28 Ağustos 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

28 Ağustos 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Manevra Cephesinden Iihamlar: 4 , Tasfiyeye Uğrıyan Zihniyet (Başı 1 incide) mntaka saymak, buralardan uçmayı ve geçmeyi menetmek, bu memaui /e- » tin tatbiki için leap eden muhafaza teşkilâtımı kurmak ve harp esrarı çal mak istiyenlere karşı mukabil c45us- luk ağları vücude getirmektir, Bizde tasrruz vasıtalarını hariçten gizlemek ve yeni icatları saklamak meseleleri yoktur. Umumiyet itibari» le diyebiliriz ki, bugüne kadar bu £#8- hada maksadın çok heriöine çıkıl- miştı. Memnu saha sıkı bir surette tah- dit edilecek yerde memleketin geniş ve zengin sahalarında iktisadi haya- tı muattal bırakacak yasaklar konul- muştü. Tayyare, bugünkü insanlığın nor- mal bir nakliye vasıtası diye kabul e- .dilmemiş, ecnebi tayyarelerin memle- ketimizin memnu mıntaka haricinde yerlerinden uşmasma karşı hiçbir * memlekette olmıyan usuller ve kayit- ler konulmuştu. Bazı teferrüntta, eski itiyatlarım sevkile, asli maksadın haricine meka“ dar çıkıldığına canlı bir misal aranır- ga Kilyos plâjmın yasağı üzerinde du- "rabiliriz. Kilyos, Istanbul etrafında gimal iklimini temsil eden bir yerdir. Bunun için ecnebiler buraya çok râğ- bet gösterirler. Bu sene Kilyos memnu mmteka sayılmıştı.. Buraya Türkiyenin tabii- yetimi haiz olan her fert girebiliyor, ecnebi gidemiyordu. En küçük bir tahlil bile bu tedbir- de müspet gaye bakımından isabet olmadığını göstermiye kâfidir. Bir memleketin her yerlisi güvenilir bir vatandaş sayılamaz. Memnu mmtaka 'elrafmda nasıl olsa ihtiyat ve mu- hafaza tedbirlerine ibtiyaç vardır. Bunlar bir defa alındıktan ve şoseden ayrılan şüpheli insanlar için iyi bir © ağ kurulduktan sonra bir ecnebinin © Sarıyer ile Kilyos arasmdaki şoseden gecmesinde müspet bir mahzur ta- gavvür etmek güçtür. emleketimizde herhangi bir sa- 5 hada olursa olsun, böyle dar © Dir hava bulunmasından ıstırap duy- mamak elde değildi. Türkiye Cüm- huriyetinin tuttuğu yol berrak ve © müspet bir sevk ve İdareye deyahır bir yoldur. Harici âlemde derin bir #aygı kazanmıştır, Varlığımızı ve in- kişafımızı korumak için aldığımız bü- tür. tedbirler, esas maksatla sıkt su- rette mukayyettir. Maksadın mutla- a İcap ettirmediği hiçbir varlığın “hayatımıza karışpasını gönül İstemi- © yor. Bunun içindir ki, bu defaki manev- Tâ münasebetile müspet inkılâp ruhu- nün ortalığı nurlandırdığını ve eski itiyatlara nihayet verdiğini görünce çok sevindik. Şimdiye kadar askerlik hayatımızla hiç temasları olıyan €€- nebi ataşemiliterlerine her şey acık, uçık gösterildi. Bu ataşemiliterler, msnevra müddetince 'Türk subaylari- le âdeta silâh arkadaşlığı ettiler, Mes. | Jeklerine candan alâkalı, vakur, ciddi Türk subayları, misafirler arasında derin bir saygı uyandırdılar. Bir ordu için aile meseleleri seyr Jan en ince münakaşa ve tenkitler, e&- nebi ataşemiliterlerinin huzurunda yapıldı. Genelkurmay Başkanı Mare- şal Fevzi Çakmağın, arkadaşlarına hitap ettiği bütün tenkitleri ecnebi misafirler dinlediler, Osmanlı günlerinden nasılsa kalan dar itiyatların yerine böyle geniş bir görüşlin ve açık bir hareket tarzınm geçmesi, çok iyi tesir uyandırmıştır. © Dar hareket ve muamelelerin seneler. denberi hâsil ettiği mtibalar, birkaç gün içinde ortadan tamamile #iin- miştir. © o Türk hayatına sit her *ahada gö rüldüğü gibi, inkılâp ruhu eskinin ye. rine tedrici şekille geçmiyor. Her © şey biraz sıra bekliyor, fakat bir de- © fa sırası gelince eski zihniyet en kü- giik bir izi kalmadan ortalıktan sili- Biyor, fi arici siyasetimizdeki açıklık ve berraklığın askerlik hay tımızm hariele olan temaslarma da yayılması memleket için büyük bir kârdır. Her şeyde olduğu gibi Ata- “türk, bu görüş inkılâbına âmil olmuş © ve Başbakan Ismet İnönü ve Mare “gal Fevzi Çakmak inktlâp ruhunu bu sahanın her köşesine çok mükemmel © bir surette yaymışlardır. l | Japonya - ingiltere Gerginliği “(Başı 1 incide) tı hareketlerin! değiştirmişler ve şeh- rin garbine doğru çekilmiye başla - muşlardır. 200 bin Japon askeri bu tarafa naklolunuyor. Şimali Çinde inde 6 bin çin piyadesini ve 600 süvarisini İmha ettiklerini iddia ediyorlar. Nan- kin, tayyare bombaları yüzünden yan gınlara uğramıştır. Londra, 27 (TAN) — Şanghayda, Japon silâhlarile yaralanan İngiltere gefiri, bügün bütün dünya matbun- tinin en mühim mevzuu olmuştur. Bu gün Japonya sefiri, İngiltere harici- yesini ziyaret ederek teessürlerini bil. dirmiştir. Sefirin vaziyeti, 42 çok hoş nut edici mahiyette görülüyor. İn- giliz sefiri, sekiz ay kadar tedaviden sonra uğradığı kazadan kurtulabile- cektir. Vaziyeti, şimdilik tehlikeyi at latmış olduğunu gösteriyor. İngütere bükümeti Şanghaydan gönderilen ra- porları aldıktan sonra hattı hareke tini tesbit edecek ve anlaşılan göste- rilen teessür ile iktifa etmiyecektir. Çin arasmda resmen bir harp vaziyı olmadığı için sivil bir arabanın taar- ruza uğramasını mazur gösterecek klebir şey yoktur. Yaralı sefir, Sir Hugessan, İngil terenin her tarafından sempeti tel - grafları almaktadır. Japonya, derhal meydana çıkarılmasını mil mesafede vukubulmuştur. Hâdiseyi mevzuubahis eden Ame- rika gazeteleri, iki taraf sresmda harp ilân olunmamasının hukuki ma» suniyeti son derece ihlâl ettiğini ponyanın harp ilân etmeme: den hâdisenin tamamile gâyri huku- ki mahiyette olduğunu yazıyorlar. Japonya bahriyesi namına söz #öy- lemiye salâhiyettar bir zat, Japon tayyarelerinin İngiliz sefirini kasten yaralamalarınm katiyyen varit ola - mıyacağını söylemiştir. Çin hükümeti, derhal Ingiltere hü. kümetine müracaat ederek smpatisi, ni bildirmiştir. Japonya Abloka Hareketine Başladı Çin — Japon harbi ile alâkadar o- lan diğer mühim bir hâdise, Japonla- rm ilân ettikleri kısmı âvleka etme- leridir. Japonya hariciyesi nbrolnâ söz söylemiye salâhiyettar bir zat, bu ablokanın mâna ve mahiyetini i. zahtan âciz kalmıştır. Yalnız bu zat, bunun hakiki bir abloka olmadığını, yalnız gayri meşru münakalâtın dur durulacağını, diğer devletler tarafın. dan yapılan meşru ticaretin hüsnü ni- yetle karşılanacağını, fokat hâdisele- re göre hareket edileceğini söylemiş tir, Gneisenan adını taşıyan bir Al man vapuru Çine silâh götürdüğü halde Japonya ile Almanya konsolos- ları arasmda vukubulan görüşmeler. den sonra silâhları çıkarmadan yolu. na devam etmiştir. Japonya bahriyesi narıma söz söy lemiye salâhiyettar bir zat Çine gön- derilen silâhlurı da müsadere etmi- yeceklerini söylemiş bulunuyor, Bütün bu beyanat ablokanın mahi. yetini son derece müphem bırakmak- tadır, Harp Hakkında Son Haberler Şanghayda dün gece nisbeten sli - künetle geçmiştir. Çinliler, hazırlıkla meşguldürler. Muntazam Çin kıtala- rının tamamlle Şanghayım civarına çekildikleri ve imtiyaz mıntakaları hü dudunun bin metre ilerisinde müstah- kem bir hat vücude getirdikleri söy- lenmektedir. Şimal istasyonundaki bü tün mevziler milislerin işgali altınde- verildikten sonra yarın tedbirlerle katiyen iktifa edilmemişiir. Türk ordusu, eski itiyatların sisini dağıt- mak hususunda her memleketten ile- ri gitmiş; yepyeni bir çığır açmıştır. Gizli kapaklı hiçbir işi olmadığını, kendini ancak barışın bir Aleti saydı- ğını ve hariçten gelen her tecavüze karşı koymak hususunda kendine, millete ve şeflere tamamile güvendi- ğini en canlı bir suretle ortaya koy- muştur. Atatürkün Osman'ı yollarından cümhuriyet yollarma geçis hakkında sarfettiği çok derin mânalı söz, böy lece bu sahada da tahakkuk ettiril- miş, ufuklar birdenbire genişlemiş tir. Siyasi mahfellere göre, Japonya ile! TAN dır. Bunlar tamamile müsellâhtırlar. Tokyodan bildirildiğine göre, Ja pon kuvvetlerile birlikte hareket eden Moğol kıtaları Çin kıtalarmı her rast geldikleri yerde bilhassa Şanghaym yüz kilometre cenubu garbisinde kâin Vanşunan'da ve Kalgan'ın 70 kilo » metre cenubu garbisinde inhizama uğ ratmışlardır. Kalgan'ı zapteden Kuankunz ordu- su, Pekin — Suiyan şimendifer hattı üzerinde bulunan Hsunanhun ve Hain p&oon'da Çin kıtalarmın bakiyesine taarruz etmiştir. Jâpon tayyareleri rent etmekte olan Çin kıtalarmı İzaç etmektedirler. Pekinden bildirildiğine göre Japon kıtaları dün Nankvantsun mıntakasında umumi bir taarruza ge gerek Çin kitalarnı mevtlerinden tardetmişlerdir. İmha Edilen Japon Kıtaları Çin ajansının Nankinden verdiği malümata göre, Japon kıtalarının Vosung'ta karaya çıkarıldıkları sira da köyde bulunan Çin kuvvetlerinin süratle cepheye sevkedilerek düşman He birkaç saat şiddetiz çarpıştıkları öğrenilmiştir, Neticede karaya çıkarılan Japon kı taları dün sabah tamamen imha eğil miştir, Şanghayda Çin kıtaları Honkev ve Yangtsope mntakalarında şiddetle| tahkikat yapılması ve mesullerin mektedirler. emretmiştir. | Jik tahkikata göre, hâdise, Şang-| anghshiang civarında kâin Pingyan, haym cenubundan 50, garbinden 50 | Pingtiushan ve | | | İ | çarpışmakta ve mehre doğru İlerle - Çinin şimalinde Yengshan ve Hi Beyaz Zehir Yüzünden Facialar (Başı 1 incide) na doğru yürümüş ve öylece de ak- şam üzeri hastaneye dönmüştür. Eroin burnun hissini iptal ettiği için hastane kapısmdan girerken düş tül zannetmiş ve jandarmaya: — Kapının önünde bir liram düştü, Müsaade ediniz de onu arıyayım, de- miş ve aramıştır. Çıkartamıyor Remzi böylece hastanedeki adli ko Zuşs girmiş ve serbest kalınca da ap- desaneye giderek burnundaki eroin! çıkartmak için çalışmış ve bir aralık çivi ile de karıştırmışsa da bir türfü çıkaramamıştır. Bu karıştırmadan âh tapotla kanamıştır. Koğuşa dönünce kendisi gibi ayni suçtan hastanede bulunan Eftada va ziyetini anlatmış ve ikisi birden teller le eroini çıkartmıya çalışmışlar ve bir türlü muvaffak olamamışlardır. Bu ameliye gece geç vakte kadar devam etmiştir. Artık ümit kesilince Remzi karyolasına girmiş ve uyumuş tur, Uyanıyor Remzi saat ikide ihtilâçlar İçinde uyanmış, arkadaşları Remzinin mo- rardığını ve kendisinden geçtiğini gö- rünce nöbetçi doktoru Lütfiyi çağır. | mışlardır. Doktor, Remzinin nabzmı| ve ka)bini zayıf bulduğu için şiringa- lar yapmış ve kurtaramadığı için de Remzi sabahleyin saat sekizde ölmüş tür. Bundan sonra bu şüpheli ölüm müddeiumumiliğe haber verilmiş ve yupde cereyen eden muhârebelerde, Çinliler Japon 8 | gır toplarının steşine rağmen mevzi- | lerini muhafaza etmişler ve mukabil taarruza geçerek Japonları geri püs- kürtmüşlerdir, | Nankov cephesinde Çinliler bir yan | taarruzu yaparak müstevlileri ağır bir zayiata uğratmışlardır. Dokuz Japon tayyaresinir çarşam- ba akşamı Nankin üzerinde yaptık - ları âkım esnasında iki düşman ağır bombardıman tayyaresi Jüşürülmüş- tür. Japonların son on gün zarfında yaptıkları taarruzlara rağmen Şehre | bir şey olmamıştır; Ç Japon tayyareleri Ningpo ve An -| kinxi bombardıman ederek hafif ha- | sarata sebebiyet vermişlerdir. Çin hükümetinin Şanghay mınta - kalarında muhasemata nihayel ve - rilmesi hakkındaki İngiliz teklifini Japonların da bu teklifi kabul etmesi şartile kabul ettiği öğrenilmiştir. Çin Tayyareleri ldü Dün Şanghayda iki büyük Çin bom bardıman tayyaresi Japon tayyare'eri tarafından düşürülmüştür. Japon â- mirallik makammdan neşroluhan bir tebliğe göre 14 ağustostan 26 ağus- tosa kadar Japon bahriy: men - sup tayyareler 110 Çin tayyeresini tahrip etmiş, 66 sını düşürmüş ve 25 hangar bozmuş, buna mukabil 16 Çin tayyaresi imha edilmiştir. Japon membalarına göre bir Çin gambotü Yangise nebrinde batırıl- mişlır. Çinin Şimalinde Son Vaziyet Şimali Çinde Japonlar Nahikau ge- giâini kâmilen işgal ettiklerini bildi- riyorlar, Çinliler, Kalgan şehrinin hâ- lâ ellerinde bulunduğunu iddia et- mektedirler. Çinliler Japonların zehirli gaz kul- landıklarını haber veriyorlar. Lon- dradaki Çin sefareti zehirli gazin bil- hassa Nankov geçidi muharebelerin. de kullanıldığını haber vermektedir. Japonlar geçitten sekiz mil mesafede- ki bir şehri zaptettiklerini bildiriyor- lar. Bir Japon tayyare filosu Han- gavdan 250 kilometre mesafedeki Nan Şan tayyare meydanm: bombas- ârman etmiştir. 12 Japon tayyaresi dün gere Nan- kini bombardıman etmiş ve şehirde yangınlar çıkarmıştır. Sivillerden bir | kaç kişi yaralanmış bulunuyor. Japonların Tsinghai'ye girdikleri ve Çinlilerin 500 telefat verdikleri ha ber veriliyor. Ankarada Bir Otomobil Kazası müddelumumi muavinlerinden Hik- met Sonel hastaneye giderek tahki- kata elkoymuş ve tahirikatı derinleş- tirirce Eftad hakikati söylemiştir. Dimağ tahrip edilmiş Bu inanılmıyasenk haber lzerine hastane doktoru cesedin burnunu yar mış ve eroini çıkarmıştır, Eroinin ka. nınş karışmak ve dimağını tahrip et. | mwek suretile Remziyi öldürdüğü an- laşılmıştır. Hastanenin gasilhanesine yatırılan cesedin göğsünde ve kolla» rmda birçok döğme kadm, kamu ve bayrak resimleri vardır. Tam kalbi- nin Üstündeki peçeli'tir kadın döğ“ mesinin altnda da “İM, rakkamı vardır, Remzi arkadaşlarıma: | — Ben 1941 senesinde öleceğim dermiş ve bu düğmeyi kalbinin Üstü. ne yaptırmıştır. Müddelumumi Hikmet Sonel cese. din gömülmesine müsaade etmiş ve dün akşam geç vakte kadar da Rem- #inin bu eroini kimden tedarik ettiği- ni tahkik ile meşgul olmuştur. Tah- kikata bugün de devam edilecektir. Eroin müptelâsı, hâkime yalvarıyor Asliye beşinci ceza mahkemesi dün sabah polisten eroin İstiyen Sevim A- karsunun muhakemesine baktı. Se- vim Akarsu mahkemede: — Bay hâkim.. Ben suçumu &en- dim itiraf ediyorum. Kendim polise gittim. Bana bir yatacak yer bulu- muz, beni şu beyaz zehirden kurtarı- niz, dedim. Allahaşkma Bay hâkim, hakkımda beni kurtarücak bir hüküm veriniz, Ben çıldıracağım. Sonra size dua ederim, dedi, Müddetumumi Mithat, suçlu kadı- Din erolni iptili derecesine soktuğu için iyileşinciye kadar akıl hastane- sinde tedavi altına almmıya mahküm edilmesini istedi. Hâkim de Bakırköy akıl hastanesinde iyileşinciye kadar kalmıya mahküm etti. Sevim bu ka. rârdan memnun, jandarmaların önü- ne katıldı ve hastaneye gitti, Katil Salim de eroin suçlusu Asliye beşinci ceza hâkimi dün Ga“ lata veznedarı Tevfiği öldüren Abdul lahia Divanyolunda polis Basriyi öle dürdüğü iddissile mevkuf bulunan bahriyeli Selim hakkında mükerrer bir tevkif kararı vermistir. Bu tevki- fi icap ettiren hâdise bir eroin kaçak- İ çılığı idi. Bir gün birisi tevkifaneye | lülden 22 eylül 937 akşamma kadar yapılacaktır. Kaj gelmiş ve gardiyanlar odasına Abdul | fazla malümat almak istiyenlerin tatil günleri hariç olm. laha verilmek Üzere bir büyük çanta | saat 9 — 12 ve 13 — 16 ya kadar mektebe müracaatleri. bırakmıştır. Gardiyanlar çantayı aç- mışlar içinde elma, şeftali, üzüm ve bazı çamaşırlar bulmuşlar. Baş gardi yan çantanm her tarafımı muâyene Ankara 27 (Tan muhabirinden) — Bugün Yenişehirde son durakta bir İle çarpıstı. Kazaya hususi arabanın yanlış bir manevrası sebep olmuştur. etmiş ve hiçbir şey bulamamıştır. | rür eden Istanbul Paket gümrüğünde yapılacak (699) Wi yg oldi Bir çekiçle çantanm tahta ksrmları: | bit ahşap işleri için muayyen olan gün Ve saatte talip çikma, göl dan 2490 sayılı kanunun 43 üncü maddesi mucibince | belediye otobüsü husust bir otomobil | min etmiş ve biçakla karıştırmıya baş | ma günü saat 14 te Nafıa müdürlüğü binasında tekrar ii na vurunca içinin boş olduğunu tab- Tamıştır. Tahtanın bir kenarını açın- ca ortaya birçok eroln ve yarım kilo Tütün rekoltesi 72 milyon (Başı 1 incide) kişafı için son yıllarda alman tedbir- lerin isabetini ve memleketimizde is- ! ihsal edilen tütün miktarile ilraç ettiğimiz miktarın büyük bir msbet- te arttığını isbat etmiştir. Her saha- daki Iktisadi inkişafımıza ayak uydu- ran tütüncülüğümüzün de müspet bir yolda seneden seneye ilerlediği gö- rülmektedir. EGE MINTAKASINDA: 37 milyon kiloyu bulmuştur. Bunun 36,5 milyon kilosu derhal iyi müşte- riler bulmuş ve satılmıştır. Yarım mil Unmuştır, Egenin tütün satışı bu sene bu mıntaksya 22 milyon kadar bir para getirmiştir. Ege tütünleri en çok Yunanistan, Yugoslavya gibi Akdeniz memleket- lerine ihraç edilmektedir. Kalitenin Beneden seneye yükselmesi, bu mınta ka tütünlerinin piyasadaki itibarını artırmış, bu suretle fiyatlardaki ar- tış piyasada normal karşılanmıştır. TRAKYA VE KOCAELİ; Son senede Marmara mıntakasının tütün istihsalâtında bariz bir inkişaf kaydedilmiştir. Yalnız borsanın bu seneki rekoltesi 5,665,000 kiloyu bul- muştur. Bunun 4,5 milyon Xilosu der hal satılmıştır. Fiyatlar bu mıntaka- da 35—40 kuruş arasında tahavvül etmiştir. Edirnenin istihsalâtı 1,717,955 ki- lodur. Bunun 1,5 milyon kiloya yakm birmiktarı 30 — 45 kuru$ arasında müşteri bulmuştur. Kocaeli mıntakasınm verdiği mah sul de geçen senelere nisbetle yüksek- tir. Bu havaliden bu sene 5,732,000 &ilo tütlin alınmış, bunun 2.600.000 kilosu satılmıştır. Kocaeli tütünleri kalite itibarile Ege ve Trakya tütün- lerinden daha yüksek olduğundan fi- yatlar 52—71 arasında oynamıştır. KARADENİZ TUTÜNLERİ: Karadeniz mmtakasmda piyasanm tini muhafaza etmektedir. Türkiyenin en nefis tütünlerini veren bu hava- linin bu seneki rekoltesi de diğer se- delöre nazaran bariz bir inkişaf kay- detmiştir. Şimdiye kadar ikinci derecede gö- rülen pazar tütünleri bu seneki msh- sulünün gerek kemiyet ve zerekse keyfiyet bakımından yüksekliği ile müşterilerin rağbetini kazanmış ve birine! plâna yükselmiştir. Alelâmura tütünlerimizin bir kilosundan 1000 - 1200 sigara yapılabildiği halde pazar tütünlerinden 1300 « 1400 sigara İmal İ edilebildiği görülmüştür. Şark tütün- leri içinde verimi bu kadar yüksek 0- lan pazar tütünleri bu sene alıcılar 4- rasmda kapışılmıştır. Samsunun İstihsal miktarı 9 mii- yon 596 bin 800 kilodur. Samsunda dizi tütün satışları bitmiş, demetler üzerinde de birçok talepler almmış - tır. Şimdiye kadar satılan miktar 6 milyon kiloyu bulmuştur. Bu mınta- kada fiyatlar diğerlerinden yüksek 0- larak 60—95 kuruş arasında tahav - vül etmektedir. Tokat ve Trabzon vilâyetlerimizin bü seneki verimleri de düşük değildir. Bu Iki vilâyetimizden 6 milyon kilo- ismindeki bir çocuğu O buldurmuştur. Hikmet bu çantayı Hamparsumdan aldığın: ve tevkifanedeki Abdullahla bahriyeli Salime getirdiğini itiraf et miştir. İdare tahkikatı bitirdikten sonra Hikmetle beraber diğer suçlula rı mahkemeye vermiştir. Mahkeme Hikmeti de tevkif etmiştir. Başka bir suçlu Koço oğlu Yani isminde birisi tev- kifaneye eroin sokarken memurlar tarafmdan yakalanmış ve beşinci us- liye ceza mahkemesine verilmiştir. Ego mintakasının tütün istihsalâtı | yon kilosu için de birçok talepler a-| İ po ilmühaberi halihazırda po etmek açıldığı gündenberi satışlar harare-| Her sabah ve aksa. mekten sonra müli mak şarttır, Bu usül çaki dan, muntazam bir eto agi edenlerin dişleri mikrop 2 hastalıklardan muhafssi “| olur, paslanmaktan ve Gü! teni) ten kurtulur. Her zamâ? parlak ve güzel olarak Bİ, — ILAN Viktorya dö Berlin Sg gi şirketi tarafından 11, 6 İf hinde Bay Mehmet Ziyaetti? “yy? hayatı üzerine akit ve a bin 'Türk liralık ve g6LASİ Mİ ya gorta mukavelenamesine #0 ; milhaberi zayi olmuştur. > kimi aşi de ise, hukukunu isbat i Viktorya dö Berlin sigortü İstanbulda Gulatada Fi eye Manhaym Hanınde idin TÜ düriyetine veya Berlinde İzine, işbu ilânm tarihi ne bâren iki ay zarfında m mesi rica olunur. Mezkür N mürurunda, numarasi iğ il rer sigorta mukayelenam? £ gg po ilmuhaberi» ge | suh addedilerek şyerine ri yesinin tanzinj edileceği Beri. Viktorya dö gri | Umum Sigorta Ano ye Türkiye Mi ga Avrupadan dönmüştür. kabule başlamıştır. yu mütecaviz tütün ala mühim bir miktarı satil yatlar Tokatta 50—70 35—00 kuruş arasındadır» Tütün ziraatçileri bu #Üe yetten çok memnundurls”* pu olsrak yalnız Polathaney a p tütün satışmdan 750 bin W” yle bir para girmiş olduğufu sayt memnuniyeti ifade etmiy© İÇERİ ŞARKTA: Şark vilâyetlerimizde deli) raat bakımdan ön safi3 | halde 1300.00 kiloya YAK gi alınmıştır. Fakat bu yaral ” sulü kalite itibarile diğer” dl şe olduğundan giyatlsr 95 2 tan yuk mma sa ii vadi mermi eke sene rekoltesinden satılar miktarı 60 milyon kiLMY ap tr. Vasat! fiyatı 50 det an sek bu sene tütün satış metli memleket mahsi min etmiş oluyor. —— Yüksek Mühendis Mektebi Direktö: 937 — 938 ders senesi İçin alinacak talebenin kayit mü İstanbul Nafıa Müdürlüğünden: 28. 8. 937 pazartesi günü saat 15 te açık eksiltme suretile olmak üzer? (5501) ales DE edeli ira kesi ihalesi 8, çaki AA — Bu işe sit keşif ve şartnameleri dairesinde B — Muvakkat teminat (75) liradır. Her iki araba da hasara uğramıştır. | kadar da esrar dökülmüştür. Tevki.| | Isteklilerin en az bir kalemde (500) liralık bu işe i Hususi araba sahibi zararm tazmini- | fane idaresi bunun üzerine tahkikata | dair göstereceği vesika üzerine almış olduğu mütenbhitlik YE. benzer İS İİ