, Başka bir okuyucu da şu cevabr vermiştir: “— Şarlo hiç ölmiyecek, öldükten sonra bile san'at tarihinin başında yaşıyacaktır.” Başka bir cevap: “— Şarlo hayatında üç defa ev- lenmiş, Üçünde de.mes'ut olmamış ve boşanmıştır. Eğer dördüncü bir ta - lâk hâdisesine daha maruz kalacak olursa Şarlo mutlaka ölecektir.” Bir cevap daha: “- Komik Şarlo, 1939 sepesi bat aymın on üçüncü.günü ecelile vefat edecektir. Eşsiz bir garibe de şudur: “.-. Şarlo bugün âşıktır. Bereber film çevirdiği kızı çılgınca sevmekte- dir. Fakat bu kızın Şarloya katşı ©- lan aşki zayıflamıştır. Ve kız ya - kında, Amerikadan Avrupaya kaği cak, Şarlo da buna çok müteessir o- larak. intihar edecektir.” On sekiz yaşında güzel bir kız da şöyle bir cevap vermiştir: “.— Eğer beni sevebileceğine ihti - mal verseydim komik Şarloya İlân yer almaktadır. Dadısile her zaman kavga etmekte, portakal suylle bes. lenmekteir. "Esrarlı cinayet” filminin güzel artisti Mergo aşk ederdim. Onun ölmesini hiç is - temiyorum. O. öldüğü gün ben de öleceğim.” YILDIZLAR ARASINDA Yıldızlara ve yeni filmlere ait alınan en son haberleri bu sütunda birkaç satırla neşrediyoruz: e Fransız kadın yıldızlarının en güzellerinden biri olan meşhur Danyel Daryö, son zamanlarda yeni bir muvaffakiyete ermiştir. Beyaz per- denin bu güzel kızı çok zengin bir mukavele imzalamıştır. Üç yeni film çevirecek ve bizim paramızla bir milyon liraya yakın para ka- zanacaktır. Mukavelenin müddeti üç senedir o Yani üç vılda bir milyon lira, . Viktor Fransen, Fransiz erkek yıldızları arasında san'atkârlığile hakiki bir şöhret kazanmıştır. Esasen Komedi Fransez sahnesinde parlamış olan bu yıldı? geçenlerde bir otomobil kazâsı geçirmiş, muhakkak bir ölümden tur, mes'ut bir tesadüf neticesinde kurtulmuş. Otomobil parçalandığı halde Viktor Fransen sadece burnun- dan pek hafif bir yara almıştır. Sinemada teknik işlerle meşgul olan Daymer isminde bir Ameri- kalı mühendis film makinelerini ıslah etmekle meşguldür. Mühendis, uğraşmaları neticesinde muvaffak olduğu takdirde renkli filmin ta- hakkuk edeceğini ileri sürmektedi; Amerika sinema stüdyoları bu 937 senesi içinde birçok harp filmleri çevirmek için hazırlıklara girişmişlerdir. > Cünkü harp ih- #imallerine dair dolaşan haberler karşısında sinama meraklılarının soğaldığı anlaşılmıştır. Maruf sinema mütehassıslarına göre mace- ra ve aşk filmlerine rağbet azalmıştır . Amerika stüdyolarından birisi kadınların güzelleşme usullerine dair birçok küçük filmler hazırlamıştır. Bu filmler tecrübe olarak gös terilmiş, çok müşteri bulmuştur. Başka bir kumpanyada “Zengin olmanın sırları,, nı anlatan bir film hazırlanmış, bu film sinama se- hipleri tarafından âdeta kapılmıstır.