24 Ocak 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

24 Ocak 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Masal Müsabakamız No. © KURŞUN ASKER ir zamanlar yirmi beş tane kurşun asker vardı, Hepsi © kardeşti, Çünkü hepsi de ayni fabri, kada eritilmiş, eski kurşun kaşıklar. dün yapılmışlardı. . Üstlerinde kırmı- © lr mavili üniformaları, omuzlarında silâhları vardı. Gözlerini - karşıya © dikmiş'dimdik duruyorlardı. Dünya: da ilk duydukları gey: “Kurşun as. kerler?” sözleri olmuştu. Bunu, ku- © tularının kapağını açan bir çocuk söylemiş ve sevincinden ellerini çırp- niştı. Bütün askerler biribiri gibiydi. Yal « bwz bir tanesinin tek-ayağı vardı. O. © yapılmadı en sona Kalmıştı. Firiti.| miş kurşun bittiği için onu fabrikada © tek ayağı üstünde durduruvermişler. di. Kumun askerlerin dizildiği masa - © a daha bir çok oyuncaklar. vardı. © Bunların en güzeli mukavvadan ya- Pilmi gbir köşktü. Fakat hepsin - © den daha güzel şatonun önlün. do duran kizli. O da mukavva - dan yapılmıştı. Üstünde açık renk ruslinden bir elbisesi, boynunda in. e bir kurdeli parçasmdan atkısı var, “dı. Göğsünde hemen hemen yüzü © kadar büyük bir gül duruyordu. Bu © gül parlak dursun diye puldan yapıl- Muşt. Küçük kız bir dansözdü. Kızı daha iye görebilmek için ö. ünde duran bir enfiye kutusunun © arkasma boylu boyunca uzandı. Ge- Seyi bekledi. © Akşam üstü oyuncakların küçül birer birer) Fa. sahibi kurşun askerleri topladı. Kutuların yerleştirdi. Kat onu bulamadı. o Gece — yarısı birdenbire önündeki enfiye kutusu açıldı. İçinden enfiye yerine siyah bir sihirbaz fırladı. Çünkü bu bir enfiye kutusu değil, bir oyuncak ka- br di. Sihirbaz kurşun sakere baktı baktı, “Kurşun saker, dedi, senin olmıyan şeyi isteyip durma.” Kurşun asker hiç duymamış gibi yapt. Sihir- baz: “Pek âlâ, yarın görürsün.” de. di ve kutusuna girdi. Ertesi gün küçük çocukla kardeş- leri odaya geldiler. Kurşun askeri yakalayıp açık pencernin önüne koy- dular, O sırada odanın kapısı açıldı. Açılan kapıdan ülliyen rüzgür mu, yoksa, hain sihirbaz mı kimbilir han- isi kurşun askeri itip sokağa düşür. dü. Zavallı küçük asker, az kalsın param parça olacaktı. Hizmetçi kız- lu küçük çocuk hemen koştular. ara. dilar, taradılar. Hattâ bir defasında 4x kaldı onu çiğniyeceklerdi. Kurşun asker bir bağınsa sesini işittirebile- cekti amma, bunu gurüruna yedire. medi. Hizmetçi ile çocuk onu bulamadan eve döndüler. Seller arasında. Mütdiş bir yağmur başlamıştı. Ye. lan kenardan akan sular küçük a3- keri kapıp sürüklediler, Nereye gitti- gini bilmiyordu. Amma, korktuğunu belli etmek te İstemiyordu. Yağmur dinince onu suların içinde iki çocuk gördü. Kâğıtlar bir kayık yapıp i. çine koydular, yüzdürüüler, Fakat kâğıt kayık bir su yolunun deliğine girdi. Silâhima eskisinden daha seki sıkı sarıldı. Kayıkla beraber suya yuvar. landı. Yine dimdik duruyordu. Pa kat sular kâğıt kayığı parçalaymen küçük asker koca suyun içine görül. dü. Ve birdenbire kendini kapkaran- Tik bir yerde buldu. Onu bir. balık yatmuştu. Fakat çok sürmedi, yine birdenbire yağa kavuştu. Balığı tur tup bir aşçıya satmışlar, aşçı da onun. karnmı yarıp kurşun askeri bulmuş- tu. Ev halkı merak edip kurşun as keri içeriye aldılar. Dünyada neler olmaz. Bu ev, kur- sun askerin pencereden düştüğü ev değil mi İmiş. Ayni çocuklar, ayni oda... ve ayni güzel köşkün önünde duran güzel kız, hâlâ bir. bacağının üstünde duruyordu. Kurşun asker “demek o da benim İgib metin!,, diye düşündü. Onu “ne kadar özlemişti.. Fakat hala Biirbaz durur mu hiç? Bu sefer oyuncakla. rın külçük sahibi kurşun askeri evirip çevirdi. Sonra tutup yanan sobaya, att, Alevler etrafını sarmca kurşun asker üniformasının parlak renkleri: nin solmuş olduğunu gördü. Birden bilinmez. nasıl oldu, oda kapısı açılverdi. İçeriye giren rüz- gür kâğıt bebeği yakulayınca sobanm içine attı. Orada yavaş yavaş eriyen kurşun askerin yanında © da bir yı. Zin alev gibi yanıp biti. | K WELER Lİ HOROZ: 4 (1) — Bir güri üç tavuk yerde bir küçük fare ölüsü buldular. Bunun ne, olduğunu anlıyamadılar. Neye ben- dardı. © (4) — Fakat bunu tavuklara söy- emeyi kibrine yakıştıramadı. serariri e (2) — Horozu çağırmıya karar) verdiler ve bağırışmıya Tavukların sesini larına geldi (6) — Ve hemen küçücük fareyi “Bul yuttu. Yuttu amma bu kocs Toka) raştı. mu, dedi, bu, #niikemmel bir yiyecek. | boğazından bir.türlü gecmedi. Göz-| bu defa da midesinde ne müthiş bir » srsasine (0 oluyor, ne var?,, diye başladılar, | sordu. Fareyi görünce o da şaşırıp. luyan horoz > me-| kaldı geteceklerini bir türlü kestiremiyor. | raka düştü. Alabildiğine koşarak yan | ründe hiç fare görmerişti. Çünkü dal (6) — Kibirli horoz çerpmde, uğ ühayet fareyi yutabildi. Fakat verip! TANın Çocuk İvesi Size güzel Bir oyuncak 3 stediğiniz büyüklükte ve iste. İÜ üğiniz Kuraaştan yağiabilir. siniz, Kalım, tüyil bir parçadan yapı: arsa tabi daha iyi olur. İn bir numaralı modeli keseri. nl. Sonra başka bir parçadan (2) mümuralı modeli kemeteiniz: Tİ par. canın her tarafı birbiri gibidir. Yal. nez bacakların duruşu biraz değişik tür. Eşeğe yürüyor hissini vermek &- in, Bu iki parçayı biribirine diker, yahut diktirisiniz. Kulaklarını ikin. & resmin altındaki geki gibi keser. siz, Ayaklarına ince birer tahta yahut demir tel koyarsmız. İçini ta. aş ve pamukla doldurursunuz. Gör İ yerlerine birer boncuk yapıştırınız. Ağzım, gözlerinin etrafını, kaşlarını ya kalemle boyarsmız, yahu e renk İli bür #pikde tür sera düküp geçim. İniz. Kuyruğu işim birkaç süpünçe te- 1 olabi amma, gabile karl. Daha iyi bir tüyümüz varsa onu yapıştırır sanız. Süslü olsun diye boynuna ya bir sıra borik, yahut ta ince ir kur dol takaremız. İşte size sevimli “bir eşek. Tek bir kumuru var. Anırmıyor. O da sizi rahmtarz etmemek için. GMtodeldekinin ölçünüz. 24 santi yükseklik; 30 mintim uzunluk). gök gençti, Ör TANın Çocuk Tâvesi Hem Eğlence Hem Bilmece Bu yıldızı on parçaya ayırınız. Bu on parçayı birleştirince tamı bir dört köye olsu. Bu bulmaca zordur. Fakat imkân- Siz değil. Biraz fazla uğraşmak ister. Puvan: 5 No: 2 İk üç harfimle vücudunuza gire-| rim. (45) inci harfleri katarsanız vücudunuzdan dışarı çıkarım, (2, 3; 4) üncü, harflerimle sevdiğinizim Buna (5) inciyi de takarsanız hatır. ların. Yalnız (4, 5) incilerle en güzel bir iş olurum. Sondan iki hartimi hepiniz her saat tekrürlarsınız. Bütün harflerimle bir kuş olur, gö- zel güzel öterim Puvan: 2 No: 3 Soldan sağa — (1) Vetümlüze giy- diğimiz bir şey. (2) Hayvanlara mah- Sustur. (3) Vapurlarda bulunur. (4) Demirden yapılır. (5) Mutfak eşya. larından biri. (6) Söz dinlemiyen. (7) Işaret — Öksürüğe benzer, (8) Sahlek., Yukarıdan aşağıya — (i) (2) Onsüz yaşanılmaz. (8 Ç — iki kere takrarlanmca gitme tak-| PR (5) Gevele gilterede icat olunmuştur. Di. Tidi olur. (4) Kardeş. yin gelir. (6) Insanlar — bir edat, (7) Zarif. (8) Akar su — edat, Puvan: 3 Yeni bir Şehir indistanın garbmda Amerika- lı seyyahlar tarafından beş bin senelik bir gehir meydana çekarıl- nesiyle babast a" vuranlar dişlerini de söküp aldılar. Tuhaf bir Bisiklet reksiyonu tapkr © ötomobillerinkine| benzemesidedir. — Oturulacak yeri de) bildiğimiz bisikletlerden daha rahat) lar. Bu yeni bisiklete Londra sokuk- tarımda sık sek rastlanmaktadır. Yarı otomobil, yarı bisiklete benziyen tu. haf biçimi halkı pek eğlendirmekter dir, Hindistanda kiremit eve nadiren rast lanır, Bu şehirde yaşıyan eski insan. Mnıştır. Bu şebrin ilim bakımımdan |larin dahno zamanlarda bakir © ve mer eme Çün evler| bronzdan. b geni on : Bu gördüğünüz fil yavrusu daha pek küçük, ancak on yaşındadır. Lonâra hayvanat bahçesinde yaşamaktadır. Zavallı, öksüzdür. Annesi babasiyle birlikte Doğu Afrikasının Mi 38 ormanlarında mesut yaşıyor timsahlar, su aygırları ile beraber büyük nehirlerde yıkanıyordu. Bir gün memleketlerine bir yığın Avrupalı avcı ile onlara hizmet eden yerliler geldi. Hepsi silâklıydılar. Pil, geyik, ya ban eşeği, gazal ve zürafa avını çıkmışlardı. Bu zavallı yavrunun an“ ıların kurşunları altında ayni günde can verdi. Onları Yavru bacağından vurulmuştu. Fa- kat yarası hafifti. Avcılar ona acıdılar. Bakıp İyi ettiler. Londraya ge. | tirip, hayvanat bahçesine verdiler. Zavallınm yarası kapanmıştı. Fakat kurşunun kırdığı kemiğin şişliği geçmiyor, hayvan hep topallıyordu. Bu- nun Için hayvanat bahçesinin baytarı her gün onun bacağı resimde gördüğünüz gibi masaj yapılmasını emretti, Buna birkaç hafta devam edildi. Şişlik tamamile gecmedi amma, yavru fil tuldu. Eski çevikliğine döndü. topallamaktan kur İZ EE ve Telsiz merika ile deniz aşırı memle- ketler. arasmdaki konuşma şleri telleri denizin dibinden geçen bir telefonla yapılır sanmaymız. Bu. İiş için telefon yerine telsiz kullanıl. maktadır. Uzaklardan telsizle alman haberler memleketin ie kısımlarına, Dünyada Neler Oluyor? 1ŞSİZ ADAM ransada parasız ve iysiz bir ar dam bir gün parkta gezinir. ken sahibini kaybetmiş bir köpek gör tür. Zincirinden yakalar. Küpeği arte yan bayanı bulur, testim eder. Kö- pek sahibi bundan memnun kalır. Fi «osçn köpeğin de her gün gezdirilmi- ye İhtiyacı varmış İşsiz adama o gün den sonra her gün bu köpeği iki saat gendirmeyi teklif eder. Bunun kar. Sılığı olarak ta adamın akşam sabahi karnını doyurur. İki saatlik gezine tiden sonra bütün gün boş kalan a« dam bu boş vakitlerde başka bir iş görebileceğini düşünür. Köpek 80» hiplerine müracaat eder, Para mü kabilinde köpeklerini her gün iki sap at gezdirmeyi teklif eder. Bir çokları bundan pek memnun kalır. Kabul &. derler. Bir zaman gelir ki İşsiz adan mın bir dakikası boş geçmez. Günün ber saatinde birkaç köpekle gezinti. ye cıkar, Aldığı paraları biriktirir. Köpekler için bir güzellik mülesse- ses! açar, Kazaner günden güne ar, tar, Buzün bu adâm büyük denecek bir zenginliğin sahibi bulunuyor. « BUYUK BİR KÖPRÜ ibizyada Angara - İrkutsk 8 rasında eski bir köprü vardı, Daha doğrusu uydurma bir. köprü. Bunun yerine şimdi bir yenisi yapıle irişter. Yeni köprü betondandır. Ve dünyanm'en güzel köprülerinden bie ridir. Uzunluğu (1300) metreyi bul maktadır. İki tramvay hattı ile, he iki yanda arabaların, otomobillerini geçmesine mahsus geniş bir saha ve geniş yaya kaldırımları sığacak ger telefonla verilir. nişliktedir.