15 Şubat 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

15 Şubat 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

SİNEMA YILDIZLARININ KORKULARI, HEYECANLARI Güzel Yıldız Annabella Her şeyden korkuyor Y ldizlar nelerden korkarlar, hangi vaziyet veya hâdise- ler karşısında daha fazla heyecan duyarlar? Bu suale, bütün yıldız- lar hesabma ayrı ayrı cevap ver meden önce şunu söyliyelim ki, si- nema Yıldızlarından ekserisi çok korkak oluyorlar. Bu da sebepsiz değildir. Yaşadıkları hayat bizim- kinden çok ayrı ve bağka, Gü- nün birçok saatlerini stüdyoda ma- kineler arasında, rejisörün sert kü- imanda sinirlerini çok yıpratıyor. 1 altında geçirmek onlarm Korku biraz da sinir zâfiyetinin eseri ol- duğuna gi dızlar dışarı ha- yatta korkak, çekingen, hattâ bi- raz da mahçup oluyorlar, ransız muharrirlerinden bi- mleketinde, İn- arak 8i- ri, kendi m gilterede, Amerikada doli nema yıldızlarının heyecanları ve korkularmı tesbit etmiye muvaffak olmuştur. Bu muharrir kendi mem- leketinde evvelâ güzel yıldızlardan Annabella ile görüşerek intibalar rmi toplamıştır. Annabella sevim- li ve güzel olduğu nisbetle de-çok korkak onu ummacı Eg kadar tayyarenin alçaktan W Bir pirenin miş küçük çocuk a kâfidir. Bir masi, Oto sıçraması kor! mobilin hızlı gitmesi ona son dere ce heyecan verir, Annabella diyor ki: — Ben eskiden, bugünkü kadar korkak değildim, Fakat stüdyo ha- yatı beni çok yıprattı. Şimdi her geyden korkuyorum. Geceleyin 0- damda yalnız yatmak benim için imkânsızdır. Gece yarısı küçük bir tıkırdı olsa derhal yatağımdan fm. yarak, benimle beraber yatan her Silviya Sidney Japon kızr rolünde kim olursa olsun bağırarak uyan- dırırım. Radyo makinemin gıcır. « bile beni son derecede ürkü- tüyor. Bir kapınm hızlıca kapan» masi karşısında bile fena halde sl- nirleniyorum. Heyecanlarıma ge lince; hayatta en çok heyecan duy- duğum gün, ilk sevgilime, ilk aşk mektubumu yazdığım gündür. Fan kat bugün her hâdise beni heyeca- na getirir, Heyecan duymadığım yegâne şey, diplomatların uzun sü- Ten nutuklarıdır.” B de korku ve heyecanlarını anlatıyor: . “— Hayakta en ziyade korktu- Zum şey, muvaffak olamamak en- aşka bir yıldız, yine Fransız yıldızlarından Mari Glori söyle vard ve Şerer sidir. Muvaffakıyetsizlik be- ni harap eder. Beni öldürmek İs- tiyenler bıçak, tabanca kullanmasınlar, ve eh muvaffakıyı €ngel.olmaları, benim ölümüm için kâfidir. Heyecanıma gelimes; tabiatin fevkinde gördüğüm her şey karşısında heyecan duyarım. Fakat beni en ziyade heyecanlan- beni dıran şey, aşktır. Bugüne kadar beş kere âşık oldum. Sevdiğim er - keklere karşı ba - yılasiya hayranlik duydum, onları çok sevdim. Bu aşklar beni çok heyecanlandırdı ve çok yıprattı Bununla beraber se yahatlerim Eshâsmda gördüğüm ber yeni memleket bende tarif mez bir heyecan hâsıl etmiştir. Ss ilviya Sidney'i iyi tanırsmız. bugüne kadar birçok film- lerini gördüğünüzü zannediyorun Gariptir ki Holivudun yetiştirdiği bu cazip Ve güzel yıldız öyle olur olmaz şeylerden korkar takımdan değildir. Hayatmda en büyük kor- kuyu bir tren kaazaı esnasında duy muştur, ONU on üç sene evvel Ho- livuttan Sanfransiskoya götüren tren yarı yolda raydan çıkmış, va- gonlardan üçü devrilmi, yolcuları dan otuz dört kişi ezilen vagonların altında can Vermiş. Hattâ bizzat gü zel yıldız da bu devrilen vagonlar» dan birindeymiş. Kendisi de yer- lere yuvarlanmış, fakat mesut bir tesadlif neticesinde en ufak bir bo- re almadın bu müthiş kazsyi sas vuşturmuş. Bununla bernber, bu facia onu çok Korkutmuştur. O tas rihtenberi Silviya Sidney trene hiç binmemiştir ve binmemek için de yemin etmiştir. Con Kravfordun heyecan ve kor- kularından da bahsedelim: Fransız muharririne göre, kıvrak ve şakrak yıldız Con Kravford spor milsaba- kalarından büyük heyecan duyuyor, Kendisi bugün, kadm yıldızlar ara- smda birçok rekorlarm sahibidir. Bu sebeple spor müsabakalarınm heyecanma çok kapılır. Herhangi bir spor iüsabakasında heyecanm- dan dudeklarmı ısırarak kanattığı çok görülmüştür. TAN Komeo ve Jülyet filminde Leali Ho. Norma İİ Sa sesi ği Se ......mMa ......... Fransada büyük bır 1937 senesi için anyide, san'atla ve film tin sa- teknik kabili. yetlerdeki derecesini ölçtürebilecek Ruslar, Ital ponlar, Ingiliz y danberi hazırlanmaktadırlar. Bumu haber alan Fransızlar da ilk defa olarak hükümet bütçe nlar, Almanlar, Ja» r bu husu inden resmi bir film yaptırmıya karar vermiş" lerâir. Şimdiye kadar yapılmış olan bü- il mil Fransız filmlerinden her filmin ismi tir, Filmin sahne vaz'ıl mı bundan evvel yaptığı filmlerdeki muvafta- kıyetiyle şöhret kazanmış ve “Lej- yon ddnör” nişanı almış olan Jean aktır, v Remoir 3 Lucien Baroux Stüdyoda Nasıl Çalı- şıldığını Anlatacak Meşhur sinema artisti Lucien Baroux da konferanslar ver meğe bi ktır. Artistin kon- feransları sinemaya dair olacaktır. Lucien Baroux, stüdyolarda nasıl çalışıldığını, bir filmin nasıl hazır- landığını anlatacaktır. Frunsis ar- tisti diyor ki "— Bir 4 çevrilirken sahne- leri sekiz on defa tekrarlamak Tâ» zımdır, Genç bir artistin güz ksduns SEKİZ UN defa k benim gi ya uşak rolünü yapar, tekme, tokat yerse bu sah nelerin bir çok defalar krarlan- mast h der bir değildir sanırım, , sinema artistierinin bu ma tarzlarını, dekorların İşte be ga tuhaflıklarını anlatacağım., Lüelen Baroux, çok sevilmiş ve tatlı tatlı anlatmasını bilen bir ar- tistiir. Bu itibarla konferansları rağbet bul aktır. Dev Cüsseli 15-2.937 Son günlerin en muvaffak yıldızı Danyel Dariyö H olivut yıldızları arasında, kendisini başkalarından ve bilhassa rakiplerinden tamamiyle ayırâ n karakter sahibi seçmek için yapılan müsabakayı meşhür yıldız Marion Davis kazanmıştır. Ressam Azadia Newman bu netice- den bahsederken şu sözleri söyle- miştir; “Marion Davis sinema yıldızları nda en Rikkatli ve hassas ruhu- inikâs simadır nun bütün hisleri bt eder, nin ifadesi bakımın- birini üzümün bi ir, Bu yüz- den Teyimi ona vermiş bulunuyo- rum.” Marion Davis'den sonra diğer bir Holivut harikası Clark Cable'dir. Ayrir «am onun hakkmda “en sevimli şahsiyettir” diyor ve ilâve ediyor: mümkün değildir. Bette Da unda ayni salâ- hiyetli şahsiyet ruhu da, şahsiyeti de kumraldır. Ve saçlar is hak “onun nım sarılığı ruhunun kumrallığı ü- zerinde tesir etmez” demiştir. Ressam Azadia, Paul Muni hak- ri söylemiştir: “Paul'ün yüzü en heyecan verici yüzdür, Diyebilirim ki bu yüzü, ihtiras, çılgınca neğe, derin keder kında Şu sö ler çizmiştir." Ressama göre Holivudun en zeki Erkek Yıldız Fransız erkek yıldızlarından Jan Gaben günden güne kuvvetlenmektedir. Bugün cüştesi, ağır siklet güreşçiler kadar iriyanı bir heldedir KARAKTER SAHİBİ YILDIZLAR ! Marion Davis birinci oldu | gi Huston'un yüzünde ret ve dürüstlük görünür imone Simon Boivudan arengiz kadınıdır. YÜ tam bir çocuk yüzüdür, ve bir *İ cuk yüzü kadar Sırlıdır Jenn Harlow'un yüzü cinsi Sİ Holivudun en yakışıklı erkel Errol İlyn'dir. Yıldızlar içinde merika tipini en mükemmel su! ifade eden Myrna Loy'dur. Yi ribenin en güzel ifadesidir. lidir. 4 Garol Lombard, Holiyudut muhteşem şehsiyetidir. Yüzü, ael bir Iran kendisini HÜ latır. Onu görünce akla çiçel ipekli yastıklar, sefahatler ve ganlar gelir. / Klodot Kolber, Halivudun canlı kadınıdır. Sinemalarda | Haftanın Filmleri Sümer: Şovbot Saray: Şahane Melodi Şık: Fransız İhtilâli İ Melek: Şanghay - Canlı Siner? | Türk: 4 üncü Aşk Sakarya: Neş'e ile | Tan: Brodvay Melodi « Yeşi Pİ mine | Ipek: Halk Kahramanları Yıldız: Aşk Güneşi | Don Jar Azak: Küçük Prenses - Son Uçuş, Bozambo Aşkın Uyarı? Asri Kadıköy Süreyy. Yeni Bir Film Hazırlanıyor kumpany | Bir Fransız film (Kiızildenizin Esrarı) adında © him bir film çevirmeğe hazırl! yor. Senaryo, meşhur Fransız mu” rirlerinden Josef Kesel tarafın yazılacaktır. Bu işte, uzun gene | denberi Kızıldeniz sahillerinâ? ? şıyan Fransız gemici ve muh” lerinden (Hanri dö Monfreğ) ai disine yardım edecektir. FU baş rolünü Harry Maur yap” el tar. Bu meşhur Fransız sansi”, Kızildenizin sayılı korsan rinden (Şeyh Ali) rolünü yap” caktır.