26 Şubat 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

26 Şubat 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

za 10 Adapazarı Emniyet Bankası Türk Anonim Şirketinden: Adapazarı Emniyet Bankası Idare Meclisi Banka Umum! Heyetini ale. lâde senelik içtima: için 25 Mart 1937 tarihine müsadif Perşembe günü saat on dörtte Adapazarında Belediye Oteli ittisalindeki salonda içtimaa davet etmiye karar vermiştir. Esas Mukavelenamemizin 56 — 57 ve 58 inci maddeleri hükümlerine göre iştirake salâhiyettar olan hissedarlarm 67 inci maddeye tevfikan iç- tima gününden bir hafta evvel dühuliye varakası almaları lâzımdır. Ve. killerin de hissedarlardan olması meşruttur, Hissedarların duhuliye varakası almak üzere Banka Merkez veya şube- lerine milracaatları mercudur. Alelâde toplantıya ait ruzmame aşağıya dercolunmuştur: 1 — Idare Meclisi ve Murakıp raporlarının okunması. 2 — 1836 yılı Bilânço, kâr ve zarar hesaplarının tetkik ve tasdiki Idare Meclisinin ibrası. 3 — Kârm paylaşılması ve dağrtılması gününtin tesbiti, 4 — Müddetleri biten Idare Meclisi azalarının yerlerine m'inasipleri. Din seçilmesi. 5 — Müddeti biten Murakıp yerine mlnasibinin intihabr. Adapazarı Emniyet Bankası Türk Anonim Şirketinden; Adapazarı Emniyet Bankası Idare Meclisi Banka Umum! Heyetini fev- &alâde olarak 25 Mart 1937 tarihine müsadif Perşembe günü saat on al Gi Adapazarında Belediye Oteli Ittisalindeki salonda içtimaa davet etmi- ye karar vermiştir. Hissedarların Esas Mukavelenamemizin 57 ve 67 inci maddeleri hü. 'kümlerine göre içtima gününden bir hafta evvel duhuliye varakası alma- ları lâzımdır. Vekillerin de hissedarlardan olması meşruttur, Hissedarların duhuliye varakası almak üzere Banka Merkez veya Şu. belerine mtiracaatları mercudur. Fevkalâde toplantıya ait ruzname aşağıya dercolunmuştur. 1 — 2999 numaralı Bankalar Kanununun Uçüncü Muvakkat Maddesi hükmüne göre Esas Mukavelennmemizin 4 .5.32 42-46.02.82 ve 83 Üncü maddelerinin tâdilive 110 uncu maddenin zeyil ve ilâvesi, Adapazarı Emniyet Bankasmın maddeleri yerine kalm olmak üzere teklif olunan munddel şekil Adapazarı Emniyet Bankası Nizamname! Esasisine olunan madde Adapazarı Emniyet Bankası Türk Anonim Şirketi Esas Mukavelenamesi tâdilâtı. 4 üncü maddenin muaddel şekli * Şirket aşağıda yazılı muamelât ile iştigal etmek Üzere teşekkül etmistir. 1 — Bilimum Banka muamelâtile işbu muamelâtım istilzam ettiği diğer muamelâtı ticariyeyi ia etmek, 2 — Şirket ticaret maksadile gayrimenkul alım ve satım ile meşgul ol- mıyacaktır. Gayrimenkul üzerine ödünç para veremiyecektir. Ancak ala caklarmı sağlamlaştırmak maksadile munzam teminat olarak gayrimen- kul ipoteği alabilecektir. Şirket doğrudan doğruya veya iştirak tarikile sanayi işlerine | tediye *dilmiş sermaye ve ihtiyat akçelerinin yekünunu aşmıyan bir miktara ka. dar girebilecektir. Ancak Devletle veya hükmi bir şahsiyeti haiz Devlet Müesseselerile ve- 52 52 ilâvesi teklif « Ya sermayesi Devletçe mevzu Bankalarla müştereken hissedar bulunduk. Jarı milli sanayie iştiraki halinde Şirket bu kayda tâbi tutulmıyacaktır. Şirket milli, ticari, sınai muamelâtı icra vö bu mnamelât İle iştizni eden diğer Şirketlerin hisse senedat ve tahvilâtını mübayâa ve bu nevi Şirket. ler tesis edebilir. Şirket esas maksat ve tedviri muamelâtı zımnmda tevfikan emvali gayrimenkule tasarruf edebilir, 5 Inei maddenin muaddel şekli Şirketin merkezi (Adapazarı) olacak, gerek Türkiyede ve gerek ecnebi memleketlerde lüzum görüldükçe Meclisi Idare tarafından Heyeti Umu. miyeye arzedilmek şartile şubeler açaebilecek ve keyfiyet ait oldukları Vekkletlere ihbar ve gazetelerle ilân edilecektir. 52 inci maddenin muaddel şekti, Şirketin umuru hissedarlar arasından Heyeti Umumiyece intihap. olu €ak asgari üç azami sekiz azadan mürekkep bir Meclisi İdare tarafından idare olunur. İlk Meclisi Idare azası Tesis Heyeti Umumiyesince tayin edilecektir. Şirket Umum Müdürü Idare Meclisinin tabii azasıdır. Meclisi Idare azasınım nısfmdan ziyadesinin Türk olması şarttır. 42 inci maddenin munddel şekli, Şirkette, Ticaret Kanununda gösterilen idare uzuvlarmdan baska Ban. Kalar Kanununda yazılı ahkâm dairesinde vazife Idare Meclisi tarafından, Idare Meclisine dahil olanlar arasından seçilen Iki aza ile Umumi Müdür- den mlirekkep üç kişilik bir İdare Komitesi tarafından görülür, Ticaret Kanununun İdare Meclisine verdiği Kalâhiyetler mahfuzdur. Idare Meelisi İdare Komitesinin faaliyetini mürakabe etmekle mükelleftir. 46 mer maddenin muaddel şekli, Idare Meelisi ve Idare Komitesi reis ve azalarınm ve murakıplarının ve Şirket adına imza koymuya salâhiyetii müdür veya memürların doğrudan doğruya veya muvazaa yoluyla Bankadan herne şekilde olursa olsun kredi almaları, Bankaya lehlerine olarak kefalet veya teminat verdirmeleri ve- yahut menfaat rabıtasile bağl: oldukları eşhas ve müceseseler lehine kre. di, kefalet veya teminat verilmesini temin ettirmeleri ve şirketin de bu ne- vi muameleleri yapması yasaktır. Idare Meclisi ve Idare Komitesi reis ve azaları şahsen alâkadar bulun- dukları hususatın müzakeresine iştirak edemiyecekleri ve rey veremiye. cekleri gibi bunlar Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanununun 245 inci mad- 'desinin 3 numaralı bendinde yazl: derecelerde karabeti bulunan kimsele- re taallik eden kredi, teminat ve kefalet taleplerinin müzakeresine oda. hı iştirak edemezler, Ve bu işler hakkmda rey veremezler. Şirket, kendi memurlarma gerek doğrudan doğruya ve gerek muvazaa kanunu mahsusuna ; yolile ödünç para ve lehlerine teminat veremez ve kefil olamaz. 52 inel maddenin muaddel şekli. Ticaret Kanununun hükümlerine göre seçilen Murakıplar, Şirket Idare Meclisi, Idare Komitesi reis ve azalarile müdür ve memurlarının Barkalar Kanunu hükümlerine ve Şirket Esas Mıt'avelenamesine aykırı hareket. “lerini gördükleri takdirde bunları vesikalara dayanarak Şirket Heyeti U- mumiyesine hitaben tanzim edecekleri raporda zikretmiye mecburdurlar. © Bu mürakıplar raporlarının birer suretini Maliye ve Iktısat Vekâletlerine gönderirler, © Mürakıplar hissedaran tarafından Idare Meclisi, İdare Komitesi reis ve alarile müdür ve memurlarmın aleyhlerine vaki olacak şikâyeti de tah. “kik ve tetkik ile srhhatine kani oldukları takdirde keyfiyeti senelik rapor- olarma dercedeceklerdir. © Sermayei şirketin onda birine malik olan hissedaranm talebi Üzerine ürakıplar Heyeti Umumiyeyi. fevkalâde olarak içtimaa davet etmiye ve müracaatı İcap ettiren maddeyi ruznameye ithal etmiye mecburdurlar, Mürskıplara müracaat ile Heyeti Umumiyenin fevkalâde içtimaa da vet olunmasını talep eden hissedaranın sermayeli şirketin yüzde onuna te. “kabül eden Miktardaki hisse senetlerini muteber bir Bankaya tevdi etme. leri lâzımdır. 8? inci maddenin munddel şekli, — Ç Meelisi Idare her üç ayda bir Şirketin mevcudat ve düyunatmı havi üç ve | | | TAKSİTLE SATILIK ARSALAR Esas No. sı Mevkii ve nev'i 518 Boğaziçinde Rumelihisarı mahallesinde Paş- makçı sokağında 1 No.ir 2294 metre murabbaı arsa, (Eski Mediha Sultan Sarayı bitişiği dedir.) 140 lira | Beşiktaşta Abbasağa mahallesinde eski Ha- | sanpaşa deresi yeni Bostan sokağında eski 4, 4 mükerrer 6, 3, 8 mükerrer yeni 73/3 No'lı 355 metre murabbaı arsa. Mİ Tafsilâtı yukarıda yazılı arsalar birinci taksiti peşin ve geri ka- | İlan yedi taksiti yedi senede ve yedi müsavi taksitte ve şu suretle | tamamı faizsiz sekiz müsavi taksitte ödenmek şartile açık arttır. maya konulmuştur. İhale 1 Mart 1937 tarihine müsadif Pazar- tesi günü saat 10 da Şubemizde yapılacaktır. İsteklilerin Şubemize gelmeleri. (458) (928) ar 9 Kiralık Dükkân ESAS NO.SI MEVKİİ VE NEV'İ 8 Galatasarayda Yeni Çarşıda Polis Binası altımda 2 No.lı dükkân, Mevkii yukarıda yazılı dükkân, bir yahut üç sene kiraya verilmek üzere açık arttırmaya konulmuştur. İsteklilerin ihaleye müsadif 3 Mart 1937 Çarşamba günü saat 10 da Şubemize gelmeleri. (462) (1034) Türk Hava Kurumunun | Motör.ü Tayyare Mektebi | | 1 — Ankarada Türk Hava Kurumunun Merkez binasının ar- kasında yaptırılacak Motörlü Tayyare mektebinin inşası kapalı | zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Eksiltme 9 Mart 1937 Salı saat on altıda Ankarada Hava Kurumu Merkez binasında yapılacaktır. 3 — Keşif bedeli (149808) liradır. 4 — Muvakkat teminat (8740) lira (40) kuruştur, $ — Münakasa Şartnamesi, inşaat şartları, plânlar (25) lira verilerek Hava Kurumu merkez binasından alınacaktır. (1018) heslinandalTime Depozito i 661 DEPOZİTO 50 L. müddetle 105DU8. Republ oi Turkey Supplement Gouristing oi 48 PAOTS YLLUSTRAYKD, WETH APKCLAL ARTICLEB OX KEMAL ATATÜRK by H.E. ISMET INÖNÜ, Sperini M HE. RT. HON. SIR PERİ dür yea fe LORAINE, BT. KCMG, emt Hipilain sa Tate HE. ALI FETHİ OKYAR, dütssader v5 Turisy ia We Goun Dr. Tefik Rust Arak Mi Funt Ağtal, Minimer Celal Bayat, A ç imalale— r for Poreige Affair, Ankara, Editor of “Ulan '* and atla in Tarkey of He Falarariom 6# Riritiah » Pizszeial Times ** Gperini Cerrerpandest Tnanetal.İmcs HACHETTE, ANKARA, ISTANBUL, and Kiesier PECE: in Turkey PT. 16. TTNET, Editorial and Adri, Ofice, caaz Street, London, E.C2, On sale at: LIBRA TEE FINANÇ aylık vaziyetini gösterir Hesap Hülâsasını ve senelik Bilânçosunu Maliye ve Iktısat Vekâletlerince müştereken tesbit edilecek formüle muvafık ola- rak tanzim eder. Hesabat Meclisi Idare tarafından Heyeti Umumiyeye takdim olunur. Hissadaran yevmi içtimaa tekaddim eden on beş gün zarfında (Şirket Merkezine müracaatla kâr ve zarar hesabın: ve bilânçoyu, Mürakıplar ve Meclisi Idare raporlarnı tetkik ve'bir suretlerini ahzedebilirler, Şirket şubelerile ve dahildeki muhabirlerile hesap mütabakatı elde et- meden senelik bilânçosunu #apatamaz. Ecnebi memleketlerindeki muhabirlerile arasındaki karşılıklı hesap va- ziyetlerinin mütabakatine ait cetvelleri de Bilânçosunu tanzimden evvel tesbit etmek mecburiyetindedir. 83 üneü maddenin birinci fıkrasına ilâve. Bankalar Kanununun 31 inci maddesi mucibince yüzde beş ilerde vukuu muhtemel zarar karşılığına tahsis edilir. Bu mecburiyet ihtiyatlar yekünunün tediye edilmiş sermayenin tama- mına mlsavi oluncıya kadar devam eder. Ve zarar tahakkuk ettiği zaman bu karşılıktan yapılacak mahsup kadar yeniden karşılık ayrilir. Zeyil ve ilâve olunan yeni madde: 110 uncu madde, Şirket Meclisi Idaresi Devlet tarafmdan neşrolunan Kanun hükümleri dahilinde ikrazmat yapar. Şirket, musmelâtı umumiyesini Idare ve Müra. kabe teşkilâtlarile disponibilite, ihtiyat ve munzam. karşılıkları ile krazat ve mevduat had ve nisbetlerini ve şartlarını mevcut ve atiyen mer'iyete 8.2.0317 af BAŞ VE DİŞ PT İİİ İ İşi istanbul Limanı Sahil Sıhhıye Mer kezi Eksiltme komisyonundan; Tuzla Tahaffüzhanesi makine aksamı, iskele ve saire tamiri ile iki adet su tankı inşası açık eksiltmeye konulmuştur. ii | Keşif bedeli 2984 lira 75 kuruştur. 2 — Bu işe ait şartnameler şunlardır. A — İdari şartname B — Fenni şartname 3 — İstekliler bu şartnameleri 15 kuruş mukabilinde İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezi levazımından alabilirler. 4 — Eksiltme 9 Mart 937 Salı günü saat 15 de Galatada Ka- ra Mustafa paşa sokağında mezkür merkez eksiltme Komisyonun» da yapılacaktır. $ — Eksiltmeye gireceklerin 224 lira muvakkat teminat para» smı veznemize yatırmaları şarttır. (1037) Belediyeler Bankasından: Ankarada Hukuk Fakültesi yanında inşa edilmekte bulunan Belediyeler Bankası için yaptırılacak mobilya, mefruşat ve deko- rasyon işleri, aşağıdaki şartlar altında ve kapalı zarf usuliyle ve on beş gün müddetle eksiltmeye konulmuştur. 1 — İşin muhammen bedeli 33.000 Türk lirasıdır. 2 — Eksiltmeye konulan mobilya, tefrişat ve dekorasyon işe lerinin nelerden ibaret olduğu eksiltme şartnamesile, mukavele name projesinde ve bunlara bağlı plân, resim ve projelerde göste- rilmiştir. İstekliler bu evrak ve resimleri Bankanın İstanbulda Galatada Bahtiyar hanında bulunan Kontrol Mimarı Bay Seyfinin büro- sundan yirmi lira mukabilinde alabilirler, 3 — Eksiltme: 8 Mart 937 Pazartesi günü saat 15 de Ankara da Belediyeler Bankası İdare Meclisi huzurunda yapılacaktır. İ 4 — İsteklilerde bulunması şart olan vasıflar. ' A — Eksiltmeye konulan mobilya işini yapabilecek kudret ve kabiliyeti haiz hali faaliyette mobilya fabrika veya imalâthane sahibi olmak; B — Son üç sene içinde bir defada lâakal 30.000 liralık bir mo- bilya işini nizasız ve ihtilâfsız olarak muvaffakıyetle başarmış olmak, C— Asgari 30.000 liralık itibarı malisi bulunmak. D — Muhammen bedelin fo 7, u nisbetinde muvakkat temi» nat vermek. 5 — İstekliler teklif mektuplarını ve şartnamede yazılı diğer vesikaları azami 8 Mart 937 Pazartesi günü saat 12 ye kadar An- karada Belediyeler Bânkasına göndermiş olmaları ve eksiltme saatinde bizzat veya vekillerinin eksiltmede bulunmaları lâ- zımdır. (381) (973) Jandarma genel komutanlığı Ankara satınalma komisyo- nundan: I — Aşağıda miktar, tahmin, şartname bedeli ve ilk teminat» ları yazılı battaniye ve kilim hizalarında yazılı gün ve saatte ka- palı zarf usulile satm alınacaktır. 2 — Şrtnameleri komsiyondan almabilecek olan bu eksiltme ye girmek istiyenlerin şartnamede yazılı belge ve teminat içinde bulunduracakları teklif mektupları vaktinden bir saat evvel ko- misyona vermiş olmaları. girecek kanun ve nizamnameler ahkâmı dairesinde tanzim ve ifa edep, Cinsi Adet Tahmin Şartname İlk teminat o Eksiltme bedeli © bedeli UK Battaniye 4500 900 Kr. 205 Kr. 3037 50 8/3/937 P.er.S.10 Kilim 2300 330 ,, 569 25 ” » 19 41054) nx