4 Ocak 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

4 Ocak 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

Antepten bir manzara Atatürkün cevabı ve Antepliler Antep (Tan muhabirinden) — Kur. | tuluşumuzun on beşinci yıldönümü coşkun tezahüratla kutlanmıştır. Bu! bayram münasebetile Atatiirkin An.| tebe karşı gösterdikleri yüksek iltifat ayrıca eşsiz bir sevinç ve heyecan ya. ratmıştır. Binlerce vatandaş Halke. vinde toplanarak Atatlirkün lütüfkâr cevaplarını ayakta dinlemişler, dün vatan uğrunda yaptıkları fedakârlığı bügün ve yarm da yapmak için and İçmişlerdir. Atatürkün kıymetli 68. Yapları Halkevine, belediyeye ve bü. tün mekteplere asılacaktır. Celikânda Bir Teberrü Malatya — Ortaköye bağlı Celikân köyünden Mehmet Aliş oğlu Mustafa, yetiştirdiği bir miktar tötünü İnhisar İdaresine satmış ve aldığı paradan 25 lirasını, Adana felâketzedelerine gönderilmek üzere başmüdür Sır | 'Huna vermiştir. Dikilide Asri Mezbaha Dikili — 7 bin liraya yaptırılan as- mezbaha açılmıştır. mesbahadan hayli varidat temin ede- rek kasabamızı imar edeceği umul - maktadır. İzmirde Bir Tevkif Daha İzmir — Bulgurca köyünde tarikat ayini yapmakla mazmunen tevkif edi len sekiz kişiden başka, Çineli Halil de jandarma tarafından tevkif edil - miştir. Karamanda Kardanölen Köylüler araman (TAN) — Bir buçuk aydanberi sürüp giden şiddetli soğukları kar takip etmiş, yağan karın irti- Sındırgıya gelen posta kamyonu fazla pm yolda devri'di Balıkesir - Sındırgı Ani iki gün : Nakliyat yapılamadı Ss ındırgı, (TAN) — Buraya ve etrafa külliyetli kar yağmıştır. Şiddetli soğuklar hüküm sürmektedir. Balıkesir - Sındırgı arasında işliyen kamyonlar ve pos- İta iki gün tamamen durmuş, yol kısmen açıldıktan sonra bir, iki kamyon müşkülâtla buraya gelebilmiştir. Fakat | posta kamyonu yolda hendeğe yuvarlanarak devrilmiş» tir. Nüfusça zayiat yoktur. Belediyenin | MÜSTAHSİLLERİN Bu sene tütün müstahsillerimiz yeni yapılacak kaza C. H. Partisi da Tayyare Cemiyetine terkeylemeği Yine tütün müstahsilleri, beledi 7 bin küsur lira teberrüde bulunmıya lerini nakten yerine getirmiye başla; BORÇLAR İ Ziraat Bankası, kazamız köylüsü; ğrtmakta, müstahsil bundan dolayı Halkm bu sene tütünlerini iyi tife ve diğer yerlere olan borçlarını Sındırgılılar, Adana seylâpzedeleri telgraf havalesiyle Adana Belediye Bursada iki cinayet işlendi Bursa — Çağlıyan köyünde feci bir cinayet işlenmiş, Arnavut Bay - ram ile karısı, geceleyin hayvana mahsul yüklerlerken, atılan mavzer kurşunlarile öldürülmüşlerdir. Bu cinayeti ayni köyden Abdi oğ. 'u Kara Ibrahim Akşitin işlediği ve cinayeti ika eder etmez, ilerde ispatı mekân edebilmek düşüncesile (köy kahvesine gittiği, fakat telâşı (ve fevkalâde halinin kahvedekiler tara - İfindan farkolunduğu anlaşılmıştır. Kara Ibrahim Akşit, ölen kardeşi. nin karısını alan Bayrama miras me- İselesinden kızmış, aralarında kavga olmuş ve ikisi de biribirlerini öldür. İmek için birer mavzer almışlar, fa - İ kat Tbrahim Akşit hasmmdan evvel davranıp bu cinayeti işlemiştir. Katil tutulmuş, sakladığı mavzeri de ele geçirilmiştir. Yavrusunu Denize Atan ana cuğile kendini hizmetçiliğe kimse al- madığı için, Sökeden kalkıp buraya gelen ve Karşıyaka çocuk yuvasına cevabı üzerine bir aylık çocuğunu öldürmek için denize atan Eskişe. hirli Sadık kizi Ayşe hakkmda sor. gu hâkimliğince yapılan tahkikat bit miştir, Ayşe, Türk Ceza Kanununun 450 inci maddesi mucibince muhakeme €- dilmek üzere Ağır ceza mahkemesine verilmiştir. Bir aylık yavru, denizden çıkarıl fas 65 santimi bulmuştur. Karın dindiğini görerek yo- la çıkan bir köylü kafilesi, iiddetli tipiye o tutulmuştur. bunlardan bir kısmı geri dön müşlerdir. Fakat, birçoğu da yollarını kaybederek karlar altında ölmüşlerdir. Ölenle - rin adedi henüz belli değildir. dıktan 6 gün sonra yuvada ölmüş bu Tunuyor. İ İki Köy Halkı Arasmda Kavga Balıkesir — Merkeze bağlı Kavak. ir ve Ziyaretli köylüleri (arasında İzmir — Kimsesiz olduğu ve ço-| müracaat ettikten sonra aldığı red| TEBERBÜLERİ kazandıkları paranm yüzde yarımmı binası inşaatı için, yüzde yarımı taahhüt etmişlerdir . yenin elektrik tesisatı yapması için karar vermişler ve peyderpey söz mışlardır ÖDENDİ ne tohumluk almaları için para da. köylü çok sevinmektedir. fiyatla salması, bankaya, koopera - tamamiyle ödemeğe medar olmuştur. için topladıkları 150li-a ianeyi Reisliğine yollamışlardır . Birkaç misli U rfa, (TAN) — Buğ' day ve arpa fiyatları yükselmektedir. On gün ev- vel 3,5 kuruşa satılan buğ- day şimdi 5 kuruştur. Arpa 2 kuruştan verilmektedir. İhracat devam etmekte dir. Bu yıl Urfadan çıkarı" lan buğday 15 milyon kilo tahmin olunmaktadır. Son iki yıllık buğday ihracatı, Ur- fanm iktisadi vaziyetini iyileştirmiş, ayni zamanda Ur. zahire ambarı olduğu hakkındaki ta- rihi rivayeti bir hakikat mertebesine gikarmıştır. Bu ovnda hâlâ iptidai şekilde çiftçilik yapılmakta olduğu dü- şünülürse (o makineli © vesaitle zeriyata başlanıldığı takdirde birkaç misli fazla mahsul alma- cağma şüphe kalmamaktadır. Havran ovası toprakları, bugün- kü vaziyetinde vasati olarak bi. re 15 - 70 mahusl vermektedir. köy hududu meselesinden kavga çık- mış, İki tarafın feri gelenleri yaka - lnarak tahkikata başlanılmıstır. Şehir plânı ve su fesisafı Urfanın yeni plânmı ve su tasisatı fanın ve bilhassa Havran ovasının bir | (TAN) Kasabanın inden geçen çayın üzerine bir beton köprü yo- pılmış, gürel bir Halkevi de inşa olunmuştur. Deniz yüründen (2650 metre irtifaındaki Kızılziye- ref dağı eteğinde “bulunan Seslipımardan © kasabamıza temiz su getirilmesine karar verilmiş ve membada me- rasimle işe başlanılmıştır, Su, ilkbaharda Muşa geti. rilmiş bulunacaktır. Yine bu membadan istihsol edilecek elektrikle kasabamız tenvir edilecektir. Elektrik proje- si yapılmış ve ta'dik için Ankaraya gönderilmiştir. Tabiotin gürel yorottığı Muşumuz, şimdi geniş şose- ler ve asri mağazalar yapı- larak bir ket daha güzelleş- tirilmektedir. Bu sene açı- lan ve altmış beş falebasile derse başlıyan ortaokul için güzel bir bine ve bir de has- tane yapılacaktır. Her iki- sinin de temelleri atılmıştır. Şose inşuafı tamamlandıktan sonra Urfanın en geniş caddesi haline gelen Atatürk caddesi Urfa, bu yıl 15 milyon kilo buğday ihraç etti fazla mahsul almak imkânı da var! haritasını yapmakta olan fen memur- ları mütemadiyen (o çalışmaktadırlar. Harirana kadar bu iki işin bitirile * ceği umulmaktadır. Bundan #onrs plân ve harita Ankaraya gönderilip tasdik ettirilecek ve şehrimizin imâ- rma başlanılacaktır. Atatürk caddesi Urfada şimdi de imar hareketleri vardır. Yeni belediye binası önünden başlıyan şose inşaatmın (o mümune bahçesinin İlerisine kadar olan kıs- mı bitirilmiştir. o Ortasmda, 1917 de yaptırılmış bir su çeşmesi bulunan ve Alatirk ismini taşıyan bu cadde simdi şehrimizin en geniş ve munta- zam caddesi halini almıştır. Bu sene zeytin çok değil Eâremit — Zeytin mahsulü bu se. ne vasat! bir derecede olmakla be - raber zeytin ve zeytinyağı fiyat- larmın yüksek olması, müstahsili si- kıntıya düşürmiyecektir. Zeytinler toplanmakta ve fabrika. larda yağ çıkarılmaktadır. Balıkesir nahiye ve köylerinden binlerce ame- le bu işlerde çalısmak üzere buraya gelmişlerdir M uğla (TAN) — C. H. Partisi Vilâyet kongresi üç gün sürmlştür. Kongreye vali R. Güreli başkanlık etmiş, hesap raporu ve bütçe kabul olunduktan sonra dileklerin müzakeresine geçilmiştir. Bunların içinde çok mühim olanları vardır. Vali, yapılacak işlere dair izahat vermiş, Nafıa, Iktisat, Maarif ve bil- hassa sıtma mücadelesine ait olan bu faaliyet için üç, âzami dört yılda bitirilecek bir program hazırlanmıştır. Büyük kongrede Muğlayı Cemal Dökerli temsil edeceklerdi Vilâyet yeni idare h Karamuğla, İskender Alper, Hilmi şu zevat intihap olunmuştur Cemal Karamuğla, Iskender Alper, Şevket Gölcülük, Dr, Muhsin, Ah- met Toker, Fevzi iliş Abidin Çakır, Cavid Aker. Karamanda açılan Arteziyen kuyusun- dan su elde edildi Karaman, (TAN) — Kasabamızdan 25 kilometre ötedeki Zengin deresi civarında açılmasına çalışılan arte- ziyen kuyusu hafriyatı 180 metre derine inince su bulun muştur; Hasretini çektiği büyük nimete -bu-suretle ka» vuşan-halk.büyük sevinç içindedir. Ekmâk” pahali ve ox Bu sene buğday mahsulümlz geçen yatlar da aşağı olduğu halde, ekmek fiyatları çok pahalıdır. #enelerdekinden or misti fazla ve fL Birinci nevi ekmeğin kilosu 10, ikinci nevi ekmeğin 8 kuruştur. Kasabamızda topu topu üç firm iş. İlemektedir, Bu yüzdn halk ekmek al. makta müşkülât çekmektedir. Burada sekiz fırına ihtiyaç olduğu, ancak bu sayede halkın rahatça ekmek bulabi. leceği hesaplanmıştır. Mahruket buhranı Karamanda mahrukat buhranı #a hüküm sürüyor. Odunun kilosu 2, kö. mürün kilosu 5 kuruşa satılmaktadır. Kardan yollar kapandığı için şimdi köylüler odun, kömür getirememek. te, bu yüzden artan buhran hasebiyle halk müşkül vaziyette bulunmakta. dır, Karaman belediyesinin hem ekmek, hem mahrukat dertler'2€ çâre bulma. #i beklenilmektedir. Bir hırsız fufuldu Karaman, (TAN) — Hapisane ci. varında oturan Ermenaklı Cavide Ab. lanm evinden iki ay evvel hah, kilim gibi şeyler çalmak isterken elirüm Ü. zerinde yakalanan Hasan oğlu Rama. zan, geçen gece Fenari mahallesin. de Çelebizade Feridin evinden bakır takımlarmı aşırıp kaçacağı (Oesnada bekçiler tarafında: tutulmuş ve ad. liyeye verilmiştir. Ma'atyada Trahom Mücade esi Malatya — 20 yataklı Adıyaman trahom mücadele hastanesinden 5 yatak alınarak Malatya trahom mü. 'sdele hastanesine ilâve edilmiş, bu uretle hastanemizde yatak adedi on beşe çıkmıştır. 'Trahom mücadelesi seyyar sıhhat memuru Mehmet Ali Şisman istifa , #eigtir Yalacık köyünde kanlı bir döğüşme Eflâni — Buraya bağı YalacıK köyünde kanlı bir vak'a olmuştur. Köy odasında oturan yirmiden faz- İa erkek, çocuklar arasında bir güreş tertip etmişler, en son güreşenlerden Hasan, emanetçi Şabanı oğlu Ah « medi yenmiş ve birinciliği kazanmış” tr. Mağlübiyete dayanamıyan Ahmet, birdenbire Hasanm üzerine bir el a“ teş etmiş, fakat isabet ettirememiş* tir, Hasan korkarak evine kaçmış ve hâdiseyi annesine anlatmış, annesi köy odasına gelip orada oturanlara çıkışmıştır. Ahmedin babası emanet» çi Şaban dürlüşt bir şekilde cevap ver. © miş, şekerci oğlu Rıza da buna da * yanamamiış, bu sefer Şaban ve oğlu Ahmet, Rızayı dövmiye başlamışlar, Hatip Ibrahim kendilerini teşci ey * lemiştir. Odada bulunanların o çoğu kaçmış, Arap Emin, Dolma Ali, Deli Emin de kavgacılara İştirak etmiş ve bu iki parti birkaç dakika Içinde yek” diğerlerine 70 kurşun sıkmışlardır. Odadan meydana intikal eden kav” ga esnasında, çıkan kurşunlardan birl Dolma Alinin bacağına, diğeri Hatip Tbrahimin karısı Kezbana, üçüncüsü de Şekerci oğlu Rızaya saplanmıı emanetçi Şaban İle diğer oğlu Kâmil ağır sürette yaralanmışlardır. Kezban bir müddet sonra ölmüş * tür. , Rızanın babası, İstanbul ekmekek - cemiyeti reisi Ahmet Rar «nm damadı da İstanbulda Cars kapıda tatıcılık eden Mehmettir Kavgada alâkadar olanlar sormivs zekilmiş ve adi! tahkikata bastarıl * 4 mastır.