21 Temmuz 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

21 Temmuz 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

» mühürlenecektir. © dün; Cenupta Demiryolları İçin Yeni Kolaylıklar Ankara, 20 (TAN) — Devlet De-| miryollart, Cenup demiryolları vasıta. siyle yapılacak nakliyat için yeni ko-| Iaylıklar temin etmiştir. Bu kolay.| lıklara göre, Islahiyeden ileriki istas. | yonlara gönderilecek dahili ticaret eşyası ,gümrük resmi verilmemiş e&- nebi eşyasiyle karışmıyacak surette Syrı vagonlarda yahut ayrı bölmeler- de muhafaza puslalarile sevkedile, cektir. Bu vagonlar veya bölmeler Islahiye gümrüğünce kurşun mü. bürle mühürlenecek ve vaziyet, ih- barnâmeye İşaret olunacaktır. Dahili ticaret eşyasının İlhalât eş. yasından ayrı vagonlar veya bölme. lerde nakline imkân görülemediği takdirde bunların kapları ayrı ayrı) Iç şehir ve kasabalardan istasyon- Yara ve istasyonlardan iç şehir ve ka- sabalara gönderilecek dahili ticaret eşyası hakkında başka hiçbir mua. mele tatbik edilmiyecektir, Yeni eserler: a a : Kiplingin Hikâyeleri Uzun senelerdenberi bizde belli başlı eserlerin tercümesi istenir; gü- nin mevzuu olur. Bu eserlerin han- gilerini önce dilimize çevirmeliyiz?. Bu hususta ileri sürülen birtakım mütalealar vardır. Bu mütalealarm birçoğunda isabet bulunabilir. Yak miz yeni yetişen nesle okunacak ki- tap temin etmek te tercüme ederken en başta düşlineceğimiz noktalardan birisi olduğu şüphesizdir. Bu satırları, meşhur İngiliz edibi Rudyard Kipling'in şöhretini bütün B yaymış olan “Çengel hikâ- yeleri” nin dilimize çevrilmesi ve za- rif iki cik halinde basılması dolayı- sile yazıyoruz. Rudyard Kipling Hindistanda do, muş bir İngilizdir. Bu Çengel hi yeleri de onun için mevzularını bü-| yük Hint romanlarından almıştır.) Ayrı ayrı hikâyelere ayrılmış olmak | la beraber, bunların çoğunda birinci kahraman, mini mini iken huylu bir kaplan tarafından ormana kaçı: rılan ve orada bir kurt elinde büyü yen insan oğlu Movgl'idir. Kipling, kudretli kalemi ve üslü bü ile bu hiki i o kadar canli yazmıştır ki, bunlari çocuklar ma- sal gibi, gençler birer küçük hikâye | tadını duyarak, yaşlanmış İnsanlar da ismi ve tasviri geçen bütün hay- vanlarda İnsan cemiyetinin içinde rastladıkları karakterleri görüp tanı Yarak okuyabilirler. Bu iki eseri de güzel ve fazla tet- cüme kokusu vermiyen bir türkçe ile dilimize Nurettin Artam (Toplu iğ- ne) çevirmiştir. Siz de bu kremden şaşmayınız ! Bütün cihanda elli senedir dalma üs. tün ve eşsiz kalmıştır. KREM BALSAMİN Büyük bir bilgi ve uzun bir tecrübe mahsulü olarak vücude getirilmiş yegâne sıhhi kremlerdir. © KREM BALSAMİN Şöhretini söz ve şarlatanlıkla değil,| sıhhi evsafının Paris, Londra, Ber. Tin, Nev - York güzellik enstitiilerin. den yüzlerce krem arasında birin. cilik mükâfatını kazanmış olmakla | ispat etmiştir. | KREM BALSAMİN l Giindüz için yağsız, gece için yağlı! ve halis acı badem kremleri, Tanım. muş ceza, itriyat ve tuhafiye mağa. zalarmda bulunur. INGILIZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL elli bin liralık Mall itibar mektubu ibraz ile eksiltmeye Sümer Bank Umumi ..... Müdürlüğünden: 1 — Bankamızın Gemlik Sungipek Fabrikası sahası dahilinde yaptıra- cağı ve muhammen keşif bedeli 129571.97 “Yüz yirmi dokuz bin beş yüz yetmiş bir 64 97” Jira olam üncü kısım İnşaatı kısmen götürü ve kıs- men vahidi fiat usulü ile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Münakasa evrakı 7 lira mukabilinde Sümer Bank Inşaat Servisin- den almabilir. 3 — Eksiltme 6 Ağustos Cuma günü saat 15 de Ankarada Sümer Bank Umumi Müdürlüğünde yapılacaktır. 4 — Muvakkat teminat 7728.60 “Yedi bin yedi yüz yirmi sekiz © 60” tiradır. 5 — İsteklilerin ihale gününden en az bir hafta evvel Sümer Bank In. şaat Servisine gelerek bu kabil inşaatı yapabilecek fehni ehliyetnameleri. ni isbat ve İcabeden vesikalarla Milli Bankalarm birinden alınmış 50000 girebilmek Üzere birer vesika almaları şarttır. 6 — Teklif mektuplarmı havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 14 e kadar Makbuz mukabilinde Ankara Sümer Bank Muhaberst servi- si Müdürlüğüne teslim edilmiş olmalıdır. 7 — Bu imalât Banka dilediği müteahhide vermek hakkını muhafaza eder, 8 — 5 inci maddede zikredilen vesika meyanma Nafia Vekâletince ve rilmiş müteahhitlik vesikasınm da konulması şarttır, (4381) Istanbul Nafıa Müdürlüğünden: 9. 8 937 pazartesi günü saat 15 de İstanbulda Nafia müdürlüğünde ” lira keşif bedelli Korkada Ragıp paşa kitapsarayı tamiratı açık eye konulmuştur. . Muküvele, eksiltme, Bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şartname. leri, proje, keşif hülâsasile buna müteferri diğer evrak dairesinde görü. lecektir. Muvakkat teminat (147) liradır. Isteklilerin en az (1000) liralık bu işe benzer iş yaptığına dair göste recekleri vesika üzerine Nafia müdürlü e ış olduğu müteahhit lik ve Ticaret odası vesikalarile gelmeleri. (4389) Tekirdağ İskân Müdürlüğünden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Çorlu, Malkara, Saray, Hayrabolu, Şar- köy kaza merkezleri ve köyleri ile Viâyet merkezi köylerinde yalnız ke- restesi tarafı hükümetten verilmek ve diğer malzeme müteahhide nit ol- mak üzere yapılacak olan “473” âdet göçmen atı ölüp muhammen bedeli 101611 lira 27 kuruştur. 2 — Bu İşe ait şartname, plân ve keşif evrakı Vilâyet İskân Dairesin- den alınacaktır. 3 — Yapılacak iş her kaza için ayrı ayrı dahi ihale edilecektir. 4 — Eksiltme Iki Ağustos 1037 pazartesi günü saat 14 de Vilâyet Is- kân dairesinde kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 — Şeraiti haiz isteklilerin “8296” liralık muvakkat teminatı havi mühürlü teklif zarflarını dördüncü maddede yazılı saatten bir saat ev- veline kadar vilâyet iskân komisyonu başkanlığına tevdi eylemeleri. (4252) Kapalı zarf usulile eksilime ilânı Elâziz nafia müdürlüğünden: 1 — Keban — Arapkir yolunun 53 -- 000 — 56. 000 kilometreleri arasında ve Keban köprüsü Varyant yolu üzerindeki tesviyeyi türabiye ve imelâtı smalye inşaatı 24348 lira muhammen bedel üzerinden 30 Tem- muz 937 Cuma günü öaat 15 de ihale edilmek Üzere kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Bu şe ait evrak şunlardır: A — Bayındırlık işleri genel şartnamesi B — Fenni şartname Ç — Eksiltme şartnamesi D — Nafia şose ve köprüler fennf şartnamesi E — Vahldi fiat cetveli F — Muhammen bedel cetve, Bu evrak ve şartnameler Elâziz Nafin Müdürlüğünde görülebilir. 3 — Eksiltmeye girebilmek için aşağıda yazılı evrakla birlikte mezkür tarihte eksiltme saatinden bir saat evveline kadar teklif mektuplarının Nafia Müdürlüğü odasinda müteşekkil komisyon relsliğine makbuz mu- kabilinde verilmiş olması lâzımdır. Aranacak evrak şunlardır: A — Nafia Vekületinden alınmış 937 takvim Senesi için mukayyet ehli- yetname B — Ticaret odası vesikası C — 1827 liralık teminat akçesi 4 — Posta ile günderilecek mektuplerin eksiltme saatine kadar gelmiş olması lâzımdır. Postadaki teehhürler kabul edilmez. (2162) (4382) P.T.T. Fabrikası satınalma komisyonundan: Kasa imalâtında kullanılmak üzere muhtelif eb'adda cem'an 2625 kilo demir saç ile keza muhtelif eb'adda 1700 kilo lâma demiri açık eksiltme ile satm alınacaktır. Bunların tamamtın muhammen bedeli 690 ira 75 kuruş ve muvakkat teminatı 525 liradır. Taliplerin şartnameyi görmek için her gün ve eksiltmeye iştirak için 6 —8—987 tarihine rastlayan Cuma günü saat 15 de Fabrikada müte- şekkil Komisyona müracaatları. (4395) ————————— —— —— Istanbul Belediyesinden : Tifo hastalığına karşı yapılmakta.olan mücadele icabr gıda maddeleri satan seyyar, sabit bilelimle esnafın 7 Ağustos 1937 akşamma kadar Be lediye Aşr Istasyonlarında tifo aşısı ile aşılanmaları lâzımgelmekteğir. Umumi #hhate taallük eden bu meseleye ehemmiyet vermiyerek Tifo | aşılarmı yaptırmamış olan ve aşilandıktan sonra alacakları aşt vesikala- rın: İbraz etmiyen bu gibi esnafın san'atlarının icrasına müsaade edilmi- yeceği ve bu vesaiki yanlarında veya mensup bulundukları müesseselerde bulundurmağa mecbur o'dukları ilân olunur. (4379) * Adalar Malmüdürlüğünden : Sokağı No, Kıymeti o Hissesi Eski - Arka Yeni - Karavasil Yukarıda yazılı gayrimenkul satış bedeli def'aten ve peşinen verilmek üzere müzayede müddeti 10 gün uzatılmıştır. Satış 247.037 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 15,30 da Adalar Malmüdürlüğünde yapıla- caktır. İsteklilerin yazılan saatte komisyona müracaatları. (4340) Heybeliada E.1Y.14 900 lira Tamamı 21.7-937 istanbul Gayrimübadiiler «omisyonundan iZMiR SATIŞI D. No. Semti ve mahallesi Sokağı Emlâk No: Cinsi ve hissesi Hisseye g r.İ Buca Aşağı mahelle Mecidiye E. ve Y. Dükkünm tamamı , Belediye caddesi 5, Mecidiye diye caddesi 2100 Buca Aşağı mahalle Hanenin tamamı Buca Aşağı mahalle rıda evsafı yazılı gayrimenkuller kapalı zarf usuli “mlâk dairesinde yapılacaktı Istanbul Gayrimübadiller Kom 'syonundan D. No, Semti ve mahallesi (o Sokağı Hisseye #İ uha Emlâk No. Cinsi ve hissesi 310 Açık * iyi 1000 Kafi w 15 Mü, 123-124 E. 20 Mü, harita; 1864 E 15 Bostancı Çatalçeşme 301 metre iki kıta arsa E. İmam 66,4 metre arsa Y. Tiryaki Hasanpaşa Mandra bağları mevka Mektep Aksaray Baklalı Kemaleddin Büyükdere 11024 metre tari 7/16 his Bahçeli kârgir hanenin 7/2380 his, 194 metre arsanm . 110 Agi iri Fener Tevkii Cafer 32 Büyükdere Dere 100 Uzunçarşı caddesi tünde odası olan kâgir dükkânm 3/90 his, 3614,88 metre tarla 913,61 metre arsa Mercan 120 100 1460 yazma mevkii E.47Y.3 E, 6-6 MU, E.R M9 Y. 68.1041214 ve Elmadağı sokağında E.veY.2 Koca Mustafapaşa E. Çi E.5 Y. Sürgücüler Y. 8.10 Karâkol BE, ve Y.9 Tarabya Aya Kiryaki 148,50 metre arsa Akı Üstünde odaları olan kâgir dükkânın 120 his, Üzerinde odaları olun üç dükkünm ve bahçenin 14 his, 5TAT metre arsa y katip Kasım Yenisehir caddesi E, 121123125 X. 3-107-108-111 Beyoğlu Kurtuluş Sandalet E2Y.32 Dere 300 yazılı gayrimenkuller on gün müddetle satışa çıkarılmıştır. İhaleleri 30-7-037 ladir. 8130 Oo Büyükdere 45 243 metre arsa Yukarıda — evsafı hine'düşen cuma günü saat 14 dedir. Satış münhasıran gayrimübadil bonosi HAYRET ÇİZER N $ Ki NE . ( TÜRKİYE CUMHU RİYETİ e ZIRAAT.BANK