February 10, 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

February 10, 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Hiköyeden mabaot MENZİL AMİRİ (Baş: 6 merda) sadını anladığı halde kamçısından korktuğu için susmuştu. Bu Al man yalan mı söylüyordu- Kendi kusurunu mu örtmek istiyordu. Ne ulursa olsun onun sözleri ba- bayı teselli edecek mahiyette de - ğüdi, İhtiyar, iyileşir iyileşmez direk törden iki aylık bir mezuniyet is- | temişti. Ve kimseye bir şey söyle. meden kızmı bulmak için yola dü- üştü, Yol tezkeresinden yüzba şı Minsky'nin Smolenek üstünden Peteraburga gittiğini biliyordu, Onları götüren posta arabacısı Dounianın kendi arzusile gitmesi- ne rağmen; bütün yol boyunca, ağladığımı anlatmıştı. İhtiyar “bel- ki kaybolmuş kuzumu evime geti. ririm,, diye düşünüyordu , Bu ümitle eski mütekait bir küçük zabit olan bir arkadaşmın yanma indi. Ve hemen onları araştırmıya (Obaşlad. o Yüzbaşı Minsky Petersburgda otel De moutta oturuyordu, Menzil Amiri gidip onu görmiye .karar verdi, Bir sübah erken, erken ona Çit. ti ve asaletlüya ihtiyar bir askerin kendini görmek istediğini haber vermelerini rica etti. Çizme boya- | yan bir emirber efendinin uyudu- ğunu ve saat 11 den evvel kimseyi kabul etmediğini söyledi, O gitti ve söylenilen saatte tekrar döndü, Minsky onu kabul etti. Üzerinde bir ropdöşamidır ve başında kırmızı bir kalpak vardı, — Ne istiyorsun? diye sordu. Kalbi titriyen ihtiyar yaşlı göz - ler ve kirik bir sesle ancak: — Assletlüm... Alizhaşkına.. Diyebildi. Minsky onun yüzüne şöyle bir baktı. Kızardı. Onun eli- ni tuttu. Kendi odasına götürdü. Kapıyı kilitledi, İhtiyar tekrarla. dı: — Assletlüm.. Kaybolan şey kaybolmuştur. Hiç olmazsa bana biçsre Dounia mı iade ediniz. O- bunla kâfi derecede eğlendiniz.. O nu beyhude yere büsbütün man - vetmeyiniz. - Delikanlı: — Olanı değiştirmek (oo imkânı yoktur diye cevap vermişti. Senin karşında kabahatliyim ve senden af diliyebildiğim içir de bahtiya - rım, Fakat Douniadan ayrılabile- ceğimi zannetmiyorum. O mes'ut olacaktır; sana söz veriyorum. O. na ne ihtiyacım var, O da beni se- viyor. Eski hayatını tamamile u - Buttu. Ne sen, ne de o geçeni ha. tırlamamazlık edemezsiniz , Sonra ihtiyarm kol kapağı - . ma bir şey sıkıştırırarak kapıyı aç- mıştı. Ve menzil âmiri birdenbire kendisini sokakta bulmuştu. zun zaman hareketsiz kal mışlı. Sonra kol kapağının arasına sıkıştırılmış bir kâğıt gö- rHince onu çekip çıkarmıştı. Bu bir çok elli rubleliklerdi. Yeniden gözleri yaşlarla dolmuş tu, İsyan oyâşlarile ve paraları yere atarak ayağı ile itmiş (iler. Jemişti, Fakat bir kaç adım atınca düşünmüş, durmuş geri dön - müştü, Fakat döndüğü zaman pa- ralar yerinde değildi. İyi giyinmiş bir delikanir onları almıştı. Köse. de duran bir kira arabasına doğru koşarak binmiş ve arabacıy: Ka çalım,, diye bağırarak oradan W - zaklaşmıştı. Tabii menzil âmiri de onun takibini düşünmemişti. Ar tık kendi memleketine (o dönmiye karar vermişti. Fakat dönmeden evvel, bir kere için bile olsa Dou. niasını görmek istiyordu. İki gün sonra yine Minsky'nin evine gitti emirber efendisinin hiçbir ziyaretçi kabul etmediğini s#övliyerek onu kapı dışarı etti. burna kapadı. Ayni günün akşamı kilisede dua ettikten sonra Litsnoya sokağm dn ilerlerken güzel bir arabanm geçtiğini görmüş ve bunun içinde Minsky'yi tanımıştı. Araba üç kat İl: bir evin önlinde durmuştu. Ve Hüsar merdivenlerden koşarak içe ri girmişti. Bunu görünce ihtiyarın aklma İyi bir fikir gelmişti, Arabacı. nin yanına gelerek şöyle sormuş” tu: — Arkadaş bu araba kimin Minsky'nin mi? Arabacı: — Evet fakat ue İstiyorsun de- —aar Ve kapıyı da — Senin efendin banr Dotnia- sma götürmek Üzere bir mektup verdi... Fakat ben Donianın nerede oturduğunu unuttum. — Burda ikinci katta oturuyor amma geç kaldın mektubu getir. mekte, Kendisi içerde bile, — Ziyanı yok. Ben yapacağımı yaparım demiş ve bunu söyledik- ten sonra da merdivenleri çıkmı- ya başlamıştı. Kapı kapalıydı. Çal mıştı, bir kaç müthiş dakika beklemişti, Sonra anahtar çevrili - miş kapt açılmıştı. İhtiyar: — Avdotia Simeonovna burada mı oturur, Diye sormuştu, Hizmetçi: — Evet demişti. Ondan ne isti- yorsun.. Cevap vermeden: Menzil içeri girmişti. Hizmetçi kiz: — Girme. Girme diye bağım. yordu, Avdotia Simenc firi var, Fakat ihtiyar onu dinlemeden ilerlemiş iki salonu geçmişti. Uçün. cü salon aydınlıktı. Aydınlık salo- na yaklaşmıştı. Ve açık kapınm önünde durmustu. Bu oda çök pa- halı eşyalarla dösenmiş olan bir o- da idi. Minsky düşünceli bir ta- vırla bir koltukta oturuyordu. Doü- nis modanm bütün eüzelliği içinde Eiyinmiş olarak koltuğun yanma ilişmişti , O na muhabbetle bakarak par maklarıma zabitin (o siyak saçlarını dolayordu. Kızı ona hiç bir zaman bu kadar güzel görün- memişti. Ona hayran olmamak e- inden gelmiyordu, Genç kâdın arkasını dönmeden: — Kim var orada? Diye sordu. O susuyordu. Cevap alamayınca Dounia başını kaldırdı. Ve bir ke- re bağırarak halının üstüne yuvar landı, Minsky telâşla genç kadının Üstüne atılmıştı. Fakat birdenbire kapının önünde duran ihtiyar: far kedince Dounlayı bıraktı. hiddet- ten ttriyerek ve çeneleri kilitlen. miş bir vaziyette ona yaklaştı! | —Benten'ne istiyeisun?. Ne İ den bir haydut gibi peşimde do laşıyorsun? Beni öldürmek mi is- tiyorsun defol... Ve ihtiyarm yakasından vakalı- yarak onu kapıdan dışarı atmıştı. Amiri anm misa. enzil âmiri eve dönmüştü. Arkadaşi hükümete şikâyet etmesini nasihat etmişti amma o dinlememişti. Omuzlarını silkmiş ve ortadan tsmamile çeklimiye ka rar vermişti. İki gün sonra da İşi nin başma dönmüş ve çalışmıya başlamışt — İşte üç senedir Douniadan u- zağım ve ondan en ufak bir ha- ber bile alamadım diye sözünü bi- tirmişti. Yaşıyor mu? Öldü mü! Allah bilir. Bu kız çapkm bir yol- cunun baştan çıkardığı ne ilk ne de son kızdır. Onlar bu biçareleri baştan çıkarırlar, bir müddet eğle nirler Sonra bırakırlar, Pelers - bungda dantel ve kadife ile süslü böyle nice budalalar vardır. Yarım onlar en pis serserilerle birlikte yokaklara düşeceklerdir. Dounianm da böyle bir akıbete uğrıyacağını düşündükçe gayriiradi olarak o - nun ölümünü istemek künahmiı İş- Tiyorum.,.. —————. İki Tramvay Durak Yeri Belediye ,Küruçeşme ve Arnavut - köyünde Üstü kapalı birer tramvay yeri yaptırılmasına karar vermiş, bu hususta Tramva yŞirketi nezdinde te İ şebbiislerde bulunmuştur , Zührevi ve cild hastalıkları er Hayri Ö Öğleden sonra Beyoğlu Ağacami karşısında No. 313 Telefon:435R: | Bugünkü proyram İstanbul; Öğle neşriyatı: Saat 12,30. Plâkla Türk musikisi: 12.50. Havadis; 13,05. Muhtelif plâk neşriyatı; 14,00. San, | Akşam neşriyatı; Saat 18,30. Plâkla dans) musikisi; 1930. Konlerans Doktor Kemal! Cenap, İnsanda his ve ruhiyat dünyası; 20. Nerihe ve arkadaşları tarafından Türk mu- sikisi ve halk şarkıları; 2030, Bay Öner Ri- za tarafından Arabça havadis; 20.45. Türk mus ki heyeti, saat ayarı: 21.15. Orkestra;| 22,10. Ajans ve borsa haberleri ve ertesi günün şrogramı; 22.30, Plâkla sololar, ope Ta ve operet pa 23, Son. Günün program özü Soğuk ve Rutubetli havalarda GRİP, NEZLE, BOĞAZ OLMAMAK Sentonik konserleri 20,35. Viyana: Osvald Kabasta'nın idare sinde Viyana senfonik takımı; 22 Varşova: Radro senfonik orkestrası, Hafif konserler; 13,10. Bükreş: Karışık konser (elik); indheven: Pilip lâboratuvarlarından ka- rışık musiki meşriyat, 17,10. Bratislava, Prag: Hafif masiki; 18. Bükreş; Romen Halk musikisi; 16,30, Budapeşte: Radyo salon orkestrası. 18.30 Moskova: konser; 19.20. Kolonya: Plâk ile ciddi mu- siki; 19.30. Budapeşte 100 üncü ölüm senesi öle Puşkinin eserlerinden; 20 Bahriye handosu; 20.20. İman musikisi ; 20,45. Roma: Ki 2115. Bükreş: Eski Italyan 0 Milano, Torino: Steairnski, 21,45. Münih; Büyük konser; yo salon orkertrası: 24. Berlin: musiki; 2410 Budazeşte: Çiğan eüsikisi Operalar. Operetler: 20.20. Bükreş: Operet parcaları (mlâklar- la); 2030 Prag: Çaykovskinin “Eugene Oneguine.. operası; 20,30. Budapeşte: Flo. tov'un (Maztha) operası; “Ma msikisi; 16.30. Prag: Kentet konseri; £ ma. Milano: Oda masikisi; 22,30. Viyana: Eski Viyana masikii, Resitaller: | 18,15. Varşova: Bach'm 194 No. kant 21,10. Varşova: Leh halk şarkıları; 2 Lâyprig: Pu wsikisi. | Konser ve Konferans Yeşilay genel Sekreterliğinden: Üyelerimizin tanışmalarını temin cemiyet işlerini görüşmek ve bu hu- #ustaki dileklerini öğrenmek maksa- di4 13-237 cumartesi günü saat 14 de İstanbul Eminönü Halkevinde Ye şilây genel birliği üyelerine mahsus olmak üzere bir toplantı yapılacak: Konferans ve konuşmaları mütea - kip cemiyet üyeleri tarafından teş - kil edilen bir heyet tarafmdan bir ) konser verilecektir. Bütün Yeşilaylı- İlarm bu toplantıya gelmesini dileriz. YENİ NEŞRİYAT Sağlık Ağızdan Başlar Tanınmış diş hekimlerimizden dok tor Malhas Düz, Yukarıdaki isimle bir diş hıfzıssıhhası kitabı neşret. lıkları ve mevzuları toplıyan bu esere yüz elli resim ve bir renkli tablo ilâ İve edilmiştir. Bu resimler, herkesin anlıyabileceği bir İfade ile yazılmış mektedir. Doktor Malhasın eseri, açık bir ifa de ile yazılmış olduğu için, hepimiz için çok faydalı bir kitaptır. TASFİYE HALINDE Türkiye Milli Sigorta Şirketi Hissedarlarına: Tasfiye halinde Türkiye Milli Sigorta Şirketi hissedarları şirket esas mu. kavelenamesi ve ticaret kanunu hü. kümlerine tevfikan # Mart 1937 tari- hine rastlıyan perşembe günü saat 18 da Galatada Türkiye Milf hanımda kâin dairede senelik hissedarlar top- İlantısma davet olunurlar, Hissedarlar İtoplantısma asaleten veya vekâleten | en az on hisseye sahip olanlar iştirak edebilir. Hissedarlarm içtima tarihin. den bir hafta evvel malik oldukları hisseleri yukarda yazılı mahalde tax- fiye memurluğuna tevdi ile mukabi- linde makbuz almaları lâzımdır. Müzakerat ruznamesi 1 — Murakıp raporunun okunma- sı, 2— Bilânco ve kârüzarar hesabının. tetkik ve kabulü, iğ 3 — Tasfiye memurlarının raporu. nun tetkik ve tasvibi. Tasfive mersurları Karışık | ! Senelik kongramızın 11-2-937 ye | Eşyanın cinsi: 2 Bir tane caz davulu. İmin bedeli ve ilk teminat miktarı 2. 2 — Pazarlık 17 görülebilir. nacak bir makinist muavinliği için aşağıdaki şartlar ve soğuk algınlığından korun- mak için AKRiIDOL Akridol, bulaşıcı hastalıkların alınmasına mâni olduğu gibi boğaz ve bademcik iltihaplarını da pek çabuk geçi- kullanmız. rir. Her eczanede bulunur. Küçük kutu 35, büyük kutu 70 kuruştur. Kızılay İst. Aksaray Kamunundan: rastlıyan Perşembe günü akşamı sa- at 20 de Aksarayda 64 üncü okulda yapılacağını ilân eder, tekmil üye- lerimizin teşriflerini saygı ile dileriz. istanbul Jandarma Satınalma Komisyonundan : 1 — 25 portatif demir sehpa — Caz yapmak için biri tenor diğeri alto iki saksifon Bir tane tulumbalı ve beyaz tromba — Bir tane tulumbalr beyaz trambon Tahmin bedeli Lira Kr. 640 00 İlk teminatı Lira Kr. 48 00 Jandarma Genel Komutanlığı bandosu için yukarıda cinsi tah- yazılı (5) kalem caz malzemesi müteahhit nam ve hesabına pazarlıkla satın alınacaktır. 1937 Çarşamba günü saat (15) de Gedik- paşadaki Jandarma satınalma komisyonunda yapılacaktır. 3 — Şartname ve evsaf pusulası komisyonumuzda her gün 4 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunda yazılı evrak ve ilk temi- nat makbuzları ile belli gün ve saatte Komisyonda bulunmaları. Makinist Müdv'nliği imthanı İstanbul Belediyesi Karaağaç Müessesatr buz fabrikası için alı- dahilinde bir müsabaka imtihanı yapılacaktır. çalışmış bulunacaktır, | otuz beşi geçmiş olmuyacaktır. i olacaklardır. e İ 5 — Gerek ameli ve gerekse nazari | miştir, Dişe müteallik bütün hasta -| ;le birlikte cevap verme müddeti meselesi de nazarı dikkate alma- | 8i martınm 12 inci cuma günü caktır. 1 — Talip olacaklar bir sanayi mektebi kısmı mezunu olacak ve hiç olmazsa bir sene işçi olarak bir yerde tesviye ve makinist 2 — Talipler askerlik hizmetini bitirmiş olacaklar ve yaşları | 3 — Talipler hüsnühal varakası, sıhhat raporu ve askerlik vesikasını verecekleri istek kâğıdına bağlıyacaklardır. 4 — Talipler nazari ve ameli olmak üzere iki imtihana tâbi imtihanda iyi bir cevap 6 — İmtihanlara 2/3/1937 Salı günü saat onda başlanacaktır. İ 7 — İmtihana girmek istiyenler 19/2/1937 Cuma günü saat tekrar tahkikat yapılacağı gibi, ahvali sıhhiyeleri hakkında da Belediye heyeti sıhhiyesince tekrar muayene raporu alınacak ve ondan sonra işe | başlattırılacaktır. o (762) Omniom Şark Sınai Anonim Şirketinden: ILAN Ticaret kanununun 361 İnci mad- desile şirket mukavelenamesi ahkâ - mma tevfikan Omnlom Şark Sınai A- nonim Şirketi hissedaranı 1937 sene- i Martınm 17 'oci çarşamba günü İsaat 10 da Galatada Unyon haninın İbeşinci katında 57, 58 ve 50 numura- | odalardaki şirket merkezinde İni Jkat edecek adi heyeti umumiye İŞÜ- İmama davet olunurlar. | Ruznamei müzakerat: İ 1 — Meclisi idare raporu ile mura- İkıplar raporunun kıraati, 2 — 1936 senesi muamelâtma dair hesabatm kabulü ve meclisi idare *- zasının İbrası ve senei mezküre neta. yici muamelâtına dajr meclisi idare- nin teklifi, 3 — Umuru şirketin idaresine me- mur edilen aza aldatmın tayini, 4 — Müddetleri hitam bulan azanın yerine intihabat icrası, 5 — Ticaret kanununun 323 üncü maddesine tevfikan şirketle muame- lei ticariyede bulunmak üzere mecli. si idare azasıma mezuniyet İtasi, 6 — 1937 senel hesabiyesi için mu- rakıp tayini ile aidatmm tesbiti ve (Daimler - Benz) arabaları Teni MAZUT ie Küçlik kamyonet 140 kilometro yapı yor Kısa şası kamyon 115 Uzun şası kamyon 90 Koca kanıyon o 50 7 kişilik binek o 150 © Rakiblerimize kanma, boş lâfa İnan ma; tecrübeye gel, hesabmı bil, baş- ka araba alma, emret kataloğ gönde- relim. Taksim Bahçesi karşısı 25 tel graf sdresi, Dizel . İstanbul, —————— murakıbin mazereti halinde ifayı va- #ife etmek üzere diğer bir zatin tayi- ni. Lâakal 50 hisseye malik olup ta mezkür içtimada bazır bulunmak is tiyen zevat ticaret kanınunun 371 in- ci maddesine tevfikan içtima tarihin- den bir hafta evvel hisse senetlerini şirket merkezine tevdi etmelidirler. Bankalara tevdi edilecek hisse ses pedatı makbuzları şirket merkezine tevdist mahiyetinde olarak kabul ©- Tunacaktır. Istanbul, 8 Şubat 1037 Merlisi Idare gama Bayram Yaklaşıyor Galatada meşhur İEKSELSYOR elbise mağazasının tekmil dalrelerindeki TENZİLATLI satışmdan istifade ediniz. Şu cetvelden bir fikir edinebilir siniz. Lirağ&f uğ 158 113 208 3 40 Kumaştan pardesüler Trençkot pardesüler Gabardin pardesüler Mandleberg pardesüler Muşambalar Erkek kostümleri Kadın mantoları 3 Kadın muşambaları p Ismarlama elbiseler iki prova İ# 2815 liradan Yalnız birkaç gün için EKSELSYOR'da Bulacaksınız. itibaren KOZLU KÖMÜR İŞLERİ Türk Anonim Şirketit 5. 2. 1037 tarihinde intişar edef lelâde heyeti umumiyemiz rü sindeki 3 üncü fıkra: Müddeti bitam bulan meclisi id) szalıklarile münhal azalıklara ini terası, Şeklinde yazılmıştır. Aşağıdaki şekilde tashih olunuf? | Müddeti hitam bulan idare med azalarının yerine intihap icrası muvakkaten tayin edilmiş azal tasdiki Meclisi Idart a a a İH Türk genci aranıyor Türkçe ve İngilizceyi mükemi" |) melen bilen ve tercüme ve dak” tiloğrafide tecrübeli olan bir Türk genci aranıyor. (N. A. Fv#| muzlle İstanbul 176'No. “Post& kutusu adresine tahriren mü * Mu Tücaat olunması. | İktisadi ve Smat Tesisat ve " (letme Türk Anonim Şirketind İ Iktisadi ve Sınai Tesisat ve İme Türk Anonim Şirketinin 18 senesi hesaplarile idare muame hakkında tetkikat ve müzakere” İbulunmak üzere ticaret kanunu” 861 inci ve dahili nizamnamenin üncü maddelerine tevfikan hi ların davetlerine meclisi idaremiiğ karar verilmiş olduğundan içtima #j nil olarak tayin ettiğimiz 1937 ge 10 da şirket hissedarlarımızın şi merkezi idaresi olan Galatada Ki köy Palaata 4 üncü katta 23 nuf rel dairei mahsusasında hazır bül! olan eseri gayet kolaylıkla takip ettir! on beşe kadar arzuhallerini Müdüriyete vermeleri lâzımdır. O | maları bildirilir. İ saatten sonra vukubulacak müracaatlar kabul edilmez. B — İmtihanı kazananlar hakkında alelâsul Müzakere Edilecek Maddelef 1 — Meclisi idare ve murakıp porlarının kıraati, 2 — Hesabatın tetkik ve tasdi$” meclisi idare zimmetinin ibrası ve sap neticeleri hakkında meclisi İre teklifinin tetkiki, N İ 3 — Idare aralığına seçilen yeni İdare azamizin intihap keyfiyeti” tasdiki, İ 4 — 1887 senesi için bir murskf tayini ve tahsisatmın tesbiti ile İgörüldüğü takdirde bir de mu muavıninin tayini husüslart, yi 5 — Idare heyeti azasından bs huzurlarile şirket işlerini idereye mwr edilen azaya verilecek ücre“ tayini. 6 — Ticaret kanununun 323 ü” maddesine tevfikan şirketle mus) lâtı ticariyede bulunmak üzere me“ si idare azalarına mezuniyet veri! si, d Asaleten ve vekâleten lâaksl hisse senedini İsâmll olan hiseediriği mezkür içtimada hâzır bulunabile lerdir. İçtimada hazır bulunmay! 2 eden zövatm, bâmll oldukları Dİ se senetlerini veya mezkür senetli bankalara tevdiini bildiren bank& mühaberlerini, yevmi içtimadan » kal bir hafta evvel yani 4 mart ” Wi tarihine müsadif persembe günü şamina kadar şirketin merkezi ide sine emaneten tevdi etmeleri us dır. Meclisi Tdart