2 Temmuz 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

2 Temmuz 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Di mM Mahkemelerde Ear. Bir Yaralama İzimizde bulunuyor. B. Davası Son » Katil mi , : Değil mi? m RR rar ye a | İN Abdulla beraber tevkifhaneden do kaçmıştı. Bu | rar tahkikatiyle birinci sorgu hâkimliği meşgul ol. tadır, Müddeiumumilik, Suriyede son zamanlar. f İda umumi af ilân edildiği için Tevfikin bu afdan isti- ade edip etmediğini ve iddia edilen suçunun mahiye. » ti Hariciye Vekâleti vasıtasile sordurmuştu. Dün, Su den gelen cevap müddeiumumiliğe tebliğ edilmiş. “Tevfik, eğer hakikaten katilse ve afdan da istifa. etmişse serbest bırakılacak, yalnız tevkifhaneden suçu yüzünden muhakemesi yapılacaktır. Safhaya Girdi Yeni şahitler Dinlenecek Dün Ağırceza mahkemesinde bir öldürme kasdile yaralama davası neticelendirildi. Suçlu, mevkuf şoför Sadıktı. Davacı da beraber yaşa- dıkları Bedia adlı bir bayandı. Mahkemede yoktu. Müddeiumumi Ahmet Remzi iddiasını söyledi ve hâdiseyi tahlil etti. Sadığın Bediaya birkaç bıçak sapladıktan sonra bıçağı kendi kendine yere atmış olmasından yaralamanın öldürme maksadile olmadığı neticesini çıkarı- — Arkadaşına “Kızıp İftira © Etmiş! cı ile Ahmet ve birkaç arka- evvelki gün gece Çemberlitaşta tü ederlerken nöbetçi polisi bun sarhoş olduklarını ve rakı pa - yüksek sesle konuştuklarmı ve bir kavganın önünü ala - evlerine (göndermiştir. irâz sonra hıncını alamıyan Hakkı müracaat ederek arkadaşı « tarafmdn dövüldüğünü iddia ni ve polis de Ahmedi yakalıya- Yy “diin meshut suçlar müddeiumu - gili vermiştir. Tahkikat sonunda nın arkadaşına iftira ettiği an- için müddelumumilik, dâva- defa suçlu yerine alarak hak- takibat yapmaya başlamıştır. Arkadaşını Ağı & Surette Yaralamış! Palaz sokuğnda 4 numa - oturan yoğurtçu Mustafa oğ- İsmaili ağır surette yaraladığı için edilen vatman Nail, hakkında- ihikikat dün ikmal edilmiş ve ikin- hâkimliğine verilmiştir. Dipkoçanı my Getirilecek Dün ağır ceza mahkemesinde ih-| tilâs suçile tevkif edilen Galata be - lediye tahsildarı Nadinin mutakeme- sine devam edildi. Mühkeme, ehlivu- kultan tahrif edilen makbuzların dip koçanlarmı istemişti. Koçanlar heniz gönderilmediği için muhakeme başka bir güne barakıldı. Nadinin tıbbı ad- li cezali ehliyetini kaldıracak hiçbir / hastalık bulunmadığı hakkındaki rs- | poru tıbbı adli başkâtibi Raifle tah ri£ ettikleri de iddia ediliyordu. Ya kında Raifle beraber oObu suçtan da muhakemelerine başlanacaktır. Yaralı İşçi Dün Öldü Çorluda inşaat şirketinde amele olarak çalışan Konyalı Mustafa Ha- s&n Topuz, evvelki gün bir otomobil kazasma uğradığı için © Cerrahpaşa hastanesine kaldırılmıştı. Yaralı dün hastanede öldüğü için müddeiumu - milik tahkikata lüzum görmüş ve te. bibi adil Enver (o Karanı hastaneye göndererek cesedi muayene ettirmiş- tir. Tabibi adil, cesedin üstünde ba- riz bir iz görmediği için morga nak- line lüzum göstermiştir. nı istiyordu. Suçlu sekiz aydan- beri mevkuftu: “— Ben Bediadan ayrıldım, ew lendim. Bedia bunu hazmedemediği için beni öldürtmeye karar vermiş - ti. Bunu isbat edecek şahitlerim var- dir, diyor va bunların gağırılmasinı istiyordu. Mahkeme, çağırılması için talik edildi. Tabanca ile öldüren kadın Dün ağır ooza mahkemesinde Mus- tafayı tabanca ile öldürmek maksa - ile yaraladığı için tevkif edilen Şa- indenin muhakemesine devam edil- di. Muhakeme gelmeyen şahitlerin ça ğırılması için başka güne bırakıldı. İzmitte Bir Rüşvet Cürmü Meşhudu Izmit, 1 (TAN Muhabirinden) — Izmit nüfus dairesinde dört lira rüş- vet alan bir memur cfürmü meşhut balinde yakalanıp tevkif edilmiştir. Akay, Yeni Tarifede Seferleri Arttırdı Akay yaz tarifesi, bütün hatlarda başlamıştır. o Köprüden (o Adalara her gün bütün seferler doğru olarak işlemektedir, Kınalı ve Burgazla Hey beli ve Büyükadaya ayrı ayrı sefer- foeler gündüz saat 18 den sabaha ka- bu şahitlerin | ii Kralı Gidiyor Amerikanın briç kralı B. Culbert- son oyun kâğıtları kraliçesi olan e- $i ile beraber birkaç gündenberi şeh- Culbert son, bütün dünyada briç kralı diye anılmaktadır, Kendisi kart oyunları mütehassısı diye tanınmaktadır, Modern kâğıt o- yunları nazariyesi Üzerinde tetebbü- ler yapmaktadır. Tahsilini Avrupada bitirmiştir. Amerikaya avdetinden sonra briçte evvelâ “Müzayedeli Briçte Yaklaşma Sistemi,, usulünü açmış ve sonra da zorlayıcı Müzayede ile bugünkü Kont. rakt biric'i kurmuştur. On senedenberi, kitaplar neşrede- rek briçteki keşiflerini tekemmül et- tirmiştir. Zevcesi de çok meşhur bir briç oyuncusudur, Briç kralı şehri « Mize bir türist sıfatile gelmiş dün Istanbulu gezmiş ve hususi br motor Ja Büyükadaya giderek akşam yeme- ğini yemiştir. ..... HALKEVLERİNDE aaeaeaearanaerez sezen Beşiktaş Halkevinin Eğlentisi Beşiktaş Halkevinden: Beşiktaş Halkevi Sosyal yardım komitesi adı- Da 3 Temmuz 1957 Cumertesi günü akşamı Bebek bahçesinde tertip edi- len kır balosu ve eğlencelerin bütün hazırlıkları ikmal edilmiştir. Eğlen - dar devam edecektir. İkmale Kalmış Talebeye Dersler | Beyoğlu Halkevinden: 1 — Lise ikinci devre birinci smıf talebelerinden olup ta cebir, hendese, fizik, kimya derslerindön ikmale kal- mış olanlar için evimizde kurslar a- çılmıştır. 2 — Derslere 5 Temmuz 937 tari. | hinde başlanacaktır, Istiyenlerin mü- | Istanbul 7 el icra memurluğun - dan: Aram Arboyanm temlikinden a- Jacaklı Yervant OYesayanm Haçik oğlu Agop zimmetinde alacağı olan İ (780) Mranm temini zımnmda, birin- ci derecede ipotek fazlasma şamii ol- mak Üzere, tahtı hacze alman Istan- bulda Niganca mahallesinin Havuzlu bostan sokuğmda, eski 14 yeni 3 No. sırf mülk ve Kolcu zade Mehmet ve Yusuf vakfından icareli dununa ca. ri rub'u masura mai lezizi müştemil maabahçe ahşap binanm tamamı &- çık artımaya (o vüzeğilmiştir. (500) lira mukabilinde Emniyet Sandığma birinci derecede ipotekli o olup, faiz ve masraflar dahil değildir. Mesahası: Bina; 121 metre mu « rabbsı, babçe; 676 metre murabbar - dır. Hududu: Pafta, 115, Ada 738 ve 215, 214. 217, 219, 20, 22 ve 13 parsel No. mahallerle mahdut 16 parsel No. mahal, Evsafı: Zemin kat: Malta döşemeli bir taşlık, 2 oda bir mutfak ve bir koridordan, çamaşırlığa geçilir bir helâ ve bir merdiven altı vardır. Bi- rinci kat; bir sofa üstünde 3 oda bir kiler, bir helâdır. Hane ahşap ve ta- mire muhtaçtır. Elektrik vardır. Alt Kat pencereleri kısmen de bir par - maklıklıdır. Ustü adi kiremitle mes- turdur. Bahçede (muhtelif cinsten meyvalı ve meyvasız ağaçlar, bir ha- vuz ve kuyu ve mahzen ve cephesi duvarla mahduttur. Yeminli 3 ehli- vukuf tarafından (2.804) lira kıymet takdir edilmiştir. Satış peşindir. Artırmaya iştirak edeceklerin, o muhammen kıymetin $& T buçuk nisbetinde pey akçesi ve- ya muteber bir Bankanm teminat mektubunu hamil olmaları icap eder. Artırma şartnamesi 5—7—937 ta- rihine müsadif pazartesi günl daire- de mahalli mahsusuna talik edilecek tir. 4—8—937 tarihine müsadif çar- şamba günlü saet 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak birinci artırmada bedel;birinei derecede ipotek alacakir racast ederek kaydolunmalarını rica |smm matlubunu temin etmek Üze - ederiz. Otomatik Süpürgelikler re, muhammen kıymetin $$ 75 ini bulduğu takdirde, üstte bıralıkılır. Aksi takdirde, en son artıranm ta â&hhüdü baki kalmak üzere, artırma daha 15 gün müddetle temdit edile- rek, 19—8—037 tarihine müsadif Köprü üstünün üsimr tezi işi he | persembe günü saat 14 ten 16 Ya ka” müz iptidai kisvesini değiştirmedi. Hâ. lâ o eski çalı süpürgesi ve ağzı açık te dar yapılacak 2 ci arlumada, bedel, birinci derecedeki İpotek alacaklısı - nın matlâbunu temin etmek fzere, meke faraşlarla şehrin bu en göz 0li- | muhammen kıymetin Ş6 75 ini bul cı yerinin temizliğine çalışılıyor. Bu | duğu taköirde, üsttte bırakılır. Ak - işte kullanılan malzemenin ipti. İsi takdirde, 2280 No. kanuna tevfi - dalliğine insan çok acınıyor. Bu hal, | kan, artırma geri birakılacaktır. Mü sıhhatimize zarar W deni şehir mefhumuna da o derece iği ka İterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve erdiği kadar me: | amel vakfiye © borçları ve FüsUmU dellâliye artırma bedelinden tenzil ©- aykırıdır. Faydasından çök zararlı 0- | lunur, 20 genelik vakıf iearesi, taviz lan bu sistemin hiç olmazsa Köprü | bedeli müşteriye alttir. Radyo Bugünkü Program Oğle Neşriyatı; 12,50 Plâkla Türk musikisi 1250 Havadis 13,05 Muhtelif plâk neşri tı, 14 Son, Akşam Neşriy: 1830 Konferans: Türkiye Kızılay Çemiyeti namma: Doktor Sileyya Kadri tarafından 19 Radyo fonik komedi (Mürai) 20 Fasıl saz heyeti. 20,30 Ömer Rırn tarafından arapça söylev 20,45 Fasıl saz heyeti (Saat ayarı) 21,15 Orkestra 22,15 Ajans ve borsa haberleri ve ertesi gün'in prog- ram: 22,50 Plâkla sololar, opöra ve operet parçaları 23 Son . Günün Program Özü Senfoniler: 18 Varşova Leh filharmonisi (Of. fenbach, Bizet, Strauss, Dvorak ve- saire. 22 Roma: Senfonik konser. 23,20 Viyana: Senfonik takım, Zim- bal refaktile, i Hafif Konserler: 1.10 Berlin kısa dalgası: Plâk, 7,80; Orkestra konseri. 9,20 Paris kı se dalgası: Plâk , 945: Keza, 11,50; Kezs. 13 Paris kısa dalgası: Konser nakli. 13,10 Bükreş: Eğlenceli 'plâk musikisi. 14,15 Paris kısa dalgası; Konser, 15: Keza, 16,10 Roma dalgası: Şarkılı orkestra mı 18,30 Moskova: Konser nakli, 1903 Bükreş; Dimitresku orkestrasi, 1930 Peşte: Çigan orkestrası. 21 Peşte: Konser. 21,40 Prag kısa dalgası: (E; lenceli musiki. 22,25 Prag kısa dalya- sı: Konser, 23 Varşova: Radyo or - kestrası, 23,50 Lâypzlg: OEğlânceli musiki, Operalar, Operetler: 1630 Paris kısa dalgası; Hindou;, isimli operet 20.35 Bükreş: Verdi'nin “Flastaff,, isimli operası (plâk). 22 Milâno, Florans: Komja- nin “Liset'in romansı, isimli ope. reti, Oda Musikisi: 18,30 Roma kısa dalgası: Triyo (Şarkılı). 20 Varşova: Oda musikisi konseri. (Leh eserlerinden). Resitaller: 17,15 Varşova: Piyano - şarkı, Dans Musikisi ; il Roma kısa mi yad Or- estrasyonu, tenor). © MâYpzig. 29: Varşova. 23,05: Prag kısa dal 24,10: Viyana (Plâk), 24.20: üzerinde devamına artık nihayet ve- Hakları tapu sicili ile sabit olm te. 24.15: Roma vesaire Muhtelif: 19,30 Roms kısa dilgası : Arapça va Trrmna © mameiili ve (Bir haftalık radyo cetveli s8 kizinci sayfadadır.) YENİ NEŞRIYAT Deniz Deniz mecmuasının 1 temmuzda çıkan (25) nel sayısı muhtelif deniz mevzularını ve “Bir buçuk milyon sterlinin denizden nasıl çıkarıldığına,, ait ilmi ve fenni Yazıları ihtiva etmek tedir, a Daireleri Yeni Binaya Taşınıyor postahanedeki icra dairesi fu İçin müddelumümilik ie- larını düşünmektedir. gümrük müdürlüğile temasa geçil - miştir, Müsbet cevap alınırsa yeni adliye sarayı yapılmsaya kâdâar icra- lar gümrük dairesinde iş gürecekler- ler yapılmaktadır. Böylelikle vapur- lardan tasarruf yapıldığı için günlük seferler artırılmıştır. Adalar arasın- da irtibatı temin için 15 temmuzdan İtibaren Haliç vapurları işlemiye "aş hıyacaktır. Dildeki plâj iskelesi henüz tamamlanmamıştır. Bunun için — Ons haber gönderdim ya, yemekten sonra ge- © — Öyle demiş emme! Bana da dediler ki söyle ilstekil (müstakil! behemehal) gelsin. - Ben de yemketen sonra müstakil gideceğim. İlin söyle. İyi emme Efendi, bana almadan gelme diye ler. hiddetli, yarı şaka ile: Öyle ise, dedi. Sen de ona dersin ki gittim em- alamadan geldim Olur mu ya? Olur zahir, Hele sen git bir söyle. Olacağını ol- fını onlar bilir, e Bana al gel dediler, — İyi ya işte. Beni alamazsan ne yapıcaksın? iş , çember sakalmı karıştırdı. O ds ne ya- mi bilmiyordu. Bu kati söze karşı, bu sefer hesabma cevap verdi: Efendi, sonra bana darılırlar. Onlar sana darılırlarsa, ben de onlara sana sız darıldıkları için darılırım. Onlar hükümat! ilah sahihine bağışlasın! Benim de birşey de- yiyeyim, hemenöecik varırım, Ve jandarmanm fazla söz söylemesine meydan #x- rakmadan İçeri çekilerek kapıyı kapadı. Jandarma- nm $af hali hoşuna gitti Fakat ayni zamahdâ polisin münasebetsizliğine canı sıkıldı. Annesinin alt katta- ki, oturma odasının penceresini vurdu: — Anne, yemek yiyelim mi? — O kadar acıktın mı oğul? — Acikmadım amma İş çıktı. — Hadi gel içeri, sofra hazır, Sofrada iki misafir kadm daha vardr. Salgın dikişi için yardıma gelmişlerdi. Kış zamanı askere don göm lek lâzımdı. Bezini kısım kısım dağıtınışlar, dikiş 88)- gımı etmişlerdi. Annesi: — Buglün, dedi Güzel gelecekti, nerede kaldı aca- ba?. — Yemeğe mi? — Oyle dedi. Baer nineden lokma istemiş. — Oyundan unutmuştur. — Allah bağışlasın! Çok şeytan şey olacak. ki misafir bir ağızdan : — Yür bin #ene maşallah. Yemek ortasma doğru yüzü gözll toz toprak için- de, haykıra çağıra Güzel çattı. Daha bahçenin öbür relim. Her halde (Ankarada olduğu | yan alacaklılar ile, diğer alâkadara gibi) buraya otomatik Süpürgelikler İnn ve irtifak hakkı sahiplerinin bu konulması, ne mühim paraya, nc de | haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddilarını evrakı müsbite - lerile birlikte, ilân tarihinden itiba- ren nihayet 20 gün zarfında birlikte uzun zamana ihtiyaç göstermez. Bu igin bir an evvel başarılmasını bele- diyemizden dilemek hakkımız olsa ge- rektir. Kemal Yel — Bacı nine! Ben geldim. Bacı nine mutbak kapısından göründü, dişsiz ağ- zında muhabbetli bir tebessümle: — Çabuk yetiş! Yoksa daym hepsini bitirecek. Ikişer ikişer atıştırıp Yatır. Bir oldu bir oldu ki. Güzel, fitili almış arayıcı fişeği gibi yemek odasın- dan içeri girdi: — Hani lokmalarım! Hepsi gülüştüler. Erden, ağzma doldurmuş gibi vaparak: * — Hepsini Den yedim. — Sen ye, dedi, Zarar yok. Hâfız Hanım; — Ya! deği Ona var da bize yok mu?. — Sen e nine teyze! Misafirler yalandan gücendiler : — Siz de yiyin. — O halde hepsi yesin demek. — Yesin emme! Ben de yiyeyim. Güzel, bütün bu gürültüler arasnda sağı iterek, sola sokularak, kendine bir yer açtı ve ilkönce, da- ba sirasi gelmiyen süt lokmasna mini mini pençesi ni saldı. Ağrı dolmuştu. Bir aralık iki ellerile çırpm- dı. Dayısı sordu: dairemize bildirmeleri Yizımdır. Aksi —— — — takdirde, hakları tapu sicili İle sa- bit olmıyanlar; satış bedelinin pay. laşmasından harice kalırlar, Daha fazla malüümat almak iste- yenlerin, 984/109 No, dosyaya mü- racaatla ,bu baptaki vesaiki göre - bilecekleri ilân olunur. — Ne var Güzel? j Yutkuna yutkuna cevap verdi: — Şey.. Bak unutayağdım. Seni iki adam arayıp durur. — Nasıl iki adam? — Jandarma ellem, dayımı yolla, dediler. Hafız Hanım oğluna baktı, oğlu: — Hiç, dedi. Salgınlar için bugün toplaşacaktık ta, Belki kaymakam gelmiştir de onun için çağırıyorlar. Uydurduğu yalana kadınları inandırdı. O sırada hiz metçi kız geldi, o da beklediklerini söyledi, Erden 68 çıkarmadı. Bir dakika sonra tekrar ve hızlı hızlı ka- pi vuruldu, kız giderken mâni oldu. Yemek sonuna kadar onlar kapıyı vurdu ve içeriden hiç ses veril- medi. Yemek bitti, ellerini yıkadı, kurulandı, Kapı bâlâ fasıla ile vuruluyordu. Kahvesini pişirtti, finca- nma koydurdu, aldı, âheste beste kapıya gitti, açtı, hiddetten kıpkırmızı kesilmiş iki ikmal jandarmasını görünce alay etti: — Aceleniz ne yahu! Arkadan atlı mı kovalıyor? Iki yudum kahve içmeğe de mi meydan yok çavuş ağa! Bu garip ve kayıtsız hareketi iki jandarmayı da şaşırttı: — Mi saattir kapıyı dövüyoruz. — Ne zarar var, Sizden iyi mi ki? Sağlamdır, dö- vin, birşey olmaz. — Bizimle eğleniyor musun” Bu sefer tempoyu değiştirdi! — Siz de beni neden taciz ediyorsunuz? — Bize emir öyle? — Nasıl öyle! — Müstekil alıp götüreceğiz seni, — Sizi kim gönderdi? — Hükümat! — Koca kâgir bina mı? (Arkası var)