2 Temmuz 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

2 Temmuz 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

2-1-937 A A a e A A ENE ELLER KA KANZ LA TREE İZİ LALA, i Bayanlar çok üzücü bir dertten | Kurtuldunuz! YEMİL nedir? Ki li uçlarında kullanacağı yeni ve sıhhi bir i bir bağla kullanılır. En ince ve en sıkı a görünmez, Çikmtı ve biçimsizlik vermez. sihhidir. etleri ve fenni bir şekilde hususi bir pamukla mici kuvveti fazladır. Kanı derhal emer. Asla kuru vermez. Gayet hafif ve yumuşaktır. Cilde briş etmez. KADIN HASTALIKLARINDAN Vi AN KORUR. FEMİL pratiktir. nüh faaliyetine, seyahate, spora mâni olmaz. Taşıması ve se işe giden Bayanlara şayanı tavsiye- bulundurabilinir. Çamaşır zahmetlerini ta. FEMİL dirır. 11, ve bağlurmı bir defa aybaşı ihtiyacında denemek, bütün dok.. "m bursu neden tavsiye ettiklerini anlamağa kifayet eder. Siz de tecrübe ediniz. Her Eczanede, Parftimöri ve büvük Tuhafiye mağasalarmda bulanur. Kiralık Emiâk Mahallesi Sokağı No. ilmi Seyitali çelebi Turabi baba Semti Mandıra 29/45 Kasımpaşa e A. tersanekapısı Kasımpaşa Cami yanmda Dolmabahçe Havuzkapısı Nisa mektebi Cami ittisalinde Turabi baba Nişantaşı Kabataş Kasımpaşa Kasımpaşa Kasımpaşa Kasımpaşa Beyoğlu Feriköy Beyoğlu "Taksim Muradiye cadâesi Ömerâvni Camiikebir Seyitali çelebi yitali çelebi Camiikebir Kuloğlu Pangaltı Asmalımescit Ayaspaşa Sütlüce Mahmut ağa (o Bademlik Büytikdere Büyükdere (o Çayırbaşı Yukarda yazılı vakıf mallar 31 Mayıs 985 sonuna kadar tur. İsteklilerin 5.7.9037 pazartesi günü saat 14,30 da Bey' meleri, 115 12/22 18/20 33/51 23/13 Fransız mezarlığı Venedik Yahyaçelebi acıçeşme (3625) — Şirketi Hayriyeden: Boğaziçinin Sayın Halkına “Yenive Fevkalâde Kolaylık 1 — Simdiye kadar fevkalâde tenzilâtlı bir aylık ve iki aylık abon man kartların milcerred sayın halka daha ziyade sühuleti temin mak. sadile bu kere yaktız bir aylık olmak üzere tertip ve satılmasını ka- rar verilmiştir. 2 g— Bu bir aylık kartlar dahi eski iki aylıklar gibi Rumelihisarı ve Vansköyüne kadar iskelelerde 9, 25, Emirgân, İstinye ve Çubukluya kadar 9 30, Kayaklara kadar ©ç 35 ve bü SON rımtaka kış ayları ten- zlât nisbeti 95 40 dır. | Bu tenzilâtlı kartların bedelleri aşağıda gösterilmiştir: İkinci mev Birine! mevki 39314, 495 518 Rumelirisarı, Vaniköyüne (Okadar Emirgân, İstinye ve Çubukluya kadar İ4 Yeniköy, Paşabahçesin- den Kavaklara kadar. 162 seo 682 İşbu ücretlerde birinci mevki için 78, İkinci mevki için 65 kuruş nak- ve köpril resimleri dahildir. 3 — Kabataştan Bebeğe kadar olan Rumeli Takeleleri için de bugün. kü gidiş geliş bilet fiyatlarına nazaran “© 15 tenzilâty birer Mi lar ihdas edilmiştir. ikincimevki 255 birinci meyki 382,5 lr. Birinci ve ikinci mevki kartlar bedelinde nakliye ve köprü resimleri olan 65 er kurul bu ücretlerde dahildir. 4 — Gerek umumi hatlara ve gerek Bebek hattma mahsus olan tubu kartları hâmil yolcular ayni günde mükerrer gidip gelme hakkmı haiz olacakları gibi Pazar günleri mmtakü ve kısım farkı aranstmaksızın şirketin bütün iskeleleri arasmda serbesize seyahat yapılabileceklerdir. Umum hatlarli Bebeğe kadar olan hususi hatta mahsus kartlar 11 temmuz tarihinden İtibaren mer'i olacaktır. Arzu buyuranların şimdi- den köprüde Enspektörlük dairesine veya İdarej merkeziyede kantrol müdiriyetine müracaatla kartlarını tedarik etmeleri ilân olunur. Aile Ansiklopedisi Her aileye elzem bir eserdir. Birinci formasi çıktı, Bütün müvezzi- lerden ve tütüncülerden İsteyiniz, 5 kuruştur. istanbu! Nafıa Müdürlüğünden: 19.7.0937 pazartesi günü saat 15 de (3880) lira keşif bedelli Devlet Basım eksiltmeye konulmuştur, Mukavele, eksiltme bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şartname- eN keşif hülüsasile buna müteferri diğer evrak dairesinde görü. Muvakkat teminat (266) liradır. İsteklilerin en az (3000) liralık bu işe benzer iş yaptığma dair göstere- Istanbulda Nafia Müdürlüğünde Evi cilt Atölyesi binası tadilâtı açık geği vesika üzerine Nafla Müdürlüğünden almış olduğu müteahhitlik ve | Mütemmim malümat ve şartnameyi görmek isteyenlerin mektep Müdür- Ticaret Odası vesikalarile gelmeleri. (3850) Hygienigue 7 Ağa hamam 3-ncü Vakıf han 1 No. lı dairesi kiraya verilmek Üzere Au Vakıflar direktörlüğü Akarat kalemine gel İ biletler için de 7,75 kuruşluk biletleri » kesileceği Saym halks ilân olunur. istanbul Sıhhi Müesseseler Arttır- Istanbul 7 İnci era memurluğun E dan: Sirkecide Istasyon arazisi dahi j inde 5 N. lu mağazada iken halen ikametgâhı meçhul Menahem, Ma - dam Şabat Zaheryaya, Devlet demiryolları ve liman iş - > İletme umum müdürlüğü namma 2 - İvukat Hamdi Halim tarafımdan, 5 a- İğustos 985 tarihli ve 8623/225 sayılı Istanbul dördüncü noterden musad- dak kira mukavelesile 1—1—937 ta: rihinden itibaren aylık 3330 kuruş ecri misilden beş aylık 166 lira 50 | kuruşun “e 5 faizi ve © 15 ücreti vekâletile birlikte tahsil yolile yapı- lan takip üzerine (Otanzim edilerek | 37/1749 sayılı dosya ile gönderilen ödeme emri ikametgâhmizin meçhu - İliyeti hasebile mübarişin ödeme emri arkasına verdiği meğruhata binaen bittebliğ iade edilmiş ve bunun (ze- ripe icra tetkik mercii hâkimliğine ödeme emrinin hukuk mahkemeleri kanuntun Şekline göre 30 gün milddet- le ilânen tebliğat ifasına karar ve - rilmiştir. Işbu ilân tarihinden itibaren bir ay zarfında borç ve masrafları öde - İmeniz veya borcun tamamına veya İlemmen veyahut alacakimm takibat İerası hakkında bir itirazınız var ise yine bu müddet içinde bildirmeniz, bildirmediğiniz takdirde bu müddet içinde icra ve iflâs kanununun 74 ün. cü maddesi mucibince beyanda bu - lanmanız, lâzımdır. Beyanda bulun. mazsaniz hapis ile tazyik olacağınız ve hakikate muhalif beyanda bulun- duğunuz takdirde hapisle cezalandı. rılacağımz borcu ödemez veya itiraz etmezseniz hakkınızda cebri icraya devam edileceği ödeme emrinin teb - liğ hitamma kaim olmak üzere ilâ - nen tebliğ olunur. (33710) Istanbul Tramvay Şirketi (21 kânunusani 1191 tarihli mukavelenin 14 üncü maddesine göre) ———— r Aşağıdaki tarifeler 1 Temmuz 1937 den itibaren tekmil hatlarda tatbik cektir. Serviette emil | Cinsi Dükkân Kahvehane Dükkân Dükkân Arsadan müfrez yer Dükkân Dükkân Ahır İki oda bir mutbak Hane Apartımanm 2.nci katı, “ Hane Hane ve müştemilâtı çık arttırmaya konulmuş- 1 inci Mevki 2 inci Mevki (Nakliye vergisi ve köprüler resmi dahil) 5.50 kuruş. 750 550 4.25 425 3,25 kuruş. 5,50 3,25 2— 150 12 krt'a 3-7 kıt'a 17 kıt'a 11 kıt'a 17 kıt'a 17 kıta Subay Subay (karne) | Asker malüileri, J Asker (karne) PASOLU:— İlk, Orta ve Lise mektepleri talebe- leri N ) Ayni arabada ) evden mekto- ) be ve mektep” ) ten eve kadar PASOLU:— Z ) Ayni arabada ) yapılan tek- » mil seyahat” ) ler için 5 2— Ücreti 1 Temmuzdan itibaren 3.25 kuruşa indirllecek olan 1 ve 2 kıt'a lara aid 2 inci mevki biletler için şimdiki 3,50 kuruşluk biletlerin verile- ceği ve 1 İnel mevkide ücreti 7.50 kuruşa indirilecek olan 2 kıt'adan fazla | İ Xüksek mektep ve Üniversite tax lebeleri, 15 Temmuz 1937 den itibaren hakiki tarife ücretleri damgalı biletler İ üzerinde yazılı bulunacaktır. Istanbul, 29 Haziran 1937.— ! DIREKTORLUK: ma ve Eksiltme Komisyonundan Leyli Tıp talebe yurduna lâzım olan (250) adet Gardirop, (200) ndet Komodin, (1000) adet Tabore kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme: Cağaloğlunde Istanbul Sıhhat ve İçtimai Muavenet Mü. dürlüğü binasında kurulu komisyonda 14 Temmuz 1937 Çarşamba günü saat (15) de yapılacaktır. p 2 — Bir adet gardirop için (11) lira (50) kuruş, bir adet komodin için (5) ire (80) kuruş ve bir adet tabore için de (1) Lira (20) kuruş fiyat tahmin edilmiştir. 3 — Muvakkat garanti: (385) lira (12) kuruştur. 4 — İstekliler numuneleri her gün Çemberlitaş civarında Fuatpaşa tür- besi karşısında leyli tıp talebe yurdu merkezinde görebilirler, Ve gartna- meyi de parâsız olarak alabilirler. 5 — Istekliler cari seneye aid ticaret odaar vesikasiyle (2490) sayılı ka- nunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya ban- ka mektuplariyle ihale saatinden bir saat evvel teklif havi zarfları kö- misyona vermeleri. (3647) Yüksek ikt sat ve ticaret mektebi müdürlüğünden: Mektebimiz Ticaret Lisesi kısmından 75 ilâ 80 kişilik bir talebe kafilesi Yeniköy veya Trabyada Kampa çıkacaktır. Bu talebenin muhammen be- deli 580 lira tutan öğle ve akşam yemeklerindeki iaşesini terain için ve işin acele olmasina binaen 2 Temmuz 937 cuma günü saat 16 da Sultanah mette yüksek iktisat ve Ticaret mektebinde pazarlıkla ihale yapılacaktır. lüğüne müracaatları ve Cuma günü saat 16 da $ 15 teminatlariyle mek- tepte hazır bulunmaları ilân olunur. (3339) sında sutın almacaktır. Firmanın Adı 1. Dominit A, G. 2. Flottmann A. G. 3. İnternational Combustion Ltd. 4. Demağ A.G. 5. Beleichert Transportanlağen G.M.B.H. 6. Junger und Ruh 17. Sentinel 8. Türk kömür işleri 8. Eti Bank 10. M.T. A. Ensütüsü 11. İş Bankası Firmanm Adı 1. Değen 2. Draeğerwerk 3. Frieman und Wolf 4. Rheiner Maachienenfabrik “Vindhoff,, 5. Martin Biehelgrüim 6. Soma Linyit madeni T. Heinrich Korfmann 8. Carl Gottill 9. Krofft 10. Junker und Ruh 11. Wilhelmahütte 12. Cie National des Radinteurs 13. Strebelwerk 14. Pied selle “France-Türgue,, 15. Mecit Somer 16. Kirkor Jamgoçyan 17. Sehmidt'sehe Heissdampf 18, Humboldt Deutzmotoren 19. Telgas 20. Havagazi, Elektrik ve Teşeb- büsatı Snaiye T, A. Ş. 21, Macar Asfalt Şirketi 22. Firmanm Adı 1. Kirkor Jamgoçyan 2. Minas Şirakyan 3. Kirkor Jamgoçyan 4, Fondertes Bruxelloiseş 5. Stö, Remoise de Fondarieş 8. Türk Ticaret Bankası 7. Zülmrezade 8. Zümrezade 9. Nester Martin 10. Ferra 11. Usinağe et Manutention France - Turgug 12. Vejvedyanaka 13. Çeskomoravska Kolben-Danek 14. Fairbanks Morse 15. St8, A. E. Thermiz 16. İnternational Combusuon 140. 17. Tuyauteries Höllenigues 18. Cle National des radiateurs 19. Tuvauteries Höllenigues 20. Strebelwerk 21. Strebelwerk 22. Krefft A.G. 23. Demirci Mehmet ve Yusuf 24. Vebolid A. G. 25.M.A.N 26, International Combustion Ltd. Devlet Demiryolları ve limanları işletme U. idaresi | Muhammen bedeli 20000 Hira olan bir adet dar ve muhammen (165000) lira olan iki adet normal hat kar kürer makinesi 26, 8. ! Perşembe günü saat 15,30 da kapah zarf usulü ile Ankarada Idare bil Bu işe girmek istiyenlerin'dar hat için 1500 ve normal hat için det! liralık muvakkat teminat ile kanunun tsyin ettiği vesikaları, resi zetenin 7, 5, 1986 gün ve 3287 numaralı nüshasmda intişar etmiş Ol talimatname dairesinde alınmış vesika ve 14,30 a kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. li Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dairesinden, Haf paşada Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılmaktadır. Kömür Yakan Vesait En nasyonal Sergisi Hükümet Kom'serliğinden: Ankara Enternasyonal Kömür Sergisine iştirak edip jüri heyeti un miyesince milküfatlandırılmaları takarrür eden ve isimleri tescil ediler İktısat Vekâletine arzolunan firmalardan, 1. BUYUK MÜKAFAT ALANLAR tekliflerini ayni gün St (381 i . (3842) Neden dolayı aldığı Ocak lâmbeları wi Seyyar Kompressör, hava çekiçle wi tazyik edilmiş hava vantilâtğrü. Skip, Seraper, Süzgeç, Kompressör, lâğrm çekiçleri v8 gu teferrüatı, ş Havaihat ve nakil şeridi. Yemek ocakları, Kamyon Sömikok, Tali maddeler, Stand Stand Stand 2. BİRİNCİ MÜKAFAT VE ŞEREF DIPLOMASI ALANLAR Neden dolayı aldığı j 2 Tahlisiye Aletleri N Ocak tahlisiye cihazları ve palmölü Ocak Emniyet lümbaları Ocak Lokomotifi Seyyar makas tertibatı Lânyit Lüğım çekici, ocak dahili vantilâtör Sobn “Goma muarka,, i Alles brenner sobast, Soba Bornum 8obası İdeal Kalorifer Maden kömürü ve Jinvit vakan lorifer Yemek ocakları Yemek ocakları Yemek ocakları ve banyo sobası Sehmidt sistemi draft cihazı Gazojen maotörü Elektrik, Havagazı vs, Kok, Havagazı ve Tali maddeler, Kanalizasyon boruları. İçme su boruları. 3. ALTIN MADALYA ALANLAR Neden dolayı aldığı Soba - “Tiğnit,, Ekonomik ve Şık markalı sobalar Kuleli ve koç markalı sobalar, Kontinantal markalı soba. Soba “İzoterm,, Sönmez markalı soba Halk sobası Soba “Zonguldak,, Soba “Le parfait,, Sobu Soba “Argos, Soba “Mars, Kalorifer kazanı Otomatik kalorifer Radyatör Kalorifer kazanı Radyatör İdes! Culinu mutfak sobaları, Radyatörler m Kok kaloriferi, Çelik dökme yad: ir Yemâk ocakları > 1107 Yemek ocağı Su yumuşatma cihazı Türbin hömunesi İverpüskürtme cihazı, 4. GÜMUŞ MADALYA ALANLAR Firmanın Adr 1. İbrahim Işıksalan 2. Minas Şirakyan olduğu ilân edilir. Neden dolayı aldığı Soba Yemek ocakları ve banyo 80 IKTİSAT VEKALETİ, IÇ TİCARET UNUN MUDURLU 30 Ikinci Teşrin 1930 tarihi; yapmağa izinli bulunan ecnebi Kanun hükümleri dairesinde Tür! Li şirketlerinden Lloyd Trisetino (Flotta| arm İstan Bonettaya ve icabında Ttisaş Vekâlı etine müracaat etmeleri