20 Nisan 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

20 Nisan 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Az 10 Nafıa Vekilimiz Alkışlandı İ i (Başı 1 incide) hassa siyasi rekabetleri dolayısile bir taraftan Akdenizden Hindisatna loğ ru yol açmak arzusu İngilizler tara- fından takip edildiği gibi diğer taraf ten yine Avusturyalılar tarafından Eğe denizine, Selâniğe doğru inmek zaruretile birtakım siyasetler takip edildi. Bunun neticesi olarak ta Şark © Demiryolları imtiyazı verildi. Malüm dur ki, Rumelide büyük bir sahai a- 0 razi memleketimizin aksamdan bu. lunuyordu. Hakikaten böyle mühim bir kısmının müvasala- gız kalması bizim için bir mesele ol duğu gibi devletler için de, söyledi - im noktalnazardan bir mesele idi. Fakat imprçatorluğun tabit inkişa - © ının esas branşları kâfi surette te - min edilmediği için şimendifer yap - mış olmakla İstenilen neticeyi elde et mek mümkün değildi. Emperyalizm Tabii olarak emperyalizmin tesiri altında bir şimendifer yapılması 28 - ruri vaziyette idi, İşte bu gibi siyasi sebepler ve mali zaruretler altında 1872 de şark demiryollarının imtiya- 'z1 verildi. Evvelâ 1869 da Baron Hir- şe verilen imtiyaz bunun tarafından © başka birisine verilmek istenildi. Fa- kat hükümet kabul etmedi. Ve inşa» t sermayesi devlet tarafından veril mek üzere 1872 de yine Baron Hirşin inşaat ve işletme şirketine imtiyaz! verildi. O vakit yapılacak hatların tahminen yekünu (2000 kilometre olacaktı ve hattım imtiyaz müddeti * de hatların bitmesile beraber başlı - © yacak Hirşe hakkımda hiçbir kayıt şart yoktu. İmtiyaz müddetinin te - sisinde mevcut eşya mütehassıslar tarafından, ehlihibre tarafından tet- kik ve kıymeti tesbit edildikten son- Fa devlete intikal edecekti. Böyle bir takım esaslar vardı. 1872 de yapıla" cak hattm kilometre basma şirkete 12000, hükümete 8000 altın frank ve rilecekti, Kilometre başina varidat 20 bin frangı geçerse fazlası yarı ya rıya yaplaşılacaktı. Mukaveleti esa. siye bu şartla aktedilmişti. 23 milyonluk istikraz Zamanm ve devletin malt vaziyeti nin fena gitmesi dolavisie de 23 mi) yon altın franklık bir istikraz daha yapılıyor. Ve bu yapılan istikraz da yine inşayı ve işletmeyi deruhte eden sirketin ve hükümetin haklarını de - Ziştirmiye vesile oluyor. Bu sefer kilometre başma 7 bin frank şirkete veriliyor. Geri kalan hâ gılatın yüzde elli beşi şirketin yüzde kırk beşi de hükümetin oluyor. Yar evvelki esas biraz değişmiş oluyor. Sonra 1994 te 40 milyon altın frank ık bir istikraz daha yapılıyor. Bu is tikrazm 21 milyonu eski İstikrazm bakiyesine tahsis eğiliyor. Bakiyesi hükümete ödeniyor. İstikrazın öden- mesi 64 sene olarak tesbit ediliyor. Mazmafih imtiyaz müddeti henüz tes bit edilmis vaziyette olmuyor! Yal - 'nız bu İstikrezın 64 senede ödenmesi €sası kabul edilince demek ki, 19M “tarihinden itibaren 64 sene imtiyaz “ müddetini hükümet zimnen kabul et © miş oluyor. Ve hakikaten 1908 sene- #i iptidasında bir iradei seniye ile im tiyazm 1908 den itibaren 50 sene ol. ması kabul ediliyor.Yani imtiyaz müd deti 36 senesi imtiyaz müddeti başla madan geçen müddet olmak üzere 86 sene oluyor. 1908 de 50 sene imti yaz müddeti kabul edilince 1958 e kadir Şark Demiryollarının işletilme si İmtiyazımmn devamı kabul edilmiş > oluyor. 2 Meşrutiyetin ilânında © Bunu müteakip yani meşrutiyetin © ilânı üzerine şark demiryollarının bir kısmının Bulgarlar tarafından işgal edilmesinden sonra 1909 da meşru - “tiyet hükümetiyle akdettikleri bir “mukavele ile 1894 te aktedilen muka- velenin ahkâmı değişiyor. Ve şirket — kilometre başıma 10333 frank alıyor. “Ayni zamanda artan yüzde yetmi- şi şirketin ve yüzde otuzu hüküme - tin oluyor. Lozan muahedesi aktedil © diği vakit Cümhuriyet hükümeti şir 'ketle adaptasyon mukavelesi yapmak Üzere, diğer şirketlerle olduğu gibi ” ufak bir anlaşma yapıyor. Diğer im- tiyazlı şirketlerin murahhası olarak Türkiyeye gelen Mr. Veyl isminde bi > risi bu şirketin de murahhas: olarak Cümhuriyet hükümeti ile temas edi- iyor ve şirket nâmına 1923 te bir mu- kavele imza ediliyor, Lozandana sonra... Avrupanın | misli zammeğilmesi ve alacak vere - cek hesapların tetkiki için bir ko - misyon teşkili kararlaşıyor. Bu ko- misyon âyni zamanda 1929 itilâf - larınm ifasını da hazırlıyor. Daha sonra 1927 senesinde Behiç Bey zamanlarında o tarihe kadar na fra vekâletinin müsteşarı Bürhanet - tin isminde birisi tarafmdan hazır - lanmış olan bu lâyiha 1927 senesini - de Büyük Meclise sevkediliyor. Olâ yihaya göre şirketin borcu beş buçuk milyon altın frank olarak kabul edi - Jiyor. Ayni zamanda kilometro başı - na 13 bin sitm frank ve hâsılattan da yüzde yetmiş beşi şirkete yüzde yirmi beşi de hükümete sit olmak €- sası teklif ediliyor, Fakat bu kilomet re başma on üç bin frank ve yüzde yetmiş beş hâsılat: gayri safinin şir- kete yilzde 20 lerin hükümetin olması hususundan ayrı bir de şirketin hisse. lerinin işletme masrafları çıktıktan sonra bir milyon iki yüz yirmi yedi bin yüz elli üç altm frank bir meblâ ği temin etmesi şart koşuluyor. Görülüyor ki, tâ 1872 den de baş - iyan işletme imtiyazı gittikçe şirke- İtin lehine, bükümetin aleyhine dönü İyor. Bu iyiha bütçe ve maliye en - İ cümenlerinde iki sene kadar kalmış- tir. 1929 senesinde Recep Pekerin' Na fıa Vekilliği zamanında yeniden tah- rik edilerek şu esaslar dahilinde bir mukavele yapılmıştır. Hattın vaziyeti Şimdi ona takaddüm etmek Üzere hattm kaç kilometre olduğunu arze. deyim. hatasit yani şirket tarafından arzettiğim düyunu umumiyeye kelbedilmiş borçlarla ya pılan hatlarm yekünu 288 kilometre dir. Ondan sonra Alpullu - Kırklareli 46 kilometre ve 3 kilometre de Kara- ağaç - Edirne hattı var. Bir de Sir- keci - Yeşilköy ikinci hattı 18 kilo metre ki, hepsinin yekünu 356 kilo- metredir. Şimdi hattın esasında prensip ola rak beşte biri şirketin parasını ihtiva ediyor, beşte dördü de devletindir. Yeni inşaat parası 4-5 tir. 29 senesinde müzakeresi yapılmış ve zamanımızda İmza edilmiş olan bu Mmükâveleniii TEYİT ELİRTMEL izine. Yani, asgari 20 ilâ 25 milyon paramı, zi, sermayemizi ihtiva eden bir hat tır. Bünu mukabil şirketin bilâhara yaptığı nizamnamede tesbit edildiği ne göre, 1931 de 6 milyon 400 bin me vaddi müteharrike ve eşyasmın kıy- meti 1 milyon 600 bin de nakit olma suretile ceman, 8 milyon sermayesi vardır. Bu esasta olan hattın aktedi- len itilâifnamesi mucibince kilometre İbaşma 12 altın frank verilecek. On. İdan sonra hâsılatı gayri safiyenin yüzde 75 i şirketin yüzde 25 şi de dev letin olacak, Açığı devlet ödemiyecek Fakat bunun neticesi de yekünu şirketin masarifi umümiyesi ni ihtiyat akçesini, Kırklareli taksiti nn ve hissedarlara verilecek temet - tüü karşılamak üzere bir milyon iki yüz 27 bin 152 #ranga balig o lacak tır. Esas budur. Bunu tahtı emniyete alabilmek için bir madde kabul edil- miş, buna göre, bir intizar hesabi &- çılacak yani bu para elde edilmiye - cek olursa intizar hesabına açık diye bir kayıt geçilecek devlete verilecek yüzde 25 de ayrıca bir hesap altına alınacak bunlara açık olursa intizar hesabma yüzde beş faiz konacak bu esası bir madde ile şöyle teyit edi - yorlar. Açık devlet tarafından ödenecek. Yani senede bir milyon iki yüz yirmi yedi bin yüz elli iki frank elde edil - mezse . İntizar hesabına almacak &- şığı devlet ödiyecektir. Bu açığı kar- şılamak için tarifeyi istediği gibi #7 ket arttırmak hakkını da almıştır. Satın almıya doğru Halbuki zaman itibariyle bu tedbir açığı kapamak değil, bilâkis açığı arttırma manasında demektir, Dev- lete ait olan yüzde yirmi beş te dev. iete verilmiyecek, o da mahpus kala- cak ve intizar hesabına karşılık tutu- lacaktır. Yani şu halde 20—25 mil yon lira kiymetindeki hat devletin e. linde on para geçmeden İşlemekte de. vam edecektir. İmtiyaz müddeti de hattın inşasma 1872 de (başlandığı halde 1908 den başlamak (suretiyle (1958 e kadar devam edecektir, Şa hal de aradan 36 sene bir kere çıkıyor. 1958 senesi imtiyaz müddetinin sonu olarak tesbit edilmiş oluyor. Raşa İ- çinde mukavelenin biç bir maddesin. de tesbit edilmiş bir şey yoktur. Dev, YAN di buraya kadar bu tafsilâtı arzet - tikten sonra satm almıya doğru ha. reketimizi ve netayicini Satın alma işi gi Biz o vakit, arkadaşımıza cevap verdiğimiz zaman şirketten bu İnti - zar hesabının ne olduğunu sorduk. Bizim anladığımıza göre birisi iş - letme sermayesi, birisi de hattı asi sermayesi var. Hükümet hattın esa- smm sahibi olduğuna göre, bir A! yapılıyor, bu en nihayet hattm ka. zancma ve zararına taallik etmesi İlâzım geliyor. Şirketin mukuvele- sinde, 1929 da yazılan mukavelede O | suretle hükümet borç olarak bir fik - canm oraya geçmiş olmasın ıbiz hoş görmedik. Dikkatimizi celbetti. Bu - Bun üzerine, şirkete bir hareket yap. muya, mecbur olduk. Şirket; “Muka. velede olduğu gibidir. Vaziyeti baş- kaca izsha lüzum görmiyoruz,, ceva- bint verdi. O halde, biz bu vaziyeti arkadaşla. Tohiza tetkik ettirdik. Başvekâlete bu nun binnetice devletin büyük bir 22. rTarma müntehi olacağını izah ve tek- lifte bulunduk. Çünkü bu intizar, hesabını doğuran bir milyon 227 bin 152 altın frank, ilk senesinde yahut ikinci senesinde | temin ediliyor. Şirket, diğer senele- rinde açık vermiye başlıyor ve bu â. gık bizim işi görüşmiye başladığımız sıralarda mühim hir yekfina baliğ ol. mus bulunuyor. (Ali Çetin Kayanm hattın satm alınmasma sit rakamlara dayanan gok miihim beyanatınn son kısmı, telgrafın o gecikmesi yüzünden Ya rnki sayımızda negre nesredilecektir. ) Başvekil Sofya- ya hareket etti (Başı 1 incide) nü kabulü bilhassa tebarüz ettirmek. tedir, Gazeteler, Başvekil İsmet İnönü”. ziyetinin büyük bir ehemmiyeti haiz olduğu, hakkındaki bayanatını da 6 hemmiyetle kaydetmektedir. Vreme gazetesi, Türk devlet adam- larmın seyahatleri hakkmdz uzun ve hararetli tafsilât verdikten müda, ayrıca “İsmet İnönlü'ne veda eder. ken,, bagirklı bir makale neşretmek. tedir, Sofyada derin bir sempati Sofya, 19 (A.A.) — Türkiye Baş. vekili İsmet İnönü ile Hariciye Veki- Wi Dr, Tevfik Rüştü Arasm Sofyaya muvasalatları arifesinde gazeteler, bu ziyareti, çok sempatik bir surette kar Şşılamaktadır. İki komşu milleti biribirine bağlı Yan dostluk hissiyatını hatırlatan Dnes gazetesi, Balkanlardaki umumi Vaziyet hakkında diyor ki: “Avrupanın gösterdiği umumi te. reddüt vaziyeti içinde, Balkanlar, if. Gharla, bu mmtakanm bir barut fr. Git değil, fakat Avrupanın en sulh- Perver bir bölgesi olduğunu söyliye. bilirler, Bu mintakada, sulhperver bir hayat yaşamak ve kültürel ve e. konomik kalkınma yolunda inkişaf etmek hususunda sözleşmiş küçük milletler, huzur içinde, vaşamakta - dır. Böşvekil İsmet İnönü ile Harici- ye Vekili Dr, Arasm bu ziyareti, Türk — Bulgar dostluğunun yeni bir bür. hani olduğu gibi, ayni zamanda Av. rupada sulhün takviyesini istihdaf 6- den gayretlere de kıymetli bir yardım teşkil eylemektedir.,, Parole Bulgare ise, Başvekil İsmet İnönü ile Hariciye Vekili Tevfik Rüş- tü Arasın Bulgar — Yugoslav paktı hakkındaki lehte düşüncelerini kay- dederek diyor ki: “Şarktaki komşumuzun en salâhi. yettar mlmessillerinden gelen bu dü- şünceler, Türkiyenin, gerek Yugos- lavya ve gerek Bulgawistan tarafm. dan takip edilen sulh siyaseti hakkm. da tam doğru bir fikir edinmiş oldu- unu göstermektedir, Türkiye ile Bulgaristan arasında mevcut münasebetlerin (mahiyeti, Türk hükümetinin bu dost hattı ha- reketini tebil kılmaktadır. Türk — Yugoslavya mimasebetlerinden sarfı. nazar, şurasıni hatırlamalıdır ki, Tür. kiye, harpten sonra, bütün diğer Bal- kan komşularımız arasında bize dost. luğunun hakiki delilleririni ilk olarak göstermiş olan memlekettir ve ilk Bu mukaveleye göre paranm düş-İlet hangi tarihte bunu satın alabilir, |dostluk pektımız, 1925 te Türkiye ile “niş olmasından dolayı tarifelere baş Buna dair hiç bir kayıt yoktur. Şim- aktolurmuştur.,, vas Nadi Dün, Yugoslavyanın Akdenizdeki va. | Meyvalara Dadanan Böcekler Adapazarında meyva ağaşlarma bir böcek musallat olduğunu bu yüzden meyyvaların tehlikede olduğunu yaz- miştık. Kocaeli ziraat mücadele mü- dürü Salih Başer, bu hususta bize şu Jizahatı vermiştir: “Adapazarında: meyva ağaçlarmın çiçeklerindeki tahribatından şikâyet edilen böcek, lâtince (Cetenia Hirtel la) ve ziraatçiler arasında da tüylü satuvan denilen bir haşeredir. Bu böceğin çiçeklerdeki tahribatı İna karşı bütün bahçe sahiplerinin el İ birliğiyle çalışmaları lâzımdir. Güneş İli havada uçan ve bu suretle bahçe- İden bahçeye gidebilen ve serin za - anlarda nisbeten uyuşuk bir halde bulunan bu haşerenin bu halinden is tifade ederek günün serin zamanla - rında ağaçlarm âltlarına serilecek Şarşaflar üzerine silkilerek toplanıp yakılması mevsimin icap ettirdiği mü cadele zaruretlerindendir, Esasen meyvalar çiçekte iken haşere tara. fından vukua gelen bu zararlara kar- İsi başka hiç bir tedbir almanm İm- Jin yoktur. evvel bahçelerini kazmak kasımda bu böceklerin toprakta saklanan kurt ve #rizajitlerinin derin kazmalarla lu - şın tesirlerine ve tavuklara arzedil- mesi kestirme mücadele yollarından- dır, Zaten Adapazarı ziraat mücadele teşkilâtınm faaliyeti ile bu böcekle. rin tahribatına nihayet verilmiştir. Zatar veren diğer haşerelerin imhası için de icup eden yardımlar yapıl - maktağır.,, On Gram Eroin Fenerde oturan Yusuf oğlu Cafer Ayakapıdan geçerken şüphe Üzerine üstü aranmış 10 gram eroin bulun. muştur. Kendisi mahkemeye veril- miştir, İstanbul Asliye 3 üncü Hukuk Mah- Kemesinden: Taksim Sıraselvilerde 91 No. da oturan Erna Şnayder ta. rafından Beyoğlunda Parmakkapıda Yeniyolda 4 No. lu Avriliya pansiyo. nunda mukim Isak Faraci aleyhine mahkemeimizin 987/431 No. lu dos. yasiyle açılan boşanma davasından dolayı dava arzuhali ikametgâhı meç hul olması hasebiyle ilânen tebliğ © dilmiş ve 11. 5 . 937 seslı saat 10 tah. kikat günü tayin kılınmış olduğundan mumaileyh İsak Faracinin o mezkür gün ve Sratte mahkemeye gelmesi ve. bir vekili kanuni #öndermesi Ve aksi takdirde hakkında gıyav kara, rı ittihaz edileceği tebliğ makamma kaim olmak üzere ilân olunur. ———— İstanbul 2 nci İflâs Memurluğun. İ dan: Mahkemece 29 . 3 - 987 tarihin, de iflâsma karar verilen ve Bek köyde Yenimahallede oturur ve Behik nazarımda Taşeilerda B7 No. dn uner Avram Macaridisin tasfive eflilerek »ir malı olmadı*mdan tasfiyenin tati Tina karar verildi, Müfisin alacakları tarafmdan © irem in nina dekan metine iy melelerin tathikine devam edilmesi isterilrrek masrafı pesin verilmedi takdirde iflâşm Turatılacnör alâka duran İsvafmaan bilinmek Üzere ilâr olunur. (31943) İstanbul 2 nei İflâs Memurluğun. dan: Müfliş Alezsandır Korpi ve şü- rekâsı şirketi ile Aleksandır Korpi masasma müracaat eden Racivanovi, çin istediği 400 lira ve Teodoridisin beş senetle istediği (4500) dört bin beş yüz liranm ve F, Gilvanm üç se. netle istediği (O (9000) üç bin liranm müflis OAleksandır Kor. pinin şahsi masasma olmak Üzere al, timcı sıraya kayıt ve kabullerine ve müflişin şahsi sıra defterinin bu su. retle düzeltilmesine ve diğer aldeak- k Zanetinin İstediği 600 liranm (Za. neti müflisin kayinbiraderi olup mü. vazan olması ihtimali nazara alma, rak) davada muhtar olmak (Üzere kayıt talebinin reddine ve Sarı Bekir zade İhsanm istediği 400 lirada 240 lira 47 kuruşun kayıt ve girketin borç ları meyanma kabulüne ve şirket sıra defterinin düzeltilmesine ve fazla 159 lira 53 kuruşür. reddine iflâs idare- since karar verilmiş olduğu ilân olu. nur, (31942) Esasen iş mevsiminde, yani kıştan | (Hikâyeden Mabaat) İspanya'da Yeraltı Harbi (Başı 6 ncı de) zan sekiz on dakiks kadar durur. adriğin müdafaası müdde- tince âsilerin patlattıkları lâğımların sayısı altıyı geçmemiş - tir. Buna karşılık cümhuriyetçiler yirmi - otuz liğm paıtlatmışlar.. | Cümhuriyetçiler bu lâğımlar saye sinde düşmanı Karabançel mta - kasında pek fena bir vaziyete dü- sürmüşlerdir. Yeraltı o muharebesi yapmak Cümhuriyetçiler için çok daha ko - lay. Çünkü bu iş için gereken mü- tehnssıs kadrosu, maden amclesi, Cümhuriyetçilerin elinde diğerle - rinden faziadır. Bötüm bunlar insana pek acayip görünüyor. Saatte yüzlerce kilo- metre yâpan tayyarelerin, ortalı- ğı yıkıp yakan tankların faal oldu ğu bu asırda, haftalarca süren, bin lerce iş saatini yutan bu fare usulü çalışmanın, bu lâğımların ne mâ- nası var?, İstikbal harplerinin şu müthiş tekniği karşısmda bu usulleri öğ- İ renmek, bunları tetkik etmek fay dalı mı?. Ben öyle zannediyorum ki, fay. İ dair, heim de çok faydalı. Harple- rin bitmez tükenmez cilveleri var- dır, Bunların hepsine karşı hazır- Uklı olmak gerektir. Nazariyeci - lerin, ilmin dar çerçevelerine inhi- sar ettirmek İstedikleri istikbal harplerinde bu usullerin kullanıl- muyacağını kim ve nerede söyle - miş”. Evet, bir ordunun ileri bir ordu sayılabilmesi için, manevra kabili- yetini haiz, müteharrik motörize, kanatlı bir ordu olması lâzımdır. Paket, bu onlu da hiçbir zaman si- perden, lâğımdan müsteğni ola - maz!.. Mütevazi kazma ve kürek - in daha çok canlar kurtarması mukadderdir. Düşman, merhamet nedir bilmiyor. O, en ufak hata - ardan da - en büyüklerinden isti. fade ettiği kadar - istifade etmi - ye çalışıyor. Aşil, budalalık etme - yip sağ ayağındaki çizmenin taha nını demirden yaptırsaydı daha iyi ederdi, ——A 20-4.037 KENAR, En hoş ve taze meyvaların usâ relerinden istihsal edilmiş tabi bir meyva tuzudur. Emsalsiz bi fen harikaa olduğundan tam men taklid edilebilmesi mümkü” değildir. Hazımsızlığı, mide yan maklarını, ekşiliklerini ve sanan nid inkıbazları giderir. Ağız KO kusunu izale eder. Umumi ha yatın intizamsızlıklarını en emi surette ıslah ve insana hayst “' canlılık bahşeder. İNGİLİZ KANZUK Eczanesi Yama evoğin - İstanbul see di Sultanahmet 1 inci Sulh Huk Hâkimliğinden: Davacı Tevfik maslı ve Şakir Hediliye izafeten V&* kili avukat Hüseyin Avni Kip'Er © rafmdan Mahmutpaşada Hürriyet ” telinde otelel Ömer ve Abdurralml Nisari aleyhlerine mahke: 837/216 sayılı dosyasiyle açığı liye davasmm icra kılman dar # esnasında; Müddei aleyhlerdet merin yazılı adresi terkederek giti ği ve ikametgâhmm meçhul bulu duğu mübaşir tarafından verilen ruhatla gönderilen davetiye geri rilmesi üzerine ikametgühmn Tah ki icin zabıtaya yazılan müzek Ömerin nerede olduğu — bilinemesii bevaniyle iade edilmiş — olduğ! mümailevhe ilönen tehliset ici ve muhslamenin 12 - 5. A7 verse be sant 1030 a talikine karar vel mis olduğundan o sün ve o sastif mahkemeve gelmedi#i takdirde HE nk umit mehleemeleri kanunun” 500 ven mrddesi pwirihince mia vanılannğı tahli? makamma kaim mak ilzere ilân alımı ihtira ilânı hakkında “Humbaralarda ıslâhat,, m» istihenl olunan 24 Ağustos 1931 a ve 1254 sayılı ve “Yelekli mermile' ir. | ıslâhat,, hakkında istihsal olunan * İkinciteşrin 1931 tarih ve 1273 #AY ihtira beratları bu defa mevkii konmak üzere ahere devrliferağ “Ö va icar edileceğinden talip olani Galatada, İktisat hanmda, o Rol z YENİ NEŞRİYAT) Maden Tetkik ve Arama Mecmua. | sı — İktısat Vekâleti Maden Tetkik! ve Arama Enstitüsü tarafından aya-| sırı çıkarılan ve satış hakkı Türk! Hava Kurumuna bağışlanmış olan bu mecmuanın 937 senesi 2 nci sayısı da imtişar etmiştir. Kıymetli malümatı, | resim ve grafikleri ihtiva eden, tabı da çok güzel olan mezkür mecmua | Yütün kitapçılarda bulunmaktadır. . Gündüz — Bu kıymetli kültür mee | muasmın 13 üncü sayısı büyük bir inkişaf göstererek çıkmıştır. Aylık Hesaplarda Kolaylık Her muhasebeciye, müdüre fayda- h ve lüzumludur. Kitapçılarda satıl- maktadır. 1 — Ankara - İstanbul arasında A — Cumartesi günl hariç haftanın Kalkış Varış S.D. 8.D. 1000 1190 1500 1650 Ankaradan Istanbuldan B — Cumartesi günleri: Ankaradan 1430 1620 C — Pazartesi günleri: İstanbuldan 70 89 2 — Şehir gezinti uçuşları “İhtiya Ankarada — 18-4.037 İstanbulda — 25-4-937 den itibaren Ankarada — 8.15D.30:S.18D. te binası önünden saat 15 de hareket Yeşilköyde S. 15: S, 16 devam eder. den saat 14 de hareket eder, Acente! diş ve dönüşleri idare otobüsü ile Hava Yolları Devlet İsletme İdaresinde diğer günlerinde: İstanbula j Ankaraya günlük seferleri” l vardır. Istanbula günlük bir seferimi? > dır. Cumartesi günü İstanb' Ankaraya avdet seferimiz Y! Ankaraya ilâve seferimiz vari TİS vaşlıyacaktır. 30 davamı eder, Töare otobileli Sİ eder, “ İdare otobüsü acente binası ÖN” mizden gezinti uçuşu bileti alanların meydanlarımız8 g parasız yapılır. Ankara acentemiz — Bankalar ca ddesi P. T. 7. binasında Tel, Ne” © İstanbul ecentemiz — Karaköy P. 'T.'T. binasında Tel 41137.