3 Temmuz 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

3 Temmuz 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

* Şeref Stadı Aleyhindeki KERRE, EE iü: SR YTURETRPEŞ yur. KİEEREERN 0 a e EE, maçlardan birinde., Te ek ee, başlanıyor. Bir zamanlar hayli epey gerilemiştir. “Tenis için Türkiye iklimi en müsait İklimlerden biridir. Yazı ve sonbaharı Mzun süren Istanbulda tenis hevesli- #ilerinin adedini artırmak çarelerini 9- İPaştırmazsak gelecek seneler tenisçi kadromuz daha küçülecektir. Bizde tenisi bu sporun beynelmilel derecesi. | Bi yükseltebileceklerden ziyade sıhhat | Weyahut zayıflamak için oynıyan si- if daha fazladır. Maç kazandıracak gençler nedense İiktan gelmiyor. Gençleri tenise bağ- & İiyicak havayı yapamadığımız mu- hakkuktır. Bugün Güneş kortlarnda başlıya- Kenk olan müsabakalarda gençler ara- #işinda ayrı maçlar yapılması hayırlı Bir başlangıçtır. Bundan sonra geç- kinlerden fazla gençleri heveslendire. © Cek turnuvalara devam olunursa ile. © risi için belki yardımcı olur. Bu turnuvanın kuraları evvelki gün çekilmiştir. Çekilen kuraya göre ter- ip edilen program aşağıya çıkarı. müştir, İl temmuza kadar devam e- b decek olan bü turnuyanm programla. “rı her gün gazetemizde neşredilecek- Yi Mir. © 3/7/37 Cumartesi programı Saat 14 — Vasil — Haricun, Bo- natzo — Amram, Vitalis — Silberger. 14,45 — Koçifi — Anjopulos, Rot- mann — Faruk, Stepan — Neşet. 15,30 — Nazaret — A. Baldini, — Muammer, Telyan — Ahmet Tando- b ğan. v 16,15 — Ulvi — Ahmet, Lefteri — Bİ Geli Uluğ, Celâl — F. 18,45 — S. Hülel — Vedat Cemal, Semih — Demarki, Suat — Necmi, : E 17,45 — Arevyan — Vedat Abut, MR Baldini — Muhittin, D. Jaffe — T gi, Cires. Ni 18 — Gorodetski — Courtelli, Va- i . sil — Haricun galibi — Bonatzo — İAmram galibine, Rotmann — Faruk Biğabili — Stepan — Neşet galibine. © 138 Balkan Olimpiyatları Sofya, 2 (Tan) — Bulgar fede - K rasyonu, tekhik komite reisi İvan | İni Kaçef bir gazeteye beyanatta bulu - oi nürak 1938 yılında, Balkanyad adı 16 berilen Balkan olimpiyatlarının tem- | İpiuz. veya ağustos yanda Sofyada yapılacağını söylemiştir. Balkanyad - larda futbol, atletizm, eskrim, bisik- Beşiktaş Şeref stadında yapılan (tenise iltifat etmez oldular. Bu rağ- |/ betsizlik sahasızlıktan veya parasız- |f Neşriyata Cevap Veriliyor Beşiktaşlılar Beşiktaş ; Hecaret kasdile mm Stat için Neler yaptılar klübünden aldığımız aşağıdaki mektubu bir şey ilâve etmeden neşrediyoruz: Bu mektubun tarafımızdan neşri, bitaraflığı- mız ve sütunlarımızın sporcu şikâyetlerine açık olmasındandır. etmememiz mevzuubahis değildir. Cumhuriyet gazetesinin 28 haziran tar/hli nüsha. sında 6 ner sayfasındaki (Futbol maçı görmek kti. yenlerin çektiği-eziyet) serlevhalı yazıya cevaptır: Beşiktaş gençliğine spor &lan: olan stadyum, onu Muhteviyatma iştirak edip idare eden Dir teşekkülün değil, mev- tuuna ve hedefine uygun bir çalışma İle hareket e- den bir topluluğun malı olduğu içindir ki, bu Yazı bizi mahkemeye değil, yine gazete sütunlarında ce- Yap vermiye götürmüş bulunuyor ve hakikatten çök uzak olan bu yazı karşısında stadı bilenleri değil, bil. miyenleri aydınlatmak vazifesini veriyor. Güneşin Tenis Turnuvası Bugün Bugün Taksimdeki Güneş kortlarından faydalı bir turnuvaya ileri gitmiş olan tenisçiliğimiz eskilerin yerlerini dolduracak gençler yetişmediğinden dolayı A * Bu haftanın Maçları N . Futbol Ajanlığından: 4—1—1937 pazar glinli Kadı köyünde Fenerbahçe Stadında 4 Yapılacak Milli Küme maçları: 1 — Fenerbahçe — Beşiktaş , g saat 16. yan hakemleri Muam - ç e g mer ve Samim Talu. , 2 — Güneş — Galatasaray Ç saat 17,445. Yan hakemleri Fe- / ridun Kılıç ve Tarık, | RR “Yarınki Mühim Güreşier Izmir güreşinde Amerikalının ha. kem heyeti tarafından müsabaka ha- rici addolunmasile galip gelen Mülâ- yimin bü pazar Taksim stadında in- tikam maçına çıkacağını haber ver- —— ya Amerikalının kemerini koymasını isliyor. Ona mukabil de kendisi beş yüz lira bahse girmiye hazır olduğu- nu bildirmektedir. Mülâyimin bu vazlyetine bakılırsa yarınki güreşin çok çetin olacağı bek- lenebilir, Amerikan boğasma karşı Mülâyi - min yapacağı güreş kader bizleri a- lâkadar eden diğer bir çarpışmayı da Türk güreşçileri arasında parlıyan Sındırgılı Şerif yapacaktır. Bu genç Molla Mebmetle karşılacaktır. - Bu Haftaki Hakemler Bu hafta yapılacak olan Fenerbah- çe — Beşiktaş ve Galatasaray — Gü- neş maçlarının hakemlerinde uyuşa- mıyan klüpler hakem intihabını fede- rasyona havale etmişlerdi. Dünkü sa- bah ve akşam refiklerimizin federas- yonun hakemleri intihap ettiğini ve alâkadarlara tebliğ ettiğini ilân etme- lerine rağmen federasyon ve kiüpler nezdinde yaptığımız tahkikata naza- ran böyle bir karar verilmiş ve maç- ların hakemleri tayin edilmiş değildir. Bu maçların hakemleri ancak bugün oölet, motosiklet ve at koşuları da bu - belli olacaktır. ç| T. S.K. Istanbul Bölgesi Şİ "a miştik. Mülâyim, Amerikan boğasını | tamamen gözüne kestirdiğinden orta- | 1 — 27 Hazirandaki mili küme maçlarının oynandığı yer Cumhuriyet muharririnin dediği gibi, Şeref ar- Bası değil, Beşiktaş Jimnastik Klübü. ne ait Şeref stadıdır. Buradaki kuv- vetli yağmurları müteakıp burada ça- mur görülmez. Ebadı nizamidir. 'Tam 3000 kişinin rahatça oturacağı beton tribünü vardır. Muharririn (ve zaten pek mahdut olan tribünler) di- ye tarif ettiği işte bu 3000 kisilik tri- bündür. Statta; maç ve çalışma gin. lerinde sabahtan akşama kadar #por- cularm emrine hazır sicak sulu duş tesisatı İle her türlü istirahat esbabı temin edilmiş müteaddit soyunma o. daları vardır. Böyle yere arsa denir mi? duğu kadar yıkadık. Maç günü kuv- Vetli esen rüzgâra rağmen sahada toz. yoktu. Bay Muharririn, hademelerin kovalarla suladığını söylediği yer spor sahası değildir. Stadın ayrı bir tarafında yapılan ve inşaatı henüz de- vam eden güreş mahallinin etrafımda ve büyük kapı önünde yer alan misa- firlerimizin istirahatleri düşünülerek bu yerlerin ayrıca kovalarla da sulan- ması muvafık görülmüştür. 3 — Stadın dört dühuliye kapısı vardır, Kapıları içindeki turnikeler diğer #tadların turnikelerindön genis- tir. Acele edilmez, itilip kakılmazsa Taksim ve Fener stadlarında da ayni şekildedir. Muharririn seyrettiği bu maç Istanbulun en fazla kalabalık se- yirciyi toplıyan bir maçı idi ve hiç kimse sokakta kalmadığı gibi, kapıda ezilenler de olmadı. 4 — Bütün bu hakikatlere rağmen biz, stadımızın modern bir stad oldu- unu iddia etmiyoruz. Yalnız psra i- le değil, bir taraftan da anlından ter akarak kuvvetli kolları ile bu stadın yapılmasına taş ve toprak taşıyan, İ- cabmda onu yıkayan, temizliyen Be- giktaş sporcularının, stadı daha mo- dern bir hale getirmek gayeleridir. Ucuz dühuliye ile girilen yerdeki se- yircileri de tamamen oturtmak ve tri- bünümüzün üzerini kapamak (en mo- dem Avrupa stadlarında tribünlerin üstü açıktır) ve istirahatini daha faz- la düşünenler için de bususi yerler yapmak emelimizdir. Tenkit nısfet İle beraber yürüyen ve yürümesi Jâzımgelen bir hareket- $ir. Hüsnü niyetten ne kadar uzakla- şılırsa yapacağı tesir, tocssiir ve esef- ten başka bir netice vermez. Beşiktaş Jimnastik Klübü Umumi Kâtibi Hikmet Balkan Reddedilen Bir İstek Ankara, (Tan muhabirinden) — İ Galatasaray klübü, Gençler Birliğine müracaat ederek, yıldönümünde ge- tirteceği ecnebi takıma, Ankarada üç maç teminini rica etmiştir. Fakat 2 — Maç gününden evvel sahayı | ve tribünleri motorpomp ile lâzım ol- | kapılar kimseyi sıkıştıramaz, Bu hal | Bahar Müsabakamızın NEtceleri: Mükâfat Kazananların Şeker kavanozu kazananlar: 2i — İzmit küçük kazarhane fab- rikası numara 780 Celâl, 28 — Heybeliada deniz harp mek- tebi son sınıf A. Gayez 20 — Çatalca birinci okul talebe- sinden 146 Seyit 30 — Edremit Bizim berber Hüse: 31 — Çumra Öztürk okulu öğret- meni Oktay. Bilezik kazananlar: 32 — Kadıköy müddeiumumisi eşi 33 — Arison hâkimi Kemal kızı Güner, 34 — Bergama inkılâp sokak 10 Ferdane 35 — İstenbul fen fakültesi kimya şubesi son sınıf Aliye, 38 — Kadıköy Cevizlik Tevfik Bey sokak 12 numara Nazlı, Dolma kurşun ve mürekkep kalem takımı kazananlar: 37 — İstanbul Sultan hamam Ata Atabey mağazasında Mehmet Küçük 33 — Trabzon piyade alayı 5 inci bölük yüzbaşı Rüştünlin çocukları. 39 — Kadıköy Moda caddesi 23 numarada Ömer 40 — Kuşadası inhisarlar müdürü Ferit Yılmaz 41 — İstanbul erkek 1687 Elbiselik kumaş kazananlar: 42 — Ankara ziraat bankası koo- peratifinde Ayla 43 — İstanbul Silâhtarağa elek- trik fabrikası Mukaddes, 44 — İçel emniyet müdürü Ruhi- nin kardeşi Kevzer. 45 — Erenköy Doktor Hayri Öme- rin kızı Güzin, Birer cilt Çocuk Ansiklopedisi kazananlar: 1 — Izmir Emlâk bankası kontro- lör Kenanm oğlu Oktay, 2 — Kırkla- reli piyade alayı teğmen Ekrem Tür- ker, 3 — Urfalı Fevzi Urfa, 4 — Ci- hat Seçkin Askeri Tıbbiye liçüncü 8i- nf 474, 5 — Kayseri devlet demir- yolları dördüncü işletme sicil memu- ru Mehmet Salih, 6 — Kastamonu be- lediyesi elektrik santralında Mustafa Yaman, 7 — Izmir Şehit Fethi Bey okuluöğretmeni M.Kunt, 8-Nazilli bez fabrikası elektrik grubu ustası Hay- dar Erşen, 9 — Eskişehir Hoşnudiye Mahallesi Vural sokak No. 34 Gani Özbilgi, 10 — Tunceli Elâziz vilâyet şifre kâtibi Bedrettin Kaleli, 11 — İstanbul adliyesinde tebligat kalemin- de Rifat, 12 — Kemal, Beyoğlu tele- fon santralında fen memuru, 13 — Ankara Ismetpaşa İnönü mektebi baş muallimi Nizamettin, 14 — Manisa Akhisar hükümet caddesi No. 149 İ Sunday, 15 — Bartın kuyumcu usta» st Yanında Nihat, 16 — Türk hava kurumu genel merkez memurları. | Matbaamız neşriyatından beşer kitap kazananlar: 1 — Biga inhisarlar müdürünün oğ lu Giişli, 2 — Ankara ikinci Boter Bsesi Akif lemi hasılât dairesinde Faik, 4 — Is- tanbul Iş Bankası memurlarından Hü seyin, 5 — Antalya lisesi Almanca öğretmeni eşi Malike, 6 — Ankara İ Yenişehir Meşrutiyet mahallesi No. 4, İ7 — inebolu Darsu okul öğretmeni Fahri Nuriye, 8 — Beyazıt Tıp talebe İ yurdunda 800 Ragıp Onal, 9 — An- kara ziraat enstitüsü ziraat fakültesi 654, 10 — Ankara erkek lisesi mual- limlerinden Nurettin, Yarımşar düzine çorap kazananlar: * 1 — Söke Konak mahallesi Bahçe sokak No. 47 Orhan Çubukçu, 2 — İ Istanbul ithalât gümtüğü muhasebe- İ sinde Niyazi Ergüneş, 3 — Hakkı Türkmen Muğla dağ alaymda tabur 2 bölük 7 subayı, 4 — Konya askeri hastane memuru Rıza, 5 — Kadıköy Mühürdar caddesi 101 Adnan. Erkek el çantası kazananlar: 1 — Izmir erkek lisesi No. 115 Su- at, 2 — Tekirdağ ( Atatürk okulu —— vilâyet, şehir stadyomunu Milli Kü- me maçlarının finaline bile vermedi - ği cemiyetle yabancı bir takımı ge - tirterek fena bir sahada oynatmayı istemiyen Gençler Birliği bu talebe red cevabı vermektedir. âsiresi memurlarından Celâl, 3 — An , kara devlet demiryolları istatistik ka. “ i isimletini Neşrediyoruz Birinci mükâfat olan 200 lirayı kazanan İzmit Deniz Üssü orkestra heyeti Fotoğraf makinesini kazanan Samsun riyaziye muallimi Rüştü Haydar Saraç (Nazilli) (Ereğli) başöğretmeni Resim, 3 — Tekirdağ Namık Kemal okulu öğretmeni Ra- sim. Birer erkek mayosu kazananlar: 1 — Nurettin Ulusoy, Izmir Iş Bun kası memurlarından, 2 — Sebit Sa. mit, Ankara ceza evinde, 3 — vansaray lâstik ve mensucat fabrika- sı Halli Tbrahim. Birer yatak örtüsü kazananlar: 1 — Çanakkale orta okul t No. 1065 Bedia Besim, 2 — Kadık Bademaltı Hürriyet araptımanı Se - miha, 3 — Konya Ereğlisi, maarif memuru Saraç Aydm. Birer kutu tuvalet sabunu kazananlar: 1 — Adapazarı Beyazgül tersiha. nesi sahibi Şahika, 2 — Edremit Yıl- dırım caddesi No. 22 Osman, 2 — Keskin hükümet tabibi eşi Müfide, 4 — Eyüp Gümüşsuyu, Hüşamettin sokak No. 72 Bedia, 5 — Sinop #he hat müdürünün kızı Semahat, 6 — © Yeşilköy Mahmut Şevketpaşa cadde» si No. 5 Sdbiha, 7 — Eskişehir polis memurlardan Abdullah, 8 — Uskü- dar Şemsipaşa Parlak sokak 129 Tar- ban, 9 — İstanbul Saraçânebaşı Hor« hor yokuşu No. 157 Ferda Peköz, 10 besinde Mitat, 11 — Zonguldak çelik apartmanı No.5 Zekiye, 12 — Konya Iş Bankası Eren, 13 — Samsun nü- mune (hastanesi (o hemşirelerinden Mebuse, 14 — Kayseri devlet demir- yolları yatakhane memuru Vasfinin kızı Melâhat, 15 — Bursa Yeşil cad- desi No. 117 Hamdiye, 18 — Giresun Iş Bankası veznedarı Osman, 17 — Bursa Ziraat Bankası muhasibi Do- Han, 18 — Bafra aile sineması maki- nisti Yusuf, 19 — Nazilli pamuk kus Y gire NE ÇETO YONE san Bursa Merinos fabrikası me « 2 murlarından Galip. Dolma kurşun kalem kazananlar: 1 — Heybeliada sanatoryomu orta paviyonu Emin, 2 — Mersin Iş Ban- kası memurlarından Hüseyin, 3 — Sıvas muallim mektebi müdürü vası- tasile Cemile, 4 — Zonguldak ticaret odasında Ziya Vidal, 5 — Sinop mem leket hastanesi baştabibi Bahirin kı- zı Betul, 6 — Erzincan askeri okul si nıf 8 561 Abdullah Başak, 7 — Bile- cik meteoroloji ikinci sınıf asistanı Ze ki, 8 — Tunceli ikinci komiseri Şev« ki, 9 — Ödemiş tütün zürramdan Na ci, 10 — Yeşilköy mühendis Ziya 80- kağı Z numarada Osman Nur, Birer kadın el çantası kazananlar: 1 — Etyemez Tekke sokak No. 3 Beria Ongun, 2 — Çemberlitaşta Pey kane sokak No. A-27 Feyziye, 3 — Kadıköy Cevizlik Bayan Füsun, 41— İzmit beleğiyesinde Mebrure, 5 — Konya Altıntaş okulu öğretmeni Kad riye. Birer boyunbağı kazananlar: 1 — Ergani Yaşar Arıkan, 2 — An talya Hasan Hüseyin Antalya emni yet üçüncü komiserlerinden, 3 — A- dapazarı Türk Ticaret Bankası İnait gubesi muhasebecisi Vefik, 4 — Gem- lik kaymakamı eşi Güzin Işık, 5 — ,Izmir sanat okulu öğretmeni Necat, Bir lâvanta, esans, kolonya kazananlar: 1 — Erdoğan Yalkın Kadıköy Yel- değirmeni Mavi apartman kat 2,2 — Istanbul Vefa lisesi talehesinden Hü- “İseyin Tekin, 3 — Eskişehir Necati bey okulu öğretmeni Hakkı Eke, 4— Ist. Cümhuriyet Merkez Bankasınd4 Adnan Esat, 5 — Zonguldak ameld birliği yazı işleri memuru Altan, 6— Kars Halitpaşa caddesi No. 33 Is * met, 7 — Kayseri devlet demiryoli8” ri mesul muhasibi Fethi, 8 — Anka” Ü ra askeri fabrikalar stajyerlerinden Şerafettin, 9 — Istanbul Küçükpazsf eczact Cabir Güney, 10 — Izmir Zi“ raat bankası memurlardan Hikmet (Arkası var) — Istanbul inhisarlar takibat şu- $ KOR 4 sarkan