24 Nisan 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

24 Nisan 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Yarının kumandanları dünkü şu mert yürüyüşlerile çok takdir edildiler.. Kuleli Lişesi Şampivon Askeri Liselerin Gürbüz Talebeleri Binler- ce Halk Tarafından Alkışlandı Askeri Liseler arasında uzun bir müddetten beri devam et- mekte olan spor müsabakalarının nihayetlenmesi üzerine bu mü- sabakaların galiplerine verilmek için hâzırlanan kupa,madalya ve diplomalarının tevzii münasebetile dün Taksim Stadyomunda bü- yük merasim yapılmıştır. Merasimi ordu mülfettişlerinden Orgeneral Fahrettin, Korgeneral Salih, büyük rütbeli kara ve deniz zabitanı büyük bir alâka ile takip etmişlerdir. Saat 14,30 da Kuleli, Maltepe, Deniz lisesi ve Deniz gediklisi mek- teplerinin 1500 kişiden mürekkep muazzam sporcu kafilesi önlerinde bando olduğu halde Cümhuriyet â- bidesine çelenk koyduktan sonra Taksim stadyomuna gitmişlerdir. Kazananlar Merasimin ikinci kısmma, Malte pe lisesi direktörü Albây. Adilin, sporcuların bir sehe zarfında gös - terdikleri muvaffakıyetlerinden ve eski derecelerle yeni dereceler ara- sındaki bariz ilerlemeden dolayı te- şekkürtü havi bir söylevile başlan- muştır. Söylevden sonra. kazanan- ların kupa, madalya ve diplomala- rı merasimle kendilerine verilmiş. tir, Bunu mektep bandolarmın çal- dığı İstiklâl marşı ve sporcular geçit resmi takip etmiş ve en son olarak hentbolde şampiyon olan Ku- eli takımı ile diğer mekteplerin muhtelit takımı arasında bir hent- bol müsabakası yapılmıştır. Bu kar şılaşmayı Kuleliler zevkli bir oyun- dan sonra 6 — 15 kazanmışlardır. Kuleli birinci Askeri liselerin bir sene zarfimda yaptıkları müsabakalarda Kuleli li- sesi güreş, boka, atletizm, hentbol, voleybol ve futbol birineiliklerini kazanarak senenin şampiyonu ol « muştur. Boks, atletizm, hentbol, voleybol de Deniz lisesi, güreş ve futbolde Maltepe lisesi ikinci olmuşlardır. Memleketin müstakbel koruyu - cularının dünkü temiz ve gürbüz kıyafetleri, geçit resmindeki mun- tazam yürüyüşleri stadı dolduran binlerce kişi tarafmdan takdirle karşılanmış, çılgmca alkışlanmış ve bütün spor teşekküllerimizin başa- ramadığı bir muvaffakıyetle nihas yete ermiştir. Bütün bu organizasyonu hazır - Kyanları ve bilhassa altı birincilik #larak sporda da büyük bir varlık olduğunu isbat eden Kulelileri ve çalışkan Jimnastik hocaları Hüsa- ettin Güreliyi tebrik ederiz. Derece alanlar Müsabakalarda derece alan spor- cuları arrasiyle yazıyoruz! Güreş: Birinci Kuleli takımı, ikinci Mal. tepe takımı, 56 kilo birinci Turgut Kuleli, ikinti Sungur Deniz, 61 ki- lo: Birinci Kemal Kulel nel Hay dar Maltepe, 66 kilo: Birinei Hik - met Maltepe, ikinci Şükrü Deniz, 72 kilo: Birinci Cihat Kuleli, ikinci Necmi Deniz, 79 kilo: Birinci Meh- met Maltepe, ikinci Yusuf Kuleli, 87 kilo: Birinci Hulüsi Kuleli, ikin- ci Şakir Maltepe Boks: Birinci Kuleli takma, ikinci De - niz lisesi takımı. 5I kilo; Birinci Hasan Gedikli, ikinci Münip Deniz, 53 kilo: Birin. ci Orhan Kuleli, ikinci Nejat De - niz, 57 kilo: Birinci Ferit Deniz, i- kinci Ali Maltepe, 61 kilo: Birinci Kadri Deniz, ikinci Nuri Kuleli, 66 kilo: Birinci Kemal Kuleli, ikin- ci Muammer Gedikli, 7i kilo: Bi - rinci İbrahim Kuleli, ikinci Osman Maltepe, 79 kilo: Birinci Sedat Ku- leli, ikinci Zühtü Maltepe. Atletizm: Birinci Kuleli takımı, ikinci Deniz lisesi, 100 metre: Birinci Vedat Deniz, ikinci Hasan Maltepe, 200 metre: Birinci Vedat Deniz, ikinci İrfan Deniz, 40ğ metre: Birinei Şükran Deniz, ikinci İbrahim Maltepe, 800 metre: Birinci Hicri Deniz, İkinci Fethi Kuleli, 1500 metre: Birinci Kemal Gedikli ikinci Nadir Malte- pe, 300 metre: Birinci Turgut Mal. tepe, ikinci Kemal Deniz, Gülle: Bi- rinci Sedat Kuleli, ikinci Hasan Ku- leli, Disk: Birinci Yuşuf Kuleli, i- kinci Sedat Kuleli, Cirit: Birinci Turgut Kuleli, ikinci Zeki Kuleli. Yüksek: Birinci Hilmi Kuleli, i- kinci Galip Deniz, Tek adım: Bi - rinel Hilmi Kuleli, ikinci Galip De- niz, Üç adım: Birinci Hilmi Kuleli, ikinci Kâzım Kuleli, Sırık: Birinci Selçuk Kuleli, ikinci Naci Maltepe. Bayrak yarışı: Birinci Deniz lisesi, ikinci Gedikli Futbol: Birinci Kuleli takımı, ikinci Maltepe takımı, Hent bol: Birinci Kuleli takımı, ikinci Deniz lisesi takımı, Voleybol: Bi - rinci Kuleli takımı. ikinci Deniz 1- sesi takımı. TAN ( sPor Askeri Liselerin idman Bayramı Dünkü spor bayramına iştirak edenlerden başka bir grup vöse Ns oo eg gi iy my yg Xz - Askeri liselerin kürekçileri dün yapılan geçit resminde Atina, (Hususi muhabirimizden) Yapılmakta olan futbol lig maçla rının neticelerine göre 936 - 937 mevsimi Atina şampiyonluğunu Panatenaikos takımı kazanacaktır. Bu suretle Yunanistan şampiyona- sma Atinadan Panatenaikos, Pire- den Olimpiakos ve Selânikten Paok halsiz et BALKAN KUPASI Mayısta Bükreşte toplanacak kongreye Bulgarların iştirak et- mek istememeleri Üzerine resmi mahafilde 937 futbol Balkan turnu- vasınm tertibinin Türkiyeye bıra- İ kıldığı söylenmektedir. TENİS Nisanm 10 ündanberi Atinada başlamış olan Akdeniz kupasma dünyanm tanmmış râketleri işti- rak etmektedir. Bu arada Italyan İstfani, Fransız Journu ve Lesucur ile Madam Mathieu, İngiliz Not ve Hopson, Çinli Co - Chin - Ki, ve A- merlkalı kadın dünya şampiyonu Miss Helen Jacobs vardır, * KEMBRIÇ — ATINA MÜSABAKALARI Ingiliz tenişçileri Not ve Hopso- nun Kembriç Üniversitesine men- sup olmalarından İstifade edilerek bunlarla Atina üniversitesi tenisçi. leri arasında bir maç tertip edil miştir, GUREŞ Macarlı entrenör Peter tarafın. dan idare edilmekte olan güreş ant- renmanları ciddi şekilde devam et- mektedir. Pek çok genç ve yeni ele- manların güreşe başladığı haber ve- rilmektedir. Yakında Zagrepte Yugoslavlarla bir maç yapılacaktır. ESKRİM Beynelmilel sergi münasebetiyle Pariste 19 temmuzda yapılacak ©- lan dünya eskrim şampiyonasıa iş- tirak etmelerini Fransız eskrim f6- derasyonu Yunanlılardan İltimas İ etmiştir. ATLETİZM Kros müsabakalarından başka heniz ciddi atletizm faaliyeti baş- lamış değildir. Kros müsabakasın. da maruf maratoncu Kıbrıslı Kir- İ yakides ile iki yeni koşucu 9 kilo- İ metrede güzel bir koşu göstermiş- | lerdir, Kiryagides 33 dakikada bi- rinci olmuştur, , Son yapılan birinci ilkbahar mü- sabakalarında elde edilen neticeler arasında şu dereceler calibi dikkat- tir; 1500 metre 4.12,6/10 dakikada Velkopoulos; 5000 metre 15.50 da- | kikada Kiryakides; 5000 metre 15. | Yunan Komşumul/ Spor Meydanındd Çok İyi Çalışıyor da Kosenko: ,2/10 dakikada pri : R or? Diğer neticeler şunlardır? gil dım 13,68 metre Nafpliokis In yüksek 3,80 metre Thano rıkla yüksek 3,70 metre ravi, 100 matra İpana 112 ve ğü atlayıcı Lambrakiş, kazan Maruf sür'at Kogudusu Sak* 117 saniye ile ikinci gelmiş Meşhur Sprinter ve Balka? at koşuları şampiyonu sin koguyu bırakacağına 87 rivayet deveran etmekte 199 nüz tahakkuk etmiş değildi” bu atletin 10 senelik bir hayatı varsa da şimdiki Bali” ha birkaç sene Balkanlardafi klini muhafaza edecek kuvY€ Drama klübü, Dramada Yunan ve Bulgar sampiyorij rasında bir müsabaka terfi Yunan federasyonunun müs ni istemiştir. Milii Küme Maçları Müt küme maçlarına Doğ Öl nız İzmirde devam | edile? gi gün evvel şehrimizden gide tasaray takımı bugün Aİs! dında evvelki hafta A” ö Gençlerbirliğini ve bu hafi# negi mağlüp eden Doğan$i gi şılaşacaktır. Bu maçı, İst#” takasına mensup Adnan re edecektir. d Şehrimizde milli küme 1 rak yarn Şeref stadmdi © 5 neş takımları saat > # şılaşacaklardır. Bu maç! lâhaddin idare edecektir” Erkek olan Bir kadın Brüksel, 23 (A.A) — siklet şamp Mile, Bruynenin iki sene evvel değiştirerek bir ameliyat erkek olduğu bildirilme! si Viliy ismini almıştır.