16 Nisan 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

16 Nisan 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

ETE Karabigada yeni yapılan elektrik fabrikasının dahili görünüşü BİGADA TAPU İŞLERİ AĞIR GİDİYOR Biga, (TAN muhabirinden) — Mülhakatile birlikte yüz bin nüfusu olan kazamızda gayrimenkullere ait satış muameleleri, ipotek işleri günden güne artmaktadır. Tapu dairesine hergün başvuran köylülerin sayısı yüzlere varmakta ve günün işleri bu dairenin memurlarına göz açtırmamaktadır. Bu yüzden birçok işlerin geri ve stü kaldığı görülmektedir. gelâ mahallinde resmi takriri di perek tapuda tescil muamelesi yapı. heak bir gayri menkulün bu- lunduğu yere haftalar, aylar geçtiği halde gidilemiyerek tescil muamelesi geri kalmakta, hem halkm işleri uza- makta, hem de tapuca ulmacak harç Mal Sandığma teslim edilemediği j-| gin Hazine zarar görmektedir. Aylarca nöbet bekleniyor İş sahiplerinin köydeki tescil iğle. Fini yaptırmak ve memuru köye gö- türmek için aylarca nöbet bekledik- leri, memurların günlük işlerden va- kit bulup ta köydeki muamelelere bü. kamadıkları görülmektedir. İşleri çok olan nüfus dairesine bir, | fki memur ilâvesine karar veren Ds- | £ hiliye Vekâleti tapu dairesine de bir, iki memur ilâve ettirdiği takdirde| çok yerinde bir karar vermiş ölacâk- tır. Karabigada da tapu teşkilâtı lâzım Karabiga, (Tan muhabirinden) — Nahiyemiz elektriğe kavuştuktan sonra göçmenlerin de yerleşmesiyle büyümiye yüztutmuş, ihtiyaçları art- mıya başlamıştır. Nahiye merkezin. iki 1500 nüfustan işi olanlarla köy- lerde bulunan 2000 yurtdaş her gün nüfus ve tapu işleri Bigaya ta- şınmakta ve çok vakit kaybetmek- tedir. Burada da bir tapu memuru ile bir nüfus ve vergi memuruna şid. detle ihtiyaç vardır. Bigada Köylüye Arazi Biga, (TAN) — Kasabamıza bağlı Çanpazar köy nahiyesinde, bütün köy Milerin iştirakiyle bir aşı bayramı Eyapılmış ve 5000 adet armut ağacı. na kalem aşısı vurulmuştur. Bağ ve meyva bahçesi yapılmak Üzere Bigsda muhtaç olan zürrea| 475 dönüm çalılık arazi ayrılıp mec canen verilmiş ve burada işe başlan- mıştır. Kâfi miktarda yonca tohumu İle B0 kutu ipekböceği tohumu, 1500 a- det dut fidanı, 1000 adet te Amerika asma çubuğu halka meccanen dağı. 'tilmşştır. Kasabamız havelisinde yapılan mücadele neticesinde bir sene içinde 1040 adet domuz ve 5000 de karga it- i Belediyede Çalışmala General Aşir Atlı, kâtipliklere de rılmıya başlanılmış, 1 numaralı en- cümene Avni Sağlıkçı (Balıkesir), İskender Kırmacı (Bilecik), Zehra Budune (Bursa), Kâmil (Geyve), i Bursa, (TAN) — Bursa mıntakası tayyare kongresi Belediye salonunda toplanmıştır. Evvelâ İstiklâl marşı çalınmış, sonra Vali B. Şefik Soyer alkışlanan bir nutuk söyliyerek kongreyi açmıştır. Kongre birinci reisliğine B. Şefik Soyer, ikinci başkanlığına ve Çanakkale murahhası B. Ali Haydar seçilmişlerdir. Bundan sonra encümenlere âza #y“f— ÇOK Samsun Yerli Mallar Sergisi Bamsün FAN) 10 Bayıs Atatlirk gününde açılacağını evvelce haber “verdiğim Sam- sun dördüncü yerli mallar ser- gisi hazırlıklarma devam edil- mektedir. Her sene Kânunlarda açıl. makta olan bu serginin bade- ma her sene, Türk inkilâbınm başlangıç tarihi olan 19 Mayıs- ta küşadr kararlaştırılmıştır. Serginin arsrlusal bir şekle sokulması düşünülmektedir , Bunun için komite bir başlan- giç olmak üzere bu sene çok geniş ve mütekâmil bir sergi vücuda getirmiye çalışmakta. dır. Sergi binası muntazam ve modern bir şekilde tanzim edil- mektedir. Bu sene sergiye İştirak ede- cek ve ziyarete gelecek yurt- daşların her hususta memnun edilmesi için azami kolaylık gösterilecektir, İ İ Sabıkalı Mehmet, yaka F ethiye, (TAN) — Bir seneden beri devam eden hirsizlik va» kalarınm kahramanı, bir tesadüf e- seri olarak ele geçmiştir. Hasan oğlu Mehmet adımda Rados. lu bir sabıkalı olan hirsız, sabah saat 4 sularmda bakkal Süleyman oğlu Muammerin dükkânma anahtar uy - Yif edilmiş, domuz kuyruklariyle kar gn başları mücadele reisliğine gönde- rilmiştir. durmak suretiyle girerek Iş başmda iken bekçi tarafından yakalanmış - tır, Fethiyede Tutulan Hırsız Arif, (Gebze), Osman (Çanakkale), Muzaffer Samur (Bolu), Galip (OMu- danya) seçilmişlerdir. 2 numaralı enellmene intihap olu. nanlar şunlardır: : İstanbuldan İsmail Hakkı, Boludar l Vasfi Nuhoğlu, Bursadan Mümtaz; Sokullu, Düzceden İsmaili Öztürk, Örhaneliden Osman Vapur, Bayra- öçlen Mustafa Çi , Adapazarın- dan İsmail Göktürk, Karamürselder * Salâhaddin Erkin, i Balıkesirden Hilmi Şeremettioğlu. * Bursadan Saffet Yılmaz, İzmitten! Ferit Aral, Bilecikten Yahya Güven z Ayvacıktan İsmail Saylam, Gerede-, den Faik Doğan da 3 numaralı encü. mene secilmişlerdir. Kongrenin kararları Yedi vilâyetle 41 kazadan çelen 180 azanm iştirak ettiği kongrede şu| kararlar verilmiştir. İ Bütün memlekette toprak malhısul- lerinden alınan tayyare hissesinin yüz de iki olması, bu hisselerin balk ve tilecara kolay gelecek bir gekilde ve her yerde ayni tarzda tahakkuk ve tahsil edilmesi ve bir maddeden bir kereden fazla hiâse ulınmaması için tümen gelen tedbirlerin iktihazı, çargı ve pazarlardaki perakende alış veriş- lerden hisse almmeinası ve yalnız top tan satış ve ihraçlarda hisse alın - mast, bu hisselerin halka en olgun gelen zaman ve yerlerde tahsili ia yk İ Trakyada Köy Kalkınma Film- leri Köylüye Gösterilmiye Başlandı Edirne, (TAN) — Trakya umumi müfettişliği lâboratuarında mütehas- sız Bay Vehbi Kaya tarafından imal edilen Öğretici, propaganda ve köy kalkınma filmleri portatif ve etomo. bil üzerine konulmuş sinema makine. leriyle Trakyanın her tarafında gös- terilmiye başlanılmıştır. Kirklareli, İnece, Kaynarca, Pinar- | hisar ve Süleoğlunda gösterilen bu filmlerden alman neticeler iyidir. Müfettişlik, sinema atölyesinde pek | yakında ikmal edilerek olan Zirai filmlerle İstanbulda son O yapılan (Türkkuşu) bayramma ait filmler de köylülere gösterilecektir. landıktan sonra Kendisine, girdiği dükkânm sahi bi süsünü ye sesini veren bu adam, büyük işler yapmaktan ziyade her - kesin merakımı uyandırır bir şekilde hareket etmekte, dükkân çekmece - lerinden o günkü ihtiyacı kadar para çalmak, kumaş toplarından birer mik tar kesmek suretiyle hırsızlık yap - maktadır, Hırsızm evinde komiser Necati ta. rafmdan yavılan araştırmada yatak, a Tavvare Kongresi Toplanarak rını Bitirdi Bozöyük murahhası B. Affan İzmitin güzel bir manzarası İzmitteki Hastane Az Geliyor İzmit, (Tan muhabirinden) — izl mit memleket hastanesi bugünün ih- | tiynelarmı tamamiyle karyrinmaktan uzaktır. Hastanenin 50 yatağı var- dır Ve-iki-doktor tarafmdan idare edilmektedir. İdarei hususiye bütçe- sinin darlığı yeni hastane İnşasma elverişli olmadığından şimdilik hiç olmazsa mevcut hastane koğuşları . nın çoğaltılması veyahut şehre uzak olan hastanenin şehir içine ve mfina- sip bir yere taşınması arzu edilmek- tedir. İzmitlileri uykularından uyandıran düdük. Tren Yolu, İzmitin tam ortasından geçer. Halk, bunun temin ettiği bü- yük menfaatlere mukabil bir de Şu iki noktanın gözönünde tutulması istiyor: 1 — Trenlerin şehir içinden yavaş geçmesi. 2 — Geceleri geçerken lü. zumsuz yere düdük çalmaması. | Çünkü, trenlerin süratli geçmesi yüz 'n sehrin bir kısmı zelzeleye tutulmuş gibi sallanmaktadır. Düdük çalma İşina gelince, gece vakti uzun uzun düdlk öttürülmesi halkı uyku- sundan uyandırmakta, rahatsiz et - mektedir. Kolaylıkla yerine getirilmesi müm- | kün olan bu iki nokta üzerinde alâ, kadarlarm icap eden tedbirleri ala- cakları Şilphesizdir. Kandıra Yolunda | Bir Mânia İzmit, (TAN) — Kandıra yolu &- zerinde bulunan ve demir kepenkler. le bir nevi köprü şekline konulmuş olan manialı yerden geçerken nakl! vasıtalarınm çok güçlük çektiği söy. | lenmektedir. Nafın İdaresinin bura- sın yaptırması lâzımdır. Bu İzmit Sokağı Kimin? — | İzmit, (TAN) — İzmitin İçinden geçen demiryolunun hir tarafındaki adi yol asfaltla yapılmıştır, diğer ta- rafmdaki İse bozuk bir haldedir. Be yolun yapılmaması sebeplerinden bi- ri de, demiryolu caddesinin belediye. ye mi, Yoksa vilâyete mjait olduğu- nun tayin edilmemiş bulunmasıdır. | —— a a minder ve çuvallar içinde kumaş par- | çaları ile (5) altin yüzük, (2) ziynet| altını, Saatler ve saat köstekleri bu- tanmuştur. Mehmet tarafından çalı. nan bütün eşyanm kıymeti 500 lira İ kadar tahmin edilmektedir. Se Gazinntep, (TAN) — Belediye, plârını Mimar Yansen'e yaptırdığ asri mezarlığın ilk kısım inşaatı tamamlanmış bulunmaktadır. Çok 8 | niş bir saha işgal eden ve yılbaşında açılan mezarlığa şimdiye keğif (290) ölü defnedilmiştir. Ölü kabulü tarifesine göre umumi mezariN | dört buçuk, ikinci smıf mezarlar on iki liradır. Aile mezarlığının eksi kısmı üç senede ikmal olunacak, havuzlar, ebniyeler, meydan ve teştif | işleri plân dairesinde bitirilecektir. Gönderdiğim resim, asri mezarlığın methalini göstermekti Muvaffakıyetin Sırrı Hayatta herkes muvaffak olmak ister. Fakat bunun sırrını herkes bilemez. Doktor Gasson bu sırrı keş - feden adamdır. Ve bu keşfini eser halinde yazıp neşretmiştir. Hayatın hangi şubesinde bulunursanız ulununuz, bu eserler size hayatta muvaffaktyetin anahtarını verecektir... İdeal Büro Bu kitap bürolarınm iş çıkarma kudretini art tırmak istiyenler için kısa, fakat ameli bir kitabıdır. O size az masrafla çok iş nasıl çıka- rılabileceğini gösterir. Fena ve yanlış büro usulleri yüzünden geri kalan, hattâ zarar eden veya batan müesseseler sayılamıyacak kadar çoktur. Bu kitap, bu gibileri kurtarmak için yazılmıştır. Fiyatı 50 kuruş.. Yeni Müşteri Bulmak San'atı Dr. Gasson diyor ki: “Tetlikatrm neticesinde gördüğüm hakikat şudur ki, her tacir bu kitapta gösterdiğim usulleri tatbik etmek suretile bir iki sene gibi kısa bir zaman içinde müşterilerin adedini bir misli arttırabilir. Müşteri arayıp bulmak bir san'attır ki, bunu pek az kimse bilir. Ben bu kitabımda size bu san'ati öğretiyorum.” Fiyatı 50 kuruş.. Talih Sensin Talihini başka yerlerde arama, Talih bizzat sensin. Elverir ki bunu bilesin ve bundan isti- fade edesin. Talihini başka yerlerde arıyan- lar, hafifler, zavallılar ve mağlüplardır. Bu kitap size talihinizi öğretecektir. Fi. 75 Kr. Kendini Tanır mısın ? Dünyada en mühim şey insanm kendi varlığı dır. Bütün öteki geyler teferrüattan ibarettir. Kendinizi tanrmak istiyor musunuz? Kendi kabiliyetlerinizi, kendi varlığınızı, kendi hu- susiyetlerinizi tanımanın ve bunları iyi yolda kullanmanın sırrını öğrenmek istiyorsanız bu kitabı okuyunuz. Fi. 75 Kr. Müşküllerle Mücadele Dr. Gasson diyor ki: Bu eser dinamitle doldurulmuştur. Bunun gayesi, birçok iş sahiplerini mahveden atalet ve korkaklığı berhava etmektedir. Bu kitap cesaretlerini kaybetmek üzere olanlara kur- tuluş yol ve vasıtalarmı gösterir. Bu kitap müşkülleri yenmek istiyen herkes için yazıl mıştır. Bu kitap boş sözler, “evet efendim, hakkınız var” “başüstüneler” kitabı değildir. Ben bir nazariyeler kitabı değil, umumi çare" ler kitabı yazdım. Fi, 75 Kr. Doktor Gasson'un bu sayfada gördüğünüz eserleri- ni idarehanemizden alabilirsiniz. İstanbulda bulun» miyanlar, bedellerini posta pulu olarak idarehane » mize gönderebilirler. ISTANBUL "TAN,, MATBAASINDA